BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De Jorien van den Herik topic!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
KKL
 KKL - maandag 04 oktober 2010 - 12:55   quote  deeplink  
Sinds zijn vertrek bij Feyenoord heeft Van den Herik zich teruggetrokken in zijn designbunker in Antwerpen.
Hij heeft zich niet meer in de voetbalwereld vertoond.
Hij is nog even strijdvaardig als voorheen, voelt zich onrechtvaardig behandeld door de achterban van Feyenoord en wordt gedreven door rancune.
Zijn vrouw Joke ervaart het voetballoze leven als een oase van rust.
Zij was de bedreigingen, intimidaties en negatieve publiciteit helemaal zat.
Op het moment dat hoofdsponsor HCS in de financiële problemen kwam en zich terugtrok, dreigde Feyenoord failliet te gaan. Van den Herik was de enige die zijn nek uitstak en zijn portefeuille trok.
Onder het motto wie betaalt, bepaalt, greep hij de macht. Hij was voorzitter van de Vriendenclub, voorzitter van de Beheerstichting, president-commissaris van Stadion Feyenoord, penningmeester, voorzitter en voorzitter van de raad van commissarissen.
Hij zette zich vijftien jaar met ziel en zaligheid in voor de club. Onder zijn leiding werd Feyenoord in 1993 en 1999 kampioen van Nederland, in 1991, 1992, 1994 en 1995 veroverde het de KNVB-beker en in
2002 de UEFA Cup.
Daarbij speelde Van den Herik een hoofdrol tijdens de strijd om de mediarechten, dat gevecht werd dankzij zijn tomeloze inzet door de clubs gewonnen en dat beseffen de clubbestuurders maar al te goed.

Van den Herik was als voorzitter ouderwets autoritair, waardoor iedereen binnen Feyenoord bang voor hem was.
Hij runde de club jarenlang als een dictator van een bananenrepubliek.
Tot 2003 was hij de onaantastbare baas die volgens het presidentiële model werkte.
De voorzitter paste op de centen en nam alle beslissingen. Omdat zelfs een potentaat als Van den Herik inzag dat een dergelijke organisatiestructuur gedateerd was, trad hij terug uit de dagelijkse leiding.
Vanaf dat moment hield hij als voorzitter van de raad van commissarissen op afstand toezicht en liet hij de dagelijkse gang van zaken over aan zijn managers.

Dat zou later een catastrofale blunder blijken.
Twee trouwe paladijnen van hem, de managers Jan D. Swart en Sjaak Troost, stelden voor Ruud Gullit als opvolger van Bert van Marwijk naar De Kuip te halen.
In hun ogen had de club behoefte aan een grote naam, een man met charisma. Van den Herik liet zijn oren naar zijn adviseurs hangen en de gevolgen waren desastreus.
Gullit haalde louter miskopen binnen, waardoor de club sportief op een dood spoor zat en financieel opnieuw in de problemen kwam.
Toen vervolgens uit de jaarcijfers bleek dat een bedrijf van de voorzitter het Ghana-project, een opleidingsinstituut, had gefinancierd tegen een rente van twaalf procent, kregen een paar volksmenners last van selectieve verontwaardiging.

In het bedrijfsleven is het heel normaal dat er voor risicovolle investeringen in instabiele landen een dergelijk rentepercentage wordt verlangd, maar een paar oproerkraaiers binnen supporterskringen insinueerden dat Van den Herik zijn zakken vulde bij Feyenoord, terwijl er al die jaren nooit om een aflossing was gevraagd.
Het ontaardde in een volksgericht.
De bedreigingen waren zó primitief, dat de voorzitter niet meer in zijn eigen stadion durfde te komen, het was niet verstandig zich in Rotterdam te vertonen en toen ook zijn kinderen en kleinkinderen geïntimideerd werden, was voor hem de maat vol.
Nooit eerder is in de historie van het vaderlandse topvoetbal een man met een grote verdienste voor een club zo onrechtvaardig behandeld als Van den Herik.

