|
|
|
remco k
|
|
|
De wekelijkse column van Remko van der Ploeg voor www.Ajax1.nl
De afgelopen weken draaide het in ons land om beleid maken. Wilders, Rutten en Verhagen vielen elkaar van de week voor de cameras in de armen. Als drie kleine kleutertjes zaten ze afgelopen donderdag op het hek van het Binnenhof elkaar de liefde te verklaren tegenover de gezamenlijke pers. Het was aandoenlijk om te zien, hoe afgelopen zaterdag Camiel Eurlings de koorknaap speelde voor zijn grote voorbeeld: Maxime Verhagen. Het zal allemaal wel, ik kan me er niet meer druk over maken, ik heb er toch geen invloed meer op.
Bij Ajax ging het de afgelopen weken ook over het te voeren beleid, tenminste ene Johan C, woonachtig te B, wilde het er over hebben. Johan ook wel Jopie door intimi genoemd, heeft de Telegraaf als wakkere spreekbuis om zijn boodschappen te ventileren in Nederland. Als Johan iets vindt, dan laat hij dat ook in niet te verstane woorden weten. Of beter gezegd, zijn tekstschrijver van de Telegraaf schrijft het in begrijpend Nederlands in de krant. Maar als Johan eenmaal gesproken heeft, dan zijn de rapen gaar. Heel de club is dan in rep en roer, iedereen doet alsof hij het begrijpt, niet herkent, niet serieus neemt of er enorm van geschrokken is. Kortom, allemaal hebben de beleidsbepalers het snot voor de ogen en weten ze niet hoe snel ze moeten reageren om hun onschuld te bewijzen. Misschien zou het verstandiger zijn om iets met de kritiek te doen of om Jopie om uitleg te vragen.
Martin Jol verschuilt zich achter de koppositie, het behalen van de poulefase van de Champions League en de vorm van Maarten Stekelenburg en Luis Suarez. Martin roemt ook nog een verdediging, die opgeleid is door de eigen jeugdopleiding en momenteel zo lek is als een mandje. Rik van den Boog, die het toch tot het tweede van Ajax heeft geschopt, neemt Neerlands grootste voetballer ooit niet meer serieus. Net zoals hij Marco Borsato niet serieus nam, om vervolgens geschrokken te reageren dat hij het allemaal niet zo bedoeld had. Het is immers in jaren niet zo goed gegaan met Ajax, volgens hem, we staan bovenaan! Uri Coronel hult zich in stilzwijgen, omdat hij weet dat Jopie gelijk heeft. Uri kent El Salvador al iets langer dan vandaag.
Niet Willem II, Real Madrid, FC Twente en AC Milan, maar FC Utrecht bewijst het gelijk van Johan Cruijff. Onder Martin Jol speelt Ajax in op bevliegingen van Luis Suarez. Onder Martin Jol laat Eyong Enoh al twee jaar lang iedere man uit zijn rug weglopen. Martin Jol koopt alleen maar spelers, die onder contract staan bij zijn eigen discutabele zaakwaarnemer: Mino Raiola. U weet wel, diezelfde zaakwaarnemer, die afgelopen zomer Martin Jol naar Fulham wilde laten vertrekken omdat hij en Martin daar weer beter van konden worden. Martin Jol deed net alsof hij nooit weg wilde gaan; als een volleerd leerling van Maxime Verhagen loog hij er op los. Een interview met Sky-sports leerde ons echter, dat Jol er van baalde, maar dat zijn zaak niet sterk genoeg was om naar de rechter te gaan. Martin Jol kwam echter weer met aankopen als Mido en andere oude bekenden van hem en Raiola aan.
Waar Marco van Basten het verwijt kreeg zijn gehele eigen staf mee te nemen naar Ajax, daar heeft Martin Jol als enige trainer in Nederland een persoonlijke assistent. zijn naam: Cock Jol! Martin Jol heeft dus net als iedere lijsttrekker een spindokter. Martin doet eigenlijk niets anders dan Marco van Basten en Johnny van t Schip deden, Martin is alleen verbaal naar de media en de spelers toe wat slimmer. Martin is meer de vaderfiguur, maar kan tactisch de veters van Marco nog niet strikken.
En Jopie zag het allemaal met lede ogen aan. Hij zag zijn Ajax afgedroogd worden door Real Madrid, hij zag ze door twee pingels winnen van Willem II. Hij zag ze redelijk spelen tegen een slecht AC Milan. Hij zag tegen FC Utrecht gebeuren wat hij bedoelde. Als Suarez even zijn dag niet heeft, dan is Ajax kwetsbaar en hebben we een spits met maar één been en zit Mido op de tribune.
Waarom ik deze column nog schrijf? Omdat ik geloof heb, dat iemand hem leest en denkt: we moeten wat doen! Misschien leest iemand binnen Ajax hem en denkt: praten met Cruijff kan toch geen kwaad! Ik heb nog steeds het idee, dat de beleidsmakers van mijn club luisteren naar de vijfde colonne. Luisteren naar de grootste Ajacied aller tijden zou toch een genot moeten zijn voor de huidige beleidsmakers. Dat je zijn ideeën mag aanhoren moet je toch strelen. Eigenlijk heb ik nog steeds geloof in het gezonde verstand van de beleidsmakers van mijn club.
Daarom schrijf ik deze column! Het geloof in de politiek is na dit weekend weg. Maar de les van FC Utrecht maakt pijnlijk duidelijk hoe hard we Johan Cruijff nodig hebben.
Tot volgende week
Remko van der Ploeg
Nee dit heb ik niet zelf geschreven.
Maar het slaat wel de spijker op z'n kop |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
en als ajax nu gaat spelen zoals vorig jaar de 2de seizoenshelft dan is alles weer hosana en is alles top.. houd gvd nu is op met zeiken.. cruijff heeft mooi voor onrust gezorgt.. echte ajacied ? wat voor supporters zijn jullie eigenlijk ? tjeez..
echt luitjes dit is te triest voor woorden en sommigen lijken gvd wel AZ supporters.. sterker nog ik vraag het me af of het geen succes supporters zijn.. zo ook deze beste man..
