|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:59 schreef PSVMocro het volgende:Ik heb Ooijer een heel seizoen gezien bij PSV en hij is gewoon niet goed genoeg voor de top van de eredivisie. Hij kan wel 1 wedstrijd goed spelen, maar hij laat ook steken vallen. Dat is ook niet zo gek aangezien hij al 36(!) is. Wat is er trouwens mis met de defensie van Ajax? Vorig jaar met afstand de meest stabiele verdediging in de eredivisie. Daar hebben jullie toch geen versterkingen nodig. Jullie hebben vervangers nodig voor Rommedahl, Sulejmani en Kennedy... 100% mee eens. Dat Ajax Rommedahl van de hand heeft gedaan, vind ik een onverstandige beslissing. |
|
|
|
|
feyenoordforlife27
|
|
|
Geloof me,Dit is gewoon een goede aankoop voor Ajax.Hier kan de jonge jongens nog een hoop van leren,met zo ervarende speler erbij.En Ajax zal dit jaar gewoon weer mee draaien,om de landstitel.kan ik helaas niet over mijn club zeggen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 18:22 schreef KAb het volgende:je kan wel allemaal zeiken over dat ie de jeugd in de weg staat .. maar blijkbaar is de jeugd NIET GOED GENOEG .. of althans nog niet. Ik ben ook niet heel blij met ooijer maar goed hij kan op de trainingen nog wel van waarde zijn en brengt ervaring mee en staat er als het moet .. gister had ik hem er graag bij gehad laatste kwartier. De jeugd is wel goed genoeg, maar het probleem is dat Ajax de bluf en het geloof in die jongens niet uitspreekt. Ajax heeft nooit anders gedaan dan de jeugd vroegtijdig voor de leeuwen te gooien en je zag altijd resultaat. De angst regeert binnen Ajax en dat is een kwalijke zaak. |
|
|
|
|
wimpiegympie
|
|
|
Even voor allen die het over doorstromen eigen jeugd hebben...het verleden heeft t bewezen en t zal altijd zo blijven: er kan alleen jeugd doorstromen en daadwerkelijk ook slagen als zij gebracht kunnen worden in een elftal waar een goede ballans is tussen jeugd en ervaring, jongens als alderweirld, vertongen, vd wiel en anita kunnen echt nog wel t een en ander van hem leren, goede aankoop dus! |
|
|
|
|
feyenoordforlife27
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:29 schreef wimpiegympie het volgende:Even voor allen die het over doorstromen eigen jeugd hebben...het verleden heeft t bewezen en t zal altijd zo blijven: er kan alleen jeugd doorstromen en daadwerkelijk ook slagen als zij gebracht kunnen worden in een elftal waar een goede ballans is tussen jeugd en ervaring, jongens als alderweirld, vertongen, vd wiel en anita kunnen echt nog wel t een en ander van hem leren, goede aankoop dus! 100% eens |
|
|
|
|
Ruud1978
|
|
|
Sjonge, even wennen zeg, maar denk dat we met Ooijer erbij niet van Groningen hadden verloren en tegen Paok was het vele malen makkelijker geweest! |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Omdat er natuurlijk weinig tot niets te investeren is, zijn resultaten essentiel voor Ajax.Dit neemt met zich mee dat ze minder snel een gokje durven te wagen wat betreft de jeugd |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
laat hem maar meedoen op de bank dan.ik noem hem GEEN ajacied!!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:34 schreef frankdrebin het volgende:Omdat er natuurlijk weinig tot niets te investeren is, zijn resultaten essentiel voor Ajax.Dit neemt met zich mee dat ze minder snel een gokje durven te wagen wat betreft de jeugd De jeugd voor de leeuwen gooien i.p.v. OPA Ooijer halen, wat een verstand. Boilesen, Kappelhof en Daley Blind zijn alternatieven voor het centrum van de verdediging en Ajax haalt een 36-jarige verdediger, die bij Psv is weggestuurd. Ik word knettergek....xD. |
|
|
|
|
tommie77
