|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 13:42 schreef Eide het volgende:Ik hoop eigenlijk dat Jol Blind gaat gebruiken zoals hij vorig seizoen bij Groningen speelde. Anita is echt niet in goede doen, en Blind heeft bewezen daar te kunnen spelen. De andere optie is Blind als controlerende middenvelder wat zeker kan gezien de schaarse bezetting op het moment. Ik hoop in ieder geval dat Blind gaat spelen. ik hoop het ook, maar verwacht het eerlijk gezegd niet... |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Geen blind erin, laatste echte wedstrijd bij ajax was vorig jaar, ikm meen de Johan Cruijff schaal, wat was dat een drama,elke aanname was fout. Oke hiij heeft bij Groningen degelijk gespeelden is wat verder door ontwikkeld, maar Groningen of AJax is echt wel een groot verschil,denk dat Blind nog 1 jaar moet wachten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
1 voorbeeld van een slechte wedstrijd, er zijn ook genoeg goede voorbeelden te noemen, of wou je liever weer siem als controlerende middenvelder zien schutteren zoals vorige week |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Jol start met Stekelenburg, vd.Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, de Zeeuw, Bonevacia, Eriksen, de Jong, Urby en El Hamdaoui. Normaal gesproken speelt Bonevacia naast de Zeeuw en Eriksen vanaf rechts, rest lijkt me dan duidelijk. Veel succes AJACIEDEN..... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
|
|
|
dege
|
|
|
niet voor het een of ander, maar vind eriksen bijzonder matig spelen, veel balverlies. Nee kan me niet bekoren net zoals Ema, helaas. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
0-1!!!!!!!!!! Dit gaat weer lekker...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 augustus 2010 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
dege
|
|
|
ongelooflijk, waar we afgelopen seizoen zo sterk waren in de achterhoede, lijkt daar tot nu niks meer van over. 0-1, ongelooflijke kutzooi! |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote: iemand een andere, deze blijft hangen? |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
jongens jongens, sta je eindelijk voor geven ze het weer weg.. 2-2. |
|
|
|
|
Winston Bogarde
|
|
|
Het spijt mij zeer.. maar Eriksen had echt de 3-1 moeten maken..
Hopelijk kunnen we na de rust potten breken!! Vitesse krijgt 2 kansen en benut ze ook gelijk.. |
|
|
|
|
Dramawedstrijd
|
|
|
Wat een schandalige vertoning. Ik heb serieus nog nooit zo'n verschrikkelijk slecht Ajax gezien. Het gaat gewoonweg nergens over. 2 goals tegen tegen dit Vitesse hoe is dat in godsnaam mogelijk. Er is helemaal niks meer over van het Ajax dat eind vorig seizoen elke tegenstander verpletterde. |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
GODVERDOMMEEEE, wordt weer niks |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
dat word mooi tegen dinamo |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote: dat dacht ik ook al meteen! |
|
|
|
|
Sebco
|
|
|
mensenlief, waar is onze verdediging van vorig seizoen??! :( |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote: Vorig seizoen was het precies hetzelfde maar was het Stekelenburg die alles tegenhield. Daardoor vielen de blunders van Vertonghen en Alderweireld niet op. Ik zie nu liever Ooijer erin komen hoor. Eriksen mag er ook wel uit. Wat speelt die slecht zeg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Gewoon via Sopcast en dan de Nederlandse Voetbal Streams (NVS) |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens, zit dus thuis, op TV lijkt Bonevacia erg goed te spelen, erg positieve opvaller. |
|
|
|
|
Winston Bogarde
|
|
|
|
|
|
dege
|
|
|
het is te hopen dat tegen Dinamo Enoh, Lindgren en Suarez weer erbij zijn en dat ze dan wel helemaal wakker zijn, want als ze net zo spelen als vandaag tegen Vitesse lacht Dinamo zich kapot. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
die Jozefzoon bevalt me wel, snelle creatieve speler, leuk om hem te zien spelen. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Ja mooie assist ook van Jozefzoon. Vind het trouwens wel een aparte naam xD Maar is tenminste snel en heeft een goede voorzet! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
en een goede passeerbeweging. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
als ik hem zie spelen vraag ik me af waarom de naam De Ridder de laatste tijd word genoemd rondom ajax, als je toch een jongen in huis hebt als die Jozefzoon, zou ik niet iemand als de ridder halen, maar dat is mijn mening. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dege.. Jozefzoon is linksbuiten.. De ridder zou vervanging moeten zijn voor suarez.. Als je deze spelers ziet spelen zijn ze goed maar ik denk dat een de ridder beter is.. Deze jongens spelen tegen vitesse.. Als de ridder zijn draai vind dan heb je aan hem meer dan aan de andere jonge spelers..
