|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 11:18 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Natuurlijk zijn de belangen nu wel groter. Ik denk dat we de afgelopen maanden niets anders hebben gehoord dan slecht nieuws over de financiele situatie van Ajax. De nood voor CL kwalificatie was nog nooit zo groot als nu. En Jol zet niet zomaar jeugdspelers in de basis omdat ze moeten doorstromen. Ze moeten wel iets toevoegen op dat moment. Maar ik geloof niet dat dat in het verleden ooit anders is geweest. Ik denk dat we hem gewoon nog wat tijd moeten gunnen. Het is al jaren niet goed en ik vond het laatste jaar onder Jol eindelijk weer eens positief. Het team bestaat weer voornamelijk uit eigen jeugd en wat ervaring op het veld en in de breedte. Zo creeër je toch een gezonde omgeving waar doorstroming weer veel sneller kan plaatsvinden. Dat is de waar ze nu bij Ajax naar streven, maar dat gaat uiteraard niet over 1 nacht ijs. Natuurlijk heb je gelijk dat plaatsing voor de CL moest gebeuren, maar AJAX niet in de CL was in bijvoorbeeld 96 ondenkbaar, als dat toen was gebeurd had dat ook grote gevolgen gehad voor de selectie van Van Gaal...
Ik denk ook niet dat het relevant is of de nood al dan niet hoog is. Natuurlijk is het goed dat onze gemiddelde leeftijd iets omhoog is gegaan, maar ik ben wel van mening dat onder Jol tot nu toe wel een aantal talenten verloren zijn gegaan, spelers als Sarpong en Donald deden het onder van Basten gewoon heel goed, en het kunnen prima vervangers zijn voor een Enoh of Suarez. En tuurlijk hebben de aangekochte jongens veel meer ervaring, maar zeker niet meer vaardigheden, ik hoop dat je gelijk hebt over Jol en dat hij met de tijd meer jeugd gaat inpassen in het elftal... |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 11:58 schreef remco k het volgende:[..] Natuurlijk heb je gelijk dat plaatsing voor de CL moest gebeuren, maar AJAX niet in de CL was in bijvoorbeeld 96 ondenkbaar, als dat toen was gebeurd had dat ook grote gevolgen gehad voor de selectie van Van Gaal... Ik denk ook niet dat het relevant is of de nood al dan niet hoog is. Natuurlijk is het goed dat onze gemiddelde leeftijd iets omhoog is gegaan, maar ik ben wel van mening dat onder Jol tot nu toe wel een aantal talenten verloren zijn gegaan, spelers als Sarpong en Donald deden het onder van Basten gewoon heel goed, en het kunnen prima vervangers zijn voor een Enoh of Suarez. En tuurlijk hebben de aangekochte jongens veel meer ervaring, maar zeker niet meer vaardigheden, ik hoop dat je gelijk hebt over Jol en dat hij met de tijd meer jeugd gaat inpassen in het elftal... Het is misschien een iets andere aanpak dan we gewend zijn, maar niet per definitie een verkeerde. Dat Jol de jeugd weer de hoofdrol wil laten spelen heeft hij al menig maal verkondigd tegen de pers en ook zijn acties binnen de organisatie (o.a. de A-Selectie weer laten trainen op de toekomst) laten wel zien dat hij er echt mee bezig is. Hij heeft ook o.a. Eriksen, Bonevacia en Jozefzoon al laten debuteren natuurlijk.
Donald en Sarpong zijn jammerlijk, al ben ik nooit echt overtuigd geweest van de kwaliteiten van de laatste. Ik denk dat er de jaren hiervoor wel meer talenten weg zijn geglipt waar ze spijt van hebben gehad (elia bv). Daar ontkomt je bijna niet aan. Het is natuurlijk ook dringen met al die jonge talenten. Zeker als de doorstroming niet goed loopt. Er moeten natuurlijk ook weer spelers verkocht worden. Een Emanuelson zit al veel te lang bij Ajax voor het goede. Die had op z'n hoogtepunt of een jaar erna verkocht moeten worden. Nu zit hij andere talenten in de weg. Ik denk dat als zulke problemen worden opgelost, we vanzelf weer in de klassieke Ajax structuur terecht komen. |
|
|
|
|
Dramawedstrijd
|
|
|
Waarom allemaal zo snel oordelen voordat deze jongen één bal getrapt heeft. Misschien blijkt hij een hele nuttige en goede kracht voor Ajax. Overigens : We hebben onze Geweldige Evander Sno kunnen behouden dus die kan ook als verdedigende middenvelder uit de voeten ;) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Roodwit dat was niet de nood om het geld.. Daar kwam ajax wel uit.. Het was de nood om spelers te behouden.. Als ajax niet had gewonnen dan had ons ajax zowiezo 1 top speler kwijt geraakt.. Dus suarez, steek of van der wiel.. Dat wil je niet dat was denk ik meer de nood bij ajax.. Want als je cl niet haalde had het voor ajax finalcieel beter geweest dan de cl halen...
