|
|
henk K
|
|
|
ja we hebben goede verdedigers en een doelman van bijna 2 meter en toch binnen de 5 meter kopt groningen de 1e goal binnen |
|
|
|
|
wup von dutch
|
|
|
vindt anita niet echt een goede verdediger zie liever blind daar spelen ! en ze moeten ook maar eens die mertens halen ! |
|
|
|
|
Barold-ajax
|
|
|
onze verdediging is op dit moment echt bout. Anita, Oleguer: Ajax-onwaardig. Daarnaast zijn Alderweireld en Van der Wiel echt hopeloos uit vorm. 't is dat we nog een goede keeper hebben... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Het is toch echt dezelfde verdediging die het vorige seizoen maar 20 doelpunten in 34 wedstrijden tegen kreeg... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Jah vd wiel en alde uit vorm.. Marik vind Anita iet ajax-onwardig..at vnd ik een beetje te ver gegaa.. Mar je mag dat vinden;) |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Anita slaat alles, tegen Paok en nu weer een drama. Vorig seizoen was eenmalig een goed seizoen.Zoals alle voorgaande jaren zal de linksback positie weer een probleem worden. |
|
|
|
|
Sebco
|
|
|
dr gaat echt vanalles fout bij de 2 tegendoelpunten :/
Anita als ik mij niet vergis die instapt maar de bal niet heeft op een lange bal van groningen, alde die naast de bal trapt als hij voor komt, de zeeuw die zijn man laat lopen volgens mij want hoe vrij staat die daar wel niet bij de eerste goal onbegrijpelijk gewoon..
Bovendien was de matige trap nog houdbaar ook imo voor steek, en bij de 2e goal had hij beter moeten wegduwen of liefst over het doel.. Ware het niet dat urby daar zijn man nooit zo simpel mag laten inkoppen, en de zeeuw de rebound die voor zijn neus valt gewoon moet wegwerken, hij kijkt naar de bal maar doet niks..
Kortom er moet nog aan veel gewerkt worden dus.. Zeer kut dan ook dat er deze week interlands gepland staan echt pff
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 augustus 2010 door Sebco -- |
|
|
|
|
PETER111
|
|
|
Overdrijf niet. Als vertonghen erbij is scheelt dat een hoop. En met Enoh op het middenveld hebben we een verdedigende middenvelder erbij die ook veel oplost. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 18:05 schreef frankdrebin het volgende:Anita slaat alles, tegen Paok en nu weer een drama. Vorig seizoen was eenmalig een goed seizoen.Zoals alle voorgaande jaren zal de linksback positie weer een probleem worden. Maar vorig seizoen erg goed,,,..En ook tegen Chelsea erg sterk!.. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Ja Enoh missen we zeker ,snelheid,balvast en laat zich niet zomaar wegzetten.
Demy is denk ik wat overbelast.Misschien 2 weken rust geven, waardoor hij straks weer de vorm heeft als vorig zeisoen |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 18:22 schreef frankdrebin het volgende:Ja Enoh missen we zeker ,snelheid,balvast en laat zich niet zomaar wegzetten. Demy is denk ik wat overbelast.Misschien 2 weken rust geven, waardoor hij straks weer de vorm heeft als vorig zeisoen Ja d zeeuw is OP!!!! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Anita is zeeeeer slecht, nooit goed gevonden. Eerder niveau van vvv-venlo ofzo. Daley blind links back. Lost je probleem op. En over van der wiel, hij is gewoon te laks, denkt dat ie alles rustig aan kan doen.. Maar ik heb er vertrouwen in!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 augustus 2010 door thomASS -- |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 18:26 schreef thomASS het volgende:Anita is zeeeeer slecht, nooit goed gevonden. Eerder niveau van vvv-venlo ofzo. Daley blind links back. Lost je probleem op. Naja blind heeft ook nog niks laten zien hoor! Jah bij groningen..Dat zegt niet veel, naast dat hij het erediviie votbal mee kan gaan!! |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
ANita is wel een drama,dit is echt kansloos als we zo denken van Dynamo te kunnen winnen met uigeblusde spelers en toch een behoorlijke kwetsbare linker kant |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 17:46 schreef Barold-ajax het volgende:onze verdediging is op dit moment echt bout. Anita, Oleguer: Ajax-onwaardig. Daarnaast zijn Alderweireld en Van der Wiel echt hopeloos uit vorm. 't is dat we nog een goede keeper hebben... Oleguer speelde juist goed heb hem op geen foutje kunnen betrappen |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Ja maar ook oleguer is niet constant..Das het jammere..NAAST DAT WE DUS (wsl) vanaag hadden moeten winnen..,, Moeten we miss nog even inkomen.. We hbben ou niet cht een gewedige voorbereiding gehad.. Je ziet dat de zeeuw bijv. helemaal op is!! |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 17:47 schreef Pietje het volgende:Het is toch echt dezelfde verdediging die het vorige seizoen maar 20 doelpunten in 34 wedstrijden tegen kreeg... Met dank aan vooral Stekelenburg. Want ik he die 2 belgen vorig jaar ook vaak genoeg zien schutteren maar daar wordt blijkbaar nooit naar gekeken. