BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Officieel: Ajax contracteert André Ooijer

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
bird
 bird - maandag 09 augustus 2010 - 17:09   quote  deeplink  
Officieel: Ajax contracteert André Ooijer

quote:
Ajax heeft overeenstemming bereikt met André Ooijer. De transfervrije verdediger tekent in Amsterdam een contract dat per direct in gaat en een looptijd heeft van één seizoen, tot en met 30 juni 2011.
Ooijer werd geboren op 11 juli 1974 in Amsterdam. Hij doorliep de jeugdopleiding van Ajax, waarna hij voor FC Volendam, Roda JC, PSV, het Engelse Blackburn Rovers en opnieuw PSV speelde. Hij won tot nu toe vijf landstitels, twee KNVB bekers en drie keer de Johan Cruijff Schaal.

Op 5 juni 1999 maakte Ooijer zijn debuut voor het Nederlands elftal, hij speelde tot nu toe 55 wedstrijden. Op het WK voetbal 2010 stond hij in de basis van de kwartfinale, waarin Brazilië met 2-1 werd verslagen.
haal dan niks zeg, wat heb je eraan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door Boudewijn --
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2010 - 17:11   quote  deeplink  
eens, is ook niet meer dan een gerucht, want hebben we niet ook al Olequer die daar kan spelen?
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 09 augustus 2010 - 17:29   quote  deeplink  
Misschien wordt het tijd dat Granquist eens bij Groningen wordt opgepikt... Dat is na Douglas en Vlaar in mijn ogen de enige verdediger in de NL competitie die iets zou toevoegen aan Ajax. Hoewel Viergever voor de toekomst wellicht ook nog een interessante optie zou kunnen zijn.

Ajax heeft overigens ook weer te lang gewacht met Tadic. Die hadden ze een tijdje geleden ook op het oog, maar inmiddels speelt ie gewoon weer voor FC Groningen en moet Ajax straks weer miljoenen neertellen om zo'n jongen over te kunnen nemen...

Misschien moet Ajax gewoon een samenwerkingsverband aangaan met Groningen. Ze hebben daar in ieder geval meer verstand van scouting dan bij Ajax. ;-)
Brandje
 Brandje - maandag 09 augustus 2010 - 17:30   quote  deeplink  
Oneens. Juist een Ooijer had je gisteren prima kunnen gebruiken want koppen kan hij nog steeds prima en daarom ging het gisteren fout want je geeft voetballend vrijwel niks weg maar door het oppurtunistische spel van Grunn verlies je twee punten. Olequer is een redelijke mandekker maar een hele zwakke kopper.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door Brandje --
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 09 augustus 2010 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 17:30 schreef Brandje het volgende:
Oneens. Juist een Ooijer had je gisteren prima kunnen gebruiken want koppen kan hij nog steeds prima en daarom ging het gisteren fout want je geeft voetballend vrijwel niks weg maar door het oppurtunistische spel van Grunn verlies je twee punten. Olequer is een redelijke mandekker maar een hele zwakke kopper.
Maar als koppen nog je enige kwaliteit is, dan hou je het ook niet lang vol. Met een Ooijer kun je het wel vergeten om met ruimte in je rug te gaan spelen, want dan wordt hij keer op keer op snelheid geklopt.
Brandje
 Brandje - maandag 09 augustus 2010 - 17:42   quote  deeplink  
Wie heeft het over ruimte in de rug? Ik zeg volgens mij heel duidelijk dat je hem gisteren prima had kunnen gebruiken en natuurlijk haal je hem niet voor de basis maar wel wanneer je onder druk komt te staan door opportunistisch spel van de tegenstander.
bird
 bird - maandag 09 augustus 2010 - 17:46   quote  deeplink  
brandje we moeten niet weer in de breedte gaan halen kost onnodig veel geld de basis moet sterker bv voor anita en als je toch een verdediger wil haal dan boulahrouz
Brandje
 Brandje - maandag 09 augustus 2010 - 17:50   quote  deeplink  
Boulahrouz haal je ook voor de breedte want Jol gaat echt niet afwijken van het centrum met Alderweireld/Vertonghen.
Anita is idd een lachtertje dus het is te hopen dat een Engelse middenmoter hem op komt halen. Zet lekker Blind daar neer.
Brandje
 Brandje - maandag 09 augustus 2010 - 17:52   quote  deeplink  
Ooijer definitief naar Ajax.