Remco het meeste wat je schrijft heb je helemaal gelijk in.. Mar gaat jol dat ook niet doen dan?? Ik denk niet dat jol geen jonge spelers zou inbrengen.. Hij heeft alleen een troef achter de hand als vervanging een hele wedstrijd tegen clubs.. Als wissel zou hij denk ik alleen optreden als het HEEL belangrijk is.. Dus een voorbeeld we staan zometeen tegen real madrid voor met 1-0.. Real is volledig aan het aanvallen dan kan je beter een ervaren speler inbrengen dan een jonge want foutjes kan je niet maken.. Natuurlijk als we in de 30ste min en speler met een blessure kwijt raken dan kan je er over seuren dat hij geen jonge speler inbrengt maar ik snap het wel.. Wat ik briljant vind is dat ajax allemaal 1 jarige contracten heeft aangeboden.. Een standpunt waar ajax zich aan vasthoud.. Prima!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 13:43 schreef freakie het volgende:Roodwit dat was niet de nood om het geld.. Daar kwam ajax wel uit.. Het was de nood om spelers te behouden.. Als ajax niet had gewonnen dan had ons ajax zowiezo 1 top speler kwijt geraakt.. Dus suarez, steek of van der wiel.. Dat wil je niet dat was denk ik meer de nood bij ajax.. Want als je cl niet haalde had het voor ajax finalcieel beter geweest dan de cl halen... Remco het meeste wat je schrijft heb je helemaal gelijk in.. Mar gaat jol dat ook niet doen dan?? Ik denk niet dat jol geen jonge spelers zou inbrengen.. Hij heeft alleen een troef achter de hand als vervanging een hele wedstrijd tegen clubs.. Als wissel zou hij denk ik alleen optreden als het HEEL belangrijk is.. Dus een voorbeeld we staan zometeen tegen real madrid voor met 1-0.. Real is volledig aan het aanvallen dan kan je beter een ervaren speler inbrengen dan een jonge want foutjes kan je niet maken.. Natuurlijk als we in de 30ste min en speler met een blessure kwijt raken dan kan je er over seuren dat hij geen jonge speler inbrengt maar ik snap het wel.. Wat ik briljant vind is dat ajax allemaal 1 jarige contracten heeft aangeboden.. Een standpunt waar ajax zich aan vasthoud.. Prima!! De contracten die AJAX aanbied zijn inderdaad prima, maar ik denk inderdaad niet dat Jol veel met de jeugd gaat spelen.
Seedorf, Davids, Kluivert, Reiziger, Kanu, Overmars, allemaal erg jonge jongens waarvan het merendeelnog geen 20 was, die gasten deden het ook allemaal prima in de CL onder zware druk, en wie weet zijn deze jongens wel grotere talenten, ik kan me namelijk nog prima de kritiek herinneren op van Gaal dat hij deze jonge jongens zo belangrijk maakte, maar toch id dat wel de basis geweest voor onze jaren 90 successen...
Maar goed jij hebt er vertrouwen in dat Jol het wel gaat doen, en ik ben er een beetje bang voor. De tijd zal het uitwijzen... |
|
|
|
|
official master.
|
|
|
Ik vind het goed dat deze speler is gehaald. Jol is slim bezig door in elke linie een ervaren kracht te halen in de personen Ooijer, Mido en deze man. En de contracten waarmee Mido en Tainio zijn gehaald vind ik ook prima |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 13:43 schreef freakie het volgende:Roodwit dat was niet de nood om het geld.. Daar kwam ajax wel uit.. Het was de nood om spelers te behouden.. Als ajax niet had gewonnen dan had ons ajax zowiezo 1 top speler kwijt geraakt.. Dus suarez, steek of van der wiel.. Dat wil je niet dat was denk ik meer de nood bij ajax.. Want als je cl niet haalde had het voor ajax finalcieel beter geweest dan de cl halen.. Dat was niet om de geld nood? De oorzaak van spelers verkopen als ze CL misliepen was juist dat ze er bijzonder slecht voorstaan op financieel gebied. Ik geloof dat dit al 10.000 keer is aangegeven en verteld in de media. Ik denk niet dat dhr. Slop op zolder nog een oude sok met knaken heeft waar hij Ajax wel even mee uit de penieble financiele situatie zou trekken als ze niet aan het miljoenen bal mee konden doen.
