|
Boudewijn
|
|
|
Seedorf: 'Speciaal om terug te keren'
Clarence Seedorf vertrok al op negentienjarige leeftijd bij Ajax. Via Sampdoria, Real Madrid en Internazionale kwam hij in 2003 bij AC Milan terecht. Met deze club komt hij dinsdag 28 september naar de Arena om tegen zijn oude club het tweede groepsduel van de Champions League te spelen. In de papieren versie van VI spreekt Clarence Seedorf over deze terugkeer.
Nog niet klaar bij Milan De laatste keer dat de middenvelder met Milan speelde tegen Ajax werd hij uitgefloten. Hijzelf noemt het desondanks speciaal om op dit punt van zijn carrière weer even terug te keren bij zijn oude club. Hij hoopt dat het gevoel wederzijds is. "Ik hoop dat het een mooie avond wordt. Ik ga nog een paar jaar door, maar misschien wordt dit de laatste keer dat ik in Amsterdam speel," aldus Seedorf.
Seedorf stond vorig jaar in de belangstelling van Ajax. Maar toen vond hij het nog te vroeg om terug te keren. "Mijn gezin en ikzelf zitten goed in Milaan. Ik vond het eervol dat Jol belde, de manier waarop hij me benaderde sprak me erg aan. Hij spreekt duidelijke taal en heeft een goede voetbalvisie. En Ajax blijft een prachtige club. Maar ik ben nog niet klaar bij AC Milan."
De middenvelder was onder de indruk van Real Madrid in de wedstrijd tegen Ajax. "Zo agressief en compact had ik ze lang niet gezien," vertelt hij. "Ajax had het moeilijk. Bovendien moesten ze het doen zonder Luis Suarez, dat scheelt nogal wat. Ajax zal geleerd hebben van die avond in Bernabéu. Ik ben benieuwd hoe ze tegen ons voor de dag gaan komen." |
|
|