BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Beste Johan Cruijff

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 20 september 2010 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 17:50 schreef Patrick Buisman het volgende:

[..]

dat ontken ik ook nergens volgens mij...zou het leuk vinden als je even inhoudelijk op mijn berichtje ingaat als je me quote...
Ik reageer inhoudelijk op het eerste gedeelte uit jou post, je suggereerd naar mijn idee dat Cruiyff niet zoveel te maken heeft met de jeugdopleiding van Barca, of ik moet het verkeerd begrepen hebben
remco k
 remco k - maandag 20 september 2010 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 17:18 schreef Frederic van Bafdonc het volgende:
@dapp're strijder

Ik baal van de kritiek die Cruijff geeft omdat hij alleen becritiseerd en er niets aan doet. Ja ik wil Cruijff dieper betrokken als hoge pief bij ons aller Ajax.

Cruijf heeft wel gelijk met zijn kritiek, alleen hij moet eens wat gaan doen dan in plaats van alleen maar maar lullen... wil bijna gaan gaan zeggen "Geen woorden maar..." maar dat lijkt me niet zo verstandig ;)

Bottomline..... Cruijff, sta op en ga er wat aan doen. Laat je niet uit het veld slaan.

Ik weet dat het een beetje rommelig klinkt, maar ben gewoon boos. Ajax gaat naar de kloten en mensen critiseren alleen maar.

Ja we doen CL, ja het gaat lekker in de competitie, maar als de jeugd het echt zo lekker doet... waarom kopen we dan zoveel ?

Ajax moet van de beurs af en een vereniging blijven. Dan is geld niet de hoofdmoot.
Ik snap echt wat je bedoelt, maar hij wordt bij AJAX simpelweg niet geaccepteerd, en dat komt door het bestuur dat er zit, die staan namelijk volledig achter van de Boog en Coronel...
joey
 joey - maandag 20 september 2010 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 13:23 schreef dege het volgende:
Cruif heeft dit, Cruiff heeft dat, als hij het allemaal zo goed weet was hij ondertussen zelf nog ergens hoofdtrainer geweest. Begrijp me niet verkeerd, maar iedere keer de kritiek vanaf de zijlijn word ik ondertussen een beetje moe van.
Als je het dan allemaal zo goed weet, ga dan zelf voor een groep staan.
Hij word duidelijk buiten ajax gehouden na zijn vertrek!En waarom zal hij ergens anders aan de bak gaan het gaat juist over ajax!:S
joey
 joey - maandag 20 september 2010 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 18:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap echt wat je bedoelt, maar hij wordt bij AJAX simpelweg niet geaccepteerd, en dat komt door het bestuur dat er zit, die staan namelijk volledig achter van de Boog en Coronel...
juist!;)
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - maandag 20 september 2010 - 20:45   quote  deeplink  
Wordt het dan niet tijd dat wij als supporters eens harde acties gaan ondernemen ?
Geen lullige spandoeken, maar echte demonstraties ?

Ajax is van ons !
XXX
 XXX - maandag 20 september 2010 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 20:45 schreef Frederic van Bafdonc het volgende:
Wordt het dan niet tijd dat wij als supporters eens harde acties gaan ondernemen ?
Geen lullige spandoeken, maar echte demonstraties ?

Ajax is van ons !
Zeur je nou, we hebben net een tegoedbon gehad van 15 pleuro's....
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - maandag 20 september 2010 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 20:51 schreef XXX het volgende:

[..]

Zeur je nou, we hebben net een tegoedbon gehad van 15 pleuro's....
Dus ik moet mijn mond houden omdat ik een lullige bon heb gekregen van 15 euro ?
Ik heb al laten weten dat ik met zo een fooi niet tevreden ben en dat ze die bon ergens kunnen stoppen waar de zon niet schijnt.
joduh
 joduh - maandag 20 september 2010 - 21:11   quote  deeplink  
mensen die de jaren 70 ,80 ,90 en 00 hebben meegemaakt weten dat het fout zit nu!tuurlijk doet dat pijn,maar het is als een ziekte.....je wilt het niet zien..........johan wel!!!!!en zoals ik denk,johan heeft altijd gelijk!
joduh
 joduh - maandag 20 september 2010 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 20:56 schreef Frederic van Bafdonc het volgende:

[..]

