|
|
Pietje
|
|
|
Nigel de Jong was ooit een groeibriljant uit onze jeugdopleiding. Een typische aanvallende Ajax-speler met zijn loopacties, passeerbewegingen, zijn flair en af en toe zijn prachtige doelpunten. Hij heeft zich bij HSV moeten omscholen tot verdedigende bal-afpakker, een rol die hij nu ook bij Manchester City vervult en natuurlijk ook in Oranje. Door zijn ruige spel - al dan niet met opzet - heeft hij het nodige stof doen opwaaien door gebroken benen van tegenstanders en zijn aanslag op Xabi Alonso in de WK-finale tegen Spanje. Wie heeft dat niet gezien... Door zijn manier van spelen en de vele waarschuwingen die hij o.a. van Bert van Marwijk heeft gekregen, is hij recentelijk zelfs verbannen uit de selectie van het Nederlands elftal. Onze eigen godenzoon, Johan Cruijff, geeft Bert van Marwijk openlijk gelijk. Wat vinden wij Ajacieden ervan? Wat vinden jullie uberhaupt van de omscholing van Nigel de Jong van frivole, aanvallende middenvelder tot thans zijn huidige rol? |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 oktober 2010 - 23:33 schreef Pietje het volgende:Nigel de Jong was ooit een groeibriljant uit onze jeugdopleiding. Een typische aanvallende Ajax-speler met zijn loopacties, passeerbewegingen, zijn flair en af en toe zijn prachtige doelpunten. Hij heeft zich bij HSV moeten omscholen tot verdedigende bal-afpakker, een rol die hij nu ook bij Manchester City vervult en natuurlijk ook in Oranje. Door zijn ruige spel - al dan niet met opzet - heeft hij het nodige stof doen opwaaien door gebroken benen van tegenstanders en zijn aanslag op Xabi Alonso in de WK-finale tegen Spanje. Wie heeft dat niet gezien... Door zijn manier van spelen en de vele waarschuwingen die hij o.a. van Bert van Marwijk heeft gekregen, is hij recentelijk zelfs verbannen uit de selectie van het Nederlands elftal. Onze eigen godenzoon, Johan Cruijff, geeft Bert van Marwijk openlijk gelijk. Wat vinden wij Ajacieden ervan? Wat vinden jullie uberhaupt van de omscholing van Nigel de Jong van frivole, aanvallende middenvelder tot thans zijn huidige rol? Ik vind dat hij te ver is doorgedraaid in zijn grove overtredingen, terwijl hij dat eigenlijk niet nodig heeft want hij kan prima voetballen. ik vind het wel terecht dat hij uit het Nederlands elftal is gezet, want ik denk dat we meer kunnen presteren met van bommel als controlerende middenvelder, en Vd vaart + sneijder daarvoor. De jong is wel altijd welkom om terug te keren naar onze mooie hoofdstad:) |
|
|
|
|
dege
|
|
|
geheel terecht dat hij uit de selectie is gezet, hij moet zich nodig eens afvragen waar hij mee bezig is. |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
Ik vind dat hij van een frele speler destijds bij Ajax zo zwaar is geworden. Zo hij misschien spierversterkers nemen om het hogere niveau aan te kunnen. Dat soort middelen heeft ook een funeste uitwerking op de geestelijke gesteldheid. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 oktober 2010 - 23:46 schreef sportdwaas het volgende:Ik vind dat hij van een frele speler destijds bij Ajax zo zwaar is geworden. Zo hij misschien spierversterkers nemen om het hogere niveau aan te kunnen. Dat soort middelen heeft ook een funeste uitwerking op de geestelijke gesteldheid. Hahaha. Wie weet. Ik ben geen deskundige op dat gebied, maar hij is inderdaad de afgelopen jaren behoorlijk "breed" geworden, dat is mij ook wel opgevallen. Maar of dat zijn geestelijke vermogen heeft aangetast? Ik zou het werkelijk niet weten. Na het WK in Zuid-Afrika heb ik hem in een interview horen praten en eerlijk gezegd klonk hij niet dom... |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 oktober 2010 - 23:55 schreef Pietje het volgende:[..] Hahaha. Wie weet. Ik ben geen deskundige op dat gebied, maar hij is inderdaad de afgelopen jaren behoorlijk "breed" geworden, dat is mij ook wel opgevallen. Maar of dat zijn geestelijke vermogen heeft aangetast? Ik zou het werkelijk niet weten. Na het WK in Zuid-Afrika heb ik hem in een interview horen praten en eerlijk gezegd klonk hij niet dom... ik weet het ook niet |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 oktober 2010 - 23:36 schreef Afcarius het volgende:[..] Ik vind dat hij te ver is doorgedraaid in zijn grove overtredingen, terwijl hij dat eigenlijk niet nodig heeft want hij kan prima voetballen. ik vind het wel terecht dat hij uit het Nederlands elftal is gezet, want ik denk dat we meer kunnen presteren met van bommel als controlerende middenvelder, en Vd vaart + sneijder daarvoor. De jong is wel altijd welkom om terug te keren naar onze mooie hoofdstad:) Hahaha. Terug naar Amsterdam, maar dan wel in zijn oude Ajax-rol! Ik vond het altijd leuk om hem aan de bal te zien. Helaas, tegenwoordig niet meer. