BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zelfs mario lovers moeten hier toch een kern van waarheid inzien

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - maandag 23 augustus 2010 - 18:20   quote  deeplink  
bron: http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Nico-Dijkshoorn/185618/Mario-Been-weigert-zelf-in-de-spiegel-te-kijken.htm

Nico Dijkshoorn: "Mario Been weigert zelf in de spiegel te kijken"

Ik schreef deze tekst vorige week zondag een uur na de persconferentie van Mario Been, vlak na de nederlaag van Feyenoord bij Excelsior. U kent het verhaal inmiddels, het is door mijn collega's in tientallen puntige stukjes zijn geduid: de ruzie tussen Tim de Cler en zijn trainer.

Het aardige was dat ik op het moment van schrijven, nog helemaal geen achtergronden kende. Dat was heerlijk. De emotie was nog rauw. Toen ik dit schreef, liep Tim de Cler trillend van woede door het huis. Zijn vrouw keek hem angstig aan. 'Moet je echt niets eten, lieverd? Ik heb beenham.'

Hij liep naar buiten. Enkele ogenblikken later hoorde ze haar man in de schuur een stellage vol verfblikken naar voren trekken. Ze wacht even. Als het rustiger wordt, loopt ze naar het schuurtje en opende de deur.

Tim zat op een kruk en probeerde de telefoongids van Rotterdam doormidden te scheuren. Ze legde een arm om zijn schouders en hij begon schokkend te huilen. Ze fluisterde in zijn oor. 'Jongen, laat ze allemaal stikken. Pak je oude beroep weer op. Wat had je niet altijd een plezier, bij Sikmans Houtmateriaal, voor al uw houtmateriaal.'

Tims huilen ging nu over in zachtjes schreeuwen.

Ik zat nog midden in de eerste afterburn van het conflict. Ik had Been net zien spreken tijdens de persconferentie. Een wanstaltig laf trainerspraatje, waarin Tim de Cler voor een zaal vol journalisten keihard werd geslachtofferd.

Ik had het een paar keer in de herhaling teruggekeken en goed op Been gelet. Ik zag vooral een doodsbange man. Een doodsbange jongen eigenlijk, die heel slecht een standvastige trainer acteerde. Ik denk dat Tim de Cler dat óók heeft gezien. Dat is hem uiteindelijk fataal geworden.

Mario Been had ogenschijnlijk professioneel gereageerd. Hij stelt het belang van Feyenoord voorop. Er was een wanprestatie geleverd en hij had gedaan wat hij móést doen: een onwillige speler de laan uitsturen.

Mario hoefde Tim nooit meer te zien. Dat was de buitenkant. Ik zag iets heel anders. Een doodsbange coach die ijskoud zijn heldenstatus in Rotterdam gebruikte en, in zijn ijver het eigen straatje schoon te vegen, over lijken ging.

Dat lijk was Tim de Cler. Het was een gênante vertoning, die persconferentie.

Ik vind Mario altijd net iets te trots glimmen als hij heel pedant, met rode wangen van opwinding, duidelijk uitlegt waarom hij boos is. Het ligt er allemaal net iets te dik bovenop. Trots zijn omdat je gewoon eerlijk antwoord geeft op een vraag, Mario is er een meester in.

Ik vond de verklaring van Mario Been amateuristisch en ongeloofwaardig. Het was vrij duidelijk wat hier aan de hand was. Been had net, in zijn Rotterdam, verloren van stadgenoot Excelsior. Dat is de ultieme vernedering. Been verloor ook nog eens met vreselijk lelijk voetbal. En híj was schuldig.

Mario Been heeft het nog steeds niet in zich zijn spelers zó neer te zetten dat ze een voorsprong kunnen verdedigen. Hij is het schoolvoorbeeld van de coach die de lekker joviale jongen uithangt als zijn team heeft gewonnen en vooroploopt om de felicitaties in ontvangst te nemen, maar als zijn ploeg heeft verloren, is iedereen schuldig behalve Been.

Het is oeroud coachen. Iedereen met een beetje ogen in zijn hoofd ziet dat Mario Been al jaren achter elkaar goedkope psychologische spelletjes speelt. De bekende gezamenlijke vijand creëren om 'iets los te maken in de groep'. Been hanteert die techniek veelvuldig.

Als Been een smadelijke nederlaag lijdt, zoekt hij opzichtig het conflict met een speler om de boel scherp te krijgen, maar toch vooral om een rookgordijn op te trekken. De discussie verplaatst zich opeens naar de falende, ongehoorzame voetballer en Been kan weer voor een paar weken de ongenaakbare clubman uithangen.

