BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - MVV Maastricht (3e ronde KNVB Beker 22-09-2010 18:45): 5-0

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
alibabba
 alibabba - maandag 20 september 2010 - 17:08   quote  deeplink  
Ajax treft woensdag voor de 3e keer in de historie van het nationale bekertoernooi MVV. De Amsterdammers wonnen het eerste duel met 3-0 en het tweede met 6-0. De beide duels waren overigens in Amsterdam.

De eerste, op 13 januari 1993, eindigde in een 3-0-zege. Frank de Boer ('3), Marciano Vink (30) en Michel Kreek (63) zorgden tijdens die editie voor de doelpunten.

Aan het einde van de tweede bekerontmoeting tussen beide, op 19 november 1997, stond een 6-0 eindstand op het bord. Dean Gorré stond die novemberwedstrijd niet eens in de basis bij Ajax. Maar al in de achtste minuut moest er toch een beroep op hem worden gedaan, omdat Jari Litmanen met een ernstige blessure van het veld moest. Gorré was er klaar voor, maar gunde samen met zijn ploeggenoten MVV nog één helft de schijn van gelijkwaardigheid. Het bleef immers tot de theepauze 0-0. Een kwartier na rust waren de Limburgers uitgebekerd. Dean Gorré bracht binnen elf minuten met een onvervalste hattrick de score op 3-0. Zijn tweede doelpunt was van wonderbaarlijke schoonheid. Wentelwiekend begaf de invaller zich in de 50ste minuut door de lucht alvorens de bal achter keeper Dusseldorp te ploffen. Gorré was later nog één keer trefzeker. Gorré 1-0 ('49), Gorré 2-0 ('55), Gorré 3-0 ('60), Arveladze 4-0 ('63), Frank de Boer 5-0 ('68), Gorré 6-0 ('84). Opstelling destijds; Vd.Sar, F.de Boer, Oliseh, Tom Sier, Ole Tobiasen, R.Witschge, Peter Hoekstra, Litmanen, Dani, Arveladze en R.de Boer. Gorré verving Litmanen, Benni McCarthy kwam erin voor Hoekstra en Michael Laudrup voor Tom Sier. Morten Olsen was toen de trainer van Ons Ajax.

Het Maastrichtse Mvv zal ervan langs krijgen door Ajax, want in de 1e divisie komen de Limburgers maar moeizaam op gang. Mijn voorspelling voor deze pot is 5-0. Goals van Suarez 3x, El Hamdaoui 1x en Sulejmani 1x.

Niet dan?
bird
 bird - maandag 20 september 2010 - 17:23   quote  deeplink  
ja word een makkie
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 20 september 2010 - 17:38   quote  deeplink  
1-0 is genoeg,zullen vele basis spelers niet aan de wedstrijd beginnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 september 2010 door verbrande harry --
remco k
 remco k - maandag 20 september 2010 - 18:03   quote  deeplink  
Ik denk dat Jol een aantal spelers rust gaat geven, de Zeeuw, Wiel, en misschien Suarez en Steek en ook de Jong nog wel.

Bonevacia Jozefzoon en Blind zeker een kans geven lijkt mij geen overbodige optie
Afcarius
 Afcarius - maandag 20 september 2010 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 18:03 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat Jol een aantal spelers rust gaat geven, de Zeeuw, Wiel, en misschien Suarez en Steek en ook de Jong nog wel.

Bonevacia Jozefzoon en Blind zeker een kans geven lijkt mij geen overbodige optie
Doe mij ook maar Osbilic suk, en nog wat andere jonge mensen.

Laat sulejmani ook maar spelen wordt hij vast wel beter van
joey
 joey - maandag 20 september 2010 - 18:51   quote  deeplink  
Steek

blind - oleguer - ooijer - anita

taino/bonevacia - eriksen - lindgren

jozefzoon - suk - urby

zo vind ik wel goed hoor!
Dan heb je ook nog: Ozbilliz, zeegelaar, en de rest van de basis..

