|
|
Johnnyafca
|
|
|
ben nog steeds chagrijnig, kolere zeg |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
omdat ik ziek thuis ben(griep)heb ik gister voor de gein de ajaxsite,s in de gaten gehouden. las gister de raarste berichten ''we zouden wel even winnen met 1-2'' ik wist eigenlijk niet wat ik las!!! voor diegene die gisteravond heeft gekeken was de waarheid wel keihard of niet dan? we hebben spelers die eigenlijk cl onwaardig zijn op stekelenburg na. enoh niet gezien,siem de jong waar was je!! demy de zeeuw die liep als en kip zonder kop rond maar goed.... als jullie goed naar de selectie,s hebben gekeken dan zat er bij sommige spelers 2 koppen(anita) verschil tussen,die spelers'van mardid moeten gedacht hebben''ik wist niet dat smurfen(anita) zwart waren''. als je 1 tot 2 koppen groter bent dan je tegenstander dan ben je fysiek natuurlijk sterker dan je tegenstander.... maar goed het is duidelijk dat ajax ze punten moet zien te verzamelen in de thuis wedstrijden en hopen(op suarez) dat ze derde worden en in europa kunnen overwinteren. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Mijn maat uuit Schotland zat in Bernabeu gisteren....in de 60e minute sms'te hij mij: "text me when Ajax gets the ball"
Een wanvertoning. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 11:15 schreef verbrande harry het volgende:omdat ik ziek thuis ben(griep)heb ik gister voor de gein de ajaxsite,s in de gaten gehouden. las gister de raarste berichten ''we zouden wel even winnen met 1-2'' ik wist eigenlijk niet wat ik las!!! voor diegene die gisteravond heeft gekeken was de waarheid wel keihard of niet dan? we hebben spelers die eigenlijk cl onwaardig zijn op stekelenburg na. enoh niet gezien,siem de jong waar was je!! demy de zeeuw die liep als en kip zonder kop rond maar goed.... als jullie goed naar de selectie,s hebben gekeken dan zat er bij sommige spelers 2 koppen(anita) verschil tussen,die spelers'van mardid moeten gedacht hebben''ik wist niet dat smurfen(anita) zwart waren''.als je 1 tot 2 koppen groter bent dan je tegenstander dan ben je fysiek natuurlijk sterker dan je tegenstander.... maar goed het is duidelijk dat ajax ze punten moet zien te verzamelen in de thuis wedstrijden en hopen(op suarez) dat ze derde worden en in europa kunnen overwinteren. Hoe groot is Davids?
3 cm groter dan Anita dus je tekst slaat kant noch wal.
In de jaren '90 waren we oppermachtig... zo groot waren die spelers toen ook niet maar technisch superieur.
Ik heb nog steeds scheit/schijt aan alles en zeker aan negatievelingen. Het was klote gisteren maar ze speelden om niet te verliezen ipv te winnen. Dan breek je het op, zo goed was Real ook weer niet. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 11:26 schreef Rogier het volgende:Mijn (EX) maat uuit Schotland zat in Bernabeu gisteren....in de 60e minute sms'te hij mij: "text me when Ajax gets the ball" Een wanvertoning. Nu dit denk ik zo...
zondag verslaan we feyenooit met 0-5 en dan is het weer hosanna en staan al die negatievelingen hier weer te juichen.
Nep/Succes supporters...
moet ik even nog wat songteksten ophalen die we hardop zingen. Zoals de 1400 meegereisde fans van ons die tot aan het fluitsignaal zongen.
Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal. Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet, het kan dooien, het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen, maar een beet're club dan deze is er niet.
En nu terug in je mand... |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Na een dramatische wedstrijd gister moeten we vooral de boel niet gaan overdramatiseren door dingen te roepen als dat de 3e ster ergens heel ver weg in een ander zonnestelsel te vinden is. Deze wedstrijd is een incident, een leermoment. Ajax heeft zich laten afbluffen door de ambiance en de naam Real Madrid. Ze hebben te veel ontzag getoond.
Ook vind ik het onrealistisch te denken dat je met Suarez en Vertonghen wel even het wedstrijdbeeld had kunnen doen beïnvloeden. Blind had het wellicht ook zeker niet beter gedaan dan Anita (en ik ben geen fan van Anita).