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
mwah bertje heeft niks liever dan zoon speler.. maar omdat de nederlandse opinie dit heeft gezegt is hij eruit gezet.. dus niet vMarwijk zijn verdienste.. hugo borst en alle anderen hebben dit aan gekaart waarna vmarwijk hem EINDELIJK er uit heeft gezet.. iets wat al eerder had moeten gebeuren.. kweet overgens niet wat er met die jongen is gebeurt.. een stevige overtreding ok.. (die maken we bij de amateurs ook wel) maar zulke overtredingen gaan te ver.. en het er nu 1 of 2 waren maar dit is bij mijn weten nummer 4 al.. terwijl hij was gewaarschuwd.. zou wel steekie los zitten |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Weg wezen met die gozer nooit meer laten voetballen.Bah wat een walgelijk mannetje.Ze moeten zijn poten breken. |
|
|
|
|
-003-fighterz
|
|
|
jammer dat hij nu zoveel verdedigt |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 09:37 schreef Guyt het volgende:Weg wezen met die gozer nooit meer laten voetballen.Bah wat een walgelijk mannetje.Ze moeten zijn poten breken. zozo |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Oranje heeft Nigel de Jong nodig
Column: Oranje heeft Nigel de Jong nodig Sinds Bert van Marwijk in 2008 aantrad als bondscoach, was het een oase van rust bij Oranje. De coach deed geen gekke dingen, schepte duidelijkheid en zorgde voor rust. Problemen binnen de selectie werden snel de kop in gedrukt, ook tijdens het lange verblijf in Zuid-Afrika. Nu ligt er echter een probleem van jewelste.
Nigel de Jong is geen crimineel, zoals de afgelopen dagen in tv-programma's en media gesuggereerd werd. Nigel de Jong is een uitstekende voetballer en sinds hij als verdedigende middenvelder een basisplaats heeft bij Oranje, verloor de ploeg bijna geen wedstrijd meer. De Jong wil altijd winnen en verzaakt nooit. Als een bal het stadion uit getrapt moet worden, doet hij dat. Als de beuk er in gegooid moet worden, doet hij dat ook. Dankzij het blok De Jong-Van Bommel bereikte Oranje de WK-finale. Toeval of niet, maar het winnende doelpunt in die eindstrijd werd pas gemaakt toen De Jong gewisseld was. Zijn vervanger Rafael van der Vaart verdedigde tot tweemaal toe niet overtuigend genoeg, waarna Iniesta kon scoren.
De beuk er in gooien, dat is de kracht van De Jong. Dat weet hij ook. Maar De Jong is gaan overdrijven. In plaats van af en toe een forse beuk uitdelen, probeert hij sinds een jaar zijn ploeg op scherp te zetten door een idiote overtreding te maken. Dat begon in september 2009 in de wedstrijd tegen Japan, kreeg een vervolg tegen de VS en bereikte een climax in de WK-finale tegen Spanje. De overtreding van afgelopen weekend op Hatem Ben Arfa was een nieuw dieptepunt. De tackle was onzinnig, zeker ook omdat het al na drie minuten gebeurde, niet ver van de middenlijn. Dat is niet de beuk er in gooien, dat is gewoon geforceerd jezelf profileren als keiharde middenvelder.
De tragiek van al die overtredingen is dat De Jong dat helemaal niet nodig heeft. Op het Europees kampioenschap van 2008 speelde hij fantastisch en op het afgelopen WK ook. Beide toernooien deed hij, op die karatetrap in de finale na, geen gekke dingen. Hij was vooral goed in de wedstrijden waarin hij niet opviel, zoals tegen Slowakije en Brazilië. De Jong moet gaten dichtlopen, ballen afpakken en in dienst van het elftal spelen. Gewoon, sober. Zonder vliegende tackles. Dan is hij op zijn best. Dat moet De Jong beseffen, zoals ook Mark van Bommel en Edgar Davids op een bepaald moment in hun carrière beseften dat hard spel niet hetzelfde is als goed spel.
