|
|
haas
|
|
|
wat een gelul allemaal, het is geen korfbal, het is voetbal, daar heb je slidings, en dan time je net zo vaak verkeerd dan goed, soms wordt er gefloten, soms krijg je zelfs een kaart, maar vaker de bal, soms samen met de man , jammer dan..... heel soms komt zo iemand verkeerd neer of wordt verkeerd geraakt, sorry. Maar er staat nergens dat het niet in de eerste 15 minuten mag, of niet op de helft van de tegenstander, dus gewoon een ongelukje. meer niet. sommige mensen hebben nou eenmaal een hogere no-claim korting als de ander. En nou niet meer zeuren. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:44 schreef remco k het volgende:[..] Dit is met alle respect een reactie van iemand die vrijwel geen wedstrijden ziet van Man City. het voetbal is eruit bij hem zeg je, sorry hoor, maar dan kijk jij gewoon geen engels voetbal, waarom denk je anders dat ze bij Man city met hem weglopen, het is echt wel meer als harde tackles hoor, ook voetballend zit er nog genoeg in bij hem.... Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat hij veel meer een controlerende rol heeft gekregen ipv een iets creatievere rol. Hij is in feite gewoon een stofzuiger a la Eyong Tarka Enoh |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:54 schreef haas het volgende:wat een gelul allemaal, het is geen korfbal, het is voetbal, daar heb je slidings, en dan time je net zo vaak verkeerd dan goed, soms wordt er gefloten, soms krijg je zelfs een kaart, maar vaker de bal, soms samen met de man , jammer dan..... heel soms komt zo iemand verkeerd neer of wordt verkeerd geraakt, sorry. Maar er staat nergens dat het niet in de eerste 15 minuten mag, of niet op de helft van de tegenstander, dus gewoon een ongelukje. meer niet. sommige mensen hebben nou eenmaal een hogere no-claim korting als de ander. En nou niet meer zeuren. sorry hoor, in ongeveer 6 maanden tijd 2 benen breken en iemand een gekneusde rib schoppen heeft weinig meer met voetbal te maken. Ik vond trouwens wel deze actie op ben arfa niet te hard, gewoon pech voor die jongen dat hij zijn been breekt, want de jong gaat wel in eerste instantie voor de bal. |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote: Mag ik vragen of je een seizoenkaart bij Ajax hebt of dat je weleens na wedstrijden toe ga? Of volg je alleen Teletekst? Want mensen die met Ajax al alles meegemaakt hebben tonen wel degelijk voetbalemoties! En als je vanaf dat je kon lopen al een "Ajax-fan" was, dan noemde je je eigen wel een Ajacied! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:54 schreef Afcarius het volgende:[..] Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat hij veel meer een controlerende rol heeft gekregen ipv een iets creatievere rol. Hij is in feite gewoon een stofzuiger a la Eyong Tarka Enoh Normaal zou dat kloppen inderdaad, alleen heeft Joduh eens aangegeven geen sport 1 te hebben en dus geen Engelse wedstrijden te kijken.
Als je dan op zo'n manier reageerd, kan men zoiets terug verwachten, want dat is namelijk de klok horen luiden maar hij weet niet waar de klepel hangt. En dan behoort men zich niet zo negatief uit te laten over een speler die men dus nooit ziet spelen, behalve in het NL elfal...
Maar het klopt inderdaad dat hij zo speelt als Enoh, alleen inderdaad ook harder, maar hij is ook regelmatig bij hele mooie combinaties te vinden, en kan prima een steekpass geven of een bal in 1 keer doorspelen... Het is wel duidelijk dat het niet de man van de verfijnde actie is... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:58 schreef Dani_Ajax het volgende:[..] Mag ik vragen of je een seizoenkaart bij Ajax hebt of dat je weleens na wedstrijden toe ga? Of volg je alleen Teletekst? Want mensen die met Ajax al alles meegemaakt hebben tonen wel degelijk voetbalemoties! En als je vanaf dat je kon lopen al een "Ajax-fan" was, dan noemde je je eigen wel een Ajacied! Ook dat veranderd wel wat hoor in de loop der jaren, ik heb live de jaren 70 meegemaakt de dip in de jaren 80begin 90 en de goeden jaren 90. Toch ga je het verloop van tijd wel in iets minder fanatiek perspectief zien, en zit er ook bij mij tegenwoordig een verschil tussen supporter zijn en het kuddegedrag |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:56 schreef Afcarius het volgende:[..] sorry hoor, in ongeveer 6 maanden tijd 2 benen breken en iemand een gekneusde rib schoppen heeft weinig meer met voetbal te maken. Ik vond trouwens wel deze actie op ben arfa niet te hard, gewoon pech voor die jongen dat hij zijn been breekt, want de jong gaat wel in eerste instantie voor de bal. dat zelfde geld voor dat andere been dat hij brak, zie fimpje eerder in dit topic |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Wát heeft dat zielige kakkerlak- en jodengeblaat (en dan bedoel ik het van beide zijden) te maken met voetbalemoties? Ik kijk naar Ajax voor het voetbal en zowel de tegenstander als de daaraan verbonden fans boeien me niet. En waarom moet ik me Ajacied noemen? Mag je hier anders niet meebeppen? |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:59 schreef remco k het volgende:[..] Normaal zou dat kloppen inderdaad, alleen heeft Joduh eens aangegeven geen sport 1 te hebben en dus geen Engelse wedstrijden te kijken. Als je dan op zo'n manier reageerd, kan men zoiets terug verwachten, want dat is namelijk de klok horen luiden maar hij weet niet waar de klepel hangt. En dan behoort men zich niet zo negatief uit te laten over een speler die men dus nooit ziet spelen, behalve in het NL elfal... Maar het klopt inderdaad dat hij zo speelt als Enoh, alleen inderdaad ook harder, maar hij is ook regelmatig bij hele mooie combinaties te vinden, en kan prima een steekpass geven of een bal in 1 keer doorspelen... Het is wel duidelijk dat het niet de man van de verfijnde actie is... Ik ben het 100% met je eens. hopelijk ontwikkeld onze Enoh zich netzoals de jong, alleen dan zonder de beenbreuken..