Real uit als 1e wedstrijd was de zwaarste die we deze poule konden krijgen. Je zult zien dat Ajax nog stappen gaat maken in de nog 5 resterende poulewedstrijden. De 3e plaats mag gezien worden als een realistische doelstelling, de 2e plaats zou een bonus zijn. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ex maat ?? Denk je nou echt dat een Glasgow Rangers fans, die toevallig in Madrid is die dag er een fuck omgeeft of Ajax wint of niet ?
Nep/Succes supporter ???....omdat we de reis niet hebben gemaakt en omdat we realistisch zijn dat dit niks met voetballen te maken had en het een wanvertoning vonden?
Dan liever een realistische nep/succes supporter dan zo dom als jij. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
En nu terug in je hok...mand is te goed voor je. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 12:00 schreef Rogier het volgende:Ex maat ?? Denk je nou echt dat een Glasgow Rangers fans, die toevallig in Madrid is die dag er een fuck omgeeft of Ajax wint of niet ? Nep/Succes supporter ???....omdat we de reis niet hebben gemaakt en omdat we realistisch zijn dat dit niks met voetballen te maken had en het een wanvertoning vonden? Dan liever een realistische nep/succes supporter dan zo dom als jij.
Je hoeft je ogen niet te sluiten voor het vertoonde spel maar blijf gvd wel voor Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 september 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Je voelt je persoonlijk aangevallen... alsof alleen degene die daar heengegaan zijn echte supporters zijn. Misschien ben ik niet te kritisch maar ik ben altijd fel op negatievelingen die hun eigen Ajax gevoel opzij zetten. Klote gisteren maar ik ben Ajacied tot in mijn dood... ga ze niet afzeiken. Is pas wedstrijd 1, nog 5 te gaan. Landstitel is voor mij persoonlijk nog veel belangrijker, dit zijn mooie "oefenpotjes" voor de ervaring. Het is niet anders met 60 miljoen budget. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 13:00 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Je voelt je persoonlijk aangevallen... alsof alleen degene die daar heengegaan zijn echte supporters zijn. Misschien ben ik niet te kritisch maar ik ben altijd fel op negatievelingen die hun eigen Ajax gevoel opzij zetten. Klote gisteren maar ik ben Ajacied tot in mijn dood... ga ze niet afzeiken. Is pas wedstrijd 1, nog 5 te gaan. Landstitel is voor mij persoonlijk nog veel belangrijker, dit zijn mooie "oefenpotjes" voor de ervaring. Het is niet anders met 60 miljoen budget. helemaal mee eens... oke baalde gister ook want hoopte toch stiekem op een stuntje, mocht niet baten.. er zijn nog 5 wedstrijden te gaan en er vallen echt nog wel stuntjes... Go AJAX zie het als een ervaring en niet als een vernedering.. GO AJAX |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Kansloos!! Maar wat wil je met anita in de basis! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Hahaha...