Op 8 december 2006, om 21.26 uur ontvingen commissaris Willem Scholten en de professionals Sjaak Troost, Chris Woerts en Onno Jacobs een e-mail met de zakelijke mededeling dat hij aftrad.
Sindsdien heeft de voetballerij niets meer van hem vernomen.
Jorien van den Herik is absoluut niet verbitterd, wel teleurgesteld en hij volgt de club nog op de voet. Van den Herik is een vechter, daar weet de FIOD alles van. Na een lange juridische strijd werd de voorzitter vrijgesproken van alle beschuldigingen.
Hij begreep dan ook niet waarom de huidige clubleiding akkoord ging met de naheffing van vijf miljoen euro. In zijn ogen heeft Feyenoord meer dan vijftig procent kans gehad om deze zaak te winnen.

Hij is van mening dat je voor je rechten moet opkomen en eventueel vechten en niet bang moet zijn dat de eigen reputatie onder druk komt te staan.
Volgens Van den Herik zegt de houding van de raad van commissarissen veel over het karakter van die heren, al denkt hij dat het alles te maken heeft met zijn geschiedenis bij Feyenoord.
De huidige beleidsbepalers hebben gezien welke krachten er kunnen vrijkomen zodra de massa wordt gemobiliseerd. De gekrenkte ex-voorzitter is bewust uit de publiciteit gebleven, omdat hij het niet chique vond om tijdens het jubileumjaar van de club zijn verhaal te vertellen.

Ja, ik ben onheus behandeld, zegt hij. Ik word beschuldigd van mezelf verrijken.
Als ze zeggen dat ik fouten heb gemaakt, oké.
Natuurlijk heb ik fouten gemaakt in die vijftien jaar. Tegen een hetze kun je je niet verweren.
Het was louter emotie.
En zolang mensen emotioneel zijn, zijn ze niet voor rede vatbaar. En als de voorzitter van de supportersvereniging zegt dat hij niet wil praten, maar het vuurtje juist wil aanwakkeren, dan heb ik het gehad.
Iedereen binnen Feyenoord wist dat ik voor die lening had gezorgd, maar dat ik er niet privé bij was betrokken.
Ik was nogal nadrukkelijk aanwezig bij de club, dat is me blijkbaar niet in dank afgenomen.
Terwijl ik heel democratisch ben.

Feyenoord is een moeilijke club om te leiden.
Dat mag ik op basis van vijftien jaar ervaring wel zeggen. Feyenoord moet strak geleid worden, anders loopt het uit de hand.
Ik ben natuurlijk niet altijd even aardig geweest voor iedereen.
Dus heb ik meer vijanden dan vrienden gemaakt. Misschien had ik achteraf gezien de supporters meer opening van zaken moeten geven.
Daar ben ik wat financiën betreft altijd terughoudend in geweest.
Ja, toen ik erbovenop zat, waren er zelden problemen. Van den Herik had tijdens de festiviteiten rond het honderdjarig bestaan van Feyenoord een standbeeld voor De Kuip verdiend, maar kreeg stank voor dank.

Ieder weldenkend mens, behalve de emotionele achterban die zich liet opstoken, vindt die onrechtvaardigheid schrijnend.
Er werd bij Feyenoord een briljant voetbalbestuurder geliquideerd!!!!!!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 04 oktober 2010 - 12:58   quote  deeplink  
Ik vind ook dat Van den Herik onterechte bij het oude vuil is gezet. Dat heeft die man niet verdiend. Sterker nog, hij zou eerder een standbeeld verdienen, maar wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen? Dat hij terug moet komen of zo?
KKL
 KKL - maandag 04 oktober 2010 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2010 - 12:58 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik vind ook dat Van den Herik onterechte bij het oude vuil is gezet. Dat heeft die man niet verdiend. Sterker nog, hij zou eerder een standbeeld verdienen, maar wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen? Dat hij terug moet komen of zo?
Die conclusie mogen anderen maken.

