|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Ajax contracteert Jordy Deckers |
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
marius
|
|
|
toch mooi dat litmanen dit nog doet voor ons ajax |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote: mooi? je wee tniet eens hoe die gast speelt... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
jhaa helemaal mee eens voglens mij is het geen toegevoegde waarde maargoed |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
ik wist niet dat we nog middenvelders nodig hadden.. ik denk dat hij gehaald is als vervanging voor enoh en lindgren voor als ze niet kunnen spelen/ geschorst zijn. Zonde, ik vondt bonevacia veelbelovend, maar nu gaat hij er waarschijnlijk niet doorkomen..,. |
|
|
|
|
hoffa83
|
|
|
vind ik ook bonevacia maakt ook een goede indruk maar ja hoop niet dat het een miskoop is zag wat beelden op you tube te weinig om hem te beoordelen alleen dat die ook wel een gemene speler is |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
geen chivu type he?? aleen dan op het middenveld?? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Maar daar wel overal beschikbaar.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
PETER111
|
|
|
quote: dat is nog eens tijdrekken! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Enoh is blessuregevoelig. Lindgren idem dito en vind ik niet goed geneog voor Ajax. Dus hij is als stand-in gehaald voor Enoh of De Zeeuw en dus wel degelijk een weloverwogen transfer. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Dat youtube zegt natuurlijk niet veel. van elke profvoetballer kan je wel een filmpje in elkaar knutselen dat het heel wat lijkt. Maar Jol haalde hem destijds van de Auxerre naar de Spurs en daar deed hij het prima dus ik ben redelijk enthousiast. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
sorry jongens ik wordt chagie van die transfers |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Welja, je gooit een 22-jarig talent in de verhuur en haalt er een 30-jarige no-name voor terug... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
jha inderdaad het wordt weer weinig, geef dan bonevacia maar de kans, dan kom ik toch terug op wat ik eerder gezegt heb |
|
|
|
|
luis_suarez 16
|
|
|
We moeten het nog zien,ik had liever een snelle buiten speler zien komen |
|
|
|
|
Winston Bogarde
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 - 21:38 schreef Ikke_tik het volgende:Welja, je gooit een 22-jarig talent in de verhuur en haalt er een 30-jarige no-name voor terug... Inderdaad.. ik ben benieuwd of z'n zaakwaarnemer ook Mino Riaola is..! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
nee zn zaakwaarnever is klaas geldwolf! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
tainio is een harde speler en die kunnen we wel gebruiken naast enoh.. Dat hebben we wel gemerkt.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
freaakkkiee! komt je syl even opvrolijken want hij is weer terug XD maar wordt gelijk chagie van die kut transfers |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 - 21:50 schreef freakie het volgende:tainio is een harde speler en die kunnen we wel gebruiken naast enoh.. Dat hebben we wel gemerkt.. en wie moet er dan plaats maken? of bedoel je als invaller van enoh? |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
enoh is geweldig die jongen ruimt alles op daar ben ik zefl gecharmeerd van, je hoort ook niks meer over suk! |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Waarom een mid??? We hebben oook nog Donald!!!..Dit vind ik echt een slechte zaak! |
|
|
|
|
410
|
|
|
i.p.v elke keer te zeuren en zeiken over bepaalde aankopen.. Kunnen we ook gewoon erop vertrouwen dat martin jol weet wat hij aan het doen is!!! En zeiken kan altijd nog als het toch niet wat is..! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja ajaxamsterdam4ever.. Niemand hoeft plaatst te maken.. Zijn ervaring kan in de laatste minuten van een europees podium handig zijn.. Want de zeeuw is aanvallend in gesteld.. Als je hem eruit haalt in de champions league als je tegen real 1-0 voorstaat dan kan je die tiainio inzette en samen met enoh gewoon speler op hun plek zette.. En als invaller voor enoh zowiezo want we hebben allemaal gezien dat geen enkele speler uit ajax enoh kan vervangen.. Ajax speelde de eerste paar wedstrijden matig op verdedigend vlak.. Dat lijkt nu al weer een heel stuk minder.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Volgens mij is Tainio een middenvelder met aanvallende en verdedigende kwaliteiten. Hij heeft oa een goed afstandsschot. Ik denk een speler waar we tegen Real en Milan veel gemak van kunnen hebben. Transfer vrij dus een goede aankoop. En ervaring is nooit weg. Jeugd hebben we genoeg. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
