BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Verdediging

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 08 augustus 2010 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 19:20 schreef Ajax_fan het volgende:

[..]

Met dank aan vooral Stekelenburg. Want ik he die 2 belgen vorig jaar ook vaak genoeg zien schutteren maar daar wordt blijkbaar nooit naar gekeken.
onzin, Stekelenburg heeft helemaal niet veel te doen gehad afgelopen seizoen, de verdediging en het blk op het middenveld was gewoon heel goed...
joey
 joey - zondag 08 augustus 2010 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 23:19 schreef Ride het volgende:
De Zeeuw en El Ham vinden elkaar blind...2e doelpunt bijvoorbeeld.
Enoh werd node gemist...
Jaa dat is zeer goed dat die 2 zo lekker emt elkaar spelen!..
Enoh is zeker nodig..Het is zonde dat hij geblesseerd is..:(
remco k
 remco k - zondag 08 augustus 2010 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 19:25 schreef Ajax_fan het volgende:

[..]

Blind werd bij Groningen ook vaak aan alle kanten voorbijgelopen. Ja joh zet die daarneer.
NIet waar, hij was niet voor niks bijna iedere week in het elftal van de week toen hij daar speelde en ze wilde hem ook HEEEEEL gaar erbij hebben dit seizoen, die jongen is gewoon heel erg goed
remco k
 remco k - zondag 08 augustus 2010 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 19:29 schreef frankdrebin het volgende:
Ja Blind moet eerst doorrijpen,omdat je Blind heet, ben je nog geen geweldige voetballer!!!

ANita mist gewoon lengte en tactisch inzicht, kijk maar bij PAOK met die penalty
tactisch inzicht heeft niet veel met een penalty te maken.
joey
 joey - zondag 08 augustus 2010 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 23:30 schreef remco k het volgende:

[..]

NIet waar, hij was niet voor niks bijna iedere week in het elftal van de week toen hij daar speelde en ze wilde hem ook HEEEEEL gaar erbij hebben dit seizoen, die jongen is gewoon heel erg goed
Maargoed.. Dat hij kan voetballen okee..Dat snappen we.. Maar hij heeft het nog NIET laten zien bij ajax.. + Dat hij nog geen ervarinmg heeft in europese wedstrijden..Ik zeg Anita!
remco k
 remco k - zondag 08 augustus 2010 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 19:59 schreef Barold-ajax het volgende:

[..]

Heb je die gast wel eens zien opbouwen?
Ik nog nooit, want dat van hem kun je geen opbouwen noemen..!
Verdedigen is zijn hoofdtaak, en dat doet hij prima, andere spelers zijn er voor het opbouwen
BRW
 BRW - zondag 08 augustus 2010 - 23:52   quote  deeplink  
Zojuist zat ik Studio Voetbal te kijken. Daar hoorde ik Jack van Gelder zeggen dat de naam van Andre Ooijer al een tijdje rond zingt in de Amsterdam Arena. Ik ben nog geen berichten tegen gekomen op Ajax.headliner.nl over Andre Ooijer..

Dus ik vraag mij af of het klopt wat meneer van Gelder zegt?
En zou hij inderdaad een goede stand-in zou zijn voor de centrale verdediging?

Op basis van de wedstrijd Nederland - Brazilie zou ik zeggen ja.
Maar ik heb ook (vele) mindere wedstrijden van hem gezien!

Aan de andere kant is ie transfervrij en waarschijnlijk blij als ie ergens kan tekenen. Hij zal dus (waarschijnlijk) niet de hoofdprijs als salaris vragen.

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken? (Ongeacht of de berichtgeving klopt!)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 augustus 2010 door BRW --
joey
 joey - zondag 08 augustus 2010 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 23:52 schreef BRW het volgende:
Zojuist zat ik Studio Voetbal te kijken. Daar hoorde ik Jack van Gelder zeggen dat de naam van Andre Ooijer al een tijdje rond zingt in de Amsterdam Arena. Ik ben nog geen berichten tegen gekomen op Ajax.headliner.nl over Andre Ooijer..

Dus ik vraag mij af of het klopt wat meneer van Gelder zegt?
En zou hij inderdaad een goede stand-in zou zijn voor de centrale verdediging?

Op basis van de wedstrijd Nederland - Brazilie zou ik zeggen ja.
Maar ik heb ook (vele) mindere wedstrijden van hem gezien!

Aan de andere kant is ie transfervrij en waarschijnlijk blij als ie ergens kan tekenen. Hij zal dus (waarschijnlijk) niet de hoofdprijs als salaris vragen.