Maar volgens mij is het toch wel duidelijk zo?
hotjumper
 hotjumper - maandag 04 oktober 2010 - 13:09   quote  deeplink  
Hij moeten stoppen toen er een ander bestuursmodel kwam, verder ouwe koeien enzo.
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 oktober 2010 - 13:14   quote  deeplink  
Hier is al genoeg over gezegd en gezwegen.

laat maar gaan.
Milo
 Milo - maandag 04 oktober 2010 - 13:26   quote  deeplink  
jorien///held
Rovert
 Rovert - maandag 04 oktober 2010 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2010 - 13:09 schreef hotjumper het volgende:
Hij moeten stoppen toen er een ander bestuursmodel kwam, verder ouwe koeien enzo.
Precies, Het enige zinvolle wat er over gezegd kan worden.
Al met al heeft Jorien de club gered en wederom naar de verdoemenis geholpen. Stand is dus 1-1. Volgend onderwerp....
bram
 bram - maandag 04 oktober 2010 - 14:31   quote  deeplink  
JORIEN////HELS
FR-Han
 FR-Han - maandag 04 oktober 2010 - 14:34   quote  deeplink  
doe mij floris stempel maar!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 04 oktober 2010 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2010 - 14:31 schreef bram het volgende:
JORIEN////HELS
Jij hebt het verstand van een mongolide fruitvlieg!!!!

JORIEN //HELD!!

Diegene die de club verkankerd hebben zitten nu nog steeds op hun plaats!!!
RvC weg ermee. Ik hoop voor die figuren dat we nu punten gaan pakken want anders kunnen ze beter zorgen dat ze naar huis zijn voor dat Feyenoord-Twente afgelopen is!!

Ik ben het zo zat met die kanker RvC.
Dat zijn de toezichthouders en die hebben het waanzinnig verknald maar zitten er nog steeds en willen geen afstand doen van hun plaats.
Ze kunnen krijgen zo als ze het hebben willen.

JORIEN//HELD!!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 oktober 2010 door Feyenoord till i die --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 oktober 2010 - 17:02   quote  deeplink  
Alsnog waardering voor Jorien? Okee dan.
Verder passé & ouwe koeien.
R()b
 R()b - maandag 04 oktober 2010 - 17:08   quote  deeplink  
Mooi stuk maar idd oud verhaal.
En dan erbij nog steeds zitten die vieze ratten in het bestuur.
Els
 Els - maandag 04 oktober 2010 - 19:06   quote  deeplink  
Hij heeft een bijna failliete boedel overgenomen en gered, respect daarvoor.
Hij heeft na 15 jaar een bijna failliete boedel en puinhoop afgeleverd, hij heeft dus gefaald.
Alles is hierover al gezegd. Laten we vooruit kijken, daar liggen genoeg uitdagingen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 oktober 2010 - 19:12   quote  deeplink  
En ik blijf erbij dat toendertijd de waarde van de schuld nog echt op het veld liep..
Els
 Els - maandag 04 oktober 2010 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2010 - 19:12 schreef Leon FR1908 het volgende:
En ik blijf erbij dat toendertijd de waarde van de schuld nog echt op het veld liep..
Heb je helemaal gelijk in. Hoewel er ook wel spelers op het veld liepen met de waarde van een typmachine.
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - maandag 04 oktober 2010 - 19:15   quote  deeplink  
natuurlijk heeft jorien fouten gemaakt, maar onder zijn bewind waren we nooit zo ver weggezakt als nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 oktober 2010 door Feijenoord1908 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 oktober 2010 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2010 - 19:14 schreef Els het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Hoewel er ook wel spelers op het veld liepen met de waarde van een typmachine.
Dat klopt ook!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 oktober 2010 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2010 - 19:15 schreef Feijenoord1908 het volgende:
natuurlijk heeft jorien fouten gemaakt, maar onder zijn bewind waren we nooit zo ver weggezakt als nu.
Ik heb hier dezelfde mening (gedachte)over...
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 oktober 2010 - 20:01   quote  deeplink  
Zal altijd speculeren blijven.

Net als dat we nooit de hele waarheid gaan weten
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 oktober 2010 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2010 - 20:01 schreef Stylzz het volgende:
Zal altijd speculeren blijven.