Been zei ook iets heel raars. Voetballers die zich belangrijker voelen dan het team, die kan Feyenoord niet gebruiken. Ik denk dat het omgekeerde waar is. Feyenoord snakt naar zon speler. Ze kunnen daar wel weer eens wat ongenaakbare klasse gebruiken.

Het zou juist zo goed zijn voor Feyenoord, als ze dit seizoen een talentvolle arrogante Braziliaan hadden gehad. Zo'n fijne, die niet komt opdagen bij de eerste training. Dát heeft Feyenoord nodig.

Iemand die eerst nog twee weken met zijn familie wat spareribs gaat staan roosteren op het strand, ergens in september eindelijk op het vliegtuig stapt en dan, volledig uit zijn positie lopend, met vier briljante voetbewegingen Feyenoord weer eens met wat brille en glans laat winnen.

Feyenoord heeft precies de verkeerde coach. Het is een denkfout Mario Been te zien als de ideale man voor Feyenoord. Ik ken de verhalen. Been is een Rotterdammer, hij kent de mentaliteit, hij weet wat de supporters willen et cetera.

Die hysterische vooroorlogse mantra in Rotterdam, dat je gewoon je mouwen moet opstropen, niet moet lullen en altijd vanuit het collectief moet voetballen; het vreet Feyenoord langzaam kapot.

Willem van Hanegem had overal schijt aan. Hij sloeg trainingen over of zat dan lekker in de auto en lachte coaches midden in hun gezicht uit, maar ze hebben het over 180 jaar nóg over hem. Een ster. Onvoorspelbaar. Een hekel aan autoriteit.

Mario Been zegt precies de verkeerde dingen en weigert zelf in de spiegel te kijken. Wat Tim de Cler deed, vind ik juist dapper. Weg met die eeuwige hand-in-hand-kameraden-mythe. De Cler vond dat hij het goed deed en waarschijnlijk durfde hij eindelijk door dat geforceerde coach-acteren van zijn trainer heen te prikken.

Feyenoord heeft dat soort spelers juist heel hard nodig. Robin van Persie had het in zich, maar is in Rotterdam kapotgegaan aan de Feyenoord-mentaliteit: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Feyenoord heeft vooral een andere coach nodig. Iemand die kan omgaan met genialiteit en durf. Niet iemand die zo populair mogelijk wil overkomen bij de supporters.

Nico Dijkshoorn
FR-Han
 FR-Han - maandag 23 augustus 2010 - 18:21   quote  deeplink  
ja, ik herken het. maar mario moet blijven!
erikkfr
 erikkfr - maandag 23 augustus 2010 - 18:24   quote  deeplink  
ach veel slechter dan dit word het niet denk gewoon rond plaats 4a5 moet je nagaan als we weer mee gaan doen als we alles weer op rit hebben
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 23 augustus 2010 - 18:26   quote  deeplink  
Dijkshoorn. 020-mannetje. Overdrijft de boel op z'n leukst.
Je knokt voor Feyenoord of je bent te lastig en moet moven. Dat is wat nu nodig is.
Quiroz
 Quiroz - maandag 23 augustus 2010 - 18:28   quote  deeplink  
Allereerst is Dijkshoorn een geweldige columnist, maar Mario is wél de juiste trainer voor Feyenoord!

Jongens we moeten begrijpen dat de komende seizoenen alles wat we in handen krijgen meegepikt is. Normaal gesproken moeten we met deze middelen rechterrijtje spelen. Het gaat er nu echter niet om of we sportief wat dingen tegemoet komen, maar het gaat er juist om dat we schuldenvrij worden. Met Mario en Leo hebben we twee mensen met hart voor de club, maar omdat we nu een paar 'gewone' nederlagen lijden moet Mario eruit. Als Mario eruit gaat, zijn wij het lafste Legioen van Nederland, en moeten we onseigen doodschamen! Zijn wij gloryhunters, zijn wij realisten? WIJ ZIJN FEYENOORD!
erikkfr
 erikkfr - maandag 23 augustus 2010 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 - 18:20 schreef Feijenoord1908 het volgende:
bron: http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Nico-Dijkshoorn/185618/Mario-Been-weigert-zelf-in-de-spiegel-te-kijken.htm

Nico Dijkshoorn: "Mario Been weigert zelf in de spiegel te kijken"

Ik schreef deze tekst vorige week zondag een uur na de persconferentie van Mario Been, vlak na de nederlaag van Feyenoord bij Excelsior. U kent het verhaal inmiddels, het is door mijn collega's in tientallen puntige stukjes zijn geduid: de ruzie tussen Tim de Cler en zijn trainer.

Het aardige was dat ik op het moment van schrijven, nog helemaal geen achtergronden kende. Dat was heerlijk. De emotie was nog rauw. Toen ik dit schreef, liep Tim de Cler trillend van woede door het huis. Zijn vrouw keek hem angstig aan. 'Moet je echt niets eten, lieverd? Ik heb beenham.'

