|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Met kanker schelden is niet stoer (AjaxF-side.nl)
|
|
|
ICE187CCC
|
|
|
Een heel goed initiatief van Blind, mensen die hier mee lopen te schelden hebben geen idee wat de ziekte met mensen doet, zelf ben ik meerdere mensen door deze hartverscheurende ziekte verloren, en steun deze actie dan ook van harte.
Mensen let zo af en toe eens op je woorden... (geld ook voor mezelf) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Absoluut een goed initiatief, het is niet normaal meer hoevaak je dit verschrikkelijke woord tegenwoordig nog hoort, ook ik heb er meerdere mensen door verloren en vind het een verschrikkelijk woord.
Steun de actie |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Onzin dit. Iedereen scheldt wel met tering of tyfus. Zijn toch ook dodelijke ziektes.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ohhh,dat mag niet thomass,dat is niet netjes van jou....boefje |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dus moet er maar geaccepteerd worden dat men het zegt?? Doe ff normaal man, nooit van normen en waarden gehoord? |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 oktober 2010 - 20:59 schreef remco k het volgende:[..] Dus moet er maar geaccepteerd worden dat men het zegt?? Doe ff normaal man, nooit van normen en waarden gehoord? Ach het is gewoon een normaal scheldwoord geworden. Dus who cares |
|
|
|
|
ICE187CCC
|
|
|
quote: WHO CARES??? je bent echt niet helemaal 100%jij, bepaalde andere scheldoorden zijn ook erg, maar daar gaan geen miljoenen mensen aan dood.
Ik mag het eigenlijk niet zegge, maar ik hoop met heel mijn ziel, dat jij een weekje met een kankerpatient kan ruilen, en dan wel in de zware weken, kijken of je dan nog zo'n grote bek hebt over zo'n ziekte |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
200% mee eens, iemand die zo respectloos praat over zo'n ziekte zou het zelf eens moeten ervaren..................... |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 oktober 2010 - 21:09 schreef ICE187CCC het volgende:[..] WHO CARES??? je bent echt niet helemaal 100%jij, bepaalde andere scheldoorden zijn ook erg, maar daar gaan geen miljoenen mensen aan dood. Ik mag het eigenlijk niet zegge, maar ik hoop met heel mijn ziel, dat jij een weekje met een kankerpatient kan ruilen, en dan wel in de zware weken, kijken of je dan nog zo'n grote bek hebt over zo'n ziekte Als ik met kanker scheld dan zeg ik toch niet dat het een leuke ziekte is om te hebben ;p? Tyfus, cholera, pokken, klere, tering allemaal erge ziektes. Tja ik weet wel zeker dat je daar wel is mee scheld. Ik ben niet zo hypocriet als jullie.
Lees dit maar: http://www.blogem.nl/341/gezeik-over-kanker-als-scheldwoord/ |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Lees zelf ook even de reacties van vrijwel iedereen daaronder, de titel zegt trouwens genoeg over de schrijver...
En ja ik scheld zelf ook te vaak, maar je bent pas triest bezig in mijn ogen als je de ernst daarvan niet onder ogen ziet.
Ik weet ook wel dat men het over het algemeen in het westen ziet als heel normaal om te schelden met woorden als kanker en alle ander woorden, maar dat wil toch nog niet zeggen dat wel het allemaal maar moeten accepteren of wel?
En hoe weet jij nou of ICE weleens iemand uitscheld, je kent hem helemaal niet of wel??
Ik scheld bijvoorbeeld regelmatig, maar mijn zus vriendin en zwager, heb ik nog nooit horen schelden... |
|
|
|
|
kneusie
|
|
|
kanker is een erge ziekte ja.. maar word het minder erg als je kanker zegt? nee lijkt mij.. je doeld dan neit op de ziekte gewoon uiting van onvrede.. wat zeg jij als je op je duim slaat? au? nou mooi niet dan vliegen de ziektes je uit de mond hoor.. niet zo opblazen dit |
|
|
|
|
SanderS
|
|
|
quote: Hoeveel mensen ken jij met Tering of Tyfus?? |
|
|
|
|
SanderS
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 oktober 2010 - 22:01 schreef kneusie het volgende:kanker is een erge ziekte ja.. maar word het minder erg als je kanker zegt? nee lijkt mij.. je doeld dan neit op de ziekte gewoon uiting van onvrede.. wat zeg jij als je op je duim slaat? au? nou mooi niet dan vliegen de ziektes je uit de mond hoor.. niet zo opblazen dit Gelukkig doe je met je naam jezelf al eer aan als je dit soort opmerkingen maakt! Het gaat erom dat mensen die deze ziekte hebben niet constant geconfronteerd willen worden met dat woord! Als je dat niet begrijpt zit er echt iets niet goed in je kop!!
