BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heracles - Ajax (30-10-2010 , 19:45): 1 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2010 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 - 23:16 schreef nummer10 het volgende:
klinkt stom maar ben net bij heracles geweest.. (ja kom uit Almelo) en mijn neefje had kaartjes gewonnen.. en dus TUSSEN de heracles supporters.. mjah best lastig om je in te houden hoor.. :d maar goed wat ik heb gezien is een ZEER zwak Ajax.. en heracles had gezien de eerste helft meer verdiend.. overwinning niet maar toch zeker niet zoon nederlaag.. voor de rest Lindgren Gratis weggeven + Dejong.. wat een waardeloze voetballers zijn dat zeg.. vooral Lindgren viel me op in negatief opzicht.. mooie goal dat wel maar voor de rest 0,0 inzet en liet CONSTANT zijn man Lopen.. ik snap ook niet dat Remko Ooijer een 6.5 geeft want hij is daadwerkelijk een mindere verdediger dan Alderweireld.. mooie goal weer maar voor de rest in verdedigend opzicht niet zoon goeie combinatie als Alder/Vertonghen Jol geeft het op te veel tegen goals maar die Vallen nu ook.. nu de vraag waarom.. kort gezegt MIDDENVELD IS WAAAAAARDELOOS ! en al helemaal met Lingren + Dezeeuw.. dus nu mijn Verzoek aan Jol GA HET AJAX SYSTEEM SPELEN !!!!!! niet dat hij dit leest maar toch.. hier ff een Tipje..

Steek

vdwiel alder vertonghen Emanuelson
enoh Lodeiro/Eriksen dezeeuw
suarez elham sulejmani

denk echt dat dit beter is mjah ..
Er zijn minder tegengoals sinds Ooijer daar staat, hij lijdt de verdediging, en zet mensen op hun plek, er zit trouwens een verschil tussen blijven hangen en op buitenspel spelen, want Ajax speelde gister gewoon niet op buitenspel, maar met Ooijer iets schuin achter VErtongen, Overigens was dat wel voor het eerst dit seizoen.

Als je verdedigend in principe weinig verkeerd doet, tegengoal is hier ook niet iemand zijn schuld. En aanvallend aardig wat goede passes het middenveld in geeft en ook scoort, dan speel je gewoon een ruime voldoende.

Overigens blijf je met jou opstelling verdedigend met 2 controleurs spelen, zowel Enoh als de Zeeuw, zijn geen half spelers, en denken vanuit een verdedigende rol. je zou dan eigenlijk ENoh eraf moeten halen, en de Zeeuw als enige controleur moeten laten spelen.
Dan kun je spelen volgens het Cruijff principe, en ja, dat lijkt een verkapte 4-4-2 opstelling, maar wel met echte buitenspelers.

Voorbeeld:
------------------Stekelenburg------------------

------------Alderweireld---Vertongen------------
V/D Wiel------------------------------Emanuelson
--------------------De Zeeuw--------------------
------------------------------------------------
Jozefzoon------------------------------Sulejmani
------------------Eriksen/Lodeiro---------------
------------Suarez---------------El Hamdaoui----

Op deze manier, kun je extreem aanvallend spelen, en heb je toch ook de mogelijkheid om mensen achter de bal te houden, zodra je teveel mensen voor de bal gaat krijgen, nemen ook je afspeelmogelijkheden af, en wat heel belangrijk is, zo kun je het veld extreem groot houden, maar bij balverlies toch ook makkelijk knijpen zodat de tegenstander onmogelijk kan opbouwen.

ZO speelde Cruijff in Barcelona, en ook Bij Ajax, en ook v Gaal heeft heel erg veel wedstrijden zo gespeeld, al valt het daar minder op, omdat Overmars nog dieper stond, en 1 van de twee spitsen zich heel veel liet terugzakken, als versterking op het middenveld.

