|
|
|
Pema
|
|
|
Waarom zouden kansloos zijn. Ajax is al ruim een maand bezig met alles of niets wedstrijden. Madrid moet nog beginnen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ehhhm tsja dat wordt een lastige,
laat ik wel eerlijk zeggen dat ajax tegen tegenstanders speelt die ook al jaren niet meer top zijn! real komt al 4jaar niet verder dan de 8ste finale,terwijl milan helemaal weinig voorstelt de afgelopen jaren, maargoed nieuw seizoen , nieuwe kansen! ik denk dat real beter heeft ingekocht dan anders, meer teamspelers, met Özil, khedira, di maria, en carvalho!
nu in plaats van egoisme, meer teamvoetbal! ik denk dat ajax op hun best moet zijn en real iets mindere dag moet hebben!
in de arena verwacht ik stiekem een stunt, maar zonder suarez en zonder vertonghen, ik zou btw ooijer kiezen, ervaring en zo slecht is die niet, maar ik vraag me af hoe die bal in de 16 van de tegenstander moet komen zonder luis! mounir loopt zich denk ik de tyfus en de rest komt denk ik te kort! sulejmani kan dat niveau denk ik niet aan en eriksen nu nog helemaal niet dus het word lastig!
ik zeg 2-0 real doelpunten gonzalo hilguain en mesut Özil!
jammer maar helaas |
|
|
|
|
Passs
|
|
|
We zullen wel zien wat het wordt. Met een beetje geluk speelt ajax gelijk,, of winnen ze misschien wel. Denk dat de klasse bij Real toch wel de doorslag zal geven |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
dat is ook wat ik bedoel, ajax moet wel compleet zijn en dat zijn we dus helemaal niet! |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
WIJ ZIJN AJAX! 0-3 hoppa in de pocket. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ik denk dat dit overigens alle uitslagen worden:
real madrid - ajax 2-0 ajax niet op oorlogsterkte!!
ac milan - aj auxerre 1-0 zakelijk, en heel saai!!
ajax - ac milan 1-0 de eerste stunt, zo goed is milan niet, uit pure opputunisme, mickey maakt de goal op aangeven van luis, dat gebeurd wel vaker in grote wedstrijden, denk maar aan marseille en juventus!
aj auxerre - real madrid 1-3 real komt 0-1 voor vervolgens 1-1 maar real trekt aan het langste eind!
ajax - aj auxerre 2-0 in elk geval de 3de plaats! 2x mounir!
real madrid - ac milan 2-3 real verliest zovaak van die italianen dus real komt 1-0 voor vervolgens 1-2 achter, dan 2-2 en slotfase 2-3 net als afgelopen jaar!!!
aj auxerre - ajax 1-1 daar gaat de volgende ronde! ac milan - real madrid 2-2
ajax - real madrid 2-0 2x luis, ik heb al heel lang zon idee dat we real zouden loten als we in de cl kwamen en ik voel dat dit de overwinning in het seizoen wordt, helaas spelen we 3 dagen eerder de loodzware kraker tegen psv!
aj auxerre - ac milan 0-0 bloedeloos
ac milan - ajax 1-0 op z'n italiaans real madrid - aj auxerre 3-0 heel eenvoudig |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
tjah madrid verloor ook van 1 of andere amateurclub ? achja we zullen zien wat we kunnen in de CL.. zowieso weer mooi dat we erstaan... :) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 29 augustus 2010 - 20:44 schreef Luis_suarez_19 het volgende:ik denk dat dit overigens alle uitslagen worden: real madrid - ajax 2-0 ajax niet op oorlogsterkte!! ac milan - aj auxerre 1-0 zakelijk, en heel saai!! ajax - ac milan 1-0 de eerste stunt, zo goed is milan niet, uit pure opputunisme, mickey maakt de goal op aangeven van luis, dat gebeurd wel vaker in grote wedstrijden, denk maar aan marseille en juventus! aj auxerre - real madrid 1-3 real komt 0-1 voor vervolgens 1-1 maar real trekt aan het langste eind! ajax - aj auxerre 2-0 in elk geval de 3de plaats! 2x mounir! real madrid - ac milan 2-3 real verliest zovaak van die italianen dus real komt 1-0 voor vervolgens 1-2 achter, dan 2-2 en slotfase 2-3 net als afgelopen jaar!!! aj auxerre - ajax 1-1 daar gaat de volgende ronde! ac milan - real madrid 2-2 spannend ajax - real madrid 2-0 2x luis, ik heb al heel lang zon idee dat we real zouden loten als we in de cl kwamen en ik voel dat dit de overwinning in het seizoen wordt, helaas spelen we 3 dagen eerder de loodzware kraker tegen psv! aj auxerre - ac milan 0-0 bloedeloos ac milan - ajax 1-0 op z'n italiaans real madrid - aj auxerre 3-0 heel eenvoudig |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Dan zijn we 3e met 10 punten. Liever niet. |
|
|
|
|
Twan
|
|
|
Heel leuk allemaal door,die zogenaamde voorspellingen,maar wat heb je er aan??
