BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Investeerders schrikken geldschieters af....

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
craven
 craven - donderdag 28 oktober 2010 - 09:57   quote  deeplink  
Feyenoord verkoopt een dezer dagen 24 procent van de aandelen en vangt daarvoor 15 miljoen euro.
Andere potentiële geldschieters worden afgeschrikt, omdat er een (te) grote groep mensen achter de investering zit. Er komen te veel kapiteins op het schip.

Geldschieter Pim Blokland wordt in Rotterdam-Zuid gezien als een held. Nadat hij de transfers van Dani Fernandez en Sekou Cissé naar Feyenoord financierde, werd er door fans zelfs een fanpage op Hyves voor hem aangemaakt.
En opnieuw steekt de rijke Rotterdamse zakenman zijn cluppie de reikende hand toe. Hij heeft een groep investeerders om zich heen verzameld die in totaal 15 miljoen euro betaalt voor 24 procent van de aandelen. Met deze geldinjectie hoopt de groep Blokland een stroomversnelling op gang te brengen en later dit jaar met nieuwe geldschieters nog eens 25 procent van de aandelen te kunnen kopen.

Dat zou betekenen dat de schuld van Feyenoord (zon 43 miljoen) voor een groot deel wordt weggepoetst.
Maar niet iedereen is blij met deze constructie. Een andere vermogende zakenman uit Rotterdam, die niet met zijn naam in de krant wil, heeft stevige kritiek op de groep investeerders.
De aandelenverkoop van vandaag weerhoudt hem er zelfs van om geld in Feyenoord te steken. Volgens eigen zeggen had zijn netwerk zon vijftig tot zestig miljoen euro in hun favoriete club willen pompen.
En dat netwerk is aanzienlijk kleiner dan dat van Blokland. Het is natuurlijk mooi als uiteindelijk zon honderd man ieder 400.000 wil bijdragen, maar ik moet nog zien of dat gaat werken, aldus de anonieme zakenman.
Feyenoord is een groot schip en het is niet goed als er te veel kapiteins rondlopen. Bij het grootste deel van de groep is weliswaar in het contract opgenomen dat ze afstand doen van bestuurlijke macht binnen de club. Maar degenen die dat wel hebben, zullen toch moeten overleggen met al die aandeelhoudertjes. Wie betaalt, die bepaalt. Maar met zoveel mensen is dat toch een stuk lastiger.

Kijk, voor de een is vier ton wisselgeld en voor de ander is het 90 procent van het vermogen. Dat zorgt voor belangenverstrengeling. Als Leroy Fer voor twintig miljoen verkocht kan worden, wil een deel van die groep daar snel geld aan verdienen omdat ze dan mooi 2,5 ton kunnen bijschrijven. Terwijl voor anderen dat bedrag een schijntje is. Bovendien is het de vraag hoeveel mensen investeren uit liefde voor de club.
Zelf is hij een Feyenoorder in hart en nieren en hoopt van harte dat de kersverse investeringen de club goed doen. Het vertrouwen is echter miniem, omdat hij bang is dat er geen structuur in de club wordt aangebracht.
En juist daar heeft Feyenoord behoefte aan, vindt hij. Het is natuurlijk mooi dat dankzij de geldinjectie niet langer over een schuld van 40 miljoen 7 procent rente hoeft afgedragen te worden. Misschien wordt zelfs de volledige schuld weggewerkt, maar wat gebeurt er vervolgens qua structurele inhoud? Er moet écht wat veranderen, anders gaat het weer mis.

De zakenman doelt op het bestuur dat er zijns inziens al tijden een potje van maakt. Zo noemt hij Eric Gudde een aardige vent die is aangenomen om van Feyenoord een stabiele club te maken, maar niet om Feyenoord vooruit te helpen. En ook commercieel directeur Mark Koevermans krijgt ervan langs. De Stadionclub benut de enorme achterban te weinig om op een goede manier geld te verdienen. Nauwelijks worden er nieuwe (goede) marketingactiviteiten ontplooid. Terwijl de club een potentie van hier tot Tokio heeft, maar men gaat er niet structureel mee om. De handen van de anonieme potentiële investeerder jeuken om daarin verandering te brengen.
Hij schudt de ideeën om geld te verdienen zonder problemen uit zijn mouw.

