BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX speelt in een ander systeem??!!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Dit topic is een vervolg op het topic:  Het nieuwe systeem van Ajax
remco k
 remco k - maandag 30 augustus 2010 - 15:25   quote  deeplink  
De afgelopen 3/4 wedstrijden is duidelijk geworden dat Jol met een ander systeem aan het spelen is dan dat we na de winterstop hebben gedaan, ik denk dat dit absoluut niet slim is, omdat we nu veel vaker in de verdedigende problemen komen, de reden van de verandering lijkt mij komen, doordat El Hammie ook een zwevende spits is en Jol met Suarez in een vrije rol en El Hammie ook in die vrije rol wil spelen.

Vorig jaar speelden wij op de volgende manier.

--------------Steek----------------
v/d Wiel---Alder-----Jan------Anita

-------De Zeeuw----------Enoh------

---------------De Jong-------------

Suarez--------Pantelic---------Urby

Doordat Pantelic echt in de punt speelde kon de Jong makkelijk bijsluiten waardoor ook de Zeeuw vaak kon bijsluiten, hierdoor konden we aanvallen zoals bekend veel potten breken.
In dit systeem begon verdedigen echt helemaal voorin met Suarez als echte leider, hierdoor werd de bal snel weer veroverd en speelden wij constant op de helft van de tegenstander, met bij balverlies toch heel veel druk op de bal. Met als reslutaat dat we vrijwel geen tegengoals incasseerden en eigenlijk op JUve na, nooit tegen een echte counter aanliepen.

Sinds een week of 2/3 spelen we op de volgende manier.

--------------Stekelenburg--------------

Wiel---------Adlder----Jan---------Anita
------------------Enoh------------------

--de Zeeuw------------------------Urby--

------------------De Jong---------------

-------Suarez--------------El Hammie----

In dit systeem, dus met een ruit op het midden, komen zowel Urby als De Zeeuw veelvuldig naar binnen, aangezien de Jong Suarez en Hammie ook proberen altijd naar binnen te voetballen, gaat er dus heel veel de trechter in, hierdoor kmt wel het combinatie gevoel van bepaalde spelers naar voren toe, alleen ligt nu het probleem bij het balverlies.

Als AJAX nu balverliest lijdt, dan staat bij de tegenstander altijd een back volledig vrij, tegen ploegen als de Graafschap zul je hier geen problemen van ondervinden, maar topploegen als PSV Twente Real Madrid Auxerre en AC Milan zullen hier gebruik van kunnen maken door middel van snelle counters.
Iedere tegenstander kan in ons "nieuwe" systeem ervoor zorgen dat WIJ met 2 passes van de tegenstander met 5 man voor de bal staan. Enoh en de rest van de verdedigers staan dan dus binnen twee ballen onder druk.
Voor de mensen die dit met ongeloof lezen, kijk even de wedstrijd terug tegen Kiev, zowel uit als thuis lopen wij gewoon tegen 9 scherpe counters aan die uitmonden in grote kansen, gelukkig is dit nog niet afgestraft.

Als AJAX dit systeem wil gaan hanteren, dan moeten de twee spelers op de half posities het veld breed houden, in dit geval dus de Zeeuw en Urby, als dat bij balbezit niet gebeurd, gaat ajax op ten duur vaker in de val lopen dan vorig jaar, en zullen we dus meer tegentreffers incasseren....

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand anders dit al is opgevallen, zo niet, let er maar eens op....
nummer10
 nummer10 - maandag 30 augustus 2010 - 15:31   quote  deeplink  
dat zei ik al in een ander topic dat Urby meer een hangede linksbuiten is meer mid dan aanvallend.. de rest viel me minder op overgens.. maar weldat urby verder naar achterstond dan vorig jaar.. lijkt me meer op een schuine ruit trouwens (lastig te maken hier :D maar zou et proberen)