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken? (Ongeacht of de berichtgeving klopt!)
Heeft een geode wedstrijd gespeeld tegen brazilie..Maar heeft daarintegen slecht gespeeld bij psv! Had zelfs moeite met vvv!!!!!.. Nee sorryy!.. Niks voor ajax! Alss hij komt.. Dan word ik per direct VVV fan! :P hahhaa
remco k
 remco k - zondag 08 augustus 2010 - 23:56   quote  deeplink  
ik snap het ook wel, maar wij hebben er zo niks aan, tuurlijk zie ik het wel rooskleurig in maar om te zeggen dat nou goed was ofzo, nee integendeel, het was gewoon heel slecht, ik neem dat trouwens vandaag compleet JOL kwalijk, z'n opstelling sloeg kant nog wal
XXX
 XXX - zondag 08 augustus 2010 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 21:00 schreef Ride het volgende:
Laten we wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat van alle spelers Wiel één van de jongste was op het WK en de laatste wedstrijd tegen Spanje speelde hij een goede pot.
Hij is gewoon op, geloof niet dat hij nu zo speelt vanwege mogelijke transfers maar gewoonweg omdat hij moe is.
Net zoals Suarez was, die heeft ook rust gekregen nu dus die komt scherp terug.
Steek doet zijn werk maar met zulke mafketels voor je is het moeilijk...zeker als je zelf nog niet topfit bent.
Jammer van deze 2 punten...rest moeten we gewoon winnen.
Eens.. zie onderstaand bericht...

Van der Wiel vermoeid: 'Ik ben niet in mijn beste vorm'
08-08-10

De korte vakantie na het WK in Zuid-Afrika heeft Gregory van der Wiel weinig goeds gedaan. De rechtsback van Ajax maakte in zijn eerste wedstrijden van het nieuwe seizoen een vermoeiende indruk en kon ook tegen FC Groningen niet overtuigen. Ik ben niet in mijn beste vorm, zei een schuldbewuste Van der Wiel tegen AT5.
AjaxF-side.NL
Van der Wiel was basisspeler op het afgelopen WK en bereikte met Nederland de finale, waarna hij zich een ruime week later alweer bij Ajax moest melden. Het gemis van een echte vakantie lijkt de rechtsback op te breken: Het is beter geweest. Tussendoor ben ik best wel vermoeid en af en toe zie je dat ook wel terug in mijn spel.

Ajax heeft er vier wedstrijden opzitten (twee in de Champions League, één om de Johan Cruijff Schaal en nu dus één in de competitie), maar wacht nog altijd op de eerste overwinning van het nieuwe voetbaljaar. Ik ben teleurgesteld over de wedstrijd tegen Groningen, zei Van der Wiel. Het is weer puntenverlies, en nu al direct in de eerste wedstrijd.
BRW
 BRW - maandag 09 augustus 2010 - 08:53   quote  deeplink  
Als je het mij vraagt is het ook niet de eerste keer dat Jol fouten maakt in de opstelling danwel de wissels.. Tegen PAOK thuis bijvoorbeeld liep het ook verkeerd af!
Lindgren speelde een goede wedstrijd en werd gewisseld voor de Zeeuw, die uiteindelijk, een bagger wedstrijd speelde. Sulejmani ging eraf en Eriksen kwam erin en toen veranderde er veel in het elftal. De Jong ging in de spits spelen, Eriksen erachter en Emanuelson vanaf links. Later kwam Sarpong erin (voor Emanuelson) en toen veranderde het weer, Suarez in de spits, de Jong erachter, Eriksen vanaf links.

Al die wisselingen TIJDENS een wedstrijd zijn niet goed. Daarbij speelde de Zeeuw geen goede wedstrijd en zijn Eriksen en Sarpong niet echt spelers die een wedstrijd kunnen openbreken.. Je verliest die wedstrijd wat mij betreft door de opstelling en de wissels!
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 17:46 schreef Barold-ajax het volgende:
onze verdediging is op dit moment echt bout. Anita, Oleguer: Ajax-onwaardig. Daarnaast zijn Alderweireld en Van der Wiel echt hopeloos uit vorm. 't is dat we nog een goede keeper hebben...
vdwiel en olequer ajax onwaardsig ja !!! anita was samen met alderweireld de sterksten van de 4... (niet dat dat veel soeps was maar goed..)
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 19:22 schreef Ajax_fan het volgende:

[..]

