|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Remco je hebt gelijk, als het middenveld niet controleerd,dan krijg je standaard een probleem met de verdediging,mits je een geweldige verdediging(italiaans) hebt.
Verdedigen begint al bij de aanval. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 14:12 schreef frankdrebin het volgende:Remco je hebt gelijk, als het middenveld niet controleerd,dan krijg je standaard een probleem met de verdediging,mits je een geweldige verdediging(italiaans) hebt. Verdedigen begint al bij de aanval. en aanvallen begint al bij de verdediging...het concept van totaalvoetbal |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 13:24 schreef remco k het volgende:[..] Als je zou lezen, dan zou je zie dat ik dat inderdaad wel had ja, en dat was niet achteraf, want dat zei ik al voor de wedstrijd, maar goed voor jou nog maar een keer dan. ajax speelde nu eigenlijk op de volgende manier. ----------------------Steek------------------- Wiel-------ALderweireld------Oleguer-----Anita ---------------------De Zeeuw----------------- Aissati--------------de Jong--------------Urby ---------------Eriksen-----El HAmmie---------- Zo stond AJAX gister opgesteld, of dit de bedoeling van Jol was weet ik niet, maar het was wel zo. De Zeeuw is vanaf het middenveld naar voren toe gezien de enige speler die controlerend speeld, dat is de eerste keer in 50 westrijden, dat dit gebeurt, WAAROM??? Daarbij hebben Anita en Wiel allebei ook aanvallende intenties en kunnen ze beter aanvallen dan verdedigen toch?? en heeft de Zeeuw ook meer aanvallende intenties dan verdedigend, dit wordt normaal opgevangen door Enoh, de Jong had volgens Jol meer naast de Zeeuw moeten gaan spelen, maar hoe kun je dat verwachten van een speler die ALLEEN aanvallend denkt?? dat kan dus niet, en doordat de Jong dieper ging spelen deed Eriksen dad ook, omdat ruimte opzoekn voor hem een automatisme is en daardoor stond hij dus vaak naast EL HAMMIE. SNAP JE HET NOG??? Als AJAX op de volgende manier had gespeeld -----------------------Steek--------------------- Wiel---------Alderweireld--Olequer----Anita/Blind -----------De Zeeuw----------Blind/Anita--------- --------------------De Jong---------------------- ---Eriksen-------------------------------Urby---- -------------------EL HAMMIE--------------------- Op deze manier, heb je een veel sterker middenveld, en worden de ruimtes veel kleiner op het middenveld, waardoor wij onze verdediging meer ontlasten. Want er worden 2 GROTE verdedigende fouten gemaakt, en Urbu laat bij de eerste goal zijn man gewoon lopen, de Jong laat ook zijn man lopen, en we staan gewoon machteloos achterin. Er stonden gister gewoon teveel aanvalend ingestelde spelers in het veld, en Blind is volgens mij een prima veranger, zeker tegen Groningen, en mensen zullen wel zeggen of denken dat hij (nog) niet goed genoeg is, maar vergeet daarbij niet dat hij de tweede seizoenshelft veruit de beste man bij Groningen was. IK hoop dat je het een beetje snapt nr10 ben het bijna helemaal met je eens over je opstellig man. |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
JA alleen Urby niet, die is veel te wisselvallig. Vorig seizoen had hij meer snelheid, hij gaat meer naar binnen dan buitenom. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
pffffff,gaatie weer...................zooooo moe van die gasten..... |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Dan moet je gaan slapen Pik. Ik denk dat we alleen jouw nodig hebben en dan is het elftal compleet |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ja klinkt goed ouwe....ipv el hammie bedoel je tog? |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Laten we het keeperswerk van Stekelenburg eens onderbelichten, want hij ging gisteren absoluut niet vrijuit. Dat eerste doelpunt is gewoon houdbaar en die 2e goal is ook mede aan hem te wijten, want het is zijn gebied. Daar hoort hij gewoon die bal weg te stompen en niet te twijfelen. Deze man maakt nog steeds fouten, want ook tegen Twente en Paok ging het mis. Hij verricht ook goed keeperswerk, maar die foutjes mogen er na 10 jaar betaald voetbal wel eens uit. De concentratie is bij hem niet altijd optimaal en daarom blijf ik hem een onbetrouwbare keeper vinden.