Dus ik moet mijn mond houden omdat ik een lullige bon heb gekregen van 15 euro ?
Ik heb al laten weten dat ik met zo een fooi niet tevreden ben en dat ze die bon ergens kunnen stoppen waar de zon niet schijnt.
hahah waar schijnt die niet dan?
Enigma
 Enigma - maandag 20 september 2010 - 21:59   quote  deeplink  
Ik ben het voor de volle 100% eens met Cruijff.

Al die mensen hier die kritiek geven op zijn ziens- dan wel handelswijze zijn of niet capabel om over het echte Ajax te praten en moeten dus gewoon zwijgen of, en dat kan ook, ze zijn gewoon te dom en weten niets, maar dan ook niets over het echte Ajax systeem en de historie van onze club. Dan is hun niet veel te verwijten behalve dat ze eerst eens de levenswijze/filosofie van Ajax moeten leren en dan pas mee gaan praten over Ajax en Cruijff.

Waarom? In de eerste plaats: Johan heeft altijd gelijk, als je het daar niet mee eens bent kom dan met concrete zinnen en, als je dat denkt, onzin die hij verkondigt. Zijn we snel klaar, die is er niet. Meerdere malen heeft El Salvador Ajax bij de hand genomen en naar victorie geleid. Voor de jongeren onder ons, die zo graag mee willen praten, Drie maal Europa Cup 1, Wereldbeker, Supercup als speler. Als trainer de Europacup 2 met zijn addept San Marco als spits. Evenzovele malen werd hij door het bestuur bedrogen en als een kind behandeld. Waarom? Omdat Johan niemand spaart en ook zijn beste vriend de wacht durft aan te zeggen. Hij weet precies waar de schoen wringt, net als trouwens van Basten deed. Cruijff zet Ajax binnen een jaar weer op de kaart, 100 % zeker. Maar... dan moeten een paar bobo's het veld ruimen (Boog, Coronel en nog een paar.) Denk je dat die hun machtspositie en inkomen kwijt willen? Voorts een redelijk aantal jeugdtrainers zouden dan moeten vertrekken, ook dat zijn vriendjes van bestuur en elkaar en worden dus beschermd. Kortom, Cruijff krijgt de kans niet. En dan kun je makkelijk scoren door te zeggen hij wil niet als bestuur zijnde. Maar daar zit de crux niet, die zit in het lef hebben om hem carte blanche te geven. Dat durft men niet, punt uit.

Nog meer? Ja! Het spel wat hij benoemt als slechter voor Michels kwam. Klopt ook als een bus. Hoezo? Michels kwam en introduceerde het totaalvoetbal, het voetbal waarmee Ajax en ook Nedelrand de wereld veroverde. Dat is overigens geen 4-3-3, maar 3-4-3. (klein detail maar wel leuk om te weten dat een aanvallend ingestelde ploeg met 4 middenvelders speelt in MIchels&Cruijffs visie. Daarbij hadden we dan een links- en rechtsbinnen, dat was nog eens durven aanvallen)Dus voor MIchels was het 4-4-2. Wat spelen we nu? Juist 4-4-2! Suárez rechtsbuiten? Laat je nakijken, hij is een spits die je moet laten zwerven maar een RB is van 't Schip, Finidi George, Rommedahl, die jongen van Den Haag Verhoek, Lens. Achterlijn kunnen halen, krijt aan de kicksen, snel, mannetje kunnen passeren en voorgeven. Indien nodig ook scoren. Linksbuiten Urby? Micky? Nee, dat zijn de eigenlijk middenvelders waarbij Micky meer diegang heeft als Urby maar geen LB. Overmars, Hoekstra, Elia, dat zijn LB. Nu wij dus dergelijke spelers niet hebben, zowel niet opgeleid (mispeer Elia, niet gezien als topspeler, Lens ook niet als zodanig herkend, jammer, jammer..), gescout (Verhoek, Dsudzak kan dat ook) niet gekocht omdat het niet kon ontberen we dus spelers die het echte Ajax systeem kunnen laten herleven. Jol wil wel maar krijgt geen aanvoer. De jeugdopleiding stagneert en de talenten komen niet tot uiting. Eriksen? Wat maakt hij dan klaar? Hij is te jong en onervaren om in dit team een stempel te drukken. Boilesen? Heb jij hem gezien in Ajax1? Bonevacia, Jozefszoon? Ik heb ze heus wel gezien op De Toekomst en vind ze ook goed maar we kunnen geen elftal van liliputters neerzetten tegen vechtmachines uit Enschede, Madrid, Eindhoven, MIlan, Liverpool, Marseille of waar dan ook maar de betere clubs zich bevinden. Gezien hoe Anita na 1 duw twee meter wegvliegt in Madrid? Die jongen wil wel en is ook goed, maar niet met halve pigmeeën om zich heen. ( de Zeeuw, Urby, Eriksen) Kijk, Enoh compenseert met enorme inzet en inzicht gecombineerd met kracht en een leeuwenhart. Maar daar mag je niet van afhangen. Kortom we spelen een vorm 4-4-2 en doen dat slecht. Wie alle wedstrijden dit seizoen heeft gezien moet reëel toegeven dat we belabberd spelen op drie spelers na, nou goed, vier dan; Maarten, Jantje, Enoh en natuurlijk onze Capitano Suàrez (godzijdank heeft Groningen wel goede scouts..) De rest ver onder de maat. Dus gewoonweg zwak en het aanzien vaak niet waard. (wiilem 2 winnen door 2 elf meters, pfff...)