http://www.ajax.nl/Nieuws/Laatste-nieuws/Nieuws-artikel/Ajax-contracteert-Andre-Ooijer.htm
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 09 augustus 2010 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 17:42 schreef Brandje het volgende:
Wie heeft het over ruimte in de rug? Ik zeg volgens mij heel duidelijk dat je hem gisteren prima had kunnen gebruiken en natuurlijk haal je hem niet voor de basis maar wel wanneer je onder druk komt te staan door opportunistisch spel van de tegenstander.
Ajax speelt vrijwel altijd met veel ruimte in de rug. En natuurlijk heb je wel eens momenten dat het alleen op verdedigen aankomt, maar om voor die paar momenten Ooijer te halen lijkt me overbodig. In een aanvallend systeem heb je namelijk niets aan die man. Dan inderdaad liever een Boulahrouz of een Granquist halen. Maar ik vermoed dat beide spelers op dit moment te duur zullen zijn voor Ajax...
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 09 augustus 2010 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Pure armoe... :-(
410
 410 - maandag 09 augustus 2010 - 17:55   quote  deeplink  
ik weet niet hoor maar heb ooijer tegen brazilie gezien, fantastisch toen..
alibabba
 alibabba - maandag 09 augustus 2010 - 17:56   quote  deeplink  
Ooijer is 36, het bejaardenhuis heeft hem net uitgezwaaid...........
Brandje
 Brandje - maandag 09 augustus 2010 - 17:56   quote  deeplink  
Ben ik niet met je eens. Ooijer brengt ervaring mee en tegen Brazilie op het WK speelde hij echt een goede pot. Ik weet ook best dat hij niet de snelste meer is en als Ajax met ruimte in de rug speelt stel je hem natuurlijk niet op maar er komen elk seizoen meerdere wedstrijden voor waar je met de rug tegen de muur speelt en dan heb ik hem er graag bij.
Je selectie moet zo divers mogelijk zijn en met Ooijer heb je er een andere type verdediger bij dan die al hebt.
410
 410 - maandag 09 augustus 2010 - 17:58   quote  deeplink  
Laten we eerst maar eens kijken hoe hij het doet,
in plaats van meteen te gaan zeiken op ooijer..
Hij heeft toch veel ervaring, en routine.
En bovendien als hij op kan tegen spelers als robinho, is hij nog zo slecht niet toch?!!
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 09 augustus 2010 - 17:59   quote  deeplink  
Ik heb Ooijer een heel seizoen gezien bij PSV en hij is gewoon niet goed genoeg voor de top van de eredivisie. Hij kan wel 1 wedstrijd goed spelen, maar hij laat ook steken vallen. Dat is ook niet zo gek aangezien hij al 36(!) is.

Wat is er trouwens mis met de defensie van Ajax? Vorig jaar met afstand de meest stabiele verdediging in de eredivisie. Daar hebben jullie toch geen versterkingen nodig. Jullie hebben vervangers nodig voor Rommedahl, Sulejmani en Kennedy...
afcadavid
 afcadavid - maandag 09 augustus 2010 - 18:00   quote  deeplink  
het is defenitief xD OOIJER AJACIED xD