M Jol kan er niks aan doen dat er WANBELEID is gevoerd een aantal jaar.. waar ook de beste meneer cruijff bij betrokken was want die gooide bij 1ste de beste tegenspraak gelijk de handdoek in de ring ! als cruijff nu een kerel is belt hij zelf op.. van NU IS HET GENOEG ! maar let maar op zijn volgende colum daar komt in te staan dat hij gelijk had..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 oktober 2010 door nummer10 -- |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
|
|
|
martin verbeeten
|
|
|
wat een onzin dat jol moet oprotten en ff voor alle duidelijkheid het is cruijff |
|
|
|
|
martin verbeeten
|
|
|
omdat fc utrecht wint van ajax heeft cruijff gelijk dit is de definitie van dom |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
vind ik dus ook martin.. maar ik geef eerlijk toe.. wisselbeleid Jol snap ik niet echt.. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op zondag 03 oktober 2010 - 22:26 schreef remco k het volgende:De wekelijkse column van Remko van der Ploeg voor www.Ajax1.nlNiet Willem II, Real Madrid, FC Twente en AC Milan, maar FC Utrecht bewijst het gelijk van Johan Cruijff. Onder Martin Jol speelt Ajax in op bevliegingen van Luis Suarez. Onder Martin Jol laat Eyong Enoh al twee jaar lang iedere man uit zijn rug weglopen. Hij zag zijn Ajax afgedroogd worden door Real Madrid, hij zag ze door twee pingels winnen van Willem II. Hij zag ze redelijk spelen tegen een slecht AC Milan. Hij zag tegen FC Utrecht gebeuren wat hij bedoelde. Als Suarez even zijn dag niet heeft, dan is Ajax kwetsbaar en hebben we een spits met maar één been en zit Mido op de tribune. Hoop negatief gelul die we niet kunnen gebruiken. Suarez had gewoon gewed met een Belchinees...ik zag die zitten en blij bellen na 7 minuten. Gegokt was de eerste 10 minuten een strafschop tegen. Ging helemaal volgens plan.
En spits met maar één been...hoe dom kan je zijn als analist/columnist. Noem mij 3 topspitsen die 2 benig zijn... 100% 2 benig. El Hammie heeft 1.5 rechterbeen... kom daar maar eens om.
En Enoh al 2 jaar lang zijn man laten lopen? welke meelopers gaan daar nu weer over klagen... Enoh is een fantastische middenvelder die kan opruimen en supersnel passen/kaatsen..
Keloel allemaal... gisteren was gewoon een offday die ingezet werd door een domme hansbal van Suarez... |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ajax wordt met de week slechter, vooral het middenveld. Er moeten beter spelers als die DeZeeuw, Lindgren en Enoh rondlopen. |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Wat een reacties allemaal weer zeg!!
Ajax verliest een keer NA 10 MAANDEN en gelijk deugt alles weer niet. Ik heb weer dingen geboord en gelezen waar echt mijn broek van af zakt. Jol moet weg, te weinig kwaliteit, geen instelling, jeugdopleiding functioneert niet, het hele beleid moet op de schop, te weinig creativiteit, weer geen 3e ster enz.
Mensen houd toch op!!! Elk seizoen loop je tegen een paar nederlagen aan. Laten we er aub geen drama van maken. Er is niks aan de hand. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 08:32 schreef PS25 het volgende:Wat een reacties allemaal weer zeg!! Ajax verliest een keer NA 10 MAANDEN en gelijk deugt alles weer niet. Ik heb weer dingen geboord en gelezen waar echt mijn broek van af zakt. Jol moet weg, te weinig kwaliteit, geen instelling, jeugdopleiding functioneert niet, het hele beleid moet op de schop, te weinig creativiteit, weer geen 3e ster enz. Mensen houd toch op!!! Elk seizoen loop je tegen een paar nederlagen aan. Laten we er aub geen drama van maken. Er is niks aan de hand. Ik had stiekem op een ongeslagen seizoen gehoopt... net als in 1995 |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Zelfs als je daarop hoopt ben je niet erg snugger. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Tsja... ik ga altijd van winst uit van Ajax... snugger of niet...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 oktober 2010 door Ride -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het gaat hierin ook helemaal niet om winnen of verliezen, het gaat verder dan dat, en als men dat niet inziet, dan heeft men de boodschap van Cruijff niet begrepen.
Of vind men het positie spel bij AJAX wel van grote klasse??? Ik niet namelijk en dat vond ik het afgelopen seizoen ook niet het geval, ook niet de tweede seizoenshelft, ondanks dat vrijwel alles werd gewonnen. AJAX speelt zonder buitenspelers en verliest meer en meer hun eigen gezicht, of vind men hier dat we wel degelijk met buitenspelers voetballen??? Urby, Sulejmani Suarez Eriksen, stuk voor stuk geen echte buitenspelers, maar wel de jongens die daar spelen, en het hierin niet om het feit of ze wel of niet goed spelen, maar of het buitenspelers zijn, en dat zijn ze gewoon niet, misschien dat Sulejmani en Urby nog enigzins in de buurt van een "echte" buitenspeler komt, maar dat is meer ijdele hoop van mijn zijde.
We spelen met alle respect voor de Jong met een nummer 10 die stijver is dan een plank merantihout, en tegenwoordig moet ajax, zelfs in eigen huis met twee conroleurs voetballen, zo hoort het middenveld van AJAX er gewoon niet uit te zien.
En ja er komt wel eigen jeugd door in het eerste, maar het daarin om kwaliteit en niet om kwantiteit. want blijkbaar zijn die jeugdspelers niet goed genoeg, anders hadden we al wel *** gehad.
Cruijff heeft gelijk, de kwaliteit van de doorkomende jeugd is niet goed genoeg, en voorlopig lijkt daar nog geen verandering in te komen, we spelen zonder echte buitenspelers, en het positiespel is diep triest. Alles hangt af van de dag van Suarez en in mindere mate Hammie.
Al deze punten werden gister pijnlijk duidelijk tegen utrecht, en het is niet zo dat Cruijff daarom gelijk heeft, maar het werd eens te meer wel weer duidelijk dat AJAX gewoon niet goed genoeg is.
Nogmaals, het gaat daarin veel verder dan wedstrijden wel of niet winnen, het gaat om onze eigen identiteit die verloren aan het gaan is. Of vinden jullie dat AJAX momenteel wel de eigen huisstijl speelt????? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Verhaaltje van Cruijff, ook weer gewoon 100% waar
Er ontstaat in de voetballerij steeds meer een trend om middenvelders en aanvallers te complimenteren die veel kilometers hebben gemaakt. Vaak is de conclusie, dat ze goed hebben gevoetbald. Dit staat haaks op mijn visie, dat ze dan meestal het slachtoffer zijn geworden van slecht uitgevoerd positiespel. Tijdens EURO 2008 vond ik het al vreemd dat technische spelers als Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder rond de 10 kilometer per wedstrijd aflegden. Terwijl juist dergelijke types minder kracht zouden moeten verspelen om zo hun beste kwaliteit beter te kunnen gebruiken: het maken van acties. En hoe fitter je dan bent, des te effectiever is de actie. Die scherpte wordt aangetast naarmate je meer kracht verspeeld.
