|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Voorbeschouwing: Ajax - Vitesse |
|
|
|
remco k
|
|
|
Laten we eens vooruit kijken naar de komende wedstrijd, afgelopen zondag is geindig in een redelijk grote teleurstelling en dat was niet nodig geweest. Toch zie ik alles nog steeds zeer hoopvol in, we zijn per slot van rekening slechts 1 wedstrijd onderweg.
even 1 vraagje mensen, kan Vertongen weer meedoen, of heeft hij twee wedstrijden gekregen, weet het even niet.
er vanuit gaande dat Vertongen kan spelen hier mijn opstelling teegn Vitesse, als hij niet kan spelen dan speelt Olequer voor hem in de plaats.
---------------------Stekelenburg---------------------
van der Wiel----Alderweireld----Vertongen--------Anita
---------------De Zeeuw--------Lindgren/Blind----------
----------------------de Jong--------------------------
-----Eriksen--------------------------Urby-------------
--------------------El Hamdaoui------------------------
Lindgren weet ik niet van of hij fit is en Enoh is door famillieomstandigheden ook niet bij helaas, anders had hij er zeker in gestaan.
AJAX- VITESSE 4-1 |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Gisteren werd helaas (wederom) duidelijk dat wanneer De Jong niet scoort je bijzonder weinig aan hem hebt. Tegen Paok scoorde hij wel maar verder leek het wel alsof Ajax met tien man speelde. Ik zal wel veel reacties krijgen maar ik blijf zeggen dat De Jong niet de nr 10 is die Ajax nodig heeft. Hij is niet de speler die anderen beter laat spelen. Die anderen vrij voor de goal zet. Die met passes strooit en het spel verdeeld wat in mijn ogen wel een vereiste is voor die positie wat niet wil zeggen dat ik hem niet zou opstellen. Ik zou hem naast De Zeeuw zetten dus in de Schweinsteiger rol. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Vertonghen had toch 2 wedstrijden gekregen...de JC-schaal en Groningen.
Ajax gaat niet 5 wedstrijden op rij niet winnen. Het is ook nog eens een thuiswedstrijd... |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:27 schreef Brandje het volgende:Gisteren werd helaas (wederom) duidelijk dat wanneer De Jong niet scoort je bijzonder weinig aan hem hebt. Tegen Paok scoorde hij wel maar verder leek het wel alsof Ajax met tien man speelde. Ik zal wel veel reacties krijgen maar ik blijf zeggen dat De Jong niet de nr 10 is die Ajax nodig heeft. Hij is niet de speler die anderen beter laat spelen. Die anderen vrij voor de goal zet. Die met passes strooit en het spel verdeeld wat in mijn ogen wel een vereiste is voor die positie wat niet wil zeggen dat ik hem niet zou opstellen. Ik zou hem naast De Zeeuw zetten dus in de Schweinsteiger rol. Ik ben het op zich wel met je eens over De Jong. Ik ben ook nog niet geheel overtuigd... Ik heb eigenlijk mijn hoop gevestigd op Lodeiro. Ik heb hem nu een paar keer (kort) zien spelen bij Ajax en je kunt zien dat die jongen technisch heel begaafd is en bovendien ook nog een hele leuke vrije trap in huis heeft. Daarom vond ik het ook zo jammer dat hij op het WK direct die rode kaart pakte, anders had hij wellicht nog wat mooie dingen kunnen laten zien.
Wat vinden jullie trouwens van Eriksen? Ik vind hem eerlijk gezegd een beetje mat spelen. Je kunt wel zien dat hij potentie heeft, maar volgens mij voelt hij zich niet helemaal lekker op de posities waar hij misbruikt wordt. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Lodeiro kan een grote worden denk ik maar die moet de kans krijgen en ik ben bang dat Jol vasthoudt aan teamspeler De Jong ipv stylist Lodeiro. Maar een driehoek Lodeiro/El Hammie/Suarez zie ik echt wel zitten Eriksen is ook een echte tien maar is fysiek nog niet top maar heeft zeker potentie. Ze mogen bij Ajax heel blij zijn met twee zulke talentvolle nummers 10. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
heb je nu alleen zo weinig aan brandje.. denk zelfs dat lodeiro verder is dan eriksen.. maar waar is lodeiro eigenlijk nog geblesseerd ? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Vertonghen is er weer bij zondag, 2 wedstrijden schorsing heeft hij erop zitten. De Jong heeft het uitstekend gedaan i.c.m. Pantelic en het kan zomaar gebeuren dat de klik met El Hamdaoui er ook komt. Eriksen vind ik een echte 10, maar moet nog veel leren. Hij is nog jong en niet altijd rustig in zijn spel. Het zit 'm tot nu toe ook niet mee met zijn schoten, die telkens geblokt worden of net niet het doel bereiken. Ik ben wel van mening dat je hem vanaf nu constant moet blijven opstellen, want dat gejojo is slecht voor zijn vertrouwen.
