BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - NAC Breda (Zaterdag 16 Oktober 2010, 18:45 uur): 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - maandag 04 oktober 2010 - 20:16   quote  deeplink  
Beste supporters, over 2 weken spelen we de thuiswedstrijd tegen nac breda!

het gene wat ik me soms begin af te vragen bij ajax is het volgende:

ze zeggen dat het systeem veranderd is, eigenlijk speelt ajax hetzelfde als vorig jaar maar was pantelic een aanspeelpunt en mounir een afmaker!

ik heb ajax tegen twente en milan (1ste helft heel aardig zien voetballen en ook bij vlagen in de kuip!

verder komt ajax wat inspiratieloos over op mij en ik vind dat verschrikkelijk!

kijk natuurlijk kun je een offday hebben, dat kan altijd maar het is gebasserd op meerdere wedstrijden!

waarom krijgen we vorige jaar met dezelfde verdediging maar 20 goals tegen!

en nu is het gaten kaas
ze hebben toch laten zien dat ze het kunnen of niet?

als ik het eerste bedrijf tegen utrecht kijk en bijvoorbeeld de eerste helft tegen willem 2 en de eerste helft tegen vitesse en ook tegen paok uit eerste helft,
sowiezo tegen utrecht hadden ze van zoiets we zien we wat er gebeurd we winnen toch wel, het kwam over of ze een uur van de voren hun vriendin compleet sufgeneukt hebben en bekaf zijn ofzo, het sloeg nergens op en ik zie dit vaker, dan lijkt het alsof ze het niks kan schelen!

zo oogt het dus zeg niet dat het zo is!
ik maak me er wel zorgen om, utrecht wint volkomen verdiend zonder goed te voetballen! noujah voor fc utrecht kunnen hebben ze het goed gedaan, maar een goed ajax van vorig jaar had hier gewonnen

daarom zeg ik Ajax - Nac 1-1
of ze zijn eindelijk zo getergt dat ze er met 6-0 overheen walsen

het voelt alsof ze zich te groot vinden voor ajax, maar meer als de helft kan het niveau niet aan
sorry dat een ajax supporter dit zegt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 oktober 2010 door Boudewijn --
remco k
 remco k - maandag 04 oktober 2010 - 20:19   quote  deeplink  
goed geschreven, ik ben het er ook volledig mee eens.

Ik gok nu op een 3-1 overwinning, 2 keer een getergde Suarez en 1 keer Sulejmani
XXX
 XXX - maandag 04 oktober 2010 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2010 - 20:16 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
Beste supporters, over 2 weken spelen we de thuiswedstrijd tegen nac breda!

het gene wat ik me soms begin af te vragen bij ajax is het volgende:

sorry dat een ajax supporter dit zegt
Tsja... volgens mij is er gewoon nog geen duidelijk team. En zijn er spelers die uit vorm waren te lang beschermd.
Ieder heeft zijn eigen idee maar je gelooft toch echt niet dat ze er met de pet naar gooien toch? Offday is een gevolg van spelers die nog steeds niet op elkaar ingespeeld zijn.
Vorig jaar verloren we het kampioensschap ook in de eerste helft door verliespartijen tegen feyenood en pesv en een gelijkspel tegen sparta.
Je kan het seizoen nu nog niet afschrijven, vooral niet als de concurrent straks van de winter is leeggekocht..wij hebben een enorm brede selectie. De tegenstanders vind ik buiten pesv niet zo sterk in de breedte.
Twente lijkt wel zo maar zonder Ruiz en Jansen is het gewoon niks.
Zelfde bij ons zonder Suarez en Vertongen.

Maar deze wedstrijd zal zwaar worden en met een 2-1 mag je in je handjes knijpen, laat het puntverlies nu tot een stop gebracht worden en bidden we dat feyenood wint van pesve....
Loetje
 Loetje - maandag 04 oktober 2010 - 20:37   quote  deeplink  
remko dit is sylvester, dan weet je wel waar ik het over heb haha!
nee maar even op dit, ik vind het doodzonde, want het is niet nodig, kijk met alle respect voor feyenoord, maar die kunnen niet beter vanwege het geld, maar we hebben verdomme zoveel spelers die goed zat zijn, maar ook een aantal die niet goed zijn en dat zeg ik eerlijk
ik zal ook toevoegen waarom

De Jong: hij maakte gister een prima goal, maar hij werkt hard maar voegt veel te weinig toe in het aanvaltspel van ajax, hij scoort af en toe wel, maar voegt verder helemaal niks toe

