|
|
|
Frederic van Bafdonc
|
|
|
Vanmorgen heb ik weer eens je column gelezen waarin je ons aller Ajax bespreekt. (Dit is Ajax niet meer)
Weer geef je aan dat er dingen niet kloppen en dingen niet goed zijn.
Voor het eerst had ik een stukje waarin ik me zeer gedeeltelijk kon vinden en dat is het stukje dat de gehele top van Ajax moet verdwijnen. Rik van de Boog en zijn "collega's" (en daarin met name Jeroen Slop) moeten verdwijnen, maar Uri Coronel en Martin Jol mogen van mij blijven.
Verder staat jouw column in de Telegraaf weer bol van critiek op Ajax en dat alles beter moet. Dat dat zo is staat misschien boven kijf, maar ik wordt langzamerhand zo moe van al jouw kritiek, al jouw "goede bedoelingen".
Je bent een grote voetballer geweest en dat verdient nog steeds mijn respect, maar ik begin langzamerhand steeds meer het respect te verliezen voor iemand die alleen maar kritiek kan leveren op Ajax en geen oplossingen aandraagt.
Ik krijg langzamerhand het idee dat je verworden bent tot een zure oude man die alleen maar kan spuwen op alles wat nieuw is en denkt dat alles "vroeger beter was".
Waar is die strijd van je gebleven als voetballer ? Gaan voor elke bal, gaan voor elke mogelijkheid en vechten SAMEN met je team ?
Ik mis de Johan Cruijff die zo vocht op zijn velden, hartstochtelijk voor ZIJN club.
Beste Johan, ik hoop dat je dit stuk ooit zal lezen en dat je roots niet verder gaat verloochenen. Sta op, sta op de barricades en leidt de schoonmaak van Ajax. Maak Ajax weer Ajax en wordt geen zuurpruim die vanaf de zijlijn toekijkt. Help mee, ga niet weg bij de eerste tegenslag (zoals bij Marco) maar blijf. Wordt weer die supervoetballer zoals je dat ooit was op de velden.
Pas dan kan ik weer in je geloven, pas dan verdien je weer het respect dat je zo langzamerhand aan het verliezen bent. Pas dan krijg je alle supporters weer achter je.
Want zonder supporters, is Ajax Ajax niet meer !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 september 2010 door Thomas -- |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Cruyff heeft wel gelijk...het lijkt werkelijk nergens meer op. Tegen Willem II, Real en feyenoord was het positiespel om te janken.....vooral als je zoals ik Ajax in de jaren 70, 80 en 90 hebt zien spelen. Maar dit proces keer je niet meer om helaas. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Cruiyff heeft gelijk in alles wat hij zegt over AJAX, men kan vinden dat het een zuurpruim aan het worden is, terwijl hij niks meer is dan een echte AJACIED, een echte AJACIED met terecht pijn in zijn hart, want hij zegt namelijk terecht dat ajax zichzelf niet meer is. Cruiyff verloochend in deze dus niet zijn afkomst, maar ons aller AJAX verloochend haar eigen afkomst... Ik was van mening dat het bestuur inclusief Jol bij AJAX heel goed bezig waren, maar ben hier op terug gekomen, bestudeer maar eens de veranderingen die er worden doorgevoerd in de jeugd, bijna iedere verandering heeft alleen maar te maken met materiele verandering op de toekomst, een aantal nieuwe trainers, maar ook dat zijn jongens zonder enig goed trainer verleden. AJAX heeft hele veel van zijn vrienden heel veel pijn gedaan, als voorbeeld neem ik even het voorbeeld van Silooy, lees zijn intervieuw van afgelopen week even terug en je snapt wat ik bedoel. Cruiyff heeft de bezem 1 keer opgepakt, alleen werd hij toen dooe 1 van zijn beste vrienden in zijn rug gestoken, het plan was om een tornado door AJAX te laten gaan, maar hoe moet hij dat doen als de persoon die hem erbij zou helpen, direct een mes in zijn rug steekt?. Cruiyff heeft gewoon gelijk niet 100% maar 10000% gelijk, en dat bewijst het Barcelona van de afgelopen jaren vrijwel iedere week, kijk daar eens naar de jeugd elftallen, daar lopen nu de messi's en ronaldo's van de toekomst rond. |
|
|
|
|
Frederic van Bafdonc
|
|
|
Maar waar is de vechter Cruijff, waar is de man die altijd doorgaat om zijn doel te halen ? De persoon die hem verraden heeft is weg.
Ik geloof in Cruijff maar mis zijn vechterskunst,, |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
(Helaas) heeft hij volkomen gelijk. Het spel is niet om aan te gluren. Opbouwen van achteruit doen we niet in plaats daarvan rost Stekelenburg elke bal naar voren. En echte spelverdeler missen we. En fatsoenlijke linksback missen we. Zelf opgeleide aanvallers missen we. Nu weet ik ook wel dat Van den Boog van Ajax weer Ajax wil maken. De jeugdopleiding op orde maken en omdat de opleiding de laatste jaren ruk zal het nog wel een paar jaar duren voordat er iemand door gaat breken. De resultaten in de competitie zijn prima. Het spel is bedroevend! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 08:14 schreef Frederic van Bafdonc het volgende:Maar waar is de vechter Cruijff, waar is de man die altijd doorgaat om zijn doel te halen ? De persoon die hem verraden heeft is weg. Ik geloof in Cruijff maar mis zijn vechterskunst,, Zijn vechterkunsten heeft hij toonde hij vroeger ook gesteund door mensen vanuit AJAX, wie steunt hem nu vanuit AJAX? Swart? misschien, en verder. Alleen valt nu niks te doen en is er geen eer te behalen, laten de echte vrienden van AJAX gesteund door mensen uit de jaren 70 en uit de jaren 90 maar eens opstaan, en dan onder leiding van Cruiyff AJAX weer schoonvegen. Alleen dan is er iets mogelijk, gebeurt dat niet, dan gaan we op dezelfde manier door als de afgelopen 10 jaar.... |
|
|
|
|
Frederic van Bafdonc
|
|
|
Remco,
Dat is nu precies wat ik wil. Dat Cruijff gaat vechten om ajax beter te maken. Mijn steun heeft hij, maar niet op de manier zoals hij nu doet.