En ja, als er dan spelers weg moeten dan doe je weer niet mee voor de titel, maar dat betekend niet dat de oorzaak ineens iets heel anders was. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Nee dat is niet waar.. Wat ze op tv zegge is niet altjd waar.. ik heb ook zulke dingen gehoord maar met verkoop van suarez, van der wiel en steek verdien je meer dan groepsfase champions league hoor.. Champions league halen was erg goed omdat we spelers konden behouden.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
de champions league is een sportieve uitdagen waardoor grote spelers willen blijven en freakie is er weer, ken je sl nog? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 17:07 schreef freakie het volgende:Nee dat is niet waar.. Wat ze op tv zegge is niet altjd waar.. ik heb ook zulke dingen gehoord maar met verkoop van suarez, van der wiel en steek verdien je meer dan groepsfase champions league hoor.. Champions league halen was erg goed omdat we spelers konden behouden.. CL is sowieso een sportieve verbetering voor Ajax, maar ik weet niet zo heel goed wat ik nu met je antwoord aanmoet. Je kan wel roepen: niet waar, niet waar, maar de feiten liggen op tafel. De kranten stonden er bol van. Dus prima als je wil geloven dat ze er dubbel en dwars uit waren geweest met de verkoop van een aantal spelers (wat je uberhaupt nooit als zekerheid kunt beschouwen vanuit een financieel perspectief). Het herhaaldelijk niet winnen van de landstitel en missen van de champions league zorgt al jaren voor oplopende schulden. Evenals het torenhoge salarishuis en de algemene kosten zoals de toekomst, de huur van de Arena etc.
Dus als jij zegt dat ze CL niet nodig hadden en er wel uit zouden komen met die geldprobleempjes, dan ken je vast mensen binnen de organisatie en ben je beter ingelicht dan ik.
Op Catennacio.nl stond een tijd terug een leuk stuk over hoe het financieel gaat met Ajax. Misschien leuk om eens door te lezen: http://www.catenaccio.nl/2010/04/05/ajax-staat-op-rand-financiele-afgrond/
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 september 2010 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
roodwit? Dat stukje begint al met ajax op rand van afgrond.. ajax zit in categorie 2.. Dat betekent dat het nog gaat.. in nederland is die categorie waar ajax bij ingedeeld staat de grootste categorie.. De champions league halen bied geen garantie op geld.. En ook niet op sportief gebied want we kunnen ook alles verliezen en dan verien je helemaal niks extra's.. en word je uitgeschakeld.. Dat sites dat geschreven hadden ben ik niet zo gevoelig voor as je suarez voor 25 mil kwijt was, van der wiel vor 10 en steek voor 7 dan had je weer geld gehad.. Dan zeg ik niet dat ik dat wou maar het had financieel wel meer opgeleverd.. Uiteindelijk is de champions league halen beter voor ajax omdat ze nu spelers houden..
Welkom syl.. Waarom was je gekickt?? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
omdat ik die thomas ofzo flinke kritiek had gegeven |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
zat zie mn topics destijds dichtgooide |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Oke.. Ja daar zou ik ook wel kritiek op kunnen hebben ja.. Als ik het feyenoord forum zie daar zitten tig dubbelen post tussen.. |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
Ik denk echt dat dit weer zo'n frikandellen aankoop is. wat moet je met die dude.. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 22:07 schreef freakie het volgende:roodwit? Dat stukje begint al met ajax op rand van afgrond.. ajax zit in categorie 2.. Dat betekent dat het nog gaat.. in nederland is die categorie waar ajax bij ingedeeld staat de grootste categorie.. De champions league halen bied geen garantie op geld.. En ook niet op sportief gebied want we kunnen ook alles verliezen en dan verien je helemaal niks extra's.. en word je uitgeschakeld.. Dat sites dat geschreven hadden ben ik niet zo gevoelig voor as je suarez voor 25 mil kwijt was, van der wiel vor 10 en steek voor 7 dan had je weer geld gehad.. Dan zeg ik niet dat ik dat wou maar het had financieel wel meer opgeleverd.. Uiteindelijk is de champions league halen beter voor ajax omdat ze nu spelers houden.. Welkom syl.. Waarom was je gekickt?? Heb je het gelezen of alleen de kop? Je reactie doet me het laatste geloven. Maar als jij gelooft dat het ei er eerder was dan de kip of visa versa, vind ik dat prima. Maar het is duidelijk dat je niet 'gevoelig' bent voor informatie vanuit de club en liever afgaat op eigen interpetatie. Ieder z'n ding :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 september 2010 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Johnnyafca.. Kijk eens naar het programma..
