BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Rotterdam!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 17:41   quote  deeplink  
Ik voel me der echt niet meer thuis...


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 januari 2012 door Quiroz --
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 augustus 2010 - 17:45   quote  deeplink  
Was bij bekerfinale tegen Roda. Volgens mij. Maar wat is er racistisch aan?
**DeKoiHoek**
 **DeKoiHoek** - donderdag 26 augustus 2010 - 17:59   quote  deeplink  
SLOTJE denk ik ?
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 17:45 schreef hotjumper het volgende:
Was bij bekerfinale tegen Roda. Volgens mij. Maar wat is er racistisch aan?
Ik als Randwijker durf nou niet meer naar de Kuip!
Brian
 Brian - donderdag 26 augustus 2010 - 18:09   quote  deeplink  
Volgens mij niets racistische aan dit filpje !
Hij discrimineert hoog uit omdat die gozer voor andere club is ???

Verder de reactie hier boven.. (zucht)
De wat boze Rotterdammer die gewoon op straat loopt
wordt gelijk gelinkt aan de Kuip ?

Niet Excelsior of Sparta ?

Denk even na mensen
En vooral wat je ermee probeert te sugureren of te bereiken.

Zeker een Slotje dus !
Een dom topic zonder enige waarde
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 augustus 2010 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 18:00 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Ik als Randwijker durf nou niet meer naar de Kuip!
Als je uit randwijk komt ben je voor EMM !
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 18:09 schreef Brian het volgende:
Volgens mij niets racistische aan dit filpje !
Hij discrimineert hoog uit omdat die gozer voor andere club is ???

Verder de reactie hier boven.. (zucht)
De wat boze Rotterdammer die gewoon op straat loopt
wordt gelijk gelinkt aan de Kuip ?

Niet Excelsior of Sparta ?

Denk even na mensen
En vooral wat je ermee probeert te sugureren of te bereiken.

Zeker een Slotje dus !
Een dom topic zonder enige waarde
En toch voel ik me onveilig... Wilders aan de macht!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 18:13 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Als je uit randwijk komt ben je voor EMM !
Googlehoer!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:17   quote  deeplink  
Als je uit Randwijk komt ben je hooligan:@
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 augustus 2010 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 18:09 schreef Brian het volgende:
Volgens mij niets racistische aan dit filpje !
Hij discrimineert hoog uit omdat die gozer voor andere club is ???

Een paar gasten uit Brabant waren bijdehand voor de bekerfinale (riepen iets over slopen ofzo)
Toen kregen ze deze reactie. (jochies waren ook voor Feyenoord).
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:19   quote  deeplink  
Werden ze serieus verstaan?
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 augustus 2010 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 18:15 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Googlehoer!
Ja, want wie weet er in godsnaam iets over Randwijk
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:20   quote  deeplink  
Stylzz!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 augustus 2010 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 18:19 schreef Quiroz het volgende:
Werden ze serieus verstaan?
Blijkbaar.
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:21   quote  deeplink  
Hup EMM je maakt die goal!
Madhopfc
 Madhopfc - donderdag 26 augustus 2010 - 18:22   quote  deeplink  
Ik had er niets over gehoord dat er een tbs-er was ontsnapt tijdens die bekerfinale!!!!!....Ik kom gewoon uit Rotterdam en ben blij dat er in den lande velen onder ons voor Feyenoord zijn...anders waren we allang geen topclub meer. Ik zou me als ik die "meneer" was maar meer zorgen maken over Rotterdammers die voor 020 zijn.....dat zijn er echt veel meer dan je denkt! Dus Quiroz....wees welkom hoor!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:24   quote  deeplink  
En toch durf ik niet meer naar De Kuip...
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 augustus 2010 - 18:31   quote  deeplink  
Dom filmpje. Domme hoofdrolspeler. Nietszeggende reacties erop. Tijdverspilling. Sluiten die hap.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 augustus 2010 - 18:32   quote  deeplink  
Vooral oud filmpje, onderwerp al op diverse fora uitgekauwd.
Madhopfc
 Madhopfc - donderdag 26 augustus 2010 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 18:24 schreef Quiroz het volgende:
En toch durf ik niet meer naar De Kuip...
als je gewoon je mond dicht houdt en niet op klompen komt en je overall niet aan hebt en niet continue bossche bollen eet dan heeft niemand het door......o ja neem de trein van Den Bosch naar Rotterdam CS , jat daar een fiets en kom dan op de fiets naar de Kuip....geen hond die gelooft dat je helemaal uit Den Bosch komt fietsen .....en als je weer terug bent in Den Bosch ga je gewoon met de trekker weer naar huis.....ben je nog net op tijd voor Studio Sport.
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:34   quote  deeplink  
Nou
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 augustus 2010 - 18:35   quote  deeplink  
Okee, gooi d'r maar grote kuisheidsgordel overheen.
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 18:35 schreef FR-Henk het volgende:
Okee, gooi d'r maar grote kuisheidsgordel overheen.
Om jou schaduw?
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 augustus 2010 - 18:40   quote  deeplink  
Verwacht je oplossingen dan? Wil je ze allemaal vast zetten dan? Welkom in deze wereld, man.
scarface1979
 scarface1979 - donderdag 26 augustus 2010 - 18:43   quote  deeplink  
Welke sterke teksten..... Is toch geen post waard zo'n ramdebiel! Weg met die hooligans. Voegen niets toe