Bovenaan staan in Nederland zegt niets meer kijk wat er met ons gebeurde in Madrid, heb me doodgeschaamd en wist niet hoe gauw ik daar weg moest zijn.. Wat een laf, angstig en slecht voetbal. Dat we kampioen worden denk ik wel en ik hoop het ook maar overtuigd ben ik zeker nog niet. Belangrijker is of we verandering gaan zien. Gaan we beter scouten, gaan we beter opleiden en talenten her- en erkennen en ze op de juiste momenten inbrengen. Veel zal dan afhangen van onze opleiding en die is ronduit zwak te noemen op dit moment. Kom niet met vd Vaart of Sneijder aan, dat is al een tijdje terug. Wat is er nu echt goed en staat ook internationaal zijn mannetje? En kan ook mooi, verzorgd en met gogme en bluf spelen? Zijn we gauw klaar. Aldeweirald is niets zonder Jan. Greg, valt zwaar tegen na WK. Behalve Maarten, Jan blijft er weinig over. En dat is iets om ons zorgen over te maken. Dat is precies wat Cruijff zegt, al jaren. Maar men is bang voor de consequenties. En wij als fans, de eigenlijke eigenaren van Ajax.. We kunnen niets doen. Waren we maar zoals Barca of Madrid. Hebben supporters veel meer te zeggen. Hier hebben we alleen maar ja te knikken. Geluisterd wordt er niet.

Kan Cruijff het dan zo goed? Simpel antwoord zou ja zijn. Mooier kijk naar Barca en Spaanse elftal. Beelden zeggen meer dan woorden. Wat zei Johan vorig jaar? Ajax kan geen Messi kopen/betalen. Ajax kan hem wel opleiden.. Daar zit het hele probleem. Visie en de uitvoering daarvan. Ajax is groter dan een bestuur, trainer of speler. Ajax is een levenswijze en als je die verloochent ga je hard onderuit omdat je dan iets doet wat je niet kan en wat ook niet getollereerd zal worden door de supporters omdat het niet Ajax is. Ajax=Art!

Cruijff heeft, tenslotte, geen hekel aan zijn eigen bloed maar zegt onomwonden wat hij denkt en heeft, zoals altijd, weer gelijk. Kijk naar de feiten en kijk zonder gekleurde bril naar de keiharde cijfers over eigen jeugd, prestaties, opleiding, juegdelftal kampioenschappen. Dan zul je genoeg zien.

Nou, maar hopen op een ander Ajax spel dan in Rotterdam anders worden we in Enschede geklopt. En dan Milan.. We hopen en juichen en zullen zien.