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:29 schreef wimpiegympie het volgende:Even voor allen die het over doorstromen eigen jeugd hebben...het verleden heeft t bewezen en t zal altijd zo blijven: er kan alleen jeugd doorstromen en daadwerkelijk ook slagen als zij gebracht kunnen worden in een elftal waar een goede ballans is tussen jeugd en ervaring, jongens als alderweirld, vertongen, vd wiel en anita kunnen echt nog wel t een en ander van hem leren, goede aankoop dus! Helemaal met je eens |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Ja als je het zo bekijkt dan zit er wat in. Ajax van 15 jaar geleden zou nooit een afgeschreven PSV'er overnemen. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Waar ga je dan na het bejaardehuis heen?? haha! |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Doorstroom zou heel goed zijn voor Ajax,elk seizoen zou je dan een topper erbij krijgen ,ook al geef je er 3 de kans.DIt Ajax is inderdaad bang om iets te proberen, en denken nu zekerheid te hebben gehaalt. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:47 schreef frankdrebin het volgende:Doorstroom zou heel goed zijn voor Ajax,elk seizoen zou je dan een topper erbij krijgen ,ook al geef je er 3 de kans.DIt Ajax is inderdaad bang om iets te proberen, en denken nu zekerheid te hebben gehaalt. Jij begrijpt het. Ajax is zijn eigen cultuur aan het verloochenen door de geringe inpassing van jeugdig talent. Het is altijd de kracht geweest van Ajax en is daardoor altijd succesvol geweest.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door alibabba -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:48 schreef alibabba het volgende:[..] Jij begrijpt het. Ajax is zijn eigen cultuur aan het verloochenen door de geringe inpassing van jeugdig talent. Het is altijd de kracht geweest van Ajax en is daardoor altijd succesvol geweest. AJAX SCHAAM JE!!!! |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 18:42 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Jij wil met blessures de jeugd erin gooien in de CL als we dat halen??? En in de competitie lekker erin gooien en na het seizoen weer lopen zeuren dat we geen kampioen zijn geworden??? Kom op zeg. Ooijer kan die spelers die we nu achterin hebben staan eens leren wat echt verdedigen is. Leren dat ze niet bij elk duwtje zich aan de kant moeten laten schuiven. Ik had het niet beter kunnen verwoorden |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 18:41 schreef reminho het volgende:Jongens zie ooijer ook als een verlengstuk van jol,en een prima jongen die toch wel onze jonge verdediging wat kan bijleren. 1 wedstrijd gespeeld op het wk, en voor iemand die weinig heeft gespeeld afgelopen seizoen bij psv,en vlak voor de aftrap te horen kreeg dat die moet spelen,vond ik hem redelijk goed. Ervaren jongen dus,die het nodige heeft meegemaakt,kan in het centrum en hij kan op rechts spelen,en kost niks. Klopt precies. Nu Bouma nog. Kost ook niets en hebt meteen ervaring voor links. |
|
|
|
|
henri
|
|
|
Ik hoor hier niemand dat jullie vereniging een oud zooitje bejaarden is geworden |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:29 schreef wimpiegympie het volgende:Even voor allen die het over doorstromen eigen jeugd hebben...het verleden heeft t bewezen en t zal altijd zo blijven: er kan alleen jeugd doorstromen en daadwerkelijk ook slagen als zij gebracht kunnen worden in een elftal waar een goede ballans is tussen jeugd en ervaring, jongens als alderweirld, vertongen, vd wiel en anita kunnen echt nog wel t een en ander van hem leren, goede aankoop dus! Ik geloof dat Ajax vorig seizoen de laatste 14 wedstrijden won met amper tegentreffers en het is, met uitzondering van Pantelic, precies hetzelfde elftal. Dat het nu minder gaat heeft alleen te maken met vormverlies, wat voortkomt uit het afgelopen WK. Je hebt gelijk wat aangaat het inpassen van jeugd, maar als we over enkele weken weer voetballen als eind vorig seizoen is doorstroming van jeugd het juiste moment. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:11 schreef remco k het volgende:eens, is ook niet meer dan een gerucht, want hebben we niet ook al Olequer die daar kan spelen? Gerucht is het niet meer .Het staat vast Ooijer komt naar AJAX.(ZIE TELETEKST) |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:56 schreef alibabba het volgende:[..] Ik geloof dat Ajax vorig seizoen de laatste 14 wedstrijden won met amper tegentreffers en het is, met uitzondering van Pantelic, precies hetzelfde elftal. Dat het nu minder gaat heeft alleen te maken met vormverlies, wat voortkomt uit het afgelopen WK. Je hebt gelijk wat aangaat het inpassen van jeugd, maar als we over enkele weken weer voetballen als eind vorig seizoen is doorstroming van jeugd het juiste moment. Precies....toen roemden we de verdediging...wat nu dan?