Ik blijf er daarom bij, dat als zon speler teveel kilometers loopt, het qua positiespel niet klopt. Ik ben er de laatste tijd extra op gaan letten tijdens de wedstrijden van Barcelona, één van de weinige ploegen die aan de top wèl weet hoe de posities moeten worden ingevuld. En wat blijkt? Tijdens de Champions-Leaguewedstrijden tegen Panathinaikos en Rubin Kazan legden Iniesta en Xavi samen 7,2 en 6,9 kilometers af. Dus zon 3,5 kilometer per speler. Nu zullen de metingen misschien een paar honderd meter kunnen verschillen, maar hier gaat het om het verschil van kilometers.
Voor mij toch het bewijs hoeveel extras er nog uit goede voetballers te halen is. Technici die vandaag de dag bij teveel teams het slachtoffer zijn van een visie die ze vaak dwingt meer kracht te gebruiken dan nodig is. Daarmee komen ze niet alleen in de wedstrijden minder tot hun recht, maar ook hun carrière wordt ingekort. Ze zijn sneller op.
Terwijl het gewoon een kwestie van simpel en effectief trainen is. Oefenen op het zo innemen van de posities, dat er altijd twee aanspeelpunten zijn. En trainen op hoe er bij balverlies druk gegeven moet worden. Dit om te voorkomen dat er dan onnodige meters worden afgelegd. Doe je dat niet, dan worden de aanvallers gedwongen veertig meter terug te verdedigen. Terwijl het beter en effectiever is om honderd sprints van tien/vijftien meter te trekken, in plaats van steeds afstanden van veertig meter af te leggen.
Ooit was het positiespel het handelsmerk van het Nederlandse voetbal. Als je dan bekijkt hoe FC Twente en Ajax deze troef de afgelopen week in de Champions League uitspeelden, dan zie je dat dit niet optimaal is gebeurd. FC Twente is wat dat betreft het verst. De ploeg deed het eigenlijk uitstekend tegen Tottenham Hotspur, maar naast het feit dat ze door de arbitrage werden gepikt, moet je ook in staat zijn om negentig minuten geconcentreerd te blijven. Maar de intentie is er tenminste.
Bij Ajax zie je het alleen werken als de tegenstander zich terugtrekt, zoals AC Milan in de eerste helft deed. Maar zodra de Italianen druk gingen zetten, liep Ajax achteruit en bleef er van het positiespel weinig meer over. Dat was zonde, want ik had toch het gevoel dat dit AC Milan te pakken was.
De komende week speelt het Nederlands elftal tegen Moldavië en Zweden, twee tegenstanders die zich in gaan graven. Juist dan gaat het erom dat het veld goed breed wordt gehouden en dat de middenvelders gefocust zijn op de afvallende bal. Dat is de enige manier om een tegenstander onder druk te houden en te voorkomen dat er spelers onnodige meters maken. |
|
|
|
|
plannetje
|
|
|
druijff heb gewoon gelijk! het word weer niks hahaha |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
"Remko" in vind het positiespel van Inter Milan op dit moment ook niet best. Iden voor Barcelona. Het probleem met Cruijff is dat hij altijd loopt te zeiken. Als hij nu werkelijk zo met Ajax betrokken is dan biedt hij z'n diensten gewoon aan. Nee, niet als alleenheerser, maar als adviseur. Dan ga je samen om tafel zitten en praat je over dingen. Cruijff wil alles naar zijn hand zetten. Dat is altijd (ook bij Barca en in de states) al zijn probleem geweest. Was dat ook niet 1 van de redenen waarom hij het WK78 aan zich voorbij heeft laten gaan! Tuurlijk heeft hij verstand van zaken, maar je kunt niet een hele club in 10 minuten hervormen. En daarnaast vind ik Cruijff z'n ideeen niet altijd "van deze tijd". |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Bayern München.. . bungelt ergens rond plek 12 met 2 gewonnen, 2 gelijk en 3 verloren. Liverpool, plek 18 ofzo. Barcelona, 1 verloren en 1 gelijk.. en 4 gewonnen.. tsja... kan de beste overkomen. Geen stress nog, komt echt wel goed 16 oktober thuis tegen NAKS |
|
|
|
|
Liefhebberrrr
|
|
|
Voetbal=emotie! Zie de reacties. Maar in mijn ogen is Jol een uitstekend uithangbord voor de club. Maar zijn resultaat als trainer is niet meer als toevalsvoetbal. Veel goals zijn een aanéénschakeling van toevalligheden plus uitstekende individuele klasse van spelers waarbij de hand van Jol geen rol speelt. Nagenoeg nooit zie ik mooi combinatievoetbal waarin de tegenstander door sterk positiespel of vlotte balcirculatie weg wordt gespeeld. En dat met zoveel talent in het team! En dan irriteert me zijn gespeelde... ik heb het allemaal al meegemaakt en mij krijgen ze niet gek act van hem. Nee het is allemaal logisch als het verkeerd gaat en soms op het juiste moment even toegeven dat het slecht is, maar dan wel direct suggereren dat het allemaal niet door hem komt!!!!!! Nee Martin Jol is geen trainer die met een team dat overloopt van talent (behalve Anita) na anderhalf seizoen bijna met nagenoeg dezelfde spelers mooi combinatievoetbal trakteert... KOM OP AJAX, BRENG AJAX WEER IN HANDEN VAN ECHTE AJAX MENSEN. STOP HET HOTSENKNOTSENVOETBAL VAN JOL WAARBIJ HET MINDER OPVALT OMDAT HET DOOR SUPERTALENTEN WORDT UITGEVOERD IPV MINDERE GODEN ALS BIJ KLEINE CLUBJES MAAR HET BLIJFT KNUDDE WAT ERG GOED VERKOCHT WORDT DOOR EEN MEESTERCOMMUNICATOR. MISSCHIEN EEN FUNCTIE ALS TD VOOR JOL MAAR IN GODSNAAM NIET ALS TRAINER VAN AJAX1. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 10:40 schreef Ride het volgende:Bayern München.. . bungelt ergens rond plek 12 met 2 gewonnen, 2 gelijk en 3 verloren. Liverpool, plek 18 ofzo. Barcelona, 1 verloren en 1 gelijk.. en 4 gewonnen.. tsja... kan de beste overkomen. Geen stress nog, komt echt wel goed 16 oktober thuis tegen NAKS het is bij AJAX al 15 jaar zo, niet echt vergelijkbaar dus |
