|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 16:41 schreef Afcarius het volgende:[..] Ambitie is natuurlijk altijd goed, maar dan moet de begroting het daar natuurlijk ook mee eens zijn. Zolang wij geen begroting van 150miljoen + hebben zullen we nooit echt uitblinken op europees nivo. Het kan natuurlijk wel een keertje zo zijn dat we de kwartfinale halen of zelfs de halve finale, maar probeer dan maar eens de groep intact te houden. Verder mag iedereen lekker zijn eigen mening ventileren, daar is het natuurlijk ook een openbaar forum voor, maar ik kan me totaal niet vinden in de kritiek op Anita, maar dat was denk ik al wel duidelijk:P Het heeft met de begroting niet zo veel te maken. Het heeft meer te maken met rust in de hut. Kijk bijvoorbeeld naar wat Twente de afgelopen jaren heeft bereikt met een beperkte begroting en gedegen beleid. Of kijk naar wat Real Madrid de afgelopen jaren heeft bereikt met een huizenhoge begroting en zwalkend beleid (lees: helemaal niets!). We mogen dan wel veel spelers uit eigen jeugd op het veld hebben staan, maar als die spelers het niveau van de eredivisie niet meer ontstijgen, dan heeft de jeugdopleiding dus aan kwaliteit ingeboet de afgelopen jaren (ietwat gechargeerd uiteraard). Zo vind ik het bijvoorbeeld ook schrijnend dat we er sinds Kluivert en Bergkamp niet meer in zijn geslaagd een fatsoenlijke spits op te leiden... In de ideale situatie zou het zo moeten zijn (en zo was het in de gloriejaren van Ajax ook), dat Ajax op iedere positie de grootste talenten van Nederland heeft rondlopen in alle vertegenwoordigende elftallen. Daar heb je echt geen budget van tientallen miljoenen euro's voor nodig, daar heb je visie voor nodig! En uiteraard de juiste mensen op de juiste plek, maar dat komt vanzelf op het moment dat je de juiste visie hebt... En als je dat weet te bereiken, dan incasseer je jaarlijks vele miljoenen euro's aan de talenten die op hun 24e de stap naar het buitenland maken en heb je op dat moment als het goed is ook alweer een vervanger klaarstaan (het Chinese leger waar ik Jol wel eens over heb horen praten). En natuurlijk kan het dan een keer gebeuren dat je op een bepaalde positie niet direct iemand beschikbaar hebt die dat gat kan opvullen, maar dan heb je op dat moment als het goed is ook de financiële middelen om een waardige vervanger aan te trekken.
Zo zie ik het voor me en zo ver zijn we nog lang niet! En dat gaat ook niet gebeuren als dit bestuur aanblijft. Er zitten te veel mensen met te weinig voetbalverstand in dit bestuur. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 17:39 schreef Per4manc het volgende:Is dit gezeik over Anita nu nog niet over!? Hij lijkt wel de nieuwe LB van Oranje te worden! Maar nee volgens de kritikasters hier kan hij er niet van. Nederland heeft niet beter en ja hij speelt bij Ajax. Volgens mij speelde De Cler gisteren een klasse beter dan Anita hoor... Ik durf je bij dezen te garanderen dat Anita niet de nieuwe linksback van het Nederlands elftal gaat worden. Bert van Marwijk kan volgens mij ook gewoon de Champions League ontvangen op zijn campingtoestel... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 17:47 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Het heeft met de begroting niet zo veel te maken. Het heeft meer te maken met rust in de hut. Kijk bijvoorbeeld naar wat Twente de afgelopen jaren heeft bereikt met een beperkte begroting en gedegen beleid. Of kijk naar wat Real Madrid de afgelopen jaren heeft bereikt met een huizenhoge begroting en zwalkend beleid (lees: helemaal niets!). We mogen dan wel veel spelers uit eigen jeugd op het veld hebben staan, maar als die spelers het niveau van de eredivisie niet meer ontstijgen, dan heeft de jeugdopleiding dus aan kwaliteit ingeboet de afgelopen jaren (ietwat gechargeerd uiteraard). Zo vind ik het bijvoorbeeld ook schrijnend dat we er sinds Kluivert en Bergkamp niet meer in zijn geslaagd een fatsoenlijke spits op te leiden... In de ideale situatie zou het zo moeten zijn (en zo was het in de gloriejaren van Ajax ook), dat Ajax op iedere positie de grootste talenten van Nederland heeft rondlopen in alle vertegenwoordigende elftallen. Daar heb je echt geen budget van tientallen miljoenen euro's voor nodig, daar heb je visie voor nodig! En uiteraard de juiste mensen op de juiste plek, maar dat komt vanzelf op het moment dat je de juiste visie hebt... En als je dat weet te