Maar waarom klopt hij dan niet op de poorten van De Kuip om te melden dat hij en zijn kleine groep zakenrelaties bereid is zon zestig miljoen euro in de club te steken? Als je een dergelijk bedrag op tafel legt, lijkt me het meer dan logisch dat je een meerderheidsbelang in de club krijgt. Waarom stroomt bij Vitesse het geld wel binnen, waarom investeert Marcel Boekhoorn binnenkort weer een enorm bedrag in NEC en waarom lukt het bij Feyenoord niet?
Terwijl die club de miljoenen het hardst nodig heeft? Dat heeft alles te maken met de huidige structuur binnen de club, met de poppetjes die aan de touwtjes trekken. Er zijn te veel verschillende meningen binnen Feyenoord over hoe de problemen opgelost moeten worden. Veel mensen hebben te veel eigen belang en kijken niet over hun eigen muurtje heen. Feyenoord is bang om 51 procent van de aandelen te verkopen. In de statuten staat dat slechts 49 procent van de aandelen verhandeld kan worden. Dit om te voorkomen dat geldschieters te veel macht krijgen en zaken veranderen die pijn doen bij Het Legioen. Daarom is ook het gouden aandeel in het leven geroepen.

Dat blijft altijd in het bezit van de club, zodat investeerders geen verandering kunnen aanbrengen in bijvoorbeeld de clubnaam en de clubkeuren. Ook daarvoor heeft de vermogende Rotterdammer een oplossing. Als je 51 procent van de aandelen verkoopt, kun je dat gouden aandeel toch aan de supportersvereniging geven?
De zakenman houdt in ieder geval voorlopig de hand op de knip. Zolang de groep-Blokland 24 procent en later 49 procent van de aandelen in handen heeft, zullen hij en zijn zakenpartners de 50 tot 60 miljoen euro niet in Feyenoord investeren. Voorlopig niet, in ieder geval, luidt de nuancering. Maar voor nu is de deur dichtgegooid.

bron:http://www.fr-fanatic.com/2010/10/28/25821/

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2010 door craven --
Trouwe hond
 Trouwe hond - donderdag 28 oktober 2010 - 10:02   quote  deeplink  
Deze zogenaamde investeerders hebben zoveel met Feijenoord voor, dat ze dit nieuws uitgerekend vandaag naar buiten moeten brengen. Ik heb meer vertrouwen in Pim Blokland en zijn netwerk en ben blij dat dit nu gebeurd. Feijenoord behoudt zo zijn 51 procent.
Het laat zich vermoeden wie degene zijn met de 60 miljoen juist....
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 10:07   quote  deeplink  
hmm..
ik vond het wel een mooi stuk om te lezen, en kreeg kippenvel bij de zin van ´´50 á 60 miljoen´´..maar daar gaan veel mensen de fout mee in denk ik, want je bent genijgd om te zeggen; waarom haalt feyenoord hem niet?..maar wat trouwe hond (zie bericht hier boven) al zegt...waarom komt dat bericht nu pas?..komt niet betrouwbaar over..als die het echt wilt, zullen we hier heus nog meer over horen..
zijn plan van aanpak, zijn visie op de gang van zaken vind ik niet zo heel slecht moet ik eerlijk bekennen, en vond het mooi overnagedacht om die overige aandelen bij de fsv te leggen..mooi bedacht gehe..ik ben benieuwd!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2010 door el1986 --
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 10:02 schreef Trouwe hond het volgende:
Deze zogenaamde investeerders hebben zoveel met Feijenoord voor, dat ze dit nieuws uitgerekend vandaag naar buiten moeten brengen. Ik heb meer vertrouwen in Pim Blokland en zijn netwerk en ben blij dat dit nu gebeurd. Feijenoord behoudt zo zijn 51 procent.
Het laat zich vermoeden wie degene zijn met de 60 miljoen juist....
ik ben geen voorstander voor die nieuwe(naamloos)..maar zou hem ook niet tegenwerken, als hij alles meent..(let op''ALS''')kunnen die groepjes blokland/naamloos niet samen gaan werken?..of is dat zoals die naamloze figuur al zegt; niet te doen ivm te veel kapiteinen?
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 09:57 schreef craven het volgende:
Feyenoord verkoopt een dezer dagen 24 procent van de aandelen en vangt daarvoor 15 miljoen euro.
Andere potentiële geldschieters worden afgeschrikt, omdat er een (te) grote groep mensen achter de investering zit. Er komen te veel kapiteins op het schip.