Komt vast goed!
remco k
 remco k - maandag 20 september 2010 - 19:01   quote  deeplink  
isschien dat Atouba weer eens wat minuutjes kan gaan maken? of is hij nog niet zover?
Loetje
 Loetje - maandag 20 september 2010 - 19:05   quote  deeplink  
suarez is geschorst vanwege die 2de gele kaart in bekerfinale, uit en thuis!
ik denk dat de zeeuw vanaf zaterdag weer speelt!
mijn vermoedelijke opstelling is:
verhoeven, blind, oleguer, ooijer, urby, bonevacia, de jong, lindgren, sulejmani, el hamdaoui en eriksen denk ik
joey
 joey - maandag 20 september 2010 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 19:01 schreef remco k het volgende:
isschien dat Atouba weer eens wat minuutjes kan gaan maken? of is hij nog niet zover?
nee toch..
joey
 joey - maandag 20 september 2010 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 19:05 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
suarez is geschorst vanwege die 2de gele kaart in bekerfinale, uit en thuis!
ik denk dat de zeeuw vanaf zaterdag weer speelt!
mijn vermoedelijke opstelling is:
verhoeven, blind, oleguer, ooijer, urby, bonevacia, de jong, lindgren, sulejmani, el hamdaoui en eriksen denk ik
Waarom geen steek..??
Een keeper zal zelden geblesseerd raken of vermoeid..
PETER111
 PETER111 - maandag 20 september 2010 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 19:38 schreef joey het volgende:

[..]

Waarom geen steek..??
Een keeper zal zelden geblesseerd raken of vermoeid..
Ik zie jol ook niet snel Steek eruit halen. Ook zie ik hem niet snel z'n hele elftal wijzigen. Ik denk iets van 3 wijzigingen.
joey
 joey - maandag 20 september 2010 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 19:43 schreef PETER111 het volgende:

[..]

Ik zie jol ook niet snel Steek eruit halen. Ook zie ik hem niet snel z'n hele elftal wijzigen. Ik denk iets van 3 wijzigingen.
Neee oke.. Ik bedoelde meer dat het met een heel ander elftal misschien nog wel moet lukken..