bereiken, dan incasseer je jaarlijks vele miljoenen euro's aan de talenten die op hun 24e de stap naar het buitenland maken en heb je op dat moment als het goed is ook alweer een vervanger klaarstaan (het Chinese leger waar ik Jol wel eens over heb horen praten). En natuurlijk kan het dan een keer gebeuren dat je op een bepaalde positie niet direct iemand beschikbaar hebt die dat gat kan opvullen, maar dan heb je op dat moment als het goed is ook de financiële middelen om een waardige vervanger aan te trekken. Zo zie ik het voor me en zo ver zijn we nog lang niet! En dat gaat ook niet gebeuren als dit bestuur aanblijft. Er zitten te veel mensen met te weinig voetbalverstand in dit bestuur. 100% mee eens! |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 17:47 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Het heeft met de begroting niet zo veel te maken. Het heeft meer te maken met rust in de hut. Kijk bijvoorbeeld naar wat Twente de afgelopen jaren heeft bereikt met een beperkte begroting en gedegen beleid. Of kijk naar wat Real Madrid de afgelopen jaren heeft bereikt met een huizenhoge begroting en zwalkend beleid (lees: helemaal niets!). We mogen dan wel veel spelers uit eigen jeugd op het veld hebben staan, maar als die spelers het niveau van de eredivisie niet meer ontstijgen, dan heeft de jeugdopleiding dus aan kwaliteit ingeboet de afgelopen jaren (ietwat gechargeerd uiteraard). Zo vind ik het bijvoorbeeld ook schrijnend dat we er sinds Kluivert en Bergkamp niet meer in zijn geslaagd een fatsoenlijke spits op te leiden... In de ideale situatie zou het zo moeten zijn (en zo was het in de gloriejaren van Ajax ook), dat Ajax op iedere positie de grootste talenten van Nederland heeft rondlopen in alle vertegenwoordigende elftallen. Daar heb je echt geen budget van tientallen miljoenen euro's voor nodig, daar heb je visie voor nodig! En uiteraard de juiste mensen op de juiste plek, maar dat komt vanzelf op het moment dat je de juiste visie hebt... En als je dat weet te bereiken, dan incasseer je jaarlijks vele miljoenen euro's aan de talenten die op hun 24e de stap naar het buitenland maken en heb je op dat moment als het goed is ook alweer een vervanger klaarstaan (het Chinese leger waar ik Jol wel eens over heb horen praten). En natuurlijk kan het dan een keer gebeuren dat je op een bepaalde positie niet direct iemand beschikbaar hebt die dat gat kan opvullen, maar dan heb je op dat moment als het goed is ook de financiële middelen om een waardige vervanger aan te trekken. Zo zie ik het voor me en zo ver zijn we nog lang niet! En dat gaat ook niet gebeuren als dit bestuur aanblijft. Er zitten te veel mensen met te weinig voetbalverstand in dit bestuur. Twente heeft vooralsnog niets bereikt in Europa. En ze zullen dat zeer waarschijnlijk ook niet doen. Ik herriner me ook dat Twente afgelopen seizoen verschrikkelijk veel geluk had en wedstrijden pas in de slotminuten besliste. Ajax had een Zeer goede tweede seizoenshelft waarbij ze iedereen de baas waren. Real is jaar in jaar uit Kwartfinalist in de Champions league en is vaak een potentiële winnaar van het miljoenen bal. Het beleid hangt af van de begroting. Je zult de champions league niet meer winnen met een begroting van minder dan 80-90 miljoen. Over de jeugdopleiding : Bijna alle échte talenten worden voor hun 18e al weggeplukt door de grote clubs. Waarom denk je anders dat er allemaal jonge Nederlanders opduiken in de Premier league die iedereen uit het oog was verloren? Uitzonderlijke talenten gaan toch meestal voor hun 24e weg. Ik vind je mening over dat de begroting niet zo veel uit maakt kort door de bocht en naïef. Twente heeft weldegelijk een grotere begroting dan de meeste clubs in de Eredivisie. Je kunt wel op elke positie de beste van de Eredivisie willen maar dat is onmogelijk. Kijk naar de andere landen. Is er één team ter wereld met op elke positie de beste spelers van de competitie? Nee. We leven niet meer in 1995, maar in 2010... We mogen allang blij zijn dat een speler als suarez nog een jaartje bij ons wil voetballen. voor de rest zullen we het moeten doen met "middelmatige" spelers als je op mondiale schaal kijkt. Pas als clubs met een X schuld uitgesloten worden van de Champions league maken wij weer een kans. Tot die tijd moeten we niet verwachten dat alleen goed scouten en een goede jeugdopleiding ons weer tot de Europese top brengt, want dat doet het toch niet.
