|
|
|
remco k
|
|
|
Ik wil helemaal geen paniek zaaien of wat dan ook.
Maar ik zit net voetbalinsite te kijken, en normaal spreekt Derksen niks anders dan poep.
Maar dit keer sprak hij over AJAX, en alles wat hij zegt klopte gewoon helemaal. Jol is geen AJAX trainer/man, hij speelt volledig zonder visie, alle aankopen zijn oude raiola mannen.
v/d Gijp zegt, en daar heeft hij gelijk in, het is bij AJAX gewoon alle ballen richting Suarez, en dan zien we wel weer verder, er wordt vrijwel niet van achteruit opgebouwd, er wordt weinig vanuit het middenveld gecreerd, ern er schuiven vrijwel geen spelers vanuit het middenveld richting de spits, en erger nog, waar is onze inschuivende verdediger gebeleven???? iets waar AJAX beroemd mee is geworden.
En dan heb ik het nog niet eens over de buitenspelers die ontbreken, en i.p.v. een jonge buitenspeler de kans te geven in de vorm van Jozefzoon en/of Ozbiliz, laat Jol de 200KG zware Mido spelen, Alderweireld eraf omdat hij Ooijer weer even aan het publiek wil laten zien. Nee sorry, maar dit is mijn AJAX niet meer.
Waar zijn de voorzetten vanaf de zijkant nadat de tegenstander 4 keer is dolgedraaid gebleven? Waar zijn de steekpasses van een ECHTE nummer 10 gebleven? Waar zijn de combinaties van weleer gebleven?
Alles draait om een opvlieging van 1 van de betere spelers bij ajax, an als er daar 1/2 niet van in vorm zijn, dan verliezen we direct de wedstrijd.
Ik weet het, ik heb er al zoveel over gezegd, en je zal er vast weer moe van worden, maar CRUIJFF moet terug worden gehaald naar AJAX.
Alles en iedereen moet oprotten bij ONS AJAX, en Cruijff moet volledig de vrije hand worden gegeven. Rijkaard zit op een dood spoor in Turkije, laat Cruijff hem aub terug halen naar ONS AMSTERDAM.
CRUIJFF HEEFT AJAX GROOT GEMAAKT, HIJ HEEFT HET RECHT, MAAR OOK DE PLICHT HET TE DOEN.
Supporters die het er niet mee eens zijn, en blind blijven roepen dat Jol ons die derde ster gaat brengen, OPEN JE OGEN AUB.
Wij als supporters moeten ons echt gaan verenigen, ik weet niet hoe, maar het moet echt gaan gebeuren, zeg maar wat we moeten doen en ik ben er bij, ik wil er echt alles wel voor doen. maar het moet nu eens gaan gebeuren, IK WIL FEYENOORD NIET ACHTERNA!!!!! Of willen jullie dat soms wel..
Als jullie ideeen hebben, meld het en we gaan er iets mee doen. |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Nou dan stel ik voor dat jij het lekker gaat opknappen daaro... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Remco, wat is er met je aan de hand?? Ik geef toe, dat ik op dit moment weinig begrijp van de verandering van de tactiek bij Ajax. Dat kun je Martin Jol inderdaad kwalijk nemen. Maar het was ook Martin Jol die ons Ajacieden het hart sneller deed kloppen (van opwinding) tijdens de tweede helft van het vorig seizoen na de winterstop. Het zit hem (volgens mij) in het feit dat veel spelers, na het WK, slechts een korte vakantie hebben gehad en nu, met name door vermoeidheid, nog niet de vorm hebben van die tweede seizoenshelft plus het vertrek van de o zo belangrijke Pantelic. Die speler is door velen hier fors onderschat. Juist hij, met zijn specifieke manier van spelen, zorgde ervoor dat bijvoorbeeld Siem de Jong kon excelleren, nu een speler die onder dat niveau van vorig jaar opereert. En natuurlijk ligt het ook aan de andere speelwijze van Ajax tot op dit moment. En verder moet ik bekennen dat ik nooit, maar dan ook nooit naar Johan Derksen kijk of luister. Die man praat veel te vaak regelrechte onzin. En dat Johan Cruijff aan het Ajax-toneel moet verschijnen, eventueel met Frank Rijkaart, dat roep ik ook al heel lang! |
|
|
|
|
wup von dutch
|
|
|
hidink TD en co trainer en johan voorzitter !!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: lekker inhoudelijke reactie, maar jij vind blijkbaar dat het allemaal fantastisch gaat bij AJAX |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Derksen en van der Gijp... lekker belangrijk... |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Ik moet toch altijd vreselijk lachen om Johan Derksen.Ik mag hem wel. Wel jammer dat Kraaij weg is niet dat ik hem zo leuk vond.Maar mis de ruzies tussen die 2 hahaha. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Pietje,
Ik ben vergeten te melden, dat ik Jol heel hoog heb zitten als Trainer, maar niet voor AJAX, het feit dat hij een hele goede prestatie heeft geleverd verbloemd heel erg veel bij AJAX, want ondanks dat AJAX veel won afgelopen 2e seizoenshelft, was het echte voetbal veel vaker niet aanwezig. En persoonlijk zie ik liever het echte AJAX voetbal weer terug, en ga zonder problemen samen met AJAX door een heel diep dal, om er uiteindelijk weer bovenop te komen, dan dat ik de derde ster bewonder. Het voetbal wordt steeds defensiever onder Jol, en dat is wat mij echt zorgen baart, ik ben supporter van AJAX om het spel en de uitstraling die ze altijd hebben gehad. Wat is dat nog waard als geen van die elementen nog aanwezig zijn.
