|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 09:31 schreef BD het volgende:Mee eens. Hij heeft misschien wel de wil en de over-mijn-lijk mentaliteit, maar komt gewoonweg veeeeeeeeels te kort op dit niveau. Hoewel ik Urby ook niet geweldig vind op die positie, zie ik idd oook liever hem daar spelen Heb je Urby niet gezien thuis tegen Kiev, die werd nog veel makkelijker overlopen dan ANita. Onze hele linkerkant is gewoon te zwak.
Ik hoop dat Atouba weer rap fit is, kan die eindelijk gaan laten zien, waar hij voor na A'dam is gehaald |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 12:04 schreef Brandje het volgende:Ook al is hij een gemaakte verdediger dan mag je toch verwachten dat hij een bal fatsoenlijk aan kan nemen en een pass over tien meter kan geven of eis ik nu teveel van een speler van Ajax??? Je hebt het nu over Urby neem ik aan toch? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 13:36 schreef Brandje het volgende:Ik ben vanaf dag een al niet spreken over Anita. Van Basten haalde hem er destijds bij en toen was het ook al niks. Maar goed jij zal wel fan van hem en als dat het niveau is waar jij blij van wordt vind ik het best maar ik vind het triest dat jij niet inziet dat die jongen echt veel te kort komt. Noem mij een sterk punt van hem? Inzet, snelheid ( alleen niet als hij achteruit loopt) Goede strakke inspeelpass, overzicht, balcontrole. |
|
|
|
|
Heico
|
|
|
@Fsidevak129 Van mijn part ga je zoeken, ik heb nog nooit veel in hem gezien, niet dat ik hier heel erg veel actief ben. Wellicht op andere Ajax-forums.
Ik ben niet van het mee-lullen, ik geef mijn mening zoals ik die zie, mocht hij het anders gaan laten zien ben ik niet te beroerd om mijn mening te herzien hoor.
Dan ben je geen NONO maar iemand met een eigen mening! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 14:15 schreef Heico het volgende:@Fsidevak129 Van mijn part ga je zoeken, ik heb nog nooit veel in hem gezien, niet dat ik hier heel erg veel actief ben. Wellicht op andere Ajax-forums. Ik ben niet van het mee-lullen, ik geef mijn mening zoals ik die zie, mocht hij het anders gaan laten zien ben ik niet te beroerd om mijn mening te herzien hoor. Dan ben je geen NONO maar iemand met een eigen mening! Mag best maar als je nu pas een mening vormt en niet na aanleiding van eind vorig seizoen ga je toch daadwerkelijk te kort door de bocht. Nogmaals... ik zit hier al een tijdje en Anita was de maanden Januari, Februari, Maart en April totaal geen discussie-punt. Bij niemand. Sterker nog...hij werd zelfs geprezen en nu komen opeens uit alle hoeken lieden die beweren dat hij nooit wat is geweest. Kan ik met mijn pet niet bij, vind dat getuige van meelullen met de grote massa en geen eigen mening. Dat jij misschien dan hier nog niet aktief was maakt niks uit want ik ben op vele fora wel aktief en ook daar was de stemming precies hetzelfde eind vorig seizoen. Anita was van onbesproken gedrag en een grote verantwoordelijke voor de weinige tegen doelpunten, vooral in ons eigen huis.
dus nogmaals, waarom opeens de kentering ten aanzien van Anita. Dat het niet goed is de laatste wedstrijden ben ik met de meeste eens maar hij is niet alleen verantwoordelijk, qua inzet en drive blijft hij beter dan bijvoorbeeld de Zeeuw de laatste tijd. |
|
|
|
|
Heico
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 14:30 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Mag best maar als je nu pas een mening vormt en niet na aanleiding van eind vorig seizoen ga je toch daadwerkelijk te kort door de bocht. Nogmaals... ik zit hier al een tijdje en Anita was de maanden Januari, Februari, Maart en April totaal geen discussie-punt. Bij niemand. Sterker nog...hij werd zelfs geprezen en nu komen opeens uit alle hoeken lieden die beweren dat hij nooit wat is geweest. Kan ik met mijn pet niet bij, vind dat getuige van meelullen met de grote massa en geen eigen mening. Dat jij misschien dan hier nog niet aktief was maakt niks uit want ik ben op vele fora wel aktief en ook daar was de stemming precies hetzelfde eind vorig seizoen. Anita was van onbesproken gedrag en een grote verantwoordelijke voor de weinige tegen doelpunten, vooral in ons eigen huis. dus nogmaals, waarom opeens de kentering ten aanzien van Anita. Dat het niet goed is de laatste wedstrijden ben ik met de meeste eens maar hij is niet alleen verantwoordelijk, qua inzet en drive blijft hij beter dan bijvoorbeeld de Zeeuw de laatste tijd. Er zijn veel mensen die inhaken op iets wat iemand anders roept, dan gaan ze weer kijken en dan zien ze ineens alleen die punten. Tenminste dat is wat ik denk dat er dan gebeurd. Ikzelf heb het nooit zo zien zitten in hem, ook Urby ben ik geen groot fan van. Al heb ik vorig seizoen even een moment heb gehad dat ik dacht dat ik mijn mening daarin moest gaan herzien, maar nu is hij weer niet sterk bezig in mijn ogen. Rendementloos. Ik verwacht dat als de linkerkant versterkt wordt het vanzelf beter zal gaan. Gelukkig is de rest van de ploeg prima in staat om in de NL competitie deze zwaktes op te vangen.