Goh dat jij nu al ziet dat dat eenmalig een goed seizoen was. Anita is een prima linksback. Maar als je mensen om je heen hebt staan die ook niet opletten en vooral ook iemand voor je hebt staan in de persoon Emanuelson die al helemaal niet aan verdedigen denkt kom je vaak zat in de problemen. Als Alderweireld of Vertonghen lopen te blunderen hoorje niemand en Anita wordt constant aangepakt. Dat verdiend hij niet.
gevaar kwam niet van links hoor... rechts is drama.. vdwiel is OP samen met de zeeuw.. emanuelson verdedigde weldegelijk mee en emanuelson was wederom weer 1 van de betere van het veld..
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 20:39 schreef marcello het volgende:
Anita???weg met die kabouter.staat tegen paok en groningen weer te schutteren als een pupil.Verthongen hadden we er afgelopen woensdag wel bij en toen was het ook een gatenkaas.zijn gewoon allemaal zwaar uit form.voor die belgen kan een excuus als het wk niet gelden.die v/d wiel denkt dat die de hele wereld aan kan zo laks loopt die te voetballen.ik zou zeggen strik erom heen en binnen halen die miljoenen.en haal Bruno Silva terug uit brazilie.
tjonge jonge wat een ajacied ben jij zeg.. je eigen ajax jeugd bombaderen tot kabouter.. SCHAAM JE !!! jij bent 1 van de velen die vorig seizoen anita top vond.. !! ieder blind paard ziet toch dat als vertonghen er is er niks aan de hand is... zwakheid gisteren vdwiel / olequer
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 08:53 schreef BRW het volgende:
Als je het mij vraagt is het ook niet de eerste keer dat Jol fouten maakt in de opstelling danwel de wissels.. Tegen PAOK thuis bijvoorbeeld liep het ook verkeerd af!
Lindgren speelde een goede wedstrijd en werd gewisseld voor de Zeeuw, die uiteindelijk, een bagger wedstrijd speelde. Sulejmani ging eraf en Eriksen kwam erin en toen veranderde er veel in het elftal. De Jong ging in de spits spelen, Eriksen erachter en Emanuelson vanaf links. Later kwam Sarpong erin (voor Emanuelson) en toen veranderde het weer, Suarez in de spits, de Jong erachter, Eriksen vanaf links.

Al die wisselingen TIJDENS een wedstrijd zijn niet goed. Daarbij speelde de Zeeuw geen goede wedstrijd en zijn Eriksen en Sarpong niet echt spelers die een wedstrijd kunnen openbreken.. Je verliest die wedstrijd wat mij betreft door de opstelling en de wissels!
lindgren ging eraf omdat hij niet meer fit was.. en tjah je moet wat proberen toch ?
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 09 augustus 2010 - 09:19   quote  deeplink  
Er wordt wel heel veel gezeken nu jongens... de pleepot kapot?
joduh
 joduh - maandag 09 augustus 2010 - 09:31   quote  deeplink  
Wie of wat de fout ook was.het is zwaar kloten dat we nu alweer achter de feitjes aan lopen jongens...Lijkt wel of ajax er niet mee om kan gaan man.Dat het alleen lukt als het ECHT moet? Ze komen gewoon weer lekker voor met 2-0.Woensdag met 3-1.
Dan moet de wedstrijd gewoon gelopen zijn toch?
want ook jullie weten dat greg goed kan voetballen,alleen zwaar vermoeid,maar wat wil je met een jochie van zijn leeftijd?Die krijgt het zoewiezo zwaar dit jaar om zijn nivo weer terug te krijgen?Koppie zit vol bij die jongen......
Dan is enoh er niet bij,die wordt wel meer gemist dan dat we denken....
Maar het grote probleem is gewoon het middenveld:Demy totaal uit vorm(vermoeid,geen zin)
Dan kiest Jol voor 2 vedergewichten ,aissati en eriksen, Die allebei gewoon niks extras kunnen brengen.Leuke voetballers ,maar niet om de kar te trekken,teveel met eigen spel bezig(hun plekkie,hun vorm)
De Jong is ook niet in zijn allerbeste vorm en wordt dus ook niet gebruikt waar hij wel goed in is.....
Nope ,al met al werd de slag daar dus verloren.Jol zag het niet helemaal goed.
Sorry voor de anti emanuelson mensen hier,maar hij speelde als een van de weinige gewoon goed.
El hammie was goed in de afronding,(waar hij voor gehaald is)
Onze Steek ook normaal als altijd.