En ik hoop bij elke vallende ster dat Slop en vd Boog opdonderen. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Wat wel is....zo'n omslag gaat natuurlijk wel jaren duren. We zullen zowiezo eerst van de vele spelers afscheid moeten nemen waar we al een heel eind mee op weg zijn zoals de Kennnedy's etc. Pas als van al die matige spelers afscheid is genomen kunnen we weer verder bouwen....2 stappen terug, 3 vooruit. |
|
|
|
|
OriginalbabyGangsta
|
|
|
Beste mensen,
ik reageer niet vaak op topics maar ik ben een ajaxcied in hart en nieren. Al ben ik nog betrekkelijk jong ik volg ajax ZEER intensief. Ook de hele affaire met cruijff heb ik volledig meegekregen, vandaar deze reactie. Ten eerste ik ben het ontzettend eens met dit stukje, Maar ook de reacties zijn terecht. Maar meneer.Cruijff, Meneer Ajax nota bene steek het mes steeds dieper en dieper in Ajax en in de harten van Ajax supporters. Wat ie zegt, daar heeft ie deels gelijk in. Maar het is ook deels gewoon grote bullshit. Bijvoorbeeld kijk maar is naar de jeugd. Hoezo slecht? Ik zie speler als erikssen, bonevacia, jozefzoon, Boilesen rondlopen op de toekomst. Mensen praten de messi`s en ronaldo`s. Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Elk maar dan ook Elk groot talent dat bij ajax rondloopt, met geen hersens en een schijnbaar grote leegte in de portemonnee vertrekt naar een club als, GVD Real Madrid, of een Chelsea, of een MANCHESTER UNITED, of de NIEUWE CLUB van Meneer AJAX Barcelona. Of vergeten we nu voor het gemak maar even dat die ook achter Erikssen aanzaten. Ik word hier zo misselijk van, al de talenten die rondlopen worden weggekocht. En Cruijff maar zeiken over de jeugd en hoe slecht het allmeaal wel niet is.
En dan nu iets waar ik me nog meer aan erger dan alles wat hier gezegd is. HET POSITIESPEL WAS BELABBERD, DIT IS AJAX NIET MEER, AJAX VERLIEST UIT BIJ MADRID WAAR DE SCHULD GROTER IS DAN DE STAATSSCHULD VAN NEDERLAND. AJAX VERLIEST VAN EEN CLUB DIE 96MILJOEN INVESTEERDE IN EEN SPELER, EEN SPELER.
IS dit nou zon schande he mensen? Is het werkelijk zo erg dat we worden weggespeeld bij een club die voor een staatsschuld op zich staan. En niet te vergeten met onze sterspeler Suarez er niet eens bij. Onze held van nu. Laten we voor de lol is terug kijken naar vorig jaar. Hoe GOED speelden we toen? het is bijna dezelfde seceltie. Mensen leer nu toch is tevreden te zijn met het resultaat. Laat Jol aan het roer en we gaan vanzelf weer voetballen zoals vroeger. Over de directie zou ik het niet weten. Maar NIEMAND maar dan ook NIEMAND op dit forum kan ook maar weten hoe het daar zit. Of er moeten directie leden hier rondsurfen maar ook die hebben niks zinnigs te zeggen te zien aan al de reacties die hier geplaatst worden.
MvG,
Original Baby Gangsta |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
Frederic van Bafdonc
|
|
|
quote: Dat ontken ik ook niet, maar laat hem z'n ballen bij elkaar pakken en wat doen ! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
@OriginalbabyGangsta...je mag best verliezen van Madrid...geen enkel probleem. Maar we werden weggeblazen ! We hebben nog geen 2 goede passes achter elkaar gegeven....DAT is het probleem. |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
Het is jammer dat Martin Jol nu onze trainer is want ik gun hem het beste. Maar ik droom nog iedere week van het moment dat Cruijff naar benenden komt wandelen van de tribunes, in de dugout gaat zitten iedereen is goed de waarheid verteld. Toen ik zag dat hij bij de wedstrijd tegen Willem 2 zat werd mijn hoop alleen maar groter.
Laat Cruijff minimaal hoofd van de Jeugd opleiding worden! Cruijff is niet alleen de grootste Ajacied allertijden, hij is de grootste voetballer aller tijden. Hier moeten we nog gebruik van maken voordat het niet meer kan! |
|
|
|
|
Frederic van Bafdonc
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 10:24 schreef Jacco het volgende:Het is jammer dat Martin Jol nu onze trainer is want ik gun hem het beste. Maar ik droom nog iedere week van het moment dat Cruijff naar benenden komt wandelen van de tribunes, in de dugout gaat zitten iedereen is goed de waarheid verteld. Toen ik zag dat hij bij de wedstrijd tegen Willem 2 zat werd mijn hoop alleen maar groter. Laat Cruijff minimaal hoofd van de Jeugd opleiding worden! Cruijff is niet alleen de grootste Ajacied allertijden, hij is de grootste voetballer aller tijden. Hier moeten we nog gebruik van maken voordat het niet meer kan! Dit is dus ook wat ik hoop. Dat hij i.d.d. opstaat en aan de slag gaat.
Dan komt het denk ik goed ! |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
ik zeg: laat hem dan opstaan en het met zijn vriendjes gaan doen. Hij levert alleen kritiek, maar doet er zelf niets aan. Laat hem het dan maar eens laten zien(maar dat wil hij niet...ik denk eerder dat hij niet durft). Het was een hele goede voetballer en goede coach, maar nu is het alleen maar iemand die alleen kritiek weet te uiten. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Cruijff heeft de kans gekregen er iets aan te doen. Al snel werd het hem te heet onder de voeten en droop hij weer af. Het is zo gemakkelijk van een afstand dingen te bekritiseren. Ik denk dat Ajax op dit moment maximaal presteert met de middelen die het heeft. Cruijff moet z'n kop eens uit de grond trekken, om zich heen kijken en dan concluderen dat de tijden veranderd zijn. Zolang er internationaal niets gedaan wordt clubs met grote schulden (Real, Barca en bijna alle engelse en italiaanse clubs) zullen de nederlandse clubs geen hoge ogen gooien internationaal. |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 10:30 schreef Per4manc het volgende:concluderen dat de tijden veranderd zijn. Zolang er internationaal niets gedaan wordt clubs met grote schulden (Real, Barca en bijna alle engelse en italiaanse clubs) zullen de nederlandse clubs geen hoge ogen gooien internationaal. Vergeet niet dat Barca helemaal niets was totdat Cruijff daar ging werken. Barca speelt nu nog in het systeem van Cruijff en Guardiola komt hem nog regelmatig om advies vragen. |
|
|
|
|
Patrick Buisman
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 08:05 schreef remco k het volgende:Cruiyff heeft gelijk in alles wat hij zegt over AJAX, men kan vinden dat het een zuurpruim aan het worden is, terwijl hij niks meer is dan een echte AJACIED, een echte AJACIED met terecht pijn in zijn hart, want hij zegt namelijk terecht dat ajax zichzelf niet meer is. Cruiyff verloochend in deze dus niet zijn afkomst, maar ons aller AJAX verloochend haar eigen afkomst... Ik was van mening dat het bestuur inclusief Jol bij AJAX heel goed bezig waren, maar ben hier op terug gekomen, bestudeer maar eens de veranderingen die er worden doorgevoerd in de jeugd, bijna iedere verandering heeft alleen maar te maken met materiele verandering op de toekomst, een aantal nieuwe trainers, maar ook dat zijn jongens zonder enig goed trainer verleden. AJAX heeft hele veel van zijn vrienden heel veel pijn gedaan, als voorbeeld neem ik even het voorbeeld van Silooy, lees zijn intervieuw van afgelopen week even terug en je snapt wat ik bedoel. Cruiyff heeft de bezem 1 keer opgepakt, alleen werd hij toen dooe 1 van zijn beste vrienden in zijn rug gestoken, het plan was om een tornado door AJAX te laten gaan, maar hoe moet hij dat doen als de persoon die hem erbij zou helpen, direct een mes in zijn rug steekt?. Cruiyff heeft gewoon gelijk niet 100% maar 10000% gelijk, en dat bewijst het Barcelona van de afgelopen jaren vrijwel iedere week, kijk daar eens naar de jeugd elftallen, daar lopen nu de messi's en ronaldo's van de toekomst rond. ......Ajax kan de vergelijking met Barcelona simpelweg niet aan omdat dat hoofdzakelijk een financiele kwestie is....als je toch leest dat de echt goede jeugdspelers van de club in Nederland simpelweg worden weggehaald door grote kapitaalkrachtige clubs uit het buitenland door papa en mama van de betreffende voetballer een leuke baan aan te bieden dan weet je toch al direct waar de mogelijk- en onmogelijkheden liggen..en daar heeft Cruijff volgens mij niet zo heel veel mee te maken hoor...
