|
|
|
JOOD
|
|
|
Ik heb tegen vitesse extra aandacht gegeven aan het spel van Urby, omdat in een ander topic zijn voetbalspel ter discussie kwam.
Ik ben van mening dat er veel betere voetballers rondlopen dan Emanuelson, spelers die ook nog haalbaar zijn voor ajax op dit moment. Het is dan ook niet voor niets dat hij in de rust in de kleedkamer is gebleven. Foute passes, geen beweging, veel te weinig aanvallende acties. Kortom hij is niet goed genoeg voor het ajax dat Jol neer aan het zetten is. Zijn spel wordt ook niet beter in de loop der jaren.
Begrijp me niet verkeerd ik vind Urby een echte ajacied met een goede instelling, maar het gaat gewoon om de beste 11.
Reacties?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 augustus 2010 door JOOD -- |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
Tja, niemand speelde gister goed. Dat betekent toch niet dat niemand goed genoeg is voor Ajax?
In mijn ogen is Emanuelson weldegelijk een basisplaats waard. Typische Ajax-voetballer.
De punten die je overigens opnoemt, zijn precies de dingen die die normaal wel goed doet. 'Foute passes, geen beweging, veel te weinig aanvallende acties.' Hij speelt de meeste ballen goed in, als er iemand goed beweegt is het Urby, en hij combineert altijd goed in vaak flitsende aanvallende acties. |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Ik vond Anita wel goed spelen hoor. Maar Urby en Eriksen speelden wel belachelijk slecht gister. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Beste JOOD,
Allereerst, http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=115913 . Wissel was dus vanwege blessure problemen.
Daarbij vind ik Urby wel degelijk basis waardig. Gister was hij misschien wat ongelukkig. Maar hij is technisch zeer vaardig. Hij kan daarmee zijn mannetje weg zetten wat hij gister regelmatig deed. Hij heeft snelheid en is zowel links als rechtsbenig! Waarbij iedereen weet dat hij schitterend linker been heeft..
Hij kan het echt wel! Ik vond Eriksen vele malen slechter gister.. |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
@ BRW
Niks aan toe te voegen.
---
Ik vind trouwens Eriksen meer een onderwerp van discussie. Ok, hij is nog erg jong, maar op dit moment verdient hij absoluut geen basisplaats. Laat hem maar lekker invallen als we 4-0 voorstaan ofzo. Hij is fysiek niet sterk, logisch misschien, maar dat wordt niet gecompenseerd door z'n technische vaardigheden. Hij speelt de balletjes in, zonder enige vorm van creativiteit. En een mannetje voorbij spelen, zie je ook maar zelden. In tegenstelling tot Urby. |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
Ik vind Eriksen nog steeds een hele goede speler, maar niet voor de zijkant. Hij heeft nog te weinig durf om daar goed te spelen en gaat dus bijna nooit een duel aan, iets wat Jozefzoon wel aan durfde en dus beter uit de verf kwam.
Schrijf Eriksen nog niet af want op 10 is hij goed en kan over 2 jaar een echte topper zijn |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
@ Jacco
Ik snap wat je zegt. Ik schrijf hem ook niet af ofzo hoor, ik vind alleen dat hij eerst maar wat wedstrijdjes moet invallen enzo, tot dat hij echt goed genoeg is;) |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 12:58 schreef BRW het volgende:Beste JOOD, Allereerst, http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=115913 . Wissel was dus vanwege blessure problemen. Daarbij vind ik Urby wel degelijk basis waardig. Gister was hij misschien wat ongelukkig. Maar hij is technisch zeer vaardig. Hij kan daarmee zijn mannetje weg zetten wat hij gister regelmatig deed. Hij heeft snelheid en is zowel links als rechtsbenig! Waarbij iedereen weet dat hij schitterend linker been heeft.. Hij kan het echt wel! Ik vond Eriksen vele malen slechter gister.. Eiksen is een talentje van 18 jaar en Urby is een volwassen speler van 24 die al jaren in ajax 1 speelt. Iets wat je niet moet vergeten denk ik. Eriksen die kan eens een ongelukkige wedstrijd spelen, maar Emanuelson maakt echt veel fouten hoor. Nog steeds.. En hij wordt niet beter! Hij blijft op hetzelfde niveau zitten. En ik zeg ook niet dat hij slecht is of iets dergelijks. Ik zeg alleen het niveau waar Jol naartoe wil is hoger als dat van Emanuelson. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