Van Marwijk besloot na de tackle op Ben Arfa om De Jong uit de selectie te zetten voor de komende interlands. Opvallend, zeker gezien het belang van de komende duels tegen Moldavië en Zweden. Waarschijnlijk zal Van Marwijk daarna op basis van De Jongs gedrag bij Manchester City bepalen of hij hem weer bij de selectie haalt.
Het is voor Van Marwijk, De Jong en Oranje te hopen dat het kwartje valt. Want Oranje is sterk geworden met het blok De Jong-Van Bommel, daar lag de basis voor het sterke WK. Als je tegen Zweden Rafael van der Vaart op die plek zet, kom je in de problemen. Dat is, aanvallend gezien, te veel van het goede. Alternatieven zijn Demy de Zeeuw of Stijn Schaars, maar beide spelers zijn nog geen internationale top. De Jong wel. De sobere De Jong althans, die geen gekke dingen doet. Die heeft Oranje de komende jaren keihard nodig.
Roland Mather Hoofdredacteur FCUpdate.nl |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Het is voor Van Marwijk, De Jong en Oranje te hopen dat het kwartje valt. Want Oranje is sterk geworden met het blok De Jong-Van Bommel, daar lag de basis voor het sterke WK. Als je tegen Zweden Rafael van der Vaart op die plek zet, kom je in de problemen. Dat is, aanvallend gezien, te veel van het goede
geef mij maar vdvaart,, krijg je teminste weer NL voetbal ipv op zijn italiaans/duits |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 13:07 schreef nummer10 het volgende:Het is voor Van Marwijk, De Jong en Oranje te hopen dat het kwartje valt. Want Oranje is sterk geworden met het blok De Jong-Van Bommel, daar lag de basis voor het sterke WK. Als je tegen Zweden Rafael van der Vaart op die plek zet, kom je in de problemen. Dat is, aanvallend gezien, te veel van het goede geef mij maar vdvaart,, krijg je teminste weer NL voetbal ipv op zijn italiaans/duits Geef mij maar de WK-titel... |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
Ik vind het echt belachelijk dat Bertje de kakkerlak Nigel uit de selectie heeft gezet om een actie die bij niet namens het Nederlands elftal gemaakt maar in dienst van Manchester City! Als hij deze overtreding in naam van het Nederlands elftal had gemaakt dan was het terecht geweest, maar nu heeft hij zijn team niet gedupeerd maar van Marwijk heeft nu het Nelderlans elftal gedupeerd! Het blok van Bommel de Jong hmm volgens mij is dat nu ook weg! Dan had hij ook zo'n vent moeten zijn en had hij tijdens het WK Elia uit de selectie moeten gooien toen hij voor de camera iemand uitmaakte voor kk Marokkaan! En dan zou van Bommel ook nooit meer in het Nederlands elftal mogen voetballen maar dat is natuurlijk zijn schoonzoon! Word een beetje moe van Bertje de kakkelak! Ik zeg Bertje de kakkelak gauw opdonderen!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Mijn vraag in het topic was tweeledig: wat vinden jullie ervan dat de ooit schitterende voetballer Nigel de Jong (aanvallend en met heel veel flair) nu is verworden tot wat hij nu doet (moet doen), namelijk verdedigen en ballen afpakken. Dat is in mijn ogen talentvernietiging van de bovenste plank. Die omschakeling c.q. omscholing vindt meestal plaats bij oudere spelers. Ik vind Nigel de Jong daar eigenlijk nog te jeugdig voor. Eens of niet eens?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door Pietje -- |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Ja ja ik word daar woest om. Kijk als het nou 1 keer was gebeurd dat kan. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Maar dit is na mij idee nu al te vaak gebeurt. Dit kan echt niet meer. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 14:06 schreef Dani_Ajax het volgende:Ik vind het echt belachelijk dat Bertje de kakkerlak Nigel uit de selectie heeft gezet om een actie die bij niet namens het Nederlands elftal gemaakt maar in dienst van Manchester City! Als hij deze overtreding in naam van het Nederlands elftal had gemaakt dan was het terecht geweest, maar nu heeft hij zijn team niet gedupeerd maar van Marwijk heeft nu het Nelderlans elftal gedupeerd! Het blok van Bommel de Jong hmm volgens mij is dat nu ook weg! Dan had hij ook zo'n vent moeten zijn en had hij tijdens het WK Elia uit de selectie moeten gooien toen hij voor de camera iemand uitmaakte voor kk Marokkaan! En dan zou van Bommel ook nooit meer in het Nederlands elftal mogen voetballen maar dat is natuurlijk zijn schoonzoon! Word een beetje moe van Bertje de kakkelak! Ik zeg Bertje de kakkelak gauw opdonderen!!! Sorry maar nigel maakt echt niet het verschil. Bovendien schaam ik me voor zulke jongens als Nigel. Dus wat mij betreft heb Bert juist gehandeld. Laat