|
|
Xapter
|
|
|
Laatste nieuws op voetbalzone
quote:Volgens Voetbal International heeft Feyenoord recentelijk de beschikking gekregen over een bedrag van tien miljoen euro. De Rotterdamse club, die in een financieel precaire situatie verkeert en het geld goed kan gebruiken, zou het geld ontvangen hebben van een investeringsmaatschappij die de boel financiert op basis van inkomsten in de komende jaren. Daarbij moet gedacht worden aan baten uit seizoenkaarten en business seats, meldt het weekblad. Nu heeft de club de liquiditeit voor dit seizoen veiliggesteld zodat zij in ieder geval de salarissen en rekeningen kan betalen. Ook Vitesse en NEC zijn in zee gegaan met dezelfde investeringsmaatschappij om op die manier snel aan cash te komen. In het buitenland werken veel meer clubs op die manier, omdat het risico beperkt is. De clubs betalen jaarlijks alleen rente. Voor Feyenoord is de grote som geld een flinke opsteker. De schuld van de club zou zo rond de 36 miljoen euro bedragen. Voor dit jaar mag de club, die onder curatele staat bij de KNVB, een miljoen tekort komen op de begroting. Naar verluidt bedraagt het tekort nu al tweeënhalf miljoen euro vanwege tegenvallende inkomsten uit de seizoenkaarten en business seats. http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=120958 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
ok... ik weet niet of ik dit nu moet toejuichen... |
|
|
|
|
Emile
|
|
|
des te sneller die schuld betaald is en we weer een spits kunnen kopen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja, maar we zijn voor de toekomst ook weer een deel inkomsten kwijt.. |
|
|
|
|
Emile
|
|
|
dat wel dus er moet op een andere manier heel wat verdiend worden dus dat betekend dat spelers als cabral en castaignos in die tijd veel op moeten leveren (over 5 jaar dus) wil dat compenseren
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 september 2010 door Emile -- |
|
|
|
|
Xapter
|
|
|
Ik weet ook niet of ik hier zo blij mee moet zijn.. het is toch een investeringsbedrijf! ze willen het op 1 of andere manier toch terug |
|
|
|
|
Emile
|
|
|
ja maar op dit moment moeten we zo snel mogelijk uit de schulden |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Jongens deze berichtgeving is maar half de 10 miljoen wordt gebruikt om dit lopende seizoen door te komen! |
|
|
|
|
craven
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 11:14 schreef Milo het volgende:Jongens deze berichtgeving is maar half de 10 miljoen wordt gebruikt om dit lopende seizoen door te komen! best erg..... |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Betekent dit dat we op korte termijn geld hebben en op lange termijn minder inkomsten oftewel nog meer schuld? Is dit goed of.....?? |
|
|
|
|
Fr. Elmo
|
|
|
Volgens mij investeert zo'n maatschappij alleen maar als er op lange termijn geld te verdienen valt. Op korte termijn is dit dus een oplossing voor ons maar op lange termijn zijn we weer flink wat inkomsten kwijt. Geeft ook wel aan hoe slecht we er momenteel voor staan.. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 11:27 schreef Fr. Elmo het volgende:Volgens mij investeert zo'n maatschappij alleen maar als er op lange termijn geld te verdienen valt. Op korte termijn is dit dus een oplossing voor ons maar op lange termijn zijn we weer flink wat inkomsten kwijt. Geeft ook wel aan hoe slecht we er momenteel voor staan.. klopt! |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 11:20 schreef Arie.Klooster het volgende:Betekent dit dat we op korte termijn geld hebben en op lange termijn minder inkomsten oftewel nog meer schuld? Is dit goed of.....?? nee we hebben geen geld het zorgt er alleen maar voor dat we niet hogere schulden krijgen. |
|
|
|
|
El Aanmeldi
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 september 2018 door El Aanmeldi -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
We komen 2.5 milj te kort. Dus dan blijft er 7.5 milj. over. Want de salarissen waren al begroot. |
|
|
|
|
Emile
|
|
|
dus t is niet dat als we bijvoorbeeld 40 miljoen schulden hebben dat dat nu 30 miljoen is (voorbeeld) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee, 50. want die 10 zullen op 1 of andere manier toch ooit weer ingelosd worden. :) |
|
|
|
|
Vnny
|
|
|
quote: Ja plus rente neem ik aan en die zal ook niet misselijk zijn. Ik heb het snel gelezen maar lijkt weer een korte termijn oplossing.