ik heb weinig wedstrijden gezien waar de passes van urby goed aankwamen. hij heefd teweinig rendement gaat wel vaak zijn tegenstander voorbij maar daarna doet hij er te weinig mee. ook laat hij nogaleens zijn man lopen. ik ben daarom ook geen liefhebber van zijn spel van urby maar waardeer hem wel als ajacied. maar denk dat we maar eens moeten ophouden met deze discussie. je houd van zijn spel of niet. mekaar proberen omtepraten heefd geen zin. ieder heefd nu eenmaal zijn eigen mening en deze discussie daarover word vervelend. en over eriksen wat jacco zegt dat hij de duels niet aanging. dat was gister juist het probleem bij hem. hij ging constant de duels in en hield de bal telang bij zich. en juist op momenten dat het simpel kon of als er een andere speler goed voorstond. juist dat vertraagde het spel omdat we aan beide kanten dat probleem hadden. daarentegen denk ik wel dat eriksen kan uitgroeien naar een zeer goede speler. maar op dit moment heefd hij nog veel teveel teleren. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
gister speelde urby niet een van zijn beste wedstrijden,helemaal mee eens.Maar hij had rugklachten dus dat kan natuurlijk,daarbij zit hij momenteel, lijkt mij, niet in een optimale situatie bij ajax,wat natuurlijk ook meetelt. Verder blijf ik urby een klasse apart vinden,die op meerdere plaatsen inzetbaar is, ook weet ik wel dat hij geen suarez is maar ik vind hem zeer zeker ajax waardig!!!! EN? hij is een echte ajacied!!!!Een uitmuntende prof!!!Altijd tijd voor iedereen(buiten voetbal om ook)Ik vind zelfs de discussies die over hem zijn hiero emanuelson onwaardig...... Maak een topic over:de jong(laat veels te weinig zien),Eriksen(nog niet de helft waargemaakt wat er van verwacht werd),de zeeuw(zwaar uit vorm),suleimani(totale miskoop) en zo kan ik er missch nog een paar opnoemen....... Sorry maar ik ben een urby fan in hart en nieren!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Er is geen Ajax-speler die ons Ajacieden meer bezig houdt dan Urby Emanuelson. Bully constateerde hierboven terecht: of je houdt van hem of je "haat" hem, er zit kennelijk niks tussen. Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo'n fan van hem, zeker niet als linker aanvaller. Zijn eerste loopactie ziet er vaak behoorlijk dreigend uit, maar vervolgens gebeurt er weinig meer. Weinig rendement dus, zoals Bully en anderen schreven. Volgens mij komt hij als linker middenvelder beter uit de verf, maar ja dan zal hij zijn verdedigende taken geconcentreerder moeten uitvoeren, omdat juist hij "zijn man" nogal eens laat lopen, waardoor de verdedigers te veel onder druk komen te staan. Overigens vond ik gisteren ook - net als velen hierboven - dat Eriksen en vele ander Ajacieden (Siem de Jong (!)wel erg uit vorm zijn. Dat belooft niet veel goeds tegen Dinamo Kiev. Na de loting, vorige week, was ik behoorlijk optimistisch, maar na de twee "echte" wedstrijden tegen Groningen en Vitesse, ben ik flink bang geworden. Maar ja, een Ajax MET Suarez en Enoh is toch wel een ander Ajax dan ZONDER die twee. En wat Emanuelson betreft, het is wel zo dat Martin Jol hem continue opstelt en dus het vertrouwen geeft. Kennelijk ziet hij andere dingen, die wij, supporters, niet in hem zien. Ik heb al eerder in een ander topic geschreven, dat ik een zeer groot voorstander zou zijn van een voorhoede met LINKS = Sulejmani, MIDDEN = El Hamdaoui en RECHTS = Suarez. Maar ik ben dan ook geen coach... Verder vind ik het zo ongelooflijk opvallend, dat de verdediging van Ajax het vorige seizoen in 34 wedstrijden maar 20 tegendoelpunten kreeg en nu, na twee wedstrijden, eigenlijk tegen mindere tegenstanders, er al vier om de oren kreeg. En dat terwijl we in dezelfde opstelling achterin spelen. Vreemd toch? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Urby is een beetje de verloren speler van deze ploeg. Hij is eigenlijk een klassieke links half.... maar daar speelt Ajax niet meer. Ajax speelt feitelijk met 3 middenvelder centraal en bestrijkt de flanken met een back en een buiten. Urby kan wel op die plaatsen uit de voeten, maar is dat niet van nature.
Het is daarom ook te simpel om Urby af te serveren. Op een plek die niet de zijne is doet hij het redelijk, maar je kan niet verwachten dat op plaatsen die niet de zijne zijn dat hij daar kan schitteren. Desalniettemin werkt hij hard en is hij toch wel nuttig.
