BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Lichtpuntjes en aandachtpuntjes. Eredivisie speelronde 7

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 24 september 2010 - 18:29   quote  deeplink  
Lichtpuntjes...

Het werd een vluggertje in de beker voor Feyenoord. Nou ja 120 minuten en nog wat voordat de uitschakeling een feit was. Het ontbeert de A1+ van Feyenoord een beetje aan geluk maar als je maar blijft proberen komt het wel. De strafschop in de verlenging na aangeschoten hands was zo'n gelukje dat helaas door de uit vorm zijnde Fer niet werd verzilverd.

Als je zoals ik alle wedstrijden van F'noord1 integraal hebt gezien weet je dat er aardig gespeeld wordt en dat het uiteindelijk zal leiden tot betere resultaten. In de strafschoppenserie schoten de inleenLimburgers 2x mis. Feyenoord 3x. Dus over en uit. Het lag niet aan het bestuur of trainer maar aan de zenuwen van de spelers.

Uitspraken van Beenhakker helpen mijns inziens in niets om het zelfvertrouwen te vergroten. Het is niet makkelijk voor Been maar met een miljoen per jaar moet je ook niet teveel medelijden met hem hebben. Net zomin als met de spelers. In Nijmegen zal het niet makkelijk worden maar wie weet halen de jongens van Mario een puntje of meer. Ook worden langzaam maar zeker de posities in het elftal bezet door de beteren of talentvolleren. Mokotjo voor El Ahmadi is een verbetering en Bruins is gewaarschuwd. van Haaren, naast W. Sneijder een van die driebenige talenten, klopt nadrukkelijk op de deur.

De meest interessante wedstrijd van dit weekend is zaterdagavond in Enschede. Verwacht een kleine overwinning voor...zie verderop in dit artikel.

In Duitsland heeft Louis van Gaal Bayern weer op de juiste winnende koers gekregen en loopt Klaas-Jan 1 op 1. Goed voor de reputatie van het vaderlandse voetbal.

Ik verheug me op de komende dagen.

Op hoop en gevoel hier mijn voorspellingen voor speelronde 7 (voor professionele hulp en marktgevoel zie o.a. www.betfair.com)

Ronde 7
sc Heerenveen - Roda JC 1-2 18.45
Roda is in vorm en Heerenveen nog niet.

FC Twente Ajax 2-1
Zonder Tiendalli kan Twente het ook redden.

PSV - FC Groningen 3-1
Gewoon met Koevermans beginnen is mijn idee.

AZ - FC Utrecht 2-2 Jonathan volgende spits die floreert in het GJ Verbeek's universum.

ADO Den Haag - Heracles Almelo 3-1
ADO op weg naar Europa!

Excelsior - Vitesse 3-2
Dolle boel op Woudenstein. Feyenoord2 wint weer en maakt comeback van Persie mogelijk.

VVV-Venlo - De Graafschap 2-2
VVV pakt een punt tegen de superboeren

NAC Breda - Willem II 4-1
Geen problemen voor de inleenwestbrabanders.

N.E.C. - Feyenoord 1-3
Gelijkspelletje zou ook mooi zijn maar Feyenoord gaat voor de winst

Slijmbal Paardenlul van de week
(shoutfilm bij http://www.sportdwaas.blogpot.com):

De eer valt deze week te beurt aan .... Leo Beenhakker. Vlak voor de beladen wedstrijd tegen Ajax komt ie met een middenmoot verhaal. Kan allemaal wel zijn dat het zo is maar slechte timing en bevestiging dat de oude goede man niks meer te doen heeft. Fout dus.

Gio's recept van de week

SAJUR SPRUITJES TUMIS

benodigdheden

1 kg spruitjes
400 gr magere speklappen zonder zwoerd
2 grote uien
3 teenjes knoflook
1 theelepel trassi
2 schijfjes laos
3 eetlepels olie
3 tomaten
2 bouillontabletten

Bereiding:
spruitjes schoonmaken(muziekje van Massada erbij aan),wassen,halveren en laten
uitlekken in vergiet
spek en kleine smalle reepjes snijden
fruit de gesneden ui,knoflook,trassi en laos lichtbruin in de olie
voeg spek en in stukjes gesneden tomaat toe
als het spek gaar is,spruitjes,bouillontablettten en een beetje water toevoegen.Laat
de spruitjes nietr te gaar worden

Opeten zondagavond rond zeven uur.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan. Dan moet het maar in Rio gebeuren!
alibabba
 alibabba - vrijdag 24 september 2010 - 22:27   quote  deeplink  
Mia San Mia....
Pim
 Pim - vrijdag 24 september 2010 - 22:43   quote  deeplink  
Weer zo'n onzinstukje hoor... Altijd die titels over Feyenoord en anti-Ajax geleuter, moeilijk serieus te nemen deze sportDWAAS;).
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 september 2010 - 22:59   quote  deeplink  
En nog een paar puntjes... (op de i). Ik hoop waarachtig niet dat je gelijk krijgt, sportdwaas, wat betreft je voorspelling van FC Twente-Ajax. Ikzelf heb er ook geen goed gevoel over. Ik vind de Tukkers momenteel echt goed voetballen en blijk geven van de juiste instelling op de juiste momenten. Een ploeg ook die moeilijk te verslaan is. Bovendien heb ik mijn Ajax dit seizoen nog niet zo ijzersterk zien spelen, zoals bijvoorbeeld de tweede seizoenshelft van het vorige jaar. De maanden na de winterstop speelde Ajax echt oogstrelend voetbal. Maar ja, om maar even een cliché aan te halen: de bal is rond en ik hoop (en duim en bid) dat Ajax morgenavond zijn beste voetbal uit de hoge hoed tovert en de drie punten meeneemt naar Amsterdam. Een mooie klus voor Martin Jol om een en ander uit te dokteren. Ik heb ergens gelezen of gehoord dat hij nog niet precies weet welke 11 spelers in de basis komen te staan. Wel hoop ik, dat Sulejmani nu eens wat langer zijn vertrouwen krijgt en in ieder geval wèl in de basis staat. Kom op Ajax!!!
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 24 september 2010 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 - 22:43 schreef Pim het volgende:
Weer zo'n onzinstukje hoor... Altijd die titels over Feyenoord en anti-Ajax geleuter, moeilijk serieus te nemen deze sportDWAAS;).
Een dwaas doet wat hij niet laten kan; een wijze laat wat hij niet doen kan (Oosterse wijsheid)

