BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Van Hanegem: Mario Been moet nu echt een andere toon gaan aanslaan

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 13 september 2010 - 10:09
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Mario Been moet nu echt een andere toon gaan aanslaan (FR-Fanatic)

Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 14 september 2010 - 01:47   quote  deeplink  
Van Hanegem: Mario Been moet nu echt een andere toon gaan aanslaan

Langzaam maar zeker ga ik me toch zorgen maken over Feyenoord. Niet omdat ze gisteren van NAC hebben verloren, want in Breda kan iedereen wel een keer verliezen. Het gaat mij meer om de manier waarop ze met hun verlies om gaan.

Ik hoor Mario Been vaak vergoelijkend praten. Die uithaal naar Tim de Cler was een paar weken geleden een uitzondering. Meestal praat hij het eventuele resultaat of het slechte spel goed door over de jeugd te beginnen of over de goede veldbezetting die er dan kennelijk wel was.

Ik snap wel dat hij het zo doet en ik mag hem graag, maar hij moet een andere toon gaan aanslaan. Hij moet zijn spelers nu beter gaan maken. Je kunt ze ook complexen aanpraten. Wat geeft het dat ze jong zijn? Dan heb je een gebrek aan ervaring, maar misschien heb je als beginneling wel meer verrassing in je spel dan een ervaren speler.

Ik zie het probleem niet aan een jong elftal. En blijkt een speler écht te kort te komen, dan laat je hem buiten de ploeg, oud of jong, maakt niet uit. En slechte speler mag nooit de maat bepalen van je team. Zo heb ik ernstige twijfels over Smolov. Ik zie hem niet als de spits met wie Feyenoord verder komt. Het is een heel modale, onopvallende jongen die onvoldoende doelgericht is.

Ik weet heus wel dat Tomasson aan het herstellen is, maar stel dan maar een jongen uit de jeugd in de spits, deze Smolov komt gewoon tekort. Feyenoord zet momenteel helemaal niemand echt onder druk. Vreselijk is dat. Ik zag ze in Breda best aardig spelen, maar dat vindt iedere tegenstander goed zolang je in hun strafschopgebied niet gevaarlijk bent.

Bij NAC vind ik het leuk dat Karelse en Aandewiel het samen blijven doen. Ik zou die twee jongens nu eens écht het vertrouwen geven en ondersteunen. NAC moet die gok gewoon nemen, het kost niets extra. Wie weet, groeit er iets goeds uit. Ik zag ze juichen na de doelpunten van hun ploeg. Ze stonden nog net niet in de middencirkel, geloof ik.

Vanuit zulke betrokkenheid en emotie kun je verder aan de slag. Ik adviseer ze daarbij wel om Leonardo voortaan op de tribune te zetten. Ik heb wel eens met die jongen gepraat, ik dacht dat hij zich zou verbeteren, maar daar geloof ik niet meer in. Het is een jongen die alleen aan zichzelf denkt en inmiddels een vervelende invloed op de groep heeft. Dat verongelijkte gezicht van hem als hij de bal niet krijgt of als hij niet begrepen wordt, naar is dat.

Bij de overige wedstrijden, viel het me weer op wat voor papierwinkel een dug-out tegenwoordig is. Louis van Gaal heeft de blocnote hier ooit geïntroduceerd maar bij FC Twente hebben ze tegenwoordig een hele bibliotheek op de reservebank ter beschikking, zo lijkt het. Als ze dáár opstaan om te juichen, vliegt het papier in het rond.

Het is geen nieuw beeld, maar het viel me weer eens op en ik kreeg er ook een gedachte bij. Veel van onze trainers schrijven alles op. Dat kan goed zijn, maar je straalt ook uit dat je alle foutjes noteert en daar daags erna weer op terugkomt. Het is een symbool voor de trainer die alle intuïtie uit het voetbal wil halen en zijn spelers compleet in kaart wil hebben.

Zouden we daarom zo weinig leuk voetbal zien de laatste jaren? Dat zou best eens kunnen. Van mij mogen ze blijven schrijven en na afloop hun plannen verdedigen en hun tactiek verduidelijken. Het hoort erbij. Maar ik zou toch vooral ook onze jonge, talentvolle spelers op hun creativiteit en hun intuïtie aan willen spreken. Laat ze eens zonder te veel ballast spelen, laat ze hun hart volgen en houd het bij een paar instructies. Neem de gok eens!

