BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Aboutaleb: Er komt hoe dan ook een nieuwe Kuip.

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
BRAYY
 BRAYY - woensdag 11 augustus 2010 - 22:22   quote  deeplink  
Aboutaleb: Er komt hoe dan ook een nieuwe Kuip.

Een delegatie van de FIFA was woensdag in Rotterdam om een bezoek te brengen aan de Kuip en de stad. De wereldvoetbalbond kijkt deze week of Nederland in staat is om in 2018 of 2022 samen met België het WK voetbal te organiseren

De delegatie kreeg op het veld van de Kuip een lunch aangeboden door de gemeente Rotterdam. Later volgde er nog een presentatie van de plannen voor de nieuwe Kuip en een bezoek aan de Binnenrotte.

Dezelfde delegatie bezocht woensdag ook al Eindhoven. Maandag en dinsdag werden er verschillende lokaties in België bekeken.

Hoe dan ook nieuwe Kuip
Rotterdam zet hoe dan ook de plannen voor een nieuwe Kuip door zelfs als Nederland en Belgie het WK niet zouden krijgen. Dat zei burgemeester Aboutaleb na afloop van het bezoek van de FIFA delegatie.

Aboutaleb zei verder dat de gemeente in ieder geval nooit het veiligheidsbeleid zal overdragen aan een particuliere organisatie als de FIFA. De burgemeester is er wel van overtuigd dat een evenement als het WK een stad als Rotterdam altijd op de langere termijn geld zal opleveren.

(Bron: rijnmond.nl)
Stylzz
 Stylzz - woensdag 11 augustus 2010 - 22:24   quote  deeplink  
Op kosten van wie?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 augustus 2010 door Stylzz --
BRAYY
 BRAYY - woensdag 11 augustus 2010 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 - 22:24 schreef Stylzz het volgende:
Op kosten van wie?
gemeente rotterdam denk ik
sevillana
 sevillana - woensdag 11 augustus 2010 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 - 22:25 schreef BRAYY het volgende:

[..]

gemeente rotterdam denk ik
denk ik ook niet, . . . . . uiteindelijk dus
hotjumper
 hotjumper - woensdag 11 augustus 2010 - 22:57   quote  deeplink  
Nieuw stadion is toch nodig.
Els
 Els - woensdag 11 augustus 2010 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 - 22:57 schreef hotjumper het volgende:
Nieuw stadion is toch nodig.
Nodig omdat de Kuip veroudert, niet omdat nou 80.000 man om de twee weken staan te trappelen om Feyenoord te zien, laat staan aan te moedigen. Er moet nog heel wat gebeuren willen wij zo'n stadion volkrijgen.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 11 augustus 2010 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 - 23:15 schreef Els het volgende:

[..]

Nodig omdat de Kuip veroudert, niet omdat nou 80.000 man om de twee weken staan te trappelen om Feyenoord te zien, laat staan aan te moedigen. Er moet nog heel wat gebeuren willen wij zo'n stadion volkrijgen.
Precies, iets groter voor extra skyboxen, dat schijnt flink op te leveren, mooie staanplaatsen achter het doel.

Wk kan me gestolen worden. Dus 65000 is groot zat.
sevillana
 sevillana - donderdag 12 augustus 2010 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 - 23:19 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Precies, iets groter voor extra skyboxen, dat schijnt flink op te leveren, mooie staanplaatsen achter het doel.