Dat Cruijff niet bij Ajax aan de slag is gegaan komt ook deels door zichzelf, anders had Marco er simpelweg in toegestemd..iemand zoals Cruijff die alleen maar probleemconstaterend is en zelden tot nooit met concrete oplossingen komt geeft alleen maar onrust...pas als hij een keertje echt de handdoek oppakt heeft hij echt recht van spreke...tot die tijd....gewoon zwijgen!!..... |
|
|
|
|
Patrick Buisman
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 09:08 schreef Frederic van Bafdonc het volgende:Remco, Dat is nu precies wat ik wil. Dat Cruijff gaat vechten om ajax beter te maken. Mijn steun heeft hij, maar niet op de manier zoals hij nu doet. En ik hoop bij elke vallende ster dat Slop en vd Boog opdonderen. ....je weet toch dat als je je wens hardop uitspreekt hij niet uitkomt.... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Cruijff wilde Ajax echt helpen maar bij het eerste het beste wat hij wilde veranderen namelijk de jeugdopleiding werd hij meteen tegen gewerkt door MvB en het bestuur. Als je hem vraagt om te helpen dan geef je hem carte blanche!!!! |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 10:37 schreef Jacco het volgende:[..] Vergeet niet dat Barca helemaal niets was totdat Cruijff daar ging werken. Barca speelt nu nog in het systeem van Cruijff en Guardiola komt hem nog regelmatig om advies vragen. Dat mag zo zijn. Maar zonder al die honderden miljoenen had ook Barca nu niet meer de spelers om dat systeem te spelen. Dat is nu net het punt. Het systeem is heilig bij Ajax, alleen heb je niet meer de spelers om het systeem te kunnen spelen. Dan moet je het systeem dus aanpassen. Dat is wat Jol nu doet. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Dan zijn we er toch uit. Vanaf de jeugd speelt elk team 433 dan is het toch belachelijk dat je dan geen spelers voor het eerste afleverd die het syteem gewend zijn. Geen aanvaller breekt door vanuit de jeugd. We hebben niet eens een fatsoenlijke linksback dus Cruijff heeft gewoon gelijk. |
|
|
|
|
Bossa
|
|
|
De waarheid ligt, zoals wel vaker, in het midden.
Cruyff is een idealist en dat siert hem, maar hij moet niet vergeten dat er meerdere zaken dan alleen een filosofie bij een club als Ajax meespelen, mee zouden moeten spelen. Als er jarenlang een zootje gemaakt is op organisatorisch gebied en het salarishuis uitpuilt, zal er eerst gesaneerd moeten worden. Ondertussen verwachten wij gretige en kritische supporters ook resultaat. Tussen die twee een balans vinden is erg moeilijk. Maximaal resultaat, minimale middelen. Toch heeft vd Boog deze uitdaging opgepakt en dat doet ie helemaal niet slecht. Integendeel zelfs, kijk in Rotterdam Zuid maar hoe het ze daar vergaat. Dan hebben wij, sinds vd Boog en Jol de kopstukken zijn, helemaal niets te klagen.
De filosofie die Ajax Ajax maakt, die zit zo diep geworteld, dat zal nooit verdwijnen. Maar we moeten wel prioriteiten weten te stellen. Als de club intern weer op orde is zal de focus ongetwijfeld weer op dat aspect komen te liggen. We moeten geduld hebben en ondertussen heel blij zijn dat we bovenaan staan en in de CL mee mogen doen. Al is dit seizoen, in tegenstelling tot vorig jaar de tweede seizoenshelft, het spel soms inderdaad niet best. En als Cruyff dat vervelend vindt, dan kan hij beter eens met Jol gaan praten om te kijken of hij een bijdrage kan leveren in plaats van gal spuwen over mensen die het beste met zijn club voor hebben.
Kom op mensen: Everything´s gonna be allright! |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 10:52 schreef Brandje het volgende:Dan zijn we er toch uit. Vanaf de jeugd speelt elk team 433 dan is het toch belachelijk dat je dan geen spelers voor het eerste afleverd die het syteem gewend zijn. Geen aanvaller breekt door vanuit de jeugd. We hebben niet eens een fatsoenlijke linksback dus Cruijff heeft gewoon gelijk. Ja nou en, dan heb je nu even geen linksback uit de jeugd. Kijk nou eens wat er wel in Ajax1 loopt dat uit de eigen jeugd komt! Haald Barca altijd alle spelers uit eigen jeugd? Vast niet want dan hadden ze nu geen miljoenenschuld. Stel dat 60% van de A1 jeugd naar het 1e doorschuift. Dat is al erg veel. Dan kan het best gebeuren dat je een paar jaar geen back of vleugelaanvaller hebt uit eigen jeugd. Backs zijn. Blind, Anita. Aanvallers zijn bijv Sarpong, Poepon allemaal niet goed genoeg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 10:30 schreef Per4manc het volgende:Cruijff heeft de kans gekregen er iets aan te doen. Al snel werd het hem te heet onder de voeten en droop hij weer af. Het is zo gemakkelijk van een afstand dingen te bekritiseren. Ik denk dat Ajax op dit moment maximaal presteert met de middelen die het heeft. Cruijff moet z'n kop eens uit de grond trekken, om zich heen kijken en dan concluderen dat de tijden veranderd zijn. Zolang er internationaal niets gedaan wordt clubs met grote schulden (Real, Barca en bijna alle engelse en italiaanse clubs) zullen de nederlandse clubs geen hoge ogen gooien internationaal. Ten eerste kwam Cruijff met een compleet plan van aanpak voor de jeugdopleiding. Dat plan werd door Coronel en van Basten naar de prullenmand verwezen. Het werd Cruijff dus niet te heet onder zijn voeten, zijn plan werd van de hand verwezen, waarna hij rigoreus uit dat proces stapte. Alleen dat laatste kan je hem verwijten, maar natuurlijk niet dat hij maar eens wat moet doen of het te heet voor hem werd.