Een Wiel die nog niet topfit is. Een Aldewereld die zonder Vertongen het toch moeilijker heeft. Anita zonder steun.. Geen Enoh die het werk al opknapt voordat er een bal bij de verdediging is.
Komop mensen... Ooijer...
Tenzij hij er persoonlijk voor de 3e ster zorgt... dan sta ik pas te juichen. |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Belachelijk, 5 doelpunten tegen in 2 wedstrijden,vorig seizoen was het aantal niet eens 25 met europees voetbal.
TRIESTE SITUATIE.
We hebben in iedergeval veel kopkwaliteit met ANITA !!!!!!!!!!!!!!!!1 |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Op ajaxshowtime hadden ze het al over het contracteren van Mido, die onzin hebben ze er nu weer afgehaalt. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 20:05 schreef XXX het volgende:[..] Precies....toen roemden we de verdediging...wat nu dan? Een Wiel die nog niet topfit is. Een Aldewereld die zonder Vertongen het toch moeilijker heeft. Anita zonder steun.. Geen Enoh die het werk al opknapt voordat er een bal bij de verdediging is. Komop mensen... Ooijer... Tenzij hij er persoonlijk voor de 3e ster zorgt... dan sta ik pas te juichen. Toen was het hoofdzakelijk Stekelenburg die in een bloedvorm stak. Die heeft onze 2 belgen ontzettend vaak gered! Jullie doen net alsof Ooijer voor de basis is gehaald. Hij zegt het toch zelf. Hij heeft een bepaalde rol. Hij gaat gewoon lekker zn ervaring delen met de spelers en als ie er moet staan dan staat ie er. Maar wie zegt dat ie veel gaat spelen. Hij is een backup mensen. Voor 1 jaar. Maak je niet zo druk!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door Ajax_fan -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:29 schreef Harm de Graaf het volgende:Misschien wordt het tijd dat Granquist eens bij Groningen wordt opgepikt... Dat is na Douglas en Vlaar in mijn ogen de enige verdediger in de NL competitie die iets zou toevoegen aan Ajax. Hoewel Viergever voor de toekomst wellicht ook nog een interessante optie zou kunnen zijn. Ajax heeft overigens ook weer te lang gewacht met Tadic. Die hadden ze een tijdje geleden ook op het oog, maar inmiddels speelt ie gewoon weer voor FC Groningen en moet Ajax straks weer miljoenen neertellen om zo'n jongen over te kunnen nemen... Misschien moet Ajax gewoon een samenwerkingsverband aangaan met Groningen. Ze hebben daar in ieder geval meer verstand van scouting dan bij Ajax. ;-) Hahaha! Wel eens!! |
|
|
|
|
ajax
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 18:16 schreef thomASS het volgende:WHAT THE FUCK!!!!!!!!!!???????? Sorry hoor maar OOIJER? Ajax waar zijn jullie meebezig?? ZET LEKKER GODVERDOMME JEUGD NEER EN NU KUNNEN DIE ZICH NIET ONTWIKKELEN DOOR DEBIELEN ALS OOIJER! 36 JAAR OUD.. *flipt* Huur dan godverdomme Boulah (als we de cl halen) ben je wel goed bij je hoofd..een beetje normale reactie is wel gepast..