Bij fitheid speelt Lindgren en ik denk dat Jol het niet ziet zitten in Blind, aangezien hij in de voorbereiding amper speelde. Ik vind dat trouwens jammer, want hij is een speler waarmee je veel kanten op kunt en het bij Groningen uitstekend gedaan heeft. Ook nog eens als rechtsback, terwijl het een linkspoot is. |
|
|
|
|
410
|
|
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:45 schreef Brandje het volgende:Lodeiro kan een grote worden denk ik maar die moet de kans krijgen en ik ben bang dat Jol vasthoudt aan teamspeler De Jong ipv stylist Lodeiro. Maar een driehoek Lodeiro/El Hammie/Suarez zie ik echt wel zitten Eriksen is ook een echte tien maar is fysiek nog niet top maar heeft zeker potentie. Ze mogen bij Ajax heel blij zijn met twee zulke talentvolle nummers 10. Waar is Lodeiro momenteel? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Heeft tijdens WK middenvoetsbeentje gebroken dus is nog herstellende |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote: En hoe lang mag dat gaan duren? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: ik werkte met 1 week weer............... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Zijn werk bestaat uit tegen een bal aan trappen dus.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: herstellende in Urugay, wordt komende maand weer terug verwacht, voor zo'n blessure staat normaal 4 tot 6 weken |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
----------stekelenburg--------------- wiel--alderw----verth-----blind ----zeeuw----------anita------------ -------------jong------------------- eriksen------------------emanuelson ------------hammie------------------
En het wordt een 3-1tje....... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: en die van Joduh een trap onder anderen hun hol geven dus... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
PS25
|
|
|
---------------------Stekelenburg---------------------
van der Wiel----Alderweireld----Vertongen--------Anita
---------------De Zeeuw--------Lindgren/Blind----------
----------------------de Jong--------------------------
-----Eriksen--------------------------Urby-------------
--------------------El Hamdaoui------------------------
Lindgren weet ik niet van of hij fit is en Enoh is door famillieomstandigheden ook niet bij helaas, anders had hij er zeker in gestaan.
AJAX- VITESSE 4-1 Ik ben het met je opstelling eens, maar ik ben toch geneigd om Oleguer rechtsback te zetten om Van der Wiel rust te gunnen. Die is nu niet in goede doen. Gebrek aan rust kan hem en dus Ajax op gaan breken (puntenverlies en/of blessures) |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 augustus 2010 - 17:27 schreef Brandje het volgende:Gisteren werd helaas (wederom) duidelijk dat wanneer De Jong niet scoort je bijzonder weinig aan hem hebt. Tegen Paok scoorde hij wel maar verder leek het wel alsof Ajax met tien man speelde. Ik zal wel veel reacties krijgen maar ik blijf zeggen dat De Jong niet de nr 10 is die Ajax nodig heeft. Hij is niet de speler die anderen beter laat spelen. Die anderen vrij voor de goal zet. Die met passes strooit en het spel verdeeld wat in mijn ogen wel een vereiste is voor die positie wat niet wil zeggen dat ik hem niet zou opstellen. Ik zou hem naast De Zeeuw zetten dus in de Schweinsteiger rol. maar daar speelde hij afgelopen week al, en iedereen kon zien, dat hij dat juiste HELEMAAL NIET kan... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 - 09:36 schreef PS25 het volgende:---------------------Stekelenburg--------------------- van der Wiel----Alderweireld----Vertongen--------Anita ---------------De Zeeuw--------Lindgren/Blind---------- ----------------------de Jong-------------------------- -----Eriksen--------------------------Urby------------- --------------------El Hamdaoui------------------------ Lindgren weet ik niet van of hij fit is en Enoh is door famillieomstandigheden ook niet bij helaas, anders had hij er zeker in gestaan. AJAX- VITESSE 4-1 Ik ben het met je opstelling eens, maar ik ben toch geneigd om Oleguer rechtsback te zetten om Van der Wiel rust te gunnen. Die is nu niet in goede doen. Gebrek aan rust kan hem en dus Ajax op gaan breken (puntenverlies en/of blessures) zou inderdaad een prima optie zijn, toch vind ik eigenlijk dat zo'n jongen zich niet moet aanstellen hoor, ik werk ook regelmatig 60/70 uur in de week, heb extreem veel verantwoording en liet mijn vakantie regelmatig schieten, en daarbij is hij ook nog eens heel wat jonger... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 - 10:06 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben het met je opstelling eens, maar ik ben toch geneigd om Oleguer rechtsback te zetten om Van der Wiel rust te gunnen. Die is nu niet in goede doen. Gebrek aan rust kan hem en dus Ajax op gaan breken (puntenverlies en/of blessures) zou inderdaad een prima optie zijn, toch vind ik eigenlijk dat zo'n jongen zich niet moet aanstellen hoor, ik werk ook regelmatig 60/70 uur in de week, heb extreem veel verantwoording en liet mijn vakantie regelmatig schieten, en daarbij is hij ook nog eens heel wat jonger... jij werkt helemaal niet 60/70 uur per week... of je moet dit forum als werk zien ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 - 10:56 schreef FsideVak129 het volgende:[..] zou inderdaad een prima optie zijn, toch vind ik eigenlijk dat zo'n jongen zich niet moet aanstellen hoor, ik werk ook regelmatig 60/70 uur in de week, heb extreem veel verantwoording en liet mijn vakantie regelmatig schieten, en daarbij is hij ook nog eens heel wat jonger... jij werkt helemaal niet 60/70 uur per week... of je moet dit forum als werk zien ;) 2 laptops doen wonderen kerel, ik zit nu zelfs lekker op te kapervissen op de Vinkeveenseplassen, haha, en ja serieus ik werk regelmatig 7 uur in de week, maar misschien komt dat inderdaad ook wel door het vele posten onder werktijd haha |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
kapervissen?nooit van gehoord...;( |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
ach ja, niet iedereen kan alles weten toch?? :):) |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Zijn slimme vissen...voordat je het weet kapen ze je aas...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 augustus 2010 door Ride -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
is misschien een raar idee he MAAR heeft alder niet rechtback gespeelt bij belgie en blind niet bij groningen ? dus waarom Olequer (met alle respect vond het echt ruk de laatste wedstrijden van hem) en mocht alder rechtback gaan ooijer in centrum ? kijken hoe dat gaat ? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ben het met je eens Remco, Olequer ipv Van der Wiel, geef hem maar rust. Laat hem maar weer honger krijgen naar de bal. Ik vind overigens dat Olequer een goede vervanger is gebleken in onze verdediging, de afgelopen wedstrijden heeft hij op mij een goede constante indruk gemaakt. Blind zou ook een optie zijn, kan hij zich gelijk bewijzen. |
|
|
|
|
jef24
|
|
|
vd wiel rust geven lijkt me een prima idee. maar denk niet dat jol dat gaat doen. ik denk trouwens als enoh terug is dat de jong weer beter gaat spelen en meer kan aansluiten bij de aanval, die man verricht zoveel loop en stoor-werk!!! gaat dan wel ten koste van lindgren maar dat is dan jammer voor hem. stekel blind jan toby anita de zeeuw lindgren de jong jozefzoon mounir urby
dit zal de opstelling niet worden. maar als ik jol was zou ik jozefzoon gewoon in het diepe gooien en zeggen dat hij maar een 1 moet doen: zijn man opzoeken en de actie maken!!!! die linksback van vitesse is vast geen type canavarro. eriksen haalt de achterlijn zoiezo niet en urby misschien 3x max.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 augustus 2010 door jef24 -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Gooi dan ook Vermeer in je elftal..heeft die ook ff rust... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Competitieresultaten van de laatste vijf seizoenen:
2009-2010 Ajax Vitesse 4-0 (21-02-2010) 2008-2009 Ajax Vitesse 3-0 (28-09-2008) 2007-2008 Ajax Vitesse 4-1 (25-11-2007) 2006-2007 Ajax Vitesse 3-0 (10-09-2006) 2005-2006 Ajax Vitesse 2-1 (12-04-2006) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Morgen de 2e wedstrijd van het seizoen en wel de thuismatch tegen Vitesse, oftewel Vitas. Vitesse heeft een rijk verleden en als we gaan kijken naar het verleden tegen Ajax in Amsterdam, kom ik tot de conclusie dat AJAX - Vitesse in de Eredivisie nog nooit in een gelijkspel is geeindigd, in de toch al 25 competitiewedstrijden. 22x won Ajax daarvan en 3x trok Vitas aan het langste eind, doelcijfers 87-14.
