|
|
remco k
|
|
|
quote: Als je het nu nog niet snapt, ga je het nooit meer snappen, laten we het er maar op houden dat het sarcastisch bedoeld was ok?? met andere woorden, ik vind het niet een echte ajacied zoals jij dat vind, maar dat wist je al wel.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 23:04 schreef Pietje het volgende:[..] In principe is elke voetballer die het shirt van Ajax draagt een Ajacied en een Ajacied schrijf ik nooit af! Het gaat er bovendien om bij mij, dat Sulejmani een vreselijk goede voetballer was en hij de technieken nooit of te nimmer verleerd kan zijn. Hoe oud is hij helemaal? Een jochie van een jaar of 21...Misschien 22? Ik heb nog steeds vertrouwen in hem. Dat vertrouwen had ik overigens ook in Aissati, een technisch begaafde voertballer. Weg bij Ajax en geloof me, hij gaat weer opbloeien bij Vitesse. Kijk naar zijn doelpunt van vorige week. Ik ben er echt van overtuigd, dat ook Sulejmani bij ons gaat schitteren. Hoe oud is Lionel Messi? Als je goed kan voetballen maakt het geen zak uit hoe oud je bent, suarez is ook pas 23... |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
afca dat maakt heel veel uit.. Op 21 jarige leeftijd leer je veel sneller dan op 25 of 28 jarige leeftijd.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 oktober 2010 - 23:33 schreef Afcarius het volgende:[..] Hoe oud is Lionel Messi? Als je goed kan voetballen maakt het geen zak uit hoe oud je bent, suarez is ook pas 23... Het gaat niet alleen om leeftijd. Het valt of staat ook met in welk systeem je speelt. En uiteraard niets ten nadele van Messi, hoor die is onomstreden, maar heb jij diezelfde Messi in het nationale elftal van Argentinië zien "schitteren"? Hij was één van die vedetten die gigantisch tegenviel. Hieruit kun je dus concluderen, dat Barcelona een ander systeem speelt, waarin Messi de hoofdrol op kan eisen in tegenstelling tot het nationale team van Argentinië. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 13:55 schreef freakie het volgende:afca dat maakt heel veel uit.. Op 21 jarige leeftijd leer je veel sneller dan op 25 of 28 jarige leeftijd.. Vertel dat ff aan Theo Janssen of Ruud van Nistelrooy... om maar 2 namen te noemen die pas later doorbraken... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 14:19 schreef Ride het volgende:[..] Vertel dat ff aan Theo Janssen of Ruud van Nistelrooy... om maar 2 namen te noemen die pas later doorbraken... Juist!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja dat klopt dat heeft te maken met wat pietje zegt.. Maar toevallig zijn dat een van de weinige namen ride.. Om even dan heel duidelijk te zijn anders snap je het niet natuurlijk.. De meeste spelers leren het meest op jonge leeftijd.. Dat kan je wel voorbeelden erbij halen waar bij dat niet is maar dat slaat totaal nergens op.. Ik weet zo 350 namen te noemen waarbij dit het geval is en ik denk dat jij bij 10 namen al meer dan genoeg moeite heb..
Wat ik er mee wil zegge is dat er altijd uitzonderingen zijn..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door freakie -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 15:45 schreef freakie het volgende:Ja dat klopt dat heeft te maken met wat pietje zegt.. Maar toevallig zijn dat een van de weinige namen ride.. Om even dan heel duidelijk te zijn anders snap je het niet natuurlijk.. De meeste spelers leren het meest op jonge leeftijd.. Dat kan je wel voorbeelden erbij halen waar bij dat niet is maar dat slaat totaal nergens op.. Ik weet zo 350 namen te noemen waarbij dit het geval is en ik denk dat jij bij 10 namen al meer dan genoeg moeite heb.. Wat ik er mee wil zegge is dat er altijd uitzonderingen zijn.. Hoe zeker ben je van je zaak... kan zo al een stuk of duizend noemen de van de laatste 20 jaar. Jonge spelers die jong kwamen en doorbraken onthoud je beter omdat het meer door de media verslagen wordt. Er zijn zat spelers te noemen die pas rond hun 28e echt goed begonnen te worden. Waarvan je dacht heeejjj.. waar komt die speler vandaan. Je kent er duizenden zoniet honderden de afgelopen 30 tot 40 jaar.