Ik hoop dat als we weer onze sterkste elf bij mekaar hebben dat het allemaal goed komt,maar aan het eind van het seizoen zal je zien dat we deze onnodige verliespunten zwaar zullen missen.
Maar Jan Vertonghen,ik ben nog steeds trots op je liedje dat je zong hahahah
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 09 augustus 2010 - 09:51   quote  deeplink  
Gabri had nooit verkocht mogen worden... die had je gisteren kunnen gebruiken bijvoorbeeld...
joduh
 joduh - maandag 09 augustus 2010 - 09:55   quote  deeplink  
yep,zo ook rommedahl
Per4manc
 Per4manc - maandag 09 augustus 2010 - 10:15   quote  deeplink  
Tja ik denk dat de vermoeidheid en gebrek aan vakantie nog wel langer gaat op spelen. vdWiel kun je beter 2 a 3 weken vrijgeven. Blind (of Boilesen) kan daar ook wel spelen. Ook de Zeeuw lijkt "op" te zijn. Ik vond hem vorig seizoen op het eind al niet best meer en met het WK erbij is het niet beter geworden. Gabri had je gisteren inderdaad kunnen gebruiken.Maar alleen omdat Enoh en Lindgren geblesseerd raken en de Zeeuw uit vorm is. Daarvor kun je Gabri moeilijk aanhouden. Dan houdt heb je straks 40 man op de bank zitten. Kom op zeg. Tja, Rommedahl liggen ze in Amsterdam nog wel ff wakker van denk ik. Dat is toch een inschattingsfout gebleken.
Hoe zit het met Pantelic? Hij heeft nog geen club toch? Neem aan dat hij liever voor minder geld ergens gaat ballen dan helemaal niet ballen.
frankdrebin
 frankdrebin - maandag 09 augustus 2010 - 10:15   quote  deeplink  
Er isn niet veel geld voor nieuwe spelers, en Jol weet donderdsgoed waar de zwakke plekken liggen,maar als je een acceptabele transfervrije spelers moet halen is ook niet alles,en de dragende spelers zoals Demy en Greg zijn overbelast waardoor het er nu niet uitkomt
alibabba
 alibabba - maandag 09 augustus 2010 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 19:44 schreef remco k het volgende:
We hebben nog exact dezelfde verdediging als vorig seizoen, daar ligt het dus niet aan, ik denk dat het komt door het ontbreken van Enoh op het middenveld, die voorkomt zoveel tegencounters en loopt heel veel gaten dicht waardoor hij de verdediging vaak heel makkelijk kan ontlasten, de laatste 20 minuten vandaag was het middenveld voor Groningen, en dat is ook niet zo gek als je De Jong onzet als verdedigende middenvelder, ik vind dat een grote fout van JOL, hij had hier Blind of Anita moeten neerzetten, en dat had dan ten koste gegaan van Aissati, die overigens echt als een zaadcel voetbalde.
Als een zaadcel....................Hahahahahahahahahahaha...:)
dege
 dege - maandag 09 augustus 2010 - 12:54   quote  deeplink  
De Jong speelde helemaal niet zo slecht en zie het puntverlies ook niet door verkeerde wissels of zoiets, het was een collectief falen van de 11 spelers die in het veld stonden.
De fout die ajax maakte de laatste 20 min was dat ze steeds terug speelden op Steek en die was iedere keer genoodzaakt de lange bal te hanteren, met als gevolg dat je steeds balverlies leed. Dus iedere keer na zo'n bal liep ajax weer achter de feiten aan, als ze gewoon op balbezit hadden gespeeld waar ajax ook beter in is, hadden ze de 3 punten mee genomen naar amsterdam.
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 23:34 schreef joey het volgende:

[..]