|
|
|
|
hj2000
|
|
|
Ajax heeft na de succes jaren 90 nog jaren met de zelfde speelstijl gespeeld. Helaas steeds minder succesvol. Een aantal jaren geleden hoorde ik veel mensen roepen dat 433 verouderd is. De laatste jaren spelen we iets minder met echte buiten spelers. Dit heeft nog niet geleid tot echte prijzen, maar we draaien wel elk jaar in de top mee en doen bijna elk jaar mee tot de laatste speelronde. Dit was een jaar of 10 geleden wel anders. |
|
|
|
|
martin verbeeten
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 08:32 schreef PS25 het volgende:Wat een reacties allemaal weer zeg!! Ajax verliest een keer NA 10 MAANDEN en gelijk deugt alles weer niet. Ik heb weer dingen geboord en gelezen waar echt mijn broek van af zakt. Jol moet weg, te weinig kwaliteit, geen instelling, jeugdopleiding functioneert niet, het hele beleid moet op de schop, te weinig creativiteit, weer geen 3e ster enz. Mensen houd toch op!!! Elk seizoen loop je tegen een paar nederlagen aan. Laten we er aub geen drama van maken. Er is niks aan de hand. zo is het maar net |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 08:32 schreef PS25 het volgende:Wat een reacties allemaal weer zeg!! Ajax verliest een keer NA 10 MAANDEN en gelijk deugt alles weer niet. Ik heb weer dingen geboord en gelezen waar echt mijn broek van af zakt. Jol moet weg, te weinig kwaliteit, geen instelling, jeugdopleiding functioneert niet, het hele beleid moet op de schop, te weinig creativiteit, weer geen 3e ster enz. Mensen houd toch op!!! Elk seizoen loop je tegen een paar nederlagen aan. Laten we er aub geen drama van maken. Er is niks aan de hand. 21 maanden;) zonder nederlaag. Maar ik ben het helemaal me te eens! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 12:29 schreef hj2000 het volgende:Ajax heeft na de succes jaren 90 nog jaren met de zelfde speelstijl gespeeld. Helaas steeds minder succesvol. Een aantal jaren geleden hoorde ik veel mensen roepen dat 433 verouderd is. De laatste jaren spelen we iets minder met echte buiten spelers. Dit heeft nog niet geleid tot echte prijzen, maar we draaien wel elk jaar in de top mee en doen bijna elk jaar mee tot de laatste speelronde. Dit was een jaar of 10 geleden wel anders. inderdaad, 10 jaar geleden werden we nog weleens kampioen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: 10 maanden zonder competitie nederlaag, 21 maanden zonder thuis nederlaag |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
@ topicstarter Remco...
het is Cruijff en geen Cruiyff...
------------------------------------------------------------------
hier een sterke column van VI.nl
Johan Cruijff contra het establishment bij Ajax 04-10-10
Toen Johan Cruijff nog actief was in de voetballerij, trok ik veel met hem op. Na al die jaren kan ik niets naars over hem zeggen. Hij was altijd heel genuanceerd zodra er een mening aan hem werd gevraagd, doordat hij besefte dat zijn mening uitvergroot werd door de media.
AjaxF-side.NL Cruijff is een gentleman. Toen Rinus Michels op een achterbakse wijze verhinderde dat hij bondscoach werd, bleef hij De Generaal met respect behandelen en toen zijn protégé Marco van Basten in februari 2008 de door Cruijff geadviseerde grote schoonmaak binnen Ajax niet wilde uitvoeren, stapte De Verlosser uit protest op, maar hij bleef Van Basten steunen.
Johan Cruijff is de beste voetballer die dit land ooit voortbracht. Met generatiegenoot Willem van Hanegem zette hij Nederland op de wereldkaart in 1974 en hij maakte van Ajax een Europese topclub. Vervolgens presteerde hij dat ook bij Barcelona en als coach herhaalde hij die stunt nog eens bij beide clubs.
Ik heb de coach Cruijff als een romanticus en idealist leren kennen. Het resultaat was voor hem van ondergeschikt belang. Hij streefde vooral naar aanvallend, aantrekkelijk en oogstrelend voetbal. Hij vond een fantastische wedstrijd, die met 4-3 verloren werd, belangrijker dan een via de counter gestolen overwinning met 1-0.
Cruijff wilde zich in de dug-out niet schamen voor het voetbal waarvoor hij verantwoordelijk was. Hij was een moedige coach, mensen die het minder goed met hem voor hadden noemden hem een roekeloze coach. De aanwezigheid van Cruijff was in ieder geval een garantie voor goed voetbal.
Cruijff is ook altijd een beschaafde ambassadeur van het vaderlandse topvoetbal en Ajax geweest. Hij wordt volkomen ten onrechte nog steeds afgeschilderd als een lafaard die de verantwoordelijkheid bij Oranje niet op zich durfde te nemen, maar hij heeft zich liefst drie keer aangeboden en werd steeds met allerlei drogredenen afgeserveerd.
Op een bepaald moment vond hij, dat de nieuwe generatie het moest overnemen. Hij wilde de jonge coaches, die hij nog als voetballer onder zijn hoede had, niet in de weg zitten. Hij volgt het internationale voetbal op de voet, maar hij heeft alleen gevoelens voor Ajax en Barcelona.
Noodkreet De wanprestaties van Ajax tegen Willem II en Real Madrid raakten de Ajacied, vooral doordat hij er van overtuigd is, dat het ook anders kan. Daarom was de kritiek in zijn column in De Telegraaf onlangs geen persoonlijke afrekening, maar een wanhopige noodkreet.
Het doet Cruijff pijn dat zijn grote liefde zo slecht presteert en dat er in zijn ogen louter niet door enige kennis van zaken geremde lichtgewichten het beleid bepalen in De Arena. Zijn handen jeuken, hij is ervan overtuigd, dat hij van Ajax weer een topclub kan maken.