broertje of kloon van... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 13:00 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Je voelt je persoonlijk aangevallen... alsof alleen degene die daar heengegaan zijn echte supporters zijn. Misschien ben ik niet te kritisch maar ik ben altijd fel op negatievelingen die hun eigen Ajax gevoel opzij zetten. Klote gisteren maar ik ben Ajacied tot in mijn dood... ga ze niet afzeiken. Is pas wedstrijd 1, nog 5 te gaan. Landstitel is voor mij persoonlijk nog veel belangrijker, dit zijn mooie "oefenpotjes" voor de ervaring. Het is niet anders met 60 miljoen budget. gisteren was inderdaad klote en aan AJAX om dat recht te zetten als Madrid op bezoek komt in Amsterdam, we hebben nog 5 wedstrijden te gaan en als je dan nog wat mooie resultaten kan halen heeft AJAX het goed gedaan. Over het budget kunnen we heel kort zijn, laten we inderdaad hopen dat Dhr Platini zijn woord houd en dat over enkele jaren topclubs met enorme schulden worden uitgesloten voor Europees voetbal, dan zien we de toppers als Madrid, Barca en noem maar op voorlopig niet meer terug, want de schulden wat zij hebben saneer je niet zomaar even. |
|
|
|
|
Patrick Buisman
|
|
|
quote: wat kan mij Barca of Panathi schelen man....ajax kwam gewoon op alle fronten tekort...de enige die zich volwaardig weerde was Stekelenburg....eigenlijk alle overigen vielen door de mand...(wellicht kleine uitzondering voor Enoh) |
|
|
|
|
Patrick Buisman
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 11:15 schreef verbrande harry het volgende:omdat ik ziek thuis ben(griep)heb ik gister voor de gein de ajaxsite,s in de gaten gehouden. las gister de raarste berichten ''we zouden wel even winnen met 1-2'' ik wist eigenlijk niet wat ik las!!! voor diegene die gisteravond heeft gekeken was de waarheid wel keihard of niet dan? we hebben spelers die eigenlijk cl onwaardig zijn op stekelenburg na. enoh niet gezien,siem de jong waar was je!! demy de zeeuw die liep als en kip zonder kop rond maar goed.... als jullie goed naar de selectie,s hebben gekeken dan zat er bij sommige spelers 2 koppen(anita) verschil tussen,die spelers'van mardid moeten gedacht hebben''ik wist niet dat smurfen(anita) zwart waren''. als je 1 tot 2 koppen groter bent dan je tegenstander dan ben je fysiek natuurlijk sterker dan je tegenstander.... maar goed het is duidelijk dat ajax ze punten moet zien te verzamelen in de thuis wedstrijden en hopen(op suarez) dat ze derde worden en in europa kunnen overwinteren. wat is dat nou voor gestoord verhaal harry....wellicht grappig geprobeerd, maar zwart en smurfen....ach...laat ook eigenlijk maar..... |
|
|
|
|
T-imothy
|
|
|
Hmm ik vind het zeer onterecht dat mensen hier aangeven dat alleen stekelenburg een voldoende zou halen en enoh mogelijk. Ten eerste vond ik enoh in de eerste helft zeer zwak spelen, totaal geen pit en geen agressief. Tweede helft werd het beter maar om te spreken van een voldoende...
De enige die ik naast stekelenburg --> denk een dikke 8 zeer goed vond spelen was André Ooijer. Voor de mensen die hier praten over dat ooijer ook 20x werd gedold reageer ik niet. Heb je gezien hoevaak deze speler rugdekking MOEST geven aan alderweireld of anita...... en dat 9 van de 10 keer nog goed deed ook. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Het was gisteren een collectief falen, INCLUSIEF COACH. Hoe haal je het in je hoofd om, na eind vorig seizoen, van systeem te wisselen? Het lijkt wel of er iemand binnen Ajax een pistool op een trainer zet wanneer het een tijd beter gaat met Ajax. Elke keer zie je de coaches de raarste dingen doen na een betere periode. Spelen zonder flanken is zelfmoord voor Ajax, want zonder heeft Ajax NOOIT gefunctioneerd. Je kunt systemen van Engelse of Italiaanse clubs niet nabootsen, want het is onze cultuur niet. Ajax moet zich onderscheiden door de aanval te kiezen en de jeugdopleiding moet hier een impuls aan geven. Dat er al jaren geen spits meer doorbreekt is een teken aan de wand en als we buitenspelers hebben, stellen we ze niet op ( Jozefzoon/Zeegelaar/Ozbiliz ). Dan zullen mensen wel roepen dat ze nog niet gerijpt zijn, maar het is GVD altijd de kracht geweest om ze juist in deze wedstrijden voor de leeuwen te gooien. Ajax doet het al jaren niet meer, waardoor de durf en branie bij die jongens ontnomen word. In het verleden gaf het jonge spelers een boost, waardoor ze op 110% van hun kunnen speelden en daardoor zelfverzekerdheid kregen. Die zelfverzekerdheid maakt krachten los, waardoor ze zich in een half jaar meer ontwikkelen dan nu in 3 jaar. Ajax heeft nu alleen maar achteruit gelopen, doordat je simpelweg geen afspeelmogelijkheden had aan de buitenkanten. El Hamdaoui en de Jong kunnen daar niets aan doen en hen valt NIETS te verwijten. Stuur AUB de Zeeuw en vd.Wiel 3 weken op vakantie, want zij voetballen op 70% van hun kunnen en dat is niet verwonderlijk met zo'n zwaar programma. Als de Zeeuw de beelden terugziet van zichzelf gisteren zal hij zich kapot schrikken. Met Eriksen word ook slecht omgegaan, want hij staat nu stil in zijn ontwikkeling en daar is de leiding debet aan. Bonevacia idem dito, een geweldig ventje die het gisteren had verdiend om het veld ingestuurd te worden met de woorden HEB PLEZIER EN GA JE GANG.