En daarom zeg ik : Anita is goed genoeg voor Ajax. Hij is misschien niet de beste linksback ter wereld, maar wel de beste linksback van Nederland. Hij is immers beter dan Braafheid. En hoe lullig het ook is, we zullen het ermee moeten doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 17:47 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Het heeft met de begroting niet zo veel te maken. Het heeft meer te maken met rust in de hut. Kijk bijvoorbeeld naar wat Twente de afgelopen jaren heeft bereikt met een beperkte begroting en gedegen beleid. Of kijk naar wat Real Madrid de afgelopen jaren heeft bereikt met een huizenhoge begroting en zwalkend beleid (lees: helemaal niets!). We mogen dan wel veel spelers uit eigen jeugd op het veld hebben staan, maar als die spelers het niveau van de eredivisie niet meer ontstijgen, dan heeft de jeugdopleiding dus aan kwaliteit ingeboet de afgelopen jaren (ietwat gechargeerd uiteraard). Zo vind ik het bijvoorbeeld ook schrijnend dat we er sinds Kluivert en Bergkamp niet meer in zijn geslaagd een fatsoenlijke spits op te leiden... In de ideale situatie zou het zo moeten zijn (en zo was het in de gloriejaren van Ajax ook), dat Ajax op iedere positie de grootste talenten van Nederland heeft rondlopen in alle vertegenwoordigende elftallen. Daar heb je echt geen budget van tientallen miljoenen euro's voor nodig, daar heb je visie voor nodig! En uiteraard de juiste mensen op de juiste plek, maar dat komt vanzelf op het moment dat je de juiste visie hebt... En als je dat weet te bereiken, dan incasseer je jaarlijks vele miljoenen euro's aan de talenten die op hun 24e de stap naar het buitenland maken en heb je op dat moment als het goed is ook alweer een vervanger klaarstaan (het Chinese leger waar ik Jol wel eens over heb horen praten). En natuurlijk kan het dan een keer gebeuren dat je op een bepaalde positie niet direct iemand beschikbaar hebt die dat gat kan opvullen, maar dan heb je op dat moment als het goed is ook de financiële middelen om een waardige vervanger aan te trekken. Zo zie ik het voor me en zo ver zijn we nog lang niet! En dat gaat ook niet gebeuren als dit bestuur aanblijft. Er zitten te veel mensen met te weinig voetbalverstand in dit bestuur. Zeer intiligent geschreven en ik ben er ook 200% mee eens |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik ben trots op anita.!en wederom mega kritiek van veel mensen hier op een eigen ajax jongen.Ik denk dat zij dan maar real madrid suporter moeten worden.......iets wat wij jaaaaaren hebben geroepen over pisvee,kopen kopen kopen.... maar goed, ik zal me wel inhouden nu want er hangt dus een ban boven mijn hoofd!we staan 2 punten los MET anita....lekker hoor! |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 18:03 schreef Afcarius het volgende:[..] Twente heeft vooralsnog niets bereikt in Europa. En ze zullen dat zeer waarschijnlijk ook niet doen. Ik herriner me ook dat Twente afgelopen seizoen verschrikkelijk veel geluk had en wedstrijden pas in de slotminuten besliste. Ajax had een Zeer goede tweede seizoenshelft waarbij ze iedereen de baas waren. Real is jaar in jaar uit Kwartfinalist in de Champions league en is vaak een potentiële winnaar van het miljoenen bal. Het beleid hangt af van de begroting. Je zult de champions league niet meer winnen met een begroting van minder dan 80-90 miljoen. Over de jeugdopleiding : Bijna alle échte talenten worden voor hun 18e al weggeplukt door de grote clubs. Waarom denk je anders dat er allemaal jonge Nederlanders opduiken in de Premier league die iedereen uit het oog was verloren? Uitzonderlijke talenten gaan toch meestal voor hun 24e weg. Ik vind je mening over dat de begroting niet zo veel uit maakt kort door de bocht en naïef. Twente heeft weldegelijk een grotere begroting dan de meeste clubs in de Eredivisie. Je kunt wel op elke positie de beste van de Eredivisie willen maar dat is onmogelijk. Kijk naar de andere landen. Is er één team ter wereld met op elke positie de beste spelers van de competitie? Nee. We leven niet meer in 1995, maar in 2010... We mogen allang blij zijn dat een speler als suarez nog een jaartje bij ons wil voetballen. voor de rest zullen we het moeten doen met "middelmatige" spelers als je op mondiale schaal kijkt. Pas als clubs met een X schuld uitgesloten worden van de Champions league maken wij weer een kans. Tot die tijd moeten we niet verwachten dat alleen goed scouten en een goede jeugdopleiding ons weer tot de Europese top brengt, want dat doet het toch niet. En daarom zeg ik : Anita is goed genoeg voor Ajax. Hij is misschien niet de beste linksback ter wereld, maar wel de beste linksback van Nederland. Hij is immers beter dan Braafheid. En hoe lullig het ook is, we zullen het ermee moeten doen. Goed stukje... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 18:03 schreef Afcarius het volgende:[..] Twente heeft vooralsnog niets bereikt in Europa. En ze zullen dat zeer waarschijnlijk ook niet doen. Ik herriner me ook dat Twente afgelopen seizoen verschrikkelijk veel geluk had en wedstrijden pas in de slotminuten besliste. Ajax had een Zeer goede tweede seizoenshelft waarbij ze iedereen de baas waren. Real is jaar in jaar uit Kwartfinalist in de Champions league en is vaak een potentiële winnaar van het miljoenen bal. Het beleid hangt af van de begroting. Je zult de champions league niet meer winnen met een begroting van minder dan 80-90 miljoen. Over de jeugdopleiding : Bijna alle échte talenten worden voor hun 18e al weggeplukt door de grote clubs. Waarom denk je anders dat er allemaal jonge Nederlanders opduiken in de Premier league die iedereen uit het oog was verloren? Uitzonderlijke talenten gaan toch meestal voor hun 24e weg. Ik vind je mening over dat de begroting niet zo veel uit maakt kort door de bocht en naïef. Twente heeft weldegelijk een grotere begroting dan de meeste clubs in de Eredivisie. Je kunt wel op elke positie de beste van de Eredivisie willen maar dat is onmogelijk. Kijk naar de andere landen. Is er één team ter wereld met op elke positie de beste spelers van de competitie? Nee. We leven niet meer in 1995, maar in 2010... We mogen allang blij zijn dat een speler als suarez nog een jaartje bij ons wil voetballen. voor de rest zullen we het moeten doen met "middelmatige" spelers als je op mondiale schaal kijkt. Pas als clubs met een X schuld uitgesloten worden van de Champions league maken wij weer een kans. Tot die tijd moeten we niet verwachten dat alleen goed scouten en een goede jeugdopleiding ons weer tot de Europese top brengt, want dat doet het toch niet. En daarom zeg ik : Anita is goed genoeg voor Ajax. Hij is misschien niet de beste linksback ter wereld, maar wel de beste linksback van Nederland. Hij is immers beter dan Braafheid. En hoe lullig het ook is, we zullen het ermee moeten doen. en natuurlijk ben ik het met je eens,zie het exact zelfde als jou.en trots op deze jongen ,klein van stuk maar groots in daden! |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op monday 20 september 2010 - 18:03 schreef Afcarius het volgende:[..] Twente heeft vooralsnog niets bereikt in Europa. En ze zullen dat zeer waarschijnlijk ook niet doen. Ik herriner me ook dat Twente afgelopen seizoen verschrikkelijk veel geluk had en wedstrijden pas in de slotminuten besliste. Ajax had een Zeer goede tweede seizoenshelft waarbij ze iedereen de baas waren. Real is jaar in jaar uit Kwartfinalist in de Champions league en is vaak een potentiële winnaar van het miljoenen bal. Het beleid hangt af van de begroting. Je zult de champions league niet meer winnen met een begroting van minder dan 80-90 miljoen. Over de jeugdopleiding : Bijna alle échte talenten worden voor hun 18e al weggeplukt door de grote clubs. Waarom denk je anders dat er allemaal jonge Nederlanders opduiken in de Premier league die iedereen uit het oog was verloren? Uitzonderlijke talenten gaan toch meestal voor hun 24e weg. Ik vind je mening over dat de begroting niet zo veel uit maakt kort door de bocht en naïef. Twente heeft weldegelijk een grotere begroting dan de meeste clubs in de Eredivisie. Je kunt wel op elke positie de beste van de Eredivisie willen maar dat is onmogelijk. Kijk naar de andere landen. Is er één team ter wereld met op elke positie de beste spelers van de competitie? Nee. We leven niet meer in 1995, maar in 2010... We mogen allang blij zijn dat een speler als suarez nog een jaartje bij ons wil voetballen. voor de rest zullen we het moeten doen met "middelmatige" spelers als je op mondiale schaal kijkt. Pas als clubs met een X schuld uitgesloten worden van de Champions league maken wij weer een kans. Tot die tijd moeten we niet verwachten dat alleen goed scouten en een goede jeugdopleiding ons weer tot de Europese top brengt, want dat doet het toch niet. En daarom zeg ik : Anita is goed genoeg voor Ajax. Hij is misschien niet de beste linksback ter wereld, maar wel de beste linksback van Nederland. Hij is immers beter dan Braafheid. En hoe lullig het ook is, we zullen het ermee moeten doen. Twente was een aantal jaren geleden op sterven na dood. Velen zouden zeggen dat het een wonder is dat ze dit jaar überhaupt Champions League spelen, maar het is geen wonder, het is gewoon goed beleid. En je kunt dan wel zeggen dat ze niets hebben bereikt in Europa, maar als je als Twente zijnde een punt pakt tegen de Champions League winnaar van het vorige seizoen, dan is je Europese seizoen volgens mij al voor 50% geslaagd. Wat je zegt over Real klopt inderdaad, dat ze al jarenlang kwartfinalist zijn. Daar blijft het echter ook vaak bij, terwijl ze toch verreweg het meeste kapitaal op het veld hebben staan. En daarom zeg ik, een team is niet met geld te kopen. Als dat het geval was geweest, dan was Man City vorig seizoen al kampioen geworden. Wat je zegt dat het een lastig verhaal is om op iedere positie de beste speler te hebben klopt. Maar dat betekent toch niet dat je het niet zou moeten nastreven? Mijn belangrijkste boodschap was, dat het allemaal begint met ambitie. En Ajax zou, zeker op de lange termijn, verder moeten kijken dan een kampioenschap in Nederland.
Ik ben het daarentegen wel met je eens dat Ajax een grotere kans zou maken wanneer er wordt opgetreden tegen clubs die er miljoenenschulden op na houden. Zoals ik al zei, het is gewoon pure competitievervalsing! Het is echter te makkelijk om je daar bij neer te leggen. Ajax moet eerst de schuld bij zichzelf zoeken en dan pas bij haar omgeving. Als Ajax tegen Real Madrid van haar eigen kracht uit was gegaan en met pressie op de bal had gespeeld (zoals afgelopen seizoen), dan was het in Madrid geen walkover geworden.