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 augustus 2010 door scarface1979 --
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 19:00   quote  deeplink  
sarcasme..
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 26 augustus 2010 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 17:41 schreef Quiroz het volgende:
Ik voel me der echt niet meer thuis...
[ filmpje ]
haha schitterend stukje, ik als bosschenaar voel me trouwens niet echt aangesproken. maar wel top entertainment!!!!!
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 26 augustus 2010 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 18:34 schreef Madhopfc het volgende:

[..]

als je gewoon je mond dicht houdt en niet op klompen komt en je overall niet aan hebt en niet continue bossche bollen eet dan heeft niemand het door......o ja neem de trein van Den Bosch naar Rotterdam CS , jat daar een fiets en kom dan op de fiets naar de Kuip....geen hond die gelooft dat je helemaal uit Den Bosch komt fietsen .....en als je weer terug bent in Den Bosch ga je gewoon met de trekker weer naar huis.....ben je nog net op tijd voor Studio Sport.
Dit is pas een sterk stukje tekst!! ik merk dat je dit jaar met tienertoer dus niet in Den Bosch bent geweest?? Moet je toch eens doen en voor elke tractor die je tegenkomt krijg je van mij 1000 euro!!!
MauricioAros
 MauricioAros - donderdag 26 augustus 2010 - 19:18   quote  deeplink  
Wat is er nou weer mis met de 2e ring. Moet die volgens de zogenaamde "echte feyenoorders op X" altijd leeg blijven omdat daar alleen maar mongolen komen ofzo?
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 augustus 2010 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 19:18 schreef MauricioAros het volgende:
Wat is er nou weer mis met de 2e ring. Moet die volgens de zogenaamde "echte feyenoorders op X" altijd leeg blijven omdat daar alleen maar mongolen komen ofzo?
Ik heb liever dat ie vol zit
Stylzz
 Stylzz - donderdag 26 augustus 2010 - 19:22   quote  deeplink  
oh ik dacht dat je bedoelde omdat er maar 1 buitenlander opgesteld staat...
Madhopfc
 Madhopfc - donderdag 26 augustus 2010 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 19:14 schreef El Jardinero het volgende:

[..]

Dit is pas een sterk stukje tekst!! ik merk dat je dit jaar met tienertoer dus niet in Den Bosch bent geweest?? Moet je toch eens doen en voor elke tractor die je tegenkomt krijg je van mij 1000 euro!!!
20 t/m 21 Augustus 2010
Nationale Trekpaarden tentoonstelling
Brabanthallen 's-Hertogenbosch

kut net gemist, dan maar wachten op de traktorpulling, haha
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 augustus 2010 - 19:28   quote  deeplink  
Maakt echt niet uit waar je vandaan komt. (van lunatics)

"Ik voelde iets aparts in mijn lichaam!"