Net als dat we nooit de hele waarheid gaan weten
En dat is ook weer zo uiteraard!
KKL
 KKL - woensdag 06 oktober 2010 - 12:17   quote  deeplink  
Jorien moet terug komen!!!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 06 oktober 2010 - 12:46   quote  deeplink  
Ik denk ook dat het onder GKL nooit zover was gekomen, hoewel je dit nooit zult weten. Toch vind ik niet dat hij nu ineens terug moet komen, terwijl hij een tijdje terug weggehoond werd! (was ik het trouwens niet mee eens).
Als we hem nu terug willen, zou dat hypocriet zijn!!!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 06 oktober 2010 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 12:17 schreef KKL het volgende:
Jorien moet terug komen!!!
Eerst seizoenskaart kopen.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 06 oktober 2010 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 12:46 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik denk ook dat het onder GKL nooit zover was gekomen, hoewel je dit nooit zult weten. Toch vind ik niet dat hij nu ineens terug moet komen, terwijl hij een tijdje terug weggehoond werd! (was ik het trouwens niet mee eens).
Als we hem nu terug willen, zou dat hypocriet zijn!!!
Hij had in ieder geval die belastingzaak niet zo gemakkelijk geschikt.
FR-Han
 FR-Han - woensdag 06 oktober 2010 - 13:49   quote  deeplink  
ik mis jorien! dan stond ie daar trots met zijn ronde brilletje. onze club te promoten! jorien vd herik! for president!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door FR-Han --
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 06 oktober 2010 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 13:49 schreef obiku010 het volgende:
ik mis jorien! dan stond ie daar trots met zijn himmler brilletje. onze club te promoten! jorien himmler! for president!!!
Spreek bij hem thuis af, aanbellen, hand omhoog en hakjes tegen elkaar.
Of mis je alleen z'n bril?
Milo
 Milo - woensdag 06 oktober 2010 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 12:17 schreef KKL het volgende:
Jorien moet terug komen!!!
eens!
FR-Han
 FR-Han - woensdag 06 oktober 2010 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 14:02 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Spreek bij hem thuis af, aanbellen, hand omhoog en hakjes tegen elkaar.
Of mis je alleen z'n bril?
met jorien kon je voor de dag komen! stalin aan de maas! ik vond dat die man gewoon een feyenoord kop had. ipv van die verdwaalde limburgert van een gudde. laat gudde lekker terug gaan naar het bestuur van de plaatselijke scouting. jorien moet terug!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door FR-Han --
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 06 oktober 2010 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 12:17 schreef KKL het volgende:
Jorien moet terug komen!!!
Niet eens natuurlijk.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 06 oktober 2010 - 15:36   quote  deeplink  
Beetje rare vergelijkingen worden hier gemaakt.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 06 oktober 2010 - 15:45   quote  deeplink  
Wat bedoel je? De vergelijking van Gudde met een of andere vlaai?
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 06 oktober 2010 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 14:09 schreef obiku010 het volgende:

[..]

met jorien kon je voor de dag komen! stalin aan de maas! met een vleugje waffen ss. ik vond dat die man gewoon een feyenoord kop had. ipv van die verdwaalde limburgert van een gudde. laat gudde lekker terug gaan naar het bestuur van de plaatselijke scouting. jorien moet terug!!!
Gaat niet om de kop, slimmerd, maar om wat er in zit. Vind ik de hersenen van Gudde in deze jaren beter op een rij liggen dan die van aasgier van den Herik.
Respect voor Jorien in eerdere behaalde resultaten, maar geen garantie voor de toekomst.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 06 oktober 2010 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 15:45 schreef Arie.Klooster het volgende:
Wat bedoel je? De vergelijking van Gudde met een of andere vlaai?
Himmler en SS'ers
FR-Han
 FR-Han - woensdag 06 oktober 2010 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 16:05 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Himmler en SS'ers
waar heb je het over man?
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 06 oktober 2010 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 17:10 schreef obiku010 het volgende:

[..]