En jouw laatste opmerking snijdt natuurlijk geen hout. Het maakt Anita nog geen goeie back als hij beter is dan Braafheid. Toch? We zullen het er waarschijnlijk inderdaad mee moeten doen (tenzij Atouba zichzelf weer in de picture speelt), maar Anita is zeker niet goed genoeg voor Ajax! Om Cruijff maar eens te quoten: "er is niets mis met mijn ogen!" |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 23:35 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Twente was een aantal jaren geleden op sterven na dood. Velen zouden zeggen dat het een wonder is dat ze dit jaar überhaupt Champions League spelen, maar het is geen wonder, het is gewoon goed beleid. En je kunt dan wel zeggen dat ze niets hebben bereikt in Europa, maar als je als Twente zijnde een punt pakt tegen de Champions League winnaar van het vorige seizoen, dan is je Europese seizoen volgens mij al voor 50% geslaagd. Wat je zegt over Real klopt inderdaad, dat ze al jarenlang kwartfinalist zijn. Daar blijft het echter ook vaak bij, terwijl ze toch verreweg het meeste kapitaal op het veld hebben staan. En daarom zeg ik, een team is niet met geld te kopen. Als dat het geval was geweest, dan was Man City vorig seizoen al kampioen geworden. Wat je zegt dat het een lastig verhaal is om op iedere positie de beste speler te hebben klopt. Maar dat betekent toch niet dat je het niet zou moeten nastreven? Mijn belangrijkste boodschap was, dat het allemaal begint met ambitie. En Ajax zou, zeker op de lange termijn, verder moeten kijken dan een kampioenschap in Nederland. Ik ben het daarentegen wel met je eens dat Ajax een grotere kans zou maken wanneer er wordt opgetreden tegen clubs die er miljoenenschulden op na houden. Zoals ik al zei, het is gewoon pure competitievervalsing! Het is echter te makkelijk om je daar bij neer te leggen. Ajax moet eerst de schuld bij zichzelf zoeken en dan pas bij haar omgeving. Als Ajax tegen Real Madrid van haar eigen kracht uit was gegaan en met pressie op de bal had gespeeld (zoals afgelopen seizoen), dan was het in Madrid geen walkover geworden. En jouw laatste opmerking snijdt natuurlijk geen hout. Het maakt Anita nog geen goeie back als hij beter is dan Braafheid. Toch? We zullen het er waarschijnlijk inderdaad mee moeten doen (tenzij Atouba zichzelf weer in de picture speelt), maar Anita is zeker niet goed genoeg voor Ajax! Om Cruijff maar eens te quoten: "er is niets mis met mijn ogen!" Ik vind een incidenteel gelijkspel tegen Inter niet genoeg om het Europeese seizoen voor 50% geslaagd te zien. Ook topclubs hebben af en toe een day off en dat had Inter dus in enschede. Je kunt zeggen over goed beleid wat je wil, het feit blijft dat twente vorig jaar een begroting had van circa 33 Miljoen.. Dat Manchester City geen kampioen wordt heeft er alles mee te maken dat de andere clubs ook superveel geld hebben. Ik zie het zo : Met geld alleen wordt je geen kampioen, maar zonder geld zul je nooit kampioen worden. En als we het over beleid hebben, dan is volgens het rapport coronel het het beste als we Anita laten staan. Anita is de meest ervaren linksback ( op Atouba na ) in de selectie. Ook is hij eigen jeugd dus dat is goed. Het feit dat we niet op elke positie de beste speler hebben is ook beleid, men wil zich immers niet in de schulden werken en ze willen niet dat de talenten in de weg wordt gestaan.
Ik denk dat Ajax nog niet "mag" denken aan Europees Topvoetbal. Laten we eerst maar eens weer de Eredivisie winnen... Dat is ook al jaren geleden. Vergeet niet dat Anita nog heel jong is en natuurlijk steeds meer en meer zal leren. Ik zie de potentie bij anita namelijk wel, Hij is jong, speelt met passie, geeft 200%, en is aanvallend misschien wel de sterkste back van de competitie. En aangezien Ajax meestal in balbezit is en aanvallend speelt zie ik hier niet zo'n probleem in.
Wat je zegt over Real Madrid klopt helemaal, Als Ajax meer inzet had getoond had Real Madrid het lastiger gehad. Maar ik denk als ze 1000x tegen elkaar zouden spelen in Bernabeau dat hoe jammer het ook is, Real 999 keer zou winnen.. Als Ajax thuis speelt is het een ander verhaal...
Ik hoop eigenlijk dat jullie onze jongens gewoon een kans geven en niet meteen afserveren na een aantal slechte wedstrijden. Ik denk dat vaak vergeten wordt dat hij pas 21 is en nog veel kan leren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 20:37 schreef joduh het volgende:ik ben trots op anita.!en wederom mega kritiek van veel mensen hier op een eigen ajax jongen.Ik denk dat zij dan maar real madrid suporter moeten worden.......iets wat wij jaaaaaren hebben geroepen over pisvee,kopen kopen kopen.... maar goed, ik zal me wel inhouden nu want er hangt dus een ban boven mijn hoofd!we staan 2 punten los MET anita....lekker hoor! Je hebt helemaal gelijk kerel, Anita is zeker op het gebied van instelling en strijdlust een voorbeeldige prof en in NL zijn er maar weinig spelers die hem echt de baas zijn. Allen ben ik bang, en dat werd tegen Madrid bevestigd, dat hij Europees het niet meer red met alleen heel veel strijd, daar wordt hij gewoon op kwaliteit geklopt, of wil je dat ontkennen?? ik houd persoonlijk niet van spelers die gemaakt zijn, maar niet op hun beste positie spelen, Ik houd van een echte spits zoals Kluivert en van Basten dat waren, ik houd van buitenspelers zoals Overmars en Roy dat waren, ik houd van een nummer 10 zoals Bergkamp of Litmanen, ik houd van een controleur zoals Rijkaard de baas op het veld was, ik houd van een laatste man zoals Blind dat was, en dus ook van een back zoals Reiziger of Maxwell dat zijn geweest. Hoe je het ook went of keert Anita is een gemaakte linksback bij gebrek aan beter.