Ik maak me steeds meer zorgen (ik weet het, ik laat het ook veel weten:-)) 23 miljoen Euro verlies, en er wordt niet meer des AJAX gevoetbald.
Cruijff heeft niet het eeuwige leven, en we moeten gebruik van hem maken zolang dat nog mogelijk is. Als AJAX zelf dit niet kan inzien, dan moet het maar door de supporters geeist gaan worden....
Ik zie hier regelmatig verschillende supporters posten, die doen voorkomen alsof ze bij de supportersverenigingen zitten, en altijd roepen ook zij om Cruijff.
Cruijff heeft de bal zelf weer opgegooid, maar niemand die het balletje inkopt. En ik hoop gewoon dat AJAX deze waarschijnlijk laatste kans met beide handen pakt.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: daar gaat het niet om, helemaal niet, maar ze zeggen nu wel de waarheid. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Gaan we hier een voormalig Cambuur-prutser en een clown -met een chronisch tekort aan ruggegraat tijdens zijn carrière- serieus nemen?
Kom op zeg. Ga lekker slapen... morgen weer een wedstrijd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 oktober 2010 door Ikke_tik -- |
|
|
|
|
Robertos90
|
|
|
Hopen dat van den boog beschuldigt word bij de the entertainent group mag die niet bij ajax meer werken omdat het op de beurs zit Dan keje molenaar binnenhalen en die belt cruijff wel |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Oh ja... en Cruyff komt niet eens de bank uit om Ajax te "redden". Die lult slechts schertsfiguren zoals Bruins Slot terug naar de club. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 oktober 2010 - 22:41 schreef Ikke_tik het volgende:Gaan we hier een voormalig Cambuur-prutser en een clown -met een chronisch tekort aan ruggegraat tijdens zijn carrière- serieus nemen? Kom op zeg. Ga lekker slapen... morgen weer een wedstrijd. Daar gaat het helemaal niet om, snap je dat dan niet, of wou je zeggen dat er echt des ajax wordt gespeeld??? dat we veel goede jeugd laten doostromen onder Jol, veel met vleugelspelers en lekker aanvallend??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 oktober 2010 - 22:43 schreef Ikke_tik het volgende:Oh ja... en Cruyff komt niet eens de bank uit om Ajax te "redden". Die lult slechts schertsfiguren zoals Bruins Slot terug naar de club. Volgens mij heeft hij 3 weken geleden duidelijk aangegeven dat hij het heel graag wil doen, maar dan wel op zijn manier. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Wat wil je dan, dat JC de C1 laat doorstromen?
En zijn manier is alles buiten tiefen wat niet in zijn straatje zwamt... dus de Bruins Slotjes etc terug... Niet voor niets dat van Basten de boot af hield...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 oktober 2010 door Ikke_tik -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 oktober 2010 - 22:45 schreef Ikke_tik het volgende:Wat wil je dan, dat JC de C1 laat doorstromen? En zijn manier is alles buiten tiefen wat niet in zijn straatje zwamt... dus de Bruins Slotjes etc terug... Niet voor niets dat van Basten de boot af hield... En van Basten is flink geslaagd in zijn opzet?
Cruijff wil wel iets meer dan de Slotjes terug, (lekker denigerend trouwens).
Cruijff heeft met zijn kennis veel betekend voor Nl en AJAX, hij heeft zo'n beetje de gehele jeugdopleiding van Barcelona opgezet en heeft zijn taktiek kunnen overbrengen op de laatste 2 trainers van Barca, volgens mij speelt Barca leuk voetbal toch? Cruijff is de ajacied met veruit het meeste verstand van voetbal, hij wordt overal ter wereld op handen gedragen, maar hij is niet welkom bij AJAX.
AJAX is AJAX niet meer, en dat moet veranderen, het is namelijk ook de enige manier om weer eens wat in Europa te gaan betekenen, en kom aub niet aan met smoesjes over grote begrotingen in het buitenland en weet ik wat voor smoesjes allemaal nog meer verzonnen worden.
Dat is namelijk altijd al zo geweest, en AJAX kon zich juist op haar eigen manier van spelen en opleiden juist onderscheiden. |
|
|
|
|
Drukwerk1968
|
|
|
Wat een paniekzaaierij zeg. Men stelde namelijk ook dat Ajax goed voetbalde. Ajax is op de weg terug en is druk bezig orde op zaken te stellen. Alleen gaat dat nooit snel genoeg. De veranderingen die Cruijff wil zijn ook niet haalbaar. Er staat steeds meer eigen jeugd en kapitaal op het veld. Men moet ook niet vergeten dat de wereld om Nederland steeds meer geld heeft dus steeds vroeger alles wegkoopt en wij daar niet tegen op kunnen concureren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vroeger had Milan, Real Manutd ook veeeel meer geld dan AJAX.