---------------enoh---------
---dezeeuw------------------
------------------------emanuelson
-----------dejong-----------
-----el ham-------suarez----
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 30 augustus 2010 - 16:09   quote  deeplink  
Zo'n systeem zegt me niet zoveel, als Emanuelson iets dieper gaat staan en De Zeeuw iets naar binnen trekt, dan heb je gewoon weer een 4-3-3 (of een 4-2-3-1). Tegen Kiev viel het mij inderdaad wel op dat er echt een 4-4-2 (met 1 verdedigende middenvelder en 3 middenvelders op rij) stond en het probleem was toen voornamelijk dat het middenveld te weinig diepgang had (vooral Eriksen in mijn ogen). Maar op zich vind ik het geen probleem als Suarez en Mounir wat dichter op elkaar gaan spelen, aangezien ze dan juist het gevaarlijkst zijn in mijn ogen. Maar of Suarez dan vanaf rechts komt of dat hij in de punt staat, dat zal me eerlijk gezegd worst zijn. Suarez pakt sowieso wel zijn vrije rol. En juist die onvoorspelbaarheid geeft het spel extra dynamiek.
remco k
 remco k - maandag 30 augustus 2010 - 16:24   quote  deeplink  
@nummer10 en Harm de Graaf.

Aanvallend zullen we ook gewoon onze kansen creeren en zullen we meer dan gemiddeld gaan scoren.

Het probleem met dit systeem en de spelers die we hebben, is dat ze beide (zowel de Zeeuw als Urby) het veld niet breed kunnen houden, hierdoor staan we met 5 man in 1 trechter, bij balverlies is dit echt dodelijk tegen een ploeg die kan counteren.

Nummer 10 , dit heeft trouwens niks te maken met het feit dat ik Urby niet goed vind, maar als AJAX dit systeem wil gaan spelen, dan moet je in ieder geval aan 1 zijde met een speler voetballen die het veld breed houd, een type Robben, Verhoek, Elia, dat type spelers heb je dan echt nodig.

Normaal boeit mij het systeem niet zo heel veel, alleen baart mij dit wel erg veel zorgem omdat ik de reden ook totaal niet snap.
Want naast het feit dat we een ander systeem spelen, spelen we ook nog eens altijd op buitenspel, de combinatie van dit systeem met de buitenspelval gaat niet samen met de verdedigers die we hebben, alleen v/d Wiel zou dit met zijn selheid kunnen bolwerken, maar dan zou in het centrum moeten staan, en dat zie ik liever ook weer niet..

Nogmaals, tegen de kleinere ploegen zul je hierdoor niks te kort gaan komen, hier hebben die ploeg simpelweg niet de omschakelsnelheid voor. Maar tegen de CL ploegen en PSV TWENTE in de eredivisie, kan dit wel voor grot problemen gaan zorgen, dat deed het namelijk ook al tegen Kiev...
freakie
 freakie - maandag 30 augustus 2010 - 16:34   quote  deeplink  
remco ik denk dat dit wel goed kan worden voor ajax.. je kan op het veld sneller omschakelen.. Dat we de omschakelmomenten nu niet hebben is volgens mij maar een kwestie van tijd.. Ik denk dat dinamo kiev te vergelijken is met een psv.. Ik vind ajax eigenlijk weer steeds beter spelen en ik denk ook dat uiteindelijk ajax beter af is met een 4-4-2.. Want met dat systeem kan je sneller omschakelen naar 4-4-3.. Ik zie het minder dan jou remco de 4-4-2.. Urby gaat vaak naar de de aanvallende positie op links maar de zeeuw zie je daar niet.. En suarez zie ik vaak rechts lopen.. Sulejmani word vaak gewisseld voor urby.. Dat is de linksbuiten positie..
remco k
 remco k - maandag 30 augustus 2010 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 - 16:34 schreef freakie het volgende:
remco ik denk dat dit wel goed kan worden voor ajax.. je kan op het veld sneller omschakelen.. Dat we de omschakelmomenten nu niet hebben is volgens mij maar een kwestie van tijd.. Ik denk dat dinamo kiev te vergelijken is met een psv.. Ik vind ajax eigenlijk weer steeds beter spelen en ik denk ook dat uiteindelijk ajax beter af is met een 4-4-2.. Want met dat systeem kan je sneller omschakelen naar 4-4-3.. Ik zie het minder dan jou remco de 4-4-2.. Urby gaat vaak naar de de aanvallende positie op links maar de zeeuw zie je daar niet.. En suarez zie ik vaak rechts lopen.. Sulejmani word vaak gewisseld voor urby.. Dat is de linksbuiten positie..
Bij wissels speelt ajax weer in een ander systeem, dat klopt, maar dat is de afgelopen wedstrijden niet het uitganspunt geweest, en de Zeeuw was de afgelopen 3 wedstrijde wel degelijk veelvuldig aan de rechterbuitenzijde te vinden.