Een vraag overigens aan jullie; hoe staat het met een vooronderzoek naar de schandalige overtreding van Brama gister? Had Luis eens moeten doen! Hadden we nu nog de herhaling gezien. En wat word ik ziek van de media die amper melding maken van Ajax tegen Feijenoord. Tjonge, als Ajax verliest weten we dat 40 vjaar lang maar bij winst hoor je echt niks van die lul op radio 1 's morgens (07.40 van 't Hek, net zo'n zak als zijn broer)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 september 2010 - 22:31   quote  deeplink  
Cruijff heeft met betrekking tot de meeste, zo niet alle punten gelijk, maar hij zal vooralsnog geen 'carte blanche' krijgen van het bestuur en dat weet hij zelf ook wel. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij, juist nu, heel bewust dit in de krant laat zetten om de club en spelers op scherp te zetten? want als we eerlijk zijn, zullen we het de komende wedstrijden (twente uit en Milan thuis) heel zwaar krijgen, zeker op de manier waarop we de laatste wedstrijden speelden....
nummer10
 nummer10 - maandag 20 september 2010 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 16:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Als de president van Barcelona, aangeeft dat Cruiyff en zijn denkbeelden over voetbal, de grondlegger is van het succes van Rijkaard en tegenwoordig Guardiola, en als beide genoemde trainers ook nog zeggen veel advies aan Cruiyff te vragen, dan kun je moeilijk ontkennen dat Cruiyff een groot aandeel heeft in het succes van Barca.

Hij heeft trouwens het plan van de jeugdopleiding in Barcelona op papier gezet, en zo wordt daar nu ook gewerkt...
wil je wel ff kijken naar het financiele plaatje en de spelers wat hun wel kunnen vast houden en wij niet ? kijk alleen maar naar het NL elftal en het spaanse elftal.. NL oud ajax (konden het financieel beter krijgen) en kijk naar Spanje grotendeels Barca die ze wel vast kunnen houden...
Dev
 Dev - dinsdag 21 september 2010 - 02:15   quote  deeplink  
@ enigma. Als jij je post begint door de rest van de Ajax fans hier dom en incapabel te noemen dan vind je het zeker niet erg als ik zeg dat ik vind dat jij de iq van een bananenschil hebt.
Cruijf heeft gewoon gelijk volgens jou?? Oh ja?? Waarom is er op deze hele wereld maar 1 voetbalploeg die zijn filosofie volgt?? Barcelona. En zelfs zij spelen niet met echte buitenspelers. En zelfs zij hebben minder eigen opgeleide spelers in de eerste als Ajax. En Ajax doet het op dat vlak , volgens Johan, erg slecht met 11 jeugdspelers in de vaste 18 basisploeg.
Trouwens, volgens mij kun jij je huishouden veel beter doen, je kinderen veel beter opvoeden en je vrouw veel harder laten klaarkomen . Als jij nou eens aftreed en mij carte blanche geeft bij jou thuis. Ik doe dat veel beter.
Oh nee?!?!? Wil je dat niet doen??!!? Wat gek nou??? Zelf zeg je tegen het Ajax bestuur dat zij dat juist wel moeten doen. Wat raar !!!
Als 1 van de spelers in de teams waarin Johan heeft gevoetbalt voor Ajax, heeft hij veel gewonnen. En daar bewonder ik hem voor maar zijn filosofie kan ie in zijn reet steken.
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - dinsdag 21 september 2010 - 12:33   quote  deeplink  
Laten we tot de essentie van de post blijven.

Heeft vd Boog gelijk over de kritiek van Cruijff ?
De wit
 De wit - dinsdag 21 september 2010 - 13:17   quote  deeplink  
Cruijff heeft helaas zou ik bijna willen zeggen altijd gelijk.alleen als je n clubicoon bent wordt t wel tijd dat je inderdaad je harses uitsteekt.
En nou geen gelul van we geven de hele clubleiding van de jeugdtrainers tot de de hoofdtrainer de zak want dat is op korte termijn onhaalbaar.
Ik verdenk Cruijff er wel ns van dat hij juist grote en rigoreuze dingen roept die toch haalbaar zijn.ik zou t nu wel ns willen zien.en ja dappre strijder die uitstap naar Feyenoord is misschien niet aan de orde maar dat is nog steeds iets wat ook mij behoorlijk dwars zit.toch heb ik t gevoel dat Cruijff iets aan t forceren is en dat hij 2 jaar anders had aangepakt als hij t over mocht doen,alleen zal Cruijff dat nooit met woorden zeggen,anders had hij allang uitgesproken dat hij nooit meer iets zou willen betekenen voor de club
liefdevoorajax
 liefdevoorajax - dinsdag 21 september 2010 - 13:50   quote  deeplink  
jongens cruijf die levert altijd kritiek.
maar het valt mij altijd op dat die het over zijn eigen tijd heeft bij ajax. ajax kan daar nooit meer naar toe streven dat is simpelzat.
en de beste man die levert altijd wel kritiek. maar laat cruijf dan ook eens met oplossingen komen waar heel ajax wat aan heeft.
remco k
 remco k - dinsdag 21 september 2010 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 22:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wil je wel ff kijken naar het financiele plaatje en de spelers wat hun wel kunnen vast houden en wij niet ? kijk alleen maar naar het NL elftal en het spaanse elftal.. NL oud ajax (konden het financieel beter krijgen) en kijk naar Spanje grotendeels Barca die ze wel vast kunnen houden...
Wat heeft jou opmerking met mijn post te maken??? helemaal niks.....