Ten tweede maakt het geen moer uit of er schulden zijn bij de grote clubs of niet. Zolang hun structurele inkomsten hoger zijn dan hun structurele uitgaven en dus de rente op hun schulden kunnen betalen is er voor die clubs niets aan de hand. Daarbij komt nog dat de meeste Nederlandse clubs qua inkomsten nog niet kunnen tippen aan de Serie C... dus hoezo die focus op schulden. Financieel kan Nederland gewoon niet meedoen en die schulden zijn maar een voetnoot in dat verhaal.
Ten slotte ben ik het zeer zeker NIET met je eens dat AJAX naar het maximum van het kunnen presteert. Er zijn talloze clubs die internationaal al tijden structureel beter presteren dan Ajax met vergelijkbare of kleinere budgetten. Kijk naar FC Porto, 2003 EC en 2004 CL winner met een kleiner budget dan Ajax (op dat moment), gewoon zomaar een voorbeeld.
Neemt niet weg dat ik (zeer) gematigd positief ben over het huidige bestuur. Van den Boog is pas relatief kort bezig met het puinruimen van meer dan een decennium wanbeleid. Dit seizoen is dan ook een examen voor het huidige bestuur waarin er: 1) Ajax kampioen moet worden 2) Financieel de boel in gareel krijgen 3) Overwinteren in Europa 4) Voorwaarden creëren om volgend jaar door te zetten zonder toppers als Suarez.
Ook in de jeugdopleiding is er jaren lang wanbeleid gevoerd. Dat zet je met 2 jaar niet recht. In die zin ben ik het dan ook niet eens met Cruijff. Wel moet Ajax bereid zijn om aan het einde van dit seizoen een serieuze beoordeling uit te voeren. Aan de hand van het rapport Coronel zijn er talloze adviezen gedaan, met daaraan verbonden een aantal doelstellingen. Als blijkt dat aan deze doelstellingen niet voldaan wordt dan moet de club hier wel consequenties aan verbinden, en moeten er harde keuzes gemaakt worden.
Cruijff is een Ajax man. We kunnen wel kritiek op hem hebben, maar uiteindelijk ben ik heel erg blij dat er nog mensen zijn die Ajax een warm hart toedragen en de media aan een lijntje hebben die bereid zijn steeds weer zaken aanhangig te maken. Ook dat is noodzakelijk. Kritiek is niet slecht namelijk. Kritiek is een spiegel waaraan je jezelf moet toetsen, en als Dhr. H.J. Cruijff (met een meer dan bijzonder staat van dienst in het internationale voetbal) je die spiegel voorhoud doe je er goed aan om toch een goed te kijken naar wat je ziet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 september 2010 door Eide -- |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
Ik ben ook blij met de richting die Ajax ingeslagen is en dit seizoen gaat heel moeilijk worden omdat we niet de selectie hebben die Ajax zou moeten hebben. Hopelijk kan een speler als Suarez ons zo ver brengen dat we volgend seizoen in ieder geval Champions League spelen en wie weet wat we nog meer kunnen brengen.
De jeugdopleiding moet wel aangepakt worden. Ik mis de echte Ajax toppers, jongens die niet alleen technisch goed zijn maar ook mentaal. De jeugd van nu lijkt niet die winnaarsmentaliteit te hebben die Ajax zo typeert.
'Laat Johan de jeugd doen' het zou toch mooi zijn om dat op een groot spandoek in de Arena te zien |
|
|
|
|
Jacco
|
|
|
even tussendoor: Het doet mij goed om te zien dat zoveel Ajacieden nog steeds Cruijff als de grootste zien :) Ik was geloof ik de enige in mijn vak die gelijk ging staan toen de beeldschermen lieten zien dat Cruijff in onze Arena zat.
Voor de liefhebbers: Lees het boek 'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' van Pieter Winsemius. Het beste boek over voetbal wat ik ooit gelezen heb |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 09:30 schreef OriginalbabyGangsta het volgende:Beste mensen, ik reageer niet vaak op topics maar ik ben een ajaxcied in hart en nieren. Al ben ik nog betrekkelijk jong ik volg ajax ZEER intensief. Ook de hele affaire met cruijff heb ik volledig meegekregen, vandaar deze reactie. Ten eerste ik ben het ontzettend eens met dit stukje, Maar ook de reacties zijn terecht. Maar meneer.Cruijff, Meneer Ajax nota bene steek het mes steeds dieper en dieper in Ajax en in de harten van Ajax supporters. Wat ie zegt, daar heeft ie deels gelijk in. Maar het is ook deels gewoon grote bullshit. Bijvoorbeeld kijk maar is naar de jeugd. Hoezo slecht? Ik zie speler als erikssen, bonevacia, jozefzoon, Boilesen rondlopen op de toekomst. Mensen praten de messi`s en ronaldo`s. Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Elk maar dan ook Elk groot talent dat bij ajax rondloopt, met geen hersens en een schijnbaar grote leegte in de portemonnee vertrekt naar een club als, GVD Real Madrid, of een Chelsea, of een MANCHESTER UNITED, of de NIEUWE CLUB van Meneer AJAX Barcelona. Of vergeten we nu voor het gemak maar even dat die ook achter Erikssen aanzaten. Ik word hier zo misselijk van, al de talenten die rondlopen worden weggekocht. En Cruijff maar zeiken over de jeugd en hoe slecht het allmeaal wel niet is. En dan nu iets waar ik me nog meer aan erger dan alles wat hier gezegd is. HET POSITIESPEL WAS BELABBERD, DIT IS AJAX NIET MEER, AJAX VERLIEST UIT BIJ MADRID WAAR DE SCHULD GROTER IS DAN DE STAATSSCHULD VAN NEDERLAND. AJAX VERLIEST VAN EEN CLUB DIE 96MILJOEN INVESTEERDE IN EEN SPELER, EEN SPELER. IS dit nou zon schande he mensen? Is het werkelijk zo erg dat we worden weggespeeld bij een club die voor een staatsschuld op zich staan. En niet te vergeten met onze sterspeler Suarez er niet eens bij. Onze held van nu. Laten we voor de lol is terug kijken naar vorig jaar. Hoe GOED speelden we toen? het is bijna dezelfde seceltie. Mensen leer nu toch is tevreden te zijn met het resultaat. Laat Jol aan het roer en we gaan vanzelf weer voetballen zoals vroeger. Over de directie zou ik het niet weten. Maar NIEMAND maar dan ook NIEMAND op dit forum kan ook maar weten hoe het daar zit. Of er moeten directie leden hier rondsurfen maar ook die hebben niks zinnigs te zeggen te zien aan al de reacties die hier geplaatst worden. MvG, Original Baby Gangsta Helemaal mee eens wat jij schrijft, ook al kan je het voetballend niet oplossen tegen madrid dan ga je fysiek wat harder spelen en met wat meer passie en beleving wat ik trouwens ook miste. Kijk madrid is veel rijker dan ajax en ik zie dat gat alleen maar groter worden de komende jaren. Maar dan nog laat je je niet zo vernederen zoals ajax vorie week gebeurde in mardid. Ja dan het bestuur en rapport coronel ja leuk dat die ooit gemaakt is en dat er tijd ingestoken is maar was onnodig geweest werd een paar dagen later al gebroken door de aanstelling van marco van basten. Het bestuur inderdaad, daar kan je wel een beeld bij vormen van der aat die ze supporters naait met schandalige cl prijzen, heb zelf een siezoenskaart bij ajax maar ik schrok me werkelijk het apezuur van de prijzen. Cruyff heeft gelijk maar is het in deze omstandigheden reeel en trouwens johan dan kom je van je berg af en ga ajax er bij helpen comentaar geven is makkelijk maar de club steunen doet ook een hoop. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Cruijff heeft 100% gelijk! Ik heb met tranen in de ogen de wedstrijden tegen Willem II en Real Madrid gezien. Het Ajax-spel van nu is gebaseerd op de bevliegingen van Suarez. Wanneer hij niet meedoet worden we gelijk 30% minder en dat is een kwalijke zaak. In beide wedstrijden is niet 1x maal de achterlijn gehaald, om vervolgens een voorzet op maat te geven. De scouting is echt bedroevend en na Kluivert is er geen spits meer doorgebroken vanuit de jeugd. Met aankopen zijn we niet echt gelukkig geweest en het spel kan voetbaltechnisch stukken beter.