AJAX heeft niet de kwaliteiten om zo snel om te schakelen. Wat wil je doen als er 5 man in een trechter lopen, Hammie, Suarez, de Jong, Urby en de Zeeuw. Als de tegenstander kan omschakelen, dan kan je via de back rechtstreeks ons middenveld overslaan en onze verdedigers zijn op van der Wiel na ook niet de snelste, je zag dit trouwens tegen Kiev over twee wedstrijden 9 keer gebeuren, 9 grote kansen die er allemaal niet ingaan, dat is puur geluk, en heeft niks met onze kwaliteiten te maken, als dit gebeurt tegen AC milan, Real Madrid Auxerre PSV of TWente, dan sta je met een half uur 3-0 achter, want die spelers die daar voorin lopen, missen zulke kansen niet, zekr niet 9 keer.

Je kan dit verdedigend alleen opvangen, als AJAX breed speelt, dan kun je direct de backs onder druk zetten en dwing je de tegenstander de lange bal te spelen, maar kunnen zowel de Zeeuw als Urby deze dicipline opbrengen om ervoor te zorgen dat suarez en Hammie vrijuit kunnen spelen??? ik weet wel zeker van niet, de Zeeuw trekt namelijk altijd naar binnen, en Urby loopt ook altijd naar binnen, op deze manier loopt 5 man elkaar in de weg bij het druk zetten bij balverlies..
freakie
 freakie - maandag 30 augustus 2010 - 16:47   quote  deeplink  
Ja maar de zeeuw komt nooit helemaal bij de achterlijn in geen enkele wedstrijd toch? Ik denk ook dat ajax hier wel de kwalitiet voor heeft enoh heeft een geweldig inzicht en maakt een kleine overtreding waar hij geen geel voor krijgt.. Maar de zeeuw zie ik wel naar voren komen maar niet zo dat dat ajax zwakker maakt.. Aan de andere kant geeft jol misschien nu ook naar sulejmani gaat er komen!!
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 30 augustus 2010 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 - 16:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij wissels speelt ajax weer in een ander systeem, dat klopt, maar dat is de afgelopen wedstrijden niet het uitganspunt geweest, en de Zeeuw was de afgelopen 3 wedstrijde wel degelijk veelvuldig aan de rechterbuitenzijde te vinden.

AJAX heeft niet de kwaliteiten om zo snel om te schakelen. Wat wil je doen als er 5 man in een trechter lopen, Hammie, Suarez, de Jong, Urby en de Zeeuw. Als de tegenstander kan omschakelen, dan kan je via de back rechtstreeks ons middenveld overslaan en onze verdedigers zijn op van der Wiel na ook niet de snelste, je zag dit trouwens tegen Kiev over twee wedstrijden 9 keer gebeuren, 9 grote kansen die er allemaal niet ingaan, dat is puur geluk, en heeft niks met onze kwaliteiten te maken, als dit gebeurt tegen AC milan, Real Madrid Auxerre PSV of TWente, dan sta je met een half uur 3-0 achter, want die spelers die daar voorin lopen, missen zulke kansen niet, zekr niet 9 keer.

