|
|
|
tom
|
|
|
Brand maar los over opstelling en eindscore |
|
|
|
|
dege
|
|
|
de vaste opstelling zoals gewoonlijk, of er moeten al gekke dingen in Madrid gebeuren. Maar ondanks dat die lui uit die smerige stad alweer verloren hebben, hahaha, word het toch een lastige wedstrijd, maar ga er vanuit dat AJAX op kwaliteit deze pot gaat winnen, gok op 0-2 EN WE ZWAAIEN MET ZIJN ALLEN NAAR DE KUIP hahaha |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
oprollen die handel 0-5 voor ajax 4x suarez 1x Mounir nee ff serieus, ajax moet deze wedstrijd zonder problemen kunnen winnen, weet iemand al welke scheidsrechter het wordt? want Vink durft ajax toch geen penalty te geven in een volle kuip.. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
zeker weten het wort weer vinkie boy!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 september 2010 door adriu -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
als ajax maar wint, de eerste topper van het jaar, deze punten hebben we heel hard nodig richting ***.
AJAX moet in staat zijn de 0 te houden.
Vertongen en Suarez zullen superfit zijn, maar we moeten wel oppassen aangezien Feyenoord er extra op gebrand zal zijn van AJAX te winnen...
AJAX scoort altijd, dus ik verwacht een 2/3-0 overwinning |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
denk dat feyenoord beter de punten gratis aan ajax kan geven!! 1-10!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 september 2010 door adriu -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ajax heeft real(0-0) achter de rug,Feyenoord kan de hele week rustig trainen dus ik denk met een super gemotiveerd Feyenoord 1-2.Suarez 0-1,Vlaar 1-1,El Ham 1-2 |
|
|
|
|
wup von dutch
|
|
|
quote:Op zondag 12 september 2010 - 16:22 schreef Afcarius het volgende:oprollen die handel 0-5 voor ajax 4x suarez 1x Mounir nee ff serieus, ajax moet deze wedstrijd zonder problemen kunnen winnen, weet iemand al welke scheidsrechter het wordt? want Vink durft ajax toch geen penalty te geven in een volle kuip.. volle kuip ? lees dit maar eens ! http://www.feyenoordleven.nl/?p=2005
ze hebben het zelf ook al door hahahaha
vraag me af wat ze met een nieuw stadion moeten als ze er nog geen 40.000 bezet krijgen !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 september 2010 door wup von dutch -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Anita eruit. Urby linksback. Sulejmani linksbuiten. Het enige waar Ajax voor moet waken is gemakzucht want Ajax kan alleen maar verliezen volgende week want iedereen gaat uit van een overwinnning |
|
|
|
|
afca rico
|
|
|
Ajax is verplicht om te winnen ze hebben namelijk veel betere spelers dan die andere ploeg. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tsja weetje feyenoord is rete slecht de laatste tijd.. Maar makkelijk winnen doen we nooit tegen feyenoord.. Ben heel benieuwt.. Denk dat we dit keer wel winnen en groots.. 4-1 |
|
|
|
|
bird
|
|
|
makkie 4 1 voor ons aller ajax |
|
|
|
|
bird
|
|
|
trouwens 4 0 ze hebbe geen spits nhahahah |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Easy je moet fluitend richting de kuip rijden als ajax selectie,winnen doe je er toch wel...haha
het zijn maar kut kakkerlakken kut kakkerlaken,joden schaam je niet wees en echte ajacied en zing dai anti kakkerlakken lied...3 punten in de pocket. |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
Gewoon zelfde opstelling Alleen zou Miralem voor urby doen.Ik en mido mee op de bank.En ik schat dat we de nul houden en dat het 0-4 wordt ,Helemaal niets in rotterdam |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Klein detail tav topic het is a.s. zondag Feijenoord-Ajax beste mensen, geen Ajax- Feijenoord |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
Hahahaha.