Ach, ik ben al weer flink aan het doordraven:):) misschien iets voor een andere discussie/topic
dege
 dege - zondag 31 oktober 2010 - 12:53   quote  deeplink  
tegen heereveen was het balbezit ook minder voor ajax, 31 tegen 69. Toch wint Ajax die pot. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, als ze maar blijven winnen en dan gaat het vanzelf ook wel beter lopen. Nu op naar Auxerre, waar ook weer het resultaat voorop staat.
alibabba
 alibabba - zondag 31 oktober 2010 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 - 23:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

is de laatste wedstrijd van het seizoen...
Héél nadelig!
thomASS
 thomASS - zondag 31 oktober 2010 - 14:04   quote  deeplink  
http://www.eredivisie.nl/video/play/31318 en dan vanaf 1:20 kijken. Hele opmerkelijke uitspraak van Bosz, vind best wel belachelijk.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 31 oktober 2010 - 14:11   quote  deeplink  
Slaat idd helemaal nergens op. Zegt ie ook nog "heeft ie in ieder geval de goeie te pakken"
thomASS
 thomASS - zondag 31 oktober 2010 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 14:11 schreef Johnnyafca het volgende:
Slaat idd helemaal nergens op. Zegt ie ook nog "heeft ie in ieder geval de goeie te pakken"
Hij zegt wel dat het een grapje is, volgens mij meent hij het ook.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 31 oktober 2010 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 14:13 schreef thomASS het volgende:

[..]

Hij zegt wel dat het een grapje is, volgens mij meent hij het ook.
Ja, hij meent dat ook. Maar achteraf denkt hij dat het wat verstandiger is als hij er grapje achter zegt.
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2010 - 14:18   quote  deeplink  
Ach, het is toch geen leugen of wel, Enoh deelt normaal zelf ook genoeg uit, toch moet Bosz dit natuurlijk niet zeggen, ik zou me trouwens eerder druk maken om het feit dat AJAX waardeloos slecht speelt, en dat Jol het gewoon wel goed vind, dat baart me veel meer zorgen...
alibabba
 alibabba - zondag 31 oktober 2010 - 14:23   quote  deeplink  
Ik was gisteren alleen in de gelegenheid om de samenvatting te kijken en dan krijg je een goeie indruk van AJAX, maar ik heb net de hele wedstrijd gezien en dan krijg je een totaal ander beeld. Een systeen zonder flanken vind ik TOTAAL NIETS. Als je je bedenkt hoe het anders kan zijn als je Sulejmani, El Ham en Suarez opstelt. Ik zou Suarez eens links zetten, want hem maakt het niet uit aan welke kant ie staat en vanaf links kan hij met zijn sterke been perfect richting doel schieten. Sulejmani kan best op rechts spelen en als je in een wedstrijd veel wisselt van kant met Suarez word elke verdediging knettergek. De eerste 25 minuten vond ik nog wel gaan aan Ajax-kant, omdat men gevaarlijk was met de uitvallen. Daarna vond ik Heracles t/m die 1-3 beter dan Ajax en die 1-2 van Lindgren kwam precies op het goeie moment, anders had ik het nog wel eens willen zien.