Oké Ooijer is dan wel niet de beste aankoop maar gisteren had ie wel van waarde kunnen zijn met zijn ervaring en lengte en denk je nou zelf dat ie basisspeler wordt.. en je zit te zeiken over de jeugd??? welke jeugd anita?? pff dat is pas een zielig iets!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Als jouw reactie op PSVMocro slaat, slaat het nergens op. Hij (of zij) is oké! |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:48 schreef alibabba het volgende:[..] Jij begrijpt het. Ajax is zijn eigen cultuur aan het verloochenen door de geringe inpassing van jeugdig talent. Het is altijd de kracht geweest van Ajax en is daardoor altijd succesvol geweest. Geringe inpassing van jeugdig talent??? Kijk eens wat voor jeugdspelers er nu alweer bij het eerste zijn gekomen!! Moeten ze nu heel Jong Ajax erin gooien?? Zodat wij straks allemaal weer lopen te zeiken dat we weer geen kampioen zijn geworden. Eriksen, Anita, de Jong, Aldeweireld, vd Wiel. Allemaal jonge jongens die allemaal veel spelen. Daarnaast krijgen steeds vaker jonge jongens de kans. Gister alweer Zeegelaar die mocht invallen. Mensen moeten niet zo zeiken over Jeugd. Er wordt genoeg gedaan qua jeugd maar het moet geen kleuterklas worden! Wij willen het toch goed doen in de CL?? Nou dan moet ej vooral alle jeugd voor de leeuwen gooien. Dan krijg je meteen met 6-0 klop! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 18:18 schreef Ajax_fan het volgende:Waar maken jullie je druk om. Die gast gaat geen basispeler zijn. Die zit gewoon op de bank en als je hem nodig hebt dan staat ie er! Tis nog een felle ook.Daar kan Alderweireld nog veel van leren!! Wat een gezeur zeg. Tis voor 1 jaar!!! En we hebben geen geld dus wat moet je anders. Die gast heeft tijden niet gespeeld. Moest er ineens staan tegen Brazilie en kijk wat ie deed. Speelde daar even een topspits uit de wedstrijd!!Die man heeft ervaring. Weet hoe je een spits moet aanpakken en is een prima backup. Jullie doen net alsof hij basisspeler gaat worden! Wees blij dat Ajax er tenminste iemand bijhaalt!! Sommigen denken dat er miljoenen uitgegeven kunnen worden. Die denken oh haal die en die maar even. Zo werkt het niet he. Ooijer is een prima back up. Die kunnen we wel gebruiken. Eens! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
In theorie hebben we er nu eentje van de jeugdopleiding weer terug... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Pietje mee eens, ervaring binnengehaald, hij is een stimulator en is weer terug op het oude nest. Uitstekend voor de breedte,mocht Alderweireld of Vertonghen geblesseerd raken, kijkend naar europees voetbal. Een zondag stonden we even onder druk en we verloren het voordeel. Jol wederom goed, jij ziet het ook tijdens de trainingen, heb toch gewoon vetrouwen in onze trainer. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Maar Ooijer heeft een WK gespeelt. Hij heeft volgens mij meer gespeelt als De Zeeuw en die is vermoeid. Als De Zeeuw 3 weken moet rusten op die leeftijd dan moet Ooijer wel 3 maanden rusten.... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 20:22 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Geringe inpassing van jeugdig talent??? Kijk eens wat voor jeugdspelers er nu alweer bij het eerste zijn gekomen!! Moeten ze nu heel Jong Ajax erin gooien?? Zodat wij straks allemaal weer lopen te zeiken dat we weer geen kampioen zijn geworden. Eriksen, Anita, de Jong, Aldeweireld, vd Wiel. Allemaal jonge jongens die allemaal veel spelen. Daarnaast krijgen steeds vaker jonge jongens de kans. Gister alweer Zeegelaar die mocht invallen. Mensen moeten niet zo zeiken over Jeugd. Er wordt genoeg gedaan qua jeugd maar het moet geen kleuterklas worden! Wij willen het toch goed doen in de CL?? Nou dan moet ej vooral alle jeugd voor de leeuwen gooien. Dan krijg je meteen met 6-0 klop! Ik wil alleen maar aangeven dat ik het halen van Ooijer volstrekt onnodig vind, als je alternatieven als Kappelhof, Boilesen, Blind en Oleguer in huis hebt. Ook hoorde ik gisteren dat het al heel lang geleden was dat een debutant van Ajax scoorde in zijn debuutwedstrijd, voor El Hamdaoui was het al 13 jaar geleden en het was altijd het handelsmerk van AJAX. Het is toch een teken aan de wand en spelers als Bonevacia en Kappelhof zijn in de huidige situatie ideaal om voor de leeuwen te gooien. De bluf is er niet meer en juist die bluf maakte spelers en Ajax groot. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