Wat wel mooi is is dat emanuelson gewisseld word.. En dat jozefzoon laat zien hoe het moet..... |
|
|
|
|
Winston Bogarde
|
|
|
Jozefzoon, Bonevacia, zijn mij erg bevallen.. Zo zie je maar dat je niet gelijk op de transfer markt hoeft te roeren.. Wat Dege zegt: Ajax heeft geen De Ridder nodig.. |
|
|
|
|
Sebco
|
|
|
3 punten. Snel vergeten maar deze wedstrijd..
Je ziet wel dat de voorbereiding gewoon kut was door dat wk. Maar goed, nu op naar Kiev, met Suarez gelukkig, en daar dan liefst een doelpunt maken en niet verliezen.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 19:46 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Vorig seizoen was het precies hetzelfde maar was het Stekelenburg die alles tegenhield. Daardoor vielen de blunders van Vertonghen en Alderweireld niet op. Ik zie nu liever Ooijer erin komen hoor. Eriksen mag er ook wel uit. Wat speelt die slecht zeg. Vorig seizoen was het met name Enoh die enorm veel stofzuigwerk verrichte. ENOH is ONTZETTEND belangrijk voor Ajax, want hij zorgt voor de balans tussen verdediging en aanval. Vorige week stond de Jong en vandaag Bonevacia op die plek, maar zij zijn meer aanvallender ingesteld. Zowel de uitwedstrijd tegen Paok en Groningen en vandaag was Enoh er niet bij. In die 3 potjes krijgen we 7 doelpunten om de oren. |
|
|
|
|
ajax
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 20:41 schreef Winston Bogarde het volgende:Jozefzoon, Bonevacia, zijn mij erg bevallen.. Zo zie je maar dat je niet gelijk op de transfer markt hoeft te roeren.. Wat Dege zegt: Ajax heeft geen De Ridder nodig.. Jozefzoon had een goede voorzet gelijk na de rust..maar is nog niet goed genoeg, een paar keer gaf ie ook wel een hele slechte voorzet! Daar wordt je echt kampioen mee...
Bonevacia deed het zeker goed, maar denk ook nog dat ie langzaam moet komen Lingdren of Enoh zijn vele male beter..maar een leuke speler voor de toekomst
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 augustus 2010 door ajax -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Alibabba je heb gelijk! Enoh is heel belangrijk.. Suarez is heel belangrijk.. Als deze twee spelers in de basis staan dan is het team gelijk een heel stuk beter.. In verdedigen.. Waarom suarez? Die zorgt dat de tegenstander inplaats van vooruit, achteruit gaan denken.. Als de spelers el hamdaoui en suarez goed kunnen samenwerken dan is ajax dodelijk.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Bonevacia deed het overigens niet slecht, maar op die positie heeft Ajax body nodig en dat komt hij nog tekort. De 2 verdedigende middenveldersposities zijn enorm belangrijk voor Ajax. De Zeeuw speelt van de 2 het meest naar voren en dan is de afstand tussen hem en de verdediging ietwat te groot. Enoh heeft 6 longen en loopt gaten dicht, zoals alleen hij dat bij AJAX kan. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 20:48 schreef freakie het volgende:Alibabba je heb gelijk! Enoh is heel belangrijk.. Suarez is heel belangrijk.. Als deze twee spelers in de basis staan dan is het team gelijk een heel stuk beter.. In verdedigen.. Waarom suarez? Die zorgt dat de tegenstander inplaats van vooruit, achteruit gaan denken.. Als de spelers el hamdaoui en suarez goed kunnen samenwerken dan is ajax dodelijk.. Je hebt helemaal gelijk freakie. We hebben kunnen zien vorig seizoen dat als Suarez er niet was dat Ajax dan stukken minder presteerde. Kan je nagaan als hij er zo direct weer bij is en als de schakel met hem en El Hamdaoui ook nog eens gaat lopen, dan ga maar lekker achterover zitten. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
