|
|
3e ster
|
|
|
Vd Boog had het over 5 miljoen ´´voor de mensen thuis´´ maar het is toch veel meer ik hoor overal 10 miljoen? en mochten we veel scoren en winnen dan wordt het meer.
Ik snap dat andere clubs/landen groter zijn MAAR vind het verschil erg groot. Kijk naar Real Madrid dat is een pruts ploeg met veel geleend geld maar zij krijgen meer dan Ajax ONZIN DUS!!!!! Zo blijven ze altijd meer macht houden. Als de UEFA ballen heeft verdelen ze het geld op een eerlijkere manier. |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 00:11 schreef 3e ster het volgende:Vd Boog had het over 5 miljoen ´´voor de mensen thuis´´ maar het is toch veel meer ik hoor overal 10 miljoen? en mochten we veel scoren en winnen dan wordt het meer. Ik snap dat andere clubs/landen groter zijn MAAR vind het verschil erg groot. Kijk naar Real Madrid dat is een pruts ploeg met veel geleend geld maar zij krijgen meer dan Ajax ONZIN DUS!!!!! Zo blijven ze altijd meer macht houden. Als de UEFA ballen heeft verdelen ze het geld op een eerlijkere manier. helemaal niet waar, iedere club kan evenveel verdienen in de CL, daar staan namelijk gewoon prijzen voor, je krijgt xoveel per gescoorde goal, zoveel per gewonnen wedstrijd en alle clubs krijgen startgeld.. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 01:36 schreef remco k het volgende:[..] helemaal niet waar, iedere club kan evenveel verdienen in de CL, daar staan namelijk gewoon prijzen voor, je krijgt xoveel per gescoorde goal, zoveel per gewonnen wedstrijd en alle clubs krijgen startgeld.. Ik heb nog nooit gehoord van premies voor gescoorde goals in de CL. Is dit nieuw? Het klopt verder wel dat de winstpremies voor iedereen gelijk zijn. Het verschil wordt gemaakt door de marketpool. Sinds vorig seizoen is het een stuk minder, omdat de NOS aanzienlijk minder heeft betaald voor de tv rechten.
Ik had het opgezocht op de UEFA site. In 2007/2008 kreeg PSV als enige club in de CL alleen uit de marketpool al 19,5 miljoen euro. In totaal 25,6 miljoen euro uit de CL zonder te overwinteren. AZ kreeg als enige club in de CL het jaar daarop slechts 7,5 miljoen euro uit de marketpool en 16 miljoen in totaal zonder te overwinteren. Dat bedrag wordt dit jaar gedeeld door Ajax en Twente...aangezien de media het had over 3 miljoen verlies voor Twente als Ajax doorging, zal het nu onderhand rond de 6 miljoen liggen. Dus ook op dit vlak verliezen Nederlandse clubs terrein. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax heeft 9 miljoen verdient met de kwalificatie. Indien Ajax nu alles verliest verdient men nog minimaal 4 miljoen. Als ze punten gaan pakken gaat dit nog omhoog. Ik neem aan dat dat voor Twente hetzelfde is.
Ajax kan dus rekening houden met een totaal bedrag van 13 miljoen minimaal. |
|
|
|
|
SanderS
|
|
|
V/D Boog heeft het heel duidelijk uitgelegd op de tv. Hij zei: We krijgen nu zo een 10miljoen euro startgeld. Mensen die denken dat dat 10miljoen extra is hebben het mis. Bij de EL krijg je namelijk ongeveer 5miljoen startgeld. Dus de conclussie is dat we 5miljoen meer verdienen dan in de EL en niet 10miljoen. In de poule-fase van de CL kan je redelijk geld verdienen, maar dat kan je ook in de poule-fase van de EL. Pas vanaf de KO-fase kan je veel meer verdienen in de CL.
Lijkt mij vrij duidelijk.
Verderz ben ik het helemaal met je eens: Het is echt belachelijk dat je minder krijgt als club uit NL. Maar dat vind ik ook met dat gelul over topscores. Een goal is een goal, of dat nou in Italy, Spanje, Engeland of NL is. Wordt soms gek van die K** Fifa/Uefa! |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Bij de EL heb je echt geen 5mln startgeld. PSV kreeg vorig seizoen het meeste geld uit de EL en dat was 1.8 miljoen. Ajax had iets van 1.7 miljoen ontvangen. Misschien dat Van den Boog de kaartverkoop erbij optelt, maar van de UEFA krijg je dat nooit van je leven. Tenzij je misschien de beker wint en dan nog ben je afhankelijk van de hoogte van de marketpool.