Je bent nooit kansloos,en ook niet tegen Real Madrid. Feit is wel : We missen 2 belangrijke spelers,en Real heeft een zeer goed gevulde reservebank. Je moet uit gaan van je eigen kracht en niet teveel naar je tegenstander kijken,wie het ook is. De wedstrijden tegen Auxerre,uit en thuis moeten zeker 4 punten opleveren,en als het kan 6. Als je dat hebt behaald,ben je zeker van de 3e plek. Thuis tegen Real en AcMilan kun je wss wel stunten,gelijkspel of een zege,maar als je uit moet... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
@yordee1
weetje wat het is jongen, dat denk ik dus ook, ik zie ajax namelijk tussen de 8 en 10 punten pakken, en dan helaas net op doelsaldo niet door |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: jou kunnen we dus ook niet meer serieus nemen xD |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
als je lees twan typ ik dat ook! precies zoals jij het zegt, tegen auxerre 4 punten en tegen milan en real kunnen ze zeker in amsterdam winnen!
en als jij geen voorspelling wilt doen reageer dan niet, we doen dat zon beetje bij elke wedstrijd dus nu ook oke? |
|
|
|
|
reminho
|
|
|
In wat voor opstelling,niet aanwezig Suarez en Vertonghen,ik denk wel dat wij ons middenveld in deze situatie moeten versterken,dus ik denk aan de volgende opstelling.
Steek
Vd Wiel Ooijer(toch ervaren) Alderweireld Anita
De Zeeuw Enoh Emanuelson
De Jong
El Hamdaoui Sulejmani
Wat denken jullie ervan! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Kiljahboy
|
|
|
Ik denk dat we vernederd worden uit.
Voor de rest is de opstelling van Reminho indd heel mooi. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
hoelang ligt lindgren eruit?? die kun je er denk ik heel goed bij hebben want dan zeg ik: stekelenburg, van der wiel, ooijer, alderweireld, anita, enoh, lindgren, dejong. de zeeuw, en laat el hamdoaui en mickey het voorin maar uitzoeken!
ik denk namelijk dat het middenveld cruciaal wordt |
|
|
|
|
Kiljahboy
|
|
|
Is Suarez geschorst ofzo voor Real? |
|
|
|
|
reminho
|
|
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ja en vertonghen ook btw milan is goed begonnen na 30 minuten 3-0 voor welliswaar tegen lecce maar toch! |
|
|
|
|
Kiljahboy
|
|
|
Oke dat was mij even ontschoten. Excuseer! |
|
|
|
|
Kiljahboy
|
|
|
En in dat geval:
Reminho, mooie opstelling! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
weet iemand hoelang lindgren weg is |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
quote: Konden we toch al niet :D |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Mooi Real Mallorca 0 - 0 Real Madrid |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Ja. Real en Milan zijn niet onoverwinnelijk. En. Wij ZIJN AJAX!!! Verdomme. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote: haha xD maar je hebt wel gelijk met dat "Wij zijn ajax". ik denk dat we wel een kans maken tegen real. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik denk dat wij nog wel eens voor een verrassing kunnen gaan zorgen in de CL. Want zoals Yordee 1 al zegt; Real en Milan zijn zeker niet onoverwinnelijk. AJAX FOREVER!!! AJAX THE BEST!!! |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
even wat anders, GEWELDIG dat we CL spelen, maaaar we hebben maar 1 basis 11 die Ajax-waardig is en voor de rest wat jeugd of spelers die het niveau net niet aan kunnen. De conclusie is dus ook dat we een bredere selectie nodig moeten hebben mochten we en presteren in de competitie EN meedraaien in de CL....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 augustus 2010 door Johnnyafca -- |
|
|
|
|
Fernanic
|
|
|