k ben benieuwd? miss anita er eindelijk uit? dan Vertonghen - Ooijer - Alderweireld - van der Wiel?
410
 410 - maandag 09 augustus 2010 - 18:01   quote  deeplink  
ga maar terug naar je eigen forum en open daar maar een topic
410
 410 - maandag 09 augustus 2010 - 18:02   quote  deeplink  
Ooijer = Held eindelijk speelt ie voor een echte club..
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 09 augustus 2010 - 18:04   quote  deeplink  
Ooijer is een speler met veel ervaring, transfervrij (Dus relatief goedkoop). Ideale speler voor op de bank. Is een speler gebleseerd in de achterhoede kan hij er zonder spelritme ingezet worden. Goede keus (met dit budget wat AJAX heeft) Ik durf zelfs nog een stap verder te zetten, dit heb ik al een half jaar geleden geopperd, haal Wilfred Bouma. Goede linksback. Verdedigend veel beter dan Anita.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door Eindhovense Ajaxfan --
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 09 augustus 2010 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 18:02 schreef 410 het volgende:
Ooijer = Held eindelijk speelt ie voor een echte club..
Dus jij ziet een afdankertje van PSV als held?
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 09 augustus 2010 - 18:12   quote  deeplink  
GODVERDOMME, SMERIGE IRRITANTE RATTEKOP VAN DIE GAST.
GISTER VERLORE(gelijk spelen is voor mij verliezen), NOG STEEDS EEN KATER & nu dit nieuws.. tjonge jonge jonge waar gaan we naar toe met de mooste club van de wereld

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door Johnnyafca --
thomASS
 thomASS - maandag 09 augustus 2010 - 18:16   quote  deeplink  
WHAT THE FUCK!!!!!!!!!!???????? Sorry hoor maar OOIJER?
Ajax waar zijn jullie meebezig?? ZET LEKKER GODVERDOMME JEUGD NEER EN NU KUNNEN DIE ZICH NIET ONTWIKKELEN DOOR DEBIELEN ALS OOIJER! 36 JAAR OUD.. *flipt*