@Eide: jij hebt het over de premies, ik had het puur over de marketpool. |
|
|
|
|
John2
|
|
|
Nu ze CL hebben gehaald moeten ze ruim 2 miljoen overmaken aan Barcelona i.v.m. aankoop Olequer en nog een flink bedrag aan Heerenveen(Sulejmani)Hoe kon AJAX dit soort contracten accepteren. Genoemde spelers m.n. Sulejmani hebben al een vermogen gekost en nauawelijks gespeeld!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Als Ajax over het hele EL leaque seizoen 1.7 miljoen overhoudt dan kan je dus nooit 5 miljoen startgeld hebben. Tsja die extra clausules voor Oleguer en Mickey is jammer maar had je dan liever EL gespeeld en weer 20 miljoen verlies gedraaid? Ajax wordt sowieso beter van de CL dus we moetn nu niet op elke slak zout gaan leggen. |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
startgeld EL 1 miljoen. Startgeld CL bij 2 deelnemers uit 1 land ongeveer 8 miljoen. Vergoedingen Ajax aan Barcelona en Heerenveen 3 miljoen. Dus dat is de 5 miljoen van v/d boog
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 augustus 2010 door sportdwaas -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 17:50 schreef sportdwaas het volgende:startgeld EL 1 miljoen. Startgeld CL bij 2 deelnemers uit 1 land ongeveer 8 miljoen. Vergoedingen Ajax aan Barcelona en Heerenveen 3 miljoen. Dus dat is de 5 miljoen van v/d boog Deze berekening klopt helemaal. Trek daarvan de bedragen af welke Ajax contractueel verplicht is aan Heerenveen en Barcelona te betalen (zie andere topic) ... :-( Om echt "rijk" aan de CL te willen worden, zal Ajax de nodige punten in zijn poule moeten behalen en eventueel na de winter (de) volgende ronde(s) zien te halen. Dat gaat in die poule wel erg lastig worden. Maar zeg nooit "nooit". |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
is helemaal niets van waar!! is gewoon achterstalig transfer geld!! oleguer kost 4 miljoen 2 miljoen gelijk voor barcelona!en 2 miljoen bij cl deelnamen!! sulejmani kost 18 miljoen! 16 miljoen gelijk! 2 miljoen bij cl deelnamen!! en nu wil ik er niets meer over horen!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 17:50 schreef sportdwaas het volgende:startgeld EL 1 miljoen. Startgeld CL bij 2 deelnemers uit 1 land ongeveer 8 miljoen. Vergoedingen Ajax aan Barcelona en Heerenveen 3 miljoen. Dus dat is de 5 miljoen van v/d boog Ik hoorde toch op Radio 1, als Ajax uitschakeld zou worden tegen Kiev, dat Twente dan 8 miljoen kreeg aan startgeld. Nu Ajax zich heeft geplaatst, word het voor beide 5 miljoen. Daar zijn de vergoedingen, die Ajax aan Barcelona en Heerenveen moet betalen, nog niet vanaf. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 17:50 schreef sportdwaas het volgende:startgeld EL 1 miljoen. Startgeld CL bij 2 deelnemers uit 1 land ongeveer 8 miljoen. Vergoedingen Ajax aan Barcelona en Heerenveen 3 miljoen. Dus dat is de 5 miljoen van v/d boog Twee deelnemers of vier deelnemers maakt niks uit want startgeld is voor elke club gelijk en is overigens 7.1 miljoen. 8 ton voor winst en 4 ton voor gelijkspel. TV gelden een totaal van 350 miljoen wat niet evenredig wordt verdeeld. Drie keer een volle Arena dus ik denk dat Ajax min de transfergelden zo'n 15 miljoen over houdt.