waar heb je het over man?
ouwe grap, jezelf censureren. Hotjumper had het goed gezien, he.
Bent er zekert zelf van geschrokken?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door FR-Henk --
FR-Han
 FR-Han - woensdag 06 oktober 2010 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 17:12 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

ouwe grap, jezelf censureren. Hotjumper had het goed gezien, he.
Bent er zekert zelf van geschrokken?
maar hij leek er wel op!!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 06 oktober 2010 - 18:18   quote  deeplink  
Hahahaha!
hotjumper
 hotjumper - woensdag 06 oktober 2010 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 17:33 schreef obiku010 het volgende:

[..]

maar hij leek er wel op!!
Echt niet!
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 07 oktober 2010 - 00:39   quote  deeplink  
Er kommt nicht zurück! Klar?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 07 oktober 2010 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2010 - 15:53 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Gaat niet om de kop, slimmerd, maar om wat er in zit. Vind ik de hersenen van Gudde in deze jaren beter op een rij liggen dan die van aasgier van den Herik.
Respect voor Jorien in eerdere behaalde resultaten, maar geen garantie voor de toekomst.
Wie heeft er dan wel een garantie voor de toekomst!
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 07 oktober 2010 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2010 - 19:02 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Wie heeft er dan wel een garantie voor de toekomst!
Niemand. Maar iemand met wrok moet je zeker niet terughalen.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 07 oktober 2010 - 21:25   quote  deeplink  
Dat klopt!
vinnie1980
 vinnie1980 - vrijdag 08 oktober 2010 - 21:11   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 oktober 2010 door vinnie1980 --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 08 oktober 2010 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 oktober 2010 - 21:11 schreef vinnie1980 het volgende:
jorien blijf voor mij een held voor altijd door die man kan ik nog steeds naar het mooiste wat me ooit is over komen en dat is feyenoord. Natuurlijk verdiend het niet de schoonheids prijs hoe hij het heb achter gelaten, maar omdaar hem voor 100% de schuld te geven is te kortzichtig van de mensen. Want je hoef echt geen door gestudeerde wiskunde nerd te zijn om ff uit te reken dat je dik 30 miljoen schuld mag schrijven om de context van gudde en zijn vrienden.
Oh ja joh. Leg eens uit dan hoe je 30milj op Gudde's conto kan schrijven.
ik ben HEEL benieuwd

Gudde is de zondebok. En. Hij weet t en accepteert t.
Ik heb respect voor die man. Net zo veel respect als ik ooit voor vdh had.
HAD.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 oktober 2010 door Stylzz --
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 08 oktober 2010 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 oktober 2010 - 21:23 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Oh ja joh. Leg eens uit dan hoe je 30milj op Gudde's conto kan schrijven.
ik ben HEEL benieuwd

Gudde is de zondebok. En. Hij weet t en accepteert t.
Ik heb respect voor die man. Net zo veel respect als ik ooit voor vdh had.
HAD.
Eens met Stylzz, helemaal mee eens.
Gudde wordt wel al te makkelijk als schuldige aangewezen. Is niet waar. De man is juist onze club voor een faillisement aan het redden. En het zal hem gaan lukken.
vinnie1980
 vinnie1980 - vrijdag 08 oktober 2010 - 21:35   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 oktober 2010 door vinnie1980 --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 08 oktober 2010 - 21:38   quote  deeplink  
Welke spelers zijn er dan onder Gudde gehaald die zoveel kostten?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 08 oktober 2010 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 oktober 2010 - 21:38 schreef Stylzz het volgende:
Welke spelers zijn er dan onder Gudde gehaald die zoveel kostten?
landzaat Cissè ingiatovic babovic schaken auassar mokotjo lumb smolov
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 08 oktober 2010 - 21:44   quote  deeplink  
Nou dat zijn de kosten niet he..... ik kom niet op 30milj.
Ik kom niet eens op 6.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 08 oktober 2010 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 oktober 2010 - 21:44 schreef Stylzz het volgende:
Nou dat zijn de kosten niet he..... ik kom niet op 30milj.
Ik kom niet eens op 6.
ik ga er overheen omdat ik het hoogste bedrag aanhoud die ik gelezen heb over het echte? aankoop bedrag van Cissè.Maar 30 miljoen?Nee ook geen 10 miljoen zelfs..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De Jorien van den Herik topic!!!









0.0099370