De Zeeuw: als die top is hoort tie in de basis, maar iedereen zegt dat het van dat Wk komt, het zal best pijn gedaan hebben, maar die jongen oogt veel te nonchalant, kijk tegen milan , van iedereen trouwens hoor, maar paasjes over 3 meter kwamen niet aan, dat lukt tegen de graafschap maar niet tegen milan

emanuelson:jongen voegt zeker iets toe, hij kan weegaloos voetballen maar te wisselvallig , 3 wedstrijden geweldig en 9 wedstrijden kut, en dat is jammer, maar ik vind dat hij al die kritiek niet verdiend, maar ik erger me aan meer spelers!

eriksen: iedereen roept die jongen haalt het niet, dan denk ik waar ben je in vredesnaam mee bezig, die jongen is 18 jaar , die moet body opbouwen en technish zit die jongen zeer in orde, ik heb hem vorig jaar al een paar keer gewoon zeer goed zien voetballen, zon jongen moet je tijd geven, want hoemeer we hem afzeiken daar wordt zon jongen minder van, op dat talent moeten we trots zijn, hij is goed

lindgren: iedereen hoor ik zeggen hij is niet goed genoeg, maar hij is momenteel veel en veel sterker dan de zeeuw
het verschil is, lindgren is type enoh, ze vallen bijna nooit op, af en toe een overtreding en bij uitzondering veroorzaken ze is un keer een strafschop zoals afgelopen zondag, maar die jongen ruimen zoveel werk op alleen eht valt niet op, maar ze zijn geweldig haal dat soort jongens er maar eens uit en zet maar aanvallende spelers neer, je wint vrijwel geen wedstrijd meer, onopvallende stofzuigers heb je altijd nodig!

Suarez: ook even een stuke over hem
hij is de beste in de eredivisie, maar je merkt wel dat hij alles te zegen zon beetje heeft! ik merk dat zoals gister dan heeft tie zn dag niet, ondanks hoeveel dat hij ook goed doet, dupeert tie zn ploeg, lompe handbal, heletijd zeiken todat tie dadelijk weer eens tegen een schorsing aanloopt!
suarez is een betere voetballer dan de rest, maar qua persoonlijkheid is hij net zo veel als ieder anders mens, dus ook suarez!

anita: jongen is erg goed als die kan opkomen, maar zodra die naar achter moet komt tie te kort en speelt af en toe is een keer sterk achterin, maar af en toe is te weinig bij een topclub!
tegen milan vond ik hem aardig spelen trouwens
hetzelfde geld voor greg, verdedigend is die nog niet sterkt genoeg, maar in hem zie ik veel potentie!
ik vind het ook verstandig dat tie nog hier voetbalt en niet bij bayern of chelsea, want daar wordt tie helemaald gedold nu vrees ik, over een jaar maar eens verder kijken!

verder hoop ik snel lodeiro en atouba te zien voetballen, vind dat leuke voetballers en volgens mij voegen die meer toe!

sulejmani: jongen die begint te groeien, maar die volgens mij jaren lang compleet verkeerd behandeld is denk ik, ik denk dat hij op zn niveau kan komen, maar dat kan alleen door vertrouwen!
ik zou eerst met urby beginnen en mickey komt eraan!

verder wil ik de talenten ozbiliz en josefzoon wel eens meer zien, ook bonevacia maakt een goede indruk op me!
pff ik lijk wel cruijjf met me kritiek

even voor de duidelijkheid, ik bedoel het niet verkeerd!

dan als laatste alderweireld,
ik vind die jongen toch nog te min, ik zou graag ooijer met vertongen zien, iedereen zeikt vaak op ooijer, maar die jongen heeft ervaring en kan echt nog wel verdedigen, als je op een wk robinho en luis fabiano kan uitschakelen dan kun je een berg toch zeker ook wel uitschakelijk!

dit zou mij opstelling zijn
--------steek-----
greg---toby/andre----jan-----atouba
---rasmus---lodeiro---enoh--
---luis---mounir---urby
Aaaaight
 Aaaaight - dinsdag 05 oktober 2010 - 13:47   quote  deeplink  
1-5 als ze zoals laatst spelen man man man
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 oktober 2010 - 19:17   quote  deeplink  
inderdaad aaaight