En nu een andere vraag. Hoe hadden julie afgelopen zondag tegen Groningen Andre Ooijer ingepast. Wie hadden jullie gewisseld of had hij in de basis gestaan. graag jullie mening |
|
|
|
|
dege
|
|
|
je had zondag makkelijk de eindfase met Ooier kunnen spelen, als je een aisatti eraf had gehaald en met ooier erbij een 5 mans-blok had gehad, oleguer had dan makkelijk voor de verdediging kunnen spelen, die kwaliteiten heeft hij wel, denk dat je dan iets meer rust had gehad achterin. Ik denk dat het niet verkeerd is om een man als oojier bij deze jonge selectie toe te voegen, brengt een hoop ervaring met zich mee en noemen jullie eens een verdediger van 36 op die nog mee kan zoals Ooijer kan? Zijn er weinig en nog transfervrij ook, goeie zet van ajax. |
|
|
|
|
Mikejz93
|
|
|
De nieuwe rechtsbuiten, vol snelheid is binnen :D Heuh Toppertje ajax :D |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
We spelen met de zelfde achterhoede als vorig seizoen, maar nu al in drie wedstrijden (2x PAOK en 1x Groningen)6!!!!! goals tegen!! Ooijer is niet gehaald voor de basis, maar staat er wel als hij moet invallen en hij is kopsterk. Ik geef hem de voorkeur van de twijfel. Dat is mijn mening. |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:52 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Ajax speelt vrijwel altijd met veel ruimte in de rug. En natuurlijk heb je wel eens momenten dat het alleen op verdedigen aankomt, maar om voor die paar momenten Ooijer te halen lijkt me overbodig. In een aanvallend systeem heb je namelijk niets aan die man. Dan inderdaad liever een Boulahrouz of een Granquist halen. Maar ik vermoed dat beide spelers op dit moment te duur zullen zijn voor Ajax... Jij wilt weer perse een buitenlander of marrokaan ipv een nederlander? ooijer zal overigens geen basisplaats krijgen denk ik, maar ik snap het gedweep op dit forum met buitenlanders niet. Er worden hier spelers voorgesteld waarvan iknog nooit heb gehoord heb en nou weer boularouz. Jullie stemmen zeker groenlinks. |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:58 schreef 410 het volgende:Laten we eerst maar eens kijken hoe hij het doet, in plaats van meteen te gaan zeiken op ooijer.. Hij heeft toch veel ervaring, en routine. En bovendien als hij op kan tegen spelers als robinho, is hij nog zo slecht niet toch?!! precies hij heeft toch op het wk gespeeld |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
quote: wie uit de jeugd zou jij nu opstellen als verdediger dan? ik kan alleem maar daley blind bedenken, verder niemand. Boularouz ipv ooijer whatever man, weer dat gedweep met een buitenlander. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 21:34 schreef 1nummer14 het volgende:[..] Jij wilt weer perse een buitenlander of marrokaan ipv een nederlander? ooijer zal overigens geen basisplaats krijgen denk ik, maar ik snap het gedweep op dit forum met buitenlanders niet. Er worden hier spelers voorgesteld waarvan iknog nooit heb gehoord heb en nou weer boularouz. Jullie stemmen zeker groenlinks. kansloze opmerking als je je bedenk dat boularouz bij het nederlands elftal zit! Ooijer is blank en kaal dus jij stem pvv? Nogmaals vrij kansloos
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2010 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:58 schreef 410 het volgende:Laten we eerst maar eens kijken hoe hij het doet, in plaats van meteen te gaan zeiken op ooijer.. Hij heeft toch veel ervaring, en routine. En bovendien als hij op kan tegen spelers als robinho, is hij nog zo slecht niet toch?!! Hier heb je beslist een punt, 410! Bijna voor niks, behoudens zijn salaris. Bovendien met een Ajax-verleden, hoewel dat erg lang geleden is. Ook ik geef hem het voordeel van de twijfel. Ik heb hem ook met Oranje tegen Brazilië zien spelen en ik vond hem een van de betere spelers van Nederland in die wedstrijd. Martin Jol is erg in zijn schik met hem en in zijn mening geloof ik heilig. Bovendien, een extra verdediger kan absoluut geen kwaad, zo hebben wij de laatste paar wedstrijden van Ajax gezien. Ik denk echt dat Ooijer van toegevoegde waarde voor ons jonge elftal kan zijn. Kom op, geef hem een eerlijke kans! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Ja, kan je Kluivert ook een buitenlander noemen... Erg kortzichtig... |