Hij liep naar buiten. Enkele ogenblikken later hoorde ze haar man in de schuur een stellage vol verfblikken naar voren trekken. Ze wacht even. Als het rustiger wordt, loopt ze naar het schuurtje en opende de deur.

Tim zat op een kruk en probeerde de telefoongids van Rotterdam doormidden te scheuren. Ze legde een arm om zijn schouders en hij begon schokkend te huilen. Ze fluisterde in zijn oor. 'Jongen, laat ze allemaal stikken. Pak je oude beroep weer op. Wat had je niet altijd een plezier, bij Sikmans Houtmateriaal, voor al uw houtmateriaal.'

Tims huilen ging nu over in zachtjes schreeuwen.

Ik zat nog midden in de eerste afterburn van het conflict. Ik had Been net zien spreken tijdens de persconferentie. Een wanstaltig laf trainerspraatje, waarin Tim de Cler voor een zaal vol journalisten keihard werd geslachtofferd.

Ik had het een paar keer in de herhaling teruggekeken en goed op Been gelet. Ik zag vooral een doodsbange man. Een doodsbange jongen eigenlijk, die heel slecht een standvastige trainer acteerde. Ik denk dat Tim de Cler dat óók heeft gezien. Dat is hem uiteindelijk fataal geworden.

Mario Been had ogenschijnlijk professioneel gereageerd. Hij stelt het belang van Feyenoord voorop. Er was een wanprestatie geleverd en hij had gedaan wat hij móést doen: een onwillige speler de laan uitsturen.

Mario hoefde Tim nooit meer te zien. Dat was de buitenkant. Ik zag iets heel anders. Een doodsbange coach die ijskoud zijn heldenstatus in Rotterdam gebruikte en, in zijn ijver het eigen straatje schoon te vegen, over lijken ging.

Dat lijk was Tim de Cler. Het was een gênante vertoning, die persconferentie.

Ik vind Mario altijd net iets te trots glimmen als hij heel pedant, met rode wangen van opwinding, duidelijk uitlegt waarom hij boos is. Het ligt er allemaal net iets te dik bovenop. Trots zijn omdat je gewoon eerlijk antwoord geeft op een vraag, Mario is er een meester in.

Ik vond de verklaring van Mario Been amateuristisch en ongeloofwaardig. Het was vrij duidelijk wat hier aan de hand was. Been had net, in zijn Rotterdam, verloren van stadgenoot Excelsior. Dat is de ultieme vernedering. Been verloor ook nog eens met vreselijk lelijk voetbal. En híj was schuldig.

Mario Been heeft het nog steeds niet in zich zijn spelers zó neer te zetten dat ze een voorsprong kunnen verdedigen. Hij is het schoolvoorbeeld van de coach die de lekker joviale jongen uithangt als zijn team heeft gewonnen en vooroploopt om de felicitaties in ontvangst te nemen, maar als zijn ploeg heeft verloren, is iedereen schuldig behalve Been.

Het is oeroud coachen. Iedereen met een beetje ogen in zijn hoofd ziet dat Mario Been al jaren achter elkaar goedkope psychologische spelletjes speelt. De bekende gezamenlijke vijand creëren om 'iets los te maken in de groep'. Been hanteert die techniek veelvuldig.

Als Been een smadelijke nederlaag lijdt, zoekt hij opzichtig het conflict met een speler om de boel scherp te krijgen, maar toch vooral om een rookgordijn op te trekken. De discussie verplaatst zich opeens naar de falende, ongehoorzame voetballer en Been kan weer voor een paar weken de ongenaakbare clubman uithangen.

Been zei ook iets heel raars. Voetballers die zich belangrijker voelen dan het team, die kan Feyenoord niet gebruiken. Ik denk dat het omgekeerde waar is. Feyenoord snakt naar zon speler. Ze kunnen daar wel weer eens wat ongenaakbare klasse gebruiken.

Het zou juist zo goed zijn voor Feyenoord, als ze dit seizoen een talentvolle arrogante Braziliaan hadden gehad. Zo'n fijne, die niet komt opdagen bij de eerste training. Dát heeft Feyenoord nodig.

Iemand die eerst nog twee weken met zijn familie wat spareribs gaat staan roosteren op het strand, ergens in september eindelijk op het vliegtuig stapt en dan, volledig uit zijn positie lopend, met vier briljante voetbewegingen Feyenoord weer eens met wat brille en glans laat winnen.

Feyenoord heeft precies de verkeerde coach. Het is een denkfout Mario Been te zien als de ideale man voor Feyenoord. Ik ken de verhalen. Been is een Rotterdammer, hij kent de mentaliteit, hij weet wat de supporters willen et cetera.