Cruijff wilde in 2008 de jeugdopleiding drastisch wijzigen, maar kreeg geen carte blanche van verantwoordelijkheden. Johan doet iets goed, of hij doet het niet en wie twijfelt aan zijn voetbalkennis is een druiloor. V.Basten heeft het niet gered bij Ajax en hij weet nu verdomde goed dat het terzijde schuiven van Cruijff's advies hem de kop heeft gekost. We kunnen niet ontkennen dat er wel een verbetering is, maar ER ZIT ZOVEEL MEER IN. Er word vanalles gedaan m.b.t. tot de jeugdopleiding en dergelijke, maar het zal nooit het optimale resultaat opleveren. Wel vind ik het vervelend voor sommige mensen die er nu werken, want met de kritiek van Cruijff hebben zij het gevoel dat ze alles fout doen en dat is nou ook weer niet zo. Ik weet zeker als je Cruijff nu vraagt of ie AJAX wil helpen hij het graag wil doen, maar wel op zijn manier!
De term bedrijf Ajax is een afschuwelijke en het moet weer een echte voetbalclub worden met echte voetbalmensen, die een puur Ajax-hart hebben en overtuigd zijn van hun visie dat het Ajax beter maakt. Met Cruijff ben je daarvan verzekerd, terwijl je nu in twijfel blijft. Hij haalt de rotte appels eruit en zet een organisatie neer, waar Ajax een hele lange tijd mee vooruit kan. Een structuur met één bepalende man geniet mijn voorkeur en Cruijff is daarvoor het meeste geschikt. Een trainer moet dansen naar zijn pijpen en hij hoeft alleen maar het elftal te laten functioneren. Een coach mag het beleid niet bepalen, want het is niet zeker dat hij er voor de lange termijn zit en één JUISTE voetbalman wel.
Van een ledenraad en raad van Commissarissen ben ik niet overtuigd, want met zoveel mensen op een kluit kom je nooit tot een éénsgezinde goeie oplossing en met kontekruipen is Ajax niet gebaat. Bij mij gaat de vlag uit wanneer El Salvador de handschoen oppakt, maar heeft hij het gevoel dat ie welkom is? Met name dat laatste is voor sommige ECHTE Ajacieden een vraag, want er zijn de laatste jaren flink van dat soort geweldige gasten beschadigd en dat vind ik het meest erge! DE JUISTE MENSEN OP DE JUISTE PLAATS KAN Ajax weer AJAX maken en dan maken de verschillen in begroting tussen Ajax en Europese topclubs niets uit, want AJAX is een UNIEKE CLUB. Het gaat om de juiste koers varen en met JOHAN CRUIJFF ben je daarvan verzekerd! |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Cruijff heeft gewoon gelijk! Binnen ajax zitten nu bijna alleen maar een stelletje 'balle' , zonder ajax hart, die hun zakken vullen. Niet gezond!
En mensen die zeggen dat hij zijn mond moet houden en is een keer wat moet doen, dat wou hij toch! Dat is alleen afgewezen en daarom heeft hij gezegd.. Nou dan niet!
Maar ik denk echt dat als Cruijff erbij zou worden gehaald en dingen veranderen dat ajax weer een gezonde club kan worden, dat de jeugd weer toppie kan worden en dat we nog sterker kunnen worden! Want vorig seizoen was niet slecht! Maar je ziet dat we ook dat niet kunnen behouden! En we spelen eindelijk CL en dan laten we ons zo zien!?!?!..Waardeloos! |
|
|
|
|
dege
|
|
|
Cruif heeft dit, Cruiff heeft dat, als hij het allemaal zo goed weet was hij ondertussen zelf nog ergens hoofdtrainer geweest. Begrijp me niet verkeerd, maar iedere keer de kritiek vanaf de zijlijn word ik ondertussen een beetje moe van. Als je het dan allemaal zo goed weet, ga dan zelf voor een groep staan. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Cruijff is een martelaar. Stel een alles of niets plan op, begin te bleere wanneer je je zin niet krijgt en stap dan gewoon op. Cruijff had ook een jaar de tijd kunnen nemen om de bezem erdoor te halen. Hij had kunnen bewijzen dat hij het bij het rechte eind had. Maar hij heeft voor de makkelijke weg gekozen. Hij lijkt wat dat betreft wel op v. Hanegem. Daar komt ook maar zelden een positief woord uit. Zal wel aan de generatie liggen. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Volgens mij wilde Cruijff dat ook maar om de een of andere reden ging het niet door... |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Wat ik een beetje vervelend ga vinden, is dat alles en iedereen maar weer weg moet als we een wedstrijd verloren hebben. Iedereen gaat dan weer allemaal dingen lopen roepen en anderen haken daar weer klakkeloos op aan.
Ajax is aan het bouwen en de wedstrijd tegen Madrid zie ik als een incident. Natuurlijk kun je een wedstrijd tegen Madrid verliezen, maar nu ging er gewoon alles fout wat er fout kon gaan. Barcelona verliest thuis van Hercules, Bayern heeft 5 uit 4, Liverpool staat ontzettend laag op de ranglijst en Madrid heeft ook niet het volledig aantal punten. Gaat het dan met al die clubs opeens ontzettend slecht en moeten daar ook de trainer, bestuur en dergelijke weg?