Het is altijd prijs in de kuip dus we kunnen het daar net zo goed Ajax-feyenood noemen |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 12 september 2010 - 21:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:Klein detail tav topic het is a.s. zondag Feijenoord-Ajax beste mensen, geen Ajax- Feijenoord Nee joh. Voor ons is een wedstrijd in de Kuip tegenwoordig een thuiswedstrijd, dus staat de topictitel toch goed ;-) Alleen hebben de supporters op de tribune de verkeerde shirts aan en zingen ze voor de verkeerde club, maar we spelen toch echt thuis. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
1-5 ofzo... wordt erg grappig a.s. weekend |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
lol feyenoord heeft het zwaar.. wie gaan ze naast vlaar zetten?? bahia geblesseerd, indi geschorst..word nog leuk :P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat iedereen hiero een beetje te makkelijk denkt over de komende wedstrijd in Rotterdam, Feyenoord zal uitermate gebrand zijn op winst, zeker na de blamage van de bekerfinale afgelopen seizoen.
AJAX speelt woensdag een hele zware pot tegen Real, en als AJAX daar verliest dan is het maar afwachten hoe de moraal aankomende zondag is... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Het moraal zal echt geen knauw krijgen als ze woensdag verliezen. Ik bedoel een nederlaag uit bij Madrid is geen schande het moet alleen geen dikke nederlaag worden. Je kan zo'n wedstrijd op meerdere manier "bekijken". Verliezen ze woensdag dan zijn ze zondag extra gemotiveerd. Winnen of spelen ze gelijk dat krijg je weer dat ze ze zichzelf gaan overschatten. We zien het allemaal wel.
ps Volgens diverse media zullen Bruins en Bahia beide spelen. |
|
|
|
|
corvermeer
|
|
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
echt ongelooflijk sommigen hier.
We kunnen alleen met 2 penalty's van Willem2 winnen, maar denken wel in een uitpot bij een gebrand Feyenoord met 4/5-0 te gaan winnen.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
T punt is dat we dat met 30 procent deden en feyenoord ietsje beter is.. Maar niet al te veel.. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op maandag 13 september 2010 - 18:49 schreef remco k het volgende:echt ongelooflijk sommigen hier. We kunnen alleen met 2 penalty's van Willem2 winnen, maar denken wel in een uitpot bij een gebrand Feyenoord met 4/5-0 te gaan winnen.. Was je afgelopen zaterdagavond in het stadion? Bij de warming-up zag ik al dat het die avond niet ging gebeuren... scheelde wel weer qua zuipen want om nu elk jaar net zoveel halve liters naar binnen te gieten als doelpunten... Beetje gas geven en Willempiede2e was nergens te bekennen dus nee...
We gaan zondag nogmaals flink vlammen, vorig jaar onnodig gelijk. Dat wordt nu winst. Elk punt telt dit jaar en dat weet de club nu nog beter dan vorig jaar. Groningen Uit voelde al als een nederlaag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 september 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 september 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
0-3 vind ik een mooie uitslag... ( 0-6 beter ) maar dat zie ik toch niet gebeuren, week daarna PSV ofzo toch?? sorry ff geen zin om te checken... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op maandag 13 september 2010 - 18:49 schreef remco k het volgende:echt ongelooflijk sommigen hier. We kunnen alleen met 2 penalty's van Willem2 winnen, maar denken wel in een uitpot bij een gebrand Feyenoord met 4/5-0 te gaan winnen.. uit tegen Feyenoord is toch echt even een andere wedstrijd als Tegen Willem II Remco, daar zijn alle Ajacieden gebrand om te winnen, dus om die 2 wedstrijden met elkaar te vergelijken klopt toch niet |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
makkie ajax speelt alle frustataties van zich af bij die kakkerlakken en nou is gewoon helemaal slachten die hap |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik ben met kleine winst al heel blij......... |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
|
|
|
adriu
|
|
|
ajax is super fris hebben niets gedaan in madrid ! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Rellen, een supportersverbod en grote verschillen op de ranglijst. Is het failliet van de Klassieker nabij? Twee diehard-fans van Ajax en feyenoord oordelen tegenover dagblad De Pers. AjaxF-side.NL De één (Niels Koolenbrander) is voor Ajax en heeft een extra verdieping op zijn huis laten bouwen om zijn Ajax-verzameling kwijt te kunnen. De liefde voor zijn club heeft hij op zijn lijf laten tatoeëren. De ander (Tom Boersma) is voor feyenoord. De club kan hem, letterlijk, tot tranen toe beroeren. Ook in goede tijden, zegt hij er voor de zekerheid maar bij. Maar zijn liefde voor de club blijft. Want: Hoe goed of slecht de prestaties van feyenoord ook zijn, mijn gevoel voor de club wordt alleen maar sterker.
