|
|
tom
|
|
|
Na allerlei topics over verschillende spelers, open ik hier officieel het Eyong Enoh Topic.
Brand los over discussies, goede en of slechte kanten van enoh.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 september 2010 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
Goede speler die veel 'vuil' werk opknapt, elk team heeft dit type speler nodig en enoh is daarom onmisbaar voor dit AJAX. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
dubbelpost sorry
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 augustus 2010 door Afcarius -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Echte prof. Zeurt nooit. Doe altijd zijn werk en kan bovendien goed voetballen. Zo'n speler heeft elk team nodig en je mist ze als ze niet mee doen. Ben dus een grote fan van hem! |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
|
|
|
Ajax4ever19
|
|
|
Ik ben het eens met Brandje. :) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Misschien klinkt het wat raar, maar misschien is het wel 1 van de belangrijkste spelers bij AJAX, waarom? omdat hij de verdedigers zo verschrikkelijk veel ontlast, dat ze daar echt veel profijt van hebben. hij onderschept echt verschrikkelijk veel 2e ballen en haalt ongelooflijk vaak de counter uit de tegenstander, tevens zorgt hij ervoor dat de Zeeuw meer met opbouwen bezig kan zijn...
Enoh is een 200% basisspeler bij AJAX die altijd voorop in de strijd gaat, zelfs aan de bal is hij tegenwoordig gewoon goed, waar dat 2 jaar geleden niet heel goed was.. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Enoh is echt een toppert! Hij maakt redelijk veel overtredingen, maar krijgt ook weinig gele kaarten. |
|
|
|
|
bird
|
|
|
geweldige speler geniet altijd van hemheeft altijd een voldoende in mijn ogen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En dat is echt extreem belangrijk, alle andere spelers kunnen vrijwel altijd van hem op aan.. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Enoh heeft geluk dat hij bij Ajax mag spelen. Als hij bij een ploeg als Den Haag gespeeld had pakte hij veel meer gele kaarten en kon hij regelmatig met rood van het veld. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
enoh is een kei!Ik denk niet dat hij veel hoger dan ajax aankan,maar ajax is de perfecte ploeg voor type enoh!hoop nog jaren plezier van hem te hebben iig. |
|
|
|
|
Patrick Buisman
|
|
|
simpelweg een dragende speler op het middenveld.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 23 augustus 2010 - 20:32 schreef joduh het volgende:enoh is een kei!Ik denk niet dat hij veel hoger dan ajax aankan,maar ajax is de perfecte ploeg voor type enoh!hoop nog jaren plezier van hem te hebben iig. juist wel blij om, grote kans dat hij lang bij ons blijft..... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Kan een hele grote worden!! Voor dit Ajax onmisbaar!! |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
ben vanaf minuut 1 dat ik hem zag spelen al fan van hem! gewoon een bikkel punt |
|
|
|
|
Marco vd L
|
|
|
Kan, nee IS de Van Bommel van Ajax (zonder grote mond enzo). En wat remco in zijn eerste bericht schreef, ben ik helemaal met je eens. Staat minstens in de Top 5 van beste spelers Ajax |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
Ik moet zeggen dat ik in het begin wel wat twijfels had. Aan strijdlust heeft het nooit ontbroken, maar in het begin oogde hij toch wat traag en speelde hij vaak op of over het randje met die Afrikaanse tackles. Tegenwoordig weet hij de domme tackles tot een minimum te beperken (hij heeft ook geleerd om soms met de handrem erop te spelen) en zijn handelingssnelheid ligt t.o.v. een jaar of 3 geleden echt vele malen hoger. Hij is nu zelfs in balbezit van waarde, aangezien hij nog maar zelden balverlies lijdt (dat was 2 jaar geleden wel anders)! Inmiddels dus een superbelangrijke speler, in verdedigend opzicht misschien wel de allerbelangrijkste. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: ik heb hetzelfde, dat heeft van Basten toch goed gezien..... |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: ach ja, ik vind het toch jammer dat van basten zo geflopt is.. |
|
|
|
|
jantjaahh
|
|
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: als voetballer of als trainer? |
|
|
|
|
Tommy020
|
|
|
Afrikaanse Tijger die jonge, een sleutel speler in de schaduw! is niet bijzonde technisch qua steekpasses, lange passes. Maar jongens wat deze man verdedigend opbrengt is zoo essentieel voor AJAX deze jonge is heel belangrijk |
|
|
|
|
jantjaahh
|
|
|
ik heb het eigenlijk over enoh:P |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op maandag 23 augustus 2010 - 23:25 schreef Tommy020 het volgende:Afrikaanse Tijger die jonge, een sleutel speler in de schaduw! is niet bijzonde technisch qua steekpasses, lange passes. Maar jongens wat deze man verdedigend opbrengt is zoo essentieel voor AJAX deze jonge is heel belangrijk daar heb ik geen woord aan toe te voegen. je zag hoe erg we hem misten de afgelopen weken. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: ow haha foutje xD ik d8 dat je het over van basten had |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
1 ding wat onze vriend enoh wel nog mag leren, beter passen (combineren) en een beetje schot zou ook wel mogen als middenvelder. Maar als hij dit allemaal zou kunnen dan zou hij wel bij Real Spelen. |
|
|
|
|
jantjaahh
|
|
|