Maar even naar iedereen die vindt dat wat de jong doet niet kan, Als je andere wedstrijden kijkt zie je bijna altijd overtredingen waarbij de ander zijn been kan breken. Nigel heeft denk ik gewoon pech gehad dat het bij hem zo vaak gebeurde in zo'n korte tijd. En 'het volk' is natuurlijk gewoon boos omdat de wk finale verloren is en moet een zondebok zoeken. Zonder nigel de jong waren we denk ik nooit zo ver gekomen dit wk. Hij heeft meer gedaan dan alleen die doodschop tegen xabi allonso. Geef de schuld maar aan die kakkerlak voorin, en die stomme vriend van een bondscoach van hem die weigert Huntelaar/V Nistelrooij een kans te geven in de spits. |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
Als Nigel slim is dan moet hij weigeren om nog onder van Marwijk voor het Nederlands elftal uit te komen! Schoonzoonlief van Bommel mag blijkbaar wel altijd van alles flikken! Spelers als Roy Keane en noem ze allemaal maar op zijn ook nooit door hun bondscoaches uit de nationale selecties gegooid omdat zij ook 'misdaden' hebben gepleegd op het voetbalveld bij hun clubs! Misschien vind Bertje de kakkerlak dit een geile manier om aandacht te trekken, nou dat is hem aardig gelukt! |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 23:02 schreef Ikke_tik het volgende:Wát heeft dat zielige kakkerlak- en jodengeblaat (en dan bedoel ik het van beide zijden) te maken met voetbalemoties? Ik kijk naar Ajax voor het voetbal en zowel de tegenstander als de daaraan verbonden fans boeien me niet. En waarom moet ik me Ajacied noemen? Mag je hier anders niet meebeppen? ik respecteer je opvatting, maar een ding. Ik erger me altijd in het stadion aan de meeste mensen op de lange zijde, als je daar je emoties laat gaan dan vragen ze je om te gaan zitten of kijken ze je raar aan. Daarom ben ik altijd blij als ik een kaartje voor zuid kan krijgen want ik voel me daar meer op mijn gemak. Maar iedereen mag voetbal natuurlijk beleven op zijn eigen manier. Zolang het kakkerlak- en jodengeblaat (zoals jij het noemt) gezonde rivaliteit blijft is er naar mijn mening niets aan de hand. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 23:16 schreef Dani_Ajax het volgende:Als Nigel slim is dan moet hij weigeren om nog onder van Marwijk voor het Nederlands elftal uit te komen! Schoonzoonlief van Bommel mag blijkbaar wel altijd van alles flikken! Spelers als Roy Keane en noem ze allemaal maar op zijn ook nooit door hun bondscoaches uit de nationale selecties gegooid omdat zij ook 'misdaden' hebben gepleegd op het voetbalveld bij hun clubs! Misschien vind Bertje de kakkerlak dit een geile manier om aandacht te trekken, nou dat is hem aardig gelukt! Van marwijk heeft de jong nodig om zijn saaie zakelijke voetbal te spelen. Dus aan de ene kant is dit denk ik alleen maar goed en kunnen we wat van basten terug zien in het elftal. Want ik geniet liever van het mooie voetbal en de tegenstander van de mat spelen en dan in de kwartfinale eruit. Dan me een heel wk te moeten ergeren aan het spel en Van Persie en dan in de finale eruit. Je mag gerust zakelijk spelen, maar dan moet je wel winnen. Maar het is eigenlijk schandalig dat je met de kwaliteiten van het Nederlands elftal zakelijk gaat spelen. |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 23:14 schreef Afcarius het volgende:[..] Ik ben het 100% met je eens. hopelijk ontwikkeld onze Enoh zich netzoals de jong, alleen dan zonder de beenbreuken.. Maar even naar iedereen die vindt dat wat de jong doet niet kan, Als je andere wedstrijden kijkt zie je bijna altijd overtredingen waarbij de ander zijn been kan breken. Nigel heeft denk ik gewoon pech gehad dat het bij hem zo vaak gebeurde in zo'n korte tijd. En 'het volk' is natuurlijk gewoon boos omdat de wk finale verloren is en moet een zondebok zoeken. Zonder nigel de jong waren we denk ik nooit zo ver gekomen dit wk. Hij heeft meer gedaan dan alleen die doodschop tegen xabi allonso. Geef de schuld maar aan die kakkerlak voorin, en die stomme vriend van een bondscoach van hem die weigert Huntelaar/V Nistelrooij een kans te geven in de spits. Ben ik helemaal met jou eens! Enoh heeft ook vaak geluk gehad, die gaat er ook vaak onbesuisd in! Ik vind Enoh ook een fantastische voetballer, zulke spelers heb je gewoon nodig, een speler als Enoh daar ga ik voor na het stadion! Ik hoop dat we nog veel van hem gaan zien! Hopen dat hij nog iets volwassener en slimmer wordt en dan kan hij het helemaal gaan maken! |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Zucht... natuurlijk vliegt de Jong er -mag ik hopen- niet in om iemand invalide te schoppen, maar in dit geval is het gewoon een optelsom. Gewoon de zoveelste keer de verkeerde overtreding, op de verkeerde plaats en vooral het verkeerde moment. En zelfs Nigel was zich daar begin dit jaar al van bewust, getuige dit artikel: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/6210392/__De_Jong_wil_leven_beteren__.html