Zondag is het feyenoord-Ajax, sinds mensenheugenis een wedstrijd die bol staat van de rivaliteit. De belangrijkste wedstrijd van het jaar. Niets voor niets plaatste World Soccer Magazine de wedstrijd op de vijfde plaats in hun 50 Greatest Derbies-lijst.
Steeds meer is de Klassieker echter aan inflatie onderhevig. Vandalisme, een supportersverbod en grote verschillen op de ranglijst verpesten al jarenlang de wedstrijd. Het werpt de vraag op of de Klassieker nog wel de Klassieker is. En als iemand zich daarover mag uitspreken, dan zijn het deze twee diehard-fans van feyenoord en Ajax wel. Een tweegesprek aan de vooravond van de Klassieker.
Waar zitten jullie zondag om half één? Niels: Thuis, voor de tv. Daar heb je meteen een teer punt te pakken. De burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam hebben besloten dat de komende jaren uitsupporters de Klassieker niet meer mogen bijwonen. De lol is er wel een beetje van af op deze manier, want in mijn ogen zit het speciale karakter van deze wedstrijd hem voor een groot deel in de sfeer. Met de trein van Amsterdam naar Rotterdam en dan aankomen bij de Kuip, dat is zon overweldigend gevoel, dat is haast niet te beschrijven. Nu zit ik zondag voor de tv. Dan beleef je het toch heel anders. Wat is voetbal zonder supporters? Dat is toch niks? Tom: Ik zit zondag in Vak VV, zoals altijd. Ik heb een seizoenskaart. Dat betekent om acht uur s ochtends de deur uit. Niet ideaal, nee. Voetbal hoort zondagmiddag om half drie te zijn. Het is allemaal veel commerciëler geworden. Maar dat begrijp ik aan de andere kant ook wel. Ik redeneer zo: Feyenoord krijgt er tv-geld voor terug. En wat goed is voor feyenoord, moet uiteindelijk ook goed zijn voor de fans.
Háten jullie de tegenstander? Niels: Haten is een groot woord. Maar als feyenoord verliest, dan heb ik een goeie dag, daar ga ik niet schijnheilig over doen. Ik ben geen liefhebber, ik ben supporter. Tom: Als verzamelaar van feyenoord-memorabilia kreeg ik ooit een vaantje van de wedstrijd feyenoord-Ajax aangeboden, met daarop het logo van beide clubs. Dat heb ik beleefd geweigerd. In mijn huis hoort geen Ajax-embleem. Punt.
Geen uitsupporters, minder sfeer. Hebben jullie er nog wel zin in? Tom: Sfeer maak je tijdens de Klassieker met zn tweeën, wat dat betreft kunnen we niet zonder elkaar. Maar het gaat me te ver om te stellen dat daarom de lol er echt van af is. Het blijft Feyenoord-Ajax. Niels: Voor mij is de lol er wel af. Een Klassieker zonder uitsupporters is voor mij geen Klassieker meer. Die kick als je met de trein aankomt bij de Kuip, dat is niet te beschrijven. Het tegen elkaar op zingen, het schelden, je weet als supporter meteen: hier staat iets op het spel. Nu zit ik voor de tv. Tja
Het gaat zondag tussen de nummer acht en nummer twee. Al jaren heeft Ajax het monopolie op de winst. Dat maakt het er ook niet aantrekkelijker op, toch? Niels: Ik schat in dat de laatste tien jaar negentig procent van de Klassiekers door Ajax is gewonnen. De spanning is weg. Het is gaandeweg steeds meer een gewone wedstrijd geworden. Tom: Voor mij doet de stand op de ranglijst er niet toe. Het is een strijd tussen twee aartsrivalen En je kunt maar één aartsrivaal hebben en daar wil je koste wat kost van winnen. Natuurlijk hoop ik dat Feyenoord wint. Dat is misschien tegen beter weten in, dat weet ik ook wel. Maar hoe slechter het gaat, hoe sterker die hoop en het gevoel voor de club wordt.