Ik hoop sowieso op een: Suk,Blind, Bonevacia , josefzoon , zeegelaar
remco k
 remco k - maandag 20 september 2010 - 19:55   quote  deeplink  
Sterker nog, Jol kennende zal hij gewoon met zo'n beetje dezelfde namen starten als tegen Feyenoord
alibabba
 alibabba - maandag 20 september 2010 - 20:26   quote  deeplink  
Ik zie dat Suarez voor woensdag geschorst is! Kan ie ook niet 3x scoren....dan ga ik voor El Hammie 3x, de Jong 1x en Sulejmani 1x.
Loetje
 Loetje - maandag 20 september 2010 - 20:33   quote  deeplink  
nou omdat ik denk dat jol steek wel spaart maargoed we zullen zien!
kijk het is nu geen uitwedstrijd maar in een arena met vermoedelijk 500 man! haha grapje!
maar ik zou wel wat spelers sparen want het zijn veel wedstrijden nu!
XXX
 XXX - maandag 20 september 2010 - 20:54   quote  deeplink  
gaan er nog mensen heen...?
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - maandag 20 september 2010 - 21:11   quote  deeplink  
Mvv thuis..... altijd lastig
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 september 2010 - 22:01   quote  deeplink  
Met 2 of 3 andere spelers beginnen kan wel en dan in de loop van de wedstrijd nog 3 man wisselen ok, maar niet met 6 of 7 andere spelers beginnen dan de vaste basis. Dat pakt meestal verkeerd uit. Kijk maar naar Oranje in Zwitserland ruim 2 jaar geleden op het wk.
Winnen doen we wel makkelijk denk ik
Brandje
 Brandje - maandag 20 september 2010 - 22:16   quote  deeplink  
Wie fit is speelt. Er zitten ook fans die een kaartje gekocht hebben dus tegenover hen kan je het ook niet maken. Vorig seizoen had je ook Ajax-Anderlecht. Nu weet ik wel dat Anderlecht geen MVV is maar het kostte je destijds wel de poulewinst en met als resultaat Juve als tegenstander.
Het is wel een ideale kans om Blind een keer op links te proberen!
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 20 september 2010 - 23:04   quote  deeplink  
hoe wordt de voorhoede nou zonder onze Luis?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 september 2010 - 23:09   quote  deeplink  
Florian Jozefszoon op rechts??
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 september 2010 - 23:14   quote  deeplink  
Mickey op links en El Hamdaoui op 9en Siem de Jong daarachter
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 20 september 2010 - 23:17   quote  deeplink  
wordt waarschijnlijk dan weer zo'n bagger beker duel die ik me ook nog goed kan herinneren van het vorige seizoen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 september 2010 - 15:23   quote  deeplink  
godallemachtig wat was sulej slecht zeg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 september 2010 door nummer10 --
remco k
 remco k - donderdag 23 september 2010 - 15:30   quote  deeplink  
Bijna net zo slecht als Urby. Maar hoezo slecht dan 2 assists in 1 wedstrijd, in mijn ogen een prima rendement.
freakie
 freakie - donderdag 23 september 2010 - 15:38   quote  deeplink  
Tsja hij wil wat zegge maar dat ka je verwachten van onze nummer10.. Urby fan maar urby had die wedstrijd zeker geen 2 assists gegeven..
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 september 2010 - 15:38   quote  deeplink  
man je bent echt pro sulej he... sorry hoor hij is net Leonardo.. goed als invaller tegen de grotere clubs (leo hsv sul dynamo).. had gewoon nog ff de hoop dat het wat zou worden maar als je een MVV verdediger nog moeite mee hebt om ervoor bij te komen ben je in mijn ogen niet Ajax waardig... kijk begrijp me nie verkeerd ik gun het hem wel en ajax ook maar vrees gewoon dat het niet wat gaat worden...
freakie
 freakie - donderdag 23 september 2010 - 15:40   quote  deeplink  
Maar nummer10? 2 assists lijkt mij toch niet al te slecht.. Dat urby nu 3 wedstrijden steeds minder speeltijd krijgt zegt genoeg..
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 september 2010 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2010 - 15:38 schreef freakie het volgende:
Tsja hij wil wat zegge maar dat ka je verwachten van onze nummer10.. Urby fan maar urby had die wedstrijd zeker geen 2 assists gegeven..
waar kom jij onder weg dan onder een steen ? ben fan van iedere ajacied... niet specifiek Urby.. ik gun het sul wel (ook al washet alleen al om die 16 mil die hij nog altijd niet waar heeft gemaakt..) en volgens mij loopt hij al ff mee bij Ajax toch ? als ik me niet vergis is dit al zijn 3de seizoen bij ajax ? komaan zeg dan mag je wel iets meer verwachten dan 2 assisten tegen jawel MVV !!!
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 september 2010 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2010 - 15:40 schreef freakie het volgende:
Maar nummer10? 2 assists lijkt mij toch niet al te slecht.. Dat urby nu 3 wedstrijden steeds minder speeltijd krijgt zegt genoeg..
en je denkt niet dat het is om uberhaubt sulej nog een kansje tegeven voordat hij helemaal wegrot ? je begrijpt me nie he ? ik wil net zo graag als jou de herenveen sulejmani zien en dan mag Urby er van mij ook uit eerlijk waar.. maar is zie geen herenveen sulejmani.. bijlangena niet
freakie
 freakie - donderdag 23 september 2010 - 15:56   quote  deeplink  
Nummer10 denk jij dat urby dat 2 assists had gegeven.. Elke pass die hij geeft komt 3 meter achter de man.. die 2 assists zijn toch mooi nodig geweest anders had die 5-0, 3-0 geweest dat scheelt 40%.. 2 assists is goed.. Jij gunt sulejmani helemaal niks.. Je bespot hem.. Sueljamni heeft in 3 wedstrijden meer gedaan kwa assists dan urby heeft kunnen doen.. Heeft urby trouwens ook gespeeld? Ja he? Niks gepresteerd?? Dacht ik al..
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 september 2010 - 16:19   quote  deeplink  
90. DOELPUNT AJAX. Emanuelson passeert Bulters en scoort na een prima passje van Sulejmani, 5-0.