En de volslagen krankzinnige Roy Keane noemen in dit verband, vind ik niet handig... het fulmineren naar van Bommel en van Marwijk evenmin. Nigel misdraagt zich in zekere zin, dan kom je jezelf een keer tegen. |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 23:22 schreef Ikke_tik het volgende:Zucht... natuurlijk vliegt de Jong er -mag ik hopen- niet in om iemand invalide te schoppen, maar in dit geval is het gewoon een optelsom. Gewoon de zoveelste keer de verkeerde overtreding, op de verkeerde plaats en vooral het verkeerde moment. En zelfs Nigel was zich daar begin dit jaar al van bewust, getuige dit artikel: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/6210392/__De_Jong_wil_leven_beteren__.htmlEn de volslagen krankzinnige Roy Keane noemen in dit verband, vind ik niet handig... het fulmineren naar van Bommel en van Marwijk evenmin. Nigel misdraagt zich in zekere zin, dan kom je jezelf een keer tegen. Hoezo Roy Keane niet te noemen in dit verband? Kun je die overtreding op Alf Inge Haaland niet meer herinneren dan? Dat was zelfs een wraakactie en ook nog eens ergens op de middenlijn! Keane was ook een voetballer die heel veel belachelijke overtredingen heeft gemaakt op zijn tegenstanders! De actie van de Jong valt hier overigens niet mee goed te praten maar Bertje de kakkerlak moet zich hier niet mee bemoeien dat zou Manchester City moeten doen! |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Je begrijpt niet wat ik bedoel. Ik acht de Jong wat slimmer dan de houthakker Keane. Vandaar ook dat het zo zonde is dat Nigel zichzelf, maar ook het Nederlands voetbal, zo'n slechte eer bewijst de laatste maanden. |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 23:45 schreef Ikke_tik het volgende:Je begrijpt niet wat ik bedoel. Ik acht de Jong wat slimmer dan de houthakker Keane. Vandaar ook dat het zo zonde is dat Nigel zichzelf, maar ook het Nederlands voetbal, zo'n slechte eer bewijst de laatste maanden. Ik begrijp niet wat jij bedoel? Wees dan duidelijker met je uitleg!!! Roy Keane een houthakker? Keane was een geniale middenvelder met zo nu en dan een grove overtreding! Nigel heeft gewoon een pech jaar! Alles wat hij blijkt aan te raken breekt :S! En dan zou de slechte naam die het Nederlandse voetbal dit jaar heeft gekregen aan de Jong liggen, volgens mij vergeet je ook spelers als meneer van Bommel??? |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 23:53 schreef Dani_Ajax het volgende:[..] Ik begrijp niet wat jij bedoel? Wees dan duidelijker met je uitleg!!! Roy Keane een houthakker? Keane was een geniale middenvelder met zo nu en dan een grove overtreding! Nigel heeft gewoon een pech jaar! Alles wat hij blijkt aan te raken breekt :S! En dan zou de slechte naam die het Nederlandse voetbal dit jaar heeft gekregen aan de Jong liggen, volgens mij vergeet je ook spelers als meneer van Bommel??? Vergeet je van Persie niet met zijn ellebogen... of onze vallende ster Robben.. de matennaaier van Oranje... Zo trots ben ik ook weer niet op het nederlands elfal. Tuurlijk.. de wedstrijd tegen Brazilie was gaaf en bij het EK was het lachen om Italie en Frankruk te vernederen maar goed... dat waren incidenten. |
|
|
|
|
Dani_Ajax
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 23:56 schreef XXX het volgende:[..] Vergeet je van Persie niet met zijn ellebogen... of onze vallende ster Robben.. de matennaaier van Oranje... Zo trots ben ik ook weer niet op het nederlands elfal. Tuurlijk.. de wedstrijd tegen Brazilie was gaaf en bij het EK was het lachen om Italie en Frankruk te vernederen maar goed... dat waren incidenten. Van Persie en Robben wil ik eigenlijk helemaal niet eens over beginnen whahah daar erger ik me eigen nou al zolang aan! |
|
|
|
|
Ajax mijn club
|
|
|