Die hysterische vooroorlogse mantra in Rotterdam, dat je gewoon je mouwen moet opstropen, niet moet lullen en altijd vanuit het collectief moet voetballen; het vreet Feyenoord langzaam kapot.

Willem van Hanegem had overal schijt aan. Hij sloeg trainingen over of zat dan lekker in de auto en lachte coaches midden in hun gezicht uit, maar ze hebben het over 180 jaar nóg over hem. Een ster. Onvoorspelbaar. Een hekel aan autoriteit.

Mario Been zegt precies de verkeerde dingen en weigert zelf in de spiegel te kijken. Wat Tim de Cler deed, vind ik juist dapper. Weg met die eeuwige hand-in-hand-kameraden-mythe. De Cler vond dat hij het goed deed en waarschijnlijk durfde hij eindelijk door dat geforceerde coach-acteren van zijn trainer heen te prikken.

Feyenoord heeft dat soort spelers juist heel hard nodig. Robin van Persie had het in zich, maar is in Rotterdam kapotgegaan aan de Feyenoord-mentaliteit: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Feyenoord heeft vooral een andere coach nodig. Iemand die kan omgaan met genialiteit en durf. Niet iemand die zo populair mogelijk wil overkomen bij de supporters.

Nico Dijkshoorn
denk niet dat het aan mario ligt maar aan onze GROTE vrienden op het veld
de meeste hebben geen goeie instelling.
ze zeggen van wel maar kijk maar een s goed naar een wedstrijd,ze laten ballen lopen waar ze anders achter aan gaan dat zegt al genoeg
Stylzz
 Stylzz - maandag 23 augustus 2010 - 18:39   quote  deeplink  
Ach.. opeens heeft iedereen er een mening over. Zelfs 020er Dijkshoorn
Milo
 Milo - maandag 23 augustus 2010 - 18:40   quote  deeplink  
Dijkshoorn wie is dat? gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!
Els
 Els - maandag 23 augustus 2010 - 19:21   quote  deeplink  
Helaas heb ik mijn abonnement op de VI al opgezegd naar aanleiding van zijn vorige column over Mario. Blijkbaar liggen ze elkaar niet, want hier wordt wel erg op de man gespeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 augustus 2010 door Els --
Xapter
 Xapter - maandag 23 augustus 2010 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 - 18:29 schreef erikkfr het volgende:

[..]

denk niet dat het aan mario ligt maar aan onze GROTE vrienden op het veld
de meeste hebben geen goeie instelling.
ze zeggen van wel maar kijk maar een s goed naar een wedstrijd,ze laten ballen lopen waar ze anders achter aan gaan dat zegt al genoeg
uiteindelijk is Been verantwoordelijk voor wat er op het veld staat
als de spelers niet gemotiveerd zijn heeft Been ze niet kunnen motiveren..
vind been ook niet de geschikte coach, maar ontslaan of iets dergelijks kan je nu simpelweg niet betalen! Veel te laf voetbal, geen ballen tonen!

vind overigens heel veel herkenpunten in de column

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 augustus 2010 door Xapter --
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 23 augustus 2010 - 19:29   quote  deeplink  
kansloos
MMM
 MMM - maandag 23 augustus 2010 - 19:35   quote  deeplink  
Zal Mario ff bellen straks..
sevillana
 sevillana - maandag 23 augustus 2010 - 21:44   quote  deeplink  
hup Mario !!!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 23 augustus 2010 - 21:47   quote  deeplink  
Dijkshoorn = populist = wannabee
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 augustus 2010 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 - 21:47 schreef FR-Henk het volgende:
Dijkshoorn = populist = wannabee
populisten zijn erg populair tegenwoordig..

goh..hoe komt dat nou...
henkie1969
 henkie1969 - dinsdag 24 augustus 2010 - 10:13   quote  deeplink  
kunnen we dit hoofdstuk nu eens sluiten?
het leven gaat door, been gaat door, de cler gaat door, feyenoord gaat door.....
zullen wij dit ook doen ??
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 augustus 2010 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 10:11 schreef Stylzz het volgende:

[..]

populisten zijn erg populair tegenwoordig..

goh..hoe komt dat nou...
Ja, leg jij het eens even uit.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 augustus 2010 - 13:24   quote  deeplink  
misschien zit t m in t woord...
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 augustus 2010 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 13:24 schreef Stylzz het volgende:
misschien zit t m in t woord...
populisten willen juist in de aandacht staan met stoere uitspraken zo. Dan hoef je nog niet perse populair te zijn.
Snappie?
aad 64
 aad 64 - dinsdag 24 augustus 2010 - 13:41   quote  deeplink  
Geouwehoer. Bah
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 augustus 2010 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 - 19:24 schreef Xapter het volgende:

[..]

uiteindelijk is Been verantwoordelijk voor wat er op het veld staat
als de spelers niet gemotiveerd zijn heeft Been ze niet kunnen motiveren..
vind been ook niet de geschikte coach, maar ontslaan of iets dergelijks kan je nu simpelweg niet betalen! Veel te laf voetbal, geen ballen tonen!

vind overigens heel veel herkenpunten in de column
Dijkshoorn is een jodenjong die vind dit alleen maar heerlijk als hij kan stoken bij Feyenoord.

