BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - Roda JC (21-08-2010 20:45): 3-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Voorbeschouwing: Ajax - Roda JC Kerkrade
Kiljahboy
 Kiljahboy - woensdag 18 augustus 2010 - 00:45   quote  deeplink  
Plaats hier jouw opstelling, nieuwtjes en misschien weetjes over Roda JC

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 augustus 2010 door Kiljahboy --
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 18 augustus 2010 - 07:50   quote  deeplink  
3-0 Ajax cheers.gif
Marco vd L
 Marco vd L - woensdag 18 augustus 2010 - 08:42   quote  deeplink  
@FsideVak129

mag ook meer :)
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 18 augustus 2010 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 - 08:42 schreef Marco vd L het volgende:
@FsideVak129

mag ook meer :)
meer bier of meer doelpunten grijns.gif

Roda kan nog wel redelijk voetballen... 6-0 dan ... neem ik voor elk doelpunt een bier

cheers.gif cheers.gifcheers.gif cheers.gifcheers.gif cheers.gif
Kiljahboy
 Kiljahboy - woensdag 18 augustus 2010 - 10:48   quote  deeplink  
Ik schat een iets ruimere overwinning. Ik denk 4-0.
adriu
 adriu - woensdag 18 augustus 2010 - 11:23   quote  deeplink  
ik ben groot gebruiker dus ik denk 8-2!!
dege
 dege - woensdag 18 augustus 2010 - 11:47   quote  deeplink  
moet niet te makkelijk denken over Roda JC, het merendeel van de wedstrijden die Ajax tegen Roda heeft gespeeld waren toch allesbehalve makkelijk.
Ik gok op een kleine overwinning, 2-0
remco k
 remco k - woensdag 18 augustus 2010 - 14:08   quote  deeplink  
2-1
Yordee1
 Yordee1 - woensdag 18 augustus 2010 - 14:22   quote  deeplink  
Steek
VdWiel Toby Jan GEENLINKSBACK (of Anita, is hetzelfde)
Demy Siem Enoh
Luis Meh Mickey.

Urby en Oleguer buiten selectie laten.
Bonevacia en Jozefzoon er wel bij!
remco k
 remco k - woensdag 18 augustus 2010 - 14:26   quote  deeplink  
ik snap het gezeur om Olequer niet zo, ja hij verliest gister 1 kopduel, maa Vertongen had verder terug moeten staan, en Urby moet gewoon met z'n man meelopen dan is er niks aan de hand, verder speelde Olequer gister gewoon een hele goede wedstrijd
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 18 augustus 2010 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 - 14:26 schreef remco k het volgende:
ik snap het gezeur om Olequer niet zo, ja hij verliest gister 1 kopduel, maa Vertongen had verder terug moeten staan, en Urby moet gewoon met z'n man meelopen dan is er niks aan de hand, verder speelde Olequer gister gewoon een hele goede wedstrijd
Idd.
Ik vond hem gewoon goed spelen
alibabba
 alibabba - woensdag 18 augustus 2010 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Toch vind ik Oleguer nog altijd een onzekere indruk maken en juist een zeker iemand kan Ajax, omdat het de laatste weken niet zo loopt, goed gebruiken. Ook in de 1e helft werd hij een keer uitgespeeld, wat een speler van zijn status niet mag gebeuren.
remco k
 remco k - woensdag 18 augustus 2010 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 - 21:48 schreef alibabba het volgende:

[..]

Toch vind ik Oleguer nog altijd een onzekere indruk maken en juist een zeker iemand kan Ajax, omdat het de laatste weken niet zo loopt, goed gebruiken. Ook in de 1e helft werd hij een keer uitgespeeld, wat een speler van zijn status niet mag gebeuren.
ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat het gewoon zijn type spel is, hij oogt namelijk wel zeker van zichzelf, alleen zijn spel stottert af en toe een beetje als je snapt wat ik bedoel, verdedigend is hij gewoon erg sterk
Ride
 Ride - woensdag 18 augustus 2010 - 23:29   quote  deeplink  
Ik zou deze wedstrijd niet Anita en Urby opstellen met kijk op woensdag.
Blind en Mickey erin. Eens zien wat dat doet.
Alleen Jol is van de vaste club...
jef24
 jef24 - donderdag 19 augustus 2010 - 00:01   quote  deeplink  
ja zou ook blind en mickey kiezen , maar zal hij toch niet doen denk ik..