Ajax speelde het laatste half jaar gewoon goed voetbal en heeft zich sinds 6 jaar weer geplaatst voor de CL en nu staan we sinds 2007 weer eens los bovenaan de ranglijst. Daar komt bij dat veel overbodige spelers zijn verhuurd of verkocht. Stekelenburg, Van der Wiel, Suarez en Vertonghen zijn voor de club behouden.
Oftewel Ajax boekt wel degelijk progressie!!!!!!! Het kost alleen tijd om structureel veranderingen door te voeren en daar de resultaten van te zien. Kijk naar Twente, die stonden 7 jaar geleden om geld te bedelen bij de gemeente!!!!! |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
wat wil cruyff dan?? mooi voetbal spelen en dan geen kampioen??dan maar met slecht voetbal !! |
|
|
|
|
Dev
|
|
|
Ik denk dat onze beste Johan gewoon met pensioen moet gaan. We staan bovenaan. We spelen weer cl. Weer maken we de meeste doelpunten in de competitie. We hebben misschien wel de meeste spelers van de eigen jeugd in het eerste elftal. Bestuur lijkt eindelijk in te zien dat het niet iedere gemiddelde speler moet aankopen en is bezig de financiën op orde te krijgen. Het enige is, is dat we dit seizoen tot nu toe nog niet op het hoge niveau van tweede helft vorige seizoen zitten. Maar ik heb vertrouwen erin dat dat wel goedkomt. Helemaal als je je bedenkt dat we ondanks dat toch de CL hebben gehaald en voor het eerst in jaren weer gewonnen hebben in Rotterdam. Het enige waar hij gelijk in heeft is dat het team zonder suarez een heel stuk minder is, maar dat wisten we toch al. Heb ik geen cruiff voor nodig. Waarom hoor ik Johan nooit zeiken over het feit dat Barcelona al jaren geen centrumspits heeft opgeleid of dat ze eigenlijk al jaren geen nieuwe jeugdspelers in de eerste kunnen hebben laten doorbreken. Ieder jaar wordt er voor miljoenen ingekocht. Superspitsen als eto'o en zlatan worden met de grootste gemak bij oud vuil gezet om voor het bedrag van het hele budget van Ajax nieuwe spitsen te kopen . Zo kan ik ook me met gemak aan de filosofie van onze Johan houden. En mensen noemen het voorbeeld van porto die toen cl hebben gewonnen. Er is altijd een uitzondering die de regel bevestigd. Johan! Ga met pensioen of ga maar weer naar Feyenoord om hun uit te helpen want dat heb je al eerder gedaan. Zo een "ajacied" ben je wel. |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
AMSTERDAM - De clubleiding van Ajax kan zich niet vinden in de forse kritiek die Johan Cruijff vandaag in zijn wekelijkse column in de Telegraaf op de koploper van de eredivisie uit. Directie en bestuur noemen de opmerkingen van de legendarische nummer veertien niet realistisch en betreuren de manier waarop hij zich de laatste jaren over Ajax uitlaat.
,,Als je de resultaten van het vorige seizoen en dit seizoen naast de column legt en dat combineert met het feit dat bijna alle aanbevelingen uit het onderzoeksrapport van twee jaar geleden uitgevoerd zijn, dan kan je niet ander dan concluderen dat we ons niet kunnen vinden in de opmerkingen'', reageert een woordvoerder namens de gehele clubleiding van Ajax.
,,De kritiek strookt niet met de realiteit. Neem alle statistieken zoals het aantal punten en doelpunten, gemiddelde leeftijd van het elftal, aantal spelers uit de eigen opleiding, aantal internationals dat bij Ajax is opgeleid en je weet genoeg. Het gaat momenteel goed met Ajax en we investeren om verdere technische vooruitgang te boeken. De attractiviteit van met name de thuiswedstrijden is enorm vooruit gegaan en de sfeer in het stadion is dankzij een fantastische, grote en trouwe groep supporters erg verbeterd. We vinden het heel jammer dat zon clubicoon al jaren op deze manier over Ajax schrijft. (ANP)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 september 2010 door dapp're strijder -- |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 15:04 schreef Dev het volgende:Ik denk dat onze beste Johan gewoon met pensioen moet gaan. We staan bovenaan. We spelen weer cl. Weer maken we de meeste doelpunten in de competitie. We hebben misschien wel de meeste spelers van de eigen jeugd in het eerste elftal. Bestuur lijkt eindelijk in te zien dat het niet iedere gemiddelde speler moet aankopen en is bezig de financiën op orde te krijgen. Het enige is, is dat we dit seizoen tot nu toe nog niet op het hoge niveau van tweede helft vorige seizoen zitten. Maar ik heb vertrouwen erin dat dat wel goedkomt. Helemaal als je je bedenkt dat we ondanks dat toch de CL hebben gehaald en voor het eerst in jaren weer gewonnen hebben in Rotterdam. Het enige waar hij gelijk in heeft is dat het team zonder suarez een heel stuk minder is, maar dat wisten we toch al. Heb ik geen cruiff voor nodig. Waarom hoor ik Johan nooit zeiken over het feit dat Barcelona al jaren geen centrumspits heeft opgeleid of dat ze eigenlijk al jaren geen nieuwe jeugdspelers in de eerste kunnen hebben laten doorbreken. Ieder jaar wordt er voor miljoenen ingekocht. Superspitsen als eto'o en zlatan worden met de grootste gemak bij oud vuil gezet om voor het bedrag van het hele budget van Ajax nieuwe spitsen te kopen . Zo kan ik ook me met gemak aan de filosofie van onze Johan houden. En mensen noemen het voorbeeld van porto die toen cl hebben gewonnen. Er is altijd een uitzondering die de regel bevestigd. Johan! Ga met pensioen of ga maar weer naar Feyenoord om hun uit te helpen want dat heb je al eerder gedaan. Zo een "ajacied" ben je wel. Helemaal mee eens. Cruijff was natuurlijk een fantastische voetballer... Maar dat betekent niet dat hij heilig is ofzo. De meesten zijn het gelijk eens met alles wat de beste man zegt, maar het lijkt nergens op wat hij allemaal roept. Hij denkt dat ie alles weet omdat ie 1 van de beste spelers van de wereld was, in de tijd dat het voetbal 1/3 van het huidige niveau was. Ga lekker golfen ofzo, of uit eens een keer (terechte) kritiek op je Barcelona in de Marca ofzo. |
|
|
|
|
Frederic van Bafdonc