Je kan dit verdedigend alleen opvangen, als AJAX breed speelt, dan kun je direct de backs onder druk zetten en dwing je de tegenstander de lange bal te spelen, maar kunnen zowel de Zeeuw als Urby deze dicipline opbrengen om ervoor te zorgen dat suarez en Hammie vrijuit kunnen spelen??? ik weet wel zeker van niet, de Zeeuw trekt namelijk altijd naar binnen, en Urby loopt ook altijd naar binnen, op deze manier loopt 5 man elkaar in de weg bij het druk zetten bij balverlies..
Vergelijk je Luuk de Jong nou impliciet met Shevchenko?? Je doet net alsof Kiev een middelmatig ploegje is, maar ik kan je wel vertellen dat Kiev in de Nederlandse competitie met 2 vingers in de neus kampioen zou worden. Ze hebben vorig seizoen halve finale Europa League gehaald, weet je nog? En het is ook niet bepaald zo dat ze dit seizoen zwakker zijn geworden...
remco k
 remco k - maandag 30 augustus 2010 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 - 17:06 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

Vergelijk je Luuk de Jong nou impliciet met Shevchenko?? Je doet net alsof Kiev een middelmatig ploegje is, maar ik kan je wel vertellen dat Kiev in de Nederlandse competitie met 2 vingers in de neus kampioen zou worden. Ze hebben vorig seizoen halve finale Europa League gehaald, weet je nog? En het is ook niet bepaald zo dat ze dit seizoen zwakker zijn geworden...
mag je mij uitleggen waar ik stel dat Kiev een middelmatige ploeg is???
joey
 joey - maandag 30 augustus 2010 - 17:11   quote  deeplink  
Ik vind het allemaal best, zoalng we goed spelen.. En goed verdedigen.. En de aanval is nu gewoon awsm! .. Ik hoef geen 5 verschillende combinaties te zien van opstellingen en bij wisselen dat dat weer veranderd.. ik wil gewoon GOED voetbal zien!!
Dat ajax 5-0 van de graafschap wint op een erg zakelijke manier..Dan wil ik het wel is volluit zien!:P haha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 augustus 2010 door joey --
eSCee
 eSCee - dinsdag 31 augustus 2010 - 10:31   quote  deeplink  
Punt is de afstand tussen middenveld en aanval..

Als Demy en Eyong teruggeduwd worden..tja, dan wordt het voor Siem lastig...

uiteindelijk zie ik t liefst klassieke buitenspelers..maar ja
tommie77
 tommie77 - dinsdag 31 augustus 2010 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 - 10:31 schreef eSCee het volgende:
Punt is de afstand tussen middenveld en aanval..

Als Demy en Eyong teruggeduwd worden..tja, dan wordt het voor Siem lastig...

uiteindelijk zie ik t liefst klassieke buitenspelers..maar ja
Dat kan sulejmani zijn
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 31 augustus 2010 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 - 17:07 schreef remco k het volgende:

[..]

mag je mij uitleggen waar ik stel dat Kiev een middelmatige ploeg is???
"9 grote kansen die er allemaal niet ingaan, dat is puur geluk, en heeft niks met onze kwaliteiten te maken, als dit gebeurt tegen AC milan, Real Madrid Auxerre PSV of TWente, dan sta je met een half uur 3-0 achter, want die spelers die daar voorin lopen, missen zulke kansen niet, zekr niet 9 keer."

Volgens mij zeg je daar toch eigenlijk vrij letterlijk dat Kiev niet in staat is gebleken om te scoren, maar dat een club als Auxerre, PSV en Twente wél spelers heeft die zulke kansen niet missen. Daaruit maak ik op dat je de spitsen van Auxerre, PSV en Twente hoger aanslaat dan de spitsen van Kiev. En daarmee doe je de spitsen van Kiev mijns inzien iets tekort.
remco k
 remco k - dinsdag 31 augustus 2010 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 - 10:53 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

"9 grote kansen die er allemaal niet ingaan, dat is puur geluk, en heeft niks met onze kwaliteiten te maken, als dit gebeurt tegen AC milan, Real Madrid Auxerre PSV of TWente, dan sta je met een half uur 3-0 achter, want die spelers die daar voorin lopen, missen zulke kansen niet, zekr niet 9 keer."