Stekelenburg; v.d. Wiel, Alderweireld, Ooijer, Anita; de Zeeuw, Enoh, Lindgren; De Jong; Sulejmani, El Hamdaoui. We hoeven daar niet te winnen, sterker nog als we het doelsaldo niet laten oplopen (max -2) hebben we het goed gedaan (doelsaldo wordt denk ik erg belangrijk in deze poule). Met een verstevigd middenveld kan je er nog een gelijkspelletje uitslepen ook. Dus gewoon Urby eruit en Lindgren erin. En Sulejmani en Ooijer, de gebruikelijke wissels voor de geschorste spelers. Als de organisatie goed staat kan het wel eens lukken, Real is nou niet de club die binnen een tiktak aan de andere kant van het veld staat. Ze hebben vooral individueel veel kwaliteit, dat moet geweerd worden want combinerend zijn ze veel minder dan bijvoorbeeld Barca. En vooral genieten, zovaak speelt ons Ajax niet meer in het Santiago Bernabéu!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 30 augustus 2010 - 01:54 schreef Fernanic het volgende:Stekelenburg; v.d. Wiel, Alderweireld, Ooijer, Anita; de Zeeuw, Enoh, Lindgren; De Jong; Sulejmani, El Hamdaoui. We hoeven daar niet te winnen, sterker nog als we het doelsaldo niet laten oplopen (max -2) hebben we het goed gedaan (doelsaldo wordt denk ik erg belangrijk in deze poule). Met een verstevigd middenveld kan je er nog een gelijkspelletje uitslepen ook. Dus gewoon Urby eruit en Lindgren erin. En Sulejmani en Ooijer, de gebruikelijke wissels voor de geschorste spelers. Als de organisatie goed staat kan het wel eens lukken, Real is nou niet de club die binnen een tiktak aan de andere kant van het veld staat. Ze hebben vooral individueel veel kwaliteit, dat moet geweerd worden want combinerend zijn ze veel minder dan bijvoorbeeld Barca. En vooral genieten, zovaak speelt ons Ajax niet meer in het Santiago Bernabéu!! Lindgren is langdurig gebleseerd, maar verder heb je helemaal gelijk |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Real trouwens van het weekend zien spelen, dat was 200% niet goed, hier liggen voor AJAX kansen als real zo blijft spelen |
|
|
|
|
dege
|
|
|
of ze nou zo blijven spelen of niet, in het voetbal ben je nooit kansloos. Er valt bij dat sterrengebeuren in madrid zeker wat te halen, waarom niet. Enigste nadeel vind ik dat er nu een coach zit als Mourinho, ondanks zijn arrogantie heb ik wel een hoge pet van hem. Over de opstelling kan ik me wel vinden om Ooijer en Sulejmani voor de geschorsten in te brengen, zou ook het meest logische zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 30 augustus 2010 - 16:37 schreef dege het volgende:of ze nou zo blijven spelen of niet, in het voetbal ben je nooit kansloos. Er valt bij dat sterrengebeuren in madrid zeker wat te halen, waarom niet. Enigste nadeel vind ik dat er nu een coach zit als Mourinho, ondanks zijn arrogantie heb ik wel een hoge pet van hem. Over de opstelling kan ik me wel vinden om Ooijer en Sulejmani voor de geschorsten in te brengen, zou ook het meest logische zijn. Zou ook nog wel kunnen, dat hij Olequer gaat laten spelen, uiteindelijk heeft hij het vaakst tegen Real gespeeld, en kent het Spaanse voetbal als geen ander... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
inderdaad real zonder ronaldo, dat is wel oke lijkt me!! come on ajax! kop omhoog borst vooruit! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Nadat we vanavond Willem II een pak voor de broek hebben gegeven, reizen WE één dezer dagen richting Madrid om daar Ons CL-avontuur te beginnen. Het Santiago Bernabeu van Real Madrid met zijn supporters zullen de herinneringen van weleer wellicht vergeten zijn, maar alibabba zal het geheugen eens opfrissen voor ze. 6x heeft Ajax, thuis en uit, tegen het Spaanse Madrid gespeeld en de balans in die 6 potjes is niet verkeerd!
In het seizoen '67'68 speelde AJAX in de 1e ronde van de EC 1 tegen onze tegenstander van woensdag. Op 20-9-1967 speelde Ajax eerst thuis in het Olympisch Stadion en deze pot eindigde onbeslist, 1-1. Onze coach was Rinus Michels ( R.I.P. ) en Ajax trad aan in de volgende opstelling; Gert Bals, Wim Suurbier, Tonnie Pronk, Velibor Vasovic, Barry Hulshoff, Bennie Muller, Henk Groot, Sjaak Swart, Klaas Nunninga, Johan Cruijff en Piet Keizer. Ons Ajax opende de score in de 19e minuut door Cruijff en nog voor rust, in de 35e minuut, werkte José Pirri de 1-1 tegen de touwen.