Maargoed.. Dat hij kan voetballen okee..Dat snappen we.. Maar hij heeft het nog NIET laten zien bij ajax.. + Dat hij nog geen ervarinmg heeft in europese wedstrijden..Ik zeg Anita!
wat heeft Anita hier mee te maken??
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 09:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gevaar kwam niet van links hoor... rechts is drama.. vdwiel is OP samen met de zeeuw.. emanuelson verdedigde weldegelijk mee en emanuelson was wederom weer 1 van de betere van het veld..
beide tegengoals kwamen vanaf onze linkerkant Urby liet weer zoals gewoonlijk zijn man te vaak lopen en verdedigde slecht mee, HAHAHAHAHAHA en het toppunt is nog wel dat hij letterlijk de supporter die het veld opliep de schuld van het puntverlies geeft, dat is echt te triets voor woorden
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 09:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjonge jonge wat een ajacied ben jij zeg.. je eigen ajax jeugd bombaderen tot kabouter.. SCHAAM JE !!! jij bent 1 van de velen die vorig seizoen anita top vond.. !! ieder blind paard ziet toch dat als vertonghen er is er niks aan de hand is... zwakheid gisteren vdwiel / olequer
Verdedigens was Olequer prima, onze beide backs waren gister gewoon dramatisch slecht, sterker nog beide COMPLETE flanken dus ook Aissati en Urby waren totaal niet bezig met mee verdedigen
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 09:31 schreef joduh het volgende:
Wie of wat de fout ook was.het is zwaar kloten dat we nu alweer achter de feitjes aan lopen jongens...Lijkt wel of ajax er niet mee om kan gaan man.Dat het alleen lukt als het ECHT moet? Ze komen gewoon weer lekker voor met 2-0.Woensdag met 3-1.
Dan moet de wedstrijd gewoon gelopen zijn toch?
want ook jullie weten dat greg goed kan voetballen,alleen zwaar vermoeid,maar wat wil je met een jochie van zijn leeftijd?Die krijgt het zoewiezo zwaar dit jaar om zijn nivo weer terug te krijgen?Koppie zit vol bij die jongen......
Dan is enoh er niet bij,die wordt wel meer gemist dan dat we denken....
Maar het grote probleem is gewoon het middenveld:Demy totaal uit vorm(vermoeid,geen zin)
Dan kiest Jol voor 2 vedergewichten ,aissati en eriksen, Die allebei gewoon niks extras kunnen brengen.Leuke voetballers ,maar niet om de kar te trekken,teveel met eigen spel bezig(hun plekkie,hun vorm)
De Jong is ook niet in zijn allerbeste vorm en wordt dus ook niet gebruikt waar hij wel goed in is.....
Nope ,al met al werd de slag daar dus verloren.Jol zag het niet helemaal goed.
Sorry voor de anti emanuelson mensen hier,maar hij speelde als een van de weinige gewoon goed.
El hammie was goed in de afronding,(waar hij voor gehaald is)
Onze Steek ook normaal als altijd.

Ik hoop dat als we weer onze sterkste elf bij mekaar hebben dat het allemaal goed komt,maar aan het eind van het seizoen zal je zien dat we deze onnodige verliespunten zwaar zullen missen.
Maar Jan Vertonghen,ik ben nog steeds trots op je liedje dat je zong hahahah
OP zich met alles eens, behalve dat Urby goed was gister, aanvallen deed hij inderdaad (eindelijk0 een paar leuke dingen, maar laat wel weer 4/5 keer zijn man volledig lopen waaruit gewoon de eerste tegengoal komt, en de Zeeuw speelde gister gewoon goed, met die assist op el hammie als best aanvallende moment, gister was de opstelling gewoon vompleet fout, Jol mag nooit met dit elftal met de punt naar achteren spelen als de Zeeuw de punt naar achter is, die jongen heeft hier te veel aanvallende intenties voor en had daar NOOIT alleen mogen staan.
We hadden Blind nog en die had daar prima kunnen spelen naast de Zeeuw, en anders had hij linksback kunnen spelen, waardoor Anita naast de Zeeuw had kunnen spelen, nu heeft Jol de Jong met deze taken opgezadeld, en die heeft daar ok veel te veel aanvallende intenties voor, Aissati had NOOIT mogen starten, en daar had Eriksen best kunnen spelen, waardoor je Blind had kunnen inzetten. Jol had zo moeten starten, maar zeker na de 2-0 had hij dit moeten omzetten waardoor we strker op het middenveld waren geworden, hier verlies je gewoon dure punten door.....
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 augustus 2010 - 23:56 schreef remco k het volgende:
ik snap het ook wel, maar wij hebben er zo niks aan, tuurlijk zie ik het wel rooskleurig in maar om te zeggen dat nou goed was ofzo, nee integendeel, het was gewoon heel slecht, ik neem dat trouwens vandaag compleet JOL kwalijk, z'n opstelling sloeg kant nog wal
had jij een ander idee dan ?
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 12:54 schreef dege het volgende:
De Jong speelde helemaal niet zo slecht en zie het puntverlies ook niet door verkeerde wissels of zoiets, het was een collectief falen van de 11 spelers die in het veld stonden.
De fout die ajax maakte de laatste 20 min was dat ze steeds terug speelden op Steek en die was iedere keer genoodzaakt de lange bal te hanteren, met als gevolg dat je steeds balverlies leed. Dus iedere keer na zo'n bal liep ajax weer achter de feiten aan, als ze gewoon op balbezit hadden gespeeld waar ajax ook beter in is, hadden ze de 3 punten mee genomen naar amsterdam.
en waarom moest men steeds terug spelen op Steek en dan de lange bal hanteren??? JUIST JA, omdat het middenveld totaal niet in balans was, Anita of Blind had naast de Zeeuw moeten staan,

Het is te belachelijk voor woorden, dat AJAX in een uitwedstrijd bij het lastige Groningen met 6 aanvallend ingestelde spelers aantreed, dat kan gewoon niet
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:06 schreef remco k het volgende:

[..]