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 18:05 schreef frankdrebin het volgende:Anita slaat alles, tegen Paok en nu weer een drama. Vorig seizoen was eenmalig een goed seizoen.Zoals alle voorgaande jaren zal de linksback positie weer een probleem worden. Goh dat jij nu al ziet dat dat eenmalig een goed seizoen was. Anita is een prima linksback. Maar als je mensen om je heen hebt staan die ook niet opletten en vooral ook iemand voor je hebt staan in de persoon Emanuelson die al helemaal niet aan verdedigen denkt kom je vaak zat in de problemen. Als Alderweireld of Vertonghen lopen te blunderen hoorje niemand en Anita wordt constant aangepakt. Dat verdiend hij niet. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Van der Wiel zit met zijn hoofd ergens anders, hij is in ieder geval niet met zijn hoofd bij Ajax.. Oleguer speelde niet slecht maar het verschil tussen Vertonghen en Oleguer is wat mij betreft te groot! Vertonghen is feller, sneller en gewoonweg jonger. Daarbij is het helemaal vervelend dat Alderweireld wat uit vorm lijkt.. En wat betreft de linksback zou ik het toch eens proberen met Daley Blind! Dan kun je Anita als verdedigende middenvelder gebruiken, volgens mij komt ie daar beter tot zijn recht, en daar heb je op dit moment de personele problemen! (Enoh, Lindgren!) |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 18:26 schreef thomASS het volgende:Anita is zeeeeer slecht, nooit goed gevonden. Eerder niveau van vvv-venlo ofzo. Daley blind links back. Lost je probleem op. En over van der wiel, hij is gewoon te laks, denkt dat ie alles rustig aan kan doen.. Maar ik heb er vertrouwen in! Blind werd bij Groningen ook vaak aan alle kanten voorbijgelopen. Ja joh zet die daarneer. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 19:24 schreef BRW het volgende:Van der Wiel zit met zijn hoofd ergens anders, hij is in ieder geval niet met zijn hoofd bij Ajax.. Oleguer speelde niet slecht maar het verschil tussen Vertonghen en Oleguer is wat mij betreft te groot! Vertonghen is feller, sneller en gewoonweg jonger. Daarbij is het helemaal vervelend dat Alderweireld wat uit vorm lijkt.. En wat betreft de linksback zou ik het toch eens proberen met Daley Blind! Dan kun je Anita als verdedigende middenvelder gebruiken, volgens mij komt ie daar beter tot zijn recht, en daar heb je op dit moment de personele problemen! (Enoh, Lindgren!) blind i ook meer en cvm.. |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Ja Blind moet eerst doorrijpen,omdat je Blind heet, ben je nog geen geweldige voetballer!!!
ANita mist gewoon lengte en tactisch inzicht, kijk maar bij PAOK met die penalty |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 19:29 schreef frankdrebin het volgende:Ja Blind moet eerst doorrijpen,omdat je Blind heet, ben je nog geen geweldige voetballer!!! ANita mist gewoon lengte en tactisch inzicht, kijk maar bij PAOK met die penalty ja
en
Sjaa.. nders zat hij misschien.. nu wa het een penalty die gestopt was..;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 augustus 2010 door joey -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
We hebben nog exact dezelfde verdediging als vorig seizoen, daar ligt het dus niet aan, ik denk dat het komt door het ontbreken van Enoh op het middenveld, die voorkomt zoveel tegencounters en loopt heel veel gaten dicht waardoor hij de verdediging vaak heel makkelijk kan ontlasten, de laatste 20 minuten vandaag was het middenveld voor Groningen, en dat is ook niet zo gek als je De Jong onzet als verdedigende middenvelder, ik vind dat een grote fout van JOL, hij had hier Blind of Anita moeten neerzetten, en dat had dan ten koste gegaan van Aissati, die overigens echt als een zaadcel voetbalde. |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Aissati moet er niet meer in,je kunt beter met 2 diepe spitsen spelen zolang er nog geen goede buiten spisen zijn aangetrokken. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 19:46 schreef frankdrebin het volgende:Aissati moet er niet meer in,je kunt beter met 2 diepe spitsen spelen zolang er nog geen goede buiten spisen zijn aangetrokken. Wat heeft dit met de verdediging te maken? |
|
|
|
|
bazel
|
|
|
ga een boom van een vededeger halen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 19:46 schreef frankdrebin het volgende:Aissati moet er niet meer in,je kunt beter met 2 diepe spitsen spelen zolang er nog geen goede buiten spisen zijn aangetrokken. Zodra suarez weer mee mag doen staat aissati er gewoon naast hoor!