Ik zelf gebruikte dit woord vaak ook als scheld/frustratie woord. Helaas moet een mens vaak eers geconfronteerd worden met deze ziekte voordat ze inzien wat het met mensen en de omgeving doet wanneer iemand deze ziekte heeft. Mijn oom is hieraan overleden, ik heb dit woord nooit meer in mijn mond genomen als scheldwoord, ik wou dat ik daarvoor al bewust was van hoe erg deze ziekte wel niet is!! Jij moet het waarschijnlijk nog ondervinden.... HELAAS! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 oktober 2010 - 22:01 schreef kneusie het volgende:kanker is een erge ziekte ja.. maar word het minder erg als je kanker zegt? nee lijkt mij.. je doeld dan neit op de ziekte gewoon uiting van onvrede.. wat zeg jij als je op je duim slaat? au? nou mooi niet dan vliegen de ziektes je uit de mond hoor.. niet zo opblazen dit Hoe weet je dat nou man, je kent ons helemaal niet, je kan ook schelden met woorden als kutzooi, of GVD, ook niet netjes, maar wel mindr erg als KANKER, en probeer jij iemand in het ziekenhuis met de ziekte maar eens uit te leggen dat je het niet zo meent. HEt is eens tijd dat het juist wel wordt opgeblazen, nu is het woord kanker al bijna normaal in onze samenlevening, WHAT'S NEXT??, als we het niet eens zijn schieten we elkaar straks gewoon neer ofzo?? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Idd goed initiatief. Hopelijk zal het helpen, al heb ik daar een hard hoofd in. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote: Oh oke dus als ik geen mensen ken die tering of tyfus hebben is het minder erg! Jij bent er dus zo eentje ;) |
|
|
|
|
Pjettr
|
|
|
volgens mij is het daar in midden nederland gebruikelijk aan het worden om met kanker te schelden.. Hier hoor je het zelden , en ja ik kom ook buiten en in publieke omgevingen ;) .. Ik ga voor mn werk wel eens de kant van dord,rdam,spijkenisse op en daar hoor je het woord kanker om de 10min.. terwijl ik hier in de omgeving dat soort dingen bijna niet tot niet hoor.. Het is respectloos tegenover anderen om met die ziekte te spotten.. Goede actie van Blind! Waren er maar meer mensen die zoals hem dachten.
De normen en waarden zijn inderdaad ver te zoeken tegenwoordig. 100% eens met Remco K en Ice ! |
|
|
|
|
SanderS
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 oktober 2010 - 23:02 schreef thomASS het volgende:[..] Oh oke dus als ik geen mensen ken die tering of tyfus hebben is het minder erg! Jij bent er dus zo eentje ;) Gast, ik bedoel te zeggen dat wanneer je deze woorden gebruikt, die inderdaad ook niet goed zijn, je een kleinere kans hebt mensen te kwetsen dan dat je het k woord gebruikt. Maar goed, ik vind het echt onbegrijpelijk dat er mensen zijn die denken zoals jou!!! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 00:04 schreef SanderS het volgende:[..] Gast, ik bedoel te zeggen dat wanneer je deze woorden gebruikt, die inderdaad ook niet goed zijn, je een kleinere kans hebt mensen te kwetsen dan dat je het k woord gebruikt. Maar goed, ik vind het echt onbegrijpelijk dat er mensen zijn die denken zoals jou!!! Jij komt blijkbaar niet uit de randstad. Moraalriddert
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 oktober 2010 door thomASS -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 oktober 2010 - 22:01 schreef kneusie het volgende:kanker is een erge ziekte ja.. maar word het minder erg als je kanker zegt? nee lijkt mij.. je doeld dan neit op de ziekte gewoon uiting van onvrede.. wat zeg jij als je op je duim slaat? au? nou mooi niet dan vliegen de ziektes je uit de mond hoor.. niet zo opblazen dit IDIOOT! JE HAD MIJN MOEDER EENS ZIEN LIJDEN MAN! KWAL! |
|
|
|
|
kneusie
|
|
|
|
|
|
kneusie
|
|
|
quote: waar slaat deze reactie op? kanker is een klote ziekte..die je niemand gunt.. maar of je nou af en toe kanker zegt of niet mensen blijven het krijgen,, dus lost niks op als je het niet zegt |