Ajax - Vitesse is een wedstrijd die nog altijd in de recordboeken staat. Op 19 mei 1972 verslaan de Amsterdammers de geel-zwarten met 12-1, nog altijd een recordzege in de Eredivisie. Johan Cruijff is die middag met vier treffers de grote man bij de thuisploeg. Ook Johan Neeskens en Dick van Dijk doen tijdens de laatste competitiewedstrijdwedstrijd in het seizoen 71'72 met drie doelpunten van zich spreken. Gerrie Mühren en Barry Hulshoff maakten het dozijn vol. Ajax werd dat seizoen kampioen met maar 1 nederlaag en 8 punten voorsprong op Feyenoord, in een 2-punten-systeem.
Op 27-1-1993 werd het 4-0 voor Ajax door onder meer 2 doelpunten, voor rust, van Dennis Bergkamp. Met name de 2-0 was een schoonheid, omdat hij na een pass van Wim Jonk, de bal uit de lucht plukte met zijn rechtervoet en in één voetbeweging de bal over vd.Gouw lobte. Na rust prikte Edje Davids er nog 2 in en zodoende prijkte er na afloop 4-0 op het scorebord. In die wedstrijd deed John vd.Brom mee voor Vitesse en een seizoen later zou hij voor Ajax spelen.
In het 1e seizoen van vd.Brom voor Ajax deed hij mee in de pot op 30-1-1994 van Ajax - Vitesse. Een wedstrijd waarin hij trouwens een gele kaart ontving, maar waarin wel met 3-1 werd gewonnen. Na een 0-1 achterstand door Huub Loeffen, kwam Ajax voor rust via Litmanen nog langszij. In de 2e helft werd het door Pettersson in de 65e minuut 2-1 en zorgde weer Litmanen in de 88e minuut voor de zekere winst.
In de match op 19-12-01 speelde oud-Vitas-speler Nikos Machlas mee in het Ajax-shirt, maar hij werd in de 61e minuut gewisseld voor Zlatan Ibrahimovic. Toen stond het al 4-1 door 2x vd.Vaart, 1x John O'Brien en 1x Wamberto, Gert Claessens scoorde de 3-1 voor Vitesse. De 5-1 kwam op naam van weer vd.Vaart in de 82e minuut. Trouwens Nikos Machlas scoorde in zijn periode voor Ajax in 74 competitiewedstrijden 38 goals, geen slecht gemiddelde.
25-11-2007 stond de wedstrijd tussen Ajax en Vitesse vooral in het teken van het afscheid van Jaap Stam. De verdediger, die een maand eerder zijn voetbalschoenen aan de wilgen had gehangen, neemt die zondag in november voor de aftrap afscheid van de Amsterdamse aanhang. Tijdens zijn ereronde wordt de publiekslieveling getrakteerd op een luid applaus, vuurwerk en een staande ovatie. " Normaal krijg ik niet zo snel een brok in mijn keel ", zegt de stoere Kampenaar. " Maar bij gelegenheden als deze wel." Geïnspireerd door het afscheid van hun grote voorbeeld gaan de Ajacieden na de aftrap op zoek naar de openingstreffer. Al na zestien minuten heeft de ploeg succes als Luis Suarez een assist van Albert Luque binnenkopt: 1-0. Gabri (27) en Luque (44) brengen Ajax nog voor rust op een comfortabele 3-0 voorsprong. Het enige smetje is de tegentreffer van Mads Junker vlak voor rust. In de tweede helft maakt Klaas Jan Huntelaar aan alle onzekerheid een einde. De aanvaller wordt vrijgespeeld door Dennis Rommedahl en verschalkt op dat moment jeugdinternational Piet Velthuizen: 4-1.
De laatste tussen beide voor de competitie was dit jaar nog, op 21-2. Siem de Jong bracht Ajax aan de leiding in de 18e minuut, door een assist van Suarez. De 2-0 maakte Suarez zelf in de 21e minuut. In de 26e minuut was het weer raak en ditmaal door een eigen doelpunt van Paul Verhaegh, bedankt daarvoor nog Paulus. In de 58e minuut maakte Siem de Jong er 4-0 van, door een assist van de Zeeuw.