Is het failliet van de Klassieker in zicht? Tom: Voor mij blijft Feyenoord-Ajax dé wedstrijd van het seizoen. Dat begint al op de dag dat het competitieprogramma bekend wordt. Het is de eerste wedstrijd die je opzoekt. Waar staat-ie? Elke dag denk ik aan Feyenoord en in aanloop naar de Klassieker is dat nóg extremer. Ik struin internet af, op zoek naar het laatste nieuws. Zaterdag is dat gevoel op zijn heftigst. Ik weet nu al dat ik dan niet goed slaap, die wedstrijd spookt dan door mijn hoofd. Niels: Nee, voor mij is het geen Klassieker meer. Dat heeft alles te maken met het feit dat er geen uitfans bij mogen zijn. Feyenoord-Ajax zonder supporters van de uitploeg is toch een beetje als, hoe zal ik het zeggen, een taart zonder slagroom. Best lekker nog, maar niet onweerstaanbaar.
Bron: DePers.nl |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 17:07 schreef dege het volgende:[..] uit tegen Feyenoord is toch echt even een andere wedstrijd als Tegen Willem II Remco, daar zijn alle Ajacieden gebrand om te winnen, dus om die 2 wedstrijden met elkaar te vergelijken klopt toch niet Thuis tegen Willem 2 alleen kunnen winnen met 2 gekregen penalty's. Dan ben je gewoon niet in vorm, en aangezien Feyenoord uit gewoon altijd lastig is, zal dat nu niet anders zijn... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
nee, maar het was duidelijk te zien dat ajax niet wilde voetballen tegen Willem II, het was een verplicht nummertje, als AJAX echt aangezet had hadden ze Willem II overlopen, dat weet je zelf ook wel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 13:14 schreef dege het volgende:nee, maar het was duidelijk te zien dat ajax niet wilde voetballen tegen Willem II, het was een verplicht nummertje, als AJAX echt aangezet had hadden ze Willem II overlopen, dat weet je zelf ook wel. 1 echte kans gecreerd in een hele wedstrijd, AJAX probeerde wel te voetballen in mijn ogen, alleen lukt dat door Jol zijn nieuwe systeem echt helemaal niet dit seizoen, er is nog geen fatsoenlijke goede wedstrijd gespeeld diet seizoen... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Hallo mensen. Na de frustraties weggewerkt te hebben van woensdag moet AJAX morgen op zoek naar eerherstel en wat is er mooier om de fans weer te laten zien waar Ajax voor staat, aanvallen en op zoek naar goals! Een mooi affiche morgen, want Ajax reist naar De Kuip om Feyenoord te bestrijden en de statistieken geven me hoop voor een goeie afloop. Ook al omdat Feyenoord niet in een al te beste vorm verkeert, maar We mogen ze niet onderschatten. De 54 ontmoetingen in de Eredivisie bevat een positief resultaat voor Ons Ajax. 18 overwinningen tegenover 17 winstpartijen voor de Rotterdammers. 19x gelijk dus en het doelsaldo is nog wel in het voordeel van Rotterdam-Zuid ( 103-102 ), maar morgen word dit minimaal gelijk getrokken!!!