stekel
vd wiel jan oleguaer/toby blind
de zeeuw enoh
eriksen
luis mounir mickey

anita te onzekere factor. wil eriksen wel eens 90 min op 10 zien!! en urby tja.........
prima opstelling zo! 3-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 augustus 2010 door jef24 --
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 19 augustus 2010 - 08:13   quote  deeplink  
Sorry maar de Jong moet er gewoon in...enorm goede voetballer.

misschien een valse 4-4-2 gaan spelen?
Waarom altijd dat 4-3-3... dat is alleen voor goed ingespeelde teams een goed systeem.

stekel
vd wiel jan oleguaer/toby blind

de jong de zeeuw enoh eriksen

El Hammie en Suarez.
Passs
 Passs - donderdag 19 augustus 2010 - 08:38   quote  deeplink  
Net als tegen Vitesse beginnen met 4-4-2

Stekelenburg
vd Wiel-Vertonghen-Alderweireld-Anita
De Zeeuw-Enoh-De Jong-Eriksen
El Hamdaoui-Suarez

En nu hopen dat Mounir en Luis laten zien dat ze goed kunnen samenwerken.
Mijn voorspelling: 4-1
1x Suarez
1x El Hamdaoui
2x De Jong
joey
 joey - donderdag 19 augustus 2010 - 11:59   quote  deeplink  
ben niet zo weg van Eriksen..
Doe mij maar Sulemani!
Kiljahboy
 Kiljahboy - donderdag 19 augustus 2010 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Maar hij verliest wel het kopduel waaruit gescoord wordt.
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 19 augustus 2010 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 - 12:59 schreef Kiljahboy het volgende:

[..]

Was bij PAOK thuis ook zo'n moment... shit happens... 100% concentratie is verdomd moeilijk en als die tegenstander net op dat moment toeslaat.
Wij moeten gewoon meer scoren.
SanderS
 SanderS - donderdag 19 augustus 2010 - 13:18   quote  deeplink  
Ik ben erbij! Dus winnen we! 3-1.

Steek, Wiel, Verth, Alderw, Urby, Zeeuw, Enoh, Jong, Suarez, El Halal Ham, Sulj.

Urby moet spelen om vast ritme op te doen voor woensdag. Hij zal dan de vervanger worden van Anita die geschorst is.

Suljemani is goed bezig, beloon dit met een hele wedstrijd. Ook hij zal woensdag na alle waarschijnlijkheid spelen.

Alderweireld laten spelen om hem niet kapot te maken. Oleguer gewoon woensdag weer opstellen met al zijn ervaring.
japhe
 japhe - donderdag 19 augustus 2010 - 13:22   quote  deeplink  
ik heb via ajaxlife kaartjes gewonnen voor deze wedstrijd op de hoofdtribune ik ga er zeker van genieten
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 19 augustus 2010 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 - 13:22 schreef japhe het volgende:
ik heb via ajaxlife kaartjes gewonnen voor deze wedstrijd op de hoofdtribune ik ga er zeker van genieten
Gefeliciteerd cheers.gif

zwaai ff naar rechts grijns.gif
japhe
 japhe - donderdag 19 augustus 2010 - 13:32   quote  deeplink  
dankje wel ok zal ik doen
;)
jaja
 jaja - donderdag 19 augustus 2010 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
elke pass van zijn voet is balverlies als hij verder dan 3 meter moet passen. het gaat echt niet alleen om dat moment. zodra hij de bal krijgt begint hij te trillen en passed hij precies in de voeten van een aanvaller. gebeurd elke wedstrijd meerdere keren. dan mogen we blij zijn dat het alleen 1 keer fataal werd. nooit meer olequer.
remco k
 remco k - donderdag 19 augustus 2010 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 - 12:59 schreef Kiljahboy het volgende:

[..]