Wk kan me gestolen worden. Dus 65000 is groot zat.
of iets er tussen in misschien, 70 à 72.000, lijkt me wel aardig om toch het grootste stadion van NL in Rotterdam te hebben.
picture: Feyenoord - 020 met slechts 15.000 kaartjes voor de bezoekers, . . . neuzen zijn dan niet te horen! :-)
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 12 augustus 2010 - 01:25   quote  deeplink  
Nieuw, groter stadion zegt opzichzelf niets. Het gaat om het Businessplan om het aantrekkelijk te maken. Daar hoort financiële ambitie van Feyenoord bij, richting (inter)nationale top. Pas dan zinvol om groter stadion te bouwen.
scarface1979
 scarface1979 - donderdag 12 augustus 2010 - 08:05   quote  deeplink  
Internationale top gaat natuurlijk nooit lukken..
Het draait allemaal om TVgelden. En wij kunnen niet tippen aan andere landen. Nu niet, nooit niet. Maar ik ben blij dit te horen van Aboutaleb. Want Feyenoord haar toekomst valt en staat met de komst van dat nieuwe stadion als ik het bestuur moet geloven. Dus Abou brengt ons een keer positief nieuws!!!! Mag ook een keer gezegd worden.. haha
Laat maar komen die 80k. Nieuwe stadions trekken nieuwe seizoenskaarten, supporters, sponsers etc etc. Kijk maar naar de Arena....
En de gemeente zal het ook betalen, maar hopelijk Feyenoord ook via een Lening, want het zou fijn zijn als wij geen stadion hoeven te HUREN en ook kunnen profiteren van de neveninkomsten.
moa
 moa - donderdag 12 augustus 2010 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 08:05 schreef scarface1979 het volgende:
Internationale top gaat natuurlijk nooit lukken..
Het draait allemaal om TVgelden. En wij kunnen niet tippen aan andere landen. Nu niet, nooit niet. Maar ik ben blij dit te horen van Aboutaleb. Want Feyenoord haar toekomst valt en staat met de komst van dat nieuwe stadion als ik het bestuur moet geloven. Dus Abou brengt ons een keer positief nieuws!!!! Mag ook een keer gezegd worden.. haha
Laat maar komen die 80k. Nieuwe stadions trekken nieuwe seizoenskaarten, supporters, sponsers etc etc. Kijk maar naar de Arena....
En de gemeente zal het ook betalen, maar hopelijk Feyenoord ook via een Lening, want het zou fijn zijn als wij geen stadion hoeven te HUREN en ook kunnen profiteren van de neveninkomsten.
Why not, zodra het nieuwe stadion er staat wordt er van uit gegaan dat Feyenoord een omzet zal draaien van grofweg 100 miljoen euro per jaar.

Volgens mij zit je dan toch redelijk tegen de europese top aan:
1. (1) Real Madrid 401,4 miljoen euro
2. (3) FC Barcelona 365,9
3. (2) Manchester United 327,0
4. (4) Bayern München 289,5
5. (6) Arsenal 263,0
6. (5) Chelsea 242,3
7. (8) Liverpool 217,0
8. (11) Juventus 203,2
9. (10) Internazionale 196,5
10. (7) AC Milan 196,5
11. (15) Hamburger SV 146,7
12. (9) AS Roma 146,4
13. (12) Olympique Lyon 139,6
14. (16) Olympique Marseille 133,2
15. (14) Tottenham Hotspur 132,7
16. (13) Schalke 04 124,5
17. (nieuw) Werder Bremen 114,7
18. (20) Borussia Dortmund 103, 5
19. (nieuw) Manchester City 102,2
20. (17) Newcastle United 101,0
scarface1979
 scarface1979 - donderdag 12 augustus 2010 - 08:58   quote  deeplink  
Dat is een prognose die afgegeven wordt. Ik weet niet op basis waarvan dus ik vind het nmoeilijk te beoordelen hoe realistisch die prognose is. Maar het stadion komt er over 6 jaar en ik kan me niet voorstellen dat die clubs stil blijven staan en Feyenoord als enige stijgt. En ik kan em niet voorstellen dat wij als Nederland straks in de top20 staan van begrotingen in Europa.. sorry
moa
 moa - donderdag 12 augustus 2010 - 09:02   quote  deeplink  
Ik neem aan dat de plannen wel enigzins realistisch zijn, mijn punt is dat je met een begroting van 100 miljoen en onze fantastische jeugdopleiding wel degelijk wat kan bereiken.
scarface1979
 scarface1979 - donderdag 12 augustus 2010 - 09:11   quote  deeplink  
Ik hoop met je mee
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 augustus 2010 - 09:22   quote  deeplink  
ik denk dat als de traditionele top 3 de financiële huishouding weer op orde krijgt en blijft investeren in de jeugd. Dat we dan op een gegeven moment weer gaan groeien ja.
We zijn een opleidingsland, daar kunnen we ook de financiële vruchten van plukken in de toekomst.
En dat dan niet over de balk smijten...
Els
 Els - donderdag 12 augustus 2010 - 09:25   quote  deeplink  
Met een begroting van 30 tot 40 miljoen komen ze tot een schuld van 30 a 40 miljoen. Het feit dat de begroting wordt opgeschroefd naar 100 miljoen vind ik dus niet echt een geruststelling....
ZeikerT
 ZeikerT - donderdag 12 augustus 2010 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 - 23:15 schreef Els het volgende:

[..]