Ik vind de hetze van de media erg ver gaan. OK de overtredingen zien er niet lekker uit, maar als je goed kijkt dan zie dat hij zijn ogen op de bal heeft en niet op de tegenstander. Het is soms onbesuisd, maar volgens mij geen opzet. De laatste overtreding kun je zien dat Ben Arfa niet zijn been breekt op het uitgestoken been van Nigel, maar op het opgetrokken been,waarmee hij ongelukkig doorglijdt, dit gaat elke wedstrijd 100keer goed,Nigel heeft de pech dat hij bij hem 2x ongelukkig heeft uitgepakt.Ik weet nog dat enkele jaren geleden Jan Wouters Paul GAscoine velde met een opzettelijke elleboogstoot,toen stond heel Nederland op de banken, NU wordt Nigel afgeschoten door deze zelfde media. Jammer want Nigel is een hele goede en nuttige voetballer voor het Nederlands elftal |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 07 oktober 2010 - 09:56 schreef Ajax mijn club het volgende:Ik vind de hetze van de media erg ver gaan. OK de overtredingen zien er niet lekker uit, maar als je goed kijkt dan zie dat hij zijn ogen op de bal heeft en niet op de tegenstander. Het is soms onbesuisd, maar volgens mij geen opzet. De laatste overtreding kun je zien dat Ben Arfa niet zijn been breekt op het uitgestoken been van Nigel, maar op het opgetrokken been,waarmee hij ongelukkig doorglijdt, dit gaat elke wedstrijd 100keer goed,Nigel heeft de pech dat hij bij hem 2x ongelukkig heeft uitgepakt. Ik weet nog dat enkele jaren geleden Jan Wouters Paul GAscoine velde met een opzettelijke elleboogstoot,toen stond heel Nederland op de banken, NU wordt Nigel afgeschoten door deze zelfde media. Jammer want Nigel is een hele goede en nuttige voetballer voor het Nederlands elftal dat is bijna enkele decennia geleden...
maar begrijp wat je bedoelt.. alleen soms moet je een speler beschermen anders denkt hij dat zijn spel goed is zo. En het is gewoon te hard en te onbesuisd.. de man en de bal bij hem, ook al gaat hij voor de bal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 23:22 schreef Ikke_tik het volgende:Zucht... natuurlijk vliegt de Jong er -mag ik hopen- niet in om iemand invalide te schoppen, maar in dit geval is het gewoon een optelsom. Gewoon de zoveelste keer de verkeerde overtreding, op de verkeerde plaats en vooral het verkeerde moment. En zelfs Nigel was zich daar begin dit jaar al van bewust, getuige dit artikel: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/6210392/__De_Jong_wil_leven_beteren__.htmlEn de volslagen krankzinnige Roy Keane noemen in dit verband, vind ik niet handig... het fulmineren naar van Bommel en van Marwijk evenmin. Nigel misdraagt zich in zekere zin, dan kom je jezelf een keer tegen. Ook van Bommel heeft veels te harde tackels, dat daar geen beenbreuk bij komt kijken is totaal niet relevant, want zoals ik al zei, is het niet zo dat de aard van de blessure bepaald hoe hard de tackle is geweest.
En zowel Keane als van Bommel hebben beiden veels te vaak veels te zware tackels gemaakt op andere spelers, echter zijn deze twee spelers nooit om zo'n reden uit de selectie gezet.
Trouwens wordt er zoals altijd in Nl veel moeijlijker over gedaan dan in Engeland, daar vind men het gewoon een hele goede voetballer, en ook Mancini staat volledig achter de Jong.
Enkel en alleen in Nl wordt zoiets tot ver buiten proporties opgeblazen. Iedereen vond van Hanegem ook zo'n geweldige voetballer, maar ook die heeft de nodige beenbreuken op zijn conto staan hoor.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 20:32 schreef joduh het volgende:[..] Ik vind het zwaar triest van Nigel.ook ik ken hem niet meer terug...het voetbal is eruit bij hem,hij is alleen nog maar bezig om zijn tegenstander niet te laten voetballen.....dit is niet goed voor het voetballen(tenminste voor het mooie voetbal waar ajax om bekend staat(stond). nu is het puur resultaatvoetbal waarbij er niet geschuwd wordt om de tegenstander uit de wedstrijd te schoppen.....nope!geen favoriet van mij!!! Dit is precies ook mijn mening. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik de enige was... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
hahah dus jij lult net als mij uit je nek pietje?en je kijkt vast ook geen engels voetbal........dus je hebt er ook geen verstand van.....hhhahah,maar geeft niks man!ik denk er ook zo over! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 07 oktober 2010 - 22:42 schreef joduh het volgende:hahah dus jij lult net als mij uit je nek pietje?en je kijkt vast ook geen engels voetbal........dus je hebt er ook geen verstand van.....hhhahah,maar geeft niks man!ik denk er ook zo over! LEZEN, LEZEN.