Wat betreft de inzet is er ook nog iets als verantwoordelijkheid bij de spelers zelf. Als je de laatste seizoenen bekijkt is het aantal wedstrijden waar ze er daadwerkelijk vol voor gingen op 1 hand te tellen. [ouwe lul modus] maar dat is denk ik een generatie probleem [/ouwe lul modus]
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 augustus 2010 - 13:49   quote  deeplink  
Als dat zo is: ook een kwestie van slecht scouten en slechte begeleiding he...
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 24 augustus 2010 - 13:52   quote  deeplink  
Als de heren spelers doen wat Mario vraagt, namelijk 110% inzet tonen , zal er niemand moeite mee hebben dat je met dit jeugdig elftal eens tegen puntverlies aanloopt.

On topic,

Dat iemand de stukjes van die 020 loverboy leest is al triest genoeg. Laat hij zich eens druk maken over het geweldig beleid in die frietpan in buitenveldert.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - dinsdag 24 augustus 2010 - 13:54   quote  deeplink  
Nico D. moet zijn smoel houden. Nico D. zit altijd op radio 3 bij Giel Beelen, de Alkmaarse neus gedichten te spuien met vaak die bangerikken als thema. Zoook Cluun, een Brabo met een hart op de rug. Lees deze propaganda niet, zet je radio af als je de zeikstem van die vervelende Nico D. hoort. En als Nico net als al die andere er zoveel verstand van hebben moeten ze maar trainer worden. De hele dag domme verhaaltjes schrijven over hoe het wel had gemoeten kunnen we allemaal.

NICO DIJKSHOORN////HOOP STRONT

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 augustus 2010 door detrapstaandervanvak --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 13:33 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

populisten willen juist in de aandacht staan met stoere uitspraken zo. Dan hoef je nog niet perse populair te zijn.
Snappie?
Juist wel.
Populisten verkondigen juist de mening wat het volk wil horen en is dus per definitie populair bij een groot gedeelte van de aanhang..

Ook de reden een beetje waarom Been zo veel krediet heeft.
KKL
 KKL - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 14:11 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Juist wel.
Populisten verkondigen juist de mening wat het volk wil horen en is dus per definitie populair bij een groot gedeelte van de aanhang..

Ook de reden een beetje waarom Been zo veel krediet heeft.
populisten hebben alleen gelijk en gehoor als ze overwinnen en resultaten halen!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 14:11 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Juist wel.
Populisten verkondigen juist de mening wat het volk wil horen en is dus per definitie populair bij een groot gedeelte van de aanhang..

Ook de reden een beetje waarom Been zo veel krediet heeft.
En bij een ander deel niet populair dus.
Been/Beenhakker kennen die truc inderdaad. Moeten ze niet te veel (meer) toepassen.
JanM
 JanM - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:18   quote  deeplink  
Ophouden!
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:20   quote  deeplink  
;)

Sorry ik zal weer overgaan tot dom geleuter..

BABOVIC///HE... nee dat gaat me te ver..
JanM
 JanM - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 14:20 schreef Stylzz het volgende:
;)

Sorry ik zal weer overgaan tot dom geleuter..

BABOVIC///HE... nee dat gaat me te ver..
Babowie?

Ik vind al dit soort gezeik dom geleuter worden. Laat Been gewoon zijn werk doen, steun iedere speler in ons prachtige shirt, slik als we weer eens punten verspelen en geniet als we winnen. Volgens mij is dat het lot van Feyenoord zolang de financiële huishouding niet op orde is. Wees blij DAT we spelers hebben uit eigen kweek die doorbreken!
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:25   quote  deeplink  
Oh maar daar ben ik t ook wel mee eens. Daarom vind ik t wel grappig om te bespreken hoe dit soort populistische propaganda werkt.

Bijvoorbeeld dat Dijkshoorn stukje. Dat levert toch weer een hoop strakke plassers in 020 en overbevolkte plantsoenen in 040 op. Roep wat je doelgroep wilt horen.
JanM
 JanM - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 14:25 schreef Stylzz het volgende:
Oh maar daar ben ik t ook wel mee eens. Daarom vind ik t wel grappig om te bespreken hoe dit soort populistische propaganda werkt.

