BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Een 'Ouderwets kolkende Kuip'

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Feyenoord-010
 Feyenoord-010 - donderdag 14 oktober 2010 - 16:16   quote  deeplink  
Een 'Ouderwets kolkende Kuip'

'Als het vuurtje ontstoken is, dan kan het spoken en dan gaat het ook echt spoken' een zin van Pierre van Hooijdonk. Deze zin bestempelde de hele wedstrijd. Wat een ongelofelijke sfeer er toen van de tribunes afrolde, ONBESCHRIJFELIJK, zelfs niet met de mooiste woorden. 'Passie, strijd en kippenvel' zijn misschien wel de woorden die het dichts bij dat gevoel komen.

24 maart, 20:40
Een nu al kolkende kuip zingt het 'Mijn Feyenoord' uit volle borst, de kippenvel trok al over het lijf. Een prachtige ambiance zorgde voor een nog mooiere opening. Het was 20:44 toen het 'Mijn Feyenoord' werd afgewisseld met het geroffel en ons 'Hand in Hand'.

Fakkels,spandoeken, werplinten en veel meer, lieten zien dat er maar 1 supportersgroep is die zoveel emotie kan los maken en dat is Het Legioen. 12 Minuten later, werd eens te meer duidelijk dat het in De Kuip een chaos kan worden. De opkomst was mooi, maar de 12 minuut ging er driedubbel overheen! Tientallen fakkels,stroboscopen en ander vuurwerk leverde een waar spektakel op. Helaas was de ruststand 0-1 voor Twente. Dat was een reden voor Het Legioen om nog meer en harder achter de ploeg te gaan staan. De tweede helft ging Het legioen door, en nog harder dan voorheen,want Feyenoord had Het Legioen nodig. Dat leidde al snel tot de 1-1. Het 'Hand in Hand' werd er ingegooid en zelfs op EE ging iedereen mee, kippenvel en een trillende Kuip leverde één van de mooiste Feyenoord momenten op. Het spookte!

Het Legioen ging onverhinderd door en de spelers zorgde ervoor dat Twente totaal niet aan spelen toe kwam. Het was de 83e minuut toen de Kuip letterlijk beefde en trilde. Een goal van Roy ??das Phantom?? Makaay zette de Kuip helemaal op zijn kop! Een golf van geluid kwam er uit de monden van duizenden mensen, het gejuich liet de kuip trillen op zijn grondvesten, een ware aardbeving vond er plaats, een 10 op de schaal van Richter. De laatste minuten waren ONBESCHRIJFELIJK! Totale gekte! Met het eindsignaal en het 'You'll never walk alone' liep deze avond ten einde, maar niet zonder gevoel. De supporters en ook andere mensen verlieten het stadion met een trots en een prachtig gevoel, 'Het Feyenoord gevoel'.

Aankomende zaterdag speelt Feyenoord opnieuw tegen Twente, dit keer zonder de 12e minuut. Maar ook zonder deze 12e minuut kan het kolken in de Kuip. De 12e man zijn wij en niemand anders. Natuurlijk regelde FRL super dingen, maar het moet niet zo zijn dat als zij er niet zijn, Het Legioen er dan ook niet is. Wij horen er te staan en te laten zien, dat een aantal hersenloze in het Maasgebouw het Legioen niet kapot kan maken!

Laat het kolken zaterdag, laat je horen en laat Twente zien van wie het 'You'll never walk alone' behoort te zijn en hoe je het hoort te zingen, in plaats van hun aparte en lelijke versie. Laat het de ommekeer zijn voor Feyenoord en laat dat door Het legioen komen. 'Passie,strijd & kippenvel' drie woorden, die moeten herinneren aan een prachtige avond, zoals aankomende zaterdag.
Feyenoord, Feyenoord, wat gaan we doen vandaag?
Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag!
We zullen ze laten beven, ze zullen wat beleven,
Feyenoord! Feyenoord! Feyenoord, olé!

Nick P
FR-Han
 FR-Han - donderdag 14 oktober 2010 - 16:58   quote  deeplink  
en uiteraard een supporters parade op in de vakken. een soort van polonaise ja. lijkt me wel cool. zodat we de feyenoord parade sfeer alvest te pakken krijgen!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 14 oktober 2010 - 17:07   quote  deeplink  
FEYENOORD, FEYENOORD
NIETS IS STERKER DAN DAT ENE WOORD
FEYENOORD
MIJN FEYENOORD

word 0-5
feyenoord-rotterdam
 feyenoord-rotterdam - donderdag 14 oktober 2010 - 17:44   quote  deeplink  
we verliezen met deze selectie niet verwachten dat feyenoord al hoop ik het van wel
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 14 oktober 2010 - 17:55   quote  deeplink  
gelijkspelletje
Xapter
 Xapter - donderdag 14 oktober 2010 - 18:00   quote  deeplink  
Ik ben blij dat ik niet verwacht dat we gaan winnen
het kan alleen meevallen

Vorig jaar de beker had ik na eerste helft ook geen gevoel dat we konden winnen, kijk je toch anders naar zo'n tweede helft!
Pakte uiteraard geweldig uit toen!
feyenoord-rotterdam
 feyenoord-rotterdam - donderdag 14 oktober 2010 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 - 18:00 schreef Xapter het volgende:
Ik ben blij dat ik niet verwacht dat we gaan winnen
het kan alleen meevallen

Vorig jaar de beker had ik na eerste helft ook geen gevoel dat we konden winnen, kijk je toch anders naar zo'n tweede helft!
Pakte uiteraard geweldig uit toen!
een makaay en gio hebben we niet meer als de jong scoorde tegen mulder was het over geweest(overigens savede mulder die bal geweldig)
Xapter
 Xapter - donderdag 14 oktober 2010 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 - 18:02 schreef feyenoord-rotterdam het volgende:

[..]

een makaay en gio hebben we niet meer als de jong scoorde tegen mulder was het over geweest(overigens savede mulder die bal geweldig)
nee, daarom!
verwacht ook niet dat we gaan winnen!
maar daarom zou het weer een lekker avondje kunnen worden!
KKL
 KKL - vrijdag 15 oktober 2010 - 15:13   quote  deeplink  
ik kan niet zo goed zingen
KKL
 KKL - vrijdag 15 oktober 2010 - 15:23   quote  deeplink  
ideetje voor spandoek!!!

THE VOICE OF HOLLAND
----HET LEGIOEN----

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Een 'Ouderwets kolkende Kuip'









0.0057039