De eerste oorwassing voor Feyenoord in Rotterdam was op 05-04-1959. 0-5 werd het en MISTER AJAX, BOBBY HAARMS ( R.I.P. ), speelde mee in die pot. Feyenoord beet zich stuk op de defensie van Ajax en keeper Bertus Hoogerman. Vlak voor rust komt Ajax op 0-1. Na een snelle combinatie kopt Piet van der Kuil de bal via Feyenoord-keeper Bram Panman tegen de paal. Guus van Ham maakt uit de rebound de openingstreffer. Doelman Panman gaat na rust opnieuw niet helemaal vrijuit. Hij laat de bal in de 54e minuut los na een schot van Jan Seelen. Van Ham is er weer als de kippen bij en maakt zijn tweede treffer van de middag. In die fase vlak na rust is Ajax oppermachtig. Benny Muller schiet vijf minuten na de 0-2 van afstand de derde Ajax-treffer binnen. In de 67e minuut is het weer raak, Seelen scoort met een hard diagonaal schot. Een kwartier voor tijd bepaalt weer Van Ham de eindstand op 0-5. Een eretreffer is Feyenoord niet gegund, BOB HAARMS haalt vlak voor tijd nog een bal van de lijn.
In het seizoen 71'72 wederom een glansoverwinning voor de Amsterdammers, 1-5. Arie Haan 0-1 ('9), Gerrie Mühren 0-2 ('19), Hans Posthumus 1-2 ('23), Cruijff 1-3 ('40), Cruijff 1-4 ('58), Piet Keizer 1-5 ('83). Het was de definitieve nekslag voor Feyenoord in de strijd om de landstitel, want met nog 5 wedstrijden voor de boeg kwam AJAX op een voorsprong van 5 punten op de Rotterdammers.
Op 02-11-1986 was het verschil miniem, maar wel weer in het voordeel van Ajax. 2-3 eindstand met ex-Feyenoorder Rob Witschge die toen in Ajax dienst het 1e doelpunt van de pot scoorde. De 1-1 kwam op naam van de Feyenoord-trainer van nu, Mario Been. San Marco tekende nog voor rust voor de 1-2 en na rust maakte invaller Peter Barendse 2-2. De winnende treffer voor Ons Ajax kwam in de 66e minuut op naam van weer Rob Witschge.
In het seizoen 92'93 had Feyenoord onder Willem v.Hanegem nog geen wedstrijd verloren, maar toen kwam Ajax op bezoek. V.Hanegem heeft slechte herinneringen aan de matches tegen Ajax als trainer, want Willem paste zijn elftal nooit aan Ajax aan. Hij ging altijd voor de winst en speelde altijd in eenzelfde systeem. Niet gaan voor een puntje, maar voor de volle 3 en aan het eind van de rit zul je zien dat je met zo'n denkwijze de meeste punten behaalt. Davids 0-1 ('60), Pettersson 0-2 ('71), Overmars 0-3 ('77) waren destijds de doelpuntenmakers en Ajax speelde toen met dit elftal; Edwin van der Sar, Sonny Silooy, Danny Blind, Marciano Vink, Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Rob Alflen, Stefan Pettersson, Edgar Davids en Marc Overmars. John v.Loen en Johnny Hanssen vervingen tussentijd Davids en Pettersson.
1-2 werd het op 26-08-2001 met het volgende scoreverloop; Ibrahimovic 0-1 ('64), van der Vaart 0-2 ('82), Jon Dahl Tomasson 1-2 ('90). Een seizoen later idem dito 1-2 en weer flikte Ajax het om op een 0-2 voorsprong te komen; Wamberto 0-1 ('23), Litmanen 0-2 ('43), van Hooijdonk 1-2 ('56).
De laatste 3 seizoenen eindigde het duel in een gelijkspel. De laatste zit nog vers in het geheugen ( 1-1 ), maar de 2-2 van 11-11-2007 was er één vol strijd en drama. Van Bronckhorst 1-0 ('28), Rommedahl 1-1 ('52), Siem De Jong 1-2 ('67), De Guzman 2-2 ('74).