Feyenoord-supporters zijn overal. Niet alleen in Nederland of in België. Niet alleen in Europa. Onlangs ontvingen wij een e-mail van een Nederlandse Feyenoord-supporter. Of we een Argentijnse kameraad van hem wat aandacht konden schenken. Is een Feyenoorder. In Argentinië. Leek ons wel wat. Het resultaat zie je hieronder. Een interview met Ignacio, rasechte Feyenoorder, in Argentinië.

Sinds wanneer volg je Feyenoord?

Het was in 1993 toen we pay-per-view TV kochten. Het was nog vroeg in Argentinië toen ik de TV aanzette, en daarop was Feyenoord aan het spelen tegen FC Groningen. Ze werden kampioen! Het was liefde op het eerste gezicht. De kleuren van het shirt, de spelers. Vraag me niet waarom, maar ik voelde iets aparts in mn lichaam toen ik voor het eerst Feyenoord zag.

Destijds zond de Argentijnse ESPN elke week Nederlands voetbal uit, en omdat Feyenoord zo goed speelde werden alle wedstrijden uitgezonden. Ik was toen nog erg jong, in 1993 was ik 13, maar vanaf 1995 kan ik me veel herinneren. Ik kocht toen een videorecorder en zodoende nam ik veel Feyenoord-wedstrijden op, waaronder de Amstel Cup finale in 1995. Ik kan me alles van die wedstrijd herinneren! De manier waarop FC Volendam met de grond gelijk werd gemaakt! Ik kan me herinneren dat Edwin Zoetebier destijds keeper van hun was, haha.

De beste wedstrijd die ik van Feyenoord heb gezien was tegen Lazio Roma in het Olimpico stadion in Rome. Feyenoord won toen met 2-1 door twee goals van Jon Dahl Tomasson. De UEFA-Cup finale in 2002 werd helaas niet uitgezonden in Argentinie.

Hoe zou je jouw liefde voor Feyenoord beschrijven?

Het is iets dat wij Feyenoorders niet in woorden kunnen beschrijven. Het gevoel van binnen, in ons hart. Feyenoord is passie, Feyenoord is ons leven. Feyenoord is op zaterdagavond naar een dancing gaan om wakker te blijven. Wedstrijden van Feyenoord zijn in Argentijnse tijd om half acht of half tien s ochtends, dus ik ging s nachts in een keer door.

Ik herinner me dat ik met een ex-vriendin in Rosario was, en Feyenoord die dag tegen Ajax zou spelen om half acht in de morgen. Ze had geen internet en woonde ver van het stadscentrum, en daarom maakte ik haar om vijf uur s ochtends wakker om met me mee naar de stad te gaan. Ik ben niet krankzinning en ik ben niet gek, maar dat is wat ik over het Feyenoord-gevoel kan zeggen.

Waarom in godsnaam Feyenoord?

Hier in Argentinie op ESPN zonden ze vaak maar drie Nederlandse teams uit: PSV, Ajax en Feyenoord. Ik koos Feyenoord, omdat ik dezelfde identiteit heb. Ik ben Argentijn, alles is moeilijk hier en ik ben working class, geen elite. Ik voel dat Feyenoord de club is voor mensen die zoals ik zijn, voor de mensen in de haven van Rotterdam, voor de arbeiders. De mensen die vechten om het juiste te krijgen.

Mijn familie heeft een kiosk, en ik werk daar elke dag van acht uur in de morgen tot tien uur s avonds. De kiosk staat naast een school, en als schoolkinderen langs lopen begroeten ze me met Dirkie of Feyenoord. Dat komt omdat toen Dirk Kuyt nog bij Feyenoord speelde, ik hun leerde om Dirkie Kuyt ole ole te zingen. Dan kregen ze wat snoep van me.

Heb je ooit een wedstrijd van Feyenoord bezocht?

Nee, dat is mijn grootste droom. Elke dag denk ik eraan wanneer het gaat gebeuren. Daarom spaar ik al heel wat jaren geld om een keer de Dutch-trip te kunnen maken. Het is moeilijk voor mij, maar ik denk dat ik over twee jaar genoeg geld heb. Het dichtst bij Feyenoord ben ik in 1997 gekomen toen Feyenoord naar Argentinië kwam. Ik kan me herinneren dat mijn moeder de wedstrijd opgenomen heeft en toen ik de videoband terug keek, schaamde ik me. We eindigden de wedstrijd met acht spelers en verloren met 3-1. De Argentijnse pers schreef de volgende dag dat er maar niet meer zulke teams als Feyenoord uitgenodigd moesten worden. Ik voelde me verdrietig. Ze beledigden Feyenoord en mij.