Wat extra info over de verdiensten in de CL en EL http://sport.infonu.nl/voetbal/59511-hoeveel-verdient-een-voetbalclub-aan-de-champions-league.html
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 augustus 2010 door Brandje -- |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 18:24 schreef Brandje het volgende:[..] Twee deelnemers of vier deelnemers maakt niks uit want startgeld is voor elke club gelijk.Maar je krijgt ook 330.000 per wedstrijd als je alleen al op komt draven. Plus de marketpool die wel verdeeld moet worden tussen Ajax en Twente.Verder heb je nog drie keer een volle Arena wat ook zijn centjes(ik schat een miljoen of 6) dus Ajax gaat sowieso richting de 15 miljoen wat het opbrengt min de clausules van Olegeur en Mickey maar weer plus de eventuele punten die men haalt. Ik denk dat Ajax zo'n 15 miljoen schoon over houdt. Spelers krijgen ook premies voor het behalen en spelen van de CL. Kan ook aardig oplopen. Uiteindelijk maakt het geen reet uit. CL blijft het meest lucratief. Het is alleen te hopen dat de NOS de volgende keer wat meer gaat bieden op de tv-rechten. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Waarom heeft vd.Boog het dan over 5 miljoen? Hij zei het toch heel duidelijk en maakte aan alle onzekerheid een einde omtrent het verhaal van startgeld in de CL. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
nou duidelijker kan het niet lijkt mijn;
Miljoenen stromen binnen na bereiken CL Geschreven door Erwin de Boer - 26 augustus 2010 11:29 - Bron: Telesport
Doordat Ajax zich geplaatst heeft voor de Champions League stroomt het geld binnen. De club zal circa 9 miljoen euro incasseren, terwijl alleen 2,1 miljoen was begroot voor het halen van de play-offs. De exacte bedragen zijn nog niet bekend omdat de UEFA deze pas presenteert bij het ondertekenen van de contracten. De deelnemende clubs hopen minstens hetzelfde te ontvangen als vorig seizoen.
Volgens het stelsel van 2009 had het bereiken van de play-offs 2,1 miljoen euro opgeleverd. Het bereiken van de groepsfase leverde 1,7 miljoen euro op. Per wedstrijd maakte de UEFA 550.000 euro over, in totaal dus 3,3 miljoen. Bij een gelijkspel kregen de clubs nog eens 400.000 euro extra, en bij een zege 800.000 euro.
Het bedrag dat uit de marketpool komt is nog onduidelijk. Dit is het bedrag dat de UEFA uitbetaalt voor de gezamenlijke TV-gelden en sponsoring. AZ ontving afgelopen jaar ongeveer 5,3 miljoen euro, maar dat bedrag zal bij Ajax lager zijn. De pot moet met FC Twente worden gedeeld en de runner-up ontvangt altijd minder dan de landskampioen.
Als het bedrag uit de marketpool ongeveer 2 miljoen euro is ontvangt Ajax in totaal circa 9 miljoen euro (2,1 + 1,7 + 3,3 + 2). De recettes van de thuiswedstrijden en de eerder genoemde prestatiepremies bij gelijkspel of winst komen daar nog bovenop. Als de groepsfase wordt overleefd ontvangt Ajax nog eens 3 miljoen euro.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 augustus 2010 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 18:12 schreef adriu het volgende:is helemaal niets van waar!! is gewoon achterstalig transfer geld!! oleguer kost 4 miljoen 2 miljoen gelijk voor barcelona!en 2 miljoen bij cl deelnamen!! sulejmani kost 18 miljoen! 16 miljoen gelijk! 2 miljoen bij cl deelnamen!! en nu wil ik er niets meer over horen!! Klinkt aannemelijk. Hamdaoui is ook op afbetaling gekomen immers |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 18:12 schreef adriu het volgende:is helemaal niets van waar!! is gewoon achterstalig transfer geld!! oleguer kost 4 miljoen 2 miljoen gelijk voor barcelona!en 2 miljoen bij cl deelnamen!! sulejmani kost 18 miljoen! 16 miljoen gelijk! 2 miljoen bij cl deelnamen!! en nu wil ik er niets meer over horen!! je bedragen kloppen alleen niet. bij Olequer is het 2,2 miljoen en bij Sulejmani 1,3 miljoen |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 00:11 schreef 3e ster het volgende:Vd Boog had het over 5 miljoen ´´voor de mensen thuis´´ maar het is toch veel meer ik hoor overal 10 miljoen? en mochten we veel scoren en winnen dan wordt het meer. Ik snap dat andere clubs/landen groter zijn MAAR vind het verschil erg groot. Kijk naar Real Madrid dat is een pruts ploeg met veel geleend geld maar zij krijgen meer dan Ajax ONZIN DUS!!!!! Zo blijven ze altijd meer macht houden. Als de UEFA ballen heeft verdelen ze het geld op een eerlijkere manier. het slaat zowieso nergens op tussen NL en de andere landen. Als je laats gelezen hebt heeft een club als Barca een enorme schuld, maar toch kopen ze deze week weer een speler voor 30 miljoen. Dat soort dingen zouden verboden moeten worden, laat die clubs eerst maar eens zorgen dat ze financieel gezond worden en dan pas weer spelers mogen aankopen, anders kun je als NL club nooit aansluiten bij de absolute top, daar zou de uefa en fifa iets aan moeten doen. |
|
|
|