Het word dus weer tijd voor een overwinning in de Rotterdamse Kuip en met Suarez en Vertonghen weer in de gelederen gaat dit ook lukken en Jol moet gewoon doen waarin AJAX goed is. De flanken bezet en ik wil El Hamdaoui als diepe spits, waardoor de Jong zijn klasse weer eens kan laten zien. Mario Been zegt geen angst te hebben, maar zegt dit puur om zijn ploeg voor een afgang te behoeden. Die afgang blijft Feyenoord denk ik ook bespaart, want ik verwacht een nipte 1-2.
Zit ik uit mijn nek te lullen? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
nope ali,je lult zeker niet uit je nek,ik hoop ook op een kleine overwinning,alhoewel het geen echte ouderwetse klassieker meer is ,is 010 altijd erop gebrand om ajax te verslaan.geen uitpubliek verpest het voor iedereen.ook voor onze jongens in de badkuip.ik hoop dat jantje vertonghen zich goed houdt morgen.Helaas zit ik voor de tv morgen maar het woelt me nu al in de buik.....voetballend gezien moet het een appel eitje wezen,maar ja we kunnen ze vooruit schreeuwen morgen wat we willen maar ze horen ons niet he? btw ,weer mooi stukkie huiswerk alibabba |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 september 2010 - 14:28 schreef alibabba het volgende:Hallo mensen. Na de frustraties weggewerkt te hebben van woensdag moet AJAX morgen op zoek naar eerherstel en wat is er mooier om de fans weer te laten zien waar Ajax voor staat, aanvallen en op zoek naar goals! Een mooi affiche morgen, want Ajax reist naar De Kuip om Feyenoord te bestrijden en de statistieken geven me hoop voor een goeie afloop. Ook al omdat Feyenoord niet in een al te beste vorm verkeert, maar We mogen ze niet onderschatten. De 54 ontmoetingen in de Eredivisie bevat een positief resultaat voor Ons Ajax. 18 overwinningen tegenover 17 winstpartijen voor de Rotterdammers. 19x gelijk dus en het doelsaldo is nog wel in het voordeel van Rotterdam-Zuid ( 103-102 ), maar morgen word dit minimaal gelijk getrokken!!! De eerste oorwassing voor Feyenoord in Rotterdam was op 05-04-1959. 0-5 werd het en MISTER AJAX, BOBBY HAARMS ( R.I.P. ), speelde mee in die pot. Feyenoord beet zich stuk op de defensie van Ajax en keeper Bertus Hoogerman. Vlak voor rust komt Ajax op 0-1. Na een snelle combinatie kopt Piet van der Kuil de bal via Feyenoord-keeper Bram Panman tegen de paal. Guus van Ham maakt uit de rebound de openingstreffer. Doelman Panman gaat na rust opnieuw niet helemaal vrijuit. Hij laat de bal in de 54e minuut los na een schot van Jan Seelen. Van Ham is er weer als de kippen bij en maakt zijn tweede treffer van de middag. In die fase vlak na rust is Ajax oppermachtig. Benny Muller schiet vijf minuten na de 0-2 van afstand de derde Ajax-treffer binnen. In de 67e minuut is het weer raak, Seelen scoort met een hard diagonaal schot. Een kwartier voor tijd bepaalt weer Van Ham de eindstand op 0-5. Een eretreffer is Feyenoord niet gegund, BOB HAARMS haalt vlak voor tijd nog een bal van de lijn. In het seizoen 71'72 wederom een glansoverwinning voor de Amsterdammers, 1-5. Arie Haan 0-1 ('9), Gerrie Mühren 0-2 ('19), Hans Posthumus 1-2 ('23), Cruijff 1-3 ('40), Cruijff 1-4 ('58), Piet Keizer 1-5 ('83). Het was de definitieve nekslag voor Feyenoord in de strijd om de landstitel, want met nog 5 wedstrijden voor de boeg kwam AJAX op een voorsprong van 5 punten op de Rotterdammers. Op 02-11-1986 