Ik sprak die dag met Patricio Graff en vertelde hem over mijn liefde voor Feyenoord. Hij kon me niet geloven! Met andere spelers kon ik helaas niet praten omdat ik toen nog geen Engels kon. Die avond was geweldig. Ik was met Feyenoord-spelers en mijn vader. Hij sprak met een begeleider van Feyenoord en die zei dat hij een shirt voor me achter zou laten in het hotel. De volgende dag kwam ik in het hotel, en lag er een shirt van Henk Vos met nummer 20 voor me klaar. Mijn eerste Feyenoordshirt!

Hoe volg je Feyenoord?

Een tijdje terug zochten een vriend en ik via het programma Sopcast (een livestream van voetbalwedstrijden, red.) naar wedstrijden van Feyenoord. PSV en Ajax zijn makkelijk te vinden, maar Feyenoord-wedstrijden een stuk moeilijker. Gelukkig lukt het meestal wel om de wedstrijd ergens te vinden en te bekijken.

Feyenoord-supporter Peter helpt me met een heleboel dingen van Feyenoord. Hij vertaalt Nederlandse woorden voor me zodat ik het nieuws kan volgen. Ik ken hem via het Feyenoord Netwerk forum, net als Chris. Hij heeft me een DVD van de UEFA Cup-finale in 2002 gestuurd. En Peter zendt me soms magazines van Feyenoord toe, omdat het moeilijk is hier iets van Feyenoord te vinden.

Is het moeilijk om Feyenoord te volgen vanuit Argentinië?

Ja, moeilijker dan je zou denken. De mensen vinden PSV en Ajax veel belangrijker hier. De meeste journalisten zijn Ajacieden en op TV zijn altijd alle doelpunten van hun te zien. Heel raar dat ze geen Feyenoord laten zien. Ze maken me daarom altijd erg boos als ze zeggen dat ze alle doelpunten van de Eredivisie gaan laten zien, maar alleen die van PSV, Ajax, FC Twente en AZ laten zien.

Toen Feyenoord in 2002 de UEFA Cup won, was het niet op TV te zien, terwijl ze het in alle andere jaren wel hadden laten zien! In de kranten schreven ze korte berichtjes dat Feyenoord de UEFA Cup had gewonnen, maar dat was het. Ik heb toen Diario Ole (Argentijnse sportkrant, red.) gemaild en gevraagd waarom ze niet iets groters ermee deden, en toen zeiden ze dat ze de UEFA Cup minder belangrijk vinden dan de Spaanse beker en dat ze die beker daarom meer aandacht geven. Dat is helaas de realiteit hier.

Toen ik net Feyenoord-supporter was, ging alles veel moeizamer, met het internet is het makkelijker geworden om de club te volgen. Ik herinner me dat ik op de middelbare school tekeningen van Feyenoord in mijn schriften maakte, omdat het onmogelijk was om een logo ofzo te vinden. Internet was er toen nog niet in Argentinië. Nog steeds is het moeilijk om merchandise te vinden van Feyenoord. Ik blijf hopen op een mirakel.

Wat denk je van Argentijnse spelers die voor Feyenoord hebben gespeeld, zoals Tati Montoya en Julio Cruz?

Niemand kan tippen aan Cruz geschiedenis bij Feyenoord. Tati heeft het niet goed gedaan, en ik hou niet van Patricio Graffs manier van spelen, maar ik zal nooit vergeten wat Cruz en Pablo Vitamina Sanchez voor Feyenoord hebben betekend. De eerste was een van de beste doelpuntenmakers die ik ooit voor Feyenoord heb zien spelen, en de tweede is gewoon geweldig. Ik kende Sanchez toen ik voor TyC Sports, een Argentijns sportkanaal, werkte. Toen Sanchez voor Rosario Central speelde, heb ik hem een paar keer gebeld. Ik heb hem heel vaak voor de televisie geïnterviewd, en op een dag heb ik hem verteld over mijn liefde voor Feyenoord. Hij geloofde me.