Helaas voor Urby is straks Luis er weer bij en tenij Jol hem weer linksback posteerd denk ik toch dat de terugkeer van Luis het einde van de basisplaats van Urby gaat betekenen, zeker omdat Urby op rechts niet uit de voeten kan. en Jol daar wel opties heeft. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
Urby speelde bagger PUNT laat jeugd maar spelen voor zijn positie volgend jaar is die toch weg punt punt punt |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 13:24 schreef JOOD het volgende:[..] Eiksen is een talentje van 18 jaar en Urby is een volwassen speler van 24 die al jaren in ajax 1 speelt. Iets wat je niet moet vergeten denk ik. Eriksen die kan eens een ongelukkige wedstrijd spelen, maar Emanuelson maakt echt veel fouten hoor. Nog steeds.. En hij wordt niet beter! Hij blijft op hetzelfde niveau zitten. En ik zeg ook niet dat hij slecht is of iets dergelijks. Ik zeg alleen het niveau waar Jol naartoe wil is hoger als dat van Emanuelson. Je hebt idd gelijk dat Eriksen een talent is van 18 jaar. Maar jij had het in je TOPIC vraag over de beste 11, daar behoort Eriksen dus niet toe.
Zoveel fouten maakte Emanuelson niet hoor! Daarbij knokt hij zich altijd terug. Als hij de bal verliest probeert hij zijn fout goed te maken. Je kan als voetballer toch niet ALLES goed doen? Als hij daarna karakter toont om de bal terug te winnen dan ben ik zijn fout alweer vergeten..
Emanuelson is een uitstekende prof, klaagt nooit, gedraagt zich voorbeeldig en veel talenten kunnen daar een voorbeeld aan nemen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ondanks dat Urby een AJAXBASIS onwaardige speler is, zal Jol hem niet passeren, Suarez gaat straks vanaf rechts spelen en Urby vanaf links met El Hamdaoui in de punt van de aanval.
Urby kan aan de bal leuk voetballen, en doet heel soms onnavolgbare dingen, het is alleen zo dat hij het talent zijn tot nog toe nooit is ontgroeid en dus gewoon geen stappen maakt. Een ander feit is dat Urby mee MOET verdedigen omdat Anita anders erg makkelijk onder druk komt te staan, en daar zit in mijn optiek zijn grootste probleem, hij verdedigt wel mee, maar lang niet altijd, wat in mijn ogen gewoon duid op een mentaliteitsprobleem en gemakzucht, hij is dan ook voor een aantal BELANGRIJKE tegengoals verantwoordelijk afgelopen seizoen doordat zijn man een beslissende voorzet kan en mag geven, dit is overigens zonde want met zijn verdedigende kwaliteiten moet hij dit met groot gemak kunnen invullen.
Aanvallen is het echt een groot drama, ik kan er niks anders van maken, zowel dit seizoen als afgelopen seizoen, afgelopen seizoen maakte ajax rond de 150 goals in alle competities en was Urby er slechts bij 13 betrokken, dit seizoen maakte ajax 10 officiele goals en is Urby er bij 0 betrokken, op geen enkele manier. Zijn acties eindeigen vrijwel altijd in balverlies, een balletje terug of een slechte inspeelpass, en als hij er dan al eens langskomt dan is zijn voorzet echt waardeloos. In 5 officiele wedstrijden heeft hij welgeteld 4 voorzetten gegeven die in de 16 meter terecht kwamen. en 1 schot op goal die door de keeper gered moest worden, om maar te zwijgen over de ballen die de ballen jongens nu nog aan het zoeken zijn.
Hij speelt nu 6 seizoenen in het eerste van AJAX en heel toevallig is AJAX nooit kampioen geworden tijdens zijn aanwezigheid, of is dat toch geen toeval???!!! Feit is wel dat hij de enige speler OOIT is die nog nooit kampioen is geworden met ajax maar wel meer dan 150 wedstrijden heeft gespeeld.