Binnen Ajax is de column blijkbaar ingeslagen als een bom, want opvallend veel mensen binnen de organisatie voelden zich aangesproken. Ze riepen zó hard in koor dat ze het beroemde erelid niet meer serieus namen, dat ik moet concluderen dat ze Cruijff nog steeds érg serieus nemen. Johan Cruijff niet serieus nemen zodra het over voetbal gaat, is een schrijnende vorm van zelfoverschatting en arrogantie.
Natuurlijk neemt het hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink de kritiek serieus, want hij weet dat Ajax in het verleden Wim Kieft, John Bosman, Marco van Basten, Patrick Kluivert en Dennis Bergkamp produceerde, terwijl de club de afgelopen jaren een vermogen moest uitgeven om de falende jeugdopleiding te camoufleren met het aantrekken van Zlatan Ibrahimovic, Klaas-Jan Huntelaar, Dario Cvitanich, Markus Rosenberg, Nikos Machlas, Angelos Charisteas, Yannis Anastasiou, Luis Suarez, Miralem Sulejmani en Mounir El Hamdaoui.
Albert Luque was zelfs een tragisch dieptepunt. Hij kwam met veel bombarie van Newcastle United en is via de achterdeur naar Málaga vertrokken, maar algemeen directeur Rik van den Boog verzekerde me onlangs dat Luque de club gedurende drie jaar zeventien miljoen euro kostte.
Keje Molenaar Van den Boog is overigens niet te benijden, want hij was nauw betrokken bij de ondergang van het Marco Borsato-imperium. Zodra de rechter hem schuldig bevindt, kan hij onmogelijk langer leiding geven aan een beursgenoteerd bedrijf, maar De Telegraaf voert nu al een hetze tegen Van den Boog en neemt een voorschot op de rechterlijke uitspraak.
Onlangs was ik een ochtend te gast bij de algemeen directeur. Ook Van den Boog is geschrokken van de onverwachte aanval van Cruijff. Hij beseft, dat Keje Molenaar een uitermate geschikte kandidaat is om hem op te volgen en de ex-Ajacied en jurist zit helemaal op de lijn van Nummer 14.
De rondleiding was overigens best interessant, want De Toekomst heeft dankzij de nieuwlichters binnen Ajax veel weg van een wetenschappelijk centrum voor whizzkids. Iedere speler beschikt in de kleedkamer over een eigen beeldscherm, waarop hij zijn verrichtingen tijdens trainingen en wedstrijden nog eens kan bestuderen en analyseren.
De communicatie bij een moderne topclub verloopt blijkbaar via de computer. Trainende spelers kunnen er de kantjes niet meer aflopen, want overal staan sensoren en de spelers dragen chips, waardoor de computer de looplijnen genadeloos registreert. Ajax produceert aan de lopende band robots, maar de creatieve voetballers, waar de club ooit een reputatie mee opbouwde, behoren in Amsterdam tot een uitgestorven ras.
Trainer Martin Jol presteerde het zelfs om tijdens een persconferentie met een cynische ondertoon over het clubicoon Cruijff te praten. Jol kan zich in Amsterdam alles permitteren. Hij mocht zelfs het door voorzitter Uri Coronel geschreven rapport negeren. Daarin schreef Coronel dat de trainer van Ajax zijn eigen staf niet mocht meenemen of aanstellen.
Vervolgens kreeg Marco van Basten de ruimte om John van t Schip en Rob Witschge als assistenten te benoemen, waardoor de club plotseling over drie onervaren coaches beschikte. Als clubtrainer was Van Basten een rookie, maar hij mocht wel ruim dertig miljoen euro investeren in spelers die nauwelijks iets toevoegden aan Ajax.
Zoiets is bij geen enkel beursgenoteerd bedrijf mogelijk, maar de aandeelhouders van Ajax bekommeren zich blijkbaar niet over hun funaandelen. Jol heeft als trainer veel meer ervaring dan Van Basten, doet het ook beter, maar mocht zelfs zijn broer Cock als rechterhand meenemen, plus de evenals Jol uit Den Haag afkomstige jeugdtrainer Albert van der Dussen.
De algemeen directeur kan dat overigens verklaren. Ajax kijkt niet meer naar het Ajax- of voetbalverleden van een jeugdtrainer, maar iedere sollicitant wordt onderworpen aan een psychologische test. Van der Dussen stak met kop en schouders boven de andere kandidaten uit.
Chaos Als trainer functioneert Jol naar behoren, als technisch directeur maakt hij er een chaos van. Hij blijft zinloos investeren in vergane glorie, waardoor de eigen jeugd wordt gedemotiveerd.
Marko Pantelic, Nicolás Lodeiro, Hyun-Yun Suk, André Ooijer, Thimothée Atouba en Mido zijn geen spelers voor wie een supporter een seizoenkaart koopt. Door de komst van Jol zijn de zinloze competentiestrijdjes, tussen Leo Beenhaker en Co Adriaanse, Louis van Gaal en Ronald Koeman, Martin van Geel en Henk ten Cate, niet meer aan de orde, maar als voetbalman zou Jol op zn minst met Cruijff kunnen gaan praten, in plaats van hem af te serveren met wat hatelijke oneliners.
Niemand hoeft zich bedreigd te voelen. Cruijff heeft oprecht het beste voor met Ajax. Hij wil geen baan, hij wil geen geld, hij wil alleen dat Ajax structureel beter gaat presteren, waardoor de club weer een toekomstperspectief krijgt en niet vernederd wordt in de Champions League.
De voormalige topvoetballer ambieert geen functie. Dat zou zijn vrouw Danny ook nooit toestaan. Ik ken twee Nederlanders die Johan heten en thuis niets te vertellen hebben. Er is er één hoofdredacteur van dit blad, de ander woont in Barcelona. Cruijff wil zijn club slechts adviseren en het zegt alles over de egos van de huidige beleidsbepalers dat ze daar niet voor open staan.
Ze blijven Cruijff zien als een gevaar, een vijand die hun status onderuit wil halen. De populistische kreet dat Ajax groter is dan wie dan ook, is in Amsterdam niet van toepassing. Alle zwakke broeders, met een slecht geweten en weinig zelfkritiek, zijn solidair met elkaar.
Bij Ajax is geen ruimte voor mensen die een oplossing aandragen. Iedereen wil overleven. Het ultieme doel is nu om de man die de club groot maakte belachelijk te maken en niet serieus te nemen. Hier zou die roemruchte vijfde colonne eens iets aan moeten doen, maar die heren maken tegenwoordig ook deel uit van het establishment. Arm Ajax.