Roodwit.. Ben niet gevoelig voor dingen die de media schrijft dit stukje gaat over allerlei financiele dingen die ik al wist.. Alleen we hadden het over is cl financieel beter voor ajax dan spelers verkopen.. Dat lijkt mij wel duidelijk.. ajax verdient niet meer aan de champions league dan als ze alleen al suarez hadden verkocht.. Uiteindelijk verdiende ajax met het doorgaan naar de groepsfases 6 mil.. In de groepsfase kun je nog wat winnen en hopen op een 2e plek.. en dan word het financieel aantrekkelijker dan spelers verkopen.. Ik heb het over opbrengst en als ajax minimaal met spelers verkopen 35 mil had verdient had dat beter geweest financieel dan champions league spelen.. Natuurlijk het is op elk gebied goed dat we champions league spelen..
Ik ben blij met de champions league en onze top spelers die nog gewoon een jaartje blijven!! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 17:35 schreef RoodWit81 het volgende:[..] CL is sowieso een sportieve verbetering voor Ajax, maar ik weet niet zo heel goed wat ik nu met je antwoord aanmoet. Je kan wel roepen: niet waar, niet waar, maar de feiten liggen op tafel. De kranten stonden er bol van. Dus prima als je wil geloven dat ze er dubbel en dwars uit waren geweest met de verkoop van een aantal spelers (wat je uberhaupt nooit als zekerheid kunt beschouwen vanuit een financieel perspectief). Het herhaaldelijk niet winnen van de landstitel en missen van de champions league zorgt al jaren voor oplopende schulden. Evenals het torenhoge salarishuis en de algemene kosten zoals de toekomst, de huur van de Arena etc. Dus als jij zegt dat ze CL niet nodig hadden en er wel uit zouden komen met die geldprobleempjes, dan ken je vast mensen binnen de organisatie en ben je beter ingelicht dan ik. Op Catennacio.nl stond een tijd terug een leuk stuk over hoe het financieel gaat met Ajax. Misschien leuk om eens door te lezen: http://www.catenaccio.nl/2010/04/05/ajax-staat-op-rand-financiele-afgrond/ Goed stuk.... kluif om te lezen maar goed stuk. |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
welk programma? of bedoel je de vele wedstrijden die er nog komen?
quote:Op donderdag 02 september 2010 - 07:38 schreef freakie het volgende:Johnnyafca.. Kijk eens naar het programma.. Roodwit.. Ben niet gevoelig voor dingen die de media schrijft dit stukje gaat over allerlei financiele dingen die ik al wist.. Alleen we hadden het over is cl financieel beter voor ajax dan spelers verkopen.. Dat lijkt mij wel duidelijk.. ajax verdient niet meer aan de champions league dan als ze alleen al suarez hadden verkocht.. Uiteindelijk verdiende ajax met het doorgaan naar de groepsfases 6 mil.. In de groepsfase kun je nog wat winnen en hopen op een 2e plek.. en dan word het financieel aantrekkelijker dan spelers verkopen.. Ik heb het over opbrengst en als ajax minimaal met spelers verkopen 35 mil had verdient had dat beter geweest financieel dan champions league spelen.. Natuurlijk het is op elk gebied goed dat we champions league spelen.. Ik ben blij met de champions league en onze top spelers die nog gewoon een jaartje blijven!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 september 2010 door Johnnyafca -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Tainio ken ik helemaal niet, maar Jol zal het wel weten. Ik ben alleen bang dat het de ontwikkeling van onze talenten remt, want Ajax mag nooit zijn identiteit verliezen. Je moet van een aankoop zeker weten dat ie meerwaarde heeft t.o.v. een jeugdspeler, anders is het niet te billijken. Laten we hopen dat Jol het allemaal juist ziet en we mogen constateren dat ie het tot nu toe uitstekend doet. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
ik snap niet hoe jullie erbij komen dat jol niks met de jeugd doet... interview niet gezien op ajax tv ????