Overigens speelde hij in mijn ogen zijn beste seizoen in 2005/2006 als linksback, hij had zich op die positie moeten door ontwikkelen, dan had het een type van Bronckhorst kunnen worden, maar hij heeft een andere keuze gemaakt en daar moet men hem dan ook op afrekenen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 14:41 schreef remco k het volgende:Ondanks dat Urby een AJAXBASIS onwaardige speler is, zal Jol hem niet passeren, Suarez gaat straks vanaf rechts spelen en Urby vanaf links met El Hamdaoui in de punt van de aanval. Urby kan aan de bal leuk voetballen, en doet heel soms onnavolgbare dingen, het is alleen zo dat hij het talent zijn tot nog toe nooit is ontgroeid en dus gewoon geen stappen maakt. Een ander feit is dat Urby mee MOET verdedigen omdat Anita anders erg makkelijk onder druk komt te staan, en daar zit in mijn optiek zijn grootste probleem, hij verdedigt wel mee, maar lang niet altijd, wat in mijn ogen gewoon duid op een mentaliteitsprobleem en gemakzucht, hij is dan ook voor een aantal BELANGRIJKE tegengoals verantwoordelijk afgelopen seizoen doordat zijn man een beslissende voorzet kan en mag geven, dit is overigens zonde want met zijn verdedigende kwaliteiten moet hij dit met groot gemak kunnen invullen. Aanvallen is het echt een groot drama, ik kan er niks anders van maken, zowel dit seizoen als afgelopen seizoen, afgelopen seizoen maakte ajax rond de 150 goals in alle competities en was Urby er slechts bij 13 betrokken, dit seizoen maakte ajax 10 officiele goals en is Urby er bij 0 betrokken, op geen enkele manier. Zijn acties eindeigen vrijwel altijd in balverlies, een balletje terug of een slechte inspeelpass, en als hij er dan al eens langskomt dan is zijn voorzet echt waardeloos. In 5 officiele wedstrijden heeft hij welgeteld 4 voorzetten gegeven die in de 16 meter terecht kwamen. en 1 schot op goal die door de keeper gered moest worden, om maar te zwijgen over de ballen die de ballen jongens nu nog aan het zoeken zijn. Hij speelt nu 6 seizoenen in het eerste van AJAX en heel toevallig is AJAX nooit kampioen geworden tijdens zijn aanwezigheid, of is dat toch geen toeval???!!! Feit is wel dat hij de enige speler OOIT is die nog nooit kampioen is geworden met ajax maar wel meer dan 150 wedstrijden heeft gespeeld. Overigens speelde hij in mijn ogen zijn beste seizoen in 2005/2006 als linksback, hij had zich op die positie moeten door ontwikkelen, dan had het een type van Bronckhorst kunnen worden, maar hij heeft een andere keuze gemaakt en daar moet men hem dan ook op afrekenen. Hahaha! Om Emanuelson de schuld te geven, dat wij gedurende zijn optredens de laatste 6 jaar, nooit kampioen te zijn geworden gaat mij wel wat ver... Maar je heb een punt, Remco, dat Emanuelson weinig progressie heeft geboekt in zijn ontwikkeling tot topspeler dan wel dragende speler. Dat heb ik in diverse topics zelf ook al menig keer geschreven. Maar om hem volledig af te branden gaat mij wat te ver. Ik vind hem een aardige jongen, ook buiten het veld en alle coaches die Ajax de afgelopen jaren heeft gehad, hebben het wèl in Emanuelson gezien. Kennelijk zien of zagen zij iets dat wij supporters niet zien. Maar ja, met enkel aardig te zijn win je natuurlijk geen wedstrijden. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ho ho ho pietje?jij zei:alle coaches die ajax de afgelopen jaren heeft gehad,hebben het wèl in Emanuelsongezien.Kennelijk zien of zagen zij iets dat wij supporters niet zien. Je bedoelt dus jij en die supportes die het ook niet zagen toch?Want er zijn er veel die het WEL zien/zagen....... ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 15:08 schreef joduh het volgende:ho ho ho pietje?jij zei:alle coaches die ajax de afgelopen jaren heeft gehad,hebben het wèl in Emanuelsongezien.Kennelijk zien of zagen zij iets dat wij supporters niet zien. Je bedoelt dus jij en die supportes die het ook niet zagen toch?Want er zijn er veel die het WEL zien/zagen....... ;-) Daar heb je gelijk in, joduh! Maar met "wij" bedoelde ik alleen de supporters, die wèl kritiek op hem hebben. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Hoe langer Emanuelson bij Ajax speelt, des te kritischer ik naar 'm ga kijken. Ik heb 'm altijd gewaardeerd en nu nog, maar het word nu tijd voor een definitieve doorbraak. In een 4-4-3-systeem is hij een uitstekende linkshalf. In de wijze waarop Ajax nu speelt, heeft Urby te vroeg zijn linksbackplaats opgegeven. Als Suarez terug is, zit het erin dat hij op de bank beland. Eriksen en Sulejmani kunnen ook op die plek spelen en deze twee staan bij mij hoger aangeschreven dan Emanuelson. Wanneer Urby intensief zou gaan werken aan zijn afronding, zou hij wellicht ook op 10 kunnen spelen.