Geldschieter Pim Blokland wordt in Rotterdam-Zuid gezien als een held. Nadat hij de transfers van Dani Fernandez en Sekou Cissé naar Feyenoord financierde, werd er door fans zelfs een fanpage op Hyves voor hem aangemaakt.
En opnieuw steekt de rijke Rotterdamse zakenman zijn cluppie de reikende hand toe. Hij heeft een groep investeerders om zich heen verzameld die in totaal 15 miljoen euro betaalt voor 24 procent van de aandelen. Met deze geldinjectie hoopt de groep Blokland een stroomversnelling op gang te brengen en later dit jaar met nieuwe geldschieters nog eens 25 procent van de aandelen te kunnen kopen.

Dat zou betekenen dat de schuld van Feyenoord (zon 43 miljoen) voor een groot deel wordt weggepoetst.
Maar niet iedereen is blij met deze constructie. Een andere vermogende zakenman uit Rotterdam, die niet met zijn naam in de krant wil, heeft stevige kritiek op de groep investeerders.
De aandelenverkoop van vandaag weerhoudt hem er zelfs van om geld in Feyenoord te steken. Volgens eigen zeggen had zijn netwerk zon vijftig tot zestig miljoen euro in hun favoriete club willen pompen.
En dat netwerk is aanzienlijk kleiner dan dat van Blokland. Het is natuurlijk mooi als uiteindelijk zon honderd man ieder 400.000 wil bijdragen, maar ik moet nog zien of dat gaat werken, aldus de anonieme zakenman.
Feyenoord is een groot schip en het is niet goed als er te veel kapiteins rondlopen. Bij het grootste deel van de groep is weliswaar in het contract opgenomen dat ze afstand doen van bestuurlijke macht binnen de club. Maar degenen die dat wel hebben, zullen toch moeten overleggen met al die aandeelhoudertjes. Wie betaalt, die bepaalt. Maar met zoveel mensen is dat toch een stuk lastiger.

Kijk, voor de een is vier ton wisselgeld en voor de ander is het 90 procent van het vermogen. Dat zorgt voor belangenverstrengeling. Als Leroy Fer voor twintig miljoen verkocht kan worden, wil een deel van die groep daar snel geld aan verdienen omdat ze dan mooi 2,5 ton kunnen bijschrijven. Terwijl voor anderen dat bedrag een schijntje is. Bovendien is het de vraag hoeveel mensen investeren uit liefde voor de club.
Zelf is hij een Feyenoorder in hart en nieren en hoopt van harte dat de kersverse investeringen de club goed doen. Het vertrouwen is echter miniem, omdat hij bang is dat er geen structuur in de club wordt aangebracht.
En juist daar heeft Feyenoord behoefte aan, vindt hij. Het is natuurlijk mooi dat dankzij de geldinjectie niet langer over een schuld van 40 miljoen 7 procent rente hoeft afgedragen te worden. Misschien wordt zelfs de volledige schuld weggewerkt, maar wat gebeurt er vervolgens qua structurele inhoud? Er moet écht wat veranderen, anders gaat het weer mis.