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 15:55 schreef dapp're strijder het volgende:AMSTERDAM - De clubleiding van Ajax kan zich niet vinden in de forse kritiek die Johan Cruijff vandaag in zijn wekelijkse column in de Telegraaf op de koploper van de eredivisie uit. Directie en bestuur noemen de opmerkingen van de legendarische nummer veertien niet realistisch en betreuren de manier waarop hij zich de laatste jaren over Ajax uitlaat. ,,Als je de resultaten van het vorige seizoen en dit seizoen naast de column legt en dat combineert met het feit dat bijna alle aanbevelingen uit het onderzoeksrapport van twee jaar geleden uitgevoerd zijn, dan kan je niet ander dan concluderen dat we ons niet kunnen vinden in de opmerkingen'', reageert een woordvoerder namens de gehele clubleiding van Ajax. ,,De kritiek strookt niet met de realiteit. Neem alle statistieken zoals het aantal punten en doelpunten, gemiddelde leeftijd van het elftal, aantal spelers uit de eigen opleiding, aantal internationals dat bij Ajax is opgeleid en je weet genoeg. Het gaat momenteel goed met Ajax en we investeren om verdere technische vooruitgang te boeken. De attractiviteit van met name de thuiswedstrijden is enorm vooruit gegaan en de sfeer in het stadion is dankzij een fantastische, grote en trouwe groep supporters erg verbeterd. We vinden het heel jammer dat zon clubicoon al jaren op deze manier over Ajax schrijft. (ANP) De clubleiding van Ajax moet zich de ogen uit de kop schamen dat ze dit soort onzin schrijven. Net zoals met de prijzen rond de CL e.d. slaan ze weer de plank mis. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 10:30 schreef Blaatkoe het volgende:ik zeg: laat hem dan opstaan en het met zijn vriendjes gaan doen. Hij levert alleen kritiek, maar doet er zelf niets aan. Laat hem het dan maar eens laten zien(maar dat wil hij niet...ik denk eerder dat hij niet durft). Het was een hele goede voetballer en goede coach, maar nu is het alleen maar iemand die alleen kritiek weet te uiten. Hij is de man achter Barcelona, dus niet iemand die zomaar kritiek levert. En hij wou het wel degelijk gaan doen, maar hij werd niet toegelaten, nota bene zijn beste vriend van BAsten was het niet met hem eens, en in zijn eentje kan Cruyff helemaal niks uitrichten. En alle mensen die nu in het betuur zitten, zullen hem niet 100% toelaten. Cruiyff wil niks liever dan het heft in handen nemen, alleen kan hij het simpelweg niet alleen, omdat hij weet dat hij dan een falende weg inslaat. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 15:55 schreef dapp're strijder het volgende:AMSTERDAM - De clubleiding van Ajax kan zich niet vinden in de forse kritiek die Johan Cruijff vandaag in zijn wekelijkse column in de Telegraaf op de koploper van de eredivisie uit. Directie en bestuur noemen de opmerkingen van de legendarische nummer veertien niet realistisch en betreuren de manier waarop hij zich de laatste jaren over Ajax uitlaat. ,,Als je de resultaten van het vorige seizoen en dit seizoen naast de column legt en dat combineert met het feit dat bijna alle aanbevelingen uit het onderzoeksrapport van twee jaar geleden uitgevoerd zijn, dan kan je niet ander dan concluderen dat we ons niet kunnen vinden in de opmerkingen'', reageert een woordvoerder namens de gehele clubleiding van Ajax. ,,De kritiek strookt niet met de realiteit. Neem alle statistieken zoals het aantal punten en doelpunten, gemiddelde leeftijd van het elftal, aantal spelers uit de eigen opleiding, aantal internationals dat bij Ajax is opgeleid en je weet genoeg. Het gaat momenteel goed met Ajax en we investeren om verdere technische vooruitgang te boeken. De attractiviteit van met name de thuiswedstrijden is enorm vooruit gegaan en de sfeer in het stadion is dankzij een fantastische, grote en trouwe groep supporters erg verbeterd. We vinden het heel jammer dat zon clubicoon al jaren op deze manier over Ajax schrijft. (ANP) Natuurlijk kunnen ze zich niet vinden in de kritiek van JC. Het zou raar zijn als ze zouden zeggen dat ie 100% gelijk heeft, want dan uiten ze hun eventuele onvermogen. Natuurlijk zit er sinds 2008 verbetering in en enkele mensen leveren goed werk, maar er zit zoveel meer in en dat kan er niet uitkomen als er poppetjes op een verkeerde plek zitten. Er zijn teveel kapiteins op het schip en er word teveel gedaan aan kontekruipen, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Ze moeten eens luisteren naar alle verhalen van oud-Ajacieden, die regelmatig negatief zijn over Ajax! De term bedrijf Ajax is een onjuiste en men moet praten over VOETBALCLUB AJAX. Er zijn teveel mensen met stropdasjes i.p.v. voetbalmensen! Cruijff heeft het bij het rechte eind en vroeg of laat word dat bevestigd. Ajacieden moeten beseffen dat er veel meer in zit en d.w.z. dat Ajax in 10 jaar tijd minimaal 5x kampioen moet worden en zich moet kunnen meten met de Europese top, want Ajax is een unieke club met een fantastische visie over voetbal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 10:42 schreef Patrick Buisman het volgende:[..] ......Ajax kan de vergelijking met Barcelona simpelweg niet aan omdat dat hoofdzakelijk een financiele kwestie is....als je toch leest dat de echt goede jeugdspelers van de club in Nederland simpelweg worden weggehaald door grote kapitaalkrachtige clubs uit het buitenland door papa en mama van de betreffende voetballer een leuke baan aan te bieden dan weet je toch al direct waar de mogelijk- en onmogelijkheden liggen..en daar heeft Cruijff volgens mij niet zo heel veel mee te maken hoor... Dat Cruijff niet bij Ajax aan de slag is gegaan komt ook deels door zichzelf, anders had Marco er simpelweg in toegestemd..iemand zoals Cruijff die alleen maar probleemconstaterend is en zelden tot nooit met concrete oplossingen komt geeft alleen maar onrust...pas als hij een keertje echt de handdoek oppakt heeft hij echt recht van spreke...tot die tijd....gewoon zwijgen!!..... Als de president van Barcelona, aangeeft dat Cruiyff en zijn denkbeelden over voetbal, de grondlegger is van het succes van Rijkaard en tegenwoordig Guardiola, en als beide genoemde trainers ook nog zeggen veel advies aan Cruiyff te vragen, dan kun je moeilijk ontkennen dat Cruiyff een groot aandeel heeft in het succes van Barca.