was het verschil miniem, maar wel weer in het voordeel van Ajax. 2-3 eindstand met ex-Feyenoorder Rob Witschge die toen in Ajax dienst het 1e doelpunt van de pot scoorde. De 1-1 kwam op naam van de Feyenoord-trainer van nu, Mario Been. San Marco tekende nog voor rust voor de 1-2 en na rust maakte invaller Peter Barendse 2-2. De winnende treffer voor Ons Ajax kwam in de 66e minuut op naam van weer Rob Witschge. In het seizoen 92'93 had Feyenoord onder Willem v.Hanegem nog geen wedstrijd verloren, maar toen kwam Ajax op bezoek. V.Hanegem heeft slechte herinneringen aan de matches tegen Ajax als trainer, want Willem paste zijn elftal nooit aan Ajax aan. Hij ging altijd voor de winst en speelde altijd in eenzelfde systeem. Niet gaan voor een puntje, maar voor de volle 3 en aan het eind van de rit zul je zien dat je met zo'n denkwijze de meeste punten behaalt. Davids 0-1 ('60), Pettersson 0-2 ('71), Overmars 0-3 ('77) waren destijds de doelpuntenmakers en Ajax speelde toen met dit elftal; Edwin van der Sar, Sonny Silooy, Danny Blind, Marciano Vink, Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Rob Alflen, Stefan Pettersson, Edgar Davids en Marc Overmars. John v.Loen en Johnny Hanssen vervingen tussentijd Davids en Pettersson. 1-2 werd het op 26-08-2001 met het volgende scoreverloop; Ibrahimovic 0-1 ('64), van der Vaart 0-2 ('82), Jon Dahl Tomasson 1-2 ('90). Een seizoen later idem dito 1-2 en weer flikte Ajax het om op een 0-2 voorsprong te komen; Wamberto 0-1 ('23), Litmanen 0-2 ('43), van Hooijdonk 1-2 ('56). De laatste 3 seizoenen eindigde het duel in een gelijkspel. De laatste zit nog vers in het geheugen ( 1-1 ), maar de 2-2 van 11-11-2007 was er één vol strijd en drama. Van Bronckhorst 1-0 ('28), Rommedahl 1-1 ('52), Siem De Jong 1-2 ('67), De Guzman 2-2 ('74). Het word dus weer tijd voor een overwinning in de Rotterdamse Kuip en met Suarez en Vertonghen weer in de gelederen gaat dit ook lukken en Jol moet gewoon doen waarin AJAX goed is. De flanken bezet en ik wil El Hamdaoui als diepe spits, waardoor de Jong zijn klasse weer eens kan laten zien. Mario Been zegt geen angst te hebben, maar zegt dit puur om zijn ploeg voor een afgang te behoeden. Die afgang blijft Feyenoord denk ik ook bespaart, want ik verwacht een nipte 1-2. Zit ik uit mijn nek te lullen? Hé alibabba. Het is opnieuw een journalistiek hoogstandje! Leuk om te lezen. En om even je laatste vraag te beantwoorden: nee, je zit niet uit je nek te lullen. Ik heb ook zo mijn vragen, twijfels en eigen gedachten over de huidige tactiek van Martin Jol. Het liep zo waanzinnig goed tijdens te tweede seizoenshelft, na de winterstop vorig seizoen. Dat was voetbal uit de hoge school en dat heb ik dit seizoen (nog) niet kunnen zien. Helaas... Wat de wedstrijd van morgen betreft, tja, het is en blijft Feyenoord-Ajax en dat is altijd een aparte wedstrijd. Het maakt niet uit of Ajax in vorm is of uit vorm is en dat geldt eveneens voor Feyenoord. Er zal geen coach zijn die zijn club hoeft te motiveren voor zo'n wedstrijd. Ik hoop op een reguliere en mooie overwinning voor onze Ajacieden, maar ik heb in SportPooler "slechts" 1-2 ingevuld, kennelijk net als jij. En nu maar hopen dat we allebei gelijk hebben :-)) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
DENNIS BERGKAMP, een Ajacied pursang in de klassieker! Geniet van dit filmpje!