Huur dan godverdomme Boulah (als we de cl halen)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door thomASS --
Ajax_fan
 Ajax_fan - maandag 09 augustus 2010 - 18:18   quote  deeplink  
Waar maken jullie je druk om. Die gast gaat geen basispeler zijn. Die zit gewoon op de bank en als je hem nodig hebt dan staat ie er! Tis nog een felle ook.Daar kan Alderweireld nog veel van leren!! Wat een gezeur zeg. Tis voor 1 jaar!!! En we hebben geen geld dus wat moet je anders. Die gast heeft tijden niet gespeeld. Moest er ineens staan tegen Brazilie en kijk wat ie deed. Speelde daar even een topspits uit de wedstrijd!!Die man heeft ervaring. Weet hoe je een spits moet aanpakken en is een prima backup. Jullie doen net alsof hij basisspeler gaat worden! Wees blij dat Ajax er tenminste iemand bijhaalt!! Sommigen denken dat er miljoenen uitgegeven kunnen worden. Die denken oh haal die en die maar even. Zo werkt het niet he. Ooijer is een prima back up. Die kunnen we wel gebruiken.
thomASS
 thomASS - maandag 09 augustus 2010 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 18:18 schreef Ajax_fan het volgende:
Waar maken jullie je druk om. Die gast gaat geen basispeler zijn. Die zit gewoon op de bank en als je hem nodig hebt dan staat ie er! Tis nog een felle ook.Daar kan Alderweireld nog veel van leren!! Wat een gezeur zeg. Tis voor 1 jaar!!! En we hebben geen geld dus wat moet je anders. Die gast heeft tijden niet gespeeld. Moest er ineens staan tegen Brazilie en kijk wat ie deed. Speelde daar even een topspits uit de wedstrijd!!Die man heeft ervaring. Weet hoe je een spits moet aanpakken en is een prima backup. Jullie doen net alsof hij basisspeler gaat worden! Wees blij dat Ajax er tenminste iemand bijhaalt!! Sommigen denken dat er miljoenen uitgegeven kunnen worden. Die denken oh haal die en die maar even. Zo werkt het niet he. Ooijer is een prima back up. Die kunnen we wel gebruiken.
Ooijer is 36 jaar.. Zegt genoeg, jeugd, ontwikkeling vertraging etc..
KAb
 KAb - maandag 09 augustus 2010 - 18:22   quote  deeplink  
je kan wel allemaal zeiken over dat ie de jeugd in de weg staat .. maar blijkbaar is de jeugd NIET GOED GENOEG .. of althans nog niet. Ik ben ook niet heel blij met ooijer maar goed hij kan op de trainingen nog wel van waarde zijn en brengt ervaring mee en staat er als het moet .. gister had ik hem er graag bij gehad laatste kwartier.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door KAb --
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 18:28   quote  deeplink  
hij heeft al getekent :|
Dramawedstrijd
 Dramawedstrijd - maandag 09 augustus 2010 - 18:32   quote  deeplink  
Tja misschien bij het verdedigen van een voorsprong wanneer je onder druk komt te staan bruikbaar. Maar toch een verdediger van 36 jaar weggestuurd bij PSV naar Ajax halen zegt genoeg over hoe diep we gezonken zijn jammer genoeg.
Mastercoen
 Mastercoen - maandag 09 augustus 2010 - 18:33   quote  deeplink  
Waarom niet, zoals gisteren had je hem kunnen laten invallen voor Anita of v/d Wiel, beide zeer matig aan het seizoen begonnen. En een Amsterdammer.
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - maandag 09 augustus 2010 - 18:33   quote  deeplink  
hij was niet slecht die ene wedstrijd op wk volgens mij was het tegen brazilie
ik had echt respect voor deze man, geen slechte keus van ajax ..!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door luis_suarez 16 --
Rogier
 Rogier - maandag 09 augustus 2010 - 18:35   quote  deeplink  
Vind Oleguer ook niet echt geweldig moet ik zeggen...
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 18:37   quote  deeplink  
nee dat niet nee rogier.. denk zelfs dat je aan ooijer meer hebt dan aan olequer.. ooijer is ook nog eens kopsterk bij corners en vrijetrappen...
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2010 - 18:38   quote  deeplink  
mjah moet wel toegeven dat ik ooijer altijd een vieze voetballer vond..(mjah iets wat we nu missen bij ajax)
bird
 bird - maandag 09 augustus 2010 - 18:39   quote  deeplink  
wat een kutzooi zeg
Mikejz93
 Mikejz93 - maandag 09 augustus 2010 - 18:40   quote  deeplink  
Jongens , Ooijer is helemaal niet slecht als hij in een topteam speelt (lees: oranje -brazilie), daarom is hij bij PSv slecht, hij neemt het spel over van die pisveers.
reminho
 reminho - maandag 09 augustus 2010 - 18:41   quote  deeplink  
Jongens zie ooijer ook als een verlengstuk van jol,en een prima jongen die toch wel onze jonge verdediging wat kan bijleren.
1 wedstrijd gespeeld op het wk, en voor iemand die weinig heeft gespeeld afgelopen seizoen bij psv,en vlak voor de aftrap te horen kreeg dat die moet spelen,vond ik hem redelijk goed.
Ervaren jongen dus,die het nodige heeft meegemaakt,kan in het centrum en hij kan op rechts spelen,en kost niks.
Ajax_fan
 Ajax_fan - maandag 09 augustus 2010 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 18:19 schreef thomASS het volgende:

[..]