zet voor jezelf de spelers van ajax 1 is op een rij en zet de leeftijden erbij.. en dan de reservers en de leeftijden en remco sarpong en donald komen blijkbaar gewoon te kort.. jol heeft vorig jaar nog gezegt dat hij gechameerd was van donald.. maar donald heeft waarschijnlijk bewezen geen groot genoeg talent te zijn.. (bijv bij willem2) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 01 september 2010 - 12:19 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Het is misschien een iets andere aanpak dan we gewend zijn, maar niet per definitie een verkeerde. Dat Jol de jeugd weer de hoofdrol wil laten spelen heeft hij al menig maal verkondigd tegen de pers en ook zijn acties binnen de organisatie (o.a. de A-Selectie weer laten trainen op de toekomst) laten wel zien dat hij er echt mee bezig is. Hij heeft ook o.a. Eriksen, Bonevacia en Jozefzoon al laten debuteren natuurlijk. Donald en Sarpong zijn jammerlijk, al ben ik nooit echt overtuigd geweest van de kwaliteiten van de laatste. Ik denk dat er de jaren hiervoor wel meer talenten weg zijn geglipt waar ze spijt van hebben gehad (elia bv). Daar ontkomt je bijna niet aan. Het is natuurlijk ook dringen met al die jonge talenten. Zeker als de doorstroming niet goed loopt. Er moeten natuurlijk ook weer spelers verkocht worden. Een Emanuelson zit al veel te lang bij Ajax voor het goede. Die had op z'n hoogtepunt of een jaar erna verkocht moeten worden. Nu zit hij andere talenten in de weg. Ik denk dat als zulke problemen worden opgelost, we vanzelf weer in de klassieke Ajax structuur terecht komen. Hier hoef ik helemaal niks aan toe te voegen. Goede analyse, RoodWit81! Ook ik heb een grenzeloos vertrouwen (gekregen) in Martin Jol. Hij doet het erg goed. En ook wat je schrijft over Emanuelson, dat roep ik (met Remco) ook al een flinke tijd. Maar wat betreft Urby: er zijn op dit forum twee "kampen", óf je vindt hem fantastisch óf je vindt hem waardeloos, iets er tussenin blijkt op ons forum kennelijk niet te bestaan. Overigens had ik nog ook nooit van Tainio gehoord..!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 september 2010 door Pietje -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
mjah pietje dat hebben we wel vaker met andere spelers.. ene kamp vind eriksen niks en zien het talent niet anderen zien het talent wel.. en zo zijn er nog wel wat op te noemen... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 02 september 2010 - 21:46 schreef nummer10 het volgende:mjah pietje dat hebben we wel vaker met andere spelers.. ene kamp vind eriksen niks en zien het talent niet anderen zien het talent wel.. en zo zijn er nog wel wat op te noemen... Absoluut met je eens nummer10. Dat geldt trouwens voor alles, ook met eten. Over smaak valt niet te redetwisten. En dat is met Urby ook. (Niet de smaak, maar zijn capaciteiten...) Gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde :-) En dus is er ruimte voor discussie en dat is alleen maar leuk, mits het niet ontaardt in schelden... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Niet in schelden ontaarden???
We zijn toch geen stelletjes Staphorsters |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: inderdaad, soms is hier het woordje JOH, of KEREL al te erg.....PFffffffff |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik zie dat stukje van roodwit weer.. Maar er is nu een stukje dat ajax niet uit de financiele problemen komt met de champions league.. Jeetje ga ik dan toch gelijk krijgen?? :O |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Joh remco.. Wat een gekke kerel ben jij zeg!!!! xDxDxD |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: LOL of mag ik dat nu ook niet zeggen hahahahahahahah, pas op he, je noemde ook zomaar het woordje "gekke" dadelijk vat iemand dat weer verkeerd op |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja haha xD Krijg gelijk dreigementen enzo.. Ag kan er wel tegen.. Wat een kerel ben jij zeg xDxD |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Of je moeder!!!!.....
Is lief..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 september 2010 door freakie -- |
|
|
|