Over Anita ben ik heel duidelijk in, het is een fantastisch ventje met een gouden mentaliteit. Linksback is niet zijn positie, hij is rechtsbenig en daarom is het voor hem verdomde lastig om het daar goed te doen. Hij haalt daar regelmatig een voldoende door zijn instelling en beleving, maar haalt daar nooit zijn top. Als rechtsback kan hij beter uit de voeten, maar zijn beste positie is als verdedigende middenvelder. Bij een heel sterk Ajax, wat nadrukkelijk op de helft van de tegenstander speelt, zou hij ook als een nummer 4 kunnen spelen. Anita is een geweldig ventje.
Ik vond Ajax nog helemaal niet zo slecht spelen en de Jong kan als 1 van de 2 middenvelders wel uit de voeten, maar dan in de rol van de Zeeuw. Met een Enoh achter hem kan het wel. De rechterkant van Ajax gisteren was dramatisch en vd.Wiel moet je zijn rust gunnen, want hij is absoluut niet scherp. Emanuelson moet zich eens als een KEREL gaan gedragen en veel meer van zichzelf gaan eisen, want alleen dan boekt ie progressie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 15:56 schreef alibabba het volgende:Laten we het keeperswerk van Stekelenburg eens onderbelichten, want hij ging gisteren absoluut niet vrijuit. Dat eerste doelpunt is gewoon houdbaar en die 2e goal is ook mede aan hem te wijten, want het is zijn gebied. Daar hoort hij gewoon die bal weg te stompen en niet te twijfelen. Deze man maakt nog steeds fouten, want ook tegen Twente en Paok ging het mis. Hij verricht ook goed keeperswerk, maar die foutjes mogen er na 10 jaar betaald voetbal wel eens uit. De concentratie is bij hem niet altijd optimaal en daarom blijf ik hem een onbetrouwbare keeper vinden. Over Anita ben ik heel duidelijk in, het is een fantastisch ventje met een gouden mentaliteit. Linksback is niet zijn positie, hij is rechtsbenig en daarom is het voor hem verdomde lastig om het daar goed te doen. Hij haalt daar regelmatig een voldoende door zijn instelling en beleving, maar haalt daar nooit zijn top. Als rechtsback kan hij beter uit de voeten, maar zijn beste positie is als verdedigende middenvelder. Bij een heel sterk Ajax, wat nadrukkelijk op de helft van de tegenstander speelt, zou hij ook als een nummer 4 kunnen spelen. Anita is een geweldig ventje. Ik vond Ajax nog helemaal niet zo slecht spelen en de Jong kan als 1 van de 2 middenvelders wel uit de voeten, maar dan in de rol van de Zeeuw. Met een Enoh achter hem kan het wel. De rechterkant van Ajax gisteren was dramatisch en vd.Wiel moet je zijn rust gunnen, want hij is absoluut niet scherp. Emanuelson moet zich eens als een KEREL gaan gedragen en veel meer van zichzelf gaan eisen, want alleen dan boekt ie progressie. inderdaad, vooral het gedeelte van de Jong, ik denk dat we daardoor gewoon de wedstrijd "verliezen".
Als hij de Jong gewoon op 10 had gezet, Eriksen vanaf rechts laten spelen, en Blind naast de Zeeuw, of Anita naast de Zeeuw en Blind Linksback, dan had er veel meer evenwicht in het elftal gezeten, nu staat er direct druk op de verdediging door het gebrek aan verdedigende spelers in het middenveld, dat is een domme zet van Jol geweest, ik ben het trouwens eens wat je zegt over Stekelenburg, daar waar ik de hoop had na afgelopen 2e seizoenshelft en het WK, dat het echt goed zat met deze jongen, is dat nu weer volledig weg, ook de eerste en derde tegengoal bij PAOK zijn geen onhoudbare ballen, maar staat hij gewoon verkeerd opgesteld. Toch is hij wel verder dan Vermeer en dient hij gewoon 1e keeper te blijven |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 13:42 schreef remco k het volgende:[..] dat was inderdaad een goede actie, maar je kan niet zeggen dat hij zo geweldig speelt toch, hij heeft het ook zwaar door het verdedigende gebrek op het middenveld en het feit dat Urby zijn man een paar keer liet lopen... hoe kom jij er in GODSNAAM bij dat het ema zijn man was ? was het de rechter verdediger van Groningen ? want dat was zijn directe tegenstander... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
... vraag me af hoe jij aan die wijsheid komt maar ik zag het wel degelijk anders staan..