AJAX is helemaal niet op de weg terug, dat lijkt alleen maar zo, het gaaat mij ook niet om het voetbal van nu. AJAX speelt zonder inspiratie, en het positiespel is al jaren niet des AJAX.
Nogmaals, Jol is een hele goede trainer, maar geen AJAX trainer.
Welke dingen die Cruijff wil zijn dan niet haalbaar?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 18 oktober 2010 - 22:37 schreef remco k het volgende:Pietje, Ik ben vergeten te melden, dat ik Jol heel hoog heb zitten als Trainer, maar niet voor AJAX, het feit dat hij een hele goede prestatie heeft geleverd verbloemd heel erg veel bij AJAX, want ondanks dat AJAX veel won afgelopen 2e seizoenshelft, was het echte voetbal veel vaker niet aanwezig. En persoonlijk zie ik liever het echte AJAX voetbal weer terug, en ga zonder problemen samen met AJAX door een heel diep dal, om er uiteindelijk weer bovenop te komen, dan dat ik de derde ster bewonder. Het voetbal wordt steeds defensiever onder Jol, en dat is wat mij echt zorgen baart, ik ben supporter van AJAX om het spel en de uitstraling die ze altijd hebben gehad. Wat is dat nog waard als geen van die elementen nog aanwezig zijn. Ik maak me steeds meer zorgen (ik weet het, ik laat het ook veel weten:-)) 23 miljoen Euro verlies, en er wordt niet meer des AJAX gevoetbald. Cruijff heeft niet het eeuwige leven, en we moeten gebruik van hem maken zolang dat nog mogelijk is. Als AJAX zelf dit niet kan inzien, dan moet het maar door de supporters geeist gaan worden.... Ik zie hier regelmatig verschillende supporters posten, die doen voorkomen alsof ze bij de supportersverenigingen zitten, en altijd roepen ook zij om Cruijff. Cruijff heeft de bal zelf weer opgegooid, maar niemand die het balletje inkopt. En ik hoop gewoon dat AJAX deze waarschijnlijk laatste kans met beide handen pakt.... De tactiekwijziging, inderdaad, tegenwoordig behoorlijk defensiever, is mij uiteraard ook opgevallen. Ik ben daar beslist niet blijer van geworden. Het zal Europees wel "modern" zijn, maar het is - zoals jij terecht ook schrijft - niet des Ajax. Ook ik wil niks liever dan een vol op de aanval spelend Ajax zien, zoals destijds met spelers als Marc Overmars en Finidi George. Dat was smullen! Toch? Maar dat soort spelers hebben we helaas niet meer, dus moet Martin Jol roeien met de riemen die hij heeft. Ik ben er echt van overtuigd dat, wanneer de spelers weer naar hun vorm van de tweede seizoenshelf groeien (De Zeeuw, De Jong, Emanuelson, van der Wiel, Eriksen, het zijn er nogal wat...) dan kan er weer iets moois gaan gebeuren met ons cluppie. Dat verwacht ik zeker. Wat betreft Johan Cruijff heb je harstikke gelijk. Nogmaals, dat schreef ik ook al vaak. Laten de heren op het pluche nou eens de schaamte en de trots van zich afschudden en laat één van hen gewoon Cruijff eens bellen om te gaan praten. Maar ja, wie is er nu voorzitter? De baas? Inderdaad Uri Coronel, de man die zo'n duidelijk rapport over Ajax heeft geschreven, over hoe het anders en beter kan of zou moeten. En wat heeft Coronel daar zelf van uitgevoerd?? Helemaal noppes! Hij heeft figuren als Rik van den Boog, Henri van der Aat en Jeroen Slop om zich heen verzameld, pure academisch gevormde managers (ja dat zeg ik, eveneens academisch gevormd) die te veel, of eigenlijk alleen maar commercieel denken en handelen en de sportieve prestaties naar de achtergrond hebben gedirigeerd. Ajax is door de beursgang van destijds (inderdaad, nog voordat Coronel en de zijnen aan de macht kwamen) een bedrijf geworden, waarin de aandeelhouders aanzienlijk belangrijker zijn geworden dan wij, de supporters. En dat doet pijn. Heel erg veel pijn. Johan Cruijff, de voetbalkenner bij uitstek kan door dat commerciële gedachtegoed heen prikken en dat weten de heren managers bij Ajax maar al te goed. Johan Cruijff benadert problemen kijkend door een voetbal-bril en kijkt minder naar verlies- en winstcijfers. Vandaar dat zij, de managers, niet het lef zullen hebben om