quote: nee dat sowieso niet:P pannekoek |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op maandag 23 augustus 2010 - 23:39 schreef Afcarius het volgende:1 ding wat onze vriend enoh wel nog mag leren, beter passen (combineren) en een beetje schot zou ook wel mogen als middenvelder. Maar als hij dit allemaal zou kunnen dan zou hij wel bij Real Spelen. Ja klopt, schieten op goal is echt een ramp bij hem. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op maandag 23 augustus 2010 - 23:25 schreef Tommy020 het volgende:Afrikaanse Tijger die jonge, een sleutel speler in de schaduw! is niet bijzonde technisch qua steekpasses, lange passes. Maar jongens wat deze man verdedigend opbrengt is zoo essentieel voor AJAX deze jonge is heel belangrijk inderdaad, hij is retebelangrijk voor ons ajax. hij knapt zoveel vuil werk op en door hem voetballen anderen ook een stuk beter, hopenlijk mogen we nog lang genieten van hem bij ajax. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: wie? van basten? xD |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
|
|
|
Kiljahboy
|
|
|
Enoh is samen met De Zeeuw een uitstekend duo voor de verdediging. Samen knappen ze veel vuil werk op dus ik heb geen enkel vuil woord over voor Enoh. Top speler en als het zo doorgaat is hij de man die Ajax op sleeptouw kan nemen. |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
Enoh beheerst het aannemen en direkt draaien naar het goal om door te passen juist perfekt. Als hij de bal ontvangt is hij al onderweg naar voren of heeft de pass al gegeven. De belangrijkste man op eigen helft...uitgezonderd Steek Richting goal lopen moet hij niet doen laat staan schieten. Is niet zijn sterkste kant. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ongelooflijk, ik heb hier zelden gezien dat we met zn allen zo eensgezind zijn over 1 speler |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Je ziet ook wel dat als enoh erbij is het team lekkerder draait.. Met lindgren heb je een prima invaller.. Maar die ruimt minder op dan enoh.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
de verdediging wordt door Enoh gewoon heel erg ontlast |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 - 17:43 schreef freakie het volgende:Je ziet ook wel dat als enoh erbij is het team lekkerder draait.. Met lindgren heb je een prima invaller.. Maar die ruimt minder op dan enoh.. die ruimt bijna niks op.... :) enoh ! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja klopt nummer10.. Die ruimt nauwelijk wat op daardoor kan de zeeuw niet voetballen en is het middeveld niet dominant! |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 - 21:20 schreef freakie het volgende:Ja klopt nummer10.. Die ruimt nauwelijk wat op daardoor kan de zeeuw niet voetballen en is het middeveld niet dominant! tegen roda vond ik de zeeuw sowieso niet sterk.
Ajax moet het niveau wat ze vorig seizoen na de winterstop hadden weer terug zien te vinden. Hopelijk tegen kiev:) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Afcarius niet goed? De zeeuw was weer op niveau.. Hij zorgde voor goede passes ect.. Waar dreiging uit kwam.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Hierboven is al alles gezegd wat ik beaam. Enoh is ontzettend belangrijk en heeft zich onder Jol nadrukkelijk verbeterd. Hij zeurt nooit, is een geweldige prof en is voor mij een HELD. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
ENOH HELD!!! wat speelt die gozer goed de laatste tijd!! ENOH HELD!!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Hahahaha, die goal!!!! echt niet normaal!!
Beresterk is ie en hij lacht altijd! :) |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Enoh vind ik echt een topper (in wording). Nu al is hij enorm belangrijk voor Ajax. Hij knapt heel veel vuil werk op en speelt lekker agressief in de duels.
Ik vind ook dat hij goed progressie boekt. Zijn overtredingen worden minder onbesuisd en zijn passing wordt beter, waardoor hij minder balverlies leidt. Nu moet hij gaan zorgen dat jij 90 minuten lang geconcentreerd blijft om de kleine slippertjes (bijv. Janssen 2x, toch zijn directe tegenstander) eruit te halen. Wanneer dat lukt dan is hij geen topper in wording meer. Ik hoop dat hij nog jaren bij Ajax blijft. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Eindelijk een doelpunt voor hem... en wat voor één...
Maar hij moet wel weer geconcentreerder spelen want Jansen 2x laten lopen waarvan de 2x keer heel fout ingeschat was... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op maandag 27 september 2010 - 15:06 schreef Ride het volgende:[..] Eindelijk een doelpunt voor hem... en wat voor één... Maar hij moet wel weer geconcentreerder spelen want Jansen 2x laten lopen waarvan de 2x keer heel fout ingeschat was... het is waar dat hem dat nu 2 keer overkomt, maar er zijn maar weinig wedstrijden waar hem dat uberhaupt overkomt. Hij zal er wel van geleerd hebben en gelukkig maakt hij het goed met een prachtige gelijkmaker. |
|
|
|
|
Heico
|
|
|
Toen ik dit topic zag staan dacht ik: Ja hoor.... Hij speelt eens niet zo geweldig en er wordt gelijk een topic over hem gemaakt.... Nou valt dat gelukkig wat mee. De mensen die daar nu ook specifiek over gaan praten hebben zeker zijn andere wedstrijden niet gezien. Enoh is volgens mij de eerste speler die Jol op papier zet. Je merkt gewoon een verschil als hij niet speelt. Hij is de moter van dit elftal in mijn ogen, lost veel problemen op en speelt meestal hartstikke goed. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Absoluut gelijk, Enoh is de baas op het middenveld, helaas had hij tegen Twente een mindere wedstrijd, maar dat kan een keer gebeuren |
|
|
|