BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 1e terugspeelbal AC Milan in de zestigste minuut

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 29 september 2010 - 10:20   quote  deeplink  
Had me gisteren eens voorgenomen te kijken hoe het grote AC Milan zou omgaan met de terugspeelbal (op de keeper dus).

In de zestigste minuut (jaja) werd de bal voor het eerst teruggespeeld door de Milanezen. Daarna heb ik niet meer geteld maar het zullen er niet veel meer geworden zijn.

De Italiaanse verdedigers speelden de bal meest continue hard naar voren richting zijkant en een enkele keer door het midden als ze door de tegenstander onder druk werden gezet. Of de bal werd gewoon uit gespeeld. Uit is altijd goed. De verdedigers zijn ook actief en kijken voortdurend rond om te zien waar de bal heen kan gaan.

De tegenstander van AC Milan speelde (tot de zestigste minuut) de bal 10x terug.

AC Milan speelde moeiteloos gelijk gisteren en ware het niet dat de doelman van het Nederlands elftal in vorm is hadden ze gewonnen. AC Milan zette ook niet meer echt aan voor de winst in het laatste halfuur.

Ik hoop dat Mario Been, de coaching staf, die kale man die altijd zo nadrukkelijk op de bank zit, maar bovenal de spelers hebben gekeken en beseffen dat de bal naar voren moet en niet naar achteren.

Want zoals mijn coach vroeger altijd zei "je speelt niet zomaar in het eerste van AC Milaan"

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 september 2010 door sportdwaas --
Vnny
 Vnny - woensdag 29 september 2010 - 10:33   quote  deeplink  
leuk voor je, ik zou zeggen koop een ac milan shirt
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 29 september 2010 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 10:33 schreef Vnny het volgende:
leuk voor je, ik zou zeggen koop een ac milan shirt
Ik denk dat we van het spel, de organisatie en de zelfverzekerdheid waarmee AC Milaan speelt best wat kunnen opsteken.
SGS
 SGS - woensdag 29 september 2010 - 10:38   quote  deeplink  
AC Milan speelde moeiteloos gelijk gisteren.............

En dat is goed???????
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 29 september 2010 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 10:38 schreef SGS het volgende:
AC Milan speelde moeiteloos gelijk gisteren.............

En dat is goed???????
Uit in de Arena altijd lastig (helaas). Op basis van de kansen hadden ze kunnen winnen en op het laatst lieten ze (Seedorf die vrij in het strafschopgebied niet echt meer gemotiveerd lijkt goed voor te zetten) het er een beetje bij zitten.