De zakenman doelt op het bestuur dat er zijns inziens al tijden een potje van maakt. Zo noemt hij Eric Gudde een aardige vent die is aangenomen om van Feyenoord een stabiele club te maken, maar niet om Feyenoord vooruit te helpen. En ook commercieel directeur Mark Koevermans krijgt ervan langs. De Stadionclub benut de enorme achterban te weinig om op een goede manier geld te verdienen. Nauwelijks worden er nieuwe (goede) marketingactiviteiten ontplooid. Terwijl de club een potentie van hier tot Tokio heeft, maar men gaat er niet structureel mee om. De handen van de anonieme potentiële investeerder jeuken om daarin verandering te brengen.
Hij schudt de ideeën om geld te verdienen zonder problemen uit zijn mouw.

Maar waarom klopt hij dan niet op de poorten van De Kuip om te melden dat hij en zijn kleine groep zakenrelaties bereid is zon zestig miljoen euro in de club te steken? Als je een dergelijk bedrag op tafel legt, lijkt me het meer dan logisch dat je een meerderheidsbelang in de club krijgt. Waarom stroomt bij Vitesse het geld wel binnen, waarom investeert Marcel Boekhoorn binnenkort weer een enorm bedrag in NEC en waarom lukt het bij Feyenoord niet?
Terwijl die club de miljoenen het hardst nodig heeft? Dat heeft alles te maken met de huidige structuur binnen de club, met de poppetjes die aan de touwtjes trekken. Er zijn te veel verschillende meningen binnen Feyenoord over hoe de problemen opgelost moeten worden. Veel mensen hebben te veel eigen belang en kijken niet over hun eigen muurtje heen. Feyenoord is bang om 51 procent van de aandelen te verkopen. In de statuten staat dat slechts 49 procent van de aandelen verhandeld kan worden. Dit om te voorkomen dat geldschieters te veel macht krijgen en zaken veranderen die pijn doen bij Het Legioen. Daarom is ook het gouden aandeel in het leven geroepen.

Dat blijft altijd in het bezit van de club, zodat investeerders geen verandering kunnen aanbrengen in bijvoorbeeld de clubnaam en de clubkeuren. Ook daarvoor heeft de vermogende Rotterdammer een oplossing. Als je 51 procent van de aandelen verkoopt, kun je dat gouden aandeel toch aan de supportersvereniging geven?
De zakenman houdt in ieder geval voorlopig de hand op de knip. Zolang de groep-Blokland 24 procent en later 49 procent van de aandelen in handen heeft, zullen hij en zijn zakenpartners de 50 tot 60 miljoen euro niet in Feyenoord investeren. Voorlopig niet, in ieder geval, luidt de nuancering. Maar voor nu is de deur dichtgegooid.

bron:http://www.fr-fanatic.com/2010/10/28/25821/
wat vind jij van dit hele verhaal??
craven
 craven - donderdag 28 oktober 2010 - 10:15   quote  deeplink  
Tsja ik vindt het wat vaag, er is lange tijd bekend dat feyenoord geld nodig heeft. Als je dat weet en je hebt zogenaamd een groep die 50-60 mil wil pompen in feyenoord, dan maak je die plannen toch kenbaar?. Aan de andere kant heeft deze "zogenaamde" groep eisen tegenover het huidige bestuur, en die zijn misschien voor het huidige bestuur te confronterend op eigen functioneren.
Echter vindt ik het maar een vaag, onsamenhangend verhaal, maar wilde het toch plaatsen...
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 28 oktober 2010 - 10:15   quote  deeplink  
Het ou me niet verbazen als daar ook Jorien bij betrokken is...krijg een raar onderbuik gevoel dat het net op dit moment naar buiten gebracht wordt, en heel toevallig de agelopen week ook al in het nieuws is geweest. volgens mij is dit geen toeval!!
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 10:15 schreef craven het volgende:
Tsja ik vindt het wat vaag, er is lange tijd bekend dat feyenoord geld nodig heeft. Als je dat weet en je hebt zogenaamd een groep die 50-60 mil wil pompen in feyenoord, dan maak je die plannen toch kenbaar?. Aan de andere kant heeft deze "zogenaamde" groep eisen tegenover het huidige bestuur, en die zijn misschien voor het huidige bestuur te confronterend op eigen functioneren.
Echter vindt ik het maar een vaag, onsamenhangend verhaal, maar wilde het toch plaatsen...
heb je ook goed, een goed verhaal om over te discusseren, want je zult wel weer een paar mensen(waaronder ik soms) die te enthousiast zijn..maar dat behoor je nu gewoon niet te doen, want net als jij zegt; die groep had zich al veel eerder moeten en kunnen melden lijkt me, want waar je 50/60 miljoen hebt, had je vorig seizoen, of voorafgaand aan dit seizoen, na het vertrek van makaay/v bronkhorst/landzaat etc, al een bedrag kunnen hebben van 40/50 miljoen..maar goed.. heel vaag idd
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 10:19   quote  deeplink  
zal dit ermee te maken hebben?
(miss off topic spijt me ;) )
bron:fr fanatic