het was een wedstrijd om uit te kotsen
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 oktober 2010 - 19:43   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax wat gaat rechtzetten, voor henzelf maar ook voor ons, supporters. Uiteraard weet ik niet hoe de internationals uit de interlandwedstrijden gaan komen. Hopelijk geen blessures. Ik verwacht een getergd Ajax dat - juist omdat zij weer thuis spelen - vol voor de winst gaat, vanaf de allereerste minuut. Ik gok op 4-1.
joduh
 joduh - dinsdag 05 oktober 2010 - 20:05   quote  deeplink  
en ik durf het niet meer te voorspellen....de ene week ben ik blij,de andere week zwaar kut!maar?afgelopen week was ik zwaar kut dus dan moet volgende week weer blij worden !!!!2-0
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 oktober 2010 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 oktober 2010 - 20:05 schreef joduh het volgende:
en ik durf het niet meer te voorspellen....de ene week ben ik blij,de andere week zwaar kut!maar?afgelopen week was ik zwaar kut dus dan moet volgende week weer blij worden !!!!2-0
:-))
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 05 oktober 2010 - 21:36   quote  deeplink  
Het maakt me even helemaal geen flikker uit hoeveel het wordt als er maar gewonnen wordt. Ik vind het voorkomen van verliespunten op dit moment belangrijker dan goed voetbal. We mogen niet weer bij de winterstop met 10 punten of meer achterstaan.
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 oktober 2010 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 oktober 2010 - 21:36 schreef amsterdammer113 het volgende:
Het maakt me even helemaal geen flikker uit hoeveel het wordt als er maar gewonnen wordt. Ik vind het voorkomen van verliespunten op dit moment belangrijker dan goed voetbal. We mogen niet weer bij de winterstop met 10 punten of meer achterstaan.
Eens!!
Loetje
 Loetje - donderdag 07 oktober 2010 - 19:26   quote  deeplink  
maakt niet uit hoeveel je wint, als je maar wint
je kunt 33 keer met 6-0 winnen en 1 keer verliezen of 34 keer met 1-0 winnen dan ben je wel kampioen tog?
remco k
 remco k - donderdag 07 oktober 2010 - 22:52   quote  deeplink  
33 keer met 6-0 winnen ben je ook kampioen, want dan win je dus ook met 6-0 van de ploeg waar je 1 keer van verliest:):):):):) LOL
freakie
 freakie - zondag 10 oktober 2010 - 21:21   quote  deeplink  
xD gelukkig maar ik dacht al.. Nou hebben we geen kans...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 12 oktober 2010 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2010 - 22:52 schreef remco k het volgende:
33 keer met 6-0 winnen ben je ook kampioen, want dan win je dus ook met 6-0 van de ploeg waar je 1 keer van verliest:):):):):) LOL
LOL! haha idd
dege
 dege - dinsdag 12 oktober 2010 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 oktober 2010 - 21:36 schreef amsterdammer113 het volgende:
klopt helemaal, als ze de 3 punten maar pakken, die mag je op dit moment niet meer mis lopen. hoe en met hoeveel is voor mij ook even niet belangrijk, resultaat staat voorop.
Ride
 Ride - dinsdag 12 oktober 2010 - 12:36   quote  deeplink  
Desnoods zoals tegen Ado uit vorig jaar... hahahahaha

0-1 in de 98e minuut ofzo...

De titel is echt het enige wat telt...2004 is veel te lang geleden.
remco k
 remco k - dinsdag 12 oktober 2010 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 - 12:36 schreef Ride het volgende:

we spelen thuis he. 0-1 betekent dus verliezen he:):)
Afcarius
 Afcarius - woensdag 13 oktober 2010 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 - 12:36 schreef Ride het volgende:

als ze dat maar niet al te vaak doen want ik wil wel mooi voetbal zien!
maargoed, na zo veel jaren zonder kampioenschap mag het best wel zakelijk psv stijl gestolen worden van de rest ( 1 doelpunt meer, 1 punt meer, altijd laatste minuut scoren, 1-0 winnen)
Maar diep van binnen wil ik mooi spel zien:)
Guyt
 Guyt - woensdag 13 oktober 2010 - 00:57   quote  deeplink  
3-1 winst hoop ik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 oktober 2010 door Guyt --
Guyt
 Guyt - woensdag 13 oktober 2010 - 02:14   quote  deeplink  
AFC

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 oktober 2010 door Guyt --
Johnnyafca
 Johnnyafca - vrijdag 15 oktober 2010 - 14:07   quote  deeplink  
wat wordt de opstelling zonder anita en de jong?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 15 oktober 2010 - 16:18   quote  deeplink  
--------STEEK--------
-Wiel-Toby-Jan-Blind-
----Demy-----Enoh----
-------Lodeiro-------
----Suarez-Hammie----
alibabba
 alibabba - vrijdag 15 oktober 2010 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 - 16:18 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
--------STEEK--------
-Wiel-Toby-Jan-Blind-
----Demy-----Enoh----
-------Lodeiro-------
----Suarez-Hammie----
Lodeiro is nog niet fit Altijd Prijs, dus daar gaat normaal gesproken Eriksen spelen. Emanuelson zal linksback gaan spelen en Sulejmani linksvoor. Rest is duidelijk, al zou het me niet verbazen als Lindgren en/of Tainio zijn opwachting gaat maken.
Johnnyafca
 Johnnyafca - vrijdag 15 oktober 2010 - 16:58   quote  deeplink  
Loedeiro en Blind gaan denk ik niet spelen.. Jol zet Eriksen er in en Urby op links.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 oktober 2010 door Johnnyafca --
dege
 dege - vrijdag 15 oktober 2010 - 17:25   quote  deeplink  
Mido zit ook bij de selectie, ben benieuwd of hij speelminuten krijgt, hoop eigenlijk van wel.
remco k
 remco k - vrijdag 15 oktober 2010 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 - 16:58 schreef Johnnyafca het volgende:
Loedeiro en Blind gaan denk ik niet spelen.. Jol zet Eriksen er in en Urby op links.
Lodeiro is nog geblesseerd.