hij eerst die manieren maar afleren. |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 15:00 schreef Guyt het volgende:[..] Sorry maar nigel maakt echt niet het verschil. Bovendien schaam ik me voor zulke jongens als Nigel. Dus wat mij betreft heb Bert juist gehandeld. Laat hij eerst die manieren maar afleren. Nou sorry hoor maar Nigel gaat inderdaad soms weleens iets te ver, je kunt het ook zien dat hij het werk van jongens als van Persie moet corrigeren omdat die altijd als een krant voetballen en niet terugzakken bij balverlies! Bertje de kakkerlak had recht van spreken gehad als Nigel deze of een andere belachelijke overtreding had gemaakt tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal! Nigel is juist een nuttige voetballer die veel vuil werk opknapt! Van Marwijk wil gewoon even laten zien dat hij macht heeft door zijn functie bij de K'NSB'! Spelers als Roy Keane, Steven Gerrard en Marco Materazzi zijn toch ook nog nooit door hun trainers van het nationale team uit de selectie gegooid door belachelijke overtredingen??? Dus nogmaals als Nigel zo'n actie bij het Nederlands elftal had uitgevoerd dan had Bertje de kakkerlak recht van spreken gehad, maar nu niet! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Dani.. dus jij ziet liever het voetbal van afgelopen WK dan van 2008 waar we ook italie en frankrijk mee de mat aanveegde.. |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 15:18 schreef nummer10 het volgende:Dani.. dus jij ziet liever het voetbal van afgelopen WK dan van 2008 waar we ook italie en frankrijk mee de mat aanveegde.. Wat heeft dit in vredesnaam te maken met dit onderwerp als ik vragen mag? Die wedstrijd tegen Rusland op het EK heb je verloren puur door gemakzucht! |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
quote: "Iets te ver" zei je? Dat iets noem ik gewoon misdadig. Ik weet niet wat voor dope Nigel gebruikt, maar het vertroebelt z'n hersenen behoorlijk. Ooit leek hij een redelijk intelligente voetballer, tegenwoordig wenst hij zelf niet eens in te zien hoe grof schandalig hij schoffelt op het veld.
En houd eens op met dat "gekakkerlak", dat staat volkomen los van het onderwerp. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 15:23 schreef Dani_Ajax het volgende:[..] Wat heeft dit in vredesnaam te maken met dit onderwerp als ik vragen mag? Die wedstrijd tegen Rusland op het EK heb je verloren puur door gemakzucht! gemakzucht.. ligt dat niet aan de trainers/ego's ? heeft dat met het soort voetbal te maken ? dacht het niet kerel.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat is nou precies wat ik bedoel, Ikke_tik en andere mede-Ajacieden! |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 14:25 schreef Pietje het volgende:Mijn vraag in het topic was tweeledig: wat vinden jullie ervan dat de ooit schitterende voetballer Nigel de Jong (aanvallend en met heel veel flair) nu is verworden tot wat hij nu doet (moet doen), namelijk verdedigen en ballen afpakken. Dat is in mijn ogen talentvernietiging van de bovenste plank. Die omschakeling c.q. omscholing vindt meestal plaats bij oudere spelers. Ik vind Nigel de Jong daar eigenlijk nog te jeugdig voor. Eens of niet eens? Niet eens, ik vind nigel zo perfect! Allen iemand been breken na 3 minuten is iets TE.. en dat moet hij gewoon afleren.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 17:12 schreef joey het volgende:[..] Niet eens, ik vind nigel zo perfect! Allen iemand been breken na 3 minuten is iets TE.. en dat moet hij gewoon afleren.. Okay, joey, ik respecteer ieders mening, hoor! Dat soort spelers heb je ook nodig in je elftal, maar van de "oude" Nigel kon ik echt genieten. Zo'n enorme speelvreugde destijds, dat was echt aanstekelijk. Voor mij was hij één van de spelers waarvoor je naar het stadion kwam. Ik wel in ieder geval. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 17:17 schreef Pietje het volgende:[..] Okay, joey, ik respecteer ieders mening, hoor! Dat soort spelers heb je ook nodig in je elftal, maar van de "oude" Nigel kon ik echt genieten. Zo'n enorme speelvreugde destijds, dat was echt aanstekelijk. Voor mij was hij één van de spelers waarvoor je naar het stadion kwam. Ik wel in ieder geval. Ik was nooit weg van De Jong! Pas toen hij bij HSV speelde..:) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nou ja, smaken verschillen, dat mag gelukkig :-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nigel de Jong heeft een aantal verschrikkelijk harde overtredingen gemaakt, laat dat duidelijk zijn, echter vind ik wel dat het gewoon zwaar overdreven wordt.