haha ja inderdaad dat word genieten! Al helemaal omdat suarez een vakantie extra heeft gehad!.. De body die wij hebben in het middeveld is enoh.. Hij is klein maar oo zo vervelend.. En inderdaad als hij geen 6 longen heeft dan haalt hij het ergens anders vandaan.. Hij is voor NIEMAND bang.. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
We hebben 4 keer gescoord zonder Suarez. Prima gedaan. verdedigend drama maar als ze elke keer de doelpunten blijven scoren komt het wel goed. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 20:41 schreef Winston Bogarde het volgende:Jozefzoon, Bonevacia, zijn mij erg bevallen.. Zo zie je maar dat je niet gelijk op de transfer markt hoeft te roeren.. Wat Dege zegt: Ajax heeft geen De Ridder nodig.. Hoe kan een Jozefzoon je nou bevallen als hij maar 1 keer echt in beeld is geweest bij zn eerste balaanname. 1 voorzet en daarna was ie nergens te bekennen. Als je dat al goed vind. Kom op zeg. laat die jongen lekker zn invalbeurtjes maken maar die is er echt nog niet klaar voor! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik begrijp het niet,ik ben dan ook geen trainer of een analist(tacticus)maar als Ajax zonder Stekeleburg(bv griep) Vertonghen(gebleseerd) Enoh(uit vorm) Suares (verkocht)speelt het dus met een dwarslaesie want de ruggegraat is dan weg.Hoezo alle posities dubbel bezet ? Wie kan me dat uitleggen hoe dit zit want 3 van deze spelers waren er niet bij in de voorbereiding |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 21:28 schreef nemam-tiL het volgende:Ik begrijp het niet,ik ben dan ook geen trainer of een analist(tacticus)maar als Ajax zonder Stekeleburg(bv griep) Vertonghen(gebleseerd) Enoh(uit vorm) Suares (verkocht)speelt het dus met een dwarslaesie want de ruggegraat is dan weg.Hoezo alle posities dubbel bezet ? Wie kan me dat uitleggen hoe dit zit want 3 van deze spelers waren er niet bij in de voorbereiding Dat Vermeer nu geblesseerd is, is een grote smet. Vorig seizoen heeft men Verhoeven gehaald en die is gewoon Ajax-onwaardig. Als Vertonghen of Alderweireld geblesseerd is, kan Oleguer of Ooijer erin. De komst van Ooijer vind ik niet nodig, want Kappelhof/Boilesen en ook Wielaert heb je nog onder contract. Lindgren is de beste vervanger voor Enoh en Suarez mag niet verkocht worden, al ben ik bang dat als Ajax de CL niet haalt het wel gebeurt. |
|
|
|
|
Winston Bogarde
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 21:28 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Hoe kan een Jozefzoon je nou bevallen als hij maar 1 keer echt in beeld is geweest bij zn eerste balaanname. 1 voorzet en daarna was ie nergens te bekennen. Als je dat al goed vind. Kom op zeg. laat die jongen lekker zn invalbeurtjes maken maar die is er echt nog niet klaar voor! Omdat sommige mensen niet alleen kijken naar Ajax 1!!! Ga ook eens kijken bij de beloftes.. misschien snapje dan mijn comment! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 21:28 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Hoe kan een Jozefzoon je nou bevallen als hij maar 1 keer echt in beeld is geweest bij zn eerste balaanname. 1 voorzet en daarna was ie nergens te bekennen. Als je dat al goed vind. Kom op zeg. laat die jongen lekker zn invalbeurtjes maken maar die is er echt nog niet klaar voor! Hij deed het toch goed,wat wil je dan ? eeuwig tegen zeeburgia laten spelen ?Gooi ze maar lekker in het diepe in dit soort wedstrijden.Dan drijven ze vanzelf naar boven.Geef de jeugd een kans en hou toch op met die uitgerangeerde spelers.Er staat een generatie jeugd klaar,geef ze een kans doe niet zo angstig |
|
|
|
|
bully
|
|
|