Morgen is Vertonghen er weer bij na zijn schorsing, maar zijn Suarez, Enoh en Lindgren door uiteenlopende redenen er niet bij. Toch verwacht ik dat Ajax er morgen opklapt, want de 2-2 na de 0-2 van afgelopen zondag zit bij niemand lekker. Ik ben benieuwd waarmee Jol gaat spelen, maar ik hoop dat hij Anita op het middenveld zet en dat Blind de nieuwe linksback word. Emanuelson kan ook op die plek spelen, zodat Jol Eriksen in een vrije rol op linksvoor kan posteren. Ik ga uit van een 3-1 overwinning.....
Toch? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 - 23:43 schreef alibabba het volgende:Morgen de 2e wedstrijd van het seizoen en wel de thuismatch tegen Vitesse, oftewel Vitas. Vitesse heeft een rijk verleden en als we gaan kijken naar het verleden tegen Ajax in Amsterdam, kom ik tot de conclusie dat AJAX - Vitesse in de Eredivisie nog nooit in een gelijkspel is geeindigd, in de toch al 25 competitiewedstrijden. 22x won Ajax daarvan en 3x trok Vitas aan het langste eind, doelcijfers 87-14. Ajax - Vitesse is een wedstrijd die nog altijd in de recordboeken staat. Op 19 mei 1972 verslaan de Amsterdammers de geel-zwarten met 12-1, nog altijd een recordzege in de Eredivisie. Johan Cruijff is die middag met vier treffers de grote man bij de thuisploeg. Ook Johan Neeskens en Dick van Dijk doen tijdens de laatste competitiewedstrijdwedstrijd in het seizoen 71'72 met drie doelpunten van zich spreken. Gerrie Mühren en Barry Hulshoff maakten het dozijn vol. Ajax werd dat seizoen kampioen met maar 1 nederlaag en 8 punten voorsprong op Feyenoord, in een 2-punten-systeem. Op 27-1-1993 werd het 4-0 voor Ajax door onder meer 2 doelpunten, voor rust, van Dennis Bergkamp. Met name de 2-0 was een schoonheid, omdat hij na een pass van Wim Jonk, de bal uit de lucht plukte met zijn rechtervoet en in één voetbeweging de bal over vd.Gouw lobte. Na rust prikte Edje Davids er nog 2 in en zodoende prijkte er na afloop 4-0 op het scorebord. In die wedstrijd deed John vd.Brom mee voor Vitesse en een seizoen later zou hij voor Ajax spelen. In het 1e seizoen van vd.Brom voor Ajax deed hij mee in de pot op 30-1-1994 van Ajax - Vitesse. Een wedstrijd waarin hij trouwens een gele kaart ontving, maar waarin wel met 3-1 werd gewonnen. Na een 0-1 achterstand door Huub Loeffen, kwam Ajax voor rust via Litmanen nog langszij. In de 2e helft werd het door Pettersson in de 65e minuut 2-1 en zorgde weer Litmanen in de 88e minuut voor de zekere winst. In de match op 19-12-01 speelde oud-Vitas-speler Nikos Machlas mee in het Ajax-shirt, maar hij werd in de 61e minuut gewisseld voor Zlatan Ibrahimovic. Toen stond het al 4-1 door 2x vd.Vaart, 1x John O'Brien en 1x Wamberto, Gert Claessens scoorde de 3-1 voor Vitesse. De 5-1 kwam op naam van weer vd.Vaart in de 82e minuut. Trouwens Nikos Machlas scoorde in zijn periode voor Ajax in 74 competitiewedstrijden 38 goals, geen slecht gemiddelde. 25-11-2007 stond de wedstrijd tussen Ajax en Vitesse vooral in het teken van het afscheid van Jaap Stam. De verdediger, die een maand eerder zijn voetbalschoenen aan de wilgen had gehangen, neemt die zondag in november voor de aftrap afscheid van de Amsterdamse aanhang. Tijdens zijn ereronde wordt de publiekslieveling getrakteerd op een luid applaus, vuurwerk en een staande ovatie. " Normaal krijg ik niet zo snel een brok in mijn keel ", zegt de stoere Kampenaar. " Maar bij gelegenheden als deze wel." Geïnspireerd door het afscheid van hun grote voorbeeld gaan de Ajacieden na de aftrap op zoek naar de openingstreffer. Al na zestien minuten heeft de ploeg succes als Luis Suarez een assist van Albert Luque binnenkopt: 1-0. Gabri (27) en Luque (44) brengen Ajax nog voor rust op een comfortabele 3-0 voorsprong. Het enige smetje is de