OP zich met alles eens, behalve dat Urby goed was gister, aanvallen deed hij inderdaad (eindelijk0 een paar leuke dingen, maar laat wel weer 4/5 keer zijn man volledig lopen waaruit gewoon de eerste tegengoal komt, en de Zeeuw speelde gister gewoon goed, met die assist op el hammie als best aanvallende moment, gister was de opstelling gewoon vompleet fout, Jol mag nooit met dit elftal met de punt naar achteren spelen als de Zeeuw de punt naar achter is, die jongen heeft hier te veel aanvallende intenties voor en had daar NOOIT alleen mogen staan.
We hadden Blind nog en die had daar prima kunnen spelen naast de Zeeuw, en anders had hij linksback kunnen spelen, waardoor Anita naast de Zeeuw had kunnen spelen, nu heeft Jol de Jong met deze taken opgezadeld, en die heeft daar ok veel te veel aanvallende intenties voor, Aissati had NOOIT mogen starten, en daar had Eriksen best kunnen spelen, waardoor je Blind had kunnen inzetten. Jol had zo moeten starten, maar zeker na de 2-0 had hij dit moeten omzetten waardoor we strker op het middenveld waren geworden, hier verlies je gewoon dure punten door.....
eerste doelpunt kwam bij ema weg ? euuuuuuh ? remco hou nou is op jezelf belachelijk te maken ! ema is GVD rechtsvoor !! daar achter speelt nog een eriksen .. suarez ooit meezien verdedigen ? daarbij kwam het eerste doelpunt niet uit een doodspel moment ? ik hen gisteren veel mensen fouten zien maken en daarbij was ema gisteren wederom 1 van de weinig met weinig tot niks fouten.. maar snap je wel hoor dat je het niet toe geeft.. is lastig om je fouten in te zien..
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:10 schreef remco k het volgende:

[..]

en waarom moest men steeds terug spelen op Steek en dan de lange bal hanteren??? JUIST JA, omdat het middenveld totaal niet in balans was, Anita of Blind had naast de Zeeuw moeten staan,

Het is te belachelijk voor woorden, dat AJAX in een uitwedstrijd bij het lastige Groningen met 6 aanvallend ingestelde spelers aantreed, dat kan gewoon niet
en waarom zou dat niet kunnen ? 0-2 voor.. normaal genoeg.. je miste gewoon 2 belangerijke spelers,... enoh en vertonghen.. vdwiel is ruk en anita loopt bij de paal weg.. dezeeuw springt niet eens mee.. heeft totaal niks met middenveld temaken.. voetballend heeft groningen weinig kansen gehad uit 2 dode spelsituaties komen 2 doelpunten..
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

had jij een ander idee dan ?
Als je zou lezen, dan zou je zie dat ik dat inderdaad wel had ja, en dat was niet achteraf, want dat zei ik al voor de wedstrijd, maar goed voor jou nog maar een keer dan. ajax speelde nu eigenlijk op de volgende manier.

----------------------Steek-------------------

Wiel-------ALderweireld------Oleguer-----Anita

---------------------De Zeeuw-----------------

Aissati--------------de Jong--------------Urby

---------------Eriksen-----El HAmmie----------

Zo stond AJAX gister opgesteld, of dit de bedoeling van Jol was weet ik niet, maar het was wel zo. De Zeeuw is vanaf het middenveld naar voren toe gezien de enige speler die controlerend speeld, dat is de eerste keer in 50 westrijden, dat dit gebeurt, WAAROM???
Daarbij hebben Anita en Wiel allebei ook aanvallende intenties en kunnen ze beter aanvallen dan verdedigen toch?? en heeft de Zeeuw ook meer aanvallende intenties dan verdedigend, dit wordt normaal opgevangen door Enoh, de Jong had volgens Jol meer naast de Zeeuw moeten gaan spelen, maar hoe kun je dat verwachten van een speler die ALLEEN aanvallend denkt?? dat kan dus niet, en doordat de Jong dieper ging spelen deed Eriksen dad ook, omdat ruimte opzoekn voor hem een automatisme is en daardoor stond hij dus vaak naast EL HAMMIE. SNAP JE HET NOG???

