BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het project Feyenoord...

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:09   quote  deeplink  
Het project Feyenoord

Iedereen weet dat het met Feyenoord niet goed gaat. De schulden zijn hoog, de begroting is niet sluitend en iedere speler binnen de selectie met een leeftijd hoger dan twintig is een vreemde eend in de bijt. De redding lijkt echter nabij, want investeringen lonken. Binnen enkele jaren zou de miljoenenschuld opgelost kunnen zijn.

Tot die tijd vindt er in Rotterdam-Zuid een erg interessant experiment plaats. Aflopende contracten worden standaard opgezegd, grote salarissen zijn ondenkbaar, en daardoor wordt iederen jeugdspeler die enigszins de volwassenenleeftijd benadert een kans gegund in Feyenoord één. De uitkomst daarvan? Totaal ongewis.

Die aanpak heeft Feyenoord veel sympathie opgeleverd bij andere clubs, maar veel verder komt de gevallen topclub er niet mee. Nu Jon-Dahl Tomasson, Sekou Cissé en Ron Vlaar uitgeschakeld zijn, is er geen enkele coaching meer op het veld en dat kost simpelweg punten. Het ontbreken van ervaring laat zich keihard voelen.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt in De Kuip. Stefan de Vrij presenteert zich als een toptalent, waar Leroy Fer en Georginio Wijnaldum in hun ontwikkeling stagneren. Luc Castaignos is simpelweg nog niet klaar voor het grote werk maar heeft kwaliteiten. Jerson Cabral is onstuimig en druistig, maar ook frivool. Kelvin Leerdam en Erwin Mulder kunnen hooguit een degelijke basisspeler in Rotterdam worden. Kamohelo Mokotjo presenteert zich als een talent met een geweldige traptechniek, maar met fysieke tekortkomingen.

Grote transfersommen zullen er komende zomer dus nog niet worden overgemaakt naar het stadion aan de Maas, maar wellicht zijn we dit seizoen getuige van een voorproefje van het toekomistige Feyenoord. Frivool, maar wisselvallig. Een plaats in het linkerrijtje moet de doelstelling zijn, niets meer, maar ook niets minder.

Want deze jongens kunnen wel degelijk voetballen. En die overtuiging mis ik soms nog bij Feyenoord. Ook jeugd kan punten halen tegen clubs als NEC.

Het project Feyenoord is een ambitieus en onzeker project met tegenwind, maar wel erg interessant. Ik blijf het met bovengemiddelde interesse volgen.

Auteur: Mart Waterval

Leuk verhaal..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 oktober 2010 door Leon FR1908 --
Jooppie
 Jooppie - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:13   quote  deeplink  
jaah allemaal leuk en aardig, maar die gasten moeten dan wel hun contract verlengen inplaats van te denken dat ze wel even naar een andere grote club kunnen!
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:18   quote  deeplink  
Oftewel: bescheiden blijven, langzaam opbouwen, óók financieel, richting top. Kruipolie, maar het kruipt tenminste.
1 x Gullit genoeg geweest...
Goed en realistisch verhaal.
Freggel
 Freggel - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:27   quote  deeplink  
Goed verhaal Leon. Je heb er meer kijk op dan ik dacht... Respect
R()b
 R()b - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:28   quote  deeplink  
Mooi stuk.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 oktober 2010 - 21:27 schreef Freggel het volgende:
Goed verhaal Leon. Je heb er meer kijk op dan ik dacht... Respect
Leon heeft het aileen gekopieerd.
R()b
 R()b - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:32   quote  deeplink  
Het klinkt wel als Leon!
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 oktober 2010 - 21:09 schreef Leon FR1908 het volgende:
.

Auteur: Mart Waterval

Leek me een aardige hint!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 oktober 2010 - 21:32 schreef R()b het volgende:
Het klinkt wel als Leon!
op een goeie dag misschien hahaha
Ik heb het idee dat die dagen alweer heel ver achter me liggen ;)
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 01 oktober 2010 - 21:48   quote  deeplink  
Leuk.
de flh
 de flh - vrijdag 01 oktober 2010 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 oktober 2010 - 21:09 schreef Leon FR1908 het volgende:
Het project Feyenoord

Iedereen weet dat het met Feyenoord niet goed gaat. De schulden zijn hoog, de begroting is niet sluitend en iedere speler binnen de selectie met een leeftijd hoger dan twintig is een vreemde eend in de bijt. De redding lijkt echter nabij, want investeringen lonken. Binnen enkele jaren zou de miljoenenschuld opgelost kunnen zijn.

Tot die tijd vindt er in Rotterdam-Zuid een erg interessant experiment plaats. Aflopende contracten worden standaard opgezegd, grote salarissen zijn ondenkbaar, en daardoor wordt iederen jeugdspeler die enigszins de volwassenenleeftijd benadert een kans gegund in Feyenoord één. De uitkomst daarvan? Totaal ongewis.

Die aanpak heeft Feyenoord veel sympathie opgeleverd bij andere clubs, maar veel verder komt de gevallen topclub er niet mee. Nu Jon-Dahl Tomasson, Sekou Cissé en Ron Vlaar uitgeschakeld zijn, is er geen enkele coaching meer op het veld en dat kost simpelweg punten. Het ontbreken van ervaring laat zich keihard voelen.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt in De Kuip. Stefan de Vrij presenteert zich als een toptalent, waar Leroy Fer en Georginio Wijnaldum in hun ontwikkeling stagneren. Luc Castaignos is simpelweg nog niet klaar voor het grote werk maar heeft kwaliteiten. Jerson Cabral is onstuimig en druistig, maar ook frivool. Kelvin Leerdam en Erwin Mulder kunnen hooguit een degelijke basisspeler in Rotterdam worden. Kamohelo Mokotjo presenteert zich als een talent met een geweldige traptechniek, maar met fysieke tekortkomingen.

Grote transfersommen zullen er komende zomer dus nog niet worden overgemaakt naar het stadion aan de Maas, maar wellicht zijn we dit seizoen getuige van een voorproefje van het toekomistige Feyenoord. Frivool, maar wisselvallig. Een plaats in het linkerrijtje moet de doelstelling zijn, niets meer, maar ook niets minder.

Want deze jongens kunnen wel degelijk voetballen. En die overtuiging mis ik soms nog bij Feyenoord. Ook jeugd kan punten halen tegen clubs als NEC.

Het project Feyenoord is een ambitieus en onzeker project met tegenwind, maar wel erg interessant. Ik blijf het met bovengemiddelde interesse volgen.

Auteur: Mart Waterval

Leuk verhaal..
Heel goed verhaal.
Freggel
 Freggel - vrijdag 01 oktober 2010 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 oktober 2010 - 21:30 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Leon heeft het aileen gekopieerd.
hap
Ronnie W
 Ronnie W - woensdag 06 oktober 2010 - 12:59   quote  deeplink  
laten we gewoon doneren zijn we van alle frustraties af
KKL
 KKL - woensdag 06 oktober 2010 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 12:59 schreef Ronnie W het volgende:
laten we gewoon doneren zijn we van alle frustraties af
nee man...stenen moeten we verkopen!
hotjumper
 hotjumper - woensdag 06 oktober 2010 - 13:14   quote  deeplink  
Of blikjes bier!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6005
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het project Feyenoord...









0.0073440