RARE aankoop :S koop nog een middevelder joh misg nog 2!! hadden we nog niet genoeg... sjongejonge.. |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn, maar geef hem het voordeel van de twijfel;)! |
|
|
|
|
bla bla bla
|
|
|
ik denk niet dat hij helemaal voor niets meer dan 50 interlands heeft gespeeld voor finland hij zal vast wel een balletje kunnen trappen |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
kan geen filmpje van hem vinden alleen maar dat hij aan het tijdrekken is... snap er echt geen klote van, van deze aankoop.. enige wat bij me opkomt is ervaring, maar daar was ooijer toch al voor?? Lodeiro Donald en Bonevacia ( die me positief heeft verrast) wat gebeurd daar mee? |
|
|
|
|
joey
|
|
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 - 23:12 schreef Aaaaight het volgende:kan geen filmpje van hem vinden alleen maar dat hij aan het tijdrekken is... snap er echt geen klote van, van deze aankoop.. enige wat bij me opkomt is ervaring, maar daar was ooijer toch al voor?? Lodeiro Donald en Bonevacia ( die me positief heeft verrast) wat gebeurd daar mee? Jaaa.. Donald zal wel weer verhurd worden?? Zo jammer want heeft vorig jaar met bijv. bij de amsterdam tournament laten zien veel in zijn mars te hebben.. En sorry bij Willem2 zie ik hem niet veel beter worden..Tis jammer! |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
tainio is een verdediger die zeer goed kan koppen en goed het spel ziet! heeft een lange pas. is een tiepe vertongen maar dan iets harden in duels!! dus een speler die altijt een 7-8 haalt!! ik denk dat hij voor het koppen is gehaalt bij hoekschoppen voor en achter!!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 augustus 2010 door adriu -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 - 23:55 schreef adriu het volgende:tainio is een verdediger die zeer goed kan koppen en goed het spel ziet! heeft een lange pas. is een tiepe vertongen maar dan iets harden in duels!! dus een speler die altijt een 7-8 haalt!! ik denk dat hij voor het koppen is gehaalt bij hoekschoppen voor en achter!!!! hij is een verdedigende middevelder die zowel rechts midden als links kan spelen op het middenveld |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hj heeft trouwens een jaar of 5 voor Auxerre gespeeld en kent onze CL tegenstander dus wel goed... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik snap niet dat veel mensen zegge dat we veel middevelders hebben.. Tainio is een verdedigende middevelder.. Daar hebben we de zeeuw en enoh.. Wie nog meer?? Ja lindgren voor de rest niks.. Niet zo gek dacht ik dan toch?? En in de champions league kan hij goed van pas komen.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Remco daar heeft hij gespeeld ja.. En kan ons zeker van info verschaffen.. Niet te duur en ik denk als litmane zegt dat het een goede club is voor hem dat hij ook nog een aardig niveau heeft,., |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Prima aankoop hoor. We kunnen geen absolute top halen, maar als Enoh of De Zeeuw geblesseerd zijn dan hebben we wel een ervaren man nodig die je zo kan inbrengen, voral in CL. In elke linie hebben we nu ervaring achter de hand. Echt prima gedaan. Komt ook maar voor 1 jaar dus weet niet waarom mensen er problemen mee hebben. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 07:52 schreef freakie het volgende:Remco daar heeft hij gespeeld ja.. En kan ons zeker van info verschaffen.. Niet te duur en ik denk als litmane zegt dat het een goede club is voor hem dat hij ook nog een aardig niveau heeft,., inderdaad iets wat litmanen zeker niet wil is dat ajax in de shit komt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
OP zich is het natuurlijk wel mooi dat we in iedere linie een ervaren rot achter de hand hebben.