Als AJAX op de volgende manier had gespeeld

-----------------------Steek---------------------

Wiel---------Alderweireld--Olequer----Anita/Blind

-----------De Zeeuw----------Blind/Anita---------

--------------------De Jong----------------------
---Eriksen-------------------------------Urby----
-------------------EL HAMMIE---------------------

Op deze manier, heb je een veel sterker middenveld, en worden de ruimtes veel kleiner op het middenveld, waardoor wij onze verdediging meer ontlasten.
Want er worden 2 GROTE verdedigende fouten gemaakt, en Urbu laat bij de eerste goal zijn man gewoon lopen, de Jong laat ook zijn man lopen, en we staan gewoon machteloos achterin.

Er stonden gister gewoon teveel aanvalend ingestelde spelers in het veld, en Blind is volgens mij een prima veranger, zeker tegen Groningen, en mensen zullen wel zeggen of denken dat hij (nog) niet goed genoeg is, maar vergeet daarbij niet dat hij de tweede seizoenshelft veruit de beste man bij Groningen was.

IK hoop dat je het een beetje snapt nr10
Brandje
 Brandje - maandag 09 augustus 2010 - 13:26   quote  deeplink  
v/d Wiel is een drama sinds het WK. Anita is lachwekkend als verdediger want loopt alleen maar achteruit en dat ben je ten alle tijde kansloos.
Verder staan er alleen maar kabouters in het team en dan kan je beter helemaal niet naar Kiev afreizen als je tegen gasten als Svevchenko en Milevski moet spelen want dan is elke corner een doelpunt.
Stekelenburg keept ook echt niet zo best als dat mensen denken. Tegen Paok(de 3-3) mag nooit gebeuren en ook gisteren bij beide doelpunten zag hij er niet sterk uit. Zeker de 2-2 was heel matig gekeept.
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 13:26   quote  deeplink  
je snapt het gewoon echt niet he??, het gaat niet om de corner die we tege krijgen, het gaat om waarom we die corner tegen krijgen, en waaro we onder druk komen te staan, ik dacht dat jij zo'n geweldige voetballer was, met een groot tactisch inzicht, als dat echt zo is, dan snap je bovenstaand bericht.
tom
 tom - maandag 09 augustus 2010 - 13:39   quote  deeplink  
jullie zitten allemaal anita af te zeiken! dat hij zo slecht speelt.
maar begin 2e helft hielt hij ajax van een 1-0 achterstand af door goed te verdedigen, en dan was het heel anders afgelopen, dus ik wil zeggen dat anita ons gered heeft van wellicht de achterstand en 0 punten.
tom
 tom - maandag 09 augustus 2010 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:26 schreef Brandje het volgende:
v/d Wiel is een drama sinds het WK. Anita is lachwekkend als verdediger want loopt alleen maar achteruit en dat ben je ten alle tijde kansloos.
Verder staan er alleen maar kabouters in het team en dan kan je beter helemaal niet naar Kiev afreizen als je tegen gasten als Svevchenko en Milevski moet spelen want dan is elke corner een doelpunt.
Stekelenburg keept ook echt niet zo best als dat mensen denken. Tegen Paok(de 3-3) mag nooit gebeuren en ook gisteren bij beide doelpunten zag hij er niet sterk uit. Zeker de 2-2 was heel matig gekeept.
anita loopt alleen achteruit???
als hij 1 keer vooruit loopt, en word gepasseerd dan heeft de aanvaller een veel grotere ruimte om iets te bedenken dan dat anita achteruit loopt.
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:39 schreef tom het volgende:
jullie zitten allemaal anita af te zeiken! dat hij zo slecht speelt.
maar begin 2e helft hielt hij ajax van een 1-0 achterstand af door goed te verdedigen, en dan was het heel anders afgelopen, dus ik wil zeggen dat anita ons gered heeft van wellicht de achterstand en 0 punten.
dat was inderdaad een goede actie, maar je kan niet zeggen dat hij zo geweldig speelt toch, hij heeft het ook zwaar door het verdedigende gebrek op het middenveld en het feit dat Urby zijn man een paar keer liet lopen...
tom
 tom - maandag 09 augustus 2010 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:42 schreef remco k het volgende:

[..]