De Zeeuw wat je zegt, hij speelde heel erg zwak woensdag. Speelt dit seizoen nog niet zo sterk als vorig seizoen maar aangezien hij vorig jaar wél erg goed speelde in mijn ogen heeft hij wel wat krediet bij mij. |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 23:39 schreef Afcarius het volgende:[..] even serieus gast. Vind jij Emanuelson dit seizoen slecht? Ga je mond spoelen! Wie moet er dan komen? Sulejmani? sjonge jonge jonge. Emanuelson was gisteren een van de betere spelers en is ajacied in hart en nieren. Wat maakt het uit als Emanuelson maar 4x scoort in het seizoen? Als het team toch meer dan 100x scoort hoef je echt niet te klagen over doelpunten hoor.. Bovendien waren alle treffers van Emanuelson van Cruciaal belang, zonder hem hadden we misschien wel verloren van Dordrecht in de beker, maar dat is iedereen alweer vergeten. Hou toch op met zeiken op je eigen spelers. je gaat niet in op mijn punt en mijn punt is 100% terecht: EMANUELSON MAAKT TE WEINIG DOELPUNTEN VOOR EEN AANVALLER. Dat zei ik vorig seizoen ook al en toen scoorde hij ineens tegen AZ en PSV (wat een toeval!), maar hij is zo'n type waarvan van Gaal zou zeggen dat hij te weinig rendement heeft. In de Champions Leuague kom je nergens met dit soort spelers. |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 08:01 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Het gaat niet om het resultaat, dat kan inderdaad gebeuren tegen een club als Real Madrid. Het gaat echter wel om de manier waarop. Ik heb Ajax nog nooit zo afgedroogd zien worden. En dat kan kwam voornamelijk doordat Ajax het liet gebeuren. Steeds 10 meter van de man af dekken, totaal geen pressie geven en alleen maar achteruit lopen. Ze speelden duidelijk om niet te verliezen i.p.v. te winnen. En dat was eigenlijk ook al op te maken uit het perspraatje van Jol voorafgaand aan de wedstrijd, waarin hij al duidelijk liet blijken er weinig vertrouwen in te hebben. Dan gebeuren zulke dingen. Wat dat betreft kunnen ze iets leren van Twente die er gewoon zonder ontzag in kleunt tegen de houder van de Champions League en met veel lef, strijdlust en hun eigen spelletje een punt uit het vuur sleept. En dan kan iedereen wel zeggen dat Real een maatje te groot is, maar dat zullen we dus nooit weten. We hebben namelijk vooral van onszelf verloren. En de reden waarom ik Anita eruit licht is, omdat hij weer in negatieve zin bij beide doelpunten was betrokken. En dat is in de Europese wedstrijden niet de eerste keer geweest. En wellicht hebben we gewoon geen betere alternatieven, maar ik vind ook niet dat er moeite wordt gedaan om daar achter te komen. Hoeveel minuten heeft Blind, iemand waarvan veel mensen hier zeggen dat hij daar een kans verdient, dit seizoen nou op die plek gespeeld? Het is toch gek dat er zo weinig initiatief wordt ondernomen om te zoeken naar alternatieven voor een positie die zo zwak bezet is. En misschien blijkt dan uiteindelijk wel dat ook Blind niet de juiste man is, maar dan hebben we het in ieder geval wel geprobeerd. En jij zegt dat we Anita niet zo snel moeten afserveren, maar hetzelfde geldt voor Atouba hoor. Tuurlijk heeft hij tegen PSV zwak gespeeld, maar hij heeft niet voor niets op de loonlijst gestaan bij de Spurs en HSV, dus die jongen kan echt wel wat. Hij brengt iig een stuk meer fysiek mee, waardoor we minder kwetsbaar zijn bij stilstaande situaties. Idd, het had wel 15-0 kunnen worden er waren iets van 36 doelpogingen van Madrid. Dit heb ik nog nooit gezien van Ajax en als je kijkt naar een wedstrijd in het verleden waarin Ajax werd "weggespeeld", bv Parma uit onder van Gaal toen werd Ajax vooral weggecountered. Nu kon Ajax nauwelijks de bal vast houden en werd elke aanval van Madrid (van achteruit opgebouwd!) gevaarlijk. Dit is gewoon niet acceptabel. En iid Anita maakte een eigen doelpunt! Lijkt me duideliik dat hij schuld heeft aan de nederlaag. Blind had toch zo speeltijd kunnen krijgen tegn Willem II, Graafschap of Vitesse? Jol verdomt het, maar ik ben het dus niet met Jol eens. |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 23:39 schreef Afcarius het volgende:[..] even serieus gast. Vind jij Emanuelson dit seizoen slecht? Ga je mond spoelen! Wie moet er dan komen? Sulejmani? sjonge jonge jonge. Emanuelson was gisteren een van de betere spelers en is ajacied in hart en nieren. Wat maakt het uit als Emanuelson maar 4x scoort in het seizoen? Als het team toch meer dan 100x scoort hoef je echt niet te klagen over doelpunten hoor.. Bovendien waren alle treffers van Emanuelson van Cruciaal belang, zonder hem hadden we misschien wel verloren van Dordrecht in de beker, maar dat is iedereen alweer vergeten. Hou toch op met zeiken op je eigen spelers. Het team scoort 100x, ja dat is met suarez dwaas, als die niet meedoet heb je meteen een probleem dat zie je dus nu. Jij wordt al blij als die emanuelson tegen de lat schiet?? Wat een idioot. Hij was slecht tegen Madrid punt uit. En in de nederlandse competitie is hij matig als linkeraanvaller. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 14:30 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Mag best maar als je nu pas een mening vormt en niet na aanleiding van eind vorig seizoen ga je toch daadwerkelijk te kort door de bocht. Nogmaals... ik zit hier al een tijdje en Anita was de maanden Januari, Februari, Maart en April totaal geen discussie-punt. Bij niemand. Sterker nog...hij werd zelfs geprezen en nu komen opeens uit alle hoeken lieden die beweren dat hij nooit wat is geweest. Kan ik met mijn pet niet bij, vind dat getuige van meelullen met de grote massa en geen eigen mening. Dat jij misschien dan hier nog niet aktief was maakt niks uit want ik ben op vele fora wel aktief en ook daar was de stemming precies hetzelfde eind vorig seizoen. Anita was van onbesproken gedrag en een grote verantwoordelijke voor de weinige tegen doelpunten, vooral in ons eigen huis. dus nogmaals, waarom opeens de kentering ten aanzien van Anita. Dat het niet goed is de laatste wedstrijden ben ik met de meeste eens maar hij is niet alleen verantwoordelijk, qua inzet en drive blijft hij beter dan bijvoorbeeld de Zeeuw de laatste tijd. Ik zou niet willen zeggen dat het nooit een discussiepunt is geweest. Volgens mij zijn en waren we allemaal van mening dat hij gewoon te weinig fysiek heeft voor een verdediger. Daar kan hij niks aan doen, maar Jol wel (door daar iemand anders neer te zetten). Ik ben het inderdaad wel met je eens dat hij vorig seizoen in mindere mate een discussiepunt was, maar dat komt omdat hij toen niet op de proef werd gesteld. Ik vind het prima dat hij in de Nederlandse competitie daar lekker blijft spelen, maar in Europese wedstrijden blijkt dat zijn fysieke tekortkomingen hem parten spelen. Wellicht omdat het dan ook meer aankomt op zijn verdedigende kwaliteiten i.p.v. zijn opbouwende kwaliteiten.