Maar het is niet des AJAX, waar is de tijd gebleven, dat wij gewoon een jonge speler van een jaar of 18 in de CL in het diepe gooiden?? wat is er mis met jonge onbevangenheid?? Hoeveel minuten verwacht men dat een Bonevacia of een Kappelhof gaan maken?? Ik denk nu dus nog maar barweinig en als ze al een keertje mogen opdraven, dan zal het wel tegen een willem2 zijn... Jol is in alle facetten een fantastisch goede trainer, maar je kunt aan dit oort dingen toch ook gewoon zien, dat het geen AJAXCIED is... |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 09:42 schreef remco k het volgende:OP zich is het natuurlijk wel mooi dat we in iedere linie een ervaren rot achter de hand hebben. Maar het is niet des AJAX, waar is de tijd gebleven, dat wij gewoon een jonge speler van een jaar of 18 in de CL in het diepe gooiden?? wat is er mis met jonge onbevangenheid?? Hoeveel minuten verwacht men dat een Bonevacia of een Kappelhof gaan maken?? Ik denk nu dus nog maar barweinig en als ze al een keertje mogen opdraven, dan zal het wel tegen een willem2 zijn... Jol is in alle facetten een fantastisch goede trainer, maar je kunt aan dit oort dingen toch ook gewoon zien, dat het geen AJAXCIED is... De belangen zijn nu groter dan toen. Het geld was simpelweg niet nodig. Ik denk dat Ajax op het moment gewoon in een zeer vervelende situatie zit waar ze zo snel mogelijk weer uit willen. Ik weet wel zeker dat Jol iemand is die juist begaan is met de jeugd. Hij durft misschien wat minder snel een talent voor de leeuwen te gooien, maar de druk is nu dan ook ongewoon hoog. Zulke jongens kunnen tijdens zo'n wedstrijd dan net de beslissende fout maken en er de rest van hun carriere ziek van zijn.
Ik denk dat ze met het halen van wat oudere spelers (met prestatie contracten, want ik lees dat ook Taino een soortgelijke salaris constructie als Mido aangaat met Ajax), ervaring hebben voor tijdens cruciale momenten en de komende jaren zo juist de jeugd de kans geven om rustig in de A selectie door te stromen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 september 2010 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
dege
|
|
|
hij heeft net zoals Mido een prestatiecontract, dus hij zal AJAX niet veel kosten. Daarbij geef ik RoodWit81 gelijk, vroeger waren we niet afhankelijk van de financiele bonussen uit de CL, nu is het eigenlijk noodzaak dat we overwinteren, gezien de finciele middelen van AJAX. Ik ben hier wel content mee, Ooijer, Mido en Tainio gehaald, dan doe je het op zich best goed om zo je basis te versterken met zulke ervaring. Nu is het niet het moment daar om de jeugd in te brengen, maar ben er van overtuigd dat die vanzelf wel komen, let maar op. Heb vertrouwen in AJAX en JOL!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 10:02 schreef RoodWit81 het volgende:[..] De belangen zijn nu groter dan toen. Het geld was simpelweg niet nodig. Ik denk dat Ajax op het moment gewoon in een zeer vervelende situatie zit waar ze zo snel mogelijk weer uit willen. Ik weet wel zeker dat Jol iemand is die juist begaan is met de jeugd. Hij durft misschien wat minder snel een talent voor de leeuwen te gooien, maar de druk is nu dan ook ongewoon hoog. Zulke jongens kunnen tijdens zo'n wedstrijd dan net de beslissende fout maken en er de rest van hun carriere ziek van zijn. Ik denk dat ze met het halen van wat oudere spelers (met prestatie contracten, want ik lees dat ook Taino een soortgelijke salaris constructie als Mido aangaat met Ajax), ervaring hebben voor tijdens cruciale momenten en de komende jaren zo juist de jeugd de kans geven om rustig in de A selectie door te stromen. Ik denk niet dat de belangen voor een club als AJAX groter zijn, die zijn er altijd al geweest, en als geld zo belangrijk is als jij zegt, dan moeten we juist met die jonge gasten aan de slag, Mido en Taino zijn geen spelers die AJAx nog geld gaan opleveren via een transfer, en dat doen de jongere gasten juist wel. Plus dat onze grootste succesen altijd gehaald zijn met jonge spelers.