Bron: Johan Derksen, Vi.nl |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 14:17 schreef Ride het volgende:@ topicstarter Remco... het is Cruijff en geen Cruiyff... ------------------------------------------------------------------ hier een sterke column van VI.nl Johan Cruijff contra het establishment bij Ajax 04-10-10 Toen Johan Cruijff nog actief was in de voetballerij, trok ik veel met hem op. Na al die jaren kan ik niets naars over hem zeggen. Hij was altijd heel genuanceerd zodra er een mening aan hem werd gevraagd, doordat hij besefte dat zijn mening uitvergroot werd door de media. AjaxF-side.NL Cruijff is een gentleman. Toen Rinus Michels op een achterbakse wijze verhinderde dat hij bondscoach werd, bleef hij De Generaal met respect behandelen en toen zijn protégé Marco van Basten in februari 2008 de door Cruijff geadviseerde grote schoonmaak binnen Ajax niet wilde uitvoeren, stapte De Verlosser uit protest op, maar hij bleef Van Basten steunen. Johan Cruijff is de beste voetballer die dit land ooit voortbracht. Met generatiegenoot Willem van Hanegem zette hij Nederland op de wereldkaart in 1974 en hij maakte van Ajax een Europese topclub. Vervolgens presteerde hij dat ook bij Barcelona en als coach herhaalde hij die stunt nog eens bij beide clubs. Ik heb de coach Cruijff als een romanticus en idealist leren kennen. Het resultaat was voor hem van ondergeschikt belang. Hij streefde vooral naar aanvallend, aantrekkelijk en oogstrelend voetbal. Hij vond een fantastische wedstrijd, die met 4-3 verloren werd, belangrijker dan een via de counter gestolen overwinning met 1-0. Cruijff wilde zich in de dug-out niet schamen voor het voetbal waarvoor hij verantwoordelijk was. Hij was een moedige coach, mensen die het minder goed met hem voor hadden noemden hem een roekeloze coach. De aanwezigheid van Cruijff was in ieder geval een garantie voor goed voetbal. Cruijff is ook altijd een beschaafde ambassadeur van het vaderlandse topvoetbal en Ajax geweest. Hij wordt volkomen ten onrechte nog steeds afgeschilderd als een lafaard die de verantwoordelijkheid bij Oranje niet op zich durfde te nemen, maar hij heeft zich liefst drie keer aangeboden en werd steeds met allerlei drogredenen afgeserveerd. Op een bepaald moment vond hij, dat de nieuwe generatie het moest overnemen. Hij wilde de jonge coaches, die hij nog als voetballer onder zijn hoede had, niet in de weg zitten. Hij volgt het internationale voetbal op de voet, maar hij heeft alleen gevoelens voor Ajax en Barcelona. Noodkreet De wanprestaties van Ajax tegen Willem II en Real Madrid raakten de Ajacied, vooral doordat hij er van overtuigd is, dat het ook anders kan. Daarom was de kritiek in zijn column in De Telegraaf onlangs geen persoonlijke afrekening, maar een wanhopige noodkreet. Het doet Cruijff pijn dat zijn grote liefde zo slecht presteert en dat er in zijn ogen louter niet door enige kennis van zaken geremde lichtgewichten het beleid bepalen in De Arena. Zijn handen jeuken, hij is ervan overtuigd, dat hij van Ajax weer een topclub kan maken. Binnen Ajax is de column blijkbaar ingeslagen als een bom, want opvallend veel mensen binnen de organisatie voelden zich aangesproken. Ze riepen zó hard in koor dat ze het beroemde erelid niet meer serieus namen, dat ik moet concluderen dat ze Cruijff nog steeds érg serieus nemen. Johan Cruijff niet serieus nemen zodra het over voetbal gaat, is een schrijnende vorm van zelfoverschatting en arrogantie. Natuurlijk neemt het hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink de kritiek serieus, want hij weet dat Ajax in het verleden Wim Kieft, John Bosman, Marco van Basten, Patrick Kluivert en Dennis Bergkamp produceerde, terwijl de club de afgelopen jaren een vermogen moest uitgeven om de falende jeugdopleiding te camoufleren met het aantrekken van Zlatan Ibrahimovic, Klaas-Jan Huntelaar, Dario Cvitanich, Markus Rosenberg, Nikos Machlas, Angelos Charisteas, Yannis Anastasiou, Luis Suarez, Miralem Sulejmani en Mounir El Hamdaoui. Albert Luque was zelfs een tragisch dieptepunt. Hij kwam met veel bombarie van Newcastle United en is via de achterdeur naar Málaga vertrokken, maar algemeen directeur Rik van den Boog verzekerde me onlangs dat Luque de club gedurende drie jaar zeventien miljoen euro kostte. Keje Molenaar Van den Boog is overigens niet te benijden, want hij was nauw betrokken bij de ondergang van het Marco Borsato-imperium. Zodra de rechter hem schuldig bevindt, kan hij onmogelijk langer leiding geven aan een beursgenoteerd bedrijf, maar De Telegraaf voert nu al een hetze tegen Van den Boog en neemt een voorschot op de rechterlijke uitspraak. Onlangs was ik een ochtend te gast bij de algemeen directeur. Ook Van den Boog is geschrokken van de onverwachte aanval van Cruijff. Hij beseft, dat Keje Molenaar een uitermate geschikte kandidaat is om hem op te volgen en de ex-Ajacied en jurist zit helemaal op de lijn van Nummer 14. De rondleiding was overigens best interessant, want De Toekomst heeft dankzij de nieuwlichters binnen Ajax veel weg van een wetenschappelijk centrum voor whizzkids. Iedere speler beschikt in de kleedkamer over een eigen beeldscherm, waarop hij zijn verrichtingen tijdens trainingen en wedstrijden nog eens kan bestuderen en analyseren. De communicatie bij een moderne topclub verloopt blijkbaar via de computer. Trainende spelers kunnen er de kantjes niet meer aflopen, want overal staan sensoren en de spelers dragen chips, waardoor de computer de looplijnen genadeloos registreert. Ajax produceert aan de lopende band robots, maar de creatieve voetballers, waar de club ooit een reputatie mee opbouwde, behoren in Amsterdam tot een uitgestorven ras. Trainer Martin Jol presteerde het zelfs om tijdens een persconferentie met een cynische ondertoon over het clubicoon Cruijff te praten. Jol kan zich in Amsterdam alles permitteren. Hij mocht zelfs het door voorzitter Uri Coronel geschreven rapport negeren. Daarin schreef Coronel dat de trainer van Ajax zijn eigen staf niet mocht meenemen of aanstellen. Vervolgens kreeg Marco van Basten de