Dat heeft dus niks te maken met meelullen, het was vorig seizoen gewoon minder een issue. En dat is het in de laatste Europese wedstrijden wel geworden. En dan mag daar best een discussie over gevoerd worden, daar zijn fora immers voor. Als mensen geirriteerd raken door de discussie, dan moeten ze gewoon een boek gaan schrijven waarin ze hun eigen mening in 80 pagina's kunnen verwoorden zonder tegengesproken te worden.
En dat gelul dat Anita een echte Ajacied is daar word ik ook moe van. Dennis Schulp was vroeger ook een échte Ajacied en werd bij zijn debuut zelfs de nieuwe Bergkamp genoemd, maar met deze échte Ajacieden hebben we geen derde ster gehaald. Voor mijn part zetten we er allemaal Feyenoorders in, zo lang ze maar presteren! En dan moet jij eens opletten hoe snel ze hier échte Ajacieden worden genoemd... |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
kom op als suarez en vertongen er bij waren gewees, dan was het gewoon 2-2 of 1-2 gewees! madrid mag blij zijn dat ze er niet bij waren!! |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 15:53 schreef adriu het volgende:kom op als suarez en vertongen er bij waren gewees, dan was het gewoon 2-2 of 1-2 gewees! madrid mag blij zijn dat ze er niet bij waren!! Wat een optimisme!! Maar waar baseer je dit op? |
|
|
|
|
Heico
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 15:19 schreef 1nummer14 het volgende:[..] Hij was slecht tegen Madrid punt uit. En in de nederlandse competitie is hij matig als linkeraanvaller. Mee eens! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik ben het ook volledig met hem eens. AJAX speelde zoals WHC tegen AJAX speelde, niks meer dan angst en geintimideerd door de tegenstander, hierdoor speelde AJAX gemiddeld 4 meter bij hun tegenstanders weg, zonder enige strijd, en was het voor Real wel heel erg gemakkelijk om door onze defensie heen te lopen, Real was absoluut niet goed, AJAX was gewoon heel erg slecht.
Spelers als Urby en De Zeeuw moesten hier de kar gaan trekken, waarvan ik de Zeeuw dat nog redelijk vond proberen, Urby was echt van een dramatisch niveau, niet voor niets ook de ajacied met het meeste balverlies (is een feit)..
In zo'n pot moeten er veel meer overtredingen worden gemaakt, niet dat je daar een pot mee wint of de schoonheidspijs, maar je stralt er wel je instelling en strijd mee uit.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 15:19 schreef 1nummer14 het volgende:[..] Het team scoort 100x, ja dat is met suarez dwaas, als die niet meedoet heb je meteen een probleem dat zie je dus nu. Jij wordt al blij als die emanuelson tegen de lat schiet?? Wat een idioot. Hij was slecht tegen Madrid punt uit. En in de nederlandse competitie is hij matig als linkeraanvaller. Het elftal is teveel afhankelijk van Suarez en dat is een groot probleem, in het verleden was het opvangen van een geblesseerde of geschorste nooit zo'n minpunt. Ik begrijp niet wat Jol doet! Ga gewoon op dezelfde voet door als eind vorig seizoen. Hou de flanken bezet en speel met een diepe spits. El Hamdaoui heeft niet veel tijd nodig om dat leren, want hij is daar slim genoeg voor. De Zeeuw, wanneer hij weer fris is, en Enoh als middenvelders en de rest is logisch. Waarom veranderen als het goed is???? |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 23:35 schreef Afcarius het volgende:[..] Atouba?! kom nou toch eens op jongens, houd op met je eigen spelers afkraken. Nu moet ineens de man die na de wedstrijd tegen psv belachelijk werdt gemaakt op de positie komen van de jongen die het afgelopen seizoen heel goed heeft gedaan. We spelen niet elke week tegen Real Madrid, maar wel tegen clubs als Willem II. Anita is ruim goed genoeg voor de Eredivisie. En, Atouba, blind, of wie dan ook had ook niet veel kunnen doen tegen Di Maria en Real in vorm gisteren. Het was een maatje te groot, get over it. Jullie dachten zeker ook dat we gingen winnen daar? Ik ben het met je eens!:) Maar ik had toch wel op een stunt gehoopt enigzins..En dat is met goed spel ook wel mogelijk denk ik..JAmmer we miste vertonghen en suarez.. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 15:53 schreef adriu het volgende:kom op als suarez en vertongen er bij waren gewees, dan was het gewoon 2-2 of 1-2 gewees! madrid mag blij zijn dat ze er niet bij waren!! ik denk dat jij jezelf na moeten laten kijken. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 16:26 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben het ook volledig met hem eens. AJAX speelde zoals WHC tegen AJAX speelde, niks meer dan angst en geintimideerd door de tegenstander, hierdoor speelde AJAX gemiddeld 4 meter bij hun tegenstanders weg, zonder enige strijd, en was het voor Real wel heel erg gemakkelijk om door onze defensie heen te lopen, Real was absoluut niet goed, AJAX was gewoon heel erg slecht. Spelers als Urby en De Zeeuw moesten hier de kar gaan trekken, waarvan ik de Zeeuw dat nog redelijk vond proberen, Urby was echt van een dramatisch niveau, niet voor niets ook de ajacied met het meeste balverlies (is een feit).. In zo'n pot moeten er veel meer overtredingen worden gemaakt, niet dat je daar een pot mee wint of de schoonheidspijs, maar je stralt er wel je instelling en strijd mee uit.. Jij bent het volledig met hem eens? Dus jij denkt dat we met Suarez en Vertonghen erbij gewoon een punt hadden gepakt? Ik denk dat het niks had uitgemaakt, aangezien de basishouding gewoon niet goed was, zoals je zelf ook al aangeeft. Als je geen pressie zet en maar achteruit blijft lopen, dan maakt het niet uit wie er spelen, dan word je tegen een club als Real Madrid toch wel weggespeeld. Ze konden wat dat betreft een voorbeeld nemen aan de lef, de durf en de passie waarmee Twente een dag eerder tegen Inter speelde. Zij durfden tenminste op de aanval te spelen tegen de houder van de Champions League. Ajax heeft geen moment de intentie gehad om in aanvallend opzicht iets te ondernemen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 21:10 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Jij bent het volledig met hem eens? Dus jij denkt dat we met Suarez en Vertonghen erbij gewoon een punt hadden gepakt? Ik denk dat het niks had uitgemaakt, aangezien de basishouding gewoon niet goed was, zoals je zelf ook al aangeeft. Als je geen pressie zet en maar achteruit blijft lopen, dan maakt het niet uit wie er spelen, dan word je tegen een club als Real Madrid toch wel weggespeeld. Ze konden wat dat betreft een voorbeeld nemen aan de lef, de durf en de passie waarmee Twente een dag eerder tegen Inter speelde. Zij durfden tenminste op de aanval te spelen tegen de houder van de Champions League. Ajax heeft geen moment de intentie gehad om in aanvallend opzicht iets te ondernemen... En dat is juist de reden dat ik denk dat suarez het verschil zou kan maken, hij brengt de rest van de spelers ook wat bij in het vel.d En |
|
|
|
|
Patrick Buisman
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 14:50 schreef 1nummer14 het volgende:[..] Idd, het had wel 15-0 kunnen worden er waren iets van 36 doelpogingen van Madrid. Dit heb ik nog nooit gezien van Ajax en als je kijkt naar een wedstrijd in het verleden waarin Ajax werd "weggespeeld", bv Parma uit onder van Gaal toen werd Ajax vooral weggecountered. Nu kon Ajax nauwelijks de bal vast houden en werd elke aanval van Madrid (van achteruit opgebouwd!) gevaarlijk. Dit is gewoon niet acceptabel. En iid Anita maakte een eigen doelpunt! Lijkt me duideliik dat hij schuld heeft aan de nederlaag. Blind had toch zo speeltijd kunnen krijgen tegn Willem II, Graafschap of Vitesse? Jol verdomt het, maar ik ben het dus niet met Jol eens. ........Godzijdank staat daarom Jol aan het roer bij Ajax en niet jij...... |
|
|
|
|
Patrick Buisman
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 16:26 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben het ook volledig met hem eens. AJAX speelde zoals WHC tegen AJAX speelde, niks meer dan angst en geintimideerd door de tegenstander, hierdoor speelde AJAX gemiddeld 4 meter bij hun tegenstanders weg, zonder enige strijd, en was het voor Real wel heel erg gemakkelijk om door onze defensie heen te lopen, Real was absoluut niet goed, AJAX was gewoon heel erg slecht. Spelers als Urby en De Zeeuw moesten hier de kar gaan trekken, waarvan ik de Zeeuw dat nog redelijk vond proberen, Urby was echt van een dramatisch niveau, niet voor niets ook de ajacied met het meeste balverlies (is een feit).. In zo'n pot moeten er veel meer overtredingen worden gemaakt, niet dat je daar een pot mee wint of de schoonheidspijs, maar je stralt er wel je instelling en strijd mee uit.. Zie ik hier nu een vergelijking tussen Ajax en WHC??? Moet niet echt veel gekker worden hoor Remco....lijkt me dat je gezien jouw uitpuilende database wel een iets treffender vergelijk kan maken....Vond overigens Quick Boys vorige week ook heel angstig en geintimideerd spelen.... |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 14:30 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Mag best maar als je nu pas een mening vormt en niet na aanleiding van eind vorig seizoen ga je toch daadwerkelijk te kort door de bocht. Nogmaals... ik zit hier al een tijdje en Anita was de maanden Januari, Februari, Maart en April totaal geen discussie-punt. Bij niemand. Sterker nog...hij werd zelfs geprezen en nu komen opeens uit alle hoeken lieden die beweren dat hij nooit wat is geweest. Kan ik met mijn