Het woord investeerder zegt mij al genoeg.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 11:49 schreef Vnny het volgende:[..] Ja plus rente neem ik aan en die zal ook niet misselijk zijn. Ik heb het snel gelezen maar lijkt weer een korte termijn oplossing. Het woord investeerder zegt mij al genoeg.. nee zo negatief is t niet hoor. Zonder investeerders hadden we overigens al Excelsior supporter geweest... |
|
|
|
|
plannetje
|
|
|
we moeten er een paar verkopen! eerst in de plus en dan kunnen we verder kijken denk ik.... ik wacht op de euro loterij.... die staat nu op 156 miljoen ofzo... kan ik dan me cluppie overnemen? |
|
|
|
|
Vnny
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 12:02 schreef Stylzz het volgende:[..] nee zo negatief is t niet hoor. Zonder investeerders hadden we overigens al Excelsior supporter geweest... Dat hopen we maar dan!
Excelsior doet het nog niet zo slecht hoor stylzz (grapje) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Is allemaal weer met mist omgeven, dergelijke berichtgeving. Feyenoord-directie moet eens daadwerkelijk transparant worden. Juist ook naar haar Legioen! |
|
|
|
|
craven
|
|
|
ze durven niet en we moeten dit via de media weer vernemen, komt weer niet positief over... |
|
|
|
|
scarface1979
|
|
|
Jongens, het is gewoon heel simpel. Feyenoord denkt vooruit en heeft al gezien dat ze de salaris en andere kosten niet of met moeite kunnen betalen in de toekomst en zij regelen nu al dat ze de beschikking hebben over genoeg middelen zodat ze, indien het moment aanbreekt, geen last minute financiering hoeven te regelen, of erger dat de knvb in moet grijpen etc. Dat de langlopende schuld oploopt met tien miljoen is logisch, maar ze staan met de rug tegen de muur. Wat moet je anders? |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 13:18 schreef scarface1979 het volgende:Jongens, het is gewoon heel simpel. Feyenoord denkt vooruit en heeft al gezien dat ze de salaris en andere kosten niet of met moeite kunnen betalen in de toekomst en zij regelen nu al dat ze de beschikking hebben over genoeg middelen zodat ze, indien het moment aanbreekt, geen last minute financiering hoeven te regelen, of erger dat de knvb in moet grijpen etc. Dat de langlopende schuld oploopt met tien miljoen is logisch, maar ze staan met de rug tegen de muur. Wat moet je anders? Ja je kan niet anders. Feyenoord dekt zich idd in. |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
openheid van zaken houd wel een keer op he. Ze hoeven niet elke actie openbaar temaken, het is geen stichting, maar een bedrijf. Ik hoop dat ze hier iets goeds mee doen waar we veel plezier van hebben zowel op de korte als de (midden)lange termijn. |
|
|
|
|
craven
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 13:23 schreef Pietje1 het volgende:openheid van zaken houd wel een keer op he. Ze hoeven niet elke actie openbaar temaken, het is geen stichting, maar een bedrijf. Ik hoop dat ze hier iets goeds mee doen waar we veel plezier van hebben zowel op de korte als de (midden)lange termijn. Nou als bedrijf functioneren ze al jaren niet meer. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Wat je er ook van vindt , het was blijkbaar nodig. |
|
|
|
|
craven
|
|
|
Zal best nodig zijn, vraag me alleen af wat de rente is en of het weer niet schuld op schuld wordt. Tsjaa we zullen wel zien .... |
|
|
|
|
scarface1979
|
|
|
Het is een toename van de schuld. Maar wellicht is het op basis van rekening courant. Dat wil zeggen dat je alleen rente betaald over het bedrag wat je daadwerkelijk gebruikt. Ik verwacht het wel omdat het gaat om toekomstige kosten. Het zal hier in dat geval niet gaan om een wurgrente of iets dergelijks omdat Feyenoord deze voorziening waarschijnlijk niet op het laatste moment hoefde aan te gaan omdat het om toekomstige kosten gaat. Ik vind het positief dat er vooruitgedacht wordt. Dit brengt ook rust bij de spelers en staf dat ze gewoon hun salaris zullen blijven ontvangen en er geen constructies zoals vorig jaar hoeven te komen met bijv Makaay en Gio dat hun salaris gespreid betaald wordt.