ruimte om John van t Schip en Rob Witschge als assistenten te benoemen, waardoor de club plotseling over drie onervaren coaches beschikte. Als clubtrainer was Van Basten een rookie, maar hij mocht wel ruim dertig miljoen euro investeren in spelers die nauwelijks iets toevoegden aan Ajax. Zoiets is bij geen enkel beursgenoteerd bedrijf mogelijk, maar de aandeelhouders van Ajax bekommeren zich blijkbaar niet over hun funaandelen. Jol heeft als trainer veel meer ervaring dan Van Basten, doet het ook beter, maar mocht zelfs zijn broer Cock als rechterhand meenemen, plus de evenals Jol uit Den Haag afkomstige jeugdtrainer Albert van der Dussen. De algemeen directeur kan dat overigens verklaren. Ajax kijkt niet meer naar het Ajax- of voetbalverleden van een jeugdtrainer, maar iedere sollicitant wordt onderworpen aan een psychologische test. Van der Dussen stak met kop en schouders boven de andere kandidaten uit. Chaos Als trainer functioneert Jol naar behoren, als technisch directeur maakt hij er een chaos van. Hij blijft zinloos investeren in vergane glorie, waardoor de eigen jeugd wordt gedemotiveerd. Marko Pantelic, Nicolás Lodeiro, Hyun-Yun Suk, André Ooijer, Thimothée Atouba en Mido zijn geen spelers voor wie een supporter een seizoenkaart koopt. Door de komst van Jol zijn de zinloze competentiestrijdjes, tussen Leo Beenhaker en Co Adriaanse, Louis van Gaal en Ronald Koeman, Martin van Geel en Henk ten Cate, niet meer aan de orde, maar als voetbalman zou Jol op zn minst met Cruijff kunnen gaan praten, in plaats van hem af te serveren met wat hatelijke oneliners. Niemand hoeft zich bedreigd te voelen. Cruijff heeft oprecht het beste voor met Ajax. Hij wil geen baan, hij wil geen geld, hij wil alleen dat Ajax structureel beter gaat presteren, waardoor de club weer een toekomstperspectief krijgt en niet vernederd wordt in de Champions League. De voormalige topvoetballer ambieert geen functie. Dat zou zijn vrouw Danny ook nooit toestaan. Ik ken twee Nederlanders die Johan heten en thuis niets te vertellen hebben. Er is er één hoofdredacteur van dit blad, de ander woont in Barcelona. Cruijff wil zijn club slechts adviseren en het zegt alles over de egos van de huidige beleidsbepalers dat ze daar niet voor open staan. Ze blijven Cruijff zien als een gevaar, een vijand die hun status onderuit wil halen. De populistische kreet dat Ajax groter is dan wie dan ook, is in Amsterdam niet van toepassing. Alle zwakke broeders, met een slecht geweten en weinig zelfkritiek, zijn solidair met elkaar. Bij Ajax is geen ruimte voor mensen die een oplossing aandragen. Iedereen wil overleven. Het ultieme doel is nu om de man die de club groot maakte belachelijk te maken en niet serieus te nemen. Hier zou die roemruchte vijfde colonne eens iets aan moeten doen, maar die heren maken tegenwoordig ook deel uit van het establishment. Arm Ajax. Bron: Johan Derksen, Vi.nl Perfect stuk van J.Derksen. Alleen het zegje dat de aankopen van v.Basten nauwelijks iets toevoegen aan AJAX, heeft te maken met zijn verdere verhaal waarin alles klopt wat ie zegt. Het zijn geen slechte spelers, maar komen in een ziek Ajax niet uit de verf en dat is niet verwonderlijk. In het verleden zijn er meer spelers naar Ajax gekomen, die bij hun oude clubs wekelijks de uitblinkers waren, maar éénmaal in het Ajax-shirt minder en minder werden. En v.Basten was inderdaad een rookie, maar halverwege het seizoen ging Huntelaar naar Real Madrid en daar kun je San Marco niet de schuld van geven. V.Basten had moeten luisteren naar zijn leermeester, dan had ie er nu nog gezeten en was ie op handen gedragen, want ik zie in hem zeker een uitstekende coach. Elke trainer van Ajax gaat vroeg of laat op zijn bek, want werken in een vuil nest bestaat niet!
Hoe langer men wacht tot JC serieus te nemen, des te langer het duurt voor we weer echt kunnen genieten van AJAX. Er word nu maximaal 80% uit de club gehaald, als Cruijff het voor het zeggen krijgt word dat in twee jaar tijd naar de 100 getild. JOHAN CRUIJFF HEEFT GELIJK EN MENSEN BINNEN AJAX DIE HEM NIET SERIEUS NEMEN, TEKENEN VOOR HUN EIGEN ONDERGANG! |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
Aanvulling...
iemand AFCA.nl gelezen...
http://www.afca.nl/index_3.htm?x=317&y=107
Ajaxbestuur tracht Cruijff het zwijgen opleggen...
WTF... wat is er aan de hand... waarom het doek weghalen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door XXX -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Als dit waar is, is het één GROTE SCHANDE en ONACCEPTABEL! AJAX GAAT HELEMAAL NAAR DE KLOTE DOOR ONBENULLEN! WEER EEN GEWELDIGE AJACIED WORD GESCHAAD!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door alibabba -- |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Moest het doek toevallig toch niet in de was? :-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door Ikke_tik -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hier gan nu echt mijn haren van overeind staan, dit is toch niet normaal.
Er is dadelijk echt helemaal niks meer van mijn clubbie over man, wat een kutstreek zeg.
Er moet nu echt actie ondernomen worden. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Remco K staat morgen met een bivakmuts langs het trainingsveld? ;-) |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: hahahaha... samen met pannenkoek
Maar... waarom het doek weg... zal wel toeval zijn toch? Schoonmaakactie of |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
quote: SCHANDALIG, Cruijff is de grootste Ajacied aller tijden, wat een klotebestuur! Dit is echt nergens voor nodig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Als dit waar is, dan moet ajax actie ondernemen, het is namelijk in mijn ogen veel meer dan alleen maar een spandoek van Cruijff weghalen, als dit waar is, dan gooit AJAX haarverleden gewoon in de prullenmand, en op een manier die niet te accepteren is, want AJAX gooit namelijk veel meer weg dan alleen haar geschiedenis, dan is ajax ajax niet meer, en zullen er veel mensen zijn (waaronder ikzelf) waar ajax niet of veel minder nog voor bestaat.