Volgens mij zeg je daar toch eigenlijk vrij letterlijk dat Kiev niet in staat is gebleken om te scoren, maar dat een club als Auxerre, PSV en Twente wél spelers heeft die zulke kansen niet missen. Daaruit maak ik op dat je de spitsen van Auxerre, PSV en Twente hoger aanslaat dan de spitsen van Kiev. En daarmee doe je de spitsen van Kiev mijns inzien iets tekort.
Ok, ik dacht al dat je dat gedeelte bedoelde, Dat Kiev 9 van zulke grote kansen mist heeft niks met de kwaliteiten van AJAX te maken of wel?, een aantal van deze ballen werden gewoonweg slecht ingeschoten en misten daardoor het doel, KIev heeft normaal ook de spitsen om dit gewoon koeltjes af te maken, alleen is ze dat niet gelukt, PSV MILAN AUXXERRE en Twente heb ik ook wel grote kansen zien missen, maar niet 4/5 grote kansen per wedstrijd, het gaat mij in deze niet om het verschil in spitsen tussen die clubs trouwens, dan ga ik mijn doel voorbij, maar om het feit dat AJAX tegen Kiev gewoon heel veel geluk heeft gehad. Iedere club die normaal gesproken 9 grote kansen krijgt maakt er daarvan zeker 2/3, Kiev maakt er daarvan niet 1. Die hebben alleen maar kunnen scoren, door onze eigen fouten van Urby, Vertongen en Olequer..
Brandje
 Brandje - dinsdag 31 augustus 2010 - 11:24   quote  deeplink  
Waarom heeft Ajax tegen Kiev veel geluk gehad beste Remco? Ja ze missen een paar kansen maar je vergeet er ook bij te zeggen dat Ajax in Kiev de mooiste kansen om zeep holp en op de eerste 20 minuten na daar het spel controleerde en de beste kansen kreeg.
In Amsterdam was Kiev het eerste dikke half uur beter en houdt Stekelenburg je op de been dat is ook waar. Alleen de kansen die Kiev kreeg kwamen allemaal van over onze linkerkant. Gusev die Urby steeds de baas was. De spitsen hebben geen kans gehad in Amsterdam.Maar ik hoor ook weer niemand dat Ajax de tweede helft heer en meester was en ook uit had kunnen lopen naar 3-0 of 4-0. Die makkelijk gegeven pingel maakt het nog even spannend maar de tweede helft was gewoon voor Ajax.
remco k
 remco k - dinsdag 31 augustus 2010 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 - 11:24 schreef Brandje het volgende:
Waarom heeft Ajax tegen Kiev veel geluk gehad beste Remco? Ja ze missen een paar kansen maar je vergeet er ook bij te zeggen dat Ajax in Kiev de mooiste kansen om zeep holp en op de eerste 20 minuten na daar het spel controleerde en de beste kansen kreeg.
In Amsterdam was Kiev het eerste dikke half uur beter en houdt Stekelenburg je op de been dat is ook waar. Alleen de kansen die Kiev kreeg kwamen allemaal van over onze linkerkant. Gusev die Urby steeds de baas was. De spitsen hebben geen kans gehad in Amsterdam.Maar ik hoor ook weer niemand dat Ajax de tweede helft heer en meester was en ook uit had kunnen lopen naar 3-0 of 4-0. Die makkelijk gegeven pingel maakt het nog even spannend maar de tweede helft was gewoon voor Ajax.
Als je het topic even doorleest, dan gaat het niet om de wedstrijd tegen Kiev, het gaat erom dat we in een ander systeem spelen, en hierdoor in de omschakeling erg kwetsbaar zijn, veel meer dan afgelopen seizoen, zoals je kan lezen schrijf ik dus ook dat we aan de bal heer en meester zijn en altijd scoren, het gaat er nu alleen om dat wanneer er balverlies is, en AJAX het veld niet breed houd,dat we dan via de backs van de tegenstander heel makkelijk onder druk komen te staan, dit was tegen Kiev dus ook het geval.