Ik denk serieus dat de Jog hier verwact dat Alonso deze bal niet meer kan halen om te koppen, hierdoor gaat hij er vol voor, en omdat de bal is weggekopt door Alonso raakt de Jong hem echt vol en keihard, valt niet goed te praten, maar ik denk niet dat hij bewust Alonso een karatetrap wou geven.
Hier gaat hij ook gewoon heel erg hard in, maar in eerste instantie wel 100% voor de bal, doordat de bal net op het laatste moment wordt weggetrapt, raakt de Jong hem zo verschrikkelijk hard, en breekt zijn been. Dus hij is net te laat en begaat daardoor een verschrikkelijk overtreding.
Ik kan van de overtreding op ben Arfa geen filmpje vinden zo snel, maar ook daar gaat hij vol voor de bal, en doordat de bal is weggetikt komt hij te laat, dit soort overtredingen zie je in heel Europa meerdere malen en echt iedere week. Doordat hier een gebroken been bij komt kijken wordt het natuurlijk allemaal uitgelicht, staat Ben Arfa gewoon op zonder breuk, dan wordt er vrijwel niet over gesproken.
Nogmaals, ik praat zijn overtredingen helemaal niet goed, maar ik denk niet dat het bewust gebeurt, hij gaat er gewoon keihard in. Ik dnek trouwens dat spelers als Chielini van Italie, heel wat meer gebroken benen op zijn naam heeft staan dan de Jong, en daar is niet eens een discussie over in Italie, die zit gewoon altijd bij de selectie. Tot zover de overtredingen.
Ik vind het wel een verstandige keus geweest om hem om te scholen naar defensieve middenvelder, aangezien hij als aanvallende middenvelder in mijn ogen gewoon te kort kwam.
Samen met van Bommel kan je je eigenlijk geen sterker verdedigend duo verzinnen op het middenveld, echter zegt dit niet dat ik hem graag in het Nl elftal zie spelen, ik zou namelijk veel liever met Vaart en Snijder spelen, waarbij Vaart op 10 speelt en Snijder naast van Bommel speelt en doorschuift. v/d Vaart komt veel mekkelijker bij de spitsen en Snijder eist alle ballen van de verdediging op, op die manier is het positiespel veel beter te verzorgen en komt er meer voetbal in de ploeg... |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Ehm, we hebben het hier niet over slechts een paar incidentjes of slecht uitgevallen tackles op de bal. Dat idiote erin vliegen is "gewoon" structureel bij Nigel geworden.
http://www.youtube.com/watch?v=cSPfewsvAKg
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door Ikke_tik -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sorry hoor, mar 80 van dat filpje zijn gewoon faire tackels, en niet eens overtredingen.
Grappig trouwens, als hij zo verschrikkelijk hard is als men nu doet voorkomen, waarom heeft hij dan zijn laatste rode kaart gekregen, toen hij nog bij AJAX speelde??
Nogmaals, ik ben helemaal geen fan van de Jong, en zie liever andere mensen op zijn plek, maar het wordt nu wel echt overdreven, een maatje van mij uit Newcastle verbaasde zich er echt over dat hij het Nl elftal moest verlaten van de week. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Ik vind niets grappigs aan het wel of niet constateren van het maken van dieptrieste overtredingen. Feit blijft gewoon dat z'n -onterecht onbestraft gebleven- laatste "bijdrage" alweer de derde was van dit jaar.