Bijvoorbeeld dat Dijkshoorn stukje. Dat levert toch weer een hoop strakke plassers in 020 en overbevolkte plantsoenen in 040 op. Roep wat je doelgroep wilt horen.
Wat andere 'supportersgroepen' doen moeten ze zelf weten. Ik vind het triest dat er zoveel Feyenoordsupporters mee (beginnen te) huilen! Diep triest zelfs!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 14:25 schreef Stylzz het volgende:
Oh maar daar ben ik t ook wel mee eens. Daarom vind ik t wel grappig om te bespreken hoe dit soort populistische propaganda werkt.

Bijvoorbeeld dat Dijkshoorn stukje. Dat levert toch weer een hoop strakke plassers in 020 en overbevolkte plantsoenen in 040 op. Roep wat je doelgroep wilt horen.
Hahahaha, da's goeie humor, Stylzz!
Dat zal ook wel het doel zijn van dat stuk.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 14:26 schreef JanM het volgende:

[..]

Wat andere 'supportersgroepen' doen moeten ze zelf weten. Ik vind het triest dat er zoveel Feyenoordsupporters mee (beginnen te) huilen! Diep triest zelfs!
Jan, Dijkshoorn is niet belangrijk, maar wil het wel gevonden worden. En zo zijn er nog meer van het type volksmenners.
Dat is ook wat Stylzz herkent.
Maar anderen trappen er in. Die denken niet meer na, maar volgen slaafs. En bleren mee met de wolven...
En nou moeten we van jou ophouden?
Chagrijn!
JanM
 JanM - dinsdag 24 augustus 2010 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 14:45 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Jan, Dijkshoorn is niet belangrijk, maar wil het wel gevonden worden. En zo zijn er nog meer van het type volksmenners.
Dat is ook wat Stylzz herkent.
Maar anderen trappen er in. Die denken niet meer na, maar volgen slaafs. En bleren mee met de wolven...
En nou moeten we van jou ophouden?
Chagrijn!
De meehuilers moeten ophouden, that's all! Feyenoordsupporters staan achter hun club, trainer, spelers en medesupporters (een uitzondering daargelaten, zoals 't begint met een O eindigt op biku010), ZEKER in slechte tijden!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 augustus 2010 - 15:01   quote  deeplink  
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens. En Obiku is gewoon een nar, die je ook juist in deze tijden kan gebruiken. En dat weet ie zelf ook wel....hoop ik.
KKL
 KKL - dinsdag 24 augustus 2010 - 15:12   quote  deeplink  
Maar Mario is toch de verantwoordelijke?
Wolfmen
 Wolfmen - dinsdag 24 augustus 2010 - 16:24   quote  deeplink  
Mag graag de columns van hem lezen.....
pro 020?!?! vind dit anders een heerlijke column die de vinger op de zere plek legt.....

Het leedvermaak zal toenemen en Ajax vindt dat erg

Bijna iedereen in de voetballerij is vanaf deze week op vakantie, behalve Jan Vertonghen. Die zit nu met een paar mediatrainers in hetzelfde klooster waar Louis van Gaal in vier dagen Duits heeft geleerd.

Dat moet trouwens niet al te lastig zijn geweest. Louis hoefde alleen maar de woorden ik, de beste en jullie smerige luizen van de pers uit zijn hoofd te leren, en kon daarna onbeperkt uit een leren klep gaan staan urineren in zijn gedroomde voetballand.

Vertonghen heeft het iets lastiger. Dat is een gevalletje hardleers en oliedom zoals je maar zelden tegenkomt. Hij liet tijdens een huldiging alle Ajax-supporters een lied zingen over de Feyenoord-aanhang. 'Het zijn maar kut-kakkerlakken!'

Ik heb de beelden nog eens bekeken. Jan heeft het tijdens het zingen niet alleen heel erg naar zijn zin, je ziet ook dat hij zich heeft verheugd op dit moment.

Jan heeft terug in de spelersbus al bedacht hoe hij de Feyenoord-supporters zo hard mogelijk kon beledigen. Misschien heeft hij het nog wel even aan een teamgenoot voorgelegd. 'Wat denk je? Zal ik ze kut-kakkerlakken laten zingen of toch iets doen met bommen op Rotterdam?'

Kut-kakkerlakken bekt lekkerder. Dat klinkt meer als een nieuwe Suske & Wiske: Het geheim van de kutkakkerlakken. Op zich, als je toch moet kiezen, een verstandige keuze van Jan.

