Op zondag 19 september 2010 - 14:43 schreef remco k het volgende:Een lekker potje voetbal vandaag, en gelukkig de de 3 punten wederom gewoon naar A'dam.
AJAX speelde gelukkig weer in zijn "oude" systeem, met 2 controleurs en de Jong gewoon als een echte 10, en dat zag je zeker bij de Jong ook goed terug, hij was vandaag echt beresterk en je ziet bij hem dat hij fysiek sterker aan het worden is.
Een heel groot compliment gaat toch echt uit naar Enoh, het is echt van wereldklasse wat die jongen vandaag gepresteerd heeft, iedere bal was verdedigend voor hem, en ook Lindgren was erg goed vandaag, al valt hij door zijn sobere spel veel minder op.
Verdedigend stond het naar mijn mening redelijk goed, al kan dat wel veel beter, toch hebben we maar weinig echte kansen weg gegeven.
Voorin vond ik Hammie de eerste helft slecht spelen, en Suarez was de tweede helft vrij matig, gelukkig hadden ze allebei wel een goede helft. Sulejmani was vanuit de basis redelijk goed, hij hield het veld goed breed, en als het kon en nodig was kwam hij naar binnen om een combinatie aan te gaan, die combinaties is iets bij AJAX dat echt veel beter moet gaan in de toekomst, want er zit maar weinig rendement in, en goals komen bij ons over het algemeen door individuele klasse, VErdedigend deed Sulejmani meer dan zijn werk en hij heeft hard gewerkt. Een aantal van zijn acties waren prima en hij kwam zijn directe tegenstander vooral in de eerste helft goed voorbij, in de tweede helft was dit een stuk minder.
AJAX moet in het begin van de tweede helft natuurlijk gewoon 3/4 goals maken, en maakt het zich door dit niet te doen erg moeilijk in de eindfase.
Groot compliment trouwens voor de scheids, in een volle kuip fluit hij een solide wedstrijd en liet zich niet intimideren door het wat MATTE legioen. de afgekeurde goals waren 100% terecht afgekeurd, en ik denk zelfs dat ook de 2-1 afgekeurd had moeten worden aangezien Steek in zijn 5 meter gebied werd vastgehouden en dit gewoon niet mag volgens de regels. eind goed al goed en de eerste topper is door AJAX gewonnen en de drie punten gaan terecht naar A"DAM....