Er wordt gesteld dat Cruiyff minder met barca te maken heeft/had dan dat men denkt. Ik liet zien dat dit wel het geval was, dat heeft niks met het wel of niet spelers vast kunnen houden te maken.....

Je hebt overigens wel gelijk, alleen had ik het daar niet over:)
remco k
 remco k - dinsdag 21 september 2010 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 - 13:50 schreef liefdevoorajax het volgende:
jongens cruijf die levert altijd kritiek.
maar het valt mij altijd op dat die het over zijn eigen tijd heeft bij ajax. ajax kan daar nooit meer naar toe streven dat is simpelzat.
en de beste man die levert altijd wel kritiek. maar laat cruijf dan ook eens met oplossingen komen waar heel ajax wat aan heeft.
Die oplossingen heeft hij aangedragen, alleen werd hij niet serieus genomen, en werden zijn plannen door AJAX onder leiding van van Basten niet geaccepteerd.
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - dinsdag 21 september 2010 - 15:01   quote  deeplink  
van Basten is weg....... het is tijd voor de omslag en ACTIE !
De derde ster moet er komen !
remco k
 remco k - dinsdag 21 september 2010 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 - 15:01 schreef Frederic van Bafdonc het volgende:
van Basten is weg....... het is tijd voor de omslag en ACTIE !
De derde ster moet er komen !
van Basten was niet de enige die niet wou, van BAsten en Cruiyff zouden het samen gaan doen. ze wisten allebei dat het voltallige bestuur en leden tegen Cruiyff zijn reorganisatie was, toen ook van bAsten zich liet overhalen door het bestuur was er geen winnen meer aan voor Cruiyff. Datzelfde bestuur zit er nu nog steeds, en die bestuursleden willen Cruiyyf er gewoon niet bij hebben omdat hun er dan waarschijnlijk de dupe van worden.

Er is maar 1 manier om Cruiyyf op zijn troon te krijgen, en dat is een hele grote opstand van alle supporters, handtekeningenacties en een hele grote protestactie met een man of 80.000 tegen het huidige bestuur met de eis het aftreden van ieder bestuurslid. Dan op onze blote knieen Cruiyff de volledige volmacht geven over het inkleden van het nieuwe AJAX met hem als voorzitter, dan behoort hij 4 jaar de tijd te krijgen en dan willen we resultaten zien
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - dinsdag 21 september 2010 - 15:15   quote  deeplink  
Hoe pakken we dat aan ?
Iemand ervaring met dit soort acties ?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 september 2010 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 - 15:11 schreef remco k het volgende:

[..]

van Basten was niet de enige die niet wou, van BAsten en Cruiyff zouden het samen gaan doen. ze wisten allebei dat het voltallige bestuur en leden tegen Cruiyff zijn reorganisatie was, toen ook van bAsten zich liet overhalen door het bestuur was er geen winnen meer aan voor Cruiyff. Datzelfde bestuur zit er nu nog steeds, en die bestuursleden willen Cruiyyf er gewoon niet bij hebben omdat hun er dan waarschijnlijk de dupe van worden.