Enoh komt in dit systeem tekort. Hij was juist sterk vorig seizoen, omdat Ajax het veld toen veel langer maakte en hij de gevallen ruimtes perfect kon belopen. Nu heb je veel meer behoefte aan een pure voetballer, want met Lindgren, die sober en degelijk speelt, heb je aan één verdedigende middenvelder genoeg. Met buitenspelers vind ik dat al voldoende, want 1 verdediger moet ondersteuning geven aan het middenveld. De nadruk leggen op het aanvallende en dan kom je minder in de problemen als nu. Eriksen moet veel meer de term DURVEN meekrijgen en hem moet je belangrijk maken. Sulejmani idem dito en deze twee moeten nu in de basis komen. Anita zou ik in dit systeem beter vinden als Enoh en dan Urby naar linksback. AJACIED WORD JE NIET, AJACIED BEN JE!
freakie
 freakie - zondag 31 oktober 2010 - 15:49   quote  deeplink  
Bij de goals die er vielen remco was er duidelijk te zien dat ajax aanvallend mooi kan tikken.. en dus wel positie spel heeft.. Dat ze uit hun positie lopen nou is niet echt van belang.. Ik wil liever dat ajax deze gewoon wint.. en die van dinsdag ook.. enzovoort.. want wat voor ons eigenlijk nu het meeste geld is dat we in de champions league ook nog vol mee doen om de 2e plek.. En daarom denk ik dat ajax een beetje slap voetbal lat zien..
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2010 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 15:49 schreef freakie het volgende:
Bij de goals die er vielen remco was er duidelijk te zien dat ajax aanvallend mooi kan tikken.. en dus wel positie spel heeft.. Dat ze uit hun positie lopen nou is niet echt van belang.. Ik wil liever dat ajax deze gewoon wint.. en die van dinsdag ook.. enzovoort.. want wat voor ons eigenlijk nu het meeste geld is dat we in de champions league ook nog vol mee doen om de 2e plek.. En daarom denk ik dat ajax een beetje slap voetbal lat zien..
leuk tikken 3 keer in een wedstrijd heeft totaal helemaal niks met het positiespel van AJAX te maken, overigens, met alle respect, maar jij kan over deze wedtrijd niet oordelen over het vertoonde positiespel, je hebt zoals je zelf zegt alleen de samenvatting gezien, dat is slechts 10% van de wedstrijd.

Het psoitiespel is ook niet gewoon slecht, het is gewoon dramatisch slecht.
En op deze manier gaat AJAx echt niet veel meer winnen, zeker niet als HERACLES ons bij vlagen helemaal wegspeeld
freakie
 freakie - zondag 31 oktober 2010 - 19:15   quote  deeplink  
Dat zeg ik.. Hoe kan je beoordelen? Bayeren München die speelt belabberd.. Maar is dat omdat ze spelers missen of doordat ze ook champions league moeten spelen.. Ik denk het laatste.. Eigenlijk kan me het niks boeien.. Ajax wint en nu naar de volgende wedstrijd.. Ik denk als de voorrondes voorbij zijn en ereven rust is dat het wel weer beter word..
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2010 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 19:15 schreef freakie het volgende:
Dat zeg ik.. Hoe kan je beoordelen? Bayeren München die speelt belabberd.. Maar is dat omdat ze spelers missen of doordat ze ook champions league moeten spelen.. Ik denk het laatste.. Eigenlijk kan me het niks boeien.. Ajax wint en nu naar de volgende wedstrijd.. Ik denk als de voorrondes voorbij zijn en ereven rust is dat het wel weer beter word..
Ik kan het wel beoordelen, ik kijk altijd hele wedstrijden, geen samenvattingen, of begrijp ik je nu verkeerd.

Wat je zegt over CL slaat natuurlijk nergens op, Ook Barcelona en Real MAdrid spelen heel goed voetbal, net zoals Arsenal en Chelsea dat doen. Twente speelt ook goed voetbal en speelt ook in de CL.

Positie spel zou bij Ajaxspelers de basis moeten zijn als ze het veld opstappen, en daar klopt werkelijk helemaal niets van, en dat heeft niks met vorm of wat dan ook te maken, dat heeft met concentratie, tactisch vermogen en wedtrijdinstelling te maken. En als je die drie punten niet kan opbrengen, dan heb je of een hele slechte trainer die de boel compleet verkeerd neerzet, of je hoort hier niet te spelen. Ik denk in dit geval het eerste.

Jol zet Ajax gewoon verkeerd neer, De Jong en Hammie kunnen gewoon niet samen spelen, Jol moet nu gewoon een keuze gaan maken, logisch lijkt het mij dat hij hier voor Hammie kiest. Eriksen liet gister ook zien een goede voetballer te zijn, die wel beschikt over veel tactisch inzicht. En met Sulejmani staat er een speler die juist weer door Eriksen goed bediend kan worden met stekkpasses zoals ook bij zijn goal. Hierdoor krijgen zowel Suarez als ook Hammie iets meer rust in een wedtsrijd, en zal Ajax veel meer kansen gaan krijgen. Want wie moet de tegenstander dubbel gaan dekken?? Suarez Hammie Eriksen en Sulejmani zijn allamaal spelers die dubbele dekking moeten krijgen zodra ze aan de bal zijn.

