BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Een feyenoorder voelt zich niet thuis in de Champions League

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
El Jardinero
 El Jardinero - vrijdag 27 augustus 2010 - 09:38   quote  deeplink  
Een Feyenoorder voelt zich niet thuis in Champions League
Feyenoord heeft er weer eens aan mogen ruiken. Aan Europees voetbal. Het was op de dag dat Ajax gekoppeld werd aan ploegen als Real Madrid en AC Milan. Dezelfde dag waarop FC Twente onder meer het grote Internazionale in Monaco kreeg geoffreerd.

In het stadion van AA Gent ruikt dat tóch anders; internationaal voetbal. Kijk naar de tribunes, zie daar Jan Boskamp stoïcijns zitten, of Mario Been geleund tegen een aftandse dugout. Het was niet eens uitverkocht. Het kostte de aanhang van Feyenoord geen enkele moeite om boven hun Belgische vrienden uit te komen.

Het zag er uit als Europees voetbal zoals het ooit bedoeld moet zijn geweest toen de Franse journalist Gabriel Hanot het in de eerste helft van de vorige eeuw bedacht. Gewoon twee clubs op het veld, ongecompliceerd, geen hymnes of moeilijke marketing. Een onberedeneerde botsing op gras en vervolgens hopen dat het tot iets aardigs leidt. tegenwoordig duid je zoiets ook wel als 'old skool', retrovoetbal. Het is een ambiance waarin de gemiddelde Feyenoordsupporter zich helemaal thuis voelt. Internationaal voetbal zonder opsmuk.

De spelers van Feyenoord denken er wellicht anders over, ze dromen nog steeds van het hoogst haalbare. De Champions League op zijn minst. Voor de meesten zal het een illusie blijven, hoe jong ze ook nog zijn. Feyenoord is er lichtjaren van verwijderd en op zich is dat helemaal niet erg.

In Gent was Feyenoord waar het voorlopig hoort; op het onderste niveau van de 'Europacup'. Ze horen er thuis en dat is niet cynisch bedoeld. Daarom is het zo verdomd jammer dat het gisteren weer op niets uitliep. Het toernooi dat Feyenoord acht jaar geleden won, bleek in West- Vlaanderen onhaalbaar.

Op de televisie was zichtbaar dat Leo Beenhakker stond te sms'en. Het is te hopen dat hem betaalbare versterking voor zijn selectie werd aangeboden. Want een Feyenoorder mag dan met weinig tevreden willen zijn, hij verdient meer dan het schrale onvermogen dat zijn favoriete elftal tegen AA Gent aan de dag legde.

ik sluit me hierbij aan!
Madhopfc
 Madhopfc - vrijdag 27 augustus 2010 - 10:14   quote  deeplink  
ik dacht was is dit nu weer voor een stuk...ga lekker tuinieren dacht ik.....blijkt het stuk van de tweelingbroer van Jack Spijkerman af te komen.....is het ook een beetje in zijn Bredase bol geslagen......wat een onzin stuk......Je weet allemaal dat het kan verkeren......onze 020 vrienden waren ook vijf jaar niet in de CL en nu wel weer...doen meteen of ze hem al weer hebben gewonnen maar dat terzijde......
Naturlijk hebben we een schuld maar als je bv maar een spits had gehad en Been niet continue de verkeerden in het veld stuurt hadden we nu 9 uit 3 gehad en waren we verder in Europa.....en dan kan je een heel ander stuk schrijven......
En laten we ons nu geen slecht elftal aanpraten.....ze komen allemaal uit de top van de jeugd, zijn en worden beter dan de gemiddelde eredivisiespeler ..je moet alleen wat meer mazzel hebben en Been moet eens laten zien dat hij een goede coach is en dus weer op eerder gemaakte beslissingen durft terug te komen......te beginnen met een andere keeper en het opstellen van Mokotjo en Lumb...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Een feyenoorder voelt zich niet thuis in de Champions League









0.0053949