doelpunt

79. Jozefzoon kan alleen op goal af na een steekbal van Emanuelson, maar hij speelt de bal te ver voor zich uit waardoor Bulters kan ingrijpen.

goeie assist maar word niet ingeschoten

66. Sulejmani stuit op Bulters. In de rebound brengt Emanuelson voor, maar mist Jozefzoon nipt

same....

en volgens mij was sulejmani hier de linktbuiten ? en ema linksback tot dat daley kwam ?
joduh
 joduh - donderdag 23 september 2010 - 16:49   quote  deeplink  
nummer 10 my man!!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 23 september 2010 - 16:54   quote  deeplink  
geef je nummer

Kan je bellen om af te spreken!
SanderS
 SanderS - donderdag 23 september 2010 - 17:05   quote  deeplink  
Urby en Suljemani hebben beide het zelfde probleem! (in mijn ogen, mijn mening) Bij wedstrijden tegen "mindere" teams spelen ze allebei niet zo heel goed. Beide denken ze het dan op halve kracht te redden. Urby gaat een beetje pleintjesvoetballen en Suljemani denkt er met 4km per uur langs te kunnen waar hij tegen grote tegenstanders optrekt tot 20km per uur ofzo...

Wanneer AJAX tegen PSV, Feyenoord, Twente, AZ of internationaal speeld kunnen die gasten ineens wel rennen vliegen springen vallen duiken en weer opstaan... ongekend.

Ze zouden beide eens meer hun stempel moeten drukken tegen de mindere tegenstanders, dan wordt je namelijk een echt topper zoals Suarez! Of hij nou tegen VVV (met alle respect) of straks tegen AC Milan/Real Madrid speelt, die gast gaat altijd 100%!
joduh
 joduh - donderdag 23 september 2010 - 17:46   quote  deeplink  
0906-8080
remco k
 remco k - donderdag 23 september 2010 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2010 - 15:38 schreef nummer10 het volgende:
man je bent echt pro sulej he... sorry hoor hij is net Leonardo.. goed als invaller tegen de grotere clubs (leo hsv sul dynamo).. had gewoon nog ff de hoop dat het wat zou worden maar als je een MVV verdediger nog moeite mee hebt om ervoor bij te komen ben je in mijn ogen niet Ajax waardig... kijk begrijp me nie verkeerd ik gun het hem wel en ajax ook maar vrees gewoon dat het niet wat gaat worden...
ZOals je dus zelf al zegt, Urby is geen man voorbij gekomen, dus niet ajax waardig, Sulej had 2 assists bij een slechte wedstrijd, Urby slechts?? en bijna goals tellen niet mee he, alleen echte doelpunten
remco k
 remco k - donderdag 23 september 2010 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2010 - 16:19 schreef nummer10 het volgende:
90. DOELPUNT AJAX. Emanuelson passeert Bulters en scoort na een prima passje van Sulejmani, 5-0.

doelpunt

79. Jozefzoon kan alleen op goal af na een steekbal van Emanuelson, maar hij speelt de bal te ver voor zich uit waardoor Bulters kan ingrijpen.

goeie assist maar word niet ingeschoten

66. Sulejmani stuit op Bulters. In de rebound brengt Emanuelson voor, maar mist Jozefzoon nipt

same....