Daar kan hij overigens niks aan doen, wat hij is wel een echte A'dammer hij staat altijd met een arrogante houding op het veld, en ook daar houd ik van, alleen is linksback gewoon niet zijn beste positie |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
beste remco,natuurlijk redt hij het niet op dat nivo,maar zoals een eerder discussiepunt met ons,gaf ik al aan dat zeker 7 spelers het cl nivo niet haalde!!!!daar werd ik toen op afgerekend,maar zie het resultaat,daarbij moet ajax het hebben van haar eigen jeugd,wat sinds jaar en dag het paradepaardje van ons ajax is,nu is anita daar dus 1 van.hij speelt in ajax 1 ,heeft het nederlands elftal gehaald zelfs...... Ken jij nog nordin wooter?jkiki musampa? beetje vergelijkbaar toch? ook dat waren geen messis en ronaldos,evenals urby dat niet is en ook anita niet.Maar?het zijn onze eigene jongens!!!!!!dus kom op!dat is waar ajax voor staat!!!!en die jongens worden hier gewoon tot de enkels afgebrand omdat ze slecht spelen tegen real madrid?????????nee man,wees trots op die gasten........ en ja je hebt gelijk als je zegt dat linksback niet zijn beste positie is,maar wat dan?dood laten bloeden in de beloftes??????of wil je hem zien ipv suleimani?nee man,wees niet al te kritisch en blijf bij het reeele .....waar ajax nu staat en dat is nationaal gezien top!!!! joduhhhh joduhhhh joduhhhh |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
Goed zo Blind! Geen eigen doelpunt gemaakt!
Met oprechte complimenten,
Financiële Ed.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 september 2010 door 1nummer14 -- |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote: Als je tegen MVV een eigen doelpunt maakt moet je je diep schamen haha:P |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 17:47 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Het heeft met de begroting niet zo veel te maken. Het heeft meer te maken met rust in de hut. Kijk bijvoorbeeld naar wat Twente de afgelopen jaren heeft bereikt met een beperkte begroting en gedegen beleid. Of kijk naar wat Real Madrid de afgelopen jaren heeft bereikt met een huizenhoge begroting en zwalkend beleid (lees: helemaal niets!). We mogen dan wel veel spelers uit eigen jeugd op het veld hebben staan, maar als die spelers het niveau van de eredivisie niet meer ontstijgen, dan heeft de jeugdopleiding dus aan kwaliteit ingeboet de afgelopen jaren (ietwat gechargeerd uiteraard). Zo vind ik het bijvoorbeeld ook schrijnend dat we er sinds Kluivert en Bergkamp niet meer in zijn geslaagd een fatsoenlijke spits op te leiden... In de ideale situatie zou het zo moeten zijn (en zo was het in de gloriejaren van Ajax ook), dat Ajax op iedere positie de grootste talenten van Nederland heeft rondlopen in alle vertegenwoordigende elftallen. Daar heb je echt geen budget van tientallen miljoenen euro's voor nodig, daar heb je visie voor nodig! En uiteraard de juiste mensen op de juiste plek, maar dat komt vanzelf op het moment dat je de juiste visie hebt... En als je dat weet te bereiken, dan incasseer je jaarlijks vele miljoenen euro's aan de talenten die op hun 24e de stap naar het buitenland maken en heb je op dat moment als het goed is ook alweer een vervanger klaarstaan (het Chinese leger waar ik Jol wel eens over heb horen praten). En natuurlijk kan het dan een keer gebeuren dat je op een bepaalde positie niet direct iemand beschikbaar hebt die dat gat kan opvullen, maar dan heb je op dat moment als het goed is ook de financiële middelen om een waardige vervanger aan te trekken. Zo zie ik het voor me en zo ver zijn we nog lang niet! En dat gaat ook niet gebeuren als dit bestuur aanblijft. Er zitten te veel mensen met te weinig voetbalverstand in dit bestuur. Ik kon helaas niet eerder reageren, Harm. Je hebt het uitstekend verwoord. Ik hoef hier niets aan toe te voegen en ben het dan ook volstrekt met je eens. In een eerder topic heb ik min of meer hetzelfde geschreven. Goede vizie en een dikke pluim! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 13:21 schreef remco k het volgende:[..] Je hebt helemaal gelijk kerel, Anita is zeker op het gebied van instelling en strijdlust een voorbeeldige prof en in NL zijn er maar weinig spelers die hem echt de baas zijn. Allen ben ik bang, en dat werd tegen Madrid bevestigd, dat hij Europees het niet meer red met alleen heel veel strijd, daar wordt hij gewoon op kwaliteit geklopt, of wil je dat ontkennen?? ik houd persoonlijk niet van spelers die gemaakt zijn, maar niet op hun beste positie spelen, Ik houd van een echte spits zoals Kluivert en van Basten dat waren, ik houd van buitenspelers zoals Overmars en Roy dat waren, ik houd van een nummer 10 zoals Bergkamp of Litmanen, ik houd van een controleur zoals Rijkaard de baas op het veld was, ik houd van een laatste man zoals Blind dat was, en dus ook van een back zoals Reiziger of Maxwell dat zijn geweest. Hoe je het ook went of keert Anita is een gemaakte linksback bij gebrek aan beter. Daar kan hij overigens niks aan doen, wat hij is wel een echte A'dammer hij staat altijd met een arrogante houding op het veld, en ook daar houd ik van, alleen is linksback gewoon niet zijn beste positie Zoals ik al tijden roep hij komt gewoon te kort zelfs in de eredivisie! Mensen zoals dries mertens zijn hem ook gewoon de baas hoor of wil je dat ontkennen?? Waar jij het al die tijd voor hem opnam was allang duidelijk dat het geen goede linksback is! |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
je kan veel zeggen maar onze vurnon werd gister gemist!!! |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
Kun je daar ook argumenten voor aandragen? Volgens mij werden we in de eerste helft namelijk keer op keer door het midden geklopt en niet over de flanken. En dan had het mijns inziens dus niet uitgemaakt of daar Anita, Emanuelson of Jan Klaassen had gestaan... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
hij bedoeld meer in aanvallend opzicht denk ik.. geen dreiging vanaf links wat wel altijd gebeurt als anita en ema op de linkerkant staan. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
Ben ik het ook niet mee eens. Ik denk dat Emanuelson minstens zoveel aanvallende impulsen heeft vanaf die positie. Het probleem zat deze keer gewoon in de wedstrijdinstelling. Iedere afvallende bal was in de eerste helft voor Utrecht en daardoor moest Ajax teveel achter Utrecht aan lopen. In de tweede helft zag je dat de tweede bal vaker voor Ajax was en toen is Utrecht eigenlijk ook niet meer onder de druk vandaan gekomen (afgezien van een enkele counter). Heeft dus puur met wedstrijdinstelling te maken, zoals Alderweireld ook al aangaf. En ik heb het idee dat dat vaker gebeurt zo vlak voor een interlandweek. En dan ga je weer met een heel slecht gevoel zo'n week in en duurt het weer twee weken voordat je de kans krijgt om iets recht te zetten. En dat was volstrekt onnodig geweest als we de eerste helft zo waren begonnen zoals we de tweede helft begonnen.! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 13:49 schreef nummer10 het volgende:hij bedoeld meer in aanvallend opzicht denk ik.. geen dreiging vanaf links wat wel altijd gebeurt als anita en ema op de linkerkant staan. juist dan heb je geen dreiging vanaf links |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Wederom het woord GEEN.. wtf man.