|
|
|
|
kneusie
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 oktober 2010 - 22:07 schreef SanderS het volgende:[..] Gelukkig doe je met je naam jezelf al eer aan als je dit soort opmerkingen maakt! Het gaat erom dat mensen die deze ziekte hebben niet constant geconfronteerd willen worden met dat woord! Als je dat niet begrijpt zit er echt iets niet goed in je kop!! Ik zelf gebruikte dit woord vaak ook als scheld/frustratie woord. Helaas moet een mens vaak eers geconfronteerd worden met deze ziekte voordat ze inzien wat het met mensen en de omgeving doet wanneer iemand deze ziekte heeft. Mijn oom is hieraan overleden, ik heb dit woord nooit meer in mijn mond genomen als scheldwoord, ik wou dat ik daarvoor al bewust was van hoe erg deze ziekte wel niet is!! Jij moet het waarschijnlijk nog ondervinden.... HELAAS! dus nu je het woord niet meer gebruikt heeft niemand meer kanker gekregen? het is een verkeerde vergelijking.. schelden met kanker of iemand beledigen die het heeft..en ik heb het in mijn omgeving ook mee gemaakt wees maar niet bang.. iedereen heeft met die klote ziekte te maken.. maar nog maals of je het nou wle of neit zegt mensen blijven het krijgen en het helpt geen donder om het niet te zeggen.. |
|
|
|
|
rajen
|
|
|
jochies, luister toch eens even wat jullie allemaal roepen. er wordt een oproep gedaan dat met kanker schelden niet stoer is. Denk na wat er gevraagd wordt. Ja er is vrijheid van meningsuiting maar er ook zoiets van een grens. Kan het zo zijn dat deze oproep een grens zou kunnen betekenen? |
|
|
|
|
jaja
|
|
|
iedereen kent wel iemand die het heeft. en moet dit aangrijpen als dat zo is. aandacht zoekers. het voelt soms gewoon ff lekker om e schelden. buiten dat zo hou je de ziekte bespreekbaar toch. komop zeg... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 oktober 2010 - 22:08 schreef remco k het volgende:[..] Hoe weet je dat nou man, je kent ons helemaal niet, je kan ook schelden met woorden als kutzooi, of GVD, ook niet netjes, maar wel mindr erg als KANKER, en probeer jij iemand in het ziekenhuis met de ziekte maar eens uit te leggen dat je het niet zo meent. HEt is eens tijd dat het juist wel wordt opgeblazen, nu is het woord kanker al bijna normaal in onze samenlevening, WHAT'S NEXT??, als we het niet eens zijn schieten we elkaar straks gewoon neer ofzo?? helemaal mee eens Remco, we moeten inderdaad beter op onze woorden letten en vooral kanker, het is zo'n pijnlijk scheldwoord, uitbannen. Helaas heb ik vrij recent mijn schoonzus aan kanker verloren, dus heb het helaas van dichtbij mee moeten maken en ben daarna ook eens goed na gaan denken hoe vaak en hoe makkelijk we dat woord in de mond nemen, dus sta geheel achter dit initiatief. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik snap de mensen niet zo heel goed die zeggen "maar de ziekte wordt er niet minder van toch" of "schelden doet toch geen pijn" mensen die dit soort uitingen doen, snappen het echt niet.
Het gaat om een klein beetje respect, mensen die het daadwerkelijk hebben, horen het woord kanker gewoon niet graag, en al helemaal niet op een respectloze manier zoals het bij schelden bedoeld is, en dat is juist waar dit initiafief voor bedoeld is. Kanker is nu eenmaal een hele erge zietkte, en er gaan gewoon veel te veel mensen aan dood, en er leiden veel te veel mensen aan deze ziekte.
Ik ken 4 mensen die het overleefd hebben, hebben jullie enig idee hoeveel leed die mensen hebben gekend tijden hun soms jarenlange revalidatieperiode??
Een week nadat 1 van mijn beste maten gehoord had dat het definitief uit zijn lichaam was verdwenen en dus weer gezond werd verklaard, gingen wij dit natuurlijk lekker vieren in de kroeg, hoe denk je dat hij zich voelde toen hij iemad zijn biertje per ongeluk omgooide, en direct verschillende malen werd uitgescholden voor k....lijer.