Het gaat dus niet om de wedtrijd tegen Kiev maar om het systeem
adriu
 adriu - dinsdag 31 augustus 2010 - 11:42   quote  deeplink  
haal mertens er bij!! en je heb een voor Hoeder!!! die 140 doelpunten maak!!!
Brandje
 Brandje - dinsdag 31 augustus 2010 - 11:48   quote  deeplink  
Tuurlijk. Mertens heeft net verlengd en Utrecht heeft de centjes niet nodig dus die gaat gewoon tussen de 8 en 10 miljoen kosten en dat hebben we niet.
Als het niet over Kiev gaat Remco waarom zeg je dan dat ze geluk tegen hen hebben gehad of is het verboden om daar verder op in te gaan?
remco k
 remco k - dinsdag 31 augustus 2010 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 - 11:48 schreef Brandje het volgende:
Tuurlijk. Mertens heeft net verlengd en Utrecht heeft de centjes niet nodig dus die gaat gewoon tussen de 8 en 10 miljoen kosten en dat hebben we niet.
Als het niet over Kiev gaat Remco waarom zeg je dan dat ze geluk tegen hen hebben gehad of is het verboden om daar verder op in te gaan?
je moet zelf weten of je daarop verder gaat, ik haalde het geluk dat AJAX had tegen Kiev aan als voorbeeld, of mag dat niet?
alibabba
 alibabba - donderdag 02 september 2010 - 20:41   quote  deeplink  
Dat Ajax in een ander systeem speelde, is mij alleen opgevallen afgelopen zondag. Daarvoor is het mij niet opgevallen, maar dat zou kunnen komen door de spanning die ik had in enkele wedstrijden. Wat me wel bij is gebleven is dat de Zeeuw inderdaad wat nadrukkelijker vanaf rechts speelt en dat Eriksen meer als middenvelder dan als aanvaller speelde tegen Kiev. Het zou het povere spel van de Zeeuw kunnen verklaren, want hij hoort puur centraal. Het is misschien gedaan door Jol i.v.m. belangrijke wedstrijden voor voorronde CL. Het is toch wat meer verdedigend, maar als het niet goed word uitgevoerd kan het dodelijk zijn in Europa. Ik weet niet of het blijvend is en ga er goed op letten.
remco k
 remco k - maandag 13 september 2010 - 16:16   quote  deeplink  
Even maar weer een update.

Gister tegen Willem 2 werd toch echt duidelijk dat ajax met een rechts en linkshafl speelt op dit moment. Ik blijf erbij dat dit AJAX niet ten goede komt, want ook gister waren wij in de omschakeling van aanval naar verdedigging uitermate zwak, en hierdor kreeg Willem 2 zelfs de eerste grote kans van de wedstrijd. Het is ook totaal niet nodig aangezien Mounir prima als echte die spits kan spelen, op die manier wordt ook de Jong veel vaker en makkelijker in het spel betrokken...
T-imothy
 T-imothy - maandag 13 september 2010 - 16:27   quote  deeplink  
Hoe je het ook went of keert. In madrid zal Ajax meer bezig zijn met verdedigen dan met aanvallen. Wat je dan krijgt is dat er niet zo snel 5 man voor de bal zullen komen waardoor real er snel uit kan komen.

De zeeuw zal mijn inziens iets inzakken (mogelijk gedwongen word tot inzakken) waardoor het meer uitkomt op een 4.2.3.1 systeem. Ondanks dat denk ik inderdaad dat urby en suarez/ hammie het veld breed moeten houden.
Wat je bij w2 zag was dat ze elkaar meer in de weg lopen.
T-imothy
 T-imothy - maandag 13 september 2010 - 16:28   quote  deeplink  
En dan zal Ajax er snel proberen uit te komen.
Omgekeerde wereld dan tegen w2
Brandje
 Brandje - maandag 13 september 2010 - 16:31   quote  deeplink  
De enige vlot lopende aanval tegen W2 de eerste helft was (helaas) een counter.
remco k
 remco k - maandag 13 september 2010 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 september 2010 - 16:27 schreef T-imothy het volgende:
Hoe je het ook went of keert. In madrid zal Ajax meer bezig zijn met verdedigen dan met aanvallen. Wat je dan krijgt is dat er niet zo snel 5 man voor de bal zullen komen waardoor real er snel uit kan komen.

