|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Barcelona en SC Heerenveen varen wel bij CL-deelname van Ajax (VoetbalZone)
|
|
|
alibabba
|
|
|
Na het lezen van dit bericht, bekruipen mij vreemde gevoelens. Allereerst moet nog maar blijken of het allemaal waar is, maar als het klopt vraag ik me af wie er verantwoordelijk is voor zo'n belachelijke contracten. Oleguer is destijds voor 2,25 miljoen gehaald en Sulejmani voor ruim 16 miljoen. Dat is een vermogen van heb ik jou daar en als er dan ook nog miljoenen moeten worden overgemaakt, omdat Ajax zich heeft geplaatst voor de CL lachen Barcelona en Heerenveen zich rot. Het lijkt erop of Ajax deze twee spelers kost wat kost in Amsterdam wilde hebben, maar er zijn grenzen.
Mijn vraag is wie er verantwoordelijk is voor dit soort contracten? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Slop? v/d Boog denk ik, trainer en technich directeur zijn i.i.g niet verantwoordelijk voor de salarissen bij AJAX. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
het gaat ajax weer goed!!en dan krijg je van deze berichten!! ik kijk zelf voorwaars in de toekomst!! en ik zie aleen mooi.e toekomst voor ajax |
|
|
|
|
Robertos90
|
|
|
Slop is daar 100% verantwoordelijk voor |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Ook dit is uit een ander tijdperk. Slop zal er best verantwoordelijk voor zijn, maar het was toch echt MvB die Oleguer persee erbij wilde hebben. Dan bedenk je een regeling om 1 en ander op te lossen. "Maar over MvB, het club-icoon, mag je niets kwalijks zeggen". Mijns inziens is hij de oorzaak van de financiƫle troep waarin we nu verkeren. Volgens mij was het trouwens maximaal 2,2 mlj wanneer Ajax in die 3jaar ieder jaar CL haalde. Denk dat ze nu dus 1/3 van die 2,2mlj moeten afdragen. |
|
|
|
|
Robertos90
|
|
|
Bij contractbesprekingen gaat slop mee om te onderhandelen en proberen Om het minimale te betalen |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Ach mensen kjh verkocht aan schalke,ook ajax profiteerd hier weer van..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 - 15:01 schreef Per4manc het volgende:Ook dit is uit een ander tijdperk. Slop zal er best verantwoordelijk voor zijn, maar het was toch echt MvB die Oleguer persee erbij wilde hebben. Dan bedenk je een regeling om 1 en ander op te lossen. "Maar over MvB, het club-icoon, mag je niets kwalijks zeggen". Mijns inziens is hij de oorzaak van de financiƫle troep waarin we nu verkeren. Volgens mij was het trouwens maximaal 2,2 mlj wanneer Ajax in die 3jaar ieder jaar CL haalde. Denk dat ze nu dus 1/3 van die 2,2mlj moeten afdragen. Van Basten zat niet in het bestuur, hij heeft alleen aangegeven welke spelers hij wou hebben, als het bestuur hier in meegaat terwijl ze weten wat de finaciele situatie is, dan is en blijft het hun verantwoording.. Jol zou ook wel spelers als KJH of van der Vaart willen halen, maar nu blokkeert het bestuur dit wel. Een trainer bepaald het salaris van een speler niet, en hij bepaald ook niet wat de te betalen transfersom is, van Basten heeft namelijk ook helemaal niet bij de gesprekken bij H'veen over Sulejmani gezeten, daar kun je hem dus ook niet op afrekenen.
Men kan hem enkel afrekenen op het feit of een speler al dan niet goed functioneert bij de club.. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: ow ja natuurlijk. daarmee kan je deze onzin wel weg praten.. |
|
|
|
|
bird
|
|
|
hoort bij het voetbal zulke dingen het is niet anders |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote: Hoezo heeft hij de jeugdopleiding bij Ajax genoten? :P Misschien dat ze in de deal bij Real een clausule hadden, wat op het moment van zijn Milan-transfer inging. Dat vervalt dan na zijn transfer of denk je dat Huntelaar voor de rest van zijn leven geld blijft storten op de rekening van Ajax? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het is de enige manier geweest voor AJAX om een aantal spelers te kunnen halen, AJAX heeft ook gewoon profijt gehad van het feit dat Real CL speelde door Huntelaar, het is maar net wat bedongen wordt in de contractbesprekingen.... |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Ajax krijgt als het goed is 1,5 % van de transfersom, niet veel dus. Psv krijgt ook nog een kleine vergoeding. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Na wat nagepluisd te hebben ben ik erachter gekomen dat destijds v.Basten de vrijbrief heeft gekregen van de toen zittende mensen om rond de 30 miljoen te mogen investeren. Fontein was toen de algemeen directeur en v.Geel de technisch directeur, Jaakke was medewetend van dit falend beleid en Slop zit altijd bij de contractbesprekingen, dus ook verantwoordelijk. Uri Coronel is mede verantwoordelijk, want hij was na het vertrek van Fontein, v.Geel en Jaakke tekenbevoegd en heeft destijds de gang van zaken goedgekeurd. De Raad v.Commissarissen hebben ook een aandeel, want zij hebben immers een adviserende en controlerende functie.
V.Basten hadden ze door zijn onervarenheid nooit die macht mogen geven, want het volledige vertrouwen geven aan een man die voor de eerste keer een Eredivisieclub onder zijn hoede heeft is een groot risico. V.Basten voorzie ik zeker nog een mooie toekomst als trainer, maar hij weet nu ook dat het destijds te vroeg was om zoveel hooi op zijn vork te nemen. Met Cruijff was het hem gelukt, maar dat terzijde. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Ach Ajax haalt 20 miljoen binnen met de CL dan kan die 3 miljoen er wel af. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: 20 miljoen haalt AJAX met de CL alleen binnen als ze de kwartfinale halen, hoe weet je dat dit gaat gebeuren?? |
|
|
|