Dat is niet zijn schuld, ja hij verliest dat kopduel, maar dat gebeurt wel vaker in een wedstrijd, VErtongen verloor er ook twee, alleen werd daar niet uit gescoord, Vertongen moet daar rugdekking geven, en Urby mag die man niet zomaar weg laten lopen, daar kan Olequer niks aan doen, in een luchtduel is het 50-50 dat je wint of verliest.
remco k
 remco k - donderdag 19 augustus 2010 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 - 14:31 schreef jaja het volgende:

[..]

elke pass van zijn voet is balverlies als hij verder dan 3 meter moet passen. het gaat echt niet alleen om dat moment. zodra hij de bal krijgt begint hij te trillen en passed hij precies in de voeten van een aanvaller. gebeurd elke wedstrijd meerdere keren. dan mogen we blij zijn dat het alleen 1 keer fataal werd. nooit meer olequer.
wat is de hoofdtaak van een verdediger?? juist ja, verdedigen en zorgen dat de tegenstander er niet voorbij komt, en daar is hij juist heel erg goed in, op 1 kopduel na wint hij gewoon ieder duel tegen chevchenko en die andere spits.

Ook Vertongen had heel veel balverlies, denk je er wel eens aan dat dit niet altijd komt door degen die de bal inspeelt, maar veel vaker door het gebrek aan beweging waardoor er een paniekpass komt??

En nogmaals Verdedigen is zijn hoofdtaak, en die heeft hij nagenoeg perfect uitgevoerd, hij moet gewoon de bal afpakken en inleveren bij een ander die de opbouw moet verzorgen.
alibabba
 alibabba - donderdag 19 augustus 2010 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 - 13:31 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd [ afbeelding ]

zwaai ff naar rechts [ afbeelding ]
HAHAHA, FsideVak129 met zijn smiley's......geweldig:)
joduh
 joduh - donderdag 19 augustus 2010 - 18:20   quote  deeplink  
en zwaai naar links japhe.Ik zwaai zeker terug!!!!
Ok,maar ik denk dat jol urby gewoon laat spelen....Alhoewel hij een draak van een wedstrijd speelde,maar hij heeft echt credits bij martin.En die heeft hij toch ergens mee verdiend! Ik hoop echt dat het geen strijd gaat worden tussen luis en el hammie man.Dat kost (zekere) doelpunten dan...
joey
 joey - donderdag 19 augustus 2010 - 18:21   quote  deeplink  
3-1 voor ajax..
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - donderdag 19 augustus 2010 - 18:26   quote  deeplink  
zakelijke 2-0 overwinning, martin jol wisselt al wat spelers om rust te houden voor ajax-dynamo kiev
tom
 tom - vrijdag 20 augustus 2010 - 12:25   quote  deeplink  
ik heb 2 kaartjes gewonnen via ajax life.
maar ik kan niet, ik heb iets tussendoor gekregen.

hoofdtribune vak 111....

wie wie wie>???
joey
 joey - vrijdag 20 augustus 2010 - 12:40   quote  deeplink  
me me me :D?
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - vrijdag 20 augustus 2010 - 12:58   quote  deeplink  
Ik stel me ook beschikbaar.
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 20 augustus 2010 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 - 12:25 schreef tom het volgende:
ik heb 2 kaartjes gewonnen via ajax life.
maar ik kan niet, ik heb iets tussendoor gekregen.

hoofdtribune vak 111....

wie wie wie>???
WAT HEB JIJ TUSSENDOOR GEKREGEN DAT JE NIET KAN??????
tom
 tom - vrijdag 20 augustus 2010 - 13:14   quote  deeplink  
vismatch
joey
 joey - vrijdag 20 augustus 2010 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 - 13:14 schreef tom het volgende:
vismatch
Okeeee...:)
tom
 tom - vrijdag 20 augustus 2010 - 13:17   quote  deeplink  
maar ze zijn al verkochtP
joey
 joey - vrijdag 20 augustus 2010 - 13:17   quote  deeplink  
Okeeeeee:(
AlexAFCA
 AlexAFCA - vrijdag 20 augustus 2010 - 13:18   quote  deeplink  
Stekelenburg

v/d Wiel Vertonghen Alderweireld Anita
Emanuelson De Zeeuw De Jong Enoh
El hamdaoui Suarez