De zeeuw zal mijn inziens iets inzakken (mogelijk gedwongen word tot inzakken) waardoor het meer uitkomt op een 4.2.3.1 systeem. Ondanks dat denk ik inderdaad dat urby en suarez/ hammie het veld breed moeten houden.
Wat je bij w2 zag was dat ze elkaar meer in de weg lopen.
Je hebt Real Madrid niet zien spelen afgelopen weekend???

AJAX moet juist vol op de aanval spelen, het middenveld en verdediging van Real kwam zonder overdrijven niet boven het gemiddelde niveau van de ED uit. Er valt daar wat te halen...

Maar hier gaat het topic helemaal niet over.
Dus ff back to topic:
Het is nu wel duidelijk dat Jol het systeem van AJAX heeft veranderd, en voorlopig komt dat ons spel absoluut niet ten goede, waarom niet verder gaan waar we waren gebleven afgelopen seizoen??
Brandje
 Brandje - maandag 13 september 2010 - 16:38   quote  deeplink  
Omdat bij Jol het resultaat boven alles gaat en dat is jammer zeker omdat het in mijn ogen totaal onnodig is. Het spel van Ajax was de tweede competitie helft van vorig seizoen gewoon goed. Met dit systeem is het niet alleen minder om naar te kijken maar ook meerdere spelers zijn minder.
De Zeeuw moet nu de rechterkant opvullen en daar heeft hij het vermogen niet voor. De Jong is eigenlijk "overbodig" want komt zelden in de zestienmeter van de tegenstander. Vorig seizoen was hij vaak de vierder aanvaller nu is hij elke wedstrijd totaal onzichtbaar.
Suarez en El Hammie lopen elkaar meer in de weg dan dat ze elkaar in stelling brengen.
Urby speelt echt linkshalf waardoor er zelden voorzetten komen en Anita zelden aan aanvallen toekomt omdat het gewoonweg veel te vol is.
De twee helft tegen WII speelde ze wel met drie echte aanvallers en toen ging het wat beter. Anita kwam meer op. Suarez kreeg meer ruimte en Urby speelde ook beter.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 13 september 2010 - 21:00   quote  deeplink  
dus woensdag;

Steek
v/d Wiel, Toby, Ooier en Anita
de Zeeuw, Enoh en Taimio.
Emanuelson/Sulejmani, El Hamdaoui en Emanuelson /Sulejmani.