En z'n laatste rode kaart dateert uit zijn HSV-periode. Bij Ajax ving hij nooit rood. http://soccernet.espn.go.com/players/stats?id=26254&cc=5739 |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 oktober 2010 - 23:36 schreef Afcarius het volgende:[..] Ik vind dat hij te ver is doorgedraaid in zijn grove overtredingen, terwijl hij dat eigenlijk niet nodig heeft want hij kan prima voetballen. ik vind het wel terecht dat hij uit het Nederlands elftal is gezet, want ik denk dat we meer kunnen presteren met van bommel als controlerende middenvelder, en Vd vaart + sneijder daarvoor. De jong is wel altijd welkom om terug te keren naar onze mooie hoofdstad:) 100% mee eens! |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Ik schaam me voor deze ex ajax speler,kan me niet voorstellen dat hij dit bij ajax heeft geleerd. Hij komt zeer explosief over of probeerd hij zijn tekort komingen te compenseren met deze domme actie,s. En dat hij nog word gedekt door die geflipte italiaanse coach vind ik alleen maar schrijnend. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
ik denk dat hij zich nu wel realiseert dat hard spel wel kan, maar ook grenzen kent. Ik denk dat hij zich voor het wk wel weer in de selectie speelt. Laten we voorlopig maar eventjes mooi gaan voetballen tegen die dramatische tegenstanders in onze ek kwalificatie poule, dus van bommel controlerend, vd vaart links, en sneijder rechts. Huntelaar mooi in de spits neerzetten, want van nistelrooij gaat het wk toch niet meer halen. Ik ben benieuwd hoe Emanuelson het doet als linksback van Nederland. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: sorry, ik had dat dan mis, ik dacht dat te lezen in een intervieuw van de week.
Maar dit soort overtredingen gebeuren iedere wedstrijd 5 keer in Engeland, en dat is ook nog nooit anders geweest, de ophef is daar ook veel minder dan in NL, Zlefs Newcastle is pas nadat van Marwijk hem geschorst heeft opnieuw na de FA gegaan.
Kijk eens naar Italie naar bijvoorbeeld Chielini, die maakt wekelijks van dit soort overtredingen, en geen Italiaan die daar over klaagt, ik ben wel met je eens dat het niet in onze cultuur thuishoort, maar het gebeurt gewoon wekelijk in het voetbal, en dat was vroeger al zo.... Hij heeft gewoon de pech dat er in Nl mafkezen als Hugo Borst rondlopen, die dit soort dingen maar al te graag uitvergroten, die maakt er namelijk een bewuste aanslag van, en dat is gewoon klinklare onzin, want hij gaat gewoon keihard ( te hard) voor de bal, maar dat maakt iemand nog geen crimineel zoals Borst doet voorkomen.
De ernst van de blessure bepaald nooit hoe erg de overtreding was, sommige zwaardere overtredingen laten namelijk geen letsel na, terwijl sommige lichter overtredingen dat weer wel doen, en in Nl duikt iedereen er ineens bovenop en dat maakt het erger dan dat het is. Maar goed dat is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn naturrlijk...
Nogmaals, ik keur het wel af als NL voetballer zijnde, omdat het gewoon niet bij ons hoort, maar het gebeurt door zo verschrikkelijk veel voetballers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
1 rode kaart in zijn hele carriere, dat zegt toch ook wel iets of niet, en kom niet aan met dat de scheidsrechters het nooit gezien hebben, want dat kan natuurlijk niet zo zijn.... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 14:25 schreef Pietje het volgende:Mijn vraag in het topic was tweeledig: wat vinden jullie ervan dat de ooit schitterende voetballer Nigel de Jong (aanvallend en met heel veel flair) nu is verworden tot wat hij nu doet (moet doen), namelijk verdedigen en ballen afpakken. Dat is in mijn ogen talentvernietiging van de bovenste plank. Die omschakeling c.q. omscholing vindt meestal plaats bij oudere spelers. Ik vind Nigel de Jong daar eigenlijk nog te jeugdig voor. Eens of niet eens? Nigel de Jong was in zijn Ajax-tijd inderdaad wat aanvallender ingesteld, maar is een veel betere controleur op het middenveld. Hij heeft inzicht en klasse, maar hij scoort bijna nooit. Hij scoorde bij AJAX 1 doelpunt in 12 wedstrijden en dat is veel te weinig. Met de ervaring die hij heeft opgedaan in de rol van zijn Ajax-tijd zou hij zich moeten kunnen manifesteren tot een onmisbare kracht in het Ned.elftal. In principe is hij dat ook, maar zijn harde optreden maakt hem discutabel. Dat is zo verdomde jammer, want hij heeft zijn harde spel door zijn veelzijdigheid als voetballer helemaal niet nodig. Hij is slim genoeg om precies te lopen waar ie moet lopen en dan hoeft hij niet zoveel meters te overbruggen, waardoor hij niet zoveel tackels hoeft te maken.