en volgens mij was sulejmani hier de linktbuiten ? en ema linksback tot dat daley kwam ?
het is alleen een assist als er gescoord wordt, anders had Sulej er ook nog 3 extra gehad, zet hammie voor de goal en de jong voor de goal en een goede combo met Jozefzoon.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 24 september 2010 - 10:02   quote  deeplink  
je leest echt nie he ? ema heeft gescoort.. daarbij heb ik al vaker gezegt dat Ema gewoon ook pech heeft met de afwerking van zijn assisten.. daarbij staat er volgens mij ook onder dan Ema linksback stond eerste helft ? en echt het enige waar jij naar kijkt zijn assisten/soelpunte voor de rest boeit het je allemaal geen drol hoe die speelt ook al zou hij gaan kruipen op het veld als die maar een assist geeft of een doelpunt.. nou sorry hoor maar het ook wil ook wat teminste bij mij wel ! en tuurlijk met doelpunten win je.. maar ik wil MOOOI voetbal zien en dat heb ik met alle respect nog niet gezien van sulejmani.. doet altijd het zelfde en een geniaal actie (wat ema wel vaker heeft) kan ik bij hem niet vinden..
SanderS
 SanderS - vrijdag 24 september 2010 - 10:16   quote  deeplink  
Jullie hoeven elkaar toch niet te overtuigen!? Ieder heeft toch zijn eigen mening, en onderbouwen dat op je eigen manier. Eens zullen jullie het niet worden! Mijn pa is ook meer fan van Urby dan dat ik ben, maar ik ben weer meer fan van bijv. De Jong (ManC) dan dat hij is.... so what?!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 24 september 2010 - 16:48   quote  deeplink  
true :)
remco k
 remco k - vrijdag 24 september 2010 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 - 10:02 schreef nummer10 het volgende:
je leest echt nie he ? ema heeft gescoort.. daarbij heb ik al vaker gezegt dat Ema gewoon ook pech heeft met de afwerking van zijn assisten.. daarbij staat er volgens mij ook onder dan Ema linksback stond eerste helft ? en echt het enige waar jij naar kijkt zijn assisten/soelpunte voor de rest boeit het je allemaal geen drol hoe die speelt ook al zou hij gaan kruipen op het veld als die maar een assist geeft of een doelpunt.. nou sorry hoor maar het ook wil ook wat teminste bij mij wel ! en tuurlijk met doelpunten win je.. maar ik wil MOOOI voetbal zien en dat heb ik met alle respect nog niet gezien van sulejmani.. doet altijd het zelfde en een geniaal actie (wat ema wel vaker heeft) kan ik bij hem niet vinden..
Diezelfde pech had Sulej ook 3/4 keer, ik snap alleen niet waar jij de goede acties van Urby weghaalt, ik wordt er namelijk niet echt warm van hoor dat er misschien 1 actie per wedstrijd goed lukt, ik zeg trouwens ook niet dat Sulejmani goed was, want dat was hij ook niet tegen mvv, maar ga nou niet zeggen dat Urby wel heel goed was, zeker niet gezien het feit dat hij wederom de ajacied was met het meeste balverlies.
alibabba
 alibabba - vrijdag 24 september 2010 - 22:37   quote  deeplink  
De commentator was wel erg anti-Sulejmani. We moeten niet vergeten dat hij nog niet wedstrijdfit is en hem moet je gewoon het vertrouwen geven en een hele tijd laten staan. Onterechte kritiek bij een voorzet die perfect op het hoofd van Oleguer kwam, maakte de commentator belachelijk. Hij draaide richting de goal, terwijl hij meende dat een perfecte voorzet van de goal af moet.

Emanuelson vind ik het veel beter doen op de linksbackpositie en daar moet hij zijn vizier op richten. Blind viel slecht in en ik vond zijn handelingssnelheid erg traag, maar hem nu afschrijven is uit den boze.
joduh
 joduh - zaterdag 25 september 2010 - 11:57   quote  deeplink  
ik denk dat die commentator gewoon verstand van voetbal heeft!!!!hahahahaha alibabba
Aaaaight
 Aaaaight - zaterdag 25 september 2010 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 - 11:57 schreef joduh het volgende:
ik denk dat die commentator gewoon verstand van voetbal heeft!!!!hahahahaha alibabba
ja?? er zitten pippo's bij niet normaal..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - MVV Maastricht (3e ronde KNVB Beker 22-09-2010 18:45): 5-0

0.0083332