pet niet bij, vind dat getuige van meelullen met de grote massa en geen eigen mening. Dat jij misschien dan hier nog niet aktief was maakt niks uit want ik ben op vele fora wel aktief en ook daar was de stemming precies hetzelfde eind vorig seizoen. Anita was van onbesproken gedrag en een grote verantwoordelijke voor de weinige tegen doelpunten, vooral in ons eigen huis. dus nogmaals, waarom opeens de kentering ten aanzien van Anita. Dat het niet goed is de laatste wedstrijden ben ik met de meeste eens maar hij is niet alleen verantwoordelijk, qua inzet en drive blijft hij beter dan bijvoorbeeld de Zeeuw de laatste tijd. ook in die maanden was er hier wel degelijk soms wat kritiek over hem. vooral omdat velen hem telicht vonden. dat vind ik ook maar vind hem zeker geen slechte voetballer. alleen op de linksback positie is wel gebleken dat hij niet de juiste persoon is. maar we moeten niet vergeten dat we op het moment weinig alternatieven hebben. en we kunnen wel allemaal roepen om blind. maar denk dat hij jol op de training niet genoeg overtuigt. en dat jol bij hem ook nog teveel zwakke punten vind. is dan ook nog een jonge speler die nog genoeg tijd heefd om vaste kracht teworden. hoop wel dat atouba binnenkort terug is en onze verwachtingen waarmaakt. maar denk dat we moeten ophouden om spelers aftekraken daar hebben we weinig aan. ook ik heb bedenkingen bij bepaalde spelers maar omdaar steeds op terug tekomen lijkt mij zinloos. persoonlijk denk ik dat vertrouwen meer resultaat opleverd. en geld voor versterking is er momenteel niet dus we zullen het er even mee moeten doen. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Ik vind de vergelijking met WHC-Ajax en Ajax-Madrid wel heel goed. Dat is ook het verschil in begroting |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 september 2010 - 20:51 schreef morkanne het volgende:Ik vind de vergelijking met WHC-Ajax en Ajax-Madrid wel heel goed. Dat is ook het verschil in begroting Tsja, als Real Madrid in zijn begroting ruimte laat voor een miljardenschuld, dan kun je dat inderdaad zo stellen ja... Maar feitelijk is het natuurlijk gruwelijke concurrentievervalsing dat de Europese topclubs zoveel miljoenenen schuld mogen hebben. Op deze manier zal Ajax nooit de aansluiting kunnen vinden... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 september 2010 - 23:08 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Tsja, als Real Madrid in zijn begroting ruimte laat voor een miljardenschuld, dan kun je dat inderdaad zo stellen ja... Maar feitelijk is het natuurlijk gruwelijke concurrentievervalsing dat de Europese topclubs zoveel miljoenenen schuld mogen hebben. Op deze manier zal Ajax nooit de aansluiting kunnen vinden... Dat is echt niet het enige probleem, toen ajax de CL won had Madrid al een schuld van meer dan 150 miljoen GULDEN ( Gulden klinkt trouwens wel heel lekker he) |
|
|
|
|
Heico
|
|
|
Vandaar ook de nieuwe plannen om clubs met een niet sluitende begroting buiten te sluiten!
Zag net trouwens dat er nogal wat verrassingen in de opstelling zitten.... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 21:40 schreef remco k het volgende:[..] En dat is juist de reden dat ik denk dat suarez het verschil zou kan maken, hij brengt de rest van de spelers ook wat bij in het vel.d En het is wel zo dat Suarez AJAX altijd aanjaagt om te storen, als iemand het 90 minuten lang doet is hij het wel, hij staat nooit stil. Of het een verschil had gemaakt in winnen of verliezen dat weet ik niet. Daar zullen we wellicht achter komen als Madrid op bezoek komt in Amsterdam. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 september 2010 - 12:05 schreef dege het volgende:[..] het is wel zo dat Suarez AJAX altijd aanjaagt om te storen, als iemand het 90 minuten lang doet is hij het wel, hij staat nooit stil. Of het een verschil had gemaakt in winnen of verliezen dat weet ik niet. Daar zullen we wellicht achter komen als Madrid op bezoek komt in Amsterdam. we zullen het zien toch?:) |
|
|
|
|
Dan Kroon
|
|
|
quote:Op donderdag 16 september 2010 - 23:39 schreef Afcarius het volgende:[..] even serieus gast. Vind jij Emanuelson dit seizoen slecht? Ga je mond spoelen! Wie moet er dan komen? Sulejmani? sjonge jonge jonge. Emanuelson was gisteren een van de betere spelers en is ajacied in hart en nieren. Wat maakt het uit als Emanuelson maar 4x scoort in het seizoen? Als het team toch meer dan 100x scoort hoef je echt niet te klagen over doelpunten hoor.. Bovendien waren alle treffers van Emanuelson van Cruciaal belang, zonder hem hadden we misschien wel verloren van Dordrecht in de beker, maar dat is iedereen alweer vergeten. Hou toch op met zeiken op je eigen spelers. Gast, met wat voor ogen kijk jij? Emanuelson is bizar slecht, zijn passing is echt slecht en ik vind het ook volkomen terecht dat die vandaag(zondag) op de bank begon. Ik zou inderdaad Suljemani er neer zetten. Die jongen kan tenminste wel een bal over 5 meter normaal geven en heeft nog een goede actie en een goede voorzet. Emanuelson zijn voorzetten belanden allemaal ver achter de 2e paal. Wat moet er dan mee gedaan worden? Met een beetje geluk loopt van der Wiel dan nog door die hem kan inhouden want Suarez loopt altijd richting het doel als er een aanval op links is. Emanuelson is een leuke voetballer maar heeft van alles wat te weinig!! |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