Jol ziet het wel in Eriksen zitten, maar ik denk dat Jol denkt dat Urby beter is voor de balans van het elftal. In principe zou hij dat ook kunnen zijn, maar dan moet hij wel doen wat er van hem gevraagd zou moeten worden. Anita heeft aanvallende kwaliteiten en wanneer hij opstoomt, is het zaak dat Urby de linksbackplaats overneemt. Die kwaliteiten heeft hij voor op Eriksen en Sulejmani. Aanvallend zijn Eriksen en Sulejmani in POTENTIE vele malen beter dan Emanuelson. Het is maar net hoe je wil spelen, maar ik zou een echte back ( Blind ) op links zetten en dan met Sulejmani gaan spelen. Blind is iemand die meer in positie kan spelen, waardoor Sulejmani kan doen waarin ie goed is. Anita blijft net voldoende op de been als linksback door zijn wedstrijdmentaliteit, maar hij is meer een rechtsback en in mijn optiek is de plek van verdedigende middenvelder de beste voor hem. |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
Deze discussie geeft precies weer hoe Emanuelson speelt, geweldig of slecht. Emanuelson is 24 en in mijn ogen te oud voor twijfel. Soms vind ik hem de beste van het veld en soms denk ik na 5 minuten al aan een wissel. Ik vind het een goede jongen en ik gun het hem om een als een groot Ajacied de boeken in te gaan maar dan moet hij toch echt beter worden. Iedereen speelt wel eens een slechte wedstrijd, ook Suarez bijvoorbeeld. Maar het verschil is dat Suarez 89 minuten ruk kan spelen maar die eene minuut dat hij wat goeds doet, hij ook echt beslissend is en dat is wat Emanuelson naar mijn menig mist
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 augustus 2010 door Jacco -- |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 13:06 schreef dapp're strijder het volgende:@ BRW Niks aan toe te voegen. --- Ik vind trouwens Eriksen meer een onderwerp van discussie. Ok, hij is nog erg jong, maar op dit moment verdient hij absoluut geen basisplaats. Laat hem maar lekker invallen als we 4-0 voorstaan ofzo. Hij is fysiek niet sterk, logisch misschien, maar dat wordt niet gecompenseerd door z'n technische vaardigheden. Hij speelt de balletjes in, zonder enige vorm van creativiteit. En een mannetje voorbij spelen, zie je ook maar zelden. In tegenstelling tot Urby. normaal heeft hij ook geen basisplaats.. maar suarez was er niet bij heh!;) |
|
|
|
|
EstherAjax
|
|
|
tering, kap is met dat gezeik over Urby man! nergens voor nodig... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 14:41 schreef remco k het volgende:Ondanks dat Urby een AJAXBASIS onwaardige speler is, zal Jol hem niet passeren, Suarez gaat straks vanaf rechts spelen en Urby vanaf links met El Hamdaoui in de punt van de aanval. Urby kan aan de bal leuk voetballen, en doet heel soms onnavolgbare dingen, het is alleen zo dat hij het talent zijn tot nog toe nooit is ontgroeid en dus gewoon geen stappen maakt. Een ander feit is dat Urby mee MOET verdedigen omdat Anita anders erg makkelijk onder druk komt te staan, en daar zit in mijn optiek zijn grootste probleem, hij verdedigt wel mee, maar lang niet altijd, wat in mijn ogen gewoon duid op een mentaliteitsprobleem en gemakzucht, hij is dan ook voor een aantal BELANGRIJKE tegengoals verantwoordelijk afgelopen seizoen doordat zijn man een beslissende voorzet kan en mag geven, dit is overigens zonde want met zijn verdedigende kwaliteiten moet hij dit met groot gemak kunnen invullen. Aanvallen is het echt een groot drama, ik kan er niks anders van maken, zowel dit seizoen als afgelopen seizoen, afgelopen seizoen maakte ajax rond de 150 goals in alle competities en was Urby er slechts bij 13 betrokken, dit seizoen maakte ajax 10 officiele goals en is Urby er bij 0 betrokken, op geen enkele manier. Zijn acties eindeigen vrijwel altijd in balverlies, een balletje terug of een slechte inspeelpass, en als hij er dan al eens langskomt dan is zijn voorzet echt waardeloos. In 5 officiele wedstrijden heeft hij welgeteld 4 voorzetten gegeven die in de 16 meter terecht kwamen. en 1 schot op goal die door de keeper gered moest worden, om maar te zwijgen over de ballen die de ballen jongens nu nog aan het zoeken zijn. Hij speelt nu 6 seizoenen in het eerste van AJAX en heel toevallig is AJAX nooit kampioen geworden tijdens zijn aanwezigheid, of is dat toch geen toeval???!!! Feit is wel dat hij de enige speler OOIT is die nog nooit kampioen is geworden met ajax maar wel meer dan 150 wedstrijden heeft gespeeld. Overigens speelde hij in mijn ogen zijn beste seizoen in 2005/2006 als linksback, hij had zich op die positie moeten door ontwikkelen, dan had het een type van Bronckhorst kunnen worden, maar hij heeft een andere keuze gemaakt en daar moet men hem dan ook op afrekenen. Dus je bent geen goede voetballer als je 6 jaar in ajax 1 speelt?????????????????????? |
|
|
|
|
joey
|
|
|