Aardige optie?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 13 september 2010 - 21:05   quote  deeplink  
de Jong kan natuurlijk ook nog hangend vanaf rechts, eventueel als optie voor Emanuelson/Sulejmani
alibabba
 alibabba - maandag 13 september 2010 - 21:13   quote  deeplink  
Woensdag gewoon met Eriksen en Sulejmani vanaf de zijkanten en de Zeeuw/Enoh de centrale mensen. El Hammie als pure nummer 9 en de Jong erachter. Devies is AANVALLUHHHHHHHHHHHHHHHHHH en geen angst voor Real. WIJ ZIJN AJAX EN WIJ ZIJN DE BESTE.......
Brandje
 Brandje - maandag 13 september 2010 - 21:17   quote  deeplink  
Dit meen je toch niet echt alibabba? Aanvallen is leuk maar met jouw opstelling word je totaal overlopen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 13 september 2010 - 21:38   quote  deeplink  
Nee niet Eriksen opstellen die heeft nog helemaal niets laten zien, Laat Eriksen zich maar uitleven bij de jeugd. Ik vergelijk hem een beetje met Assattie.
Hij wordt van het kastje naar de muur gestuurd, je moet nu kerels brengen!
remco k
 remco k - maandag 13 september 2010 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 september 2010 - 21:17 schreef Brandje het volgende:
Dit meen je toch niet echt alibabba? Aanvallen is leuk maar met jouw opstelling word je totaal overlopen.
Dan wordt ajax niet overlopen, zo wordt madrid overlopen.
alibabba
 alibabba - maandag 13 september 2010 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 september 2010 - 21:17 schreef Brandje het volgende:
Je moet die gasten van je goal afhouden en dat doe je door zelf de aanval te kiezen. Ajax moet blufpoker spelen, want verliezen is geen schande. Het is en zal altijd de kracht van Ajax blijven om voor de aanval te kiezen. In Bernabeu laten zien waar je voor staat en dat wekt angst op bij Real. Daar moet je ze pakken en niet laten zien dat je bang bent, door de nadruk te leggen op de verdediging. Voorin balvast zijn is essentieel en dat aspect ging tegen Kiev vaak fout. Het ging toevallig één keer goed, maar nog een keer zoveel geluk krijg je niet meer. AANVALLUHHHH, zodat zij zoveel mogelijk achter AJAX moeten en niet andersom. Dan teken je je doodvonnis......
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 13 september 2010 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 september 2010 - 22:07 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je moet die gasten van je goal afhouden en dat doe je door zelf de aanval te kiezen. Ajax moet blufpoker spelen, want verliezen is geen schande. Het is en zal altijd de kracht van Ajax blijven om voor de aanval te kiezen. In Bernabeu laten zien waar je voor staat en dat wekt angst op bij Real. Daar moet je ze pakken en niet laten zien dat je bang bent, door de nadruk te leggen op de verdediging. Voorin balvast zijn is essentieel en dat aspect ging tegen Kiev vaak fout. Het ging toevallig één keer goed, maar nog een keer zoveel geluk krijg je niet meer. AANVALLUHHHH, zodat zij zoveel mogelijk achter AJAX moeten en niet andersom. Dan teken je je doodvonnis......
Ik ben het met je eens dat aanvallen de beste verdediging is, maar wel een beetje gecontroleerd. Ik heb er wel alle vertrouwen in dat we een goed resultaat gaan halen in Madrid.
remco k
 remco k - maandag 13 september 2010 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 september 2010 - 22:07 schreef alibabba het volgende:

[..]

INDERDAAD!!!!!

AJAX moet respect tonen voor Madrid, maar meer ook niet, en AJAX moet het respect wat wij verdienen daar direct in de eerst pot gewoon afdwingen. Als AJAX op de nul gaat spelen, verliezen we absoluut die wedstrijd, gewoon ons eigen spel spelen, dan krijgen we altijd 2/3 kansen in een wedstrijd, als AJAX daar 1/2 goals uit kan maken, kan het nog weleens een heet avondje worden in Madrid, en ik heb Madrid afgelopen weekend zien spelen, en dat was ook helemaal niet van een hoog niveau.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 13 september 2010 - 23:32   quote  deeplink  
ok, lastig zal het zeker worden, doen we een voorspelling;
ik zeg 1-3
remco k
 remco k - maandag 13 september 2010 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 september 2010 - 23:32 schreef Ronald 1960 het volgende:
ok, lastig zal het zeker worden, doen we een voorspelling;
ik zeg 1-3
HAHA, dat is beter inderdaad, gewoon madrid kloppen op eigen bodem.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 13 september 2010 - 23:54   quote  deeplink  
0-1 El Hamdaoui. 1-1 Ronaldo, 1-2 Mickey Sulejmani en 1-3 Siem de Jong....
remco k
 remco k - vrijdag 17 september 2010 - 13:14   quote  deeplink  
Wederom was tegen MAdrid te zien dat ons nieuwe systeem absoluut niet werkt, Jol moet dit heel rap gaan omzetten, anders gaan we dit seizoen volledig de boot in.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 september 2010 - 23:16   quote  deeplink  
en nu?
Aaaaight
 Aaaaight - maandag 20 september 2010 - 23:30   quote  deeplink  
wachten tot ze gaan luisteren :P
Aaaaight
 Aaaaight - maandag 20 september 2010 - 23:30   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 september 2010 door Aaaaight --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5139
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX speelt in een ander systeem??!!

0.0088148