Hij heeft trouwens het plan van de jeugdopleiding in Barcelona op papier gezet, en zo wordt daar nu ook gewerkt... |
|
|
|
|
hj2000
|
|
|
Ik denk niet dat dit het moment is om grote veranderingen door te voeren bij Ajax. De resultaten onder Jol zijn goed. Eerst die 3e ster maar op het shirt, dat vind ik belangerijker dan mooi voetbal op dit moment. Heb trouwens het afgelopen jaar genoeg mooi voetbal gezien hoor.Laatste wedstrijden was het minder. |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 16:45 schreef hj2000 het volgende:Ik denk niet dat dit het moment is om grote veranderingen door te voeren bij Ajax. De resultaten onder Jol zijn goed. Eerst die 3e ster maar op het shirt, dat vind ik belangerijker dan mooi voetbal op dit moment. Heb trouwens het afgelopen jaar genoeg mooi voetbal gezien hoor.Laatste wedstrijden was het minder. EENS. |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 16:20 schreef Frederic van Bafdonc het volgende:[..] De clubleiding van Ajax moet zich de ogen uit de kop schamen dat ze dit soort onzin schrijven. Net zoals met de prijzen rond de CL e.d. slaan ze weer de plank mis. @ Frederic. OK, nou snap ik je niet meer. Jij opent dit topic over de overtrokken kritiek van Cruijff. Net zoals Ajax weerleg jij zijn beargumentatie, maar je bent het er vervolgens totaal niet mee eens... Leg uit? ;)
(Ik kan me namelijk wel vinden in de beargumentatie van Ajax. Alle punten van kritiek van Cruijff worden hierin weerlegt, en ik vind dat Ajax daar ook 100% gelijk in heeft.)
Ik neem Cruijff overigens allang niet meer serieus, met zijn columns... - Een land met 16 miljoen inwoners speelt de WK-finale: Cruijff vindt het spel niet goed. - Ajax heeft 7 (Soms zelfs 8 of 9) spelers uit eigen jeugd in de basisopstelling: Cruijff vindt de jeugdopleiding 1 VAN DE SLECHTSTE VAN NEDERLAND. (Zei hij in Mei, 1 week later werd het volgende bericht verspreid: ''De jeugdopleiding van Ajax heeft gisteravond een eervolle prijs gekregen, namelijk die voor beste jeugdopleiding van Europa. De uitreiking vond plaats voorafgaand aan een groot internationaal jeugdtoernooi de 'Ciociaria Cup 2010' in het Italiaanse Frosinone, vlakbij Rome. "Een voetbalgek land als Italië spreekt grote waardering uit over de Ajax-jeugdopleiding. De prijs is een mooie beloning voor het heden en het verleden van de opleiding," aldus hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink.''
En zo kunnen we nog wel even doorgaan...
Wat AJAX zegt... Jammer dat een clubicoon zich telkens zo negatief uitlaat over de club.
Cruijff zal altijd een icoon blijven, als je in het buitenland Cruijff zegt, zeg je Ajax... Maar ik ben geen fan van de man... Zijn uitstap naar feyenoord en belachelijke kritiek, zonder relevante oplossingen voor (niet-bestaande) problemen over Ajax, schaden mijn beeld aan Cruijff ernstig. Hoe goed hij ook was en hoeveel prijzen hij ook heeft behaald.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 september 2010 door dapp're strijder -- |
|
|
|
|
hj2000
|
|
|
We moeten Ajax trouwens ook niet vergelijken met Barca. Deze club heeft een schuld van meer dan 300 miljoen. Dat kan (gelukkig)niet in Nederland. Het voetbal van Barca mogen we natuurlijk wel als voorbeeld nemen om in de toekomst na te streven. Maar nogmaals, eerst die 3e ster maar. Denk dat we op de goede weg zijn. |
|
|
|
|
Rich-i-am
|
|
|
jonge ik weet niet hoor wat ze zitten te zeiken over de jeugd, maar de ajax jeud is nog steeds de beste van europa of miss wel de wereld. Ajax B1 maakte gewoon barca in vorig jaar en andere grote teams, dus niks aan de hand met onze talentjes. het heeft gewoon met de periodes te maken. dan is er een periode met goede verdedigers dan weer met middenvelders en dan weer met spitsen. Het verschilt gewoon veel, maar geloof mij er is op dit moment helemaal niks aan de hand. Van kritiek word je beter en dat positiespel zit er heus wel in, alleen het knaagt zo aan ons dat we nog steeds niet die 3de ster hebben, dus eerst ff resultaat, daarna perfectie (naja als meer dan 100 deolpunten geen perfectie is vorig jaar). Verder hebben alle risico spelers (tainio mido etc) 1 jarige contracten en er lopen er ook nog een zooi af volgend jaar dus waar maken we ons druk om. 9 spelers uit de eigen jeugd in de basis met nog veel groei mogelijkheden, het enigste waar jol nog aan moet werken is een systeem waarin suarez er niet is, want met suarez kan je geen systeem spelen. als een team zonder suarez een goed systeem heeft (bijv goede vleugelspelers en een betere positionering) hadden we gewoon op de been kunnen blijven tegen madrid. zorg gewoon dat je een plan b heb als suarez er niet is en je bent gewoon goed genoeg hoor. Jonge bij real is 1 speler de hele begroting van ajax en als ze bij ons in de arena komen gaan wij gewoon laten zien wat we kunnen en nemen we revanche! Ajax is nog steeds op zoek naar het onoverwinnelijke (2de seizoenshelft vorig jaar) en als dat er weer is mag heel europa op gaan passen!!! |
|
|
|
|
Frederic van Bafdonc
|
|
|
@dapp're strijder
Ik baal van de kritiek die Cruijff geeft omdat hij alleen becritiseerd en er niets aan doet. Ja ik wil Cruijff dieper betrokken als hoge pief bij ons aller Ajax.
Cruijf heeft wel gelijk met zijn kritiek, alleen hij moet eens wat gaan doen dan in plaats van alleen maar maar lullen... wil bijna gaan gaan zeggen "Geen woorden maar..." maar dat lijkt me niet zo verstandig ;)
Bottomline..... Cruijff, sta op en ga er wat aan doen. Laat je niet uit het veld slaan.
Ik weet dat het een beetje rommelig klinkt, maar ben gewoon boos. Ajax gaat naar de kloten en mensen critiseren alleen maar.
Ja we doen CL, ja het gaat lekker in de competitie, maar als de jeugd het echt zo lekker doet... waarom kopen we dan zoveel ?
Ajax moet van de beurs af en een vereniging blijven. Dan is geld niet de hoofdmoot. |
|
|
|
|
bird
|
|
|
cruijff mot ze bek houden komt allemaal goed met ons aller ajax ben helemaal klaar allen maar lopen zeiken hij is weg gelopen paar jaar terug maar hij kreeg commentaar en dan ze club in de steek laten |
|
|
|
|
Patrick Buisman
|
|
|
quote:Op maandag 20 september 2010 - 16:30 schreef remco k het volgende:[..] Als de president van Barcelona, aangeeft dat Cruiyff en zijn denkbeelden over voetbal, de grondlegger is van het succes van Rijkaard en tegenwoordig Guardiola, en als beide genoemde trainers ook nog zeggen veel advies aan Cruiyff te vragen, dan kun je moeilijk ontkennen dat Cruiyff een groot aandeel heeft in het succes van Barca. Hij heeft trouwens het plan van de jeugdopleiding in Barcelona op papier gezet, en zo wordt daar nu ook gewerkt... dat ontken ik ook nergens volgens mij...zou het leuk vinden als je even inhoudelijk op mijn berichtje ingaat als je me quote... |
|
|
|
|
|