Cruijff te benaderen, immers dan zouden zij, de bobo's, zichzelf in de voet schieten en wellicht door Cruijff op de een of andere manier aan de kant geschoven kunnen worden. En dat willen zij niet... Dus zullen die bobo's het laten zoals het is. Helaas. Maar diezelfde bobo's bepalen wel dat de prijs van ons kaartje, passe-partout en seizoenskaart (flink) omhoog gaat. Hè, hè, het was een heel verhaal, maar ik moest het even kwijt. Amen! |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op maandag 18 oktober 2010 - 23:13 schreef Pietje het volgende:[..] De tactiekwijziging, inderdaad, tegenwoordig behoorlijk defensiever, is mij uiteraard ook opgevallen. Ik ben daar beslist niet blijer van geworden. Het zal Europees wel "modern" zijn, maar het is - zoals jij terecht ook schrijft - niet des Ajax. Ook ik wil niks liever dan een vol op de aanval spelend Ajax zien, zoals destijds met spelers als Marc Overmars en Finidi George. Dat was smullen! Toch? Maar dat soort spelers hebben we helaas niet meer, dus moet Martin Jol roeien met de riemen die hij heeft. Ik ben er echt van overtuigd dat, wanneer de spelers weer naar hun vorm van de tweede seizoenshelf groeien (De Zeeuw, De Jong, Emanuelson, van der Wiel, Eriksen, het zijn er nogal wat...) dan kan er weer iets moois gaan gebeuren met ons cluppie. Dat verwacht ik zeker. Wat betreft Johan Cruijff heb je harstikke gelijk. Nogmaals, dat schreef ik ook al vaak. Laten de heren op het pluche nou eens de schaamte en de trots van zich afschudden en laat één van hen gewoon Cruijff eens bellen om te gaan praten. Maar ja, wie is er nu voorzitter? De baas? Inderdaad Uri Coronel, de man die zo'n duidelijk rapport over Ajax heeft geschreven, over hoe het anders en beter kan of zou moeten. En wat heeft Coronel daar zelf van uitgevoerd?? Helemaal noppes! Hij heeft figuren als Rik van den Boog, Henri van der Aat en Jeroen Slop om zich heen verzameld, pure academisch gevormde managers (ja dat zeg ik, eveneens academisch gevormd) die te veel, of eigenlijk alleen maar commercieel denken en handelen en de sportieve prestaties naar de achtergrond hebben gedirigeerd. Ajax is door de beursgang van destijds (inderdaad, nog voordat Coronel en de zijnen aan de macht kwamen) een bedrijf geworden, waarin de aandeelhouders aanzienlijk belangrijker zijn geworden dan wij, de supporters. En dat doet pijn. Heel erg veel pijn. Johan Cruijff, de voetbalkenner bij uitstek kan door dat commerciële gedachtegoed heen prikken en dat weten de heren managers bij Ajax maar al te goed. Johan Cruijff benadert problemen kijkend door een voetbal-bril en kijkt minder naar verlies- en winstcijfers. Vandaar dat zij, de managers, niet het lef zullen hebben om Cruijff te benaderen, immers dan zouden zij, de bobo's, zichzelf in de voet schieten en wellicht door Cruijff op de een of andere manier aan de kant geschoven kunnen worden. En dat willen zij niet... Dus zullen die bobo's het laten zoals het is. Helaas. Maar diezelfde bobo's bepalen wel dat de prijs van ons kaartje, passe-partout en seizoenskaart (flink) omhoog gaat. Hè, hè, het was een heel verhaal, maar ik moest het even kwijt. Amen! ik ben het met je eens dat coronel niet veel van zijn rapport heeft uitgevoerd. (bij welke club in nederland lag ook zo'n mooi rapport)Maar ik vraag me af JC het wel allemaal op orde krijgt. Volgens mij was hij er ook bij toen van Basten aan het kopen sloeg.Na enkele dagen (weken) haakte hij af. Barcalona speelt dan wel mooi voetbal maar heeft ook een gigantisch verlies geleden. Nog maar niet te spreken over de schuld die ze hebben. ik denk dat het niet gemakkelijk is een voetbalclub te leiden. Je moet zorgen dat je geen verlies lijden. Je moet van de supporters je beste spelers houden elk jaar kampioen worden en CL spelen, maar je mag geen hoge toegangsprijs vragen. Terwijl als je naar een top concert gaat ook gauw 100 euro kwijt bent. En dan heb je nog met allerlei machten binnen de club te maken.