On. Je miste vertonghen vandaag maar inderdaad roep het al langer anita komt gewoon veel te kort letterlijk en fig. vandaag kon ie er ook 2 x net niet bij! |
|
|
|
|
Barold-ajax
|
|
|
quote: Heb je die gast wel eens zien opbouwen? Ik nog nooit, want dat van hem kun je geen opbouwen noemen..!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 augustus 2010 door Barold-ajax -- |
|
|
|
|
bazel
|
|
|
een verdedeger van zo 2 meter lang en goed sterk maar ja we wachten af anita sorry je bent te klein haal een vervanger voor anita en je kan nog steeds boela halen hij wil dat gaf hij bij oranje aan van de boog moet is wat verstandiger woorden en zo jongen gelijk laten halen en dan nog een voor de plek van anita en klaar en als je dan nog geld wil uit geven dan iemand voor voor in maar we wachten met tranen af pfff van de boog verpest ons ajax niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
bazel
|
|
|
en ja onze nieuwe spits is super daar gaan we nog veel van genieten dat is verstandig geweest en nu derest nog |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote: EN wat zegt dat. Cvitanich is ook een dwerg maar kopte ze uit alle hoeken op doel met een lading verdedigers om zich heen. |
|
|
|
|
bazel
|
|
|
van de boog woord wakker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
bird
|
|
|
|
|
|
bazel
|
|
|
ja hij wou en is wel fel en lenger dan die dwerg |
|
|
|
|
marcello
|
|
|
Anita???weg met die kabouter.staat tegen paok en groningen weer te schutteren als een pupil.Verthongen hadden we er afgelopen woensdag wel bij en toen was het ook een gatenkaas.zijn gewoon allemaal zwaar uit form.voor die belgen kan een excuus als het wk niet gelden.die v/d wiel denkt dat die de hele wereld aan kan zo laks loopt die te voetballen.ik zou zeggen strik erom heen en binnen halen die miljoenen.en haal Bruno Silva terug uit brazilie. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Boula... dat is degene die we zoeken. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
ik denk dat het goed zou zijn om Bouhlarouz te halen, voetballend misschien wat minder, maar laat zich niet zo snel weg zetten als Anita en v/d Wiel, denk dat Daley Blind nog niet sterk genoeg is (v/d Wiel kan best wat concurentie gebruiken, wordt ie misschien weer scheper van) en helaas is Atouba nog geblesseerd die is wel een stuk sterker dan Anita voor de linker kant. Maar de zijkant achterin blijft vooralsnog een zorgenkinje.... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Laten we wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat van alle spelers Wiel één van de jongste was op het WK en de laatste wedstrijd tegen Spanje speelde hij een goede pot. Hij is gewoon op, geloof niet dat hij nu zo speelt vanwege mogelijke transfers maar gewoonweg omdat hij moe is. Net zoals Suarez was, die heeft ook rust gekregen nu dus die komt scherp terug. Steek doet zijn werk maar met zulke mafketels voor je is het moeilijk...zeker als je zelf nog niet topfit bent. Jammer van deze 2 punten...rest moeten we gewoon winnen. |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 20:56 schreef Ronald 1960 het volgende:ik denk dat het goed zou zijn om Bouhlarouz te halen, voetballend misschien wat minder, maar laat zich niet zo snel weg zetten als Anita en v/d Wiel, denk dat Daley Blind nog niet sterk genoeg is (v/d Wiel kan best wat concurentie gebruiken, wordt ie misschien weer scheper van) en helaas is Atouba nog geblesseerd die is wel een stuk sterker dan Anita voor de linker kant. Maar de zijkant achterin blijft vooralsnog een zorgenkinje.... Boularouz is toch rechtsbenig? dan is hij geen goede linksback. Overigens is anita behalve klein ook nog rechtsbenig. Tegen een beetje tegenstander vraag