-----------------------Steek---------------------
Wiel---------Alderweireld--Olequer----Anita
-----------De Zeeuw----------Eriksen---------
--------------------De Jong---------------------- ---Aissati-------------------------------Urby---- -------------------EL HAMMIE---------------------
Aissati was de plaats vervanger van suarez.. dat Aissati en eriksen rond rennen als een kip zonder kop.. tjah |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Jol vertelde voor de wedstrijd dat de Jong en de Zeeuw het middenblok moesten vormen en Eriksen de nummer 10 was. Eriksen speelde ook in die rol, maar de rol van Enoh kunnen de Zeeuw en zeker niet de Jong zo goed invullen. De Jong en de Zeeuw hebben beide de drang om naar voren te spelen en dat was gisteren het manco. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
dus niet zoveel anders...
-----------------------Steek---------------------
Wiel---------Alderweireld--Olequer----Anita
-----------De Zeeuw----------de jong---------
--------------------eriksen---------------------- ---Aissati-------------------------------Urby---- -------------------EL HAMMIE---------------------
dat was de bedoeling maar dejong eriksen en aissati weten totaal niet wat ze moeten doen.. kortom komen tekort waar is mitchell donald eigenlijk ? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 21:09 schreef nummer10 het volgende:dus niet zoveel anders... -----------------------Steek--------------------- Wiel---------Alderweireld--Olequer----Anita -----------De Zeeuw----------de jong--------- --------------------eriksen---------------------- ---Aissati-------------------------------Urby---- -------------------EL HAMMIE--------------------- dat was de bedoeling maar dejong eriksen en aissati weten totaal niet wat ze moeten doen.. kortom komen tekort waar is mitchell donald eigenlijk ? Donald is net als Sarpong teruggehaald, maar waarom halen ze hem terug als ze in een paar weken niet meer bij de selectie zitten? Beide zaten gisteren niet bij de selectie, dus Jol heeft daar weinig vertrouwen in. Waarom haal je ze dan in godsnaam terug? Laat ze dan nog lekker een tijdje bij Nec en Willem II ballen.... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
volgens mij weten ze zelf niet eens meer wat ze moeten doen.....paniekverkopen en paniekaankopen zijn het volgens mij??? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 21:24 schreef joduh het volgende:volgens mij weten ze zelf niet eens meer wat ze moeten doen.....paniekverkopen en paniekaankopen zijn het volgens mij??? Ze weten het inderdaad niet meer en lijken volledig de weg kwijt. Wat Als Jol volgend seizoen weg is en een andere trainer het weer niet zitten in bepaalde spelers? Een voetbalman voor de lange termijn, die er echt verstand van heeft en een goeie kijk heeft op het binnenhalen van spelers, zou boven een trainer moeten staan die daar naar te luisteren heeft, is een uitstekend structuur. Zo'n man bepaald het beleid en haalt gerichte spelers. Gaat het dan fout is er één man schuldig, maar dan heb je het wel snel in de gaten. Nu mag een trainer doen en laten wat ie wil en dat is geen termijnvisie. Een man als Cruijff, Hiddink, v.Gaal, Foppe de Haan zijn ideale kandidaten voor de lange termijn, want zij hebben een uitstekende kijk om de juiste spelers voor Ajax binnen te halen. Een trainer is er voor om deze spelers optimaal te laten functioneren, niets meer en niets minder. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:51 schreef nummer10 het volgende:[..] hoe kom jij er in GODSNAAM bij dat het ema zijn man was ? was het de rechter verdediger van Groningen ? want dat was zijn directe tegenstander... kietenbeld, door wie werd de corner veroorzaakt?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 21:09 schreef nummer10 het volgende:dus niet zoveel anders... -----------------------Steek--------------------- Wiel---------Alderweireld--Olequer----Anita -----------De Zeeuw----------de jong--------- --------------------eriksen---------------------- ---Aissati-------------------------------Urby---- -------------------EL HAMMIE--------------------- dat was de bedoeling maar dejong eriksen en aissati weten totaal niet wat ze moeten doen.. kortom komen tekort waar is mitchell donald eigenlijk ? zo had het moeten staan ja, maar doordat de jong erg veel naar zijn "eigen" 10 positie toe liep, werd Eriksen eigenlijk gedwongen naast El Hamdaoui te spelen, hierdoor verloor je de grip op het middenveld volledig en komt onze verdediging compleet onnodig obder druk te staan, met het spel dat wij spelen heb je gewoon een type Enoh nodig |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik ben bang dat de jong voor zijn plekkie moet gaan vrezen als alles weer compleet is..... |
|
|
|
|
NLD mies
|
|
|
@ hummel 10 Wat dacht je van Wilfred Bouma als extra back? Psv zit ook met deze speler te slapen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
|