tegentreffer van Mads Junker vlak voor rust. In de tweede helft maakt Klaas Jan Huntelaar aan alle onzekerheid een einde. De aanvaller wordt vrijgespeeld door Dennis Rommedahl en verschalkt op dat moment jeugdinternational Piet Velthuizen: 4-1. De laatste tussen beide voor de competitie was dit jaar nog, op 21-2. Siem de Jong bracht Ajax aan de leiding in de 18e minuut, door een assist van Suarez. De 2-0 maakte Suarez zelf in de 21e minuut. In de 26e minuut was het weer raak en ditmaal door een eigen doelpunt van Paul Verhaegh, bedankt daarvoor nog Paulus. In de 58e minuut maakte Siem de Jong er 4-0 van, door een assist van de Zeeuw. Morgen is Vertonghen er weer bij na zijn schorsing, maar zijn Suarez, Enoh en Lindgren door uiteenlopende redenen er niet bij. Toch verwacht ik dat Ajax er morgen opklapt, want de 2-2 na de 0-2 van afgelopen zondag zit bij niemand lekker. Ik ben benieuwd waarmee Jol gaat spelen, maar ik hoop dat hij Anita op het middenveld zet en dat Blind de nieuwe linksback word. Emanuelson kan ook op die plek spelen, zodat Jol Eriksen in een vrije rol op linksvoor kan posteren. Ik ga uit van een 3-1 overwinning..... Toch? Hé alibabba! Wat een leuk stuk heb je geschreven. Je had journalist moeten worden. Of misschien ben je dat wel ;-) "Slechts" 3-1?? Ik verwacht een ontketend Ajax. De eerst thuiswedstrijd van deze competitie en na het echec tegen Groningen hebben zij wat goed te maken. Ik zeg 5-0 !! |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Ik wil die Ozbilliz wel zien.. Mocht ajax al snel 4-0 voor staan.. Dan kan je hem er wel inzetten toch:P... Zit die bij de selectie?? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 - 23:54 schreef Pietje het volgende:[..] Hé alibabba! Wat een leuk stuk heb je geschreven. Je had journalist moeten worden. Of misschien ben je dat wel ;-) "Slechts" 3-1?? Ik verwacht een ontketend Ajax. De eerst thuiswedstrijd van deze competitie en na het echec tegen Groningen hebben zij wat goed te maken. Ik zeg 5-0 !! Ik ben geen journalist Pietje, maar voor mijn en ONZE club wil ik in de aanloop naar een wedstrijd van AJAX wel de journalist spelen. Ik hoop dat je gelijk krijgt met die 5-0 en dan zing ik na afloop een liedje voor Pietje......;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 00:04 schreef alibabba het volgende:[..] Ik ben geen journalist Pietje, maar voor mijn en ONZE club wil ik in de aanloop naar een wedstrijd van AJAX wel de journalist spelen. Ik hoop dat je gelijk krijgt met die 5-0 en dan zing ik na afloop een liedje voor Pietje......;-) Hahaha! Dan zing ik met je mee!! Maar ik weet niet of dat je een gelukkig mens maakt, want volgens mijn thuisfront zing ik zo vals als een kreupele hagedis. Maar 5-0, ik geloof er heilig in! Het gaat alleen maar beter worden, ook daar geloof ik helig in en dan de CL !!! |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
goed....mensen....hier de nummer 3!!!!(guinness)van sportpooler...... ajax-vitesse 3-0. had de eerste ook goed 2-2 dus en ook nog met begeleidend schrijven......ook dat kwam uit....... ajax zal veel sterker zijn,enorm gretig,en het jonge middenveld van vitesse is niet opgewassen tegen ons middenveld... we krijgen kansen,veel kansen en onze verdediging zit potdicht met verthongen terug..... toch ben ik zonder suarez niet overtuigd van d doeltreffendheid van de voorhoede,dus ik zeg 3-0...... wat denk je ervan pietje? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Als een kreupele hagedis.....HAHAHAHA. Ik denk dat dat wel meevalt en dat elke Ajax-supporter na een 5-0 je naam scandeert en voor je klapt als je zingt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 00:14 schreef bahbah het volgende:goed....mensen....hier de nummer 3!!!!