Of vinden jullie zo'n verhaal ook gewoon tof en mijn maat moet zich zeker niet zo aanstellen |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 12:10 schreef remco k het volgende:Ik snap de mensen niet zo heel goed die zeggen "maar de ziekte wordt er niet minder van toch" of "schelden doet toch geen pijn" mensen die dit soort uitingen doen, snappen het echt niet. Het gaat om een klein beetje respect, mensen die het daadwerkelijk hebben, horen het woord kanker gewoon niet graag, en al helemaal niet op een respectloze manier zoals het bij schelden bedoeld is, en dat is juist waar dit initiafief voor bedoeld is. Kanker is nu eenmaal een hele erge zietkte, en er gaan gewoon veel te veel mensen aan dood, en er leiden veel te veel mensen aan deze ziekte. Ik ken 4 mensen die het overleefd hebben, hebben jullie enig idee hoeveel leed die mensen hebben gekend tijden hun soms jarenlange revalidatieperiode?? Een week nadat 1 van mijn beste maten gehoord had dat het definitief uit zijn lichaam was verdwenen en dus weer gezond werd verklaard, gingen wij dit natuurlijk lekker vieren in de kroeg, hoe denk je dat hij zich voelde toen hij iemad zijn biertje per ongeluk omgooide, en direct verschillende malen werd uitgescholden voor k....lijer. Of vinden jullie zo'n verhaal ook gewoon tof en mijn maat moet zich zeker niet zo aanstellen Dan snap jij het niet mijn vriend. Hij zegt toch niet KRIJG KANKER EN GA LEKKER LIJDEN |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 13:17 schreef thomASS het volgende:[..] Dan snap jij het niet mijn vriend. Hij zegt toch niet KRIJG KANKER EN GA LEKKER LIJDEN Je bent in dit geval echt te dom voor woorden, lees het nou nog eens een keer of 10 door voordat je reageerd. Het gaat om het respect wat men er wel of niet mee toont. maar goed als je dat niet snapt, dan gun ik je van harte eens te ruilen met een echte kankerpatient, kijken of je dan nog zo dom reageerd. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 13:31 schreef remco k het volgende:[..] Je bent in dit geval echt te dom voor woorden, lees het nou nog eens een keer of 10 door voordat je reageerd. Het gaat om het respect wat men er wel of niet mee toont. maar goed als je dat niet snapt, dan gun ik je van harte eens te ruilen met een echte kankerpatient, kijken of je dan nog zo dom reageerd. We kunnen wel door blijven gaan, maar dan is elk scheldwoord "kwetsend" |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Blijf jij maar lekker schelden met kanker dan, ik hoop dat jij je er een grote kerel van voelt |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 oktober 2010 - 21:12 schreef remco k het volgende:200% mee eens, iemand die zo respectloos praat over zo'n ziekte zou het zelf eens moeten ervaren..................... Dat vind ik nou een beetje TE ver gaan zeg... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: waarom? blijkbaar vind hij het totaal niet erg, en snapt niet dat het mensen kwetst, misschien veranderd dat als hij het zelf eens een weekje probeert. |
|
|
|
|
kneusie
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 15:33 schreef remco k het volgende:[..] waarom? blijkbaar vind hij het totaal niet erg, en snapt niet dat het mensen kwetst, misschien veranderd dat als hij het zelf eens een weekje probeert. als iemand kanker zegt, wil dat niet zeggen dat ie het niet erg vind.. o_0 als je kanker zegt doel je niet op de ziekte of de mensen die het hebben pff |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 15:33 schreef remco k het volgende:[..] waarom? blijkbaar vind hij het totaal niet erg, en snapt niet dat het mensen kwetst, misschien veranderd dat als hij het zelf eens een weekje probeert. ja tuurlijk, het is raar als mensen het gewoon vinden.. Maar om dat iemand te wensen is gewoon niet nice weetje.. Laten we hopen dat niemand hier dat ooit krijgt!!! Een goede vriendinvan mij is op dit moment ook aan het vechten voor haar leven!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
iedreen op dit forum die kanker als scheldwoord gebruikt moet eens een weekje in het AvL meedraaien.Ik zweer het je na twee dagen schreeuw je om je moeder.ik kan het weten want mijn vrouw is aan kanker overleden. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 18:24 schreef kneusie het volgende:[..] als iemand kanker zegt, wil dat niet zeggen dat ie het niet erg vind.. o_0 als je kanker zegt doel je niet op de ziekte of de mensen die het hebben pff Klopt helemaal, maar dat willen ze niet in zien. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 13:17 schreef thomASS het volgende:[..] Dan snap jij het niet mijn vriend. Hij zegt toch niet KRIJG KANKER EN GA LEKKER LIJDEN wat ben jij een lul |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
inderdaad, sommige mensen snappen er werkelijk niks van kerel |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 13:17 schreef thomASS het volgende:[..] Dan snap jij het niet mijn vriend. Hij zegt toch niet KRIJG KANKER EN GA LEKKER LIJDEN TRIESTE GAST! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote: Ja wat trieste gast? Hij wenst hem toch niet kanker toe of wel soms? Dat vind ik zelf niet kunnen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 17:14 schreef thomASS het volgende:[..] Ja wat trieste gast? Hij wenst hem toch niet kanker toe of wel soms? Dat vind ik zelf niet kunnen. Oké, dan ben je nog niet zo'n verkeerde...... |
|
|
|