Ik denk dat Feyenoord Argentijnse spelers moet halen. Spitsen uit Argentinië zijn goed. Feyenoord moet niet meer spelers uit de rest van Europa halen, maar een spits uit Argentinië en een Braziliaanse middenvelder. Laat hun spelen met Nederlandse jongens. Ik bedoel, Tomasson was een geweldige speler van wie we houden, maar stap bij stap komt hij aan het einde van zn carriere. We hebben jonge spelers nodig.

Is de uitstraling van Feyenoord vergelijkbaar met een Argentijnse club?

Ja, hier in Argentinië hebben we Boca Juniors, de club van het volk. Ik denk dat veel Feyenoorders het een leuke club zouden vinden. Boca is de club van de working class, ze gaan ook naar het stadion als Boca verliest, net als bij Feyenoord. Een paar jaar geleden speelde Feyenoord slecht, maar de mensen bleven naar het stadion komen. Je zou Boca Juniors het Argentijnse Feyenoord kunnen noemen.

Een bijzondere supporter. Dat is hij. Vanaf LN 56 zal hij waarschijnlijk ook een column schrijven over zijn belevenissen in het land van Julio Cruz en Maxima. Waarvan akte.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 augustus 2010 door hotjumper --
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 19:28 schreef hotjumper het volgende:
Maakt echt niet uit waar je vandaan komt. (van lunatics)

"Ik voelde iets aparts in mijn lichaam!"

Feyenoord-supporters zijn overal. Niet alleen in Nederland of in België. Niet alleen in Europa. Onlangs ontvingen wij een e-mail van een Nederlandse Feyenoord-supporter. Of we een Argentijnse kameraad van hem wat aandacht konden schenken. Is een Feyenoorder. In Argentinië. Leek ons wel wat. Het resultaat zie je hieronder. Een interview met Ignacio, rasechte Feyenoorder, in Argentinië.

Sinds wanneer volg je Feyenoord?

Het was in 1993 toen we pay-per-view TV kochten. Het was nog vroeg in Argentinië toen ik de TV aanzette, en daarop was Feyenoord aan het spelen tegen FC Groningen. Ze werden kampioen! Het was liefde op het eerste gezicht. De kleuren van het shirt, de spelers. Vraag me niet waarom, maar ik voelde iets aparts in mn lichaam toen ik voor het eerst Feyenoord zag.

Destijds zond de Argentijnse ESPN elke week Nederlands voetbal uit, en omdat Feyenoord zo goed speelde werden alle wedstrijden uitgezonden. Ik was toen nog erg jong, in 1993 was ik 13, maar vanaf 1995 kan ik me veel herinneren. Ik kocht toen een videorecorder en zodoende nam ik veel Feyenoord-wedstrijden op, waaronder de Amstel Cup finale in 1995. Ik kan me alles van die wedstrijd herinneren! De manier waarop FC Volendam met de grond gelijk werd gemaakt! Ik kan me herinneren dat Edwin Zoetebier destijds keeper van hun was, haha.

De beste wedstrijd die ik van Feyenoord heb gezien was tegen Lazio Roma in het Olimpico stadion in Rome. Feyenoord won toen met 2-1 door twee goals van Jon Dahl Tomasson. De UEFA-Cup finale in 2002 werd helaas niet uitgezonden in Argentinie.

Hoe zou je jouw liefde voor Feyenoord beschrijven?

Het is iets dat wij Feyenoorders niet in woorden kunnen beschrijven. Het gevoel van binnen, in ons hart. Feyenoord is passie, Feyenoord is ons leven. Feyenoord is op zaterdagavond naar een dancing gaan om wakker te blijven. Wedstrijden van Feyenoord zijn in Argentijnse tijd om half acht of half tien s ochtends, dus ik ging s nachts in een keer door.

Ik herinner me dat ik met een ex-vriendin in Rosario was, en Feyenoord die dag tegen Ajax zou spelen om half acht in de morgen. Ze had geen internet en woonde ver van het stadscentrum, en daarom maakte ik haar om vijf uur s ochtends wakker om met me mee naar de stad te gaan. Ik ben niet krankzinning en ik ben niet gek, maar dat is wat ik over het Feyenoord-gevoel kan zeggen.