Dan nog even dit ik denk dat ze niet aan de aandeelhouders hoeven te denken. volgens mij zijn de meeste aandelen in bezit van supporters die de club een warm hart toe dragen. voor investeerders is het aandeel gewoon niets waard. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 18 oktober 2010 - 23:35 schreef soccer het volgende:[..] ik ben het met je eens dat coronel niet veel van zijn rapport heeft uitgevoerd. (bij welke club in nederland lag ook zo'n mooi rapport)Maar ik vraag me af JC het wel allemaal op orde krijgt. Volgens mij was hij er ook bij toen van Basten aan het kopen sloeg.Na enkele dagen (weken) haakte hij af. Barcalona speelt dan wel mooi voetbal maar heeft ook een gigantisch verlies geleden. Nog maar niet te spreken over de schuld die ze hebben. ik denk dat het niet gemakkelijk is een voetbalclub te leiden. Je moet zorgen dat je geen verlies lijden. Je moet van de supporters je beste spelers houden elk jaar kampioen worden en CL spelen, maar je mag geen hoge toegangsprijs vragen. Terwijl als je naar een top concert gaat ook gauw 100 euro kwijt bent. En dan heb je nog met allerlei machten binnen de club te maken. Dan nog even dit ik denk dat ze niet aan de aandeelhouders hoeven te denken. volgens mij zijn de meeste aandelen in bezit van supporters die de club een warm hart toe dragen. voor investeerders is het aandeel gewoon niets waard. Hi soccer. Natuurlijk is er geen garantie dat Cruijff het 100% op orde krijgt, maar hij heeft wel een uitstekende kijk op het neerzetten van een organisatie, waarbij met name de jeugdopleiding centraal staat. Juist hem zou ik dat wel toevertrouwen, ook al omdat hij een oer-Ajacied is, die overal in de wereld deuren geopend krijgt, die voor anderen gesloten blijven. En supporters (ik zeker wel!) ben bereid (wat) meer te betalen voor mijn seizoenskaart als ik zeker weet dat Ajax jaar in, jaar uit voor de top gaat. Nu is het zo, dat Ajax enerzijds vaak zijn beste spelers moet verkopen om dreigende verliezen op te vangen, en anderzijds de prijzen verhoogt. Die beste spelers worden vervolgens vervangen door (iets) minder bekende spelers, in de hoop dat die minderen het bij Ajax toch ook weer gaan "maken". Daarin is Ajax overigens niet de enige club in Nederland... Het is wel een beetje dubbel. Immers, bij de supermarkt betaal je voor een huismerk in principe ook wat minder dan voor een "A-merk". Begrijp me niet verkeerd, soccer, ik zal Ajax altijd blijven steunen, door dik en dun, want Ajax zit al erg lang in mijn genen! Maar kritisch ben ik wel naar het bestuur/management. En wat betreft de aandeelhouders, zeker, wij de supporters hebben de nodige "aandelen Ajax" maar die vele miljoenen die daarmee gepaard gaan/gingen, kunnen nooit door de supporters alleen zijn opgehoest. Er zullen investeerders genoeg zijn die er ooit wel degelijk iets in zagen. Nou ja, laten we maar hopen op een zonnige toekomst voor onze mooie club! Aan ons zal het niet liggen :-) |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2010 door thomASS -- |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
foutje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2010 door thomASS -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Als.. let op als... hij ons dit jaar de 3e ster bezorgt en overwintering in de CL dan ben ik daarna de eerste die gaat zeiken dat het anders moet oké?
Rust binnen Ajax lijkt mij wenselijker dan al dat gehannes eromheen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 oktober 2010 - 23:35 schreef soccer het volgende:[..] ik ben het met je eens dat coronel niet veel van zijn rapport heeft uitgevoerd. (bij welke club in nederland lag ook zo'n mooi rapport)Maar ik vraag me af JC het wel allemaal op orde krijgt. Volgens mij was hij er ook bij toen van Basten aan het kopen sloeg.Na enkele dagen (weken) haakte hij af. Barcalona speelt dan wel mooi voetbal maar heeft ook een gigantisch verlies geleden. Nog maar niet te spreken over de schuld die ze hebben. ik denk dat het niet gemakkelijk is een voetbalclub te leiden. Je moet zorgen dat je geen verlies lijden. Je moet van de supporters je beste spelers houden elk jaar kampioen worden en CL spelen, maar je mag geen hoge toegangsprijs vragen. Terwijl als je naar een top concert gaat ook gauw 100 euro kwijt bent. En dan heb je nog met allerlei machten binnen de club te maken. Dan nog even dit ik denk dat ze niet aan de aandeelhouders hoeven te denken. volgens mij zijn de meeste aandelen in bezit van supporters die de club een warm hart toe dragen. voor investeerders is het aandeel gewoon niets waard. Cruijff heeft bij Barcelona ook altijd gepleit om bijvoorbeeld geen Villa, of Zlatan te kopen.