Het Ned.elftal zie ik het liefst spelen met één verdedigende middenvelder, vd.Vaart en Sneijder daarvoor en met echte buitenspelers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 20:20 schreef alibabba het volgende:[..] Nigel de Jong was in zijn Ajax-tijd inderdaad wat aanvallender ingesteld, maar is een veel betere controleur op het middenveld. Hij heeft inzicht en klasse, maar hij scoort bijna nooit. Hij scoorde bij AJAX 1 doelpunt in 12 wedstrijden en dat is veel te weinig. Met de ervaring die hij heeft opgedaan in de rol van zijn Ajax-tijd zou hij zich moeten kunnen manifesteren tot een onmisbare kracht in het Ned.elftal. In principe is hij dat ook, maar zijn harde optreden maakt hem discutabel. Dat is zo verdomde jammer, want hij heeft zijn harde spel door zijn veelzijdigheid als voetballer helemaal niet nodig. Hij is slim genoeg om precies te lopen waar ie moet lopen en dan hoeft hij niet zoveel meters te overbruggen, waardoor hij niet zoveel tackels hoeft te maken. Het Ned.elftal zie ik het liefst spelen met één verdedigende middenvelder, vd.Vaart en Sneijder daarvoor en met echte buitenspelers. He dat is bijna hetzelfde gemiddelde als Urby :):)
Maar inderdaad je hebt helemaal gelijk (wel vaker dat ik het met je eens ben) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 14:25 schreef Pietje het volgende:Mijn vraag in het topic was tweeledig: wat vinden jullie ervan dat de ooit schitterende voetballer Nigel de Jong (aanvallend en met heel veel flair) nu is verworden tot wat hij nu doet (moet doen), namelijk verdedigen en ballen afpakken. Dat is in mijn ogen talentvernietiging van de bovenste plank. Die omschakeling c.q. omscholing vindt meestal plaats bij oudere spelers. Ik vind Nigel de Jong daar eigenlijk nog te jeugdig voor. Eens of niet eens? Ik vind het zwaar triest van Nigel.ook ik ken hem niet meer terug...het voetbal is eruit bij hem,hij is alleen nog maar bezig om zijn tegenstander niet te laten voetballen.....dit is niet goed voor het voetballen(tenminste voor het mooie voetbal waar ajax om bekend staat(stond). nu is het puur resultaatvoetbal waarbij er niet geschuwd wordt om de tegenstander uit de wedstrijd te schoppen.....nope!geen favoriet van mij!!! |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 16:16 schreef Ikke_tik het volgende:[..] "Iets te ver" zei je? Dat iets noem ik gewoon misdadig. Ik weet niet wat voor dope Nigel gebruikt, maar het vertroebelt z'n hersenen behoorlijk. Ooit leek hij een redelijk intelligente voetballer, tegenwoordig wenst hij zelf niet eens in te zien hoe grof schandalig hij schoffelt op het veld. En houd eens op met dat "gekakkerlak", dat staat volkomen los van het onderwerp. Whahah dat gekakkerlak staak volkomen los van dit onderwerp hmmm dacht het niet! Bertje is en blijft een kakkerlak en dat zal nooit veranderen! Voor welke club ben jij dan wel niet? Als je een echte Jood bent vind je Bertje ook een kakkerlak!!! |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Het gaat niet alleen om de overtredingen, ook om de plaats op het veld of het tijdstip.
De actie tegen Ben Arfa was ronduit idioot, in alle opzichten. Er was 2 minuut 46 gespeeld, Ben Arfa had nog een tegenstander van City naast zich en liep net over de middellijn aan de zijkant van het veld. Dan is het krankzinnig om er zo in te vliegen als De Jong deed. Totaal geen gevaar, medespeler erbij, vroeg in de wedstrijd. Als ie was blijven staan, had ie de bal zo over kunnen nemen.