Als Urby er staat is er meer dreiging van links dan van Suljevis..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 oktober 2010 door Ride -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 14:20 schreef Ride het volgende:[..] Wederom het woord GEEN.. wtf man. Als Urby er staat is er meer dreiging van links dan van Suljevis.. Sulejmani had gister in 1 helft meer dreiging dan Urby in het hele seizoen. Ach Urby heeft in ieder geval een goed gemiddelde dit seizoen 0 assists en 0 goals maar o,o,o wat is hij goed zeg
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 oktober 2010 door remco k -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tsja maar ja ze gaan nu leuke woorden gebruiken.. Ride je bent misselijk makend.. Ik snap niet dat iedereen denk dat sulejmani gistere links liep.. Hij wisselde een stuk of 35 keer met suarez van kant.. ALs urby dat doet dan is hij al moe na 10 keer.. En ik denk dat als je goed de herhaling heb gezien dat geen waarzin is wat ik vertel want hij schoot ook vanaf rechts.. En nog wat is het jullie opgevallen dat gisteren sulejmani sneller werd gezocht van suarez?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 20:20 schreef freakie het volgende:Tsja maar ja ze gaan nu leuke woorden gebruiken.. Ride je bent misselijk makend.. Ik snap niet dat iedereen denk dat sulejmani gistere links liep.. Hij wisselde een stuk of 35 keer met suarez van kant.. ALs urby dat doet dan is hij al moe na 10 keer.. En ik denk dat als je goed de herhaling heb gezien dat geen waarzin is wat ik vertel want hij schoot ook vanaf rechts.. En nog wat is het jullie opgevallen dat gisteren sulejmani sneller werd gezocht van suarez?? KLopt, Suarez gunde Sulejmani ook die vrije trap die hij redelijk inschoot, Urby besloot zelf die vrije trap te nemen, tot ergenis van Suarez, die eigenlijk die bal wou nemen, toevallig schoot Urby die bal ook nog eens de tweede ring in |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik vind ride niks misselijk makend man.....ik heb best een sterke maag,maar als ik de teksten van freaky en remco lees,daar wordt IK misselijk van man.... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Snap niet waarom.. Want dat dit zijn gewoon feiten joduh.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
nu praat je weeer als iemand anders..... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Nee ride maakte een beetje rare reactie.. We behandele urby ook normaal.. en gaan geen andere woorden gebruiken.. Doe dat dan ook niet bij sulejmani.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 22:40 schreef joduh het volgende:ik vind ride niks misselijk makend man.....ik heb best een sterke maag,maar als ik de teksten van freaky en remco lees,daar wordt IK misselijk van man.... je roept altijd van alles, maar leg eens een keertje uit waarom dan, en als je dat niet kan, kap dan met reageren hiero, het is niet mij fout dat jij het intelectueel van een eend hebt of wel soms??