Ik zeg nergens dat je er geen verstand van hebt, maar jij hebt zlef ooit gezegd geen Engels voetbal te kijken omdat je dat niet kon ontvangen, dat beteknt dus dat je Nigel vrijwel nooit kan zien spelen, en dan vind ik je mening een aparte, want die baseer je dan op een paar potjes per jaar bij het Nl elftal.
En ik zeg ook helemaal nergens dat Pietje er geen verstand van heeft, dat maak jij er weer van, je moet eens ophouden met andere mensen woorden in de mond te leggen. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
he vrienden hoe lullen jullie als bij de eerst komende wedstrijd Suarez zijn been zo wordt gebroken? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 07 oktober 2010 - 23:24 schreef soccer het volgende:he vrienden hoe lullen jullie als bij de eerst komende wedstrijd Suarez zijn been zo wordt gebroken? Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken???
Hij kan z'n been toch ook breken in een onschuldige overtreding of duel?? dat kan altijd gebeuren en is niet eens relevant als je kijkt naar de hardheid van een overtreding |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nigel de Jong schopte niet in zijn uppie het been van Hatem Ben Arfa dwars doormidden. We deden het met zn allen. Door Thijs Zonneveld © ANPEr staan vanavond elf oranje mannetjes op een veld in Moldavië. Nigel is er niet bij. Hij zit. Niet in de dug-out, maar thuis op een bank, in een villa in Manchester.
Een paar honderd kilometer verderop zit Hatem Ben Afra. In een rolstoel. Daar zit hij waarschijnlijk nog wel een paar maanden in, want Nigel heeft zijn been in tweeën getackeld.
Ik kan de volgende vierhonderd woorden gebruiken om Nigel de Jong af te branden, om mee te huilen met de wolven. Ik kan schrijven dat Nigel een schande is voor de sport, dat hij niet op een voetbalveld thuishoort en dat hij een kamikaze op noppen is. Ik kan het ook niet doen.
Er bestaat niet één Nigel. Er zijn er veel meer. Kijk een paar wedstrijden in een willekeurige competitie in een willekeurig voetbalweekeinde en zie al die Nigels schoppen, schoffelen en slopen. Ze hakken blind van fanatisme in op ledematen van de tegenpartij, tackelen het liefst op kruisbandhoogte of proberen hun noppen dwars door een vijandige voet te trappen. Soms bewust, meestal uit een agressieve vorm van lompheid.
Brullen
Het ligt niet alleen aan de spelers. Het ligt ook aan de trainers die voor de wedstrijd in de kleedkamer met bloeddoorlopen ogen tegen hun spelers brullen dat ze er in moeten vliegen. Het ligt aan de voorzitters die fijntjes laten weten dat er dit jaar koppen rollen als er geen prijs wordt gehaald. Het ligt aan de scheidsrechters die aanslagen afdoen met een vermanend vingertje of een gele kaart. En het ligt aan ons, het publiek.
Wij kijken met miljoenen naar voetbalwedstrijden. We schreeuwen voor onze eigen club, we eisen resultaten, we wensen de scheidsrechter een ziekte toe als hij een nadelige beslissing neemt en we hopen dat die ene goede speler van de tegenpartij geblesseerd uitvalt.
Het hele land stond wekenlang op zijn kop toen Oranje, met Nigel voorop, zich een weg vocht naar de finale van het WK. Wij willen dat Nigel als een tank de duels ingaat, dat hij zijn been nooit of te nimmer terugtrekt. Liever te hard dan een softie. Wij legitimeren met zn allen dat de Nigels van de voetbalwereld de Hatems van de tegenpartij doormidden schoppen. Wij zíjn Nigel.
Idioot
Ik durf wel te zeggen dat ik schuldig ben. Ik heb voor het WK geschreven dat we met elf ballerinas geen wereldkampioen zouden worden. Ik heb tijdens het WK een keer of honderd Go Nigel! geroepen als hij een tegenstander met of zonder bal onder de zoden schoffelde. Ik beken zelfs dat ik tijdens de finale heb geschreeuwd dat die idioot van een Xabi Alonso niet zo gevaarlijk met zijn borst in moest komen op de rechtervoet van Nigel. Noem het gek. Noem het fanatisme. Noem het sport.
Nigel zit vanavond voor straf op de bank spijt te hebben van zijn laatste aanslag. Terecht. Maar misschien zouden we dat allemaal wel moeten doen. Dus bij deze: Sorry, Hatem. |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
als hij aanvallende middenvlder was gebleven had die nooit gekomen waar die nu staat en had die waarschijnlijk ook niet in het nl elftal gestaan hij heeft idd dwaze acties gehad maar bij deze actie vond ik niet veel aan de hand en het zit nou eenmaal in zijn spel dat die er zo in gaat ik vind het gewoon gaaf om te zien dat er iemand geen duel opzij gaat |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Doordat wij en de gehele media zo op de Jong lopen te zeiken, voetlt hij zich niet meer welkom in NL en denkt hij erover na om zijn interlandcarriere te beindigen....