Je kunt na zulke overtredingen in vrij korte tijd (naar ik meen binnen een jaar) niet meer spreken van een incident. Ik vind het doodzonde van de prachtige voetballer die De Jong ooit was. |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:26 schreef Oceanu het volgende:Het gaat niet alleen om de overtredingen, ook om de plaats op het veld of het tijdstip. De actie tegen Ben Arfa was ronduit idioot, in alle opzichten. Er was 2 minuut 46 gespeeld, Ben Arfa had nog een tegenstander van City naast zich en liep net over de middellijn aan de zijkant van het veld. Dan is het krankzinnig om er zo in te vliegen als De Jong deed. Totaal geen gevaar, medespeler erbij, vroeg in de wedstrijd. Als ie was blijven staan, had ie de bal zo over kunnen nemen. Je kunt na zulke overtredingen in vrij korte tijd (naar ik meen binnen een jaar) niet meer spreken van een incident. Ik vind het doodzonde van de prachtige voetballer die De Jong ooit was. Ja dat klopt, maar dit staat nog steeds compleet los van het Nederlands elftal, als hij daar zo'n zelfde overtreding had gemaakt dan had meneer van Marwijk recht van spreken gehad en had hij goed gehandeld, maar nu is het aan zijn club Manchester City om hier actie op te ondernemen en niet voor onze bondscoach! Ik ben blijkbaar 1 van de weinige mensen die onze eigen Nigel in bescherming neemt, dit zit nou eenmaal in zijn voetbalkarakter. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:24 schreef Dani_Ajax het volgende:[..] Voor welke club ben jij dan wel niet? Als je een echte Jood bent vind je Bertje ook een kakkerlak!!! Vanaf het moment dat ik kon lopen ben ik al Ajax-fan... Maar dat geleuter over Joden en kakkerlakken interesseert me hoegenaamd geen reet. Ajax heeft mijn voorkeur vanwege het voetbal, niet vanwege de schuimbekkende idioten op de tribune die elkaar wekelijks naar het leven staan.
En wanneer jij het voormalig Feyenoord trainerschap van van Marwijk niet los kunt zien van de terechte straf die de Jong nu van Bert de bondscoach heeft ontvangen, heb je de intelligentie van een zeeanemoon. Nigel de Jong hoort een voorbeeldrol te vervullen voor jonge voetballertjes die ooit ook in Oranje hopen te spelen; zowel bij zijn club als in het nationaal elftal. PUNT.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2010 door Ikke_tik -- |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
...
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 20:32 schreef joduh het volgende:[..] Ik vind het zwaar triest van Nigel.ook ik ken hem niet meer terug...het voetbal is eruit bij hem,hij is alleen nog maar bezig om zijn tegenstander niet te laten voetballen.....dit is niet goed voor het voetballen(tenminste voor het mooie voetbal waar ajax om bekend staat(stond). nu is het puur resultaatvoetbal waarbij er niet geschuwd wordt om de tegenstander uit de wedstrijd te schoppen.....nope!geen favoriet van mij!!! Dit is met alle respect een reactie van iemand die vrijwel geen wedstrijden ziet van Man City.
het voetbal is eruit bij hem zeg je, sorry hoor, maar dan kijk jij gewoon geen engels voetbal, waarom denk je anders dat ze bij Man city met hem weglopen, het is echt wel meer als harde tackles hoor, ook voetballend zit er nog genoeg in bij hem.... |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:38 schreef Ikke_tik het volgende:[..] Vanaf het moment dat ik kon lopen ben ik al Ajax-fan... Maar dat geleuter over Joden en kakkerlakken interesseert me hoegenaamd geen reet. Ajax heeft mijn voorkeur vanwege het voetbal, niet vanwege de schuimbekkende idioten op de tribune die elkaar wekelijks naar het leven staan. En wanneer jij het voormalig Feyenoord trainersschap van van Marwijk niet los kunt zien van de terechte straf die de Jong nu van Bert de bondscoach heeft ontvangen, heb je de intelligentie van een zeeanemoon. Nigel de Jong hoort een voorbeeldrol te vervullen voor jonge voetballertjes die ooit ook in Oranje hopen te spelen; zowel bij zijn club als in het nationaal elftal. PUNT. Jij bent blijkbaar nog een jong jochie die totaal geen voetbal(Ajax)emoties kent! Maar jij vind het dus nog een terechte straf ook??? Ik vind dit echt een schandalige actie van Bertje de kakkerlak een beetje laten zien dat hij de touwtjes in handen heeft bij het Nederlandse voetbal! Manchester City hoort hem te straffen voor zijn belachelijke doodschop en niet onze bondscoach! Ik had respect voor Bertje de kakkerlak voor zijn prestaties op het WK, maar nu mag hij van mij snel weer oprotten!!! |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
quote: Omdat ze niet tegenover hem staan in het veld misschien... en dus inderdaad nog kúnnen (weg)lopen? :-)
Enne Dani, ik ben 46. En ik weiger voetbalemoties te verwarren met kuddegedrag.
De straf voor de Jong vind ik terecht... temeer van Marwijk hem al eerder heeft gewaarschuwd. Nóg mooier zou het zijn wanneer ook Man City er nog een schepje bovenop doet. Wellicht dringt het dan een keer tot hem door dat dit niet kan. Ik dacht altijd dat Nigel slimmer was dan z'n vader... tot afgelopen jaar dan.
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Verkeerd knopje... sorry.
|
|
|