Sulej zal wel linksbuiten spelen Eriksen op 10 en urby linksback, tenminste dat lijkt mij het meest logische
Guyt
 Guyt - vrijdag 15 oktober 2010 - 18:23   quote  deeplink  
Is Anita nog niet fit dan zie Urby liever voor in en Sulejmani gewoon als toeschouwer in het stadion hahaha.
Johnnyafca
 Johnnyafca - vrijdag 15 oktober 2010 - 18:30   quote  deeplink  
zet vertongen op links, zodat urby ´gewoon´ voorin kan spelen.
remco k
 remco k - vrijdag 15 oktober 2010 - 19:33   quote  deeplink  
Liever Sulejmani voorin, die heeft de laatste wedtrijd iig nog voor dreiging gezorgd..
joduh
 joduh - vrijdag 15 oktober 2010 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 - 18:23 schreef Guyt het volgende:
Is Anita nog niet fit dan zie Urby liever voor in en Sulejmani gewoon als toeschouwer in het stadion hahaha.
keej man,zo gaan we het doen!!!hahah,maarre wordt een kleine moeilijke overwinning..1-0 achter en 2-1 winne!!!!JODUHHHH
freakie
 freakie - vrijdag 15 oktober 2010 - 20:53   quote  deeplink  
Ben benieuwt denk dat alle urby fans nu versteld gaan staan..
remco k
 remco k - vrijdag 15 oktober 2010 - 20:57   quote  deeplink  
Ik verwacht echt dat hij linksback staat hoor, anders zou Jol nu Anita geblesseerd is ook niet echt heel geloofwaardig overkomen...
freakie
 freakie - vrijdag 15 oktober 2010 - 20:58   quote  deeplink  
Nee urby staat links back en anders denk ik naast de basis elf..
remco k
 remco k - vrijdag 15 oktober 2010 - 21:00   quote  deeplink  
ik denk ook dat hij nu linksback staat...

ben benieuwd wat Jol doet, als Sulejmani de goede lijn kan doortrekken, kiest hij als Anita fit is toch weer voor de Urby, of gaat hij door met ons talent Sulejmani:):)
freakie
 freakie - vrijdag 15 oktober 2010 - 21:06   quote  deeplink  
Nou ik heb een gevoel dat jol urby inzette vorig jaar omdat hij dat echt moest doen zoals op internet stond omdat het van het bestuur moest.. Nu heeft het geen zin en urby loopt toch zo weg.. En het team moet verder dus is sulejmani nu inbrengen wel heel slim.. Ook omdat er echt 100% meer dreiging komt van sulejmani
Pietje
 Pietje - vrijdag 15 oktober 2010 - 21:13   quote  deeplink  
4-1 (Suárez 2x, El Hamdaoui 1x en jawel... Mido 1x)
remco k
 remco k - vrijdag 15 oktober 2010 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 - 21:06 schreef freakie het volgende:
Nou ik heb een gevoel dat jol urby inzette vorig jaar omdat hij dat echt moest doen zoals op internet stond omdat het van het bestuur moest.. Nu heeft het geen zin en urby loopt toch zo weg.. En het team moet verder dus is sulejmani nu inbrengen wel heel slim.. Ook omdat er echt 100% meer dreiging komt van sulejmani
toch heeft Urby tot nu toe wel het voordeel van de twijfel gehad, en heeft ook dit seizoen al meer gespeeld dan Urby
freakie
 freakie - vrijdag 15 oktober 2010 - 21:22   quote  deeplink  
Dan urby ik neem aan sulejmani.. haha maar dat klopt.. Alleen ik denk dat dat is omdat sulejmani niet gelijk volle wedstrijden moet spelen.. omdat sulejmani dat gevoel ook moet hebben dat hij ervoor moet knokken..
remco k
 remco k - vrijdag 15 oktober 2010 - 21:26   quote  deeplink  
Ik help het je hopen
alibabba
 alibabba - zaterdag 16 oktober 2010 - 00:15   quote  deeplink  
Na de zeperd tegen Fc Utrecht zal AJAX vandaag de 3 punten MOETEN pakken tegen het Nac uit Breda. De Bredanaren zijn al 5 competitiewedstrijden ongeslagen, waarvan er 4 werden gewonnen. Die tendens moet eens afgelopen zijn. Is dat een eenvoudige klus voor Ons Aller Ajax? Ik heb de boeken er weer eens bij gepakt en dan kom ik tot de conclusie dat Ajax van de 43 Eredivisieduels er maar 3 verloren heeft in Amsterdam. 5x werd het gelijk en 35x wisten de Amsterdammers de volle buit te pakken. Doelcijfers; 129-32. Ik ga f een blik op het verleden werpen mensen;