Er is maar 1 manier om Cruiyyf op zijn troon te krijgen, en dat is een hele grote opstand van alle supporters, handtekeningenacties en een hele grote protestactie met een man of 80.000 tegen het huidige bestuur met de eis het aftreden van ieder bestuurslid. Dan op onze blote knieen Cruiyff de volledige volmacht geven over het inkleden van het nieuwe AJAX met hem als voorzitter, dan behoort hij 4 jaar de tijd te krijgen en dan willen we resultaten zien
en dan lukt dat niet.. en dan zijn we terug bij af !! :) schiet geen fuck op.. geld blijft de grootste rol spelen... zolang de uefa daar niks mee doet blijft het gewoon zoals het nu is
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 21 september 2010 - 15:45   quote  deeplink  
In de jaren 90 kwamen we ook terug van een zware zwartgeldaffaire.
Daar was ook een bodemtijd voor nodig.
Die is nu weer aangebroken... maar liefst pas als het nu misgaat want ik wil gvd die 3e ster.
Dat is prioriteit 1...daarna mogen we weer bouwen.
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 21 september 2010 - 16:07   quote  deeplink  
Het is jammer dat veel boodschappen van Johan altijd verloren gaan in zijn wat botte ongenuanceerdheid, generaliseren en gebrek aan context van het verleden en het heden. Dit is jammer, want ons grootste clubicoon heeft meestal wel een punt te maken en ziet, zeker op voetbaltechnisch gebied, de zaken vrij scherp. Uiteindelijk is hij een van onze grootste voetballers en trainers en een Ajaxied in hart en nieren.

Zijn enorme clubliefde, en de kwaadheid die hij aanhaalt als basis voor zijn reactie, is echter ook vaak zijn valkuil. Clubliefde gaat vaak samen met clubblindheid en het niet openstaan voor fundamentele kritiek. Hier op de site zie je dat ook vaak terug.

Daarmee komen we ook meteen bij een belangrijk punt. Clubliefde en clubblindheid moet je voorkomen door ervoor te zorgen dat je objectiviteit en neutraliteit in ledenraad, raad van commissarissen en dagelijks bestuur hebt zitten. Als je dit niet bewaakt, dan gaat de clubliefde de boventoon voren middels clubblindheid en kan je de zaken niet meer nuanceren. Daarmee heeft Johan een juist punt te pakken: het kliekjesgedrag van vriendjes. Uri Coronel speelt hier, mede als naamgever van het aangehaalde rapport en huidige voorzitter van de RvC, een belangrijke rol in. Zeker op voetbaltechnische inrichting van Ajax zijn vele aanbevelingen van het rapport Coronel nog niet doorgevoerd.

Op voetbaltechnisch gebied ziet Johan het ook wel goed. De resultaten van afgelopen seizoen en ook nu, kunnen niet verbloemen dat er qua voetbal kwaliteit weinig over is van Ajax wat wij in ons hart hebben gesloten en zeker voor de oudere generatie is het niks. Spelinzicht, positiespel, rondspelen, vleugelspitsen (dan wel voor of vanuit het midden), je tegenstander domineren vanuit de eigen kracht etc. etc. En ja, ook de jeugdopleiding levert nog niet wat we zouden willen zien en het scouting apparaat zien we niet eens (in plaats daarvan krijgen we allemaal Jol vriendjes binnen alsmede speler die onder contract staan bij dezelfde zaakwaarnemer als van Jol). Hierover zijn zelfs een aantal harde conclusies getrokken in het rapport Coronel.

Waar het mis gaat in de analyse van Johan is het generaliseren en zijn clubblindheid. Johan haalt het begrip tijd uit zijn commentaar. Veranderingen hebben tijd nodig om te worden doorgevoerd en gaan in fases. Het huidige bestuur (directie en RvC) heeft gekozen om allereerst weer een gezonde financiële basis te creëren, heeft bewust gekozen voor een resultaat trainer (contract van 3 jaar, maar met de verwachting dat hij twee jaar zou blijven) om zonder financiële middelen met het aanwezige materiaal het maximale eruit te halen, de jeugdopleiding weer stevig(er) neer te zetten en het scouting apparaat een goede schoonmaakbeurt te geven. Met een aanpak als deze gaat er natuurlijk een paar jaar overheen voordat de resultaten weer zichtbaar gaan worden. Tegelijkertijd moeten er ook resultaten worden neergezet (al is het alleen maar om ons financieel van de afgrond te trekken).