dat was inderdaad een goede actie, maar je kan niet zeggen dat hij zo geweldig speelt toch, hij heeft het ook zwaar door het verdedigende gebrek op het middenveld en het feit dat Urby zijn man een paar keer liet lopen...
dat is waar, maar als anita die bal niet had weggetrapt was het 1-0 groningen, tsja en dan? ben blij dat we dus die ene punt hadden
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 13:45   quote  deeplink  
ja dan was het 1 nul geweest met nog 40 minuten te spelen, het is mooi dat hij die bal pakt maar daar staat hij ook voor toch?? wordt hij daar niet gewoon dik en dik voor betaald??? ik had liever dat hij bij de paal ook een beetje had staan opletten
tom
 tom - maandag 09 augustus 2010 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:45 schreef remco k het volgende:
ja dan was het 1 nul geweest met nog 40 minuten te spelen, het is mooi dat hij die bal pakt maar daar staat hij ook voor toch?? wordt hij daar niet gewoon dik en dik voor betaald??? ik had liever dat hij bij de paal ook een beetje had staan opletten
bij die 1-2 stonmd hij inderdaag verkeerd bij de paal.
hij ging meer richting steek en liet zo de hoek open.
steek zat fout, op het wk had hij hem gehad, demy moest gewoon springen.

maar ze krijgen 3 dagfen rust en dat vind ik goed van jol, kunnen ze weer op krachten komen, ze hebben maar 1week vkantie gehad,
Brandje
 Brandje - maandag 09 augustus 2010 - 13:49   quote  deeplink  
Beste tom. Ik zal je een heel simpel voorbeeld geven. Wie is er sneller. Iemand die vooruit loopt of iemand die achteruit loopt. Anita moet de speler naar buiten dwingen en moet daarom half gedraaid staan en met de aanvaller meelopen. Speelt de aanvaller de bal er langs dan kan je nog mee sprinten maar op de manier zoals anita loopt dus echt achteruit ben je ten alle tijde kansloos.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door Brandje --
tom
 tom - maandag 09 augustus 2010 - 13:50   quote  deeplink  
ben trouwens blij dat vertongen weer terug is. oleguer? speelde hij vroeger bij barca?? hij speelde wel maar nu hij bij ajax topsalaris verdient waarom zou hij weggaan? bankzitten en af en toe spelen en zo je geld binnenhalen!

suljemani doen ze goed, had weliswaar moeten blijven, aangezien we niet vele met aanval zitten, maar west ham neemt zijn hele salaris over, bedankt west ham
tom
 tom - maandag 09 augustus 2010 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:49 schreef Brandje het volgende:
Beste tom. Ik zal je een heel simpel voorbeeld geven. Wie is er sneller. Iemand die vooruit loopt of iemand die achteruit loopt. Anita moet de speler naar buiten dwingen en moet daarom half gedraaid staan. Speelt de aanvaller de bal er langs dan kan je nog mee sprinten maar op de manier zoals anita loopt dus echt achteruit ben ten alle tijde kansloos.
ik ben stil
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:48 schreef tom het volgende:

[..]

bij die 1-2 stonmd hij inderdaag verkeerd bij de paal.
hij ging meer richting steek en liet zo de hoek open.
steek zat fout, op het wk had hij hem gehad, demy moest gewoon springen.

maar ze krijgen 3 dagfen rust en dat vind ik goed van jol, kunnen ze weer op krachten komen, ze hebben maar 1week vkantie gehad,
klopt inderdaad
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:49 schreef Brandje het volgende:
Beste tom. Ik zal je een heel simpel voorbeeld geven. Wie is er sneller. Iemand die vooruit loopt of iemand die achteruit loopt. Anita moet de speler naar buiten dwingen en moet daarom half gedraaid staan en met de aanvaller meelopen. Speelt de aanvaller de bal er langs dan kan je nog mee sprinten maar op de manier zoals anita loopt dus echt achteruit ben je ten alle tijde kansloos.
hehe, eindelijk iemand die het snapt..... prima verwoord
tom
 tom - maandag 09 augustus 2010 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:52 schreef remco k het volgende:

[..]

hehe, eindelijk iemand die het snapt..... prima verwoord
ik ben ook geen verdediger:P

met training van me broers elftal speel ik altijd rechter aanvaller.

met wesdtrijden ben ik vlaggenist:D
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:54 schreef tom het volgende:

[..]

ik ben ook geen verdediger:P

met training van me broers elftal speel ik altijd rechter aanvaller.

met wesdtrijden ben ik vlaggenist:D
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
tom
 tom - maandag 09 augustus 2010 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 13:59 schreef remco k het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
wat hahahahaha?>
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 14:04   quote  deeplink  
is dat niet duidelijk?? ik moets lachen om je opmerking??:):)
tom
 tom - maandag 09 augustus 2010 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 14:04 schreef remco k het volgende:
is dat niet duidelijk?? ik moets lachen om je opmerking??:):)
wat neit duidelijk, en welke opmerking:P

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Verdediging

0.0068559