Ajax moest zich echt de longen uit het lijf lopen om het bij te benen zeker nadat Milan Suarez in de zak had in de 2e helft. Ik vond Milan goed
Vnny
 Vnny - woensdag 29 september 2010 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 10:38 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Ik denk dat we van het spel, de organisatie en de zelfverzekerdheid waarmee AC Milaan speelt best wat kunnen opsteken.
Ok top! stuur Mario even de beelden
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 september 2010 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 10:38 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Ik denk dat we van het spel, de organisatie en de zelfverzekerdheid waarmee AC Milaan speelt best wat kunnen opsteken.
Zelfverzekerdheid komt pas als je gelooft in jezelf en in je team. Daar eerst aan werken.
Dat leer je niet vanaf een LCD-scherm.
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 29 september 2010 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 10:52 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Zelfverzekerdheid komt pas als je gelooft in jezelf en in je team. Daar eerst aan werken.
Dat leer je niet vanaf een LCD-scherm.
Leren begint ondermeer met kijken hoe anderen iets doen. Ik heb bijvoorbeeld bij Feyenoord nu al jaren het idee dat de tegenstanders slecht geanalyseerd worden. Als je als elftal gezamenlijk kijkt naar zo'n wedstrijd als gisteren kun je daar van leren. Milan speelde echt puik voetbal. Geen paniek na het tegendoelpunt maar gewoon tandje bij. Geluk dat die kleine felle Anita aan de kant lag maar toch harstikke slim dat vervolgens alles over die kant gaat en wat stom van Jol dat hij zo lang wacht met wisselen.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 september 2010 - 11:46   quote  deeplink  
Vergeet nou effe niet dat er een stel behoorlijk ervaren gasten bij dat Milan spelen. Die doorzien het spel en zijn niet bang om foutjes te maken.
Dat ontbreekt bij Feyenoord. Zet 1 zo'n ervaren kracht van Milan bij ons en ons team schiet binnen enkele maanden naar de top 5.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 29 september 2010 - 11:54   quote  deeplink  
Ze zouden die gasten de beelden van Feyenoord - Basel moeten laten zien, toen de Kuip veranderd was in een zwembad. Eerst het doelpunt van Feyenoord dat voortkwam uit een terugspeelbal die dood bleef liggen in het water en vervolgens het verdedigen van van Gobbel die elke bal de tweede ring in peerde onder het motto van "weg is weg"
Je bent al aardig op de goede weg als je de "flow" uit een aanval haalt desnoods tenkoste van een inworp.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 september 2010 - 11:59   quote  deeplink  
Knokken ja, daar word je volwassen van. En wie daar niet in mee kan: 3 weken smoel in het gras houden.
MMM
 MMM - woensdag 29 september 2010 - 12:00   quote  deeplink  
Wat was dat Milan slecht zeg gisteren met die overschatte Robinho en die linksback die nog slechter is dan De Cler..
craven
 craven - woensdag 29 september 2010 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 10:38 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Ik denk dat we van het spel, de organisatie en de zelfverzekerdheid waarmee AC Milaan speelt best wat kunnen opsteken.
ja zo kan ik er nog een paar, je moet er wel de spelers voor hebben. Vindt arsenal ook mooi spelen, maar is toch een ander niveau...
bram
 bram - woensdag 29 september 2010 - 13:05   quote  deeplink  
dom topic,vergelijking slaat nergens op
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 september 2010 - 13:11   quote  deeplink  
Zo goed vond ik Milan gisteren niet. Zeker in de eerste helft was Ajax beter. De eerste 35 minuten kwam Milan, op een enkele counter na, er nauwelijks aan te pas. Daarna ging het min of meer gelijk op al had Milan wel de betere kansen.

Vind het vreemd dat je Feyenoord, met een van de jongste selecties, met Milan vergelijkt, waarin allemaal geroutineerde dertigers spelen. Als je Feyenoord met zo'n grote club vergelijkt, dan valt het natuurlijk altijd tegen.
3036
 3036 - woensdag 29 september 2010 - 13:13   quote  deeplink  
Is geen vergelijken, is analyseren. Dingen die topteams doen moeten als voorbeeld genomen worden door je jonge selectie van feyenoord.
Kan veel van geleerd worden.
Vnny
 Vnny - woensdag 29 september 2010 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 13:13 schreef 3036 het volgende:
Is geen vergelijken, is analyseren. Dingen die topteams doen moeten als voorbeeld genomen worden door je jonge selectie van feyenoord.
Kan veel van geleerd worden.
nog zo'n wijsneus
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 september 2010 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 13:15 schreef Vnny het volgende:

[..]

nog zo'n wijsneus
Aren't we all?
Vnny
 Vnny - woensdag 29 september 2010 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 13:18 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Aren't we all?
haha ja misschien ook wel, maar bedoel meer dat we een hele technische staf hebben die neem ik aan ook op deze dingen hameren
Anti-020
 Anti-020 - woensdag 29 september 2010 - 13:30   quote  deeplink  
je moet niet kijken wat andere doen, en gewoon je eigen spel spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 september 2010 door Anti-020 --
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 29 september 2010 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 13:11 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Zo goed vond ik Milan gisteren niet. Zeker in de eerste helft was Ajax beter. De eerste 35 minuten kwam Milan, op een enkele counter na, er nauwelijks aan te pas. Daarna ging het min of meer gelijk op al had Milan wel de betere kansen.