Kijk naar wat er nu in onze basis speelt, daar zit niet 1 jongen bij die onder Jol is gedebuteerd, dat baart me wel lichtelijk zorgen, al is zijn aankoopbeleid tot nu toe goed te noemen, aangezien de meeste spelers wel goed spelen die onder Jol zijn aangetrokken |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 10:45 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk niet dat de belangen voor een club als AJAX groter zijn, die zijn er altijd al geweest, en als geld zo belangrijk is als jij zegt, dan moeten we juist met die jonge gasten aan de slag, Mido en Taino zijn geen spelers die AJAx nog geld gaan opleveren via een transfer, en dat doen de jongere gasten juist wel. Plus dat onze grootste succesen altijd gehaald zijn met jonge spelers. Kijk naar wat er nu in onze basis speelt, daar zit niet 1 jongen bij die onder Jol is gedebuteerd, dat baart me wel lichtelijk zorgen, al is zijn aankoopbeleid tot nu toe goed te noemen, aangezien de meeste spelers wel goed spelen die onder Jol zijn aangetrokken nee maar daar was de jeugd vorig jaar nog niet klaar voor. je moet daarin als coach ook geluk hebben, dat het talent zich aandient. Maar er komen er wel een paar aan...ik denk dat Bouy nog wel eens verrassend snel kan gaan komen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 september 2010 door Blaatkoe -- |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 10:45 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk niet dat de belangen voor een club als AJAX groter zijn, die zijn er altijd al geweest, en als geld zo belangrijk is als jij zegt, dan moeten we juist met die jonge gasten aan de slag, Mido en Taino zijn geen spelers die AJAx nog geld gaan opleveren via een transfer, en dat doen de jongere gasten juist wel. Plus dat onze grootste succesen altijd gehaald zijn met jonge spelers. Kijk naar wat er nu in onze basis speelt, daar zit niet 1 jongen bij die onder Jol is gedebuteerd, dat baart me wel lichtelijk zorgen, al is zijn aankoopbeleid tot nu toe goed te noemen, aangezien de meeste spelers wel goed spelen die onder Jol zijn aangetrokken Natuurlijk zijn de belangen nu wel groter. Ik denk dat we de afgelopen maanden niets anders hebben gehoord dan slecht nieuws over de financiele situatie van Ajax. De nood voor CL kwalificatie was nog nooit zo groot als nu.
En Jol zet niet zomaar jeugdspelers in de basis omdat ze moeten doorstromen. Ze moeten wel iets toevoegen op dat moment. Maar ik geloof niet dat dat in het verleden ooit anders is geweest. Ik denk dat we hem gewoon nog wat tijd moeten gunnen. Het is al jaren niet goed en ik vond het laatste jaar onder Jol eindelijk weer eens positief. Het team bestaat weer voornamelijk uit eigen jeugd en wat ervaring op het veld en in de breedte. Zo creeƫr je toch een gezonde omgeving waar doorstroming weer veel sneller kan plaatsvinden. Dat is de waar ze nu bij Ajax naar streven, maar dat gaat uiteraard niet over 1 nacht ijs. |
|
|
|