Ik laat kritische beschouwingen over Ajax graag over aan Johan Cruijff. Die zit daar dichter op. Overigens heeft Ajax best kansen morgen.
remco k
 remco k - vrijdag 24 september 2010 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Ik dacht dat jij het niet zo op hoofdletters had, als je het niet naar het zin is, waarom lees je het dan nog steeds?
remco k
 remco k - vrijdag 24 september 2010 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 - 23:16 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Een dwaas doet wat hij niet laten kan; een wijze laat wat hij niet doen kan (Oosterse wijsheid)

Ik laat kritische beschouwingen over Ajax graag over aan Johan Cruijff. Die zit daar dichter op. Overigens heeft Ajax best kansen morgen.
HAHAHA, kleine licht geirriteerde steek onder water, waarvan jij je zelf afvraagd of hij begrepen wordt???
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 september 2010 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 - 23:16 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Hahaha! Ik vind hem leuk en die ga ik zeker onthouden!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 september 2010 door Pietje --
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 25 september 2010 - 10:41   quote  deeplink  
Schrijf de dingen van je af zei mijn psychiater. Een behaarde man en niet zo'n lekker vol wijf als die van Tony Soprano
thomASS
 thomASS - zaterdag 25 september 2010 - 13:28   quote  deeplink  
Ga toch lekker weg met je feyenooit verhaaltjes..
Op het 010 forum zitten ze ook niet op je te wachten. Ene als 1 van ons elke week een onzin verhaal op het 010 forum zou posten, dan was ie daar al helemaal niet gewenst.
Aaaaight
 Aaaaight - zaterdag 25 september 2010 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 - 10:41 schreef sportdwaas het volgende:
Schrijf de dingen van je af zei mijn psychiater. Een behaarde man en niet zo'n lekker vol wijf als die van Tony Soprano
vind dit soort zinnetjes wel leuk :P ga door hehe
Aaaaight
 Aaaaight - zaterdag 25 september 2010 - 13:33   quote  deeplink  
maar hoop wel dat je ongelijk heb, het is zowiezo een beetje ongeloofwaardig allemaal nec - fey 1-3?? wie gaan die 3 maken dan?? heb over twente - ajax een slecht gevoel maar als we dees weten te winnen slaan we een groot gat..:D:D:D GO AJAX!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 september 2010 door Aaaaight --
joduh
 joduh - zaterdag 25 september 2010 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 - 13:28 schreef thomASS het volgende:
Op het 010 forum zitten ze ook niet op je te wachten. Ene als 1 van ons elke week een onzin verhaal op het 010 forum zou posten, dan was ie daar al helemaal niet gewenst.
precies......
XXX
 XXX - zaterdag 25 september 2010 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 - 10:41 schreef sportdwaas het volgende:
? Is Tony Soprana jou psychiater...

nobody-knows-anything-1024.jpg
busje440
 busje440 - zaterdag 25 september 2010 - 19:22   quote  deeplink  
jojo.. Ronde 7 mijn voorspellingen voor speelronde 7
sc Heerenveen - Roda JC 2-1 18.45

FC Twente Ajax 1-3

PSV - FC Groningen 2-2

AZ - FC Utrecht 2-2

ADO Den Haag - Heracles Almelo 3-1

Excelsior - Vitesse 2-1

VVV-Venlo - De Graafschap 2-3

NAC Breda - Willem II 3-1

N.E.C. - Feyenoord 1-1
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 27 september 2010 - 21:03   quote  deeplink  
Ik zat er naast maar tot de 83ste minuut hadden ze nog kans op de 1-1. We houden moed en blijven doorschrijven. Desnoods accepteren we mafiageld om de trots van Zuid er bovenop te helpen
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 27 september 2010 - 21:04   quote  deeplink  
Zitten er nog lekkere meiden op de wallen? of zijn het allemaal gallerietjes geworden?
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 27 september 2010 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
seikerd
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 27 september 2010 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
seikerd
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 27 september 2010 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
seikerd
thomASS
 thomASS - maandag 27 september 2010 - 21:08   quote  deeplink  
Sportkneus ga lekker je eigen forum verpesten. Damn wat ben jij een vervelend ventje.
Ban die gast is van het Ajax forum.
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 27 september 2010 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Oja op het Feyenoordforum hebben ze een keer een posse gehouden toen ik een geintje op het Ajaxforum had gemaakt over 'dikke Mido' die de gelijkmaker tegen Feyenoord zou maken.

Sjonge sjonge meneer Sonneberg waar is de humor?
Aaaaight
 Aaaaight - dinsdag 28 september 2010 - 00:41   quote  deeplink  
las ik daar nou Sonnema??!!! onee laat maar :'(

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Lichtpuntjes en aandachtpuntjes. Eredivisie speelronde 7

0.0092980