Helaas betekent het wel minder inkomsten uit recettes in de toekomst etc , maar nogmaals, daar doe je niks aan. |
|
|
|
|
bram
|
|
|
onze club is op sterven na dood |
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
Dooier dan dood gaat gelukkig niet,maar wat is dit weer TRIEST nieuws ZEG!!!! GETVER!!! |
|
|
|
|
kiki&pim
|
|
|
Hier heb je niks aan.. Wat is nou 10 miljoen als je 40 miljoen schuld heb. De schulden lopen zo alleen maar op. Is er nou geen vermogende feyenoord supporter (liefst geen buitenlander) die de club wil kopen voor een hoog bedrag. Zijn we in een keer van de schulden af, blijft er nog wat over voor aankopen en de huidige spelers zoals Fer, Wijnaldum en Vlaar willen blijven omdat er weer toekomst is. Als het zo blijf zullen deze bepalende spelers zeker niet blijven. Gudde en Jacobs moeten ook verdwijnen we hebben een voorzitter (keje Molenaar) met uitstraling nodig en niet zo'n watje en een goede financiele man (wouter bos) |
|
|
|
|
MrChriz
|
|
|
Dit is het ene gaatje vullen met het andere, dus opzich boeit het niet zoveel. Wel nice dat we in ieder geval zonder problemen dit lopende seizoen af kunnen maken, geen aftrekpunten enz... |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Als de heertjes van de investeringsmaatschappij minder rente rekenen dan onze andere schuldeisers is dit een prima ontwikkeling ? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Een investering is altijd anders dan een lening he. |
|
|
|
|
Red
|
|
|
|
|
|
bultage
|
|
|
|
|
|
Dubble O ms
|
|
|
Lenen kost geld. Met 12% rente is het bedrag 11.200000 miljoen + 40 miljoen = 51.200000 miljoen. Who cares? Hopelijk zie ik het verkeerd. |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
sowieso reken je verkeerd... |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 15:40 schreef Dubble O ms het volgende:Lenen kost geld. Met 12% rente is het bedrag 11.200000 miljoen + 40 miljoen = 51.200000 miljoen. Who cares? Hopelijk zie ik het verkeerd. 40.000.000 Lenen gaat tegen iets gunstigere tarieven. Neem aan dat zowel de investeerder als Feyenoord hier beter van worden, (en de bank niet) anders zou deze actie behoorlijk zinloos zijn. |
|
|
|
|
Dubble O ms
|
|
|
quote: Staan de puntjes verkeerd? |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
ach 11.200.000 miljoen is erg veel geld, komt neer op 11,2 biljoen.
Daarnaast zullen ze echt geen 12% rente betalen. En ik grijg ook steeds meer het vermoeden dat deze investeerder plaats gaat nemen in de raad van commisarissen...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 september 2010 door Pietje1 -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 15:40 schreef Dubble O ms het volgende:Lenen kost geld. Met 12% rente is het bedrag 11.200000 miljoen + 40 miljoen = 51.200000 miljoen. Who cares? Hopelijk zie ik het verkeerd. mag ik hier 0,1% van?
thnx!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 september 2010 door Stylzz -- |
|
|
|
|
feyenoord-rotterdam
|
|
|
Ik heb de link te pakkeen :het was zo Coert Beerman eruit dan pas zouden de investeerders willen toeslaan hij heeft feyenoord nog wat adem ruimte gegeven BEERMAN///HELD |
|
|
|
|
Roy15
|
|
|
neem aan dat ze lagere rente hebben, dus 10 mil afbetalen aan de ene kant en 10 mil schulden aan de andere.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 september 2010 door Roy15 -- |
|
|
|
|
Dubble O ms
|
|
|
quote:Op woensdag 22 september 2010 - 16:18 schreef Pietje1 het volgende:ach 11.200.000 miljoen is erg veel geld, komt neer op 11,2 biljoen. Daarnaast zullen ze echt geen 12% rente betalen. En ik grijg ook steeds meer het vermoeden dat deze investeerder plaats gaat nemen in de raad van commisarissen... Vraag Hoe schrijf je een groot getal als tien miljoen in cijfers, met puntjes (10.000.000) of met spaties (10 000 000)? |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
als je meer vragen hebt hieromtrent zal ik een offerte sturen voor een online cursus ;-) |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|