(guinness)van sportpooler...... ajax-vitesse 3-0. had de eerste ook goed 2-2 dus en ook nog met begeleidend schrijven......ook dat kwam uit....... ajax zal veel sterker zijn,enorm gretig,en het jonge middenveld van vitesse is niet opgewassen tegen ons middenveld... we krijgen kansen,veel kansen en onze verdediging zit potdicht met verthongen terug..... toch ben ik zonder suarez niet overtuigd van d doeltreffendheid van de voorhoede,dus ik zeg 3-0...... wat denk je ervan pietje? Tja, wat ik ervan denk... Het zou zo maar kunnen. Op zich zou ik er wel tevreden mee zijn, maar die 5-0 van mij zie ik ook wel zitten. Even mijn glazen bol raadplegen... 3 x El Hamdaoui, 1 x De Zeeuw en 1 x Pietje ;-) Hahaha... die glazen bol van mij... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 00:19 schreef alibabba het volgende:Als een kreupele hagedis.....HAHAHAHA. Ik denk dat dat wel meevalt en dat elke Ajax-supporter na een 5-0 je naam scandeert en voor je klapt als je zingt. [ afbeelding ] Hahahaha. Dat wil ik meemaken!!! Pietje, Pietje, Pietje !!! Dat klinkt niet echt. Laten we maar scanderen: AJAX, AJAX, AJAX!!! |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 00:21 schreef Pietje het volgende:[..] Tja, wat ik ervan denk... Het zou zo maar kunnen. Op zich zou ik er wel tevreden mee zijn, maar die 5-0 van mij zie ik ook wel zitten. Even mijn glazen bol raadplegen... 3 x El Hamdaoui, 1 x De Zeeuw en 1 x Pietje ;-) Hahaha... die glazen bol van mij... daar teken ik ook voor....maar ik verander het niet bij sportpooler oke?:) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ja, vooral die laatste doelpuntenmaker die ik noemde vertrouw ik niet helemaal ;)) Ik ga slapen, heb een lange dag achter de rug. Slaap lekker allemaal |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 - 23:43 schreef alibabba het volgende:Morgen de 2e wedstrijd van het seizoen en wel de thuismatch tegen Vitesse, oftewel Vitas. Vitesse heeft een rijk verleden en als we gaan kijken naar het verleden tegen Ajax in Amsterdam, kom ik tot de conclusie dat AJAX - Vitesse in de Eredivisie nog nooit in een gelijkspel is geeindigd, in de toch al 25 competitiewedstrijden. 22x won Ajax daarvan en 3x trok Vitas aan het langste eind, doelcijfers 87-14. Ajax - Vitesse is een wedstrijd die nog altijd in de recordboeken staat. Op 19 mei 1972 verslaan de Amsterdammers de geel-zwarten met 12-1, nog altijd een recordzege in de Eredivisie. Johan Cruijff is die middag met vier treffers de grote man bij de thuisploeg. Ook Johan Neeskens en Dick van Dijk doen tijdens de laatste competitiewedstrijdwedstrijd in het seizoen 71'72 met drie doelpunten van zich spreken. Gerrie Mühren en Barry Hulshoff maakten het dozijn vol. Ajax werd dat seizoen kampioen met maar 1 nederlaag en 8 punten voorsprong op Feyenoord, in een 2-punten-systeem. Op 27-1-1993 werd het 4-0 voor Ajax door onder meer 2 doelpunten, voor rust, van Dennis Bergkamp. Met name de 2-0 was een schoonheid, omdat hij na een pass van Wim Jonk, de bal uit de lucht plukte met zijn rechtervoet en in één voetbeweging de bal over vd.Gouw lobte. Na rust prikte Edje Davids er nog 2 in en zodoende prijkte er na afloop 4-0 op het scorebord. In die wedstrijd deed John vd.Brom mee voor Vitesse en een seizoen later zou hij voor Ajax spelen. In het 1e seizoen van vd.Brom voor Ajax deed hij mee in de pot op 30-1-1994 van Ajax - Vitesse. Een wedstrijd waarin hij trouwens een gele kaart ontving, maar waarin wel met 3-1 werd gewonnen. Na een 0-1 achterstand door Huub Loeffen, kwam Ajax voor rust via Litmanen nog langszij. In de 2e helft werd het door Pettersson in de 65e minuut 2-1 en zorgde weer Litmanen in de 88e minuut voor de zekere winst. In de match op 19-12-01 speelde oud-Vitas-speler Nikos Machlas mee in het Ajax-shirt, maar hij werd in de 61e minuut gewisseld voor Zlatan Ibrahimovic. Toen stond het al 4-1 door 2x vd.Vaart, 1x John O'Brien en 1x Wamberto, Gert Claessens scoorde de 3-1 voor Vitesse. De 5-1 kwam op naam van weer vd.Vaart in de 82e minuut. Trouwens Nikos Machlas scoorde in zijn periode voor Ajax in 74 competitiewedstrijden 38 goals, geen slecht gemiddelde. 