Afgelopen zaterdag nam vd.Boog de term HET BEDRIJF AJAX in de mond en van het woord BEDRIJF word ik kotsmisselijk. Daar gaat het mis, want veel mensen binnen AJAX zitten er meer voor zichzelf dan voor MIJN EN ONZE CLUB AJAX. De angst regeert binnen Ajax, want DE POEN is te belangrijk geworden. Rustig bouwen zit er niet meer in en de druk van het MOETEN presteren is immens, waardoor mensen de raarste dingen gaan doen. Ajax haalt niet het maximale uit zijn kunnen, waardoor we Europees weinig voorstellen en deze tendens is ingezet met ingang van de beurs. Er is hier destijds inderdaad veel geld door binnengehaald, maar het heeft prijzen gekost. Prijzen waardoor het geld vanzelf binnenstroomt en het allerbelangrijkste; het zorgt voor éénsgezindheid bij Ajax en het schaadt geen mensen. De laatste jaren hebben al veel geweldige Ajacieden met de staart tussen de benen Amsterdam verlaten en hebben een prik in hun Ajax-hart gekregen. Ajax moet af van het woord bedrijf en het moet in alle geledingen VOETBAL uitstralen. We moeten met zijn allen de term VOETBALCLUB AJAX uitspreken en niet de akelige term BEDRIJF AJAX. Ik geef hiermee een signaal, omdat Ajax op deze manier NOOIT het optimale rendement kan halen. Ajax is een geweldige club wat op de juiste manier WEL het optimale rendement kan halen en dan worden we echt niet WEGGEVAAGD zoals gisteren. |
|
|
|
|
rene rotterdam
|
|
|
Haha....En dan zijn er nog van die bioscoop supporters die nog steeds arrogant zijn.Ze hadden met 7/8-0 moeten verliezen....stop met je arrogantie....wees nederig...ajackes heeft niets te zoeken in europa.....en zondag denken dat jullie een makkie krijgen...let op mijn woorden het wordt moeilijker dan jullie denken.....Arrogantie mag je hebben als je elk jaar kampioen wordt.R.I.P |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
beste rene er zijn nog 5 wedstrijden te gaan dus niks aan de hand en ik zou me schamen als je tegen alle respect aa gent er uit vliegt en even over zondag dat word inderdaad een makkie wie moet er voor jullie scoren dan en al komt suarez alleen hebben jullie het nog moeilijk |
|
|
|
|
Dev
|
|
|
ik vond het alleen erg frappant dat onze jongens niet bij machte waren om hun mouwen op te stropen en er honderd procent voor te gaan. Dan kun je nog honderd buiten spelers opzetten of in wat voor een tactiek dan ook willen spelen. Als de spelers er niet in geloven dan gebeurt er ook niets. Er werd in de opbouw van real bijna niet gestoord dus hadden ze alle tijd om rustig de bal over te spelen. Als je dan als ajax zijnde ervan uit gaat dat je de mindere bent en waarschijnlijk gaat verliezen, zorg er dan op zijn minst voor dat je dan met het hele team verdedigt en niet alleen met de verdedigend ingestelde spelers. Ik ga er van uit dat dit gewoon een "uitzondering" is. Dat deze wedstrijd nodig was om onze spelers in te laten zien wat er nodig is om te overleven in de CL. En ik ga er van uit dat onze jongens hier van leren en de volgende keer beter doen. Echter gaan ze zich de komende vijf wedstrijden in de CL iedere keer zich zo opstellen als tegen real, dan hoeven ze van mij niet eens derde te worden om naar de EL te gaan. Dan gun ik het ze om laatste te worden in de poule zodat we ons na de winterstop geheel kunnen richten op de landstitel, want met zo een instelling heb je niets te zoeken in Europa. Maaaaar ik heb er we l vertrouwen in dat ze beter zullen worden in de CL.