hij is gewoon een pri ma speler.. Mocht er een betere zijn op die positie zal die er denk ik wel in staan...MAar die is er tot nu toe niet vind ik.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
en dat vind jij echt niet als enige joey...;-) |
|
|
|
|
joey
|
|
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 13:24 schreef JOOD het volgende:[..] Eiksen is een talentje van 18 jaar en Urby is een volwassen speler van 24 die al jaren in ajax 1 speelt. Iets wat je niet moet vergeten denk ik. Eriksen die kan eens een ongelukkige wedstrijd spelen, maar Emanuelson maakt echt veel fouten hoor. Nog steeds.. En hij wordt niet beter! Hij blijft op hetzelfde niveau zitten. En ik zeg ook niet dat hij slecht is of iets dergelijks. Ik zeg alleen het niveau waar Jol naartoe wil is hoger als dat van Emanuelson. Eriksen zit niks in die jongen kom op...Is toch bar slecht... |
|
|
|
|
frankdrebin
|
|
|
Urby is en blijft wisselvallig, en omdat hij soms een goede uitschieter heeft en echt goed voetbalt,blijft men denken van" Ja het zit erin", ben van mening dat hij niet beter kan.Ik denk dat als Ajax een goed aanbod krijgt,dat ze hem moeten laten gaan, hij is het niet. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 12:53 schreef dapp're strijder het volgende:Tja, niemand speelde gister goed. Dat betekent toch niet dat niemand goed genoeg is voor Ajax? In mijn ogen is Emanuelson weldegelijk een basisplaats waard. Typische Ajax-voetballer. De punten die je overigens opnoemt, zijn precies de dingen die die normaal wel goed doet. 'Foute passes, geen beweging, veel te weinig aanvallende acties.' Hij speelt de meeste ballen goed in, als er iemand goed beweegt is het Urby, en hij combineert altijd goed in vaak flitsende aanvallende acties. Hij heeft altijd foute passes. Dat heeft ie elke wedstrijd weer. En dan speelt hij 1 keer geweldig en dan is het weer 6 keer niks nada noppes met jawel al die foute passes steeds. Die gast is veel te wisselvallig. Ik zie nog liever Sulejmani op links de kans krijgen. Je ziet dat Anita het ook moeilijk heeft aangezien Emanuelson het woordje verdedigen nog steeds niet goed kent. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 14:41 schreef remco k het volgende:Ondanks dat Urby een AJAXBASIS onwaardige speler is, zal Jol hem niet passeren, Suarez gaat straks vanaf rechts spelen en Urby vanaf links met El Hamdaoui in de punt van de aanval. Urby kan aan de bal leuk voetballen, en doet heel soms onnavolgbare dingen, het is alleen zo dat hij het talent zijn tot nog toe nooit is ontgroeid en dus gewoon geen stappen maakt. Een ander feit is dat Urby mee MOET verdedigen omdat Anita anders erg makkelijk onder druk komt te staan, en daar zit in mijn optiek zijn grootste probleem, hij verdedigt wel mee, maar lang niet altijd, wat in mijn ogen gewoon duid op een mentaliteitsprobleem en gemakzucht, hij is dan ook voor een aantal BELANGRIJKE tegengoals verantwoordelijk afgelopen seizoen doordat zijn man een beslissende voorzet kan en mag geven, dit is overigens zonde want met zijn verdedigende kwaliteiten moet hij dit met groot gemak kunnen invullen. Aanvallen is het echt een groot drama, ik kan er niks anders van maken, zowel dit seizoen als afgelopen seizoen, afgelopen seizoen maakte ajax rond de 150 goals in alle competities en was Urby er slechts bij 13 betrokken, dit seizoen maakte ajax 10 officiele goals en is Urby er bij 0 betrokken, op geen enkele manier. Zijn acties eindeigen vrijwel altijd in balverlies, een balletje terug of een slechte inspeelpass, en als hij er dan al eens langskomt dan is zijn voorzet echt waardeloos. In 5 officiele wedstrijden heeft hij welgeteld 4 voorzetten gegeven die in de 16 meter terecht kwamen. en 1 schot op goal die door de keeper gered moest worden, om maar te zwijgen over de ballen die de ballen jongens nu nog aan het zoeken zijn. Hij speelt nu 6 seizoenen in het eerste van AJAX en heel toevallig is AJAX nooit kampioen geworden tijdens zijn aanwezigheid, of is dat toch geen toeval???!!! Feit is wel dat hij de enige speler OOIT is die nog nooit kampioen is geworden met ajax maar wel meer dan 150 wedstrijden heeft gespeeld. Overigens speelde hij in mijn ogen zijn beste seizoen in 2005/2006 als linksback, hij had zich op die positie moeten door ontwikkelen, dan had het een type van Bronckhorst kunnen worden, maar hij heeft een andere keuze gemaakt en daar moet men hem dan ook op afrekenen. Anita krijgt nu alles over zich heen altijd terwijl het Emanuelson is die zn man vaak laat lopen waardoor Anita het erg moeilijk krijgt. Hij kijkt ook nooit als ie een voorzet geeft waardoor er weer een bal van niks van zn voet komt. Maar toch zie ik hem liever op deze positie dan als linksback. Daar was ie echt drama. Hoeveel doelpunten tegen hij veroorzaakt heeft.....ben de tel kwijt. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 16:29 schreef Jacco het volgende:Deze discussie geeft precies weer hoe Emanuelson speelt, geweldig of slecht. Emanuelson is 24 en in mijn ogen te oud voor twijfel. Soms vind ik hem de beste van het veld en soms denk ik na 5 minuten al aan een wissel. Ik vind het een goede jongen en ik gun het hem om een als een groot Ajacied de boeken in te gaan maar dan moet hij toch echt beter worden. Iedereen speelt wel eens een slechte wedstrijd, ook Suarez bijvoorbeeld. Maar het verschil is dat Suarez 89 minuten ruk kan spelen maar die eene minuut dat hij wat goeds doet, hij ook echt beslissend is en dat is wat Emanuelson naar mijn menig mist steek is hoe oud ? ook veel twijfel ook maar weg doen dan ? was hij vorig jaar ook niet het talent voor altijd door sommige door domme fouten die je niet meer mag maken met zoveel ervaring ? en die jongen is al zijn hele leven keeper.. urby is 1 seizoen linksbuiten.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 18:19 schreef frankdrebin het volgende:Urby is en blijft wisselvallig, en omdat hij soms een goede uitschieter heeft en echt goed voetbalt,blijft men denken van" Ja het zit erin", ben van mening dat hij niet beter kan.Ik denk dat als Ajax een goed aanbod krijgt,dat ze hem moeten laten gaan, hij is het niet. seedorf werd ook aan allekanten door critici onderuit gehaald.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 19:10 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Anita krijgt nu alles over zich heen altijd terwijl het Emanuelson is die zn man vaak laat lopen waardoor Anita het erg moeilijk krijgt. Hij kijkt ook nooit als ie een voorzet geeft waardoor er weer een bal van niks van zn voet komt. Maar toch zie ik hem liever op deze positie dan als linksback. Daar was ie echt drama. Hoeveel doelpunten tegen hij veroorzaakt heeft.....ben de tel kwijt. wat een GROTE onzin... eriksen enoh dezeeuw lopen er allemaal nog achter hoor.. en de fouten die ik heb gezien gisteren KWAMEN NIET van urby.. |
|
|
|
|
Mikejz93
|
|
|
ik vind Urby een goede speler, daar niet van , maar ik zie liever Sulejmani :$ |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 14:56 schreef Pietje het volgende:[..] Hahaha! Om Emanuelson de schuld te geven, dat wij gedurende zijn optredens de laatste 6 jaar, nooit kampioen te zijn geworden gaat mij wel wat ver... Maar je heb een punt, Remco, dat Emanuelson weinig progressie heeft geboekt in zijn ontwikkeling tot topspeler dan wel dragende speler. Dat heb ik in diverse topics zelf ook al menig keer geschreven. Maar om hem volledig af te branden gaat mij wat te ver. Ik vind hem een aardige jongen, ook buiten het veld en alle coaches die Ajax de afgelopen jaren heeft gehad, hebben het wèl in Emanuelson gezien. Kennelijk zien of zagen zij iets dat wij supporters niet zien. Maar ja, met enkel aardig te zijn win je natuurlijk geen wedstrijden. Ik vind het ook een aardige jongen, ik heb een paar keer met hem gesproken en heb ook helemaal niks tegen de persoon URBY, maar alles staat of draait om rendement uit de postietie waar je speelt halen, en dat doet hij gewoonweg niet.
Blijkbaar ziet niet iedere coach het in hem zitten want na 2 jaar lang veel geslecteerd te worden voor het NL elftal, gebeurt dat nu in principe gewoon niet meer. Hij behoort met zijn aanwezigheid 1 van de dragende spelers te zijn, en behoort gewoon het elftal op sleeptouw te kunnen nemen, maar dat kan hij gewoon niet, en dat komt mede door zijn waardeloze instelling. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: dat bepaal ik zelf wel als je het goed vind! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: ja daarom zijn mensen als Wenger Cruyff van Basten BErgkamp, zo gecharmeerd van deze jongen en hoor je dit soort mensen nooit over Urby, ach ja jij zal het wel beter weten dan 3 van onze GROOTSTE GODENZONEN?? of hebben die ineens geen verstand van voetbal |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: lezen is ook een vak, ik gebruik dat slechts om iets anders duidelijk te maken.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 19:15 schreef nummer10 het volgende:[..] steek is hoe oud ? ook veel twijfel ook maar weg doen dan ? was hij vorig jaar ook niet het talent voor altijd door sommige door domme fouten die je niet meer mag maken met zoveel ervaring ? en die jongen is al zijn hele leven keeper.. urby is 1 seizoen linksbuiten.. keeper zijn is wat anders en moet je qua leeftijd ook anders inschatten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Blijf het bijzonder vinden hoe mensen hier maar ook op andere fora Urby blijven afrekenen op die linksback en linksbuiten buiten plek, want dat is hij niet. Hij is linkshalf, maar vult die plaatsen bij gebrek aan beter en omdat Ajax zonder links en rechtshalf speelt.