Hoewel Johan een aantal terechte punten heeft, gaat hij ook voorbij aan de factor tijd die noodzakelijk is om Ajax weer een topclub te maken, aan de resultaten die met beperkte middelen nu worden gerealiseerd en aan een aantal bewuste keuzes die daaraan ten grondslag liggen. Natuurlijk hebben Johan en Martin een volledig andere filosofie ten aanzien van resultaatvoetbal, maar om de doelen van Johan te kunnen verwezenlijken, moet je eerst weer financieel gezond zijn, de jeugdopleiding en scouting volledig op orde hebben en dan pas kan je weer vanuit eigen kracht en vanuit een Ajax filosofie en stijl gaan domineren. Dat gaat tijd kosten Beste Johan, en in die fase zitten we nu.

Iedereen ontslaan en helemaal opnieuw beginnen, tsja, dat lijkt me niet echt een verstandige optie. Weinig bedrijven (en Ajax is deels een bedrijf) hebben dat ooit met succes gedaan. Maar zakelijk inzicht is ook nooit Johans sterkste kant geweest, daar had hij een slimme schoonvader voor.

Maar, met het rapport Coronel in de hand, zouden ledenraad, directie en raad van commissarissen wel een jaarlijks moment van zelfreflectie in moeten lassen, om te kijken of we nog op de goede weg zijn en de ingezette koers tot resultaten gaat leiden.

http://ajax1.nl/content/het-orakel-margammor-over-de-cruijff-affaire
hj2000
 hj2000 - dinsdag 21 september 2010 - 16:38   quote  deeplink  
Nu in opstand komen met duizenden supporters tegen het bestuur heeft toch helemaal geen zin!
Waarom nu onrust stoken? Er is eindelijk rust bij de club.
Geeft Jol een kans. Bonevacia en Josefzoon breken binnenkort door hopelijk. Als we dit seizoen dan ook nog kampioen worden ziet alles er goed uit toch?

Alleen nog een goeie vervanger voor Suarez vinden, daar hebben Jol etc het hele jaar de tijd nog voor.
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - dinsdag 21 september 2010 - 17:43   quote  deeplink  
ja en nee hj2000.

Aan de ene kant niet in opstand komen want we zijn goed op de rit.

Wel in opstand komen want een stabiel bestuur, is goed voor een stabielere toekomst.
hj2000
 hj2000 - dinsdag 21 september 2010 - 19:57   quote  deeplink  
Dat we nu goed op de rit zij, Frederic, is toch het belangerijkste nu? Denk dat er veel valt of staat met het kampioenschap. Champions League is gewoon ontzettend belangerijk voor een club als Ajax. Natuurlijk voor het geld maar ook om grote talenten binnenshuis te houden.
Ik vind trouwens wel dat er naar Cruijf geluisterd mag worden hoor. Alleen mag hij wel tegen gesproken worden. Je kan niet blind varen om de visie van 1 man!
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - dinsdag 21 september 2010 - 20:04   quote  deeplink  
Ik hoop echt dat de derde ster komt..... voor Bobby, voor de supporters.. voor ons aller Ajax !
hj2000
 hj2000 - dinsdag 21 september 2010 - 20:07   quote  deeplink  
Ik ook man. Die 3e ster zal er ook zeker komen. Hopelijk april/mei 2011 :D
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - dinsdag 21 september 2010 - 20:34   quote  deeplink  
Mooiste zou ook zijn als we Ajax van de beurs konden halen.

In mijn ogen zou de enige persoon John de Mol kunnen zijn.
Die heeft genoeg geld om het te doen en ook de middelen om het geld terug te verdienen.