Nodig omdat de Kuip veroudert, niet omdat nou 80.000 man om de twee weken staan te trappelen om Feyenoord te zien, laat staan aan te moedigen. Er moet nog heel wat gebeuren willen wij zo'n stadion volkrijgen.
Leuke opmerking,
Ongeveer een jaar geleden was er op Rijnmond een docu. waarin de bouw van de KUIP centraal heeft gestaan.
Hierin lieten ze ook oude persberichten zien uit kranten e.d. waarin niemand geloofde dat de KUIP ooit vol zou komen en de bouw van zo'n groot stadion te gek voor woorden was.
Het nieuwe stadion wordt ongeveer 2x zo groot als de KUIP nu is, Hoeveel mensen zouden er nu meer in de regio wonen als toen de KUIP in 1937 open ging?
Els
 Els - donderdag 12 augustus 2010 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 09:45 schreef ZeikerT het volgende:

[..]

Leuke opmerking,
Ongeveer een jaar geleden was er op Rijnmond een docu. waarin de bouw van de KUIP centraal heeft gestaan.
Hierin lieten ze ook oude persberichten zien uit kranten e.d. waarin niemand geloofde dat de KUIP ooit vol zou komen en de bouw van zo'n groot stadion te gek voor woorden was.
Het nieuwe stadion wordt ongeveer 2x zo groot als de KUIP nu is, Hoeveel mensen zouden er nu meer in de regio wonen als toen de KUIP in 1937 open ging?
Begrijp je punt, en ik hoop absoluut dat we die 80.000 man gaan krijgen. Tegen Utrecht, goede tegenstander, seizoensopening, was de Kuip niet vol. Er zijn voor zover ik weet geen wachtlijsten voor seizoenkaarten, er zijn maar een aantal wedstrijden per jaar uitverkocht. Er is tegenwoordiger meer keuze voor vrijetijdsbesteding, en de achterban van Feyenoord verouderd. Dus: er moet heel wat gebeuren willen we die 80.000 plaatsen structureel vullen. Begrijp me goed, ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik vind wel dat Feyenoord daar dan nu al mee aan de slag moet, anders wordt het een deceptie.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 augustus 2010 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 09:50 schreef Els het volgende:

[..]

Begrijp je punt, en ik hoop absoluut dat we die 80.000 man gaan krijgen. Tegen Utrecht, goede tegenstander, seizoensopening, was de Kuip niet vol. Er zijn voor zover ik weet geen wachtlijsten voor seizoenkaarten, er zijn maar een aantal wedstrijden per jaar uitverkocht. Er is tegenwoordiger meer keuze voor vrijetijdsbesteding, en de achterban van Feyenoord verouderd. Dus: er moet heel wat gebeuren willen we die 80.000 plaatsen structureel vullen. Begrijp me goed, ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik vind wel dat Feyenoord daar dan nu al mee aan de slag moet, anders wordt het een deceptie.
Nahja t was wel vakantie periode.
Maar successen brengen toeschouwers, zo is t nu eenmaal.
We hebben geluk dat we al een hondstrouw legioen hebben.. Bij elke andere club had het aantal bezoekers minstens gehalveerd geweest.