De grootste overwinning in een thuiswedstrijd voor de Eredivisie tegen Nac was op 25-08-1968 en het was de 2e competitiewedstrijd van het seizoen '68'69. Ajax speelde destijds met deze elf; Gert Bals, Ton Pronk, Ruud Suurendonk, Theo van Duivenbode, Velibor Vasovic, Henk Groot, Bennie Muller, Sjaak Swart, Piet Keizer, Klaas Nuninga en Johan Cruijff. Ruud Suurendonk is wellicht voor velen de grootste onbekende. Hij speelde vanaf 1966 6 seizoenen voor Ajax. Hij was de eeuwige reserve van Rinus Michels en misschien daarom wel de meest multi-functionele speler. Hij was normaliter een verdediger, maar moest voor de Jaarbeursstedenbeker op 21-01-1970 tegen Napoli in de achtste finales in de verlenging invallen als spits voor Dick v.Dijk ( R.I.P. ). In die verlenging scoorde hij de 2, 3 en 4-0 in 9 minuten. JC werd trouwens in dat seizoen in de Eredivisie topscoorder van Ajax met 23 treffers en nam in de wedstrijd tegen Nac 3 treffers voor zijn rekening. 2 doelpunten waren er ieder voor Keizer en Swart. Goalgetter Henk Groot tekende destijds voor de 6-1, waarin na afloop 8-1 op het scorebord prijkte.

Ruud Geels heeft na zijn Ajax-tijd, '74 t/m '78, 2 seizoenen voor Nac gespeeld. Vanaf zijn eerste seizoen voor Ajax speelde hij 4 seizoenen telkens de wedstrijd thuis tegen Nac en alleen in zijn laatste seizoen voor Ajax scoorde hij niet tegen zijn latere club. In zijn 1e seizoen scoorde hij het 1e doelpunt, die met 5-1 werd gewonnen. In zijn 2e seizoen als Ajacied was hij verantwoordelijk voor de laatste treffer, waarin Nac met 5-0 werd weggetikt. Op 06-03-1977 deed hij van zich spreken door de 2-0 en 3-0 aan te tekenen, in een pot die uiteindelijk met 4-0 werd gewonnen. In 2007 kwam een biografie van Ruud Geels uit met de titel; Altijd Raak! en dat was niet voor niets. Hij werd in zijn Ajax-tijd 4x achter mekaar topscoorder van Nederland met een scoringspercentage van bijna 1 op 1. In zijn hele carriere speelde Geels rond de 470 wedstrijden en scoorde hij gemiddeld 1 doelpunt in zowat anderhalve wedstrijd!

In het seizoen 2004'2005, nadat Ajax het seizoen daarvoor de titel had gepakt, beleefde We op 22-08-2004 een memorabele wedstrijd die de boeken in ging als HET doelpunt van Zlatan Ibrahimovic. Het scoreverloop was toen als volgt; Cornelissen 0-1 ('11), Ibrahimovic 1-1 ('13), Zonneveld e.d. 2-1 ('41), Heitinga 3-1 ('51), Sneijder 4-1 ('70), Ibrahimovic 5-1 ('76), Slot 5-2 ('82), Maxwell 6-2 ('86). De 5-1 van Zlatan was er één om in te lijsten en is in maart van dit jaar uitgekozen tot mooiste Ajax-goal ooit. Hier het fantastische doelpunt van Ibrahimovic op die bewuste dag;

De laatste pot tussen beide in Amsterdam was op 13-09-2009. Dit duel eindigde in een 6-0 overwinning voor Ons en de doelpunten daarvan zijn te zien in dit korte filmpje;

Jaja mensen, weer helemaal bij? De 9e competitieronde is in zicht en Ajax mag tot de winterstop weinig tot geen punten meer verliezen. Ik wil dit seizoen echt die 3e ster en dat doel moet iedereen binnen AJAX voor ogen hebben. De geel-zwarten moeten daar morgen het slachtoffer van worden en ze zullen ook op de knieen gaan voor Onze club. Ik denk dat Jol met Urby, Sulejmani en Eriksen speelt en dat de Zeeuw en Enoh in de basiself staan. Met de angst voor Suarez en El Hamdaoui zal Nac op zijn hoede zijn en met veel mensen achter de bal spelen, iets wat mijn voorkeur nooit zou zijn. Al met al verwacht ik in het begin geen los Ajax, maar na het 1e doelpunt gaat Ajax de schroom van zich afgooien. Mijn voorspelling deze keer is 4-1, met goals op naam van El Hamdaoui, Suarez, de Zeeuw en Eriksen.