(Willem van Hanegem)
El Aanmeldi
 El Aanmeldi - dinsdag 14 september 2010 - 02:02   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 september 2018 door El Aanmeldi --
Red
 Red - dinsdag 14 september 2010 - 02:08   quote  deeplink  
punt uit!!
bram
 bram - dinsdag 14 september 2010 - 07:03   quote  deeplink  
leuke na-competitie,willem 2 en feyenoord.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 14 september 2010 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 02:02 schreef El Aanmeldi het volgende:

Iedereen moet maar accepteren dat het de komende jaren SANEREN, SANEREN en nog eens SANEREN zal zijn. Het is niet anders.
Maar we saneren al zo lang,en dan nog 3 a 4 jaar saneren,dat is een eeuwigheid!!!!
fredje
 fredje - dinsdag 14 september 2010 - 09:34   quote  deeplink  
Willem moet nu eens ophouden met dat negatief gezeik.
R()b
 R()b - dinsdag 14 september 2010 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 09:34 schreef fredje het volgende:
Willem moet nu eens ophouden met dat negatief gezeik.
Nou iig een andere toon aanslaan :D
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 14 september 2010 - 10:47   quote  deeplink  
Hij mag toch wel kritiek leveren? Doen wij hier ook altijd, waarom mag hij dat niet.

Ik ben het trouwens niet met hem eens hoor, want hoe kan Willem nou weten hoe je die jongens moet aanpakken? Hij staat niet dagelijks op het veld.
Misschien moet hij eens een paar weekjes meelopen op het trainingsveld en kan hij Mario adviseren (als deze daar behoefte aan heeft). Zo kan Mario er eventueel nog wat van leren. Niets mis mee toch?
Volgens mij is het juist wel goed als een trainer af en toe van een buitenstaander op de zere plek gewezen wordt. Je kunt er te kort op staan en dan zie je het euvel misschien niet (meer). Misschien moeten ze een keer per maand met een groepje mannen met veel ervaring (zoals Willem) een middagje onder het genot van een drankje over het team gaan praten. Mario kan er alleen maar wijsheid mee opdoen.
R()b
 R()b - dinsdag 14 september 2010 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 10:47 schreef Arie.Klooster het volgende:
Hij mag toch wel kritiek leveren? Doen wij hier ook altijd, waarom mag hij dat niet.

Opzich een persoonlijke mening niets mis mee.
Doen wij hier idd ook.
Alleen ben ik altijd bang als een groot voetbalpersoonlijkheid wat zegt , dat je gelijk duizenden meelopers hebt.
Met als gevolg nog meer onrust en gezeik.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 14 september 2010 - 11:20   quote  deeplink  
Wij vinden hier ook allemaal dat Castaignos in de spits moet. Gooi die jongen maar in het diepe. Er is niets te verliezen. Smolov is een goede voetballer maar meer iemand die baat heeft bij een echte spits in het centrum.

Op aangeven van Mokotjo scoorde Castaignos uit met de beloften bij PSV. Mario toon een beetje lef en zet Mokotjo en Castaignos in de basis.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 14 september 2010 - 12:06   quote  deeplink  
Ik vind het juist wel goed dat ze Castaignos niet te snel brengen. Die jongen is nog zo piep. Dat kun je ook kapot maken... Dat zou zonde zijn, want hij is het grootste talent wat er loopt!! Op korte termijn hebben we een spitsenprobleem, want we hebben geen echte spits. Alleen maar jongens die eigenlijk beter tot hun recht komen op een plek of aan de zijkant of achter de spits.
Nou dan gaat mijn voorkeur uit naar Cissé! En Bruins moet ook blijven staan, want die wordt steeds beter!!!
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 14 september 2010 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 12:06 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik vind het juist wel goed dat ze Castaignos niet te snel brengen. Die jongen is nog zo piep. Dat kun je ook kapot maken... Dat zou zonde zijn, want hij is het grootste talent wat er loopt!! Op korte termijn hebben we een spitsenprobleem, want we hebben geen echte spits. Alleen maar jongens die eigenlijk beter tot hun recht komen op een plek of aan de zijkant of achter de spits.
Nou dan gaat mijn voorkeur uit naar Cissé! En Bruins moet ook blijven staan, want die wordt steeds beter!!!
ik vind dat zo een geklets Cruijff kwam ook op zijn 17e in de basis. Ok in de spits is het zwaarder. Begin met 1 helft en bouw het op of zo. Bij de beloften lopen ook beesten in de verdediging rond bij tegenstanders en daar begon hij gisteren wel in de basis tegen PSV. Kreeg kansen en scoorde. Het is gewoon gelul dat ie te jong is. Gewoon brengen er is niks anders