je om problemen. het is echt jammer om te zien hoeveel doelpunten Ajax in belangrijke wedstrijden tegen krijgt uit vrije trappen en door de lucht. Ook Ajax-Juventus vorig seizoen, Twente-Ajax, van die simpele doelpunten om weg te geven. Ik vond De Zeeuw als enige "verdedigende" middenvelder geen goed idee, dat zei ik voor de wedstrijd al. Maar Ajax kwam wel op 0-2 natuurlijk. Ik zou echt Daley Blind een kans geven (laten invallen bijvoorbeeld), als linksback of zelfs verdedigende middenvelder. Aissatie was tegenvallend zoals altijd, ik snap niet waarom Jol hem opstelt, maar ik begrijp wel meer dingen niet van Jol, ik ben eigenlijk geen fan van Jol. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Het is niet vreemd dat Alderweireld een terugslag krijgt. Ik denk dat hij nog niet op zijn dieptepunt zit. Algelopen jaar heeft hij een goed seizoen gedraait maar nu komt de terugslag zoals alle jonge spelers die krijgen. Als hij hier doorheen komt heb je er misschien volgend seizoen een goede verdediger aan. (voorbeelden: Vermaelen, Aisatti, Vlaar, Marcellis enz.) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: hadden we vorig seizoen geen last van met dezelfde verdediging |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Gewoon zo houden de selectie! Enige wat ik erbij zou willen is eventueel een vleugelspeler, aangezien nu ook sarpong wsl weggaat.. Maar ajax heeft een geweldige selectie zo..We zijn begonen met 2-2.,, ja okee... Dat is zonde mensen.. Maar om meteen weer alles te gaan veranderen..Slaat nergens op.. De zeeuw is OP! enoh geblesseerd.. Sule is weg..Suarez is geschorst..En vertonghen ook.. Ik vind het nog geen eens zo gekk.. Ik had dit eigenlijk al voor het weekend in geedachten..,, En dat we 2-0 voor stonden was verassend.. Jammer dat we het verspeeld hebben..Maargoed Het is nogsteeds een geweldig elftal.. Denk jullie nou dat pvs ook niet straks 2 puntjes verliezen? Vorig seizoen ook een haast onmogelijke inhaal gegaan! Ik zie het positief! Ik denk dat we met dit team zeker kampioen kunnen worden.. we hebben nog maar 1 wedstrijd gehad mensen komop!!!:)
Ohw. en het is ook jammer dat Vd Wiel niet super speelt.. Die moet ff wakker geschut worden:P.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 20:02 schreef Ajax_fan het volgende:[..] EN wat zegt dat. Cvitanich is ook een dwerg maar kopte ze uit alle hoeken op doel met een lading verdedigers om zich heen. misschien kan ie linksback?
On. Kun je hoog of laag springen maar anita blijft de zwakste schakel achterin! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: De Zeeuw was vandaag prima, alleen maakte Jol een fout in zijn opstelling door De Jong naast hem te zetten, die jongen kan niet verdedigen, hij had gewoon Blind daar neer moeten zetten, daardoor moest de Zeeuw al het verdedigende werk vadaag opknappen, dat is gewoon onmogelijk eb werden we overlopen op het middenveld de tweede helft |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 08 augustus 2010 - 23:08 schreef remco k het volgende:[..] De Zeeuw was vandaag prima, alleen maakte Jol een fout in zijn opstelling door De Jong naast hem te zetten, die jongen kan niet verdedigen, hij had gewoon Blind daar neer moeten zetten, daardoor moest de Zeeuw al het verdedigende werk vadaag opknappen, dat is gewoon onmogelijk eb werden we overlopen op het middenveld de tweede helft Ja okeee.. Dat snap ik..Maar daarnaast is De zeeuw ook gewoon een beetje op..Weinig rust gehad.. Ook vd Wiel heeft nu aangegeven gewoon niet helemaal 100% topfit te zijn en nog moe te zijn.. Ik snap het wel!! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
De Zeeuw en El Ham vinden elkaar blind...2e doelpunt bijvoorbeeld. Enoh werd node gemist... |
|
|
|