Ooijer & Oleguer hebben veel ervaring voor woensdagavond. Bonevacia mag wel invallen & Sulejmani.
joey
 joey - vrijdag 20 augustus 2010 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 - 13:18 schreef AlexAFCA het volgende:
Stekelenburg

v/d Wiel Vertonghen Alderweireld Anita
Emanuelson De Zeeuw De Jong Enoh
El hamdaoui Suarez

Ooijer & Oleguer hebben veel ervaring voor woensdagavond. Bonevacia mag wel invallen & Sulejmani.
Waarom Emanuelson?
dege
 dege - vrijdag 20 augustus 2010 - 13:24   quote  deeplink  
ik zou ook 4-4-2 gaan spelen, mijn opstelling tegen Roda:
Steek
Greg-Alde-Jan-Anita
De Zeeuw-De Jong-Enoh-Suli
Suarez-El Hamdaoui
Gok op een kleine overwinning, 2-1
Roda is en blijft een lastige tegenstander, word geen makkelijke pot. Kijk Twente, spelen ook 0-0 tegen hen. Denk niet te makkelijk over Roda
Voor mij even geen Ema, die heeft mij de laatste wedstrijden te zeer teleurgesteld, prikkel hem maar eens met een plekje op de bank.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 augustus 2010 door dege --
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 20 augustus 2010 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 - 13:14 schreef tom het volgende:
vismatch
? wat is vismatch
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 20 augustus 2010 - 14:12   quote  deeplink  
of sterker... waarom is vismatch belangrijker dan 2 vipkaarten voor Ajax winnen.
Je doet toch mee aan een wedstrijd? Dan ga je ook als je wint.
tom
 tom - vrijdag 20 augustus 2010 - 14:16   quote  deeplink  
viswedstrijd
ken je dat niet?:P

hengelen en een vis vangen:P

ik had vorige week ook al voor ajax vitesse gewonnen, ging ik wel heen.

nu laat ik schieten
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 20 augustus 2010 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 - 14:16 schreef tom het volgende:
viswedstrijd
ken je dat niet?:P

hengelen en een vis vangen:P

ik had vorige week ook al voor ajax vitesse gewonnen, ging ik wel heen.

nu laat ik schieten
...vissen...

but anyway... je bent blijkbaar een lucky bastard als je 2x achter elkaar wint...
tom
 tom - vrijdag 20 augustus 2010 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 - 15:00 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

...vissen...

but anyway... je bent blijkbaar een lucky bastard als je 2x achter elkaar wint...
tsja kan ik ook niets aan doen als ik 2x achter elkaar wint:P

straks win ik van de 17 wedstrijden er 10 ofzo:PP
joey
 joey - vrijdag 20 augustus 2010 - 15:57   quote  deeplink  
hahhaaaaa.. lucky you!:P
alibabba
 alibabba - vrijdag 20 augustus 2010 - 21:52   quote  deeplink  
Morgen het onderonsje tegen het Limburgse Roda Jc uit Kerkrade. Normaal gesproken gaat AJAX die pot winnen, want als ik zie dat Ajax 30 van de 37 potjes won, tot nu toe voor de competitie, dan behoort een 31e overwinning zeker tot de mogelijkheden. Slechts 3x wist Roda te winnen in Amsterdam en 4x eindigde het duel in een remise. Doelcijfers; 110 - 37.

De 1e Ajax - Roda Jc ooit voor de competitie was op 23-12-1973 en daarin gingen wij met de overwinning aan de haal ( 3-0 ). 2 doelpunten waren er van Arnold Muhren en 1 van Johnny Rep. Johnny Rep werd het Goudhaantje genoemd en die naam was ie ook waard, omdat hij de gave had om op beslissende momenten te scoren. Hij scoorde onder meer 2 doelpunten om de Wereldbeker met Ajax, die we in 1972 wonnen. In de EC1-finale van 1973 scoorde hij het enige doelpunt, waardoor Ajax voor de 3e maal de Cup met de grote oren kon tonen aan onze supporters.