Wist je dat een groot deel van de schulden bij Barca komt uit de tijd van van Gaal??, die wou namelijk alle Nl spelers die kant op hebben, die heeft echt heel veel geld uitgegeven, als je daar de transfersom van Zlatan en Villa bij opteld, dan ben je al een heel eind op weg. Daar is Cruijff absoluut niet verantwoordelijk te noemen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 07:53 schreef Ride het volgende:Als.. let op als... hij ons dit jaar de 3e ster bezorgt en overwintering in de CL dan ben ik daarna de eerste die gaat zeiken dat het anders moet oké? Rust binnen Ajax lijkt mij wenselijker dan al dat gehannes eromheen. Ok dat kan dus ook een keuze zijn, jammer want ik had echt gedacht dat het overgrote deel van onze supporters dit wel zouden steunen... |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 19:17 schreef remco k het volgende:[..] Cruijff heeft bij Barcelona ook altijd gepleit om bijvoorbeeld geen Villa, of Zlatan te kopen. Wist je dat een groot deel van de schulden bij Barca komt uit de tijd van van Gaal??, die wou namelijk alle Nl spelers die kant op hebben, die heeft echt heel veel geld uitgegeven, als je daar de transfersom van Zlatan en Villa bij opteld, dan ben je al een heel eind op weg. Daar is Cruijff absoluut niet verantwoordelijk te noemen ik heb een jaar of wat geleden anders een televisieprogramma gezien over Barcalona waarin hun financiele problemen aan de orde kwamen. Die werden toen weggewerkt. dit was in de tijd van Rijkaard. Daarna is het toch weer verkeerd gegaan. Waarschijnlijk om aan de europese top te kunnen blijven. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik had even de tijd om dit topic goed door te lezen en ik ben het met alles eens wat Remco verteld heeft. Ik ga me voorbereiden op de wedstrijd van vanavond en ik kom er één dezer dagen zeker op terug. |
|
|
|
|
Pema
|
|
|
Remco
Ik was altijd een enorme Cruijff fan. Helaas heeft hij meerdere malen mijn vertrouwen...vul het zelf maar in.
Neemt niet weg dat ik je wil steunen om eindelijk Cruijff bij Ajax de vrije hand te geven, want hij wordt er niet jonger op! |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
met het geld wat we krijgen als de dragende spelers weggaan kunnen we gewoon een nieuwe dragende speler kopen. Dat is ALTIJD nog gebeurd. En als hij niet te koop is, dan stroomt er wel eentje door uit de jeugd. Wie weet wordt jozefzoon wel de revelatie van dit seizoen netzoals siem de jong vorig seizoen, had niemand kunnen denken.
We blijven sowieso aan de top van de eredivisie, europees nivo is een heel ander verhaal.. Maargoed, daar is dehele eredivisie mede schuldig aan.
en remco " Alles en iedereen moet oprotten bij ONS AJAX, en Cruijff moet volledig de vrije hand worden gegeven. Rijkaard zit op een dood spoor in Turkije, laat Cruijff hem aub terug halen naar ONS AMSTERDAM."
ik vindt niet dat bijvoorbeeld Dennis bergkamp moet oprotten bij ons ajax, of doel je hierbij alleen op Ajax 1? Ik denk dat er best wel mensen met visie inzitten, alleen moet er wel een hoop veranderen dat ben ik met je eens. Laten we hopen dat we in de winterstop de selectie een beetje bijelkaar houden, en laten we hopen dat het geld dit keer goed besteed wordt, ipv die 16 (!) miljoen voor sulejmani wat hij , hoeveel talent hij ook heeft, nooit waard is natuurlijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 20:19 schreef Afcarius het volgende:met het geld wat we krijgen als de dragende spelers weggaan kunnen we gewoon een nieuwe dragende speler kopen. Dat is ALTIJD nog gebeurd. En als hij niet te koop is, dan stroomt er wel eentje door uit de jeugd. Wie weet wordt jozefzoon wel de revelatie van dit seizoen netzoals siem de jong vorig seizoen, had niemand kunnen denken. We blijven sowieso aan de top van de eredivisie, europees nivo is een heel ander verhaal.. Maargoed, daar is dehele eredivisie mede schuldig aan. en remco " Alles en iedereen moet oprotten bij ONS AJAX, en Cruijff moet volledig de vrije hand worden gegeven. Rijkaard zit op een dood spoor in Turkije, laat Cruijff hem aub terug halen naar ONS AMSTERDAM." ik vindt niet dat bijvoorbeeld Dennis bergkamp moet oprotten bij ons ajax, of doel je hierbij alleen op Ajax 1? Ik denk dat er best wel mensen met visie inzitten, alleen moet er wel een hoop veranderen dat ben ik met je eens. Laten we hopen dat we in de winterstop de selectie een beetje bijelkaar houden, en laten we hopen dat het geld dit keer goed besteed wordt, ipv die 16 (!) miljoen voor sulejmani wat hij , hoeveel talent hij ook heeft, nooit waard is natuurlijk. Ik heb het vrijwel alleen over het bestuur en de raad van commisarisen, allemaal eruit, en opnieuw beginnen.