Andere ideen ?
remco k
 remco k - dinsdag 21 september 2010 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 - 15:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en dan lukt dat niet.. en dan zijn we terug bij af !! :) schiet geen fuck op.. geld blijft de grootste rol spelen... zolang de uefa daar niks mee doet blijft het gewoon zoals het nu is
Het gaat niet om wel of niet lukken, Geld is absoluut niet de grootste speler in deze, het gaat om scouting en opleiding, ook vroeger toen AJAX de CL won, waren er bij deze clubs al grote schulden en kochten zijn in die tijd voor extreem veel geld complete elftallen. AJAx moet zelf opleiden en beter dan dat dat nu gebeurt.
gabri
 gabri - dinsdag 21 september 2010 - 21:38   quote  deeplink  
gewoon je mond houden als je er zelf niks aan doet hij loopt altijd maar te roepen maar heeft weinig daden .Hij stapt er zelf ook niet in.En zijn oogappeltje van basten heeft er financieel een zooitje van gemakt maar daar hoor je niks van en al die mensen die hem hier gelijk geven kan ik niet begrijpen ajax speelt met 13 eigen jeugd spelers in de selectieen we staan boven aan . De vergelijking met barcelona kan je niet maken want dit barcelona speelt al vanaf de B bij elkaar bij ajax lukt dat niet meer want het word altijd weg gekocht.
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 september 2010 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 - 02:15 schreef Dev het volgende:
@ enigma. Als jij je post begint door de rest van de Ajax fans hier dom en incapabel te noemen dan vind je het zeker niet erg als ik zeg dat ik vind dat jij de iq van een bananenschil hebt.
Cruijf heeft gewoon gelijk volgens jou?? Oh ja?? Waarom is er op deze hele wereld maar 1 voetbalploeg die zijn filosofie volgt?? Barcelona. En zelfs zij spelen niet met echte buitenspelers. En zelfs zij hebben minder eigen opgeleide spelers in de eerste als Ajax. En Ajax doet het op dat vlak , volgens Johan, erg slecht met 11 jeugdspelers in de vaste 18 basisploeg.
Trouwens, volgens mij kun jij je huishouden veel beter doen, je kinderen veel beter opvoeden en je vrouw veel harder laten klaarkomen . Als jij nou eens aftreed en mij carte blanche geeft bij jou thuis. Ik doe dat veel beter.
Oh nee?!?!? Wil je dat niet doen??!!? Wat gek nou??? Zelf zeg je tegen het Ajax bestuur dat zij dat juist wel moeten doen. Wat raar !!!
Als 1 van de spelers in de teams waarin Johan heeft gevoetbalt voor Ajax, heeft hij veel gewonnen. En daar bewonder ik hem voor maar zijn filosofie kan ie in zijn reet steken.
Feit is wel, dat met het rapport Coronel niets, maar dan ook helemaal niets gedaan is!! En de kritiek in dat rapport loog er bepaald niet om. Ook dat is een feit. Coronel is zelf maar op het pluche gaan zitten en had toen logischerwijs een begin kunnen maken met de uitvoering van zijn eigen aanbevelingen. Toch?? Maar ja... een beursgenoteerd bedrijf, aandeelhouders, verlies- en winstrekening, saneren, etc.
remco k
 remco k - woensdag 22 september 2010 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 - 21:38 schreef gabri het volgende:
gewoon je mond houden als je er zelf niks aan doet hij loopt altijd maar te roepen maar heeft weinig daden .Hij stapt er zelf ook niet in.En zijn oogappeltje van basten heeft er financieel een zooitje van gemakt maar daar hoor je niks van en al die mensen die hem hier gelijk geven kan ik niet begrijpen ajax speelt met 13 eigen jeugd spelers in de selectieen we staan boven aan . De vergelijking met barcelona kan je niet maken want dit barcelona speelt al vanaf de B bij elkaar bij ajax lukt dat niet meer want het word altijd weg gekocht.
De klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt?????
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - woensdag 22 september 2010 - 13:22   quote  deeplink  
meer "de melk hebben horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt" ....

Hou mijn hart vast tegen Twente het weekend....,
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - woensdag 22 september 2010 - 15:59   quote  deeplink  
Johan wil nog steeds... eerste stap is gezet..... nu moet ajax nog buigen !

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/7723166/__Cruijff_wil_nog_steeds_instappen__.html
hj2000
 hj2000 - woensdag 22 september 2010 - 16:09   quote  deeplink  
Zal wel lastig worden. Vermoed dat het bestuur op dit moment daar geen behoefte aan heeft. Ik hoop trouwens wel dat ze gaan praten. Als Cruijf ook een beetje toe wil geven kan je hem er goed bij hebben. (Vergeet niet zijn connecties bij Barca)
Frederic van Bafdonc
 Frederic van Bafdonc - woensdag 22 september 2010 - 18:16   quote  deeplink  
AFCA.nl en consorten hebben al een oproep geplaatst voor Jeroen Slop om heel snel op te donderen.

Het is ook algemeen bekend dat Rik vd Boog ook niet echt vriendjes zal worden met de supporters.

Zou wel eens sneller kunnen gaan dan je denkt !

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Beste Johan Cruijff

0.0061988