Dan kan je lang zeiken, maar hij werkt zich 3 slagen de pleuris op plekken die niet de zijne zijn, terwijl Ajax maar niet in staat is een betere invulling voor die plaatsen te vinden.
Ligt het dan aan Urby of aan Ajax. Is volgens mij niet zo'n moeilijke vraag. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 23:58 schreef Eide het volgende:Blijf het bijzonder vinden hoe mensen hier maar ook op andere fora Urby blijven afrekenen op die linksback en linksbuiten buiten plek, want dat is hij niet. Hij is linkshalf, maar vult die plaatsen bij gebrek aan beter en omdat Ajax zonder links en rechtshalf speelt. Dan kan je lang zeiken, maar hij werkt zich 3 slagen de pleuris op plekken die niet de zijne zijn, terwijl Ajax maar niet in staat is een betere invulling voor die plaatsen te vinden. Ligt het dan aan Urby of aan Ajax. Is volgens mij niet zo'n moeilijke vraag. EENS EENS EENS!!!!!!!!! |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
EN GRAAG EERST LEZEN VOORDAT JE REAGEERT NU!!!! |
|
|
|
|
Mike777
|
|
|
Ik snap niet dat er helemaal geen discussie is over het feit dat Urby volgend jaar gratis wegloopt... Nu kan je nog wat voor hem vangen! We doen wel moeilijk als iemand een miljoen per jaar kost maar als we 3 miljoen mislopen hoor ik niemand! Over Urby zijn prestaties; hij doet zijn best maar ik geen winnaar. Hij leid ontzettend veel balverlies, wint weinig persoonlijke duels en straalt weinig uit. Als linksback is furby beter, op het middenveld geen plek... en als je een linksbuiten hebt die maar 5 goals maakt en een handjevol assist in een seizoen met meer dan 100 doelpunten dan zegt dat denk ik genoeg...
Kortom! Verkopen nu het nog kan en naast beerens (van gelder beweert dit net) ook mertens kopen voor linksbuiten. Enorm talent! |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Ik zie genoeg na al deze reacties.. Ik had een vermoeden en dat is gewoon waar, hij is niet goed genoeg. Hij heeft nou al 6 jaar zn kans gehad en nooit echt gepakt. Volgens mij heeft hij nog met Zlatan samen gespeeld, moet je kijken waar die nu is. En wat denk je van sneijder enzo die na Zlatan kwamen? En dan kijk nog eens oprecht naar Urby.. Ik denk dat we het allemaal eens kunnen zijn over het feit dat Emanuelson niet goed genoeg is om ajax beter te maken.
Ondanks het feit dat hij een echte ajacied is en iedere week supersupergoed zijn best doet is hij gewoon niet goed genoeg. I rest my case |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Je moet Urby opstellen tegen PSV thuis... daar scoort hij werelddoelpunten... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 augustus 2010 - 23:58 schreef Eide het volgende:Blijf het bijzonder vinden hoe mensen hier maar ook op andere fora Urby blijven afrekenen op die linksback en linksbuiten buiten plek, want dat is hij niet. Hij is linkshalf, maar vult die plaatsen bij gebrek aan beter en omdat Ajax zonder links en rechtshalf speelt. Dan kan je lang zeiken, maar hij werkt zich 3 slagen de pleuris op plekken die niet de zijne zijn, terwijl Ajax maar niet in staat is een betere invulling voor die plaatsen te vinden. Ligt het dan aan Urby of aan Ajax. Is volgens mij niet zo'n moeilijke vraag. Of Urby linkshalf is is slechts ook een mening, hij zegt zelf dat hij het liefst linksbuiten speelt.
Maar stel even dat hij linkshalf is, dan moet hij zich nodig op een andere positie gaan richten aangezien er nog maar weinig teams zijn die met een echt 4-3-3 systeem speelt, en dus heeft hij dan geen toekomst...
Het gaat hier om de kwaliteiten van Urby en dan MOET je praten over de positie waar hij speelt...... en die zijn gewoon ondermaats... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: wat moet iedereen eerst van jou gaan lezen de woorden EENS EENS EENS voordat ze op je reageren, doe ff normaal zeg |
|
|
|
|
|