Knap werk mensen, wees er maar trots op!!!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Sinds wanneer was de Jong de groeibriljant en de prachtige voetballer die de topic starter in hem zag?? Het is en was een hele beperkte speler die het altijd al van zijn werklust heeft moeten hebben. Een waterdrager pur sang. Dat is niet erg want zulke spelers heb je nodig maar laten we nu niet alsof doen alsog het vroeger een fantastisch talent was. Nu in Engeland kan je zien dat hij voetballend te kort komt dus moet hij dat met iets compenseren en helaas is dat met schandalige overtredingen. Hij moet week in week uit boven zijn kunnen spelen en dan ga je gekke doen.
@Remco K Nu moet je de boel niet gaan omdraaien. De Jong is een recidivist die het imago van het Nederlandse voetbal schaadt. Daar zou ik op zich nog best mee kunnen leven als hij daadwerklijk wat zou toe voegen aan Oranje maar dat is ook niet geval. Dus laat dit mannetje eens bij zichzelf te rade gaan en als hij echt niet meer in Oranje wil spelen dan vind ik dat geen enkel probleem. Sterker nog ik zou het toejuichen!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 oktober 2010 door Brandje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hij is een voetballer, zols er honderden zijn in grote competities, ook Gerard Terry, Lampard Scholes Chielini maken van dit soort overtredingen, sterker nog, iedere week zie je dit soort overtrediningen, ook in de NL competitie zie je het iedere week terugkomen.
En hij speelt helemaal niet week in week uit boven zijn kunne, als dat zo was geweest dan zou hij namelijk niet een 100% vaste waarde zijn voor Macini bij Man City.
Of een speler wel of niet in Oranje uitkomt, mag nooit komen door het feit dat hij zich niet meer welkom voelt in NL, want uiteidelijk is het de bondscoach die hem telkens weer heeft geslecteerd, dus als je het niet bevalt hoe of met wei het NL elftal speelt, moet je niet bij de speler zijn die wortd opgesteld maar bij de bondscoach. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Je wil de Jong toch niet serieus gaan vergelijken met Lampard. Je claimt het Engelse voetbal te kennen maar Lampard is modelprof die NOOIT over de scheef gaat dus je verkondigt de grootste onzin nu! Als de Jong gewoon normaal doet dan doet de media ook normaal. Hij heeft het aan zichzelf te danken en is gewoon een ongeleid projectiel die ik liever kwijt ben dan rijk. Noem mij eens wedstrijd waar de Jong voor Oranje beslissend was?? Dat kan je niet want hij voegt helemaal niks toe behalve een hoop ergenis.Wegwezen met dat misbakseltje Dus omdat hij elke wedstrijd speelt voegt hij wat toe?? Wat een kolder. Robben en Sneijder waren wisselsplers bij Madrid zijn dat dan spelers niet niks toevoegen??Het heeft maar net met de visie van de trainer te maken! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 10 oktober 2010 - 15:43 schreef Brandje het volgende:Je wil de Jong toch niet serieus gaan vergelijken met Lampard. Je claimt het Engelse voetbal te kennen maar Lampard is modelprof die NOOIT over de scheef gaat dus je verkondigt de grootste onzin nu! Als de Jong gewoon normaal doet dan doet de media ook normaal. Hij heeft het aan zichzelf te danken en is gewoon een ongeleid projectiel die ik liever kwijt ben dan rijk. Noem mij eens wedstrijd waar de Jong voor Oranje beslissend was?? Dat kan je niet want hij voegt helemaal niks toe behalve een hoop ergenis.Wegwezen met dat misbakseltje Dus omdat hij elke wedstrijd speelt voegt hij wat toe?? Wat een kolder. Robben en Sneijder waren wisselsplers bij Madrid zijn dat dan spelers niet niks toevoegen??Het heeft maar net met de visie van de trainer te maken! zo zien ik het ook!hij voetbalt in het nederl elftal omdat ze een killer nodig dachten te hebben.....jammer.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 10 oktober 2010 - 15:43 schreef Brandje het volgende:Je wil de Jong toch niet serieus gaan vergelijken met Lampard. Je claimt het Engelse voetbal te kennen maar Lampard is modelprof die NOOIT over de scheef gaat dus je verkondigt de grootste onzin nu! Als de Jong gewoon normaal doet dan doet de media ook normaal. Hij heeft het aan zichzelf te danken en is gewoon een ongeleid projectiel die ik liever kwijt ben dan rijk. Noem mij eens wedstrijd waar de Jong voor Oranje beslissend was?? Dat kan je niet want hij voegt helemaal niks toe behalve een hoop ergenis.Wegwezen met dat misbakseltje Dus omdat hij elke wedstrijd speelt voegt hij wat toe?? Wat een kolder. Robben en Sneijder waren wisselsplers bij Madrid zijn dat dan spelers niet niks toevoegen??Het heeft maar net met de visie van de trainer te maken! HAHAHAHAHA, Lampard gaat nooit over de scheef, echt serieus, onder welke steen heb jij geleefd de laatste jaren.