ooijer is gehaald om de zwakte uit de verdediging tehalen. wat nu ook maar weer bleek. bij eerste doelpunt waar vertongen alweer niks deed. denk maar terug de wedstrijden tegen juventus. je mist natuurlijk nu ook enoh maar ook aan de zeeuw merk je dat hij nog naween van het wk heefd. en als dan ook nog lingren er niet is. dan word het op het middenveld wel heel mager. plus dat ik vond dat spelers als emanuelson en eriksen het spel alleen maar vertraagde. waardoor je veel onnodig balverlies leed. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 20:43 schreef Sebco het volgende:3 punten. Snel vergeten maar deze wedstrijd.. Je ziet wel dat de voorbereiding gewoon kut was door dat wk. Maar goed, nu op naar Kiev, met Suarez gelukkig, en daar dan liefst een doelpunt maken en niet verliezen.. Inderdaad Sebco. Ik moet er ook aan toevoegen dat het lastig debuteren was voor Bonevacia, want het is een erg belangrijke positie die hij moest invullen. Zo'n jongen kan beter debuteren in een 4-3-3-systeem, met een rechts en linkshalf, waarin hij de halfspeler is. Hetzelfde geld voor een debuterende rechts of linksbuiten. Wanneer deze jongens nu foutjes maken en balverlies lijden, ligt er gelijk een gat achter hun rug. Foutjes zijn gelijk zichtbaar en dan neemt de druk op zo'n jongen toe. Het 4-3-3-systeem met halfs en buitenspelers vind ik het beste systeem wat er is voor Ajax en het bevordert de inpassing van jeugd sneller.
Vd.Wiel had weer iets van zijn oude vorm en Eriksen moeten we blijven koesteren. Hem nu uit de basis zetten is niet goed voor deze jongen. Hoe ouder hij word, des te beter en rustiger in zijn spel hij word en dan is ie voor Ajax op den duur van onschatbare waarde. Op Urby word ik steeds kritischer, omdat hij al zo lang bij Ajax is en onderhand moet laten zien dat ie meer kan als hetgeen wat ie nu doet. Jol ziet het duidelijk niet zitten in Blind en Donald en dan vraag ik me af waarom ze worden teruggehaald. Sulejmani moet voortaan boven Emanuelson in de pikorde komen, maar dat gaat denk ik niet gebeuren. Al is Jol ook niet helemaal overtuigd van Urby, aangezien hij vorig seizoen ook regelmatig buiten de ploeg werd gehouden. De Jong is bij lange na niet de Jong van vorig seizoen en de Zeeuw heeft zijn ritme ook nog niet gevonden. Bij een lichter programma zou ik hem een tijd rust geven. El Hamdaoui is een pareltje voor Ajax en precies de juiste spits voor ons. In het begin had ik twijfels, maar die zijn na 2 potjes volledig verdwenen. Anita laat weer zien dat het een geweldig ventje is, terwijl linksback niet zijn beste positie is. Alderweireld/Vertonghen worden ontlast bij de aanwezigheid van Enoh. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 22:14 schreef nemam-tiL het volgende:[..] Hij deed het toch goed,wat wil je dan ? eeuwig tegen zeeburgia laten spelen ?Gooi ze maar lekker in het diepe in dit soort wedstrijden.Dan drijven ze vanzelf naar boven.Geef de jeugd een kans en hou toch op met die uitgerangeerde spelers.Er staat een generatie jeugd klaar,geef ze een kans doe niet zo angstig helemaal mee eens. en waarom jozefzoon maar een actie liet zien had ook temaken dat hij daarna constant twee man moest bezig houden. en ook de andere jongeling deed het aardig al heefd hij nog geen body. met zijn vechtlust had hij toch een aardige actie en was altijd aanspeelbaar en ook moeilijk van de bal tekrijgen. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 22:19 schreef alibabba het volgende:[..] Inderdaad Sebco. Ik moet er ook aan toevoegen dat het lastig debuteren was voor Bonevacia, want het is een erg belangrijke positie die hij moest invullen. Zo'n jongen kan beter debuteren in een 4-3-3-systeem, met een rechts en linkshalf, waarin hij de halfspeler is. Hetzelfde geld voor een debuterende rechts of linksbuiten. Wanneer deze jongens nu foutjes maken en balverlies lijden, ligt er gelijk een gat achter hun rug. Foutjes zijn gelijk zichtbaar en dan neemt de druk op zo'n jongen toe. Het 4-3-3-systeem met halfs en buitenspelers vind ik het beste systeem wat er is voor Ajax en het bevordert de