Jij bent hier degene die respectloos scheldwoorden voor Sulejmani verzint, maar ook dat is een AJACIED hoor, en ik praat nog altijd met veel meer respect over Urby dan dat jij doet over Sulejmani. Je komt nooit eens met voorbeelden, momenten of feiten, maar altijd wel lopen klagen over een ander. Triest figuur ben je eigenlijk man.............. Dat jij jezelf een AJACIED durft te noemen, je had veel beter bij Feyenoord gepast, daar lopen wel meer van die hersenloze gasten rond (je eigen woorden waren dat trouwens). |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
dat onthou je allemaal wel goed zeg?en suleimani voetbalt bij ajax ja,maar is hij wel een ajacied?en wat moet ik uitleggen?heb ik al 100x gedaan,maar jij leest alleen maar wat je wil lezen denk ik? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 23:04 schreef joduh het volgende:dat onthou je allemaal wel goed zeg?en suleimani voetbalt bij ajax ja,maar is hij wel een ajacied?en wat moet ik uitleggen?heb ik al 100x gedaan,maar jij leest alleen maar wat je wil lezen denk ik? Je gaat zelf de discussie aan kerel, erken dan ook eens je meerdere als je het niet kan winnen..... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
niet kan winnen?ach wanneer win je? ik heb gewoon een hekel aan meelopers en wijsneuzen...... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
joduh dan kunnen we beter de tribunes leeg halen en die mensen opstellen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 23:10 schreef joduh het volgende:niet kan winnen?ach wanneer win je? ik heb gewoon een hekel aan meelopers en wijsneuzen...... Jij bent hier de meeloper, zoals je zelf zegt vinden blijbaar heel veel mensen urby goed, wij niet, in dit geval ben jij dus de meeloper. Zo, heb je weer wat geleerd vandaag Joduh |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 22:07 schreef remco k het volgende:[..] KLopt, Suarez gunde Sulejmani ook die vrije trap die hij redelijk inschoot, Urby besloot zelf die vrije trap te nemen, tot ergenis van Suarez, die eigenlijk die bal wou nemen, toevallig schoot Urby die bal ook nog eens de tweede ring in heb urby meer goeie ballen zien nemen dan sulejmani |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: je bent niet goed snik man hou nu maar op met je achterlijke geneuzel.. je hebt allang bewezen dat je alleen onzin poept |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: er is maar 1 feit dat sulejmani vorig jaar niks/amper heeft gespeelt door een gebrek aan instelling en dat hij een plopkop had gekregen, en dat het TOTNU TOE weggegooit geld is geweest. dat is het enige eche feit. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 23:19 schreef remco k het volgende:[..] Jij bent hier de meeloper, zoals je zelf zegt vinden blijbaar heel veel mensen urby goed, wij niet, in dit geval ben jij dus de meeloper. Zo, heb je weer wat geleerd vandaag Joduh denk dat hij meer wijsneusen bedoelt.. en dat ben je remco, niks meer niks minder.. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 23:19 schreef remco k het volgende:[..] Jij bent hier de meeloper, zoals je zelf zegt vinden blijbaar heel veel mensen urby goed, wij niet, in dit geval ben jij dus de meeloper. Zo, heb je weer wat geleerd vandaag Joduh Jajaja... en jij bent zo hard aan het schreeuwen dat je als roepende in de woestijn meelopers zoekt... En her en der wat priveberichtjes sturen en als ze niet bevallen of in negatieve zin uitvallen tegen voorstanders van Urby laat je ze nog zien ook. Concluderend ouwehoeren is jou zeker niet vreemd. Eigenlijk ben jij de meeloper met die paar die Urby niet goed vinden. De fundering van je redenen zijn te zielig voor woorden en te eenzijdig. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
jongens jongens jongens word er echt moe van! dat eeuwige gezeik over urby en suljemani!! sullie moet oprotten die gozer bakt er geen kut van! urby is zowiezo beter vanaf links dat die kleine dwerg, kan je nu niet meer omheen en als je blijft beweren dat dat wel zo is ben je alleen maar ongeloofwaardig... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Aaaight ga aljeblieft niet domme dingen roepen.. Je kan sulejmani normal behandele.. hij heeft veel en veel meer dreiging.. jullie blijven maar vasthouden dat hij op links slecht is maar zondag heb ik toch echt gezien dan die 6 schoten die op doel waren toch echt van rechts kwamen en alle ballen toen naar sulejmani gingen.. Of was dat niet zo?? |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 oktober 2010 - 14:45 schreef freakie het volgende:Aaaight ga aljeblieft niet domme dingen roepen.. Je kan sulejmani normal behandele.. hij heeft veel en veel meer dreiging.. jullie blijven maar vasthouden dat hij op links slecht is maar zondag heb ik toch echt gezien dan die 6 schoten die op doel waren toch echt van rechts kwamen en alle ballen toen naar sulejmani gingen.. Of was dat niet zo?? ga toch weg man die gozer bakt er geen pepernoot van!! ben je serieus echt zo blind of ben je altijd zo snel tevreden?? ben helemaal klaar met die dwerg opzouten strik eromheen en opzouten... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Aaaight hij heeft 6 schoten OP doel gehad tegen utrecht.. Urby die heeft schoten naast en over het doel en niet zoon klein beetje ook.. Misschien ben ik snel tevreden.. Maar als dat zo was dan had ik urby ook niet slecht gevonden.. Maar vertel eens waarom hij dan slecht was bij sulejmani.. Buiten de mening dat urby beter is.. En alleen maar op links speelt en sulejmani dat in die wedstrijd niet altijd deed maar afwisselde met suarez telkens.. Wat maakt urby beter dan sulejmani leg me dat eens uit.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
wat niet is een betere vraag... als je het zelf niet ziet freakie dan houd het al snel op... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Nee wij hebben over sulejmani al veel punten gegeven waarom hij beter zou zijn.. Maar ik ben benieuwt waar is urby tenopzicht van sulejmani beter in dan.. Geef eens normaal antwoord.. Niet omheen gaan draaien als het moeilijk word.. |
|
|
|
|
BartAFCA
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 oktober 2010 - 16:49 schreef nummer10 het volgende:wat niet is een betere vraag... als je het zelf niet ziet freakie dan houd het al snel op... Amen! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Niks amen.. Beantwoord de vraag eens.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
WOW freakie! er zijn er toch een hoop die die sul niet zo goed vinden als jij en remco he? en hoe er hier over jullie 2 gedacht wordt zegt mij genoeg over jullie.... |
|
|
|