Is dit realistisch?
joduh
 joduh - zaterdag 16 oktober 2010 - 07:27   quote  deeplink  
mooi stukkie alibab!En ook mooie tijden toen ja! en pecies zoals je zegt,we mogen eigenlijk geen punten meer laten liggen man.ik weet niet of het tegen utrecht een offday was eigenlijk.weet je?iedereen is altijd extra gemotiveerd als ze tegen ajax moeten spelen,maar goed! Die 4-1 vind ik wel een beetje te makkelijk ben ik bang.... ik hoop dat je helemaal gelijk gaat krijgen man!maar aan de andere kant kan je gelijk hebben omdat ajax nog steeds niet constant speelt en kunnen ze na een nederlaag ook zo maar ineens weer met een nulletje of 6 gaan winnen!ik weet het echt werkelijk niet meer hahaha. Maar we gaan er een mooie dag van maken en dat is ZEKER! hahah
alibabba
 alibabba - zaterdag 16 oktober 2010 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 - 07:27 schreef joduh het volgende:
mooi stukkie alibab!En ook mooie tijden toen ja! en pecies zoals je zegt,we mogen eigenlijk geen punten meer laten liggen man.ik weet niet of het tegen utrecht een offday was eigenlijk.weet je?iedereen is altijd extra gemotiveerd als ze tegen ajax moeten spelen,maar goed! Die 4-1 vind ik wel een beetje te makkelijk ben ik bang.... ik hoop dat je helemaal gelijk gaat krijgen man!maar aan de andere kant kan je gelijk hebben omdat ajax nog steeds niet constant speelt en kunnen ze na een nederlaag ook zo maar ineens weer met een nulletje of 6 gaan winnen!ik weet het echt werkelijk niet meer hahaha. Maar we gaan er een mooie dag van maken en dat is ZEKER! hahah
Het zal moeten blijken of het tegen Utrecht een offday was. Na een kwartier sta je 0-2 achter en dan is het gewoon verdomde lastig om dat nog te keren. Enkele spelers hadden absoluut hun dag niet en vooral als Suarez niet zijn dag heeft is het pover en dat vind ik toch een ernstig probleem, want Ajax mag niet zo afhankelijk zijn van een enkele speler. Bovendien ben ik niet zo onder de indruk van Nac. Ze zijn dan wel de laatste 5 potjes ongeslagen, maar het waren 4 thuiswedstrijden tegen Nec, Vvv, Feyenoord en Willem II en één uitduel tegen Vitesse met weinig overtuiging in hun spel. Een nederlaag zit in het vat voor hun en dat gaat vanavond gebeuren MAN.....hahahahaha ( vind het wel altijd grappig die woordspeling ). Praat je in het dagelijkse leven ook zo MAN?...:)
freakie
 freakie - zaterdag 16 oktober 2010 - 12:29   quote  deeplink  
alibabba ik ben het nu met joduh eens we hadden die wedstrijd in de 2e helft kunnen winnen.. Ajax speelt niet goed maar je kan niet elke wedstrijd gaan denken ooo jogens gaanwe nou wel winnen?? :O Ik zag dat ajax het geluk niet had dat er een paar invlogen.. Dat we 2-0 achter kwamen dat is raar dat is duidelijk een incident.. Want beste alibabba.. Weet jij wanneer ajax thuis voor het laatst 2-0 achter kwam?? Wat ik dar dan mee wil zegge.. Tegen utrecht verliezen kan.. Real madrid verliest ook van het zelfde nivo team als utrecht.. In de competitie.. Bayeren die verloor ook veel.. T zegt vrij weinig..
BRW
 BRW - zaterdag 16 oktober 2010 - 13:28   quote  deeplink  
--------STEEK--------
-vdWiel-Toby-Jan-Blind-
---Lindgren--Enoh----
------Sulejmani------
-Suarez-Hammie-Urby-

Ik denk dat Sulejmani beter op zijn plek is achter de spits.
Daarbij kunnen Mounir en Sulejmani goed mekaar switchen aangezien Mounir het niet erg vind om achter de spits te spelen en Sulejmani kan ook in de spits spelen.
Dus die kunnen goed met elkaar rouleren. Dan worden ze in de verdediging helemaal gek van die positiewisselingen. En dan heb je Suarez nog vanaf rechts! Urby om het veld breed te houden aan de linkerkant.

Deze opstelling zou kunnen maar toch denk ik dat Blind NIET op de linksback positie komt te staan. Het zou mij verrassen als het wel gebeurd!