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
juist,dank ali!mooi filmpje man. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 september 2010 - 15:51 schreef Pietje het volgende:[..] Hé alibabba. Het is opnieuw een journalistiek hoogstandje! Leuk om te lezen. En om even je laatste vraag te beantwoorden: nee, je zit niet uit je nek te lullen. Ik heb ook zo mijn vragen, twijfels en eigen gedachten over de huidige tactiek van Martin Jol. Het liep zo waanzinnig goed tijdens te tweede seizoenshelft, na de winterstop vorig seizoen. Dat was voetbal uit de hoge school en dat heb ik dit seizoen (nog) niet kunnen zien. Helaas... Wat de wedstrijd van morgen betreft, tja, het is en blijft Feyenoord-Ajax en dat is altijd een aparte wedstrijd. Het maakt niet uit of Ajax in vorm is of uit vorm is en dat geldt eveneens voor Feyenoord. Er zal geen coach zijn die zijn club hoeft te motiveren voor zo'n wedstrijd. Ik hoop op een reguliere en mooie overwinning voor onze Ajacieden, maar ik heb in SportPooler "slechts" 1-2 ingevuld, kennelijk net als jij. En nu maar hopen dat we allebei gelijk hebben :-)) 100% gelijk, helaas heeft ons dit ook al punten gekost, uit bij Groningen heeft ons hierdoo punten gekost, en ik denk ook dat we in Madrid meer kans hadden gehad als Jol was verder gegaan op vorig seizoen.
MOrgen 1-3 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 september 2010 - 15:51 schreef Pietje het volgende:[..] Hé alibabba. Het is opnieuw een journalistiek hoogstandje! Leuk om te lezen. En om even je laatste vraag te beantwoorden: nee, je zit niet uit je nek te lullen. Ik heb ook zo mijn vragen, twijfels en eigen gedachten over de huidige tactiek van Martin Jol. Het liep zo waanzinnig goed tijdens te tweede seizoenshelft, na de winterstop vorig seizoen. Dat was voetbal uit de hoge school en dat heb ik dit seizoen (nog) niet kunnen zien. Helaas... Wat de wedstrijd van morgen betreft, tja, het is en blijft Feyenoord-Ajax en dat is altijd een aparte wedstrijd. Het maakt niet uit of Ajax in vorm is of uit vorm is en dat geldt eveneens voor Feyenoord. Er zal geen coach zijn die zijn club hoeft te motiveren voor zo'n wedstrijd. Ik hoop op een reguliere en mooie overwinning voor onze Ajacieden, maar ik heb in SportPooler "slechts" 1-2 ingevuld, kennelijk net als jij. En nu maar hopen dat we allebei gelijk hebben :-)) Pietje, helemaal mee eens, Ik denk dat het komt omdat Ajax in de tweede helft van vorig seizoen geen last van vermoeidheid had, kijk naar de Zeeuw en van der Wiel ze lopen nu over het veld omdat het moet, ze stralen geen plezier uit het lijkt wel of ze een beetje voetbal moe zijn. Ook moet Jol terug naar het systeem van vorig jaar met een links en rechtsbuiten. Sulejmanie en Suarez) Als hij dan ook Anita en Eeriksen terug naar de schoolbanken stuurt en Blind linksachter zet dan komt het wel goed dit seizoen. Blind vandaag al uitproberen tegen Feyenoord, goede testcase voor hem Ajax en Jol. |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Ik ga voor 0-2 vanmiddag, denk niet dat AJAX vaak zal scoren en denk ook niet dat Feyenoord zal scoren. Ik denk 1x Emanuelson in minuutje 40 en Suarez in de 75e minuut maken het compleet voor AJAX!
De opstelling van ons aller AJAX wordt:
Stekelenburg
van der Wiel Alderweireld Vertonghen Anita
de Zeeuw de Jong Enoh
Suarez El Hamdaoui Emanuelson
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 september 2010 door Pim -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
nee, urby en demy op de bank! |
|
|
|