inpassing van jeugd sneller. Vd.Wiel had weer iets van zijn oude vorm en Eriksen moeten we blijven koesteren. Hem nu uit de basis zetten is niet goed voor deze jongen. Hoe ouder hij word, des te beter en rustiger in zijn spel hij word en dan is ie voor Ajax op den duur van onschatbare waarde. Op Urby word ik steeds kritischer, omdat hij al zo lang bij Ajax is en onderhand moet laten zien dat ie meer kan als hetgeen wat ie nu doet. Jol ziet het duidelijk niet zitten in Blind en Donald en dan vraag ik me af waarom ze worden teruggehaald. Sulejmani moet voortaan boven Emanuelson in de pikorde komen, maar dat gaat denk ik niet gebeuren. Al is Jol ook niet helemaal overtuigd van Urby, aangezien hij vorig seizoen ook regelmatig buiten de ploeg werd gehouden. De Jong is bij lange na niet de Jong van vorig seizoen en de Zeeuw heeft zijn ritme ook nog niet gevonden. Bij een lichter programma zou ik hem een tijd rust geven. El Hamdaoui is een pareltje voor Ajax en precies de juiste spits voor ons. In het begin had ik twijfels, maar die zijn na 2 potjes volledig verdwenen. Anita laat weer zien dat het een geweldig ventje is, terwijl linksback niet zijn beste positie is. Alderweireld/Vertonghen worden ontlast bij de aanwezigheid van Enoh. denk niet dat deze tegendoelpunten iets temaken hadden met de inbreng van deze jongelingen. bij eerste doelpunt was het gewoon mat ingrijpen van vertongen. bij tweede doelpunt zat de zeeuw ook teslapen. en heb anita ook een leuke wedstrijd zien spelen. maar alleen als hij naar voren liep. verdedigend liet hij paar keer nog steekjes vallen. eerste helfd was dat ook duidelijk dat vertongen hem paar keer er op aansprak dat hij zijn man liet lopen. maar buiten dit alles met dit trage spel wat ons ajax vandaag liet zien ook tekenend daarvoor. spelers als urby en eriksen die constant gingen lopen met de bal als het simpel kon. en als ik dan zie dat zo`n jonge speler als Bonevacia het een keer raken beter beheerst als menig oudere speler. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 20:40 schreef freakie het volgende:Dege.. Jozefzoon is linksbuiten.. De ridder zou vervanging moeten zijn voor suarez.. Als je deze spelers ziet spelen zijn ze goed maar ik denk dat een de ridder beter is.. Deze jongens spelen tegen vitesse.. Als de ridder zijn draai vind dan heb je aan hem meer dan aan de andere jonge spelers.. Wat wel mooi is is dat emanuelson gewisseld word.. En dat jozefzoon laat zien hoe het moet..... Jozefzoon is een pure rechtsbuiten, geen linksbuiten... daar speelt hij altijd al namelijk |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 - 20:47 schreef ajax het volgende:[..] Jozefzoon had een goede voorzet gelijk na de rust..maar is nog niet goed genoeg, een paar keer gaf ie ook wel een hele slechte voorzet! Daar wordt je echt kampioen mee... Bonevacia deed het zeker goed, maar denk ook nog dat ie langzaam moet komen Lingdren of Enoh zijn vele male beter..maar een leuke speler voor de toekomst en toch nog meer goede voorzetten dan Urby in de hele pot |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Jol is een angst trainer(ik wil niet verliezen)en terecht,maar laat Sulimani nu eens 10 wedstrijden in de basis,en een jongeling naar keuze erbij,dan laat je ook talenten doorstromen in plaats van een uitgerangeerde speler kopen.Waar leid je dan de jeugd op om in te passen toch ? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik weet niet wat er de laatste 5 jaar aan jeugd is door gestroomd met vergeleken 10 jaar terug.En is dat in verhouding met aankopen.Denk het niet,ik heb het idee dat Ajax liever koopt(paniek) dan jeugd inpast.En daar baal ik als een stekker van.Er is talent genoeg geef ze een kans,je weet dat ze er niet gelijk staan maar geef ze een kans |
|
|
|