Sorry dat het wat hard overkomt, maar soms krijgt de emotie weleens de overhand. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Houdt toch eens op te zeiken allemaal. Ik wordt echt spuugzat van al dat gekanker en geouwehoer. Als ze overwinteren in de cl en kampioen worden dan is het allemaal weer hosanna. Dan is Jol perfect en spreekt niemand nog over Cruijff. Oranje speelt finale WK, en iedereen maar zeiken dat het allemaal niks was. De lol in dit spelletje verdwijnt voor mij en dat ligt meer aan de media en `zogenaamde fans en allesweters` dan aan de sport. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
En waarom het hele bestuur eruit? Het was van MvB die de centjes op gemaakt heeft en niet het bestuur! MvB eiste veel geld voor nieuwe spelers en het bestuur moest wel ja zeggen. Door al die miskopen en een Luque ed zijn de centjes nu op. Logisch toch! |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 20:41 schreef Per4manc het volgende:En waarom het hele bestuur eruit? Het was van MvB die de centjes op gemaakt heeft en niet het bestuur! MvB eiste veel geld voor nieuwe spelers en het bestuur moest wel ja zeggen. Door al die miskopen en een Luque ed zijn de centjes nu op. Logisch toch! moest het bestuur ja zeggen? dat ben ik niet met je eens. Ik wil graag een krachtig bestuur dat denkt aan de lange termijn en niet of de trainer wel zal aanblijven, want een uitzondering daargelaten, blijven de meeste trainers niet langer dan 1 of 2 jaar. De centjes zijn niet op. het bestuur maakt pas op de plaats wat goed is.
En tuurlijk zijn we allemaal in euforie als jol de titel pakt en overwinterd in de champions league. Ik vind jol ook een goede trainer. Je kunt zeggen wat je wil over de aankopen die hij heeft gedaan, maar pantelic was van grote waarde voor ajax. Pech voor lodeiro atouba kerlon en ze eduardo dat ze geblesseerd raakten.
Het lelijke van een voetbal seizoen is dat je eigenlijk pas achteraf een mening kan gaan vormen over de aangetrokken spelers..
En nu hopen dat we van auxerre winnen. rotfransen |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Dan had het bestuur MvB "de verlosser deel2" niet moeten aanstellen dus.Hij was toch volgens velen, waaronder Cruijff DE trainer voor Ajax.
De centjes zijn idd niet op. Een iets te zware reactie van mij kant. Ik denk dat ze het nu juist heel goed doen. Er breekt veel jeugd door en de gaten worden gevult met spelers die voor weinig komen, maar wel veel routine meenemen. En tuurlijk zijn dat mannen waarmee Jol (en diens zaakwaarnemer) vaker gewerkt hebben.
Laten we nou gewoon eens geen mening vormen en rustig afwachten wat komen gaat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 20:41 schreef Per4manc het volgende:En waarom het hele bestuur eruit? Het was van MvB die de centjes op gemaakt heeft en niet het bestuur! MvB eiste veel geld voor nieuwe spelers en het bestuur moest wel ja zeggen. Door al die miskopen en een Luque ed zijn de centjes nu op. Logisch toch! Het was het bestuur dat de centjes heeft opgemaakt, niet van BAsten, iedere trainer wil veel spelers kopen, en als dat niet door een bestuur wordt tegengehouden, dan gaat het snel de verkeerde kant op... |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Lul niet man, van Basten zou en moest "de man van 16 miljoen" hebben. Zo kun je alles wel recht praten wat krom is.
Totaal oninteressante discussie eigenlijk. Ajax draait mee in de NL top en staat zowaar in punten gelijk met AC Milan in de CL. Wat klaag je nou man? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 23:15 schreef Ikke_tik het volgende:Lul niet man, van Basten zou en moest "de man van 16 miljoen" hebben. Zo kun je alles wel recht praten wat krom is. Totaal oninteressante discussie eigenlijk. Ajax draait mee in de NL top en staat zowaar in punten gelijk met AC Milan in de CL. Wat klaag je nou man? Omdat dat mij totaal niet boeit, het voetbal is niet om aan te gluren, daar gaat het mij om, alles is gebasseerd op toeval, en de klasse van Suarez. Er zit totaal geen positiespel in, want als dat wel goed was geweest, dan staat AJAX vandaag met de rust 4-0 voor. De Zeeuw stond bijna de gehel wedstrijd vrij tussen de linies, en werd slechts een keer of 5 daar aangespeeld |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij als we winnen, maar als het voetbal heel goed is, dan gaat het winnen automatisch, en dat is nu niet bepaald zo |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Ach gossie, je gaat nu ook Jack van Gelder al napraten. Wat ben je ook een überpapegaai eigenlijk. Elders op dit forum loop je de polonaise met "we staan gedeeld tweede". Opportunist. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 23:19 schreef Ikke_tik het volgende:Ach gossie, je gaat nu ook Jack van Gelder al napraten. Wat ben je ook een überpapegaai eigenlijk. Elders op dit forum loop je de polonaise met "we staan gedeeld tweede". Opportunist. Ja de resultaten zijn goed, maar wil dat zeggen dat het voetbal goed is?? Of dat het des AJAX is??
Volgens mij roep ik dit trouwens al maanden, dus veel eerder dan van Gelder, kijk het forum maar eens na, dat heb je blijkbaar toch al gedaan, dan had je dit feit ook goed kunnen hebben voordat je oordeelt over iets waar je geen weet van hebt... |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Je zwamt van Gelder na over "de ruimte voor de Zeeuw"...
