|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 - 10:11 schreef nummer10 het volgende:klopt remco.. maar dat zei ik al voor het WK.. we hadden VEEL meer kans gehad met aanvallend voetbal en huntelaar in de spits.. maar marwijkje is nogal laf.. wedden dat dejong er gewoon weer instaat volgende kwalificatie.. dan heb je nog nooit zoon gezeur gehad in de groep en in Nederland.. Denk niet dat van Persie zijn plek in de spits terug kan eisen...Huntelaar liet zien wie de enige echte spits van Oranje hoort te zijn. De Jong zal denk ik wel terug komen volgende wedstrijd. Marwijk is nogal standvastig in zijn team...wat eigenlijk ook te prijzen is. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 - 00:47 schreef Pietje het volgende:Overigens begrijp ik heel erg goed dat je in je elftal een bal-afpakker moet hebben. Maar dat hoeft toch niet gepaard te gaan met zo'n bruut geweld zoals Nigel de Jong toont? De allerbeste bal-afpakker op de Nederlandse velden was ooit Willy van de Kerkhof (PSV) ook wel de "stofzuiger" genaamd. Zelden zag ik van hem een ernstige overtreding! Tja, ik weet het... erg lang geleden... En onze Enoh doet het ook erg goed. Maar Nigel de Jong??? Eens Pietje. Wim Janssen was ook zo'n voetballer. Nooit zeuren als ie zelf werd getackeld, waardoor hij respect afdwong bij tegenstanders. Hij pakte zijn tegenstander altijd terug, maar wel fair. De scheidsrechters hadden respect voor Janssen, waardoor hij bij een iets te harde overtreding het voordeel van de twijfel kreeg. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 - 09:57 schreef remco k het volgende:[..] Gewoon 2 klasses beter dan Nl op het WK, en dat was echt niet nodig geweest, als Marwijk maar aanvallender had gespeeld Klopt. Als je ziet hoe Nederland dinsdag speelde....Ik weet zeker dat als Oranje zo had gespeeld tegen Spanje, dat we wereldkampioen waren geworden. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 - 10:11 schreef nummer10 het volgende:klopt remco.. maar dat zei ik al voor het WK.. we hadden VEEL meer kans gehad met aanvallend voetbal en huntelaar in de spits.. maar marwijkje is nogal laf.. wedden dat dejong er gewoon weer instaat volgende kwalificatie.. dan heb je nog nooit zoon gezeur gehad in de groep en in Nederland.. Het zou kunnen dat v.Marwijk de Jong weer in zijn elftal zet, maar dan wel als enkele verdedigende middenvelder. Je mag vd.Vaart nooit meer weghalen als de speler waar hij dinsdag speelde en v.Bommel mag je ook niet uit de basiself halen, dus.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 - 16:42 schreef alibabba het volgende:[..] Klopt. Als je ziet hoe Nederland dinsdag speelde....Ik weet zeker dat als Oranje zo had gespeeld tegen Spanje, dat we wereldkampioen waren geworden. Inderdaad, dus gewoon beginnen met Vaart en Bommel naast elkaar.
persoonlijk zie ik liever Snijder naast Bommel en Vaart op 10. Snijder is meer een verdeler van het spel, maar toch altijd met diepgang, en Vaart is toch net iets meer van de steekpass en een actie. En als Sneijder naast Bommel speelt krijgt hij meer ruimte om te schieten dan nu. De verschillen zijn vrijwel miniem, maar ik vind wel dat ze er zijn, maar eindelijk ziet Marwijk het nu ook eens.
Trouwens Alibabba, andere vraag, denk je dat Persie gewoon weer op 9 staat als hij weer fit is?? Ik hoop het helemaal niet, maar ik ben er bang voor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 - 16:45 schreef alibabba het volgende:[..] Het zou kunnen dat v.Marwijk de Jong weer in zijn elftal zet, maar dan wel als enkele verdedigende middenvelder. Je mag vd.Vaart nooit meer weghalen als de speler waar hij dinsdag speelde en v.Bommel mag je ook niet uit de basiself halen, dus.... De Jong moet gewoon de vervanger worden van Bommel, en de Zeeuw de vervanger van van der Vaart. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 - 18:14 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad, dus gewoon beginnen met Vaart en Bommel naast elkaar. persoonlijk zie ik liever Snijder naast Bommel en Vaart op 10. Snijder is meer een verdeler van het spel, maar toch altijd met diepgang, en Vaart is toch net iets meer van de steekpass en een actie. En als Sneijder naast Bommel speelt krijgt hij meer ruimte om te schieten dan nu. De verschillen zijn vrijwel miniem, maar ik vind wel dat ze er zijn, maar eindelijk ziet Marwijk het nu ook eens. Trouwens Alibabba, andere vraag, denk je dat Persie gewoon weer op 9 staat als hij weer fit is?? Ik hoop het helemaal niet, maar ik ben er bang voor. Voor het WK had ik er vrede mee dat v.Persie in de spits ging spelen, maar achteraf gezien heeft dit slecht uitgepakt. Het was trouwens niet alleen de schuld van v.Persie, want hij kreeg te weinig ondersteuning. Ik zou nu met Huntelaar of v.Nistelrooy in de spits gaan spelen. Verder ben ik van mening dat de beste spelers moeten spelen en het woord balans wil ik niet horen. V.Persie links, Robben rechts ( Kuyt bij blessure Robben ), Huntelaar nu 1e keus, Sneijder, vd.Vaart, v.Bommel, Wiel, Johnny, Mathijsen, Steek en dan de linksback. Ik vind dat daar Urby de kans moet krijgen, want ik vind hem geschikter op die plek dan Anita en Pieters. Wellicht is Drenthe ook een geschikte kandidaat voor de linksbackpositie. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 - 18:15 schreef remco k het volgende:[..] De Jong moet gewoon de vervanger worden van Bommel, en de Zeeuw de vervanger van van der Vaart. Dat je de Jong boven v.Bommel verkiest kan ik enigzins begrijpen, maar ik zou de voorkeur geven aan v.Bommel door zijn veelzijdigheid in zijn spel en zijn uitstraling. Bovendien kijken medespelers tegen hem op, waardoor sommige zich niet zo nadrukkelijk willen profileren en daardoor allemaal in de rij blijven lopen. Dat je de Zeeuw liever als vd.Vaart ziet, kan ik eerlijk gezegd helemaal niet begrijpen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Pieters is meer een echte verdediger dan dat Urby is, daarom zal Marwijk hem ook daar gaan laten spelen, en tegen Zweden was hij ook gewoon goed vond ik.
Huntelaar gewoon in de spits inderdaad, en daar een "tutti frutti" omheen (cruiyff heeft altijd gelijk toch?) met van Persie Robben Snijder en Vaart. Als dat geen goals oplevert gaat helemaal niks dat meer doen.
Met Robben in de rol van een "messi" Snijder en Vaart in de rol van Xavi en Iniesta en Persie in een vrije rol om Huntelaar heen, dan maak je iedere tegenstander helemaal gek, en hadden we denk ik ook het WK kunnen winnen met mooi voetbal. |
|
|
|
|
|