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 september 2010 door sportdwaas --
sterski010
 sterski010 - dinsdag 14 september 2010 - 13:39   quote  deeplink  
Wijnaldum speelde als 16 jarige al wekelijks...
bram
 bram - dinsdag 14 september 2010 - 13:44   quote  deeplink  
laat willem het maar overnemen van mario,zou het een stuk beter gaan
sevillana
 sevillana - dinsdag 14 september 2010 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 13:44 schreef bram het volgende:
laat willem het maar overnemen van mario,zou het een stuk beter gaan
kan Willem 't niet overnemen van Leo?
bespaart iig weer veel op vliegtickets.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 september 2010 door sevillana --
ovi
 ovi - dinsdag 14 september 2010 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 13:44 schreef bram het volgende:
laat willem het maar overnemen van mario,zou het een stuk beter gaan
Zou je denken Bram?
Ik denk dat de methodes van mensen zoals v. Hanegem allang niet meer werkt
ovi
 ovi - dinsdag 14 september 2010 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 13:46 schreef sevillana het volgende:

[..]

kan Willem 't niet overnemen van Leo?
bespaart iig weer veel op vliegtickets.
hahahaha Willem heeft toch vliegangst ?
sevillana
 sevillana - dinsdag 14 september 2010 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 13:50 schreef ovi het volgende:

[..]

hahahaha Willem heeft toch vliegangst ?
juist
R()b
 R()b - dinsdag 14 september 2010 - 13:59   quote  deeplink  
Hij gaat altijd met de auto naar Marokko denk ik.
sevillana
 sevillana - dinsdag 14 september 2010 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 13:59 schreef R()b het volgende:
Hij gaat altijd met de auto naar Marokko denk ik.
is toch iets voordeliger dan vliegen?
bram
 bram - dinsdag 14 september 2010 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 13:49 schreef ovi het volgende:

[..]

Zou je denken Bram?
Ik denk dat de methodes van mensen zoals v. Hanegem allang niet meer werkt
ik denk het wel ovi,willem heeft zo een giga ervaring en kan echt met jeugd omgaan,
ik ken hem persoonlijk en ik denk dat een telefoontje genoeg is,godteringnakendeverdommenis
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 14 september 2010 - 14:41   quote  deeplink  
Wijnaldum is geen Castaignos en Cruyff ook niet, dus dat is gelul. Elke speler heeft een eigen aanpak nodig. Misschien kan hij het direct wel aan, misschien niet. Als je 'm dan wel al gebracht hebt, is hij kapot gemaakt.
Let maar op: gaandeweg dit jaar komt die jongens steeds meer aan spelen toe. Wie weet staat hij juist in een grote wedstrijd (zondag?) voor het eerst in de basis...
R()b
 R()b - dinsdag 14 september 2010 - 14:45   quote  deeplink  
Moeten Gudde en Jacobs dan niet eerst weg zijn?
Ik meende dat hij niet onder hun wilde werken.
Red
 Red - dinsdag 14 september 2010 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 14:45 schreef R()b het volgende:
Moeten Gudde en Jacobs dan niet eerst weg zijn?
Ik meende dat hij niet onder hun wilde werken.
Dat heb ik ook begrepen. Maar lijkt me geen optie om Been en Beenhakker weg te sturen. Maakt eigenlijk niet uit wie er nu is, het resultaat waar we op hopen blijft uit door het ontbreken van knaken en motivatie.
bram
 bram - dinsdag 14 september 2010 - 14:57   quote  deeplink  
knaken snap ik,geen motivatie begrijp ik niet
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 14 september 2010 - 14:58   quote  deeplink  
Ooh, kijk, dus en zo... Willem zou het echt niet veel beter doen. Laat Mario die jongens nou maar klaar stomen voor of het grote werk bij Feyenoord (over een jaar of wat) of het grote werk bij een (andere) grote clup, wat in dat geval geld voor Feyenoord betekent, mits de contracten bij de juiste spelers worden verlengd... Na regen komt zonneschijn en er schijnt iets te zijn van zeven magere jaren, zeven vette jaren... Nou maar hopen dat dit de magere jaren zijn, niet de vette!
Red
 Red - dinsdag 14 september 2010 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 14:57 schreef bram het volgende:
knaken snap ik,geen motivatie begrijp ik niet
Nou als je de gemiddelde wedstrijd bekijkt dan zie je wat ik bedoel met het ontbreken van motivatie.
Sommige wedstrijden spelen ze goed en krijg je goede hoop op een goed verloop van de competitie. Maar een week later worden ze weer door gebrek aan inzet (niet genoeg gemotiveerd) van de mat gespeeld. Sommige spelers snappen niet dat je met een hoop inzet en motivatie heel ver kan komen. We hoeven niet eens buiten de laatste 4 te eindigen maar dan moeten ze wel inzet tonen en gemotiveerd gaan en blijven spelen.