En verder wordt het tijd dat je Cruyff eens wat minder romantiseert. Het voetbal wat die voor ogen heeft, kan al zeker 10 jaar niet meer zo worden gespeeld. Dat verklaart ook waarom hij die hele periode al niets meer doet in het voetbal.
Natuurlijk was Ajax ooit dé ploeg met het mooiste voetbal, maar zelfs in 1995 was het spel grotendeels gebaseerd op zakelijkheid en geduld. Toen al een voorbode voor hoe modern voetbal er uit zou gaan zien. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Dat bedoel ik nou: Ajax is niet om aan te gluren. Oranje speelt de finale maar t'is allemaal maar niets. Mssn kun je beter Korfbal gaan supporten ofzo.
Welke ploegen vond je wel om naar te kijken dan? Alleen Barcelona, speelt mooi. Arsenal speelt soms mooi, maar wisseld dat af met draken van wedstrijden. Wat wil je nou man, Remko
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2010 door Per4manc -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 23:27 schreef Ikke_tik het volgende:Je zwamt van Gelder na over "de ruimte voor de Zeeuw"... En verder wordt het tijd dat je Cruyff eens wat minder romantiseert. Het voetbal wat die voor ogen heeft, kan al zeker 10 jaar niet meer zo worden gespeeld. Dat verklaart ook waarom hij die hele periode al niets meer doet in het voetbal. Natuurlijk was Ajax ooit dé ploeg met het mooiste voetbal, maar zelfs in 1995 was het spel grotendeels gebaseerd op zakelijkheid en geduld. Toen al een voorbode voor hoe modern voetbal er uit zou gaan zien. Daarom geeft de president van Barca ook meerdere keren aan dat de visie van Cruijff inclusief zijn advies gezorgd heeft voor de periode waar Barcelona inzit, volgens mij hebben ze met "zijn" voetbal aardig wat gewonnen, Guardiola en Rijkaard zijn "toevallig" ook nog bekenden van Cruijff.
Ik kijk CL trouwens op sport1, dus kijk geen Jack van Gelder. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 23:31 schreef Per4manc het volgende:Dat bedoel ik nou: Ajax is niet om aan te gluren. Oranje speelt de finale maar t'is allemaal maar niets. Mssn kun je beter Korfbal gaan supporten ofzo. Welke ploegen vond je wel om naar te kijken dan? Alleen Barcelona, speelt mooi. Arsenal speelt soms mooi, maar wisseld dat af met draken van wedstrijden. Wat wil je nou man. Gewoon voetbal zoals AJAX het kan en behoort te spelen, voetbal zoals het bedoeld is.
Overigens speelt Twente ook prima positiespel, misschien niet flitsend, maar het idee erachter is wel altijd hetzelde en goed. Bayern speelde afgelopen seizoen vrijwel perfect postiespel, Inter speelt bij vlagen perfect voetbal.
Real Madrid wordt steeds beter, en ook Chelsea speelt fantastisch positiespel.
De clubs spelen niet alles op de aanval, maar wel goed positiespel. En dat ontbreekt er al jaren aan bij AJAX. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 23:31 schreef remco k het volgende:[..] Daarom geeft de president van Barca ook meerdere keren aan dat de visie van Cruijff inclusief zijn advies gezorgd heeft voor de periode waar Barcelona inzi Het boeit mij geen zak wat de president van Barcelona vindt of roept. Spaanse clubvoorzitters zijn allemaal even corrupt als gestuiterd.
En het voetbal van juist Chelsea vind ik dus niet om aan te gluren... puur gebaseerd op defensief voetbal.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2010 door Ikke_tik -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 23:38 schreef Ikke_tik het volgende:[..] Het boeit mij geen zak wat de president van Barcelona vindt of roept. Spaanse clubvoorzitters zijn allemaal even corrupt als gestuiterd. En het voetbal van juist Chelsea vind ik dus niet om aan te gluren... puur gebaseerd op defensief voetbal. wat jij zegt geldt inderdaad, maar wel een jaar geleden, ze spelen tegenwoordig vrijwel alles op de helft van de tegenstander.
Maar ze spelen altijd wel goed positiespel, aanvallend of verdedigend maakt even niet uit, er zit een duidelijke organisatie in het elftal, en dat is bij AJAX niet zo. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 - 23:38 schreef Ikke_tik het volgende:[..] Het boeit mij geen zak wat de president van Barcelona vindt of roept. Spaanse clubvoorzitters zijn allemaal even corrupt als gestuiterd. En het voetbal van juist Chelsea vind ik dus niet om aan te gluren... puur gebaseerd op defensief voetbal. Eerst zeg je dat Cruijff niks heeft gepresteerd, dan blijkt dat het tegendeel waar is, en dan ga je roepen dat de boel corrupt is, wat heeft dat er mee te maken? trouwens heeft hij ook de jeugdopleiding bij BArca opgezet. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Ze tikken de bal nu op de helft van de tegenstander over drie meter naar elkaar toe. Tja, dat is organisatie... maar of je Ajax zo wilt zien spelen? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
PFFF VERMOEIEND.. Ik ga slapen.. remco suc6.. |
|
|
|