Frank Rijkaard was op 20-11-1983 de gevierde man. Nadat John v.het Schip de score had geopend, maakte Rijkaard de 2-0, de 3-1 en de 5-1. De tegengoals waren van Rene Hofman en Hans Zuidersma. De 4-1 kwam op naam van John Bosman, die zijn debuut maakte voor Ajax in die pot. Hij was toen 18 en hij wist voor Ajax vele malen doel te treffen.

Op 14-3-1997 was Martin Jol de trainer van Roda, maar onder zijn leiding wisten de Kerkradenaren een nederlaag niet te voorkomen. Het werd 3-1 voor de Amsterdammers, na een 0-1 achterstand door Melvin Plet. Babangida scoorde de gelijkmaker, die daarvoor 3 seizoenen voor Roda had gespeeld. Voor rust maakte Overmars de 2-1 en in de 86e minuut legde Ronald de Boer de 3-1 in het netje.

Een seizoen later deed Babangida weer van zich spreken, door het enige doelpunt van de wedstrijd te maken. Jol moest weer lijdzaam toezien dat zijn club Roda aan het kortste eind trok en mede door deze nederlaag werd hem in Maart 1998 het ontslag aangezegd in Kerkrade. In November ยด98 werd Jol trainer bij Rkc en daar leverde hij t/m 2004 uitstekend werk, waarna hij de overstap maakte naar Tottenham Hotspur.

Yannis Anastasiou speelde 3 en een half seizoen voor Roda, alvorens hij in de winterstop van het seizoen 03'04 door Ajax werd gecontracteerd. Op 14-3-2004, hij was enkele maanden in dienst van Ajax, scoorde hij tegen zijn oude club 2x. Nadat Mitea de score opende, maakte Anastasiou de 2-0. Iwan Redan maakte er 2-1 van, waarna Anastasiou de 3-1 achter de lijn werkte. Mark Luypers maakte het nog spannend, maar Pienaar maakte in de 82e minuut aan alle onzekerheid een einde ( 4-2 ). Mede door deze overwinning werd Ajax kampioen in 2004.

Een seizoen later was Anastasiou zelfs de matchwinnaar in dit duel, doordat hij in de 89e minuut als enige doel trof. 3 doelpunten scoorde hij dus voor Ajax in de thuiswedstrijden tegen Roda, van in totaal 7 treffers die hij maakte voor Ons AJAX in de Eredivisie. Karig aantal, maar Ronald Koeman haalde hem in 2004 door blessures van Zlatan en Mido.

Vorig seizoen eindigde dit treffen in een 4-0 zege voor Ons. Bij rust stond het nog 0-0, maar na rust had Suarez zijn vizier op scherp. Maar liefst 4x zou hij scoren en een serie van 14 competitiezege's op rij werd in gang gezet.

Ik verwacht dat Alderweireld de plek weer gaat innemen van Oleguer en ik hoop dat Sulejmani in de basis mag starten, ten faveure van Emanuelson. Een voorhoede met Mickey, El Hamdaoui en Suarez, ziet men in Kirchroaj ( Kerkrade ) met afgrijzen tegemoet. Eriksen achter de hand houden en bij een ruime voorsprong de jongelingen laten invallen. Ik denk dat Ajax de wedstrijd vroegtijdig wil beslissen i.v.m. de belangrijke match tegen Kiev en dat gaat ook gebeuren. El Hamdaoui laat morgen van zich spreken en gaat er zeker 2 inschieten, Suarez zal ook een aandeel hebben in de overwinning door ook te scoren.

3-0? Heb ik dit goed mensen?
remco k
 remco k - vrijdag 20 augustus 2010 - 22:11   quote  deeplink  
3-0 zou best eens kunnen, het wordt tijd dat AJAX eens 2 keer op rij de nul houd in de arena.

Verder weer bedankt voor je bijdrage kerel...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - Roda JC (21-08-2010 20:45): 3-0

0.0067861