en wat dacht je van al die jonge spelers die nooit meer werden dan het talent wat ze toen hadden... gewoon opgebrand of doodgespeeld.. Zijn er vele... even in je geheugen graven en je denkt aan Brutil Hose bijvoorbeeld...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door Ride -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ride... Je kan dom lopen lullen maar een jonge speler van nog gevormd worden op jonge leeftijd.. T kan mij niet bommen welke spelers anders zijn geweest.. Maar denk maar in nederland aan vertoghen,alder,heitinga, van de wiel, steek.. Je kan wel rare dingen gaan roepen maar je kan allemaal leuke uitzonderingen gaan noemen.. Het is algemeen bekent dan jonge spelers sneller groeien.. En daar kwam je weer met uitzonderingen.. Sommige spelers redden het niet inderdaad.. Maar de meestal zijn het jonge spelers die beter worden en niet oude spelers die beter worden..
Ik wil nog wel even op theo janssen ingaan.. Hij is niet beter geworden.. Maar hij is minder dik geworden en sterker kwa duels.. En het spel ligt hem veel beter.. Dat is nogal een verschil.. |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 17:06 schreef alibabba het volgende:[..] Je hebt gelijk ook! De Jong, de Zeeuw, Enoh en vd.Wiel zijn dit seizoen alleen maar beter gaan voetballen dan vorig seizoen! Alibabba, spelers kunnen een mindere periode hebben maar als jij niet vind dat speler beter geworden zijn de laatste jaren dan zal het wel aan mij liggen. 3 van de 4 spelers die jij noemt hebben een WK gehad en zijn daarna (vooral de zeeuw en vd Wiel) terug gekomen met vormverlies. De Jong speelt slechter als vorig jaar en scoort minder maar hij zal ook moeten wennen aan de nieuwe spelers om hem heen, vorig seizoen draaide AJAX ook pas de tweede seizoenshelft top! Ik sluit mijn ogen niet voor het feit dat AJAX slecht speelt dat ziet iedereen maar er zijn genoeg lichtpunten waaronder het 1 punt achterstaan op P$V wat ook slecht speelt. Verder blijf ik erbij dat je spelers die in een mindere fase zitten niet moet uitfluiten of afvallen maar altijd moet blijven steunen. |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
quote:Op maandag 04 oktober 2010 - 17:09 schreef alibabba het volgende:[..] En 1 punt achter op Psv, wat dramatisch speelt is goed te noemen? En de wedstrijd tegen Kiev vergeten? Bij de rust had het 0-3 kunnen staan man! Wel reeel blijven en gewoon oordelen op hetgeen je ziet. Wat zie jij dan buiten een paar slechte wedstrijden en een aantal spelers uit vorm? Ik snap dat het beter kan en moet maar als je de wedstrijden gezien hebt tegen 010 eerste helft, Twente (vooral 1e helft) en AC Milan eerste helft dan zie je dat het er wel inzit maar nog niet constant uitkomt! Maar nogmaals volgens mij kijk jij door een andere bril waardoor je enkel de negatieve dingen ziet? Ben het overigens wel met je eens dat het beter en constanter moet!!! Maar ik heb er vertrouwen in!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 oktober 2010 - 23:33 schreef Afcarius het volgende:[..] Hoe oud is Lionel Messi? Als je goed kan voetballen maakt het geen zak uit hoe oud je bent, suarez is ook pas 23... Snijder en van der Vaart zijn ook ooit afgeschreven bij AJAX, en kijk eens waar ze nu zitten |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 16:15 schreef Jeffreykoi het volgende:[..] Alibabba, spelers kunnen een mindere periode hebben maar als jij niet vind dat speler beter geworden zijn de laatste jaren dan zal het wel aan mij liggen. 