Ik zag het gebeuren en probeerde daarna in het hoofd van Jan Vertonghen te kruipen. Dat is geen fijne plek. Met je campingstoeltje aan de rand van een IJslandse vulkaan zit je rustiger. Het kan niet anders of Jan Vertonghen, een prof bij Ajax, gelooft in pure haat, wraak en kwetsen. Ik heb dat altijd de treurigste sportmensen gevonden, die hun motivatie moeten halen uit woede en frustratie.

Spelers die langs de kant worden gehouden door een trainer en daarna extra gemotiveerd invallen om iedereen eens wat te laten zien; je hebt er uiteindelijk geen moer aan. Het zijn spelers met het gevoelsleven van een dier.

Jan Vertonghen gelooft in oorlog en vernedering. Anders kun je het niet zien. Het is typisch het gedrag van iemand die op te jonge leeftijd alleen maar mensen om zich heen heeft die hem vertellen dat hij briljant is. Kijk alleen naar Mart Smeets om te zien wat voor monster je dan creëert.

Smeets zit nu al bijna in de laatste arrogantiefase. Nog even en hij spreekt over zichzelf alsof hij het over een ander heeft. 'Goedenavond, dames en heren, hij heet Mart Smeets en hij gaat hier, in die knots- en knotgekke studio ja, wat gaat hij doen? hij gaat voor de 486ste keer een kutplaat van The Eagles aankondigen. Zijn naam is Mart Smeets, veel plezier met die knots- en knotsgekke Eagles.' Aldus Mart Smeets.

Ook Vertonghen gaat hard die kant op en is eigenlijk al niet meer te helpen. Als de waanzin op zon jonge leeftijd al zo diep in je lichaam zit, dan ben je verloren. Daar gaat geen mediatrainer nog wat aan veranderen. Jan, formuleer eens in twee zinnen waar de Feyenoord-supporter voor staat, vanuit jouw eigen beleving en steeds rekening houdend met het gevoelsleven van die Feyenoord-supporter zelf. Toe maar.

'Feyenoord-supporters zijn mensen die een plek onder de zon verdienen en die wij voortaan vanuit een gezonde rivaliteit gaan bestrijden.' Goed zo, Jan, dat was één zin. En nu de volgende. 'En volgend seizoen zullen we die hoerenkakkerlakken tot stof verpulveren met de hakken van onze Amsterdamse Jodenlaarzen en zullen we pissen op hun veld.'

Je kunt het Jan ook helemaal niet kwalijk nemen. Zijn trainer, Martin Jol, loert al sinds zijn aanstelling verongelijkt om zich heen. Een stokstaartje van 120 kilo. Het is nooit goed. De competitie-indeling was in het nadeel van Ajax, het was de schuld van andere clubs dat Ajax af en toe verloor, het gras deugde niet en iedereen was tegen Ajax.

Die laatste klacht, dat niemand Ajax een sympathieke club vindt, is door het bestuur en de spelers enkele malen herhaald. Ze zijn heel erg teleurgesteld in ons. Ze doen zo hun best om mooi te voetballen, allemaal voor ons, en moet je eens kijken wat we doen? We lachen ze gewoon uit.

Nee, iedereen bij Ajax vindt dat we in onze pyjama extra vroeg naar bed moeten en als we het nóg een keer doen blij zijn als zij verliezen dan mogen we niet meer naar ze komen kijken. We zijn heel, heel stout geweest.

Precies deze houding, dat rare verongelijkte geneuzel omdat we niet verdrietig genoeg zijn na het missen van het kampioenschap, is de reden dat het vanaf nu een feest is Ajax iets te misgunnen. Juist omdát ze erover zeuren. Zelfs het bestuur heeft erover geklaagd.

Die mensen willen eigenlijk het liefst dat iedereen in Nederland zich verhangt als Ajax geen kampioen wordt.

Het is precies die Amsterdamse arrogantie, precies die houding, dat vreselijke naar binnen gekeerde en datte we toffe jongens zijn dat zullen ze weten-gedoe, het is juist de verongelijkte toon, als we even niet enthousiast genoeg zijn over dat met miljoenen bij elkaar gekochte droomvoetbal, waar iedereen zich gek aan ergert.

Zou Ajax zich stil hebben gehouden en netjes FC Twente hebben gefeliciteerd, dan was er niets aan de hand. Ajax-directeur Rik van den Boog heeft met zijn huilie-huilie-verhaal een catastrofaal mechanisme in werking gesteld. Vanaf nu zal het leedvermaak alleen maar toenemen, omdat we weten dat ze het bij Ajax heel erg vinden. En dat is altijd leuk.

Ik voorspel dat Ajax het volgend seizoen, vooral door de domme actie van Jan Vertonghen en door het infantiele gehuil over gebrek aan waardering, in elk stadion nog veel zwaarder gaat krijgen. Zo zitten supporters helaas in elkaar. En let op, dan gaat er iemand van Ajax zeggen dat ze van al die haat alleen maar sterker worden. En dan hebben we het nog steeds over sport.