Waarom in godsnaam Feyenoord?

Hier in Argentinie op ESPN zonden ze vaak maar drie Nederlandse teams uit: PSV, Ajax en Feyenoord. Ik koos Feyenoord, omdat ik dezelfde identiteit heb. Ik ben Argentijn, alles is moeilijk hier en ik ben working class, geen elite. Ik voel dat Feyenoord de club is voor mensen die zoals ik zijn, voor de mensen in de haven van Rotterdam, voor de arbeiders. De mensen die vechten om het juiste te krijgen.

Mijn familie heeft een kiosk, en ik werk daar elke dag van acht uur in de morgen tot tien uur s avonds. De kiosk staat naast een school, en als schoolkinderen langs lopen begroeten ze me met Dirkie of Feyenoord. Dat komt omdat toen Dirk Kuyt nog bij Feyenoord speelde, ik hun leerde om Dirkie Kuyt ole ole te zingen. Dan kregen ze wat snoep van me.

Heb je ooit een wedstrijd van Feyenoord bezocht?

Nee, dat is mijn grootste droom. Elke dag denk ik eraan wanneer het gaat gebeuren. Daarom spaar ik al heel wat jaren geld om een keer de Dutch-trip te kunnen maken. Het is moeilijk voor mij, maar ik denk dat ik over twee jaar genoeg geld heb. Het dichtst bij Feyenoord ben ik in 1997 gekomen toen Feyenoord naar Argentinië kwam. Ik kan me herinneren dat mijn moeder de wedstrijd opgenomen heeft en toen ik de videoband terug keek, schaamde ik me. We eindigden de wedstrijd met acht spelers en verloren met 3-1. De Argentijnse pers schreef de volgende dag dat er maar niet meer zulke teams als Feyenoord uitgenodigd moesten worden. Ik voelde me verdrietig. Ze beledigden Feyenoord en mij.

Ik sprak die dag met Patricio Graff en vertelde hem over mijn liefde voor Feyenoord. Hij kon me niet geloven! Met andere spelers kon ik helaas niet praten omdat ik toen nog geen Engels kon. Die avond was geweldig. Ik was met Feyenoord-spelers en mijn vader. Hij sprak met een begeleider van Feyenoord en die zei dat hij een shirt voor me achter zou laten in het hotel. De volgende dag kwam ik in het hotel, en lag er een shirt van Henk Vos met nummer 20 voor me klaar. Mijn eerste Feyenoordshirt!

Hoe volg je Feyenoord?

Een tijdje terug zochten een vriend en ik via het programma Sopcast (een livestream van voetbalwedstrijden, red.) naar wedstrijden van Feyenoord. PSV en Ajax zijn makkelijk te vinden, maar Feyenoord-wedstrijden een stuk moeilijker. Gelukkig lukt het meestal wel om de wedstrijd ergens te vinden en te bekijken.

Feyenoord-supporter Peter helpt me met een heleboel dingen van Feyenoord. Hij vertaalt Nederlandse woorden voor me zodat ik het nieuws kan volgen. Ik ken hem via het Feyenoord Netwerk forum, net als Chris. Hij heeft me een DVD van de UEFA Cup-finale in 2002 gestuurd. En Peter zendt me soms magazines van Feyenoord toe, omdat het moeilijk is hier iets van Feyenoord te vinden.

Is het moeilijk om Feyenoord te volgen vanuit Argentinië?

Ja, moeilijker dan je zou denken. De mensen vinden PSV en Ajax veel belangrijker hier. De meeste journalisten zijn Ajacieden en op TV zijn altijd alle doelpunten van hun te zien. Heel raar dat ze geen Feyenoord laten zien. Ze maken me daarom altijd erg boos als ze zeggen dat ze alle doelpunten van de Eredivisie gaan laten zien, maar alleen die van PSV, Ajax, FC Twente en AZ laten zien.

Toen Feyenoord in 2002 de UEFA Cup won, was het niet op TV te zien, terwijl ze het in alle andere jaren wel hadden laten zien! In de kranten schreven ze korte berichtjes dat Feyenoord de UEFA Cup had gewonnen, maar dat was het. Ik heb toen Diario Ole (Argentijnse sportkrant, red.) gemaild en gevraagd waarom ze niet iets groters ermee deden, en toen zeiden ze dat ze de UEFA Cup minder belangrijk vinden dan de Spaanse beker en dat ze die beker daarom meer aandacht geven. Dat is helaas de realiteit hier.