Ik hoor net bij Studio Voetbal dat de discussie niet alleen door mij aangezwengeld wordt... [sarcasme]Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten dat Anita suboptimaal presteert? :-P[/sarcasme] |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op zondag 19 september 2010 - 00:38 schreef remco k het volgende:[..] Dat is echt niet het enige probleem, toen ajax de CL won had Madrid al een schuld van meer dan 150 miljoen GULDEN ( Gulden klinkt trouwens wel heel lekker he) Toen hadden ze inderdaad 150 miljoen gulden (= circa 70 miljoen euro) schuld, tegenwoordig investeren ze circa 70 miljoen euro per jaar. Wel een andere orde van grootte dus... En het wordt allemaal maar toegelaten! Maar niet alleen bij Real Madrid hoor! Net zo goed bij Barcelona! Geen wonder dat het verschil tussen de top en subtop in Spanje zo groot is. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op zondag 19 september 2010 - 19:47 schreef Dan Kroon het volgende:[..] Gast, met wat voor ogen kijk jij? Emanuelson is bizar slecht, zijn passing is echt slecht en ik vind het ook volkomen terecht dat die vandaag(zondag) op de bank begon. Ik zou inderdaad Suljemani er neer zetten. Die jongen kan tenminste wel een bal over 5 meter normaal geven en heeft nog een goede actie en een goede voorzet. Emanuelson zijn voorzetten belanden allemaal ver achter de 2e paal. Wat moet er dan mee gedaan worden? Met een beetje geluk loopt van der Wiel dan nog door die hem kan inhouden want Suarez loopt altijd richting het doel als er een aanval op links is. Emanuelson is een leuke voetballer maar heeft van alles wat te weinig!! Ik vind Emanuelson nog altijd beter dan Sulejmani, en ik ben van mening dat Emanuelson in 90 minuten meer brengt dan Sulejmani in 90 minuten. Sulejmani mist een hoop scherpte. Emanuelson heeft ook een goede actie, en een subliem schot, dus het is maar net wat je wilt, een aanvaller die op doel schiet of eentje die voorzetten geeft. Want Sulejmani heb ik nog nooit van afstand zien schieten... Vinden jullie allemaal dan dat Urby een slecht seizoen heeft gedraaid vorig jaar? dan verschillen we daar in van mening. Ik denk dat Ajax met dezelfde opstelling als vorig jaar, maar dan Mounir voor Pantelic, kampioen kan worden. |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
quote:Op zondag 19 september 2010 - 22:37 schreef Harm de Graaf het volgende:Ik hoor net bij Studio Voetbal dat de discussie niet alleen door mij aangezwengeld wordt... [sarcasme]Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten dat Anita suboptimaal presteert? :-P[/sarcasme] Klopt... net zoals ze zeggen dat hij een middenvelder is die ook super gespeeld heeft in Jong Oranje. Is een andere toon dan dat hij niet kan voetballen wat je van sommige hier ook hoort. Nogmaals... Anita hoort daar niet. Gewoon Daley neerflikkeren tegen MVV en maar zien hoe het loopt. Beker is minst belangrijke dit seizoen. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 september 2010 - 15:19 schreef 1nummer14 het volgende:[..] Het team scoort 100x, ja dat is met suarez dwaas, als die niet meedoet heb je meteen een probleem dat zie je dus nu. Jij wordt al blij als die emanuelson tegen de lat schiet?? Wat een idioot. Hij was slecht tegen Madrid punt uit. En in de nederlandse competitie is hij matig als linkeraanvaller. Emanuelson matig als linkeraanvaller in de Nederlandse competitie? hij is een van de beste, Alleen Dzudzak is beter dan hem. Vind jij Chadli bijvoorbeeld beter dan Emanuelson dan? Ik denk dat jullie teveel van Ajax-spelers verwachtten. We droogden nog geen paar maanden geleden iedereen af met 3-0 en nou worden de spelers waar iedereen toen trots op was gewoon afgeserveerd en afgekraakt. Het gaat uiteindelijk altijd om het collectief, en iedereen weet dat als suarez niet mee doet het moeilijk wordt voor ajax, maar suarez had 'slechts' 35 doelpunten gemaakt waardoor er nog 65 overblijven. Emanuelson had vorig seizoen 5 goals en 7 assists. Daarmee heeft hij bewezen toch zeker wel van waarde te zijn voor Ajax.