Hebben we zelf gezien in de jaren 80.
Els
 Els - donderdag 12 augustus 2010 - 10:01   quote  deeplink  
Jawel, heb ook met 2000 man op de tribune tegen MVV gezeten. Maar ik heb gewoon niet zo veel vertrouwen in het huidige bestuur. Hoor wel telkens wilde plannen, maar niet de vervolgstappen, of een plan B. Als je iets oppakt, moet je daarna ook doorpakken. Vergelijk het een beetje met het aantrekken van veel ervarin enige jaren terug, het idee was goed, maar de uitvoering dramatisch. Het begon al met de door de KNVB gecreeerde onrust rondom van Marwijk (nieuwe bondscoach, waarom moet dat in december gecommuniceerd worden) en Makaay (speler aan het einde van z'n carriere mee naar Olympische spelen --> blessure) Ze hebben zich onvoldoende ingedekt tegen de ambitie van individuen en er werd niet bijgestuurd door de mannen die het voor het zeggen hadden. Ik geloof niet, dat dat nu beter is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 augustus 2010 door Els --
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 augustus 2010 - 10:10   quote  deeplink  
Ik weet t niet..
Ik ben wel benieuwd naar December.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 augustus 2010 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 10:10 schreef Stylzz het volgende:
Ik weet t niet..
Ik ben wel benieuwd naar December.
ik ook, krijg ik m'n nieuwe auto...
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 augustus 2010 - 10:13   quote  deeplink  
Goed voorbeeld.. ikke ikke ikke :)
Els
 Els - donderdag 12 augustus 2010 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 10:10 schreef Stylzz het volgende:
Ik weet t niet..
Ik ben wel benieuwd naar December.
Verwacht je iets van Sinterklaas?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 augustus 2010 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 10:13 schreef Els het volgende:

[..]

Verwacht je iets van Sinterklaas?
klappen vooral.

Nee, maar in December zullen we vooruitgang geboekt moeten hebben..
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 augustus 2010 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 10:13 schreef Stylzz het volgende:
Goed voorbeeld.. ikke ikke ikke :)
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 10:10 schreef Stylzz het volgende:
Ik weet t niet..
Ik ben wel benieuwd naar December.
ow ik dacht dat dat het sleutelwoord was.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 augustus 2010 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 10:14 schreef Stylzz het volgende:

[..]

klappen vooral.

Nee, maar in December zullen we vooruitgang geboekt moeten hebben..
progressie!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 augustus 2010 - 10:17   quote  deeplink  
ook goed!
Saint
 Saint - donderdag 12 augustus 2010 - 10:23   quote  deeplink  
Natuurlijk blijft deze kuip magisch maar als je een stadion van laten we zeggen 70.000 man vol krijgen. Heb je de helft meer omzet met kaart verkoop. Nog meer lawaai. Griekse en turkse wedstrijden worden dat, waardoor we verder komen in competitie en europa en daar ook weer geld mee binnen halen.

TOP dus
Els
 Els - donderdag 12 augustus 2010 - 10:47   quote  deeplink  
TOP als je zorgt dat 'ie vol is, sneu als er 35.000 zitten en het stadion half vol is. Feyenoord moet nu al aan de slag om te zorgen dat er in 2018 50.000 man om de zondag naar het stadion willen. Dat zijn aantallen die niet zomaar naar je toe komen. Successen en economische vooruitgang helpen, maar je moet meer doen. De komende jaren gaan de babyboomers met pensioen (1 miljoen!!!), doe daar wat mee. Er is meer allochtone dan autochtone jeugd, denk daar eens over na. Stuur de spelers eens op pad om aan klantenwerving en klantenbinding te doen, ga de bedrijven langs voor mooie deals voor de nieuwe skyboxen. Ik heb de indruk dat Feyenoord denkt in luilekkerland te leven, alle toeschouwers, sponsors en geld vliegt op je af. In mijn wereld moet je gewoon hard werken voor je geld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 augustus 2010 door Els --
moa
 moa - donderdag 12 augustus 2010 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 09:50 schreef Els het volgende:

[..]