Vind het vreemd dat je Feyenoord, met een van de jongste selecties, met Milan vergelijkt, waarin allemaal geroutineerde dertigers spelen. Als je Feyenoord met zo'n grote club vergelijkt, dan valt het natuurlijk altijd tegen.
Heb alleen gekeken hoe Milaan het aanpakt vandaag en de dag want ik wil niet teruggrijpen naar het grote Feyenoord met o.a. Israel, Moulijn, Kindvall, Jansen en van Hanegem. Die konden en goed voetballen en hadden als ze al mouwen hadden ze altijd opgestroopt. Van Hanegem was nooit tevreden na een wedstrijd over zichzelf. Kon altijd beter. Zo'n instelling mis ik bij bijvoorbeeld Bruins
Vnny
 Vnny - woensdag 29 september 2010 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 13:30 schreef Anti-020 het volgende:
je moet niet kijken wat andere doen, en gewoon je eigen spel spelen.
precies, zo kun je ook wel naar het op hoog tempo 1x raken van barcelona kijken maar heb je er dan ook de spelers voor
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 september 2010 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 13:30 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Heb alleen gekeken hoe Milaan het aanpakt vandaag en de dag want ik wil niet teruggrijpen naar het grote Feyenoord met o.a. Israel, Moulijn, Kindvall, Jansen en van Hanegem. Die konden en goed voetballen en hadden als ze al mouwen hadden ze altijd opgestroopt. Van Hanegem was nooit tevreden na een wedstrijd over zichzelf. Kon altijd beter. Zo'n instelling mis ik bij bijvoorbeeld Bruins
Zit wel wat in, hoor. Bikkelen, wat meer vuur, 'k zie het nog te weinig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 september 2010 door FR-Henk --
SGS
 SGS - woensdag 29 september 2010 - 13:50   quote  deeplink  
Relax, de ommekeer komt eraan !!!!!
netsurfer
 netsurfer - woensdag 29 september 2010 - 13:51   quote  deeplink  
Ik vond het de 2e helft niet meer om aan te gluren. Maar inderdaad, goed van Sportie dat hij hier ook weer lessen uit wil trekken voor ons eigen ploeggie. :)
R()b
 R()b - woensdag 29 september 2010 - 14:24   quote  deeplink  
Wat een vergelijking zeg.
Ac Milan of Feyenoord.
Verdedigers hoeven daar niet te kijken waar ze heen schieten , zolang het maar naar voren gaat.
1 van die topspelers pikt die bal wel op , maar dat hoeft je bij Feyenoord niet te proberen hoor.
craven
 craven - woensdag 29 september 2010 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 13:50 schreef SGS het volgende:
Relax, de ommekeer komt eraan !!!!!
leo?
bram
 bram - woensdag 29 september 2010 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 14:27 schreef craven het volgende:

[..]

leo?
de ommekeer,leo heeft nieuwe telefoon
craven
 craven - woensdag 29 september 2010 - 14:31   quote  deeplink  
ahhh dat bedoelde ze met ruimte in de salarissfeer...
BRAYY
 BRAYY - woensdag 29 september 2010 - 14:32   quote  deeplink  
Hahaha ja Leo ziet de ommekeer aankomen net nu Twente, PSV en AZ voor de deur staan. Misplaatste opmerking. Tuurlijk komt er ooit een ommekeer, maar de kans dat we verliezen van Twente, PSV en AZ zit er dik in dus ga dit soort uitspraken nou niet doen vlak voor zo'n periode. Logisch toch ?
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 september 2010 - 14:33   quote  deeplink  
Leo wil weer positievert spelen.
sevillana
 sevillana - woensdag 29 september 2010 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 september 2010 - 10:47 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Uit in de Arena altijd lastig (helaas). Op basis van de kansen hadden ze kunnen winnen en op het laatst lieten ze (Seedorf die vrij in het strafschopgebied niet echt meer gemotiveerd lijkt goed voor te zetten) het er een beetje bij zitten.

Ajax moest zich echt de longen uit het lijf lopen om het bij te benen zeker nadat Milan Suarez in de zak had in de 2e helft. Ik vond Milan goed
verschil tussen "in de top" spelen in Italie of Nederland was duidelijk waarneembaar

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 1e terugspeelbal AC Milan in de zestigste minuut









0.0059089