|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
http://www.soccernews.nl/news/98696
Ajax heeft Mitchell Dijks een tweejarig contract laten tekenen. De Amsterdammer tekende donderdag zijn eerste profcontract, waardoor hij tot 30 juni 2012 aan de Noord-Hollandse voetbalploeg verbonden is. Vorig seizoen speelde hij voor de B1 van Ajax, waar hij gecoacht werd door Robin Pronk.
Dijks over zijn eerste profcontract: "Ik was wel zenuwachtig, maar toen ik de pen in mijn hand kreeg, vond ik het wel leuk." Op de vraag wat de kracht is van de jonge linksback, antwoordde hij dat zijn opkomen zijn sterke punt is.
Het hoofd van de Ajax-jeugdopleiding was verheugd over het contract van de defensieve voetballer. Jan Olde Riekerink: "Je hebt onze verwachtingen overtroffen. Je hebt een enorme indruk gemaakt, als voetballer en als persoon. Je bent multifunctioneel, een echte teamspeler en creatief als verdediger."
wat denken jullie hierover? de nieuwe linksback van ajax ? |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Ja. Over jaar of één á twee. |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Ja, en dan hebben we weer een rechtsback nodig:P |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
Ajax presteert het zowat al 10 jaar om middenvelders te gebruiken als linksback. Dus deze zullen ze ook wel weer wegsturen op een gegeven moment en weer een of andere middenvelder op de linksback positie pleuren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 augustus 2010 door Ajax_fan -- |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: als vd wiel tegen die tijd verkocht is, hebben we het geld om een vervanger van het zelfde niveau te halen. ik denk dat we daar niet in de problemen zullen komen. |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 - 23:21 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:[..] als vd wiel tegen die tijd verkocht is, hebben we het geld om een vervanger van het zelfde niveau te halen. ik denk dat we daar niet in de problemen zullen komen. Haha dan vergeet jij het slechte aankoopbeleid van Ajax waar je tweederde van de uitgaven beter gelijk aan een goed doel kan schenken;) |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 - 23:31 schreef Pim het volgende:[..] Haha dan vergeet jij het slechte aankoopbeleid van Ajax waar je tweederde van de uitgaven beter gelijk aan een goed doel kan schenken;) je bedoelt aankopen zoals wieleard en ogararu? ik dacht dat die tot de verledentijd behoorden. |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Ik ben bang van niet:(. Een club heeft altijd miskopen, maar ik denk met het huidige bestuur en technische staf dat dat niet tot het verleden behoort;)! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 - 23:11 schreef Ajax_fan het volgende:Ajax presteert het zowat al 10 jaar om middenvelders te gebruiken als linksback. Dus deze zullen ze ook wel weer wegsturen op een gegeven moment en weer een of andere middenvelder op de linksback positie pleuren. Volgens mij is dat enkel op de linksback positie gebeurt, en was Urby in eerste instantie ook gewoon een "echte" linksback, wel eentje die veel opkwam, later gaf hij zelf aan liever niet daar meer te willen spelen.
En nu Anita, maar dat is echt uit nood geboren, en voor de rest valt het wel mee met middenvelders die verdediger moeten worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 - 23:41 schreef Pim het volgende:Ik ben bang van niet:(. Een club heeft altijd miskopen, maar ik denk met het huidige bestuur en technische staf dat dat niet tot het verleden behoort;)! ik vind dat je wel in het verleden leeft hoor, tuuelijk zijn er nog de naweeen van de vorige beatuurders en coaches, maar Jol en het huidige bestuur doet het verder prima, Hammie, de Zeeuw, Enoh, Ooijer, Lodeiro, dat zijn gewoon prima aankopen geweest, sommige voor de breedte en anderen voor de basis, maar op Atouba na, zijn er geen miskopen gedaan onder Jol, ik vind het dus niet echt up to date om zomaar te roepen dat het aankoopbeleid waardeloos is |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Fijne supporter ben jij, Enoh is door Bassie gehaald en Urby is van origine GEEN verdediger.
En loop je niet een beetje te hard van stapel wanneer je Ooijer nu al een prima aankoop gaat noemen? Hij kán belangrijk worden, maar tot dusverre heb ik 'm geen meter zien maken in Ajax-shirt. En Lodeiro mag een fijne voetballer zijn, als Ajacied heeft hij zich nog niet geprofileerd of kunnen bewijzen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 - 16:36 schreef Ikke_tik het volgende:Fijne supporter ben jij, Enoh is door Bassie gehaald en Urby is van origine GEEN verdediger. En loop je niet een beetje te hard van stapel wanneer je Ooijer nu al een prima aankoop gaat noemen? Hij kán belangrijk worden, maar tot dusverre heb ik 'm geen meter zien maken in Ajax-shirt. En Lodeiro mag een fijne voetballer zijn, als Ajacied heeft hij zich nog niet geprofileerd of kunnen bewijzen. lekkere vent ben jij, waar zeg ik dat Enoh niet door van Basten is gehaald dan, en Urby speelde in de jeugd altijd als verdediger.
En Lodeiro en Ooijer hebben zich inderdaad nog niet bewezen, en dus is het ook niet zo dat je ze miskopen kan noemen, daar gaat het om....
Ik denk trouwens ook niet dat we Ooijer veel gaan zien in het AJAX shirt, ik heb het gevoel dat hij juist belangrijk is voor deze jonge ploeg in de kleedkamer... |
|
|
|