Ik heb geen de Zeeuw erin staan omdat hij mij erg tegenvalt de laatste wedstrijden.
Lindgren is een goede vervanger. Maar ook Tainio wil ik wel een keer zien dus dat kan ook nog! Het liefst geen Eriksen op 10. Alhoewel hij tegen Utrecht redelijk inviel.. We gaan het zien vanavond, ik denk een 3 - 1 voor Ajax. Met goals van Suarez en Vertonghen (vrije trap).
Guyt
 Guyt - zaterdag 16 oktober 2010 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 - 21:13 schreef Pietje het volgende:
4-1 (Suárez 2x, El Hamdaoui 1x en jawel... Mido 1x)
Het valt mij op dat iedereen helemaal in de gloria is van Mido. Ik moet het eerst nog maar zien hoor.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 16 oktober 2010 - 14:46   quote  deeplink  
Oké, ik dacht dat Lodeiro al weer kon spelen. mijn fout.

dan maar zo...

--------STEEK--------
-Wiel-Toby-Jan-Blind-
----Demy-----Enoh----
-------Eriksen-------
-Suarez-Hammie-Micky-

Als we zo spelen, dan winnen we met 2-0 of 3-1

Als er maar geen rare handjes gaan wapperen van onze vriend Suarez ;) want dan is er niets tegen te doen als je weer 0-1 en/of 0-2 achter komt!

Prepare for glory Ajax!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 oktober 2010 door ALTIJD PRIJS IN DE K --
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 oktober 2010 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 - 14:04 schreef Guyt het volgende:

[..]

Het valt mij op dat iedereen helemaal in de gloria is van Mido. Ik moet het eerst nog maar zien hoor.
Uiteraard moeten we het allemaal nog maar zien, Guyt, maar ik heb er wel alle vertrouwen in. Mido zal (voorlopig) niet als basisspeler fungeren, maar als pinchhitter!
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 oktober 2010 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 - 00:15 schreef alibabba het volgende:
Na de zeperd tegen Fc Utrecht zal AJAX vandaag de 3 punten MOETEN pakken tegen het Nac uit Breda. De Bredanaren zijn al 5 competitiewedstrijden ongeslagen, waarvan er 4 werden gewonnen. Die tendens moet eens afgelopen zijn. Is dat een eenvoudige klus voor Ons Aller Ajax? Ik heb de boeken er weer eens bij gepakt en dan kom ik tot de conclusie dat Ajax van de 43 Eredivisieduels er maar 3 verloren heeft in Amsterdam. 5x werd het gelijk en 35x wisten de Amsterdammers de volle buit te pakken. Doelcijfers; 129-32. Ik ga f een blik op het verleden werpen mensen;

De grootste overwinning in een thuiswedstrijd voor de Eredivisie tegen Nac was op 25-08-1968 en het was de 2e competitiewedstrijd van het seizoen '68'69. Ajax speelde destijds met deze elf; Gert Bals, Ton Pronk, Ruud Suurendonk, Theo van Duivenbode, Velibor Vasovic, Henk Groot, Bennie Muller, Sjaak Swart, Piet Keizer, Klaas Nuninga en Johan Cruijff. Ruud Suurendonk is wellicht voor velen de grootste onbekende. Hij speelde vanaf 1966 6 seizoenen voor Ajax. Hij was de eeuwige reserve van Rinus Michels en misschien daarom wel de meest multi-functionele speler. Hij was normaliter een verdediger, maar moest voor de Jaarbeursstedenbeker op 21-01-1970 tegen Napoli in de achtste finales in de verlenging invallen als spits voor Dick v.Dijk ( R.I.P. ). In die verlenging scoorde hij de 2, 3 en 4-0 in 9 minuten. JC werd trouwens in dat seizoen in de Eredivisie topscoorder van Ajax met 23 treffers en nam in de wedstrijd tegen Nac 3 treffers voor zijn rekening. 2 doelpunten waren er ieder voor Keizer en Swart. Goalgetter Henk Groot tekende destijds voor de 6-1, waarin na afloop 8-1 op het scorebord prijkte.

Ruud Geels heeft na zijn Ajax-tijd, '74 t/m '78, 2 seizoenen voor Nac gespeeld. Vanaf zijn eerste seizoen voor Ajax speelde hij 4 seizoenen telkens de wedstrijd thuis tegen Nac en alleen in zijn laatste seizoen voor Ajax scoorde hij niet tegen zijn latere club. In zijn 1e seizoen scoorde hij het 1e doelpunt, die met 5-1 werd gewonnen. In zijn 2e seizoen als Ajacied was hij verantwoordelijk voor de laatste treffer, waarin Nac met 5-0 werd weggetikt. Op 06-03-1977 deed hij van zich spreken door de 2-0 en 3-0 aan te tekenen, in een pot die uiteindelijk met 4-0 werd gewonnen. In 2007 kwam een biografie van Ruud Geels uit met de titel; Altijd Raak! en dat was niet voor niets. Hij werd in zijn Ajax-tijd 4x achter mekaar topscoorder van Nederland met een scoringspercentage van bijna 1 op 1. In zijn hele carriere speelde Geels rond de 470 wedstrijden en scoorde hij gemiddeld 1 doelpunt in zowat anderhalve wedstrijd!