Nico Dijkshoorn
Voetbal International
KKL
 KKL - dinsdag 24 augustus 2010 - 16:25   quote  deeplink  
sommige beginnen echt door te draaien!!!
Wolfmen
 Wolfmen - dinsdag 24 augustus 2010 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 16:25 schreef KKL het volgende:
sommige beginnen echt door te draaien!!!
Wie?!

Ik?!
Vertonghen?!
020?!
van der Boog?!
Dijkshoorn?!
allemaal?!
KKL
 KKL - dinsdag 24 augustus 2010 - 16:29   quote  deeplink  
dflf ioe s ';dpl djdfp jasasd 'sfj' dus
Wolfmen
 Wolfmen - dinsdag 24 augustus 2010 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 16:29 schreef KKL het volgende:
dflf ioe s ';dpl djdfp jasasd 'sfj' dus
nee ok,das duidelijk kan ik niet omheen
BRAYY
 BRAYY - dinsdag 24 augustus 2010 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 16:24 schreef Wolfmen het volgende:

Smeets zit nu al bijna in de laatste arrogantiefase. Nog even en hij spreekt over zichzelf alsof hij het over een ander heeft. 'Goedenavond, dames en heren, hij heet Mart Smeets en hij gaat hier, in die knots- en knotgekke studio ja, wat gaat hij doen? hij gaat voor de 486ste keer een kutplaat van The Eagles aankondigen. Zijn naam is Mart Smeets, veel plezier met die knots- en knotsgekke Eagles.' Aldus Mart Smeets.
Geniaal dit hahahhaha

ontopic: Tuurlijk zat mario fout en dat weet hij ook maar we moeten het nu laten rusten Mario is de juiste man op de juiste plek, ik denk niet dat een nieuwe trainer nut heeft. Op het accefietje met Tim na, heeft mario de zaakjes redelijk onder controle. Het spel moet beter etc. maar ik denk dat dat ook voor een groot deel aan de spelersgroep ligt, te weinig ervaring en de jongens die ervaren zijn hebben te weinig kwaliteit.

eeuwig door blijven emmeren over Mario en Tim hun koffie uurtjes brengt niet bepaald rust in de tent en is niet bevorderlijk voor de club Feyenoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 augustus 2010 door BRAYY --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 augustus 2010 - 16:40   quote  deeplink  
t zijn allemaal homo's.
BRAYY
 BRAYY - dinsdag 24 augustus 2010 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 16:40 schreef Stylzz het volgende:
t zijn allemaal homo's.
bedankt voor weer een zinnige bijdrage
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 24 augustus 2010 - 18:03   quote  deeplink  
allemaal lang en mooi geschreven stukken.Maar als ik op mn vakkie T zit steun ik mijn ploeg wat er ook gebeurd.En als het fout gaat en we verliezen denk ik ach we blijven een grote ploeg,en je kan een Rus of een bank meneer een club kopen maar wij zijn en blijven Feyenoord,alleen nu een sleeping giant die ooit wel weer wakker wordt.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - dinsdag 24 augustus 2010 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 16:40 schreef Stylzz het volgende:
t zijn allemaal homo's.
En alle homo's zijn mietjes want t zijn flikkers.Anders waren t geen poten, waren ze niet homosexueel, konden ze ook niet van de verkeerde kant zijn. Zo is t toch ook ja toch, niet dan?

En potten bestaan niet, potten zijn om op te schijten!!!!!
JanM
 JanM - dinsdag 24 augustus 2010 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 18:10 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

En alle homo's zijn mietjes want t zijn flikkers.Anders waren t geen poten, waren ze niet homosexueel, konden ze ook niet van de verkeerde kant zijn. Zo is t toch ook ja toch, niet dan?

En potten bestaan niet, potten zijn om op te schijten!!!!!
Weer zo'n hoogstaande post! Jij kunt moeiteloos in het rijtje KKL, Obiku010!
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 augustus 2010 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 16:50 schreef BRAYY het volgende:

[..]

bedankt voor weer een zinnige bijdrage
Geen punt. T paste mooi bij de rest van dit topic.

Bedankt voor je waaardering man, respect.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - dinsdag 24 augustus 2010 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 - 18:28 schreef JanM het volgende:

[..]

Weer zo'n hoogstaande post! Jij kunt moeiteloos in het rijtje KKL, Obiku010!
Dank u, het kwam op tijdens het schijten toen ik achterom in de pot keek en daar een dampende hoop stront zag liggen dat rook als 3 weken dood

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zelfs mario lovers moeten hier toch een kern van waarheid inzien









0.0098290