3 van de 4 spelers die jij noemt hebben een WK gehad en zijn daarna (vooral de zeeuw en vd Wiel) terug gekomen met vormverlies. De Jong speelt slechter als vorig jaar en scoort minder maar hij zal ook moeten wennen aan de nieuwe spelers om hem heen, vorig seizoen draaide AJAX ook pas de tweede seizoenshelft top! Ik sluit mijn ogen niet voor het feit dat AJAX slecht speelt dat ziet iedereen maar er zijn genoeg lichtpunten waaronder het 1 punt achterstaan op P$V wat ook slecht speelt. Verder blijf ik erbij dat je spelers die in een mindere fase zitten niet moet uitfluiten of afvallen maar altijd moet blijven steunen. Natuurlijk blijf ik alles en iedereen steunen bij AJAX, maar ik ben een idealist. Elke Ajacied moet idealistisch zijn als het over Ajax gaat, want AJAX is IDEAAL, met een geweldige filosofie over voetbal. Dat er mensen binnen Ajax zijn die die filosofie te grabbel gooien, vind ik erg treurig en gaat me enorm aan het hart. Er zit zoveel meer in, in mijn club en ik baal ervan dat daar al een hele tijd niet genoeg word uitgehaald. De laatste 10 jaar zijn er vele aankopen, die bij hun oude club geweldig speelden, bij Ajax door de mand gevallen en dat kan niet alleen aan die spelers liggen. Ik ben van mening dat het niet goed zit bij Ajax en dat dat de reden is van het telkens terugkerende fenomeen bij Ajax in de laatste 10 jaar; VORMVERLIES! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 16:20 schreef Jeffreykoi het volgende:[..] Wat zie jij dan buiten een paar slechte wedstrijden en een aantal spelers uit vorm? Ik snap dat het beter kan en moet maar als je de wedstrijden gezien hebt tegen 010 eerste helft, Twente (vooral 1e helft) en AC Milan eerste helft dan zie je dat het er wel inzit maar nog niet constant uitkomt! Maar nogmaals volgens mij kijk jij door een andere bril waardoor je enkel de negatieve dingen ziet? Ben het overigens wel met je eens dat het beter en constanter moet!!! Maar ik heb er vertrouwen in!!! Ik herken het pure Ajax-spel niet meer! Wat als Suarez niet meedoet? Dan blijft er niet veel over! Zonder Suarez is Ajax middelmaat en dat kan met elk jaar de grootste begroting in Nederland nooit de bedoeling zijn. Na 2000 zijn er nog enkele uitzonderlijke talenten uit de jeugdopleiding doorgebroken ( Heitinga, de Jong, Sneijder, vd Vaart ), maar na 2004 is die kwaliteit buiten vd.Wiel om alleen maar teruggedrongen en dat kan nooit de bedoeling zijn. Het moet gaan om kwaliteit en niet om kwantiteit. En winnen van Roda-thuis, Willem II-thuis, Vitesse-thuis, de Graafschap-uit en Feyenoord-uit in deze vorm is niets dan normaal. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 19:10 schreef remco k het volgende:[..] Snijder en van der Vaart zijn ook ooit afgeschreven bij AJAX, en kijk eens waar ze nu zitten voetballers worden vaak te vroeg afgeschreven dat klopt, Ronaldinho bij fc groningen, bastos bij feijenoord. Maarja, ze zijn pas uitgebloeid bij een andere club, dus ik denk dat het beste voor ajax en micky zelf is dat ze hem verhuren zodat hij zich vrijer voelt en elke week in de basis staat. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 20:52 schreef alibabba het volgende:[..] Ik herken het pure Ajax-spel niet meer! Wat als Suarez niet meedoet? Dan blijft er niet veel over! Zonder Suarez is Ajax middelmaat en dat kan met elk jaar de grootste begroting in Nederland nooit de bedoeling zijn. Na 2000 zijn er nog enkele uitzonderlijke talenten uit de jeugdopleiding doorgebroken ( Heitinga, de Jong, Sneijder, vd Vaart ), maar na 2004 is die kwaliteit buiten vd.Wiel om alleen maar teruggedrongen en dat kan nooit de bedoeling zijn. Het moet gaan om kwaliteit en niet om kwantiteit. En winnen van Roda-thuis, Willem II-thuis, Vitesse-thuis, de Graafschap-uit en Feyenoord-uit in deze vorm is niets dan normaal. Het probleem is, dat we geen echte ajax middevelders en aanvallers meer hebben ( uit de jeugd). We hebben zat talent, zie de hele achterhoede maar. Hopen dat jozefzoon doorbreekt, die jongen heeft nu al een van de beste voorzetten van het team.. En rodney sneijder, daar heb ik ook hoge verwachtingen van. Wat jij zegt over suarez klopt wel, Je ziet ook dat wanneer hij een kut dag heeft (utrecht) dat dan heel Ajax vrij slecht is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:31 schreef Afcarius het volgende:[..] voetballers worden vaak te vroeg afgeschreven dat klopt, Ronaldinho bij fc groningen, bastos bij feijenoord. Maarja, ze zijn pas uitgebloeid bij een andere club, dus ik denk dat het beste voor ajax en micky zelf is dat ze hem verhuren zodat hij zich vrijer voelt en elke week in de basis staat. Ben je aan de dope ofzo, Ronaldinho heeft nooit bij Groningen gespeeld?? |
|
|
|