Op Europees top nivo komen veel van onze spelers te kort, maar daarom spelen ze ook bij ons en niet bij Real Madrid. In de Eredivisie doen ze het prima, we staan nu zelfs weer bovenaan. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op zondag 19 september 2010 - 23:20 schreef XXX het volgende:[..] Klopt... net zoals ze zeggen dat hij een middenvelder is die ook super gespeeld heeft in Jong Oranje. Is een andere toon dan dat hij niet kan voetballen wat je van sommige hier ook hoort. Nogmaals... Anita hoort daar niet. Gewoon Daley neerflikkeren tegen MVV en maar zien hoe het loopt. Beker is minst belangrijke dit seizoen. van mij mag jol Blind gerust een kans geven in de beker. De beker lijkt me daar een uitstekende plek voor, doen ze in Engeland immers ook allemaal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 september 2010 - 22:39 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Toen hadden ze inderdaad 150 miljoen gulden (= circa 70 miljoen euro) schuld, tegenwoordig investeren ze circa 70 miljoen euro per jaar. Wel een andere orde van grootte dus... En het wordt allemaal maar toegelaten! Maar niet alleen bij Real Madrid hoor! Net zo goed bij Barcelona! Geen wonder dat het verschil tussen de top en subtop in Spanje zo groot is. Het is exact hetzelfde, toen koste een speler namelijk ook veel minder, uit mijn hoofd was Weah 1 van de duurste spelers destijds, hij koste toen wel 30 miljoen gulden. tegenwoordig zijn de prijzen van spelers buiten alle proporties en daarmee groeit dus ook de schuldenlast bij ploegen als REal |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 september 2010 - 23:17 schreef Afcarius het volgende:[..] Ik vind Emanuelson nog altijd beter dan Sulejmani, en ik ben van mening dat Emanuelson in 90 minuten meer brengt dan Sulejmani in 90 minuten. Sulejmani mist een hoop scherpte. Emanuelson heeft ook een goede actie, en een subliem schot, dus het is maar net wat je wilt, een aanvaller die op doel schiet of eentje die voorzetten geeft. Want Sulejmani heb ik nog nooit van afstand zien schieten... Vinden jullie allemaal dan dat Urby een slecht seizoen heeft gedraaid vorig jaar? dan verschillen we daar in van mening. Ik denk dat Ajax met dezelfde opstelling als vorig jaar, maar dan Mounir voor Pantelic, kampioen kan worden. je kan van beide spelers genoeg mooie afstandschoten vinden die de goal in gaan. Urby heeft inderdaad een hele fijne linkerpoot, alleen gaan 80% van zijn voorzetten of schoten op goal de 2e ring in..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 september 2010 - 23:20 schreef XXX het volgende:[..] Klopt... net zoals ze zeggen dat hij een middenvelder is die ook super gespeeld heeft in Jong Oranje. Is een andere toon dan dat hij niet kan voetballen wat je van sommige hier ook hoort. Nogmaals... Anita hoort daar niet. Gewoon Daley neerflikkeren tegen MVV en maar zien hoe het loopt. Beker is minst belangrijke dit seizoen. Ook Daley hoort daar niet te spelen, beide jongens zijn middenvelders en geen verdedigers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 september 2010 - 23:29 schreef Afcarius het volgende:[..] Emanuelson matig als linkeraanvaller in de Nederlandse competitie? hij is een van de beste, Alleen Dzudzak is beter dan hem. Vind jij Chadli bijvoorbeeld beter dan Emanuelson dan? Ik denk dat jullie teveel van Ajax-spelers verwachtten. We droogden nog geen paar maanden geleden iedereen af met 3-0 en nou worden de spelers waar iedereen toen trots op was gewoon afgeserveerd en afgekraakt. Het gaat uiteindelijk altijd om het collectief, en iedereen weet dat als suarez niet mee doet het moeilijk wordt voor ajax, maar suarez had 'slechts' 35 doelpunten gemaakt waardoor er nog 65 overblijven. Emanuelson had vorig seizoen 5 goals en 7 assists. Daarmee heeft hij bewezen toch zeker wel van waarde te zijn voor Ajax. Op Europees top nivo komen veel van onze spelers te kort, maar daarom spelen ze ook bij ons en niet bij Real Madrid. In de Eredivisie doen ze het prima, we staan nu zelfs weer bovenaan. En dat is genoeg voor AJAX??? meedoen om de titel in Nl en een wekelijks worden afgestraft in Europa???
Je zegt het zelf al "alleen Dsudzak is beter" en ook achter dsudzak zit geen grote club aan, dat zegt ook heel erg veel. |
|
|
|
|
aukevandergeest
|
|
|
kijk meneer jol ik hou net als tegen groningen de paal vast oeps weer een goal tegen fey 2-1 sorry maar ik hield wel de paal ....anik .saan ......video gezien werden kinderen voor minder uit het team gezet schande |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 08:14 schreef remco k het volgende:[..] En dat is genoeg voor AJAX??? meedoen om de titel in Nl en een wekelijks worden afgestraft in Europa??? Je zegt het zelf al "alleen Dsudzak is beter" en ook achter dsudzak zit geen grote club aan, dat zegt ook heel erg veel. De discussie in dit topic gaat over Anita, niet over Emanuelson. Daarvoor is een apart topic beschikbaar.
On: Zoals al eerder gezegd is Anita geen linksback. Hij mist de body en lengte om daar tot zijn recht te komen. Gisteren was hij wederom 1 van de slechtere spelers. Het wordt tijd dat Ajax voor vervangers gaat kijken voor die plek. Misschien dat Atouba daar wel kan spelen, maar volgens mij zal die door blessures maar weinig spelen. Ajax moet dus op zoek gaan naar een linksback. Ook met Blind zie ik het probleem niet worden opgelost. Ajax moet scouten en wel heel snel, zodat er in de winterstop een vervanger kan komen. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 12:05 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] De discussie in dit topic gaat over Anita, niet over Emanuelson. Daarvoor is een apart topic beschikbaar. On: Zoals al eerder gezegd is Anita geen linksback. Hij mist de body en lengte om daar tot zijn recht te komen. Gisteren was hij wederom 1 van de slechtere spelers. Het wordt tijd dat Ajax voor vervangers gaat kijken voor die plek. Misschien dat Atouba daar wel kan spelen, maar volgens mij zal die door blessures maar weinig spelen. Ajax moet dus op zoek gaan naar een linksback. Ook met Blind zie ik het probleem niet worden opgelost. Ajax moet scouten en wel heel snel, zodat er in de winterstop een vervanger kan komen. Anita is goed genoeg voor ons om kampioen van de Eredivisie te worden. Anita heeft vorig jaar ook een uitstekend seizoen gedraaid en werd zelfs bijna opgeroepen om mee te gaan met het Nederlands elftal. We spelen niet elke week tegen de Europese top, en ik denk dat Tegen bijvoorbeeld Auxerre, anita goed genoeg is. Nogmaals, hou op met je eigen spelers af te kraken. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 11:39 schreef aukevandergeest het volgende:kijk meneer jol ik hou net als tegen groningen de paal vast oeps weer een goal tegen fey 2-1 sorry maar ik hield wel de paal ....anik .saan ......video gezien werden kinderen voor minder uit het team gezet schande Heel duidelijk verhaal! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 12:29 schreef Afcarius het volgende:[..] Anita is goed genoeg voor ons om kampioen van de Eredivisie te worden. Anita heeft vorig jaar ook een uitstekend seizoen gedraaid en werd zelfs bijna opgeroepen om mee te gaan met het Nederlands elftal. We spelen niet elke week tegen de Europese top, en ik denk dat Tegen bijvoorbeeld Auxerre, anita goed genoeg is. Nogmaals, hou op met je eigen spelers af te kraken. Ik noem het geen afkraken, maar een mening hebben! |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 12:29 schreef Afcarius het volgende:[..] Anita is goed genoeg voor ons om kampioen van de Eredivisie te worden. Anita heeft vorig jaar ook een uitstekend seizoen gedraaid en werd zelfs bijna opgeroepen om mee te gaan met het Nederlands elftal. We spelen niet elke week tegen de Europese top, en ik denk dat Tegen bijvoorbeeld Auxerre, anita goed genoeg is. Nogmaals, hou op met je eigen spelers af te kraken. Goed genoeg voor de Nederlandse competitie is dus niet goed genoeg. Ajax moet weer naar boven kijken en moet de middelmaat achter zich laten. Anita is middelmaat en zal dus vervangen moeten worden. Dat heeft niks te maken met het afkraken van eigen spelers, maar met ambitie. We spelen inderdaad niet wekelijks tegen de Europese top en als we op deze voet doorgaan, dan zal het dit seizoen ook weer bij 6 wedstrijden blijven... En ik vind het prima dat sommige mensen daar genoegen mee nemen, maar ik leg het ambitieniveau toch iets hoger. Ik kan me dus ook helemaal vinden in de discussie die Cruijff heeft aangezwengeld, maar dat is weer een andere discussie. Ook daarvan zullen waarschijnlijk een heleboel mensen zeggen dat Cruijff een zuurpruim is en dat het onzin is, maar die mensen zou ik dan willen aanraden om hun kop uit het zand te halen. De opmerking die ik hierboven over Emanuelson las is in dat opzicht ook wel weer tekenend. We moeten er niet tevreden mee zijn dat Emanuelson op Dzsudzsak na misschien wel de op 1 na beste linksvoor is. We moeten er naar streven dat we op iedere positie de beste speler hebben die in de Nederlandse competitie rondloopt. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
Anita tegen 010 gewoon weer top... lekker fel |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 12:29 schreef Afcarius het volgende:[..] Anita is goed genoeg voor ons om kampioen van de Eredivisie te worden. Anita heeft vorig jaar ook een uitstekend seizoen gedraaid en werd zelfs bijna opgeroepen om mee te gaan met het Nederlands elftal. We spelen niet elke week tegen de Europese top, en ik denk dat Tegen bijvoorbeeld Auxerre, anita goed genoeg is. Nogmaals, hou op met je eigen spelers af te kraken. Geachte heer Afcarius. Ten eerste is dit een forum waarop iedereen zijn eigen mening mag hebben. Ik kraak in deze Anita helemaal niet af, maar vindt gewoon dat hij als linksback tekort komt voor Ajax. Hij heeft geen body en geen lengte. De mening die ik over Anita heb, had ik het afgelopen seizoen ook al. Terwijl hij het toen inderdaad redelijk tot goed deed. Zoals ik eerder in een topic al een keer heb aangegeven doet hij zijn tekortkomingen wegwerken door een stuk strijd- en werklust. En daar ben ik bij hem dan wel weer tevreden over. Echter als linksback zie ik hem liever niet in het elftal staan. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
ik snap de discussie maar anita is geen middenvelder hoort deze speler op deze plek......nee. ''tip aan jol waarom niet blind,is linksbenig en 2 koppen groter'' |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 13:23 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Goed genoeg voor de Nederlandse competitie is dus niet goed genoeg. Ajax moet weer naar boven kijken en moet de middelmaat achter zich laten. Anita is middelmaat en zal dus vervangen moeten worden. Dat heeft niks te maken met het afkraken van eigen spelers, maar met ambitie. We spelen inderdaad niet wekelijks tegen de Europese top en als we op deze voet doorgaan, dan zal het dit seizoen ook weer bij 6 wedstrijden blijven... En ik vind het prima dat sommige mensen daar genoegen mee nemen, maar ik leg het ambitieniveau toch iets hoger. Ik kan me dus ook helemaal vinden in de discussie die Cruijff heeft aangezwengeld, maar dat is weer een andere discussie. Ook daarvan zullen waarschijnlijk een heleboel mensen zeggen dat Cruijff een zuurpruim is en dat het onzin is, maar die mensen zou ik dan willen aanraden om hun kop uit het zand te halen. De opmerking die ik hierboven over Emanuelson las is in dat opzicht ook wel weer tekenend. We moeten er niet tevreden mee zijn dat Emanuelson op Dzsudzsak na misschien wel de op 1 na beste linksvoor is. We moeten er naar streven dat we op iedere positie de beste speler hebben die in de Nederlandse competitie rondloopt. Ambitie is natuurlijk altijd goed, maar dan moet de begroting het daar natuurlijk ook mee eens zijn. Zolang wij geen begroting van 150miljoen + hebben zullen we nooit echt uitblinken op europees nivo. Het kan natuurlijk wel een keertje zo zijn dat we de kwartfinale halen of zelfs de halve finale, maar probeer dan maar eens de groep intact te houden.
Verder mag iedereen lekker zijn eigen mening ventileren, daar is het natuurlijk ook een openbaar forum voor, maar ik kan me totaal niet vinden in de kritiek op Anita, maar dat was denk ik al wel duidelijk:P |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Is dit gezeik over Anita nu nog niet over!? Hij lijkt wel de nieuwe LB van Oranje te worden! Maar nee volgens de kritikasters hier kan hij er niet van. Nederland heeft niet beter en ja hij speelt bij Ajax. |
|
|
|