De terugwedstrijd was op 11-10-1967 en deze wedstrijd gaat de boeken in als het enige verlies tegen Real Madrid, maar dat wel na verlenging! De ruststand was 0-0 en Ajax moest scoren. Nadat Francisco Gento in de 58e minuut de score had geopend voor de Madrilenen, kwam het nodige doelpunt van Ajax op naam van Henk Groot ( een rasechte goalgetter ) in de 69e minuut. Verlenging moest de beslissing brengen en het was José Veloso die in de 99e minuut voor de eindstand zorgde, 2-1. Een jaar daarna zou Ajax in het EC 1 toernooi tot de finale komen, die het jammerlijk verloor van Ac Milan. Het Ac van toen was superieur en de finale werd gespeeld in hetzelfde stadion als aanstaande woensdag.
De volgende clash tussen beide grootmachten was in het seizoen 72'73 en het betrof een tweestrijd in de halve finale van de Cup met de grote Oren. Op 11-04-1973 moest Ajax eerst thuis aantreden en deed dat verdienstelijk. De opstelling van destijds; Heinz Stuy, Wim Suurbier, Barry Hulshoff, Horst Blankenburg, Ruud Krol, Arie Haan, Johan Neeskens, Heinz Schilcher, Johnny Rep, Johan Cruijff en Piet Keizer. Arnold Mühren was de sub in die wedstrijd en was de vervanger voor Heinz Schilcher. Nadat Barry Hulshoff de score opende in de 67e minuut, deed Ruud Krol er in de 76e minuut een schepje bovenop ( 2-0 ). Het tegendoelpunt van José Pirri ( wie kent 'm niet ) in de 83e minuut, gaf Stefan Kovács stof tot nadenken voor de return twee weken later.
Na twee weken gedubt te hebben kwam Kovács met deze opstelling; Heinz Stuy, Wim Suurbier, Barry Hulshoff, Horst Blankenburg, Ruud Krol, Johan Neeskens, Arie Haan, Gerrie Mühren, Johnny Rep, Johan Cruijff en Arnold Mühren. Het was 25-04-1973 en in deze wedstrijd deed Gerrie Muhren mooie dingen! Hij scoorde in de 50e minuut het enige doelpunt van de wedstrijd en zorgde daarmee voor een finale-plek in de EC 1, die werd gewonnen door Ons Ajax van Juventus. Echter het hooghouden van Gerrie Muhren in een kolkend Bernabeu gaat de boeken in als een onvergetelijk moment. De beelden van het doelpunt en het hooghouden is te zien in dit prachtige filmpje;
In het seizoen 95'96, nadat AJAX de CL had gewonnen ten koste van Ac Milan, kwam Ajax in een poule terecht met " Los Blancos of Los Merengues " ( bijnaam Real Madrid ). Het betrof een poule in de 1e ronde voor de CL. Ook toen begon Ajax tegen de Madrilenen, maar dit keer thuis in het Olympisch Stadion op 13-09-1995. Onze coach was Louis v.Gaal en hij stuurde toen deze elf het veld in; Edwin van der Sar, Michael Reiziger, Frank de Boer, Jari Litmanen, Winston Bogarde, Ronald de Boer, Martijn Reuser, Edgar Davids, Finidi George, Nwanko Kanu en Marc Overmars. De laatstgenoemde scoorde het enige doelpunt van de wedstrijd en dat was in de 14e minuut.
De wedstrijd in Santiago Bernabeu op 22-11-1995 was een MEMORABELE. Opstelling toen; Edwin van der Sar, Michael Reiziger, Danny Blind, Kiki Musampa, Winston Bogarde, Ronald de Boer, Jari Litmanen, Edgar Davids, Finidi George, Patrick Kluivert en Marc Overmars. Martijn Reuser verving tussentijds Musampa en deze wedstrijd wordt vaak genoemd als, wat voetbal betreft, het absolute hoogtepunt uit het vorige decennium. Ajax wervelde die avond door Bernabeu en won dik en dik verdiend met 0-2. De doelpunten kwamen op naam van Jari Litmanen, 64e minuut, en Patrick Kluivert, 76e minuut. Het enige dat we ons die avond misschien konden aanrekenen is dat de score niet hoger uitviel, maar dat kwam ook door twee loepzuivere goals van AJAX die onterecht werden afgekeurd. Het Madrileense publiek, dat altijd mooi voetbal weet te waarderen, gaf ons een applaus die avond dat wij nog altijd niet vergeten zijn en me nu nog kippenvel bezorgt.
Met name die laatste wedstrijd zal Real willen wegpoetsen, maar ze zullen toch niet helemaal vol zelfvertrouwen zijn als ze naar het verleden kijken! De tijden zijn veranderd en het gemis van Vertonghen en Suarez zal Ajax voelen, maar AJAX is en blijft AJAX. Mourinho is een fan en onder de indruk van AJAX, dus hij zal zijn elftal op scherp zetten.