Weet je wat, daar gaan we een nieuw topic over starten, een leuke interante discussie, over hoe en met wie we Ajax willen zien spelen...
freakie
 freakie - zondag 31 oktober 2010 - 20:03   quote  deeplink  
Ik heb nu inderdaad de samenvatting gezien.. Helaas.. maar even over real madrid en barcalona.. Spelen die goed zei je?? Niet bepaalt real madrid kwam achter gisteren en hebben het al vaker dit seizoen lastig gehad tegen ossasuna en dat soort clubs..

Twente speelt ook niet goed.. Twente hoopt op kansen van theo janssen.. want dat was bijvoorbeeld vorige week het geval.. En tegen inter ook..
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2010 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 20:03 schreef freakie het volgende:
Ik heb nu inderdaad de samenvatting gezien.. Helaas.. maar even over real madrid en barcalona.. Spelen die goed zei je?? Niet bepaalt real madrid kwam achter gisteren en hebben het al vaker dit seizoen lastig gehad tegen ossasuna en dat soort clubs..

Twente speelt ook niet goed.. Twente hoopt op kansen van theo janssen.. want dat was bijvoorbeeld vorige week het geval.. En tegen inter ook..
Achter komen zegt niks over het spel, Real speelt prima voetbal, of wou je zeggen dat ze zomaar bovenaan staan, overigens speelde Real verder wel gewoon een goede wedstrijd, Barcelona was dit weekeinde echt verschrikkelijk goed.

Twente speelt het beste voetbal in NL, het positie spel is verzorgd, en klopt gewoon, op Jansen wordt niet echt gegokt, hij schiet gewoon een paar ballen in de goal. gister was PSV volkomen kansloos tegen TWente, dat kwam voor een gelijkspel, en uiteindelijk gingen ze weg met drie punten.

Het positiespel klopt bij Twente, en bij AJAX is dat echt heel erg ver te zoeken, er klopt echt helemaal niks van, en iedere ploeg met redelijk goede voetballers, zal het Ajax heel moeilijk maken als het zo doorgaat.
adriu
 adriu - zondag 31 oktober 2010 - 20:54   quote  deeplink  
broer theo janssen( patrick janssen) slaat zijn trainer knok oud! bij v.v masv. arnhem
kijk bij omroep gelderland!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 oktober 2010 door adriu --
nummer10
 nummer10 - zondag 31 oktober 2010 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 14:18 schreef remco k het volgende:
Ach, het is toch geen leugen of wel, Enoh deelt normaal zelf ook genoeg uit, toch moet Bosz dit natuurlijk niet zeggen, ik zou me trouwens eerder druk maken om het feit dat AJAX waardeloos slecht speelt, en dat Jol het gewoon wel goed vind, dat baart me veel meer zorgen...
inderdaad !!! maar ff terugkomend op ooijer he remco.. vind je nu daad werkelijk echt dat de verdediging beter staat met Ooijer ? ik niet namelijk.. middenveld is gewoon echt Ruk en ik denk dat daar het grootste probleem ligt en daar doet Jol NIKS tegen.. je speelt constant met 10 man ipv 11.. met Lindgren erbij speel je zelfs met 9 man !!! gisteren extra op hem en dejong gelet.. Lindgren deed echt NIKS tegen Overtoom wat zijn man was.. echt remco als je erbij was had jeje net zo geergerd aan hem als mij trust me
alibabba
 alibabba - zondag 31 oktober 2010 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 20:54 schreef adriu het volgende:
broer theo janssen( patrick janssen) slaat zijn trainer knok oud! bij v.v masv. arnhem
kijk bij omroep gelderland!
Kan het nergens vinden hoor!
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 31 oktober 2010 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 21:58 schreef alibabba het volgende:

[..]

Kan het nergens vinden hoor!
ik ook niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heracles - Ajax (30-10-2010 , 19:45): 1 - 4

0.0101230