Ook hij maakt regelmatig keiharde overtredingen, echter zolang er geen beenbreuk bij komt kijken, boeit het niemand.
Ik zat toevallig gister een paar potjes van Jong Oranje terug te kijken, en in de wedstrijd tegen Finland komt er een nummer 13 (weet z'n naam niet) net het veld in en maakt een soortgelijke overtreding als die van de Jong op Ben Arfa, een gele kaart was het gevolg, en iedereen had er vrede mee, het gebeurt gewoon wekelijks dat dit soort overtreding worden gemaakt, alleen breken er normaal gesproken weinig benen, dus wordt er weining over gepraat.
Dit wordt echt volledig uit zijn proporties getrokken, en het is ook totaal niet te evrgelijken met de "kokmijer" overtreding, dat was 100% bewust op het been gericht, en dat kun je bij de Jong niet zeggen.
Ik heb het al eerder gezegd, ik zie ook liever v/d Vaart op deze positie spelen, en het gaat mij ook helemaal niet om zijn selectie voor het NL elftal. Maar het is echt niet normaal hoe de Nederlandse Media hier mee omgaat, zelfs in Engeland wordt er al niet meer over gesproken, niet voor niets dat Mancini hem gewoon wekelijks een basisplaats geeft.
En dat over Snijder en Vaart slaat helemaal nergens op van je, Sneijder was gewoon basis speler en speelde in zijn laatste seizoen slechts 22 wedstrijden omdat hij 2 blessures heeft gehad.
En inderdaad van der Vaart voegde inderdaad niks toe aan Madrid, want dat is ook niet mogelijk als je niet speelt.
Noem jij trouwens eens een moment van Cocu, van Bommel, Heitinga waarin hun een wedstrijd beslissen dan??? Het is een controlerende middenvelder, geen spits of aanvallende middendvelder.... die vergelijking gaat helemaal nergens over.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 10 oktober 2010 - 17:17 schreef joduh het volgende:[..] zo zien ik het ook!hij voetbalt in het nederl elftal omdat ze een killer nodig dachten te hebben.....jammer.... Blijkbaar was het nodig, FINALE WK gespeeld door dit team, dus ook door de Jong, en ja het spel was niet om aan te zien, maar de Jong speelde ook onder van Basten tegen Italie en Frankrijk, en volgens mij werd er toen wonderschoon voetbal gespeeld.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 10 oktober 2010 - 15:20 schreef Brandje het volgende:Sinds wanneer was de Jong de groeibriljant en de prachtige voetballer die de topic starter in hem zag?? Het is en was een hele beperkte speler die het altijd al van zijn werklust heeft moeten hebben. Een waterdrager pur sang. Dat is niet erg want zulke spelers heb je nodig maar laten we nu niet alsof doen alsog het vroeger een fantastisch talent was. Nu in Engeland kan je zien dat hij voetballend te kort komt dus moet hij dat met iets compenseren en helaas is dat met schandalige overtredingen. Hij moet week in week uit boven zijn kunnen spelen en dan ga je gekke doen. @Remco K Nu moet je de boel niet gaan omdraaien. De Jong is een recidivist die het imago van het Nederlandse voetbal schaadt. Daar zou ik op zich nog best mee kunnen leven als hij daadwerklijk wat zou toe voegen aan Oranje maar dat is ook niet geval. Dus laat dit mannetje eens bij zichzelf te rade gaan en als hij echt niet meer in Oranje wil spelen dan vind ik dat geen enkel probleem. Sterker nog ik zou het toejuichen!!! Brandje, hier ben ik, de topicstarter. Over kwaliteiten kun je redetwisten. Kijk maar eens naar het topic over Urby Emanuelson. Ik vond Nigel de Jong ooit bij Ajax beslist een groeibriljant, maar dan wel als aanvallende middenvelder. In die rol toonde hij bij Ajax een hoop flair waarbij hij ook af en toe prachtige en belangrijke doelpunten maakte. Voor mij een typische voetballer uit de Ajax-opleiding en ik voorzag voor hem een grote toekomst. Die grote toekomst heeft hij natuurlijk ook wel gekregen als speler van HSV, Manchester City en Oranje, maar wel zonder enige flair en creativiteit. Van creatieve en mooie voetballer bij Ajax is hij verworden tot een ordinaire, bikkelende bal-afpakker. Maar nogmaals, daarover kun je redetwisten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 oktober 2010 door Pietje -- |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