|
|
|
|
bird
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:54 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Klopt precies. Nu Bouma nog. Kost ook niets en hebt meteen ervaring voor links. breng ze niet op ideeen zeg |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Bouma gaat volgens VI naar de club van Huub Stevens. |
|
|
|
|
henk K
|
|
|
ooijer gehaald is puur armoede kom nou toch iedereen loopt hem voorbij en je krijgt er niets meer voor ajax onwaardig beleid |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:37 schreef alibabba het volgende:[..] De jeugd voor de leeuwen gooien i.p.v. OPA Ooijer halen, wat een verstand. Boilesen, Kappelhof en Daley Blind zijn alternatieven voor het centrum van de verdediging en Ajax haalt een 36-jarige verdediger, die bij Psv is weggestuurd. Ik word knettergek....xD. jongens.. ook tegen PAOK is gebleken dat de jeugd niet kan winnen van ervaring.. de leepheid die paok had miste ajax... ik moest ff wennen aan het idee maar hoe meer ik er over na ga denken hoe meer ik het zie zitten.. ajax mist gewoon de internationale ervaring en ik denk dat ooijer daar de aangewezen persoon voor is.. 55 interlands.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 19:56 schreef alibabba het volgende:[..] Ik geloof dat Ajax vorig seizoen de laatste 14 wedstrijden won met amper tegentreffers en het is, met uitzondering van Pantelic, precies hetzelfde elftal. Dat het nu minder gaat heeft alleen te maken met vormverlies, wat voortkomt uit het afgelopen WK. Je hebt gelijk wat aangaat het inpassen van jeugd, maar als we over enkele weken weer voetballen als eind vorig seizoen is doorstroming van jeugd het juiste moment. en dan kom je qua europese ervaring toch nog te kort.. ervaring die ooijer kan meegeven |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 22:12 schreef nummer10 het volgende:[..] jongens.. ook tegen PAOK is gebleken dat de jeugd niet kan winnen van ervaring.. de leepheid die paok had miste ajax... ik moest ff wennen aan het idee maar hoe meer ik er over na ga denken hoe meer ik het zie zitten.. ajax mist gewoon de internationale ervaring en ik denk dat ooijer daar de aangewezen persoon voor is.. 55 interlands.. Wat heb je aan ervaring op de bank? Oleguer heeft ook ervaring en Stekelenburg, de Zeeuw, Urby en Vertonghen lopen ook al een tijdje mee. Ervaring genoeg lijkt me en een mengeling van deze spelers i.c.m. jeugd moet je durven, iets wat Ajax altijd heeft gehad, maar angst is iets wat er bij Ajax heerst. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 22:24 schreef alibabba het volgende:[..] Wat heb je aan ervaring op de bank? Oleguer heeft ook ervaring en Stekelenburg, de Zeeuw, Urby en Vertonghen lopen ook al een tijdje mee. Ervaring genoeg lijkt me en een mengeling van deze spelers i.c.m. jeugd moet je durven, iets wat Ajax altijd heeft gehad, maar angst is iets wat er bij Ajax heerst. Nou, alibabba, ik ben het regelmatig met je eens. Maar ik geloof niet dat Ajax geregeerd wordt door angst. Ik zie het eerder als realisme. Eindelijk! Ik ben het zeker eens met nummer 10. Ooijer brengt echt veel ervaring mee, iets dan onze jonge spelers beslist goed kunnen gebruiken. Ooijer is mijns inziens bovendien een leider, het type speler dat zijn mouwen opstroopt wanneer het wat minder gaat. Maar laten we eerlijk zijn, wat heeft Ajax te verliezen? Lukt het komend seizoen niet met Ooijer, dan is hij daarna weer weg. Hij komt maar voor een jaar en kost, behoudens zijn salaris, niks. Ik schreef al eerder: geef hem een eerlijke kans. Bovendien geloof ik heilig in de mening van Martin Jol; hij is erg in zijn sas met de komst van Ooijer. Dat vind ik nog het belangrijkst van alles. |
|
|
|