Helaas zal dit zondag niet anders zijn en krijgen we weer klappen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 september 2010 door Red --
Wolfmen
 Wolfmen - dinsdag 14 september 2010 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 14:34 schreef bram het volgende:

[..]

ik denk het wel ovi,willem heeft zo een giga ervaring en kan echt met jeugd omgaan,
ik ken hem persoonlijk en ik denk dat een telefoontje genoeg is,godteringnakendeverdommenis
of zet hem erbij,heb al eerder gezegd dat het onbegrijpelijk is dat zo'n ras Feyenoorder
thuis zit in deze situatie met onze club,alhoewel ik begreep dat Willem en Beenhakker elkaar niet helemaal liggen .....?!
maar dat schuiven ze maar ff opzij

Willem=HELD!
bultage
 bultage - dinsdag 14 september 2010 - 18:27   quote  deeplink  
Misschien is hij wel de bekende nederlander die het gezicht wil zijn voor de geldinzamelingsactie..?
Ronnie9000
 Ronnie9000 - dinsdag 14 september 2010 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 17:52 schreef Wolfmen het volgende:

[..]

of zet hem erbij,heb al eerder gezegd dat het onbegrijpelijk is dat zo'n ras Feyenoorder
thuis zit in deze situatie met onze club,alhoewel ik begreep dat Willem en Beenhakker elkaar niet helemaal liggen .....?!
maar dat schuiven ze maar ff opzij

Willem=HELD!
Zou geweldig zijn, dan nog een 4-4-2 systeem en wie weet kan het nog wat worden. Ik vind kritiek op de huidige situatie meer dan terrecht. Zelfs excelsior met alle respect naar hun doen het stukken beter dan hetgeen wat feyenoord de laatste weken heeft laten zien. En het elke keer op de jeugd gooien is idd wel erg gemakkelijk.

Ik vind dat mario te stellig is en niet openstaat voor andermans mening, het zal zuur zijn om toe te geven dat zijn taktiek niet werkt met dit elftal maar wat is nou belangrijker. Een team dat punten haalt of mario zijn eer.

Laat hem een taktiek uitdoktoren die ideaal is voor deze spelers. Baseer de taktiek op je huidige selectie, niet op je eigen idealen. Dan speelt ieder op zijn favoriete plek, dit geeft meer zelfvertrouwen en uiteindelijk beter resultaat. Dat dit gezegd moet blijven worden geeft wel aan hoe stellig iemand kan zijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 14 september 2010 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 14:34 schreef bram het volgende:

[..]

ik denk het wel ovi,willem heeft zo een giga ervaring en kan echt met jeugd omgaan,
,godteringnakendeverdommenis
Ik denk het ook alleen nogmaals hoeft Been zeker niet weg van mij..
Kom op Bram Been verdient meer dan nu weggestuurd te worden..
Ik word wel doodziek van de feiten die Willem aangeeft....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 september 2010 door Leon FR1908 --
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 14 september 2010 - 21:05   quote  deeplink  
Ik zie in Willem de nieuwe trainer als Been weg zou gaan!! Been pakt het inderdaad verkeerd aan naar mijn mening. Verkeerde uitspraken, verkeerde opstelling en een tactisch drama!! Toch gun ik hem geen ontslag!! is wel een man met een hart voor de club!!
Pietje1
 Pietje1 - vrijdag 17 september 2010 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 - 21:05 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Ik zie in Willem de nieuwe trainer als Been weg zou gaan!! Been pakt het inderdaad verkeerd aan naar mijn mening. Verkeerde uitspraken, verkeerde opstelling en een tactisch drama!! Toch gun ik hem geen ontslag!! is wel een man met een hart voor de club!!
Slecht plan, Willem moet het veld niet meer op. Die tijd is geweest.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 17 september 2010 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 - 08:48 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

Slecht plan, Willem moet het veld niet meer op. Die tijd is geweest.
inderdaad.
Milo
 Milo - vrijdag 17 september 2010 - 09:13   quote  deeplink  
+1

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Van Hanegem: Mario Been moet nu echt een andere toon gaan aanslaan









0.0084879