Ooijer is 36 jaar.. Zegt genoeg, jeugd, ontwikkeling vertraging etc..
Jij wil met blessures de jeugd erin gooien in de CL als we dat halen??? En in de competitie lekker erin gooien en na het seizoen weer lopen zeuren dat we geen kampioen zijn geworden??? Kom op zeg. Ooijer kan die spelers die we nu achterin hebben staan eens leren wat echt verdedigen is. Leren dat ze niet bij elk duwtje zich aan de kant moeten laten schuiven.
Mikejz93
 Mikejz93 - maandag 09 augustus 2010 - 18:42   quote  deeplink  
Reminho snapt het ;)
Twan
 Twan - maandag 09 augustus 2010 - 18:43   quote  deeplink  
Ooijer is een speler met zeer veel ervaring. Bovendien is Ooijer gehaald als stand-in voor Alderweireld en Vertonghen. Ooijer heeft veel meer opbouwend vermogen dan Oleguer,die legt de balletjes alleen maar breed en achteruit,daar heb je bar weinig aan. Goede aankoop van Ajax !
henrie
 henrie - maandag 09 augustus 2010 - 18:44   quote  deeplink  
op dit moment in deze tijd beste en goedkoopste oplossing kunnen hem goed bruiken dit seizoen als hij ons langs dynamo moskou leid hoor je niemand meer als we cl ingaan
Brandje
 Brandje - maandag 09 augustus 2010 - 18:46   quote  deeplink  
Dinamo Kiev spelen ze toch tegen hahahahahahahaha
Mikejz93
 Mikejz93 - maandag 09 augustus 2010 - 18:55   quote  deeplink  
Achja
Vooruitziende blik -> ronde erna.
Ikke_tik
 Ikke_tik - maandag 09 augustus 2010 - 19:06   quote  deeplink  
Prima keuze, Ooijer. Bloedirritante verdediger, zuiger avant la lettre, zeer ervaren, spijkerhard en no-nonsense als daar om gevraagd wordt... bijvoorbeeld gisteren.

Laat maar komen!
frankdrebin
 frankdrebin - maandag 09 augustus 2010 - 19:07   quote  deeplink  
Hij is voor de ervaring achterin wat misschien als resultaat heeft dat de jonkies iets scherper worden.Voor Europees voetbal om inte vallen bij een mindere dag in het centrum achterin is het wel oke.
Olequer is in mmijn optiek minder
Ride
 Ride - maandag 09 augustus 2010 - 19:09   quote  deeplink  
Is dit de nieuwe aanwinst voor Lucky Ajax?
reminho
 reminho - maandag 09 augustus 2010 - 19:12   quote  deeplink  
Laten we nou afwachten hoe die het gaat doen!Afkraken kan altijd nog,gun hem de kans.
adriu
 adriu - maandag 09 augustus 2010 - 19:14   quote  deeplink  
zeer goeden zet!! maar waarom nu pas??? en niet 4 weken geleden???
BRW
 BRW - maandag 09 augustus 2010 - 19:19   quote  deeplink  
Nu Wielaert (i.p.v. Daley) en Sarpong betrekken in de deal met Leonardo. Heb je je rechtsbuiten en eventuele reserve spits.. Hebben we,na het aantrekken van Leo,nog iemand nodig?
alibabba
 alibabba - maandag 09 augustus 2010 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2010 - 17:42 schreef Brandje het volgende:
Ajax moet er helemaal niet van uitgaan dat we onder druk komen te staan. Aan het einde van vorig seizoen hebben we er helemaal geen last van gehad en het is precies dezelfde verdediging. Dat we nu twee wedstrijden onder druk komen te staan, heeft puur te maken met vormverlies en het WK wat enkele spelers nog in de benen hebben. Na een 1-3 of 0-2 in een moeilijke uitwedstrijd is het zaak dat je pot op slot gooit en dat doe je door een verdedigende middenvelder kort op de verdediging te laten spelen en een Urby een linie terugzet. Dan krijgt een Paok of Groningen nooit de gelegenheid om die druk te plaatsen.

De komst van Ooijer is volstrekt onnodig, want hij word puur gehaald voor de bank. De tandem Alderweireld/Vertonghen heeft het goed gedaan, dus daar ga je mee verder. Als we dan een keer onder druk komen te staan, hebben we Oleguer als alternatief. Bovendien is Daley Blind er ook nog, die ook in het centrum kan spelen.

Het is totaal overbodig en het kost Ajax weer onnodig centen.
frankdrebin
 frankdrebin - maandag 09 augustus 2010 - 19:23   quote  deeplink  
Ja die Wielaert moet echt weg, desnoods dat ajax de helft van z'n salaris betaald en een andere klub de andere helft.

Geld wolf dat het is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Officieel: Ajax contracteert André Ooijer

0.0095679