Begrijp je punt, en ik hoop absoluut dat we die 80.000 man gaan krijgen. Tegen Utrecht, goede tegenstander, seizoensopening, was de Kuip niet vol. Er zijn voor zover ik weet geen wachtlijsten voor seizoenkaarten, er zijn maar een aantal wedstrijden per jaar uitverkocht. Er is tegenwoordiger meer keuze voor vrijetijdsbesteding, en de achterban van Feyenoord verouderd. Dus: er moet heel wat gebeuren willen we die 80.000 plaatsen structureel vullen. Begrijp me goed, ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik vind wel dat Feyenoord daar dan nu al mee aan de slag moet, anders wordt het een deceptie.
De wedstrijd was wel uitverkocht, dat het niet vol zit is een ander feit.
Els
 Els - donderdag 12 augustus 2010 - 11:23   quote  deeplink  
Kan me niet voorstellen dat 'ie uitverkocht was. Vrienden hadden zaterdag nog een kaartje gekocht...
craven
 craven - donderdag 12 augustus 2010 - 11:25   quote  deeplink  
Ag was vakantietijd, laatste weken, dan zijn er vaak nog mensen er niet. Ik zou me er niet druk om maken
Els
 Els - donderdag 12 augustus 2010 - 11:26   quote  deeplink  
Dat Hand in Hand kaartje vind ik dus een mooi initiatief
KKL
 KKL - donderdag 12 augustus 2010 - 13:13   quote  deeplink  
Het Koning Ahmed Aboutaleb Stadion!!!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 augustus 2010 - 13:31   quote  deeplink  
Leuk, spelen we in KAAS
KKL
 KKL - donderdag 12 augustus 2010 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 13:31 schreef Stylzz het volgende:
Leuk, spelen we in KAAS
Nou....mooi toch?

2 culturen die samen smelten!

Smeer KAAS
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 augustus 2010 - 14:39   quote  deeplink  
m1azuqtadcit_700.jpg
jarjar78
 jarjar78 - donderdag 12 augustus 2010 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 13:13 schreef KKL het volgende:
Het Koning Ahmed Aboutaleb Stadion!!!
met minarete als lichtmasten zeker?
moa
 moa - donderdag 12 augustus 2010 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 11:23 schreef Els het volgende:
Kan me niet voorstellen dat 'ie uitverkocht was. Vrienden hadden zaterdag nog een kaartje gekocht...


Zie eerste secondes, wordt beweert dat het uitverkocht was,
Mogelijk wel naïef om op de uitspraken van Studio sport uit te gaan maar neem aan dat hem toch wel feitjes ingefluisterd worden?
ZeikerT
 ZeikerT - donderdag 12 augustus 2010 - 16:32   quote  deeplink  
Eigenlijk zie ik er niet zo'n probleem in als het stadion straks te groot is.
Krijgen we na een jaar op alle vakken mischien wel Fauteuils voor in de rust.
Quiroz
 Quiroz - donderdag 12 augustus 2010 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 16:32 schreef ZeikerT het volgende:
Eigenlijk zie ik er niet zo'n probleem in als het stadion straks te groot is.
Krijgen we na een jaar op alle vakken mischien wel Fauteuils voor in de rust.
Hahahahaha, jij word echt de nieuwe Randwijk!
craven
 craven - donderdag 12 augustus 2010 - 18:42   quote  deeplink  
Nou fijn....
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - donderdag 12 augustus 2010 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 14:39 schreef Stylzz het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is volgens mij als voetballer net zo goed als burgemeester.
de flh
 de flh - donderdag 12 augustus 2010 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 08:58 schreef scarface1979 het volgende:
Dat is een prognose die afgegeven wordt. Ik weet niet op basis waarvan dus ik vind het nmoeilijk te beoordelen hoe realistisch die prognose is. Maar het stadion komt er over 6 jaar en ik kan me niet voorstellen dat die clubs stil blijven staan en Feyenoord als enige stijgt. En ik kan em niet voorstellen dat wij als Nederland straks in de top20 staan van begrotingen in Europa.. sorry
daar gaat jouw 'voc-mentaliteit'..

ff serieus, 't kan makkelijk
de flh
 de flh - donderdag 12 augustus 2010 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 - 22:24 schreef Stylzz het volgende:
Op kosten van wie?
wordt een joint venture:
- overheid
- feyenoord
- particulieren.

overheid zullen evenredig meedoen:
- gemeente
- rijk
- provincie

hoeveel feyenoord en andere particulieren in gaan brengen is nog compleet onduidelijk.
overheden moeten het onderling ook nog eens worden.
mischien stapper er nog een paar Rotterdamse woningcorporaties in.. weer eens wat anders dan de SS r'dam.. en de hele public sector geilt op die skyboxen..
Emile
 Emile - vrijdag 13 augustus 2010 - 01:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 - 16:36 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Hahahahaha, jij word echt de nieuwe Randwijk!
ziet er nog al ingestudeerd uit

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Aboutaleb: Er komt hoe dan ook een nieuwe Kuip.









0.0059690