KAN IK HIERBIJ VERMELDEN DAT ALLE CRITICI OVER HET NEDERLANDS ELFTAL, HUN KANIS MOETEN HOUDEN ( na gister ) heb gvd de wedstrijd niet zelf gezien maar samenvatting... geniaal |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 - 13:19 schreef Aaaaight het volgende:KAN IK HIERBIJ VERMELDEN DAT ALLE CRITICI OVER HET NEDERLANDS ELFTAL, HUN KANIS MOETEN HOUDEN ( na gister ) heb gvd de wedstrijd niet zelf gezien maar samenvatting... geniaal de jong is weg he, creatief middenveld nu, dus het is precies zoals de critici zeiden dus hadden ze gelijk;) |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 - 16:18 schreef Afcarius het volgende:[..] de jong is weg he, creatief middenveld nu, dus het is precies zoals de critici zeiden dus hadden ze gelijk;) had het meer over dat het nl team lelijk voetbal speelde niet over de jong... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 - 13:19 schreef Aaaaight het volgende:KAN IK HIERBIJ VERMELDEN DAT ALLE CRITICI OVER HET NEDERLANDS ELFTAL, HUN KANIS MOETEN HOUDEN ( na gister ) heb gvd de wedstrijd niet zelf gezien maar samenvatting... geniaal In verband met een verjaardag heb ik vrijdagavond de wedstrijd van Oranje tegen Moldavië niet kunnen zien. In de krant heb ik gelezen en van mij zoon heb ik gehoord dat Nederland een voetbaltechnisch prima wedstrijd heeft gespeeld, waarin zij slechts vergaten om meer dan 1 doelpunt te maken. Gisterenavond heb ik wel gekeken: ik vond het een openbaring!! Met een gedreven Rafael van der Vaart op de plek van Nigel de Jong. Echt fantastisch. In plaats van een (af)breker een echte voetballer. Maar ook Wesley Sneijder, Klaas Jan Huntelaar en Ibrahim Afellay. Ook zag ik duidelijk weer een in vorm groeiende Gregory van der Wiel. Ik vond het een genot om naar te kijken. Ik hoop dat ook Bert van Marwijk goed gekeken heeft naar het verschil tussen Nigel de Jong en Rafael van der Vaart. Maar vooral ook naar de sfeer in het veld daardoor, zeg maar de beleving van de spelers. Pure spelvreugde! |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 - 16:18 schreef Afcarius het volgende:[..] de jong is weg he, creatief middenveld nu, dus het is precies zoals de critici zeiden dus hadden ze gelijk;) dat is echt klinklare bullshit wat je nu zegt. op het wk speelde we alleen maar tegen landen die met 10 man verdedigde en zweden probeerde gister gewoon te voetballen dat betekend dus dat je ruimte krijgt en dat is ideaal voor spelers zoals rafael en wesley |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 - 16:18 schreef Afcarius het volgende:[..] de jong is weg he, creatief middenveld nu, dus het is precies zoals de critici zeiden dus hadden ze gelijk;) En nu zijn de hoofdletters niet vervelend?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 06 oktober 2010 - 22:50 schreef Ikke_tik het volgende:[..] Omdat ze niet tegenover hem staan in het veld misschien... en dus inderdaad nog kúnnen (weg)lopen? :-) Enne Dani, ik ben 46. En ik weiger voetbalemoties te verwarren met kuddegedrag. De straf voor de Jong vind ik terecht... temeer van Marwijk hem al eerder heeft gewaarschuwd. Nóg mooier zou het zijn wanneer ook Man City er nog een schepje bovenop doet. Wellicht dringt het dan een keer tot hem door dat dit niet kan. Ik dacht altijd dat Nigel slimmer was dan z'n vader... tot afgelopen jaar dan. Volgens mij heeft zijn coach (Mancini?) zich al uitgelaten: hij staat volledig achter Nigel de Jong. Onbegrijplijk! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Overigens begrijp ik heel erg goed dat je in je elftal een bal-afpakker moet hebben. Maar dat hoeft toch niet gepaard te gaan met zo'n bruut geweld zoals Nigel de Jong toont? De allerbeste bal-afpakker op de Nederlandse velden was ooit Willy van de Kerkhof (PSV) ook wel de "stofzuiger" genaamd. Zelden zag ik van hem een ernstige overtreding! Tja, ik weet het... erg lang geleden... En onze Enoh doet het ook erg goed. Maar Nigel de Jong??? |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote: nee maar je dubbele vraagtekens wel?? wat loop je ineens te zeiken man.. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 - 19:47 schreef swennos het volgende:[..] dat is echt klinklare bullshit wat je nu zegt. op het wk speelde we alleen maar tegen landen die met 10 man verdedigde en zweden probeerde gister gewoon te voetballen dat betekend dus dat je ruimte krijgt en dat is ideaal voor spelers zoals rafael en wesley spanje met 10 man verdedigd? sorry hoor, heb ik gemist dan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: volgens mij doe jij dat zelf constant, nu draai ik het eens om, vervelend of niet??????????? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Gewoon 2 klasses beter dan Nl op het WK, en dat was echt niet nodig geweest, als Marwijk maar aanvallender had gespeeld |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
klopt remco.. maar dat zei ik al voor het WK.. we hadden VEEL meer kans gehad met aanvallend voetbal en huntelaar in de spits.. maar marwijkje is nogal laf.. wedden dat dejong er gewoon weer instaat volgende kwalificatie.. dan heb je nog nooit zoon gezeur gehad in de groep en in Nederland.. |
|
|
|