Of het genoeg is om Ons Ajax te verslaan?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 september 2010 door alibabba -- |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Nee, dit gaan we echt niet winnen. Gewoon hopen dat we niet afgaan. |
|
|
|
|
afca rico
|
|
|
waarom denken al die mensen hier dat we dat wel even gaan winnen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
jhaa indd, kijk tuurlijk moeten we achter onze eigen club staan, maar ik denk als je hier een puntje kan verdedigen dat we eht uitstekend gedaan hebben hoor! natuurlijk willen we door, maar je moet rieel zijn dat we eigenlijk voor een 3de plek moeten gaan, ik hoop alleen dat we in de arena real kunnen kloppen en daarvoor 3 dagen eerder van psv, maar ik denk 3-0 voor real! helaas en dat is niet pessimistisch! |
|
|
|
|
luis_suarez 16
|
|
|
Ik zou zo spelen tegen Madrid
Steek Greg alderweireld ooijer Anita Tainio.enoh De jong. De Zeeuw Emanuelson Elhammie
Tainio genoeg ervaring lijkt mij samen met enoh moeten hun voor de verdediging gaan spelen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 september 2010 door luis_suarez 16 -- |
|
|
|
|
dege
|
|
|
als je zo speelt zou ik wel in plaats van Ema Sulej erin zetten, anders ga je meteen te ver achteruit lopen en dan vraag je om problemen. Toch gok ik op een gelijkspelletje, winnen is een beetje te veel gevraagd maar zou wel ontzettend gaaf zijn. |
|
|
|
|
Robertos90
|
|
|
Die Tainio lijkt mij ook wel een hele goeie speler mooi balletje gaf die nog op Suarez maar zou hem bewaren voor de laatste 10 minuten je mist al 2 vaste krachten dus is het wel en stuk mindere team |
|
|
|
|
Twan
|
|
|
Damn dege en Robertos90
DeZeeuw is een defensieve middenvelder, Tainio aanvallend !!!
Je moet deze 2 spelers omdraaien. Ik zou eigenlijk voor Sulejmani kiezen vanwege zn snelheid |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zondag 12 september 2010 - 20:25 schreef Twan het volgende:Damn dege en Robertos90 DeZeeuw is een defensieve middenvelder, Tainio aanvallend !!! Je moet deze 2 spelers omdraaien. Ik zou eigenlijk voor Sulejmani kiezen vanwege zn snelheid ik zeg toch ook, als je zo speelt en daarbij geef ik ook aan dat ik met Sulejmani zou starten, ingraven tegen Real is geen optie. Denk als AJAX te verdedigend zou beginnen dat ze de nodige problemen over zichelf afroepen. Ik zeg er is iets te halen in Madrid, maar moet wel iedereen scherp zijn, maar daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Gemotiveerd zijn ze zeker. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
Ik denk dat sulejmani nu zijn kans pakt en aan de hele wereld laat zien waarom ajax hem ookal weer voor 16,25 miljoen heeft gehaald. We zijn nooit bij voorbaat kansloos, onze internationals hebben het zeer goed gedaan op het wk, die van real niet zo ( Met uitzondering van Sergio Ramos en Casillas). Ik heb nog niet veel naar real gekeken dus ik weet niet of de aangetrokken uitblinkers van het wk goed draaien in het team..
Maar als christiano ronaldo weer zo gaat schieten als op het wk, dan hebben we niet zoveel te vrezen eerlijk gezegd:P
We missen dan wel 2 van onze topspelers, maar ooijer heeft het ook goed gedaan tegen brazillie , dus daar zie ik niet zo veel problemen in. het probleem is meer dat ajax niet teveel respect moet hebben voor de koningklijke en gewoon zijn eigen spel moet durven spelen. Want van verdedigend spel moet ajax het niet hebben. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Idem dito...
en in de finale komen we ze weer tegen...
hahahaha
herhaling seizoen 1994/1995 maar dan met Real... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 12 september 2010 - 20:25 schreef Twan het volgende:Damn dege en Robertos90 DeZeeuw is een defensieve middenvelder, Tainio aanvallend !!! Je moet deze 2 spelers omdraaien. Ik zou eigenlijk voor Sulejmani kiezen vanwege zn snelheid euhm wie zegt dat Tainio een aanvallende middenvelder is ? is juist meer een verdedigende middenvelder.. daarbij hoezo voor sul kiezen ipv ema ? suarez is geschorst dus sul word de vervanger van suarez..
sul/ema elham ema/sul |
|
|
|
|
|