In het seizoen 2004'2005, nadat Ajax het seizoen daarvoor de titel had gepakt, beleefde We op 22-08-2004 een memorabele wedstrijd die de boeken in ging als HET doelpunt van Zlatan Ibrahimovic. Het scoreverloop was toen als volgt; Cornelissen 0-1 ('11), Ibrahimovic 1-1 ('13), Zonneveld e.d. 2-1 ('41), Heitinga 3-1 ('51), Sneijder 4-1 ('70), Ibrahimovic 5-1 ('76), Slot 5-2 ('82), Maxwell 6-2 ('86). De 5-1 van Zlatan was er één om in te lijsten en is in maart van dit jaar uitgekozen tot mooiste Ajax-goal ooit. Hier het fantastische doelpunt van Ibrahimovic op die bewuste dag;

[ filmpje ]

De laatste pot tussen beide in Amsterdam was op 13-09-2009. Dit duel eindigde in een 6-0 overwinning voor Ons en de doelpunten daarvan zijn te zien in dit korte filmpje;

[ filmpje ]

Jaja mensen, weer helemaal bij? De 9e competitieronde is in zicht en Ajax mag tot de winterstop weinig tot geen punten meer verliezen. Ik wil dit seizoen echt die 3e ster en dat doel moet iedereen binnen AJAX voor ogen hebben. De geel-zwarten moeten daar morgen het slachtoffer van worden en ze zullen ook op de knieen gaan voor Onze club. Ik denk dat Jol met Urby, Sulejmani en Eriksen speelt en dat de Zeeuw en Enoh in de basiself staan. Met de angst voor Suarez en El Hamdaoui zal Nac op zijn hoede zijn en met veel mensen achter de bal spelen, iets wat mijn voorkeur nooit zou zijn. Al met al verwacht ik in het begin geen los Ajax, maar na het 1e doelpunt gaat Ajax de schroom van zich afgooien. Mijn voorspelling deze keer is 4-1, met goals op naam van El Hamdaoui, Suarez, de Zeeuw en Eriksen.

Is dit realistisch?
Hé alibabba! Het is weer een machtig mooi journalistiek werk van je. Je hebt waarlijk talenten, man! En ook erg leuk om te lezen! Ja, dat onwaarschijnlijk machtig mooie doelpunt van Zlatan, wie heeft dat niet gezien?? Ook ben ik het helemaal eens met jouw voorspelling: ik heb ergens hierbvoven dezelfde uitslag voorspeld. Alleen zie ik in mijn glazen bol wat andere doelpuntenmakers, maar ach dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Het enige smetje is, dat ik vanavond niet naar de ArenA kan in verband met de verjaardagen van mijn schoondochter en mijn echtgenote en bovendien vieren wij vanavond thuis ook het feit dat ik sinds ruim twee weken met pensioen ben. Dat was al vele, vele weken geleden zo afgesproken. Een mosselavondje, Hmmmm! In ieder geval proosten wij vanavond thuis op een eclatante 4-1 (mag ook hoger zijn) overwinning van Ajax! (Hoop ik...)
remco k
 remco k - zaterdag 16 oktober 2010 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 - 15:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hé alibabba! Het is weer een machtig mooi journalistiek werk van je. Je hebt waarlijk talenten, man! En ook erg leuk om te lezen! Ja, dat onwaarschijnlijk machtig mooie doelpunt van Zlatan, wie heeft dat niet gezien?? Ook ben ik het helemaal eens met jouw voorspelling: ik heb ergens hierbvoven dezelfde uitslag voorspeld. Alleen zie ik in mijn glazen bol wat andere doelpuntenmakers, maar ach dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Het enige smetje is, dat ik vanavond niet naar de ArenA kan in verband met de verjaardagen van mijn schoondochter en mijn echtgenote en bovendien vieren wij vanavond thuis ook het feit dat ik sinds ruim twee weken met pensioen ben. Dat was al vele, vele weken geleden zo afgesproken. Een mosselavondje, Hmmmm! In ieder geval proosten wij vanavond thuis op een eclatante 4-1 (mag ook hoger zijn) overwinning van Ajax! (Hoop ik...)
Pietje, je moet echt eens leren prioriteiten te stellen.... HAHAHAHA nee hoor gekheid, gefeliciteerd met alles, hopelijk zorgt ajax vanavond voor de slagroom op de taart, en nee Peitje ik bedoel niet je vrouw als taart.....:):)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - NAC Breda (Zaterdag 16 Oktober 2010, 18:45 uur): 3 - 0

0.0077068