Oh ja . onze jongens leken inderdaad net kleine pubertjes in vergelijking met de spelers van Real. Ik denk dat je in de moderne voetbal toch echt een team moet hebben waar op zijn minst de helft van je team moet bestaan uit een paar bonkige, maar zeer fitte spelers. Met alleen maar dwergen met goede techniek red je het tegenwoordig niet meer. Dus ik hoop dat Ajax zich dit gaat realisren en zijn jeugdopleiding eindelijk gaat aanpassen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 september 2010 door Dev -- |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
In een aantal posts wordt de wedstrijd van 95 aangehaald. Als je de samenvatting daarvan bekijk, zegt Evert ten Napel: Ajax speelt zeer breed. Dit in tegenstelling tot gisteren waar de spelers het liefst achter elkaar leken te willen spelen. Dat een tegenstander beter is, dat is (helaas) mogelijk de laatste jaren bij ajax. Maar dat je geen enkele inzet toont om het de tegenstander moeilijk te maken, is nog het meest kwalijke. 1 Gele kaart en amper overtredingen. Ik wil niet zeggen dat we Madrid af moeten zagen, maar het ze enigszins moeilijk maken door een flinke dosis inzet, moet niet teveel gevraagd zijn. Schandalig hoe makkelijk men liet schieten, voorgeven etc etc. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat sommigen dachten: Steek pakt die ballen toch wel. Volgens een SMS van een collega werd ie per kwartier 2 miljoen meer waard, haha. |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 19:09 schreef gabri het volgende:beste rene er zijn nog 5 wedstrijden te gaan dus niks aan de hand en ik zou me schamen als je tegen alle respect aa gent er uit vliegt en even over zondag dat word inderdaad een makkie wie moet er voor jullie scoren dan en al komt suarez alleen hebben jullie het nog moeilijk suarez zou het wel heel zwaar hebben als hij alleen in 't veld zou staan, . . dan zou ie door 10 à 11 tegenstanders geraakt worden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|
|
|
|
reminho
|
|
|
Voetballend minder dan Real oke kan ik mee leven,maar waar ik mij kapot aan heb geergerd is, dat die plaggen niet uit het veld gelopen werden of gegleden,voetballend minder compenseer je met een dosis inzet,het enig wat ik hoor van de spelers en jol is mannen tegen jongens en real is een nivo hoger, ipv van we hebben 0,0 inzet getoond en daarom werden we overlopen. Hoop dit nooit meer mee te maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 19:26 schreef Dev het volgende:Oh ja . onze jongens leken inderdaad net kleine pubertjes in vergelijking met de spelers van Real. Ik denk dat je in de moderne voetbal toch echt een team moet hebben waar op zijn minst de helft van je team moet bestaan uit een paar bonkige, maar zeer fitte spelers. Met alleen maar dwergen met goede techniek red je het tegenwoordig niet meer. Dus ik hoop dat Ajax zich dit gaat realisren en zijn jeugdopleiding eindelijk gaat aanpassen. Onzin, zie Barcelona, zie Spanje. geen tot weinige potige kerels, maar allemaal technisch zwaar begaafde spelers. Alleen worden de jongens daar gewoon gebracht en laat het maar zien, zo was dat ooit ook bij AJAX, maar die tijd is geweest...
Kijk naar Jozefzoon, Bonevacia en eigenlijk ook Sulejmani, die gasten spelen een goede wedstrijd, en daarna zie je ze tijden niet meer terug.
Kijk naar het verleden, Bergkamp was ook niet zo heel bijzonder goed in zijn eerste seizoen, toch mocht hij invallen in een EU2 finale. denk je echt dat Jol zoiets zou doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 14:35 schreef sevillana het volgende:[..] suarez zou het wel heel zwaar hebben als hij alleen in 't veld zou staan, . . dan zou ie door 10 à 11 tegenstanders geraakt worden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . En nog minimaal 2 keer scoren.. |
|
|
|