AJAX mag haar afkomst niet verloochenen, doet het dat wel, dan gaat het supporters van de oude stempel kwijtraken, om maar niet te praten over wat men Cruijff aandoet zeg..
Nogmaals, dit gaat veel verder dan alleen maar een spandoek weghalen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: HAHAHA, maar dat zijn tenminste wel echte emoties die op een gezonde manier worden geuit toch:):) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax bant 'gevaarlijke' Cruijff voor even uit de Arena
AMSTERDAM - Gaan Ajax en Johan Cruijff nog altijd rollebollend over straat? Het leek zondag wel of de Amsterdamse club na de kritiek van 'de Verlosser' twee weken geleden nog altijd bezig was met 'Cruijffje pesten'. Immers, plots hing het megaspandoek met de tekst 'De enige nummer 14, Johan Cruijff, voor altijd Ajacied' niet meer in de Arena.
Met de verwijdering van de reusachtige banier verwezen verscheidende sites deze dagen naar een nieuwe aflevering in de aanhoudende ruzie tussen Ajax en zijn icoon.
Maar de Amsterdamse club verwijderde het doek, dat exact boven het rolstoelplatform hangt, zondagmorgen voor het duel met FC Utrecht louter uit veiligheidsredenen. Enerzijds vanwege de straffe wind - windkracht 5 - maar ook vanwege enkele loszittende elastieken, zo bevestigt woordvoerder Miel Brinkhuis van Ajax vanmiddag.
,,Het is misschien een bizar toeval, maar het staat los van de ophef die na zijn recente kritiek ontstond,'' reageert persman Brinkhuis. ,,Het was louter om veiligheidsredenen. We streven ernaar het gerepareerde spandoek bij de eerstvolgende thuiswedstrijd weer te laten hangen.' |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Laten we hopen dat de woorden van Brinkhuis eerlijk zijn.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik ben over het algemeen niet zo'n negatieveling, maar eerlijk gezegd twijfel ik openlijk aan wat Van Brinkhuis beweert. Het is voor mij net iets té toevallig. Laat de heren dan gewoon zeggen: we moeten Johan Cruijff niet (meer). Maar dat durven ze niet, want zij weten dat er dan heel wat supporters in opstand gaan komen. En dus houden ze het maar op toeval. Lekker makkelijk, toch? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 oktober 2010 - 18:40 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben over het algemeen niet zo'n negatieveling, maar eerlijk gezegd twijfel ik openlijk aan wat Van Brinkhuis beweert. Het is voor mij net iets té toevallig. Laat de heren dan gewoon zeggen: we moeten Johan Cruijff niet (meer). Maar dat durven ze niet, want zij weten dat er dan heel wat supporters in opstand gaan komen. En dus houden ze het maar op toeval. Lekker makkelijk, toch? Mijn twijfel is er ook zeer zeker. Wellicht hebben ze het expres gedaan in afwachting van de reacties. Binnen Ajax zijn ze ervan overtuigd dat ze nu echt goed bezig zijn en dat ze Ajax weer richting de Europese top kunnen brengen. Ik zeg niet dat er geen verbetering is sinds 2008, want die is er wel zeker. Toch moet er een grote schoonmaak komen, wil Ajax weer echt AJAX worden. Mensen die niet inzien dat Cruijff dat voor elkaar kan krijgen, houden zich een spiegel voor en mensen binnen Ajax zijn bang voor JC, omdat ze voor hun baan vrezen. Wie zegt mij dat Michel Kreek en Bryan Roy de trainers zijn die de jeugd van Ajax nodig hebben? Ik twijfel daar namelijk aan, met alle respect.
Elke Ajacied moet begrijpen dat er veel en veel meer inzit en het geleuter van verschil in begroting is grijpen naar excuses. Voetbal blijft een sport waarin je met 11 man tegen 11 andere speelt en de bal blijft rond. In het verleden waren er ook verschillen in begroting, maar toch kon Ajax de CL winnen. De jeugdopleiding is niet goed en Johan zet dat aspect naar zijn hand, zodat er weer uitzonderlijke talenten op de Toekomst lopen. Die lopen er nu ook wel, maar word daar het maximale uitgehaald? AJAX moet weer VOETBAL uitstralen en niet worden geregeerd door betweters, die Cruijff niet serieus nemen. AFSCHUWELIJK!!!!!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 oktober 2010 - 19:05 schreef alibabba het volgende:[..] Mijn twijfel is er ook zeer zeker. Wellicht hebben ze het expres gedaan in afwachting van de reacties. Binnen Ajax zijn ze ervan overtuigd dat ze nu echt goed bezig zijn en dat ze Ajax weer richting de Europese top kunnen brengen. Ik zeg niet dat er geen verbetering is sinds 2008, want die is er wel zeker. Toch moet er een grote schoonmaak komen, wil Ajax weer echt AJAX worden. Mensen die niet inzien dat Cruijff dat voor elkaar kan krijgen, houden zich een spiegel voor en mensen binnen Ajax zijn bang voor JC, omdat ze voor hun baan vrezen. Wie zegt mij dat Michel Kreek en Bryan Roy de trainers zijn die de jeugd van Ajax nodig hebben? Ik twijfel daar namelijk aan, met alle respect. Elke Ajacied moet begrijpen dat er veel en veel meer inzit en het geleuter van verschil in begroting is grijpen naar excuses. Voetbal blijft een sport waarin je met 11 man tegen 11 andere speelt en de bal blijft rond. In het verleden waren er ook verschillen in begroting, maar toch kon Ajax de CL winnen. De jeugdopleiding is niet goed en Johan zet dat aspect naar zijn hand, zodat er weer uitzonderlijke talenten op de Toekomst lopen. Die lopen er nu ook wel, maar word daar het maximale uitgehaald? AJAX moet weer VOETBAL uitstralen en niet worden geregeerd door betweters, die Cruijff niet serieus nemen. AFSCHUWELIJK!!!!!!! Ik ben het van A tot Z (niet die voetbalclub...) met je eens, alibabba. De angst regeert bij de heren bestuurders. Ik begrijp er dan ook echt helemaal niks van dat Coronel totaal niets met de bevindingen uit zijn eigen rapport gedaan heeft. Misschien tegen beter weten in, maar ik hoop nog steeds dat Johan Cruijff - vroeg of laat - als redder van mijn club binnenkomt en de boel daar eens goed gaat schoonvegen. |
|
|
|
|
|