Toen ik net Feyenoord-supporter was, ging alles veel moeizamer, met het internet is het makkelijker geworden om de club te volgen. Ik herinner me dat ik op de middelbare school tekeningen van Feyenoord in mijn schriften maakte, omdat het onmogelijk was om een logo ofzo te vinden. Internet was er toen nog niet in Argentinië. Nog steeds is het moeilijk om merchandise te vinden van Feyenoord. Ik blijf hopen op een mirakel.

Wat denk je van Argentijnse spelers die voor Feyenoord hebben gespeeld, zoals Tati Montoya en Julio Cruz?

Niemand kan tippen aan Cruz geschiedenis bij Feyenoord. Tati heeft het niet goed gedaan, en ik hou niet van Patricio Graffs manier van spelen, maar ik zal nooit vergeten wat Cruz en Pablo Vitamina Sanchez voor Feyenoord hebben betekend. De eerste was een van de beste doelpuntenmakers die ik ooit voor Feyenoord heb zien spelen, en de tweede is gewoon geweldig. Ik kende Sanchez toen ik voor TyC Sports, een Argentijns sportkanaal, werkte. Toen Sanchez voor Rosario Central speelde, heb ik hem een paar keer gebeld. Ik heb hem heel vaak voor de televisie geïnterviewd, en op een dag heb ik hem verteld over mijn liefde voor Feyenoord. Hij geloofde me.

Ik denk dat Feyenoord Argentijnse spelers moet halen. Spitsen uit Argentinië zijn goed. Feyenoord moet niet meer spelers uit de rest van Europa halen, maar een spits uit Argentinië en een Braziliaanse middenvelder. Laat hun spelen met Nederlandse jongens. Ik bedoel, Tomasson was een geweldige speler van wie we houden, maar stap bij stap komt hij aan het einde van zn carriere. We hebben jonge spelers nodig.

Is de uitstraling van Feyenoord vergelijkbaar met een Argentijnse club?

Ja, hier in Argentinië hebben we Boca Juniors, de club van het volk. Ik denk dat veel Feyenoorders het een leuke club zouden vinden. Boca is de club van de working class, ze gaan ook naar het stadion als Boca verliest, net als bij Feyenoord. Een paar jaar geleden speelde Feyenoord slecht, maar de mensen bleven naar het stadion komen. Je zou Boca Juniors het Argentijnse Feyenoord kunnen noemen.

Een bijzondere supporter. Dat is hij. Vanaf LN 56 zal hij waarschijnlijk ook een column schrijven over zijn belevenissen in het land van Julio Cruz en Maxima. Waarvan akte.
Prachtig verhaal, wat een held! Dit kan alleen bij Feyenoord!
Els
 Els - donderdag 26 augustus 2010 - 19:46   quote  deeplink  
Het is grof, genant, dom, triest, kansloos. Whatever. Maar racistisch?
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 19:46   quote  deeplink  
Jongens - en els -, dit was sarcastisch bedoeld...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 augustus 2010 door Quiroz --
Els
 Els - donderdag 26 augustus 2010 - 19:48   quote  deeplink  
Nou, dat heb ik er echt niet uitgehaald
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 augustus 2010 - 20:01   quote  deeplink  
Oeoeoeoe
soccer
 soccer - donderdag 26 augustus 2010 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 17:41 schreef Quiroz het volgende:
Ik voel me der echt niet meer thuis...
[ filmpje ]
ik ging vrijdags naar top oss ik ga naar de thuiswedstrijden van feyenoord en als ik ga stappen ga ik naar Den Bosch. En voor degene die het willen weten met mijn lul is niets mis;-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 26 augustus 2010 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 - 17:41 schreef Quiroz het volgende:
Ik voel me der echt niet meer thuis...
[ filmpje ]
Moet je eens als sjiiet in Bagdad gaan lopen!!!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 26 augustus 2010 - 22:57   quote  deeplink  
haha, koerdie ik hé:)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Rotterdam!









0.0083401