25-11-2007 stond de wedstrijd tussen Ajax en Vitesse vooral in het teken van het afscheid van Jaap Stam. De verdediger, die een maand eerder zijn voetbalschoenen aan de wilgen had gehangen, neemt die zondag in november voor de aftrap afscheid van de Amsterdamse aanhang. Tijdens zijn ereronde wordt de publiekslieveling getrakteerd op een luid applaus, vuurwerk en een staande ovatie. " Normaal krijg ik niet zo snel een brok in mijn keel ", zegt de stoere Kampenaar. " Maar bij gelegenheden als deze wel." Geïnspireerd door het afscheid van hun grote voorbeeld gaan de Ajacieden na de aftrap op zoek naar de openingstreffer. Al na zestien minuten heeft de ploeg succes als Luis Suarez een assist van Albert Luque binnenkopt: 1-0. Gabri (27) en Luque (44) brengen Ajax nog voor rust op een comfortabele 3-0 voorsprong. Het enige smetje is de tegentreffer van Mads Junker vlak voor rust. In de tweede helft maakt Klaas Jan Huntelaar aan alle onzekerheid een einde. De aanvaller wordt vrijgespeeld door Dennis Rommedahl en verschalkt op dat moment jeugdinternational Piet Velthuizen: 4-1. De laatste tussen beide voor de competitie was dit jaar nog, op 21-2. Siem de Jong bracht Ajax aan de leiding in de 18e minuut, door een assist van Suarez. De 2-0 maakte Suarez zelf in de 21e minuut. In de 26e minuut was het weer raak en ditmaal door een eigen doelpunt van Paul Verhaegh, bedankt daarvoor nog Paulus. In de 58e minuut maakte Siem de Jong er 4-0 van, door een assist van de Zeeuw. Morgen is Vertonghen er weer bij na zijn schorsing, maar zijn Suarez, Enoh en Lindgren door uiteenlopende redenen er niet bij. Toch verwacht ik dat Ajax er morgen opklapt, want de 2-2 na de 0-2 van afgelopen zondag zit bij niemand lekker. Ik ben benieuwd waarmee Jol gaat spelen, maar ik hoop dat hij Anita op het middenveld zet en dat Blind de nieuwe linksback word. Emanuelson kan ook op die plek spelen, zodat Jol Eriksen in een vrije rol op linksvoor kan posteren. Ik ga uit van een 3-1 overwinning..... Toch? geweldig!!!!!!!!!ben trots op je alibabba,heel mooi! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
VAnavond start AJAX waarschijnlijk in dezelfde opstelling als tegen Groningen, dus ongelooflijk maar waar, met Aissati in de basis |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 11:51 schreef remco k het volgende:VAnavond start AJAX waarschijnlijk in dezelfde opstelling als tegen Groningen, dus ongelooflijk maar waar, met Aissati in de basis Waarom was hij eigenlijk inde basis gezet? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: omdat Suarez en enoh/lingren ook niet kunnen spelen. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Dan zou ik liever een jeugdspeler er neer zetten dan Aissati.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: hij moet gewoon Eriksen vanaf rechts laten spelen en gewoon een controlerende middenvelder zoals Blind of Anita naats de Zeeuw laten spelen, nu moet de Jong daar spelen en dat kan hij helemaal niet |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik hoop eigenlijk dat Jol Blind gaat gebruiken zoals hij vorig seizoen bij Groningen speelde. Anita is echt niet in goede doen, en Blind heeft bewezen daar te kunnen spelen. De andere optie is Blind als controlerende middenvelder wat zeker kan gezien de schaarse bezetting op het moment.
Ik hoop in ieder geval dat Blind gaat spelen. |
|
|
|