http://www.fr-fanatic.com/2010/10/28/25825/

Feyenoord heeft om 13.00 een persconferentie belegd over de naderende kapitaalinjectie, meldt Jan Dirk Stouten via zijn eigen twitterpagina. De Rotterdammers gaan een deel van hun aandelen verkopen aan investeerders. Het zou gaan om een bedrag van vijftien miljoen euro, over 24% van de aandelen.

Volgens de verslaggever van RTV Rijnmond zou het gaan om heel, heel goed nieuws.

( ik vraag me af..waarom die nadruk op '' heel goed nieuws'' terwijl het bericht erboven staat dat het om die aandelen gaat..gaat het hier dus om 2 goeie verhalen die er komen gaan tijdens die pers conferentie..of? ) vind het nogal vaag allemaal.

niemand geen gedachte over????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2010 door el1986 --
hotjumper
 hotjumper - donderdag 28 oktober 2010 - 10:22   quote  deeplink  
ik wil 140 miljoen in de club steken maar ik doe het toch niet.......

En de nieuws waarde van dit is?
Ray FR
 Ray FR - donderdag 28 oktober 2010 - 10:22   quote  deeplink  
pffffffffffff tuurlijk nu net idd het bericht naar buiten kon dat het zo goed als rond is ik denk dat dit afkomstig is van dat emotioneel wrak Trust-directeur Michel Perridon . werd in het verleden ook al gelinkt als inversteerder maar werd daardoor opgenomen in een inrichting zegt genoeg over de man al denk ik wel dat het in de toekomst wel voor problemen kan zorgen ivm teveel kapiteins op het (op dit moment zinkend) schip maar das een zorg voor later .

pim blokland///// held eindelijk geen woorden maar daden

ps tis jammer dat ik de lotto niet heb gewonnen anders was ik nu ook aandeelhouder
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 10:22 schreef hotjumper het volgende:
ik wil 140 miljoen in de club steken maar ik doe het toch niet.......

En de nieuws waarde van dit is?
0, niks ;)
Milo
 Milo - donderdag 28 oktober 2010 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 10:15 schreef El Jardinero het volgende:
Het ou me niet verbazen als daar ook Jorien bij betrokken is...krijg een raar onderbuik gevoel dat het net op dit moment naar buiten gebracht wordt, en heel toevallig de agelopen week ook al in het nieuws is geweest. volgens mij is dit geen toeval!!
zou zo maar eens kunnen, maar degene met dit verhaal is geen vriend van blokland!
maar wat hij zegd over gudde en koevermans klopt voor 100% koevermans heb ik nog nooit wat zien doen!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 28 oktober 2010 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 10:28 schreef Milo het volgende:

[..]

zou zo maar eens kunnen, maar degene met dit verhaal is geen vriend van blokland!
maar wat hij zegd over gudde en koevermans klopt voor 100% koevermans heb ik nog nooit wat zien doen!
Dat wel, maar als ie een hart voor Feyenoord heeft, zou ie toch eens met Blokland moeten praten, of anders zo verstandig moeten zijn zijn mond te houden.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 oktober 2010 - 10:34   quote  deeplink  
Anoniem moet je gewoon je muil houden of op een forum posten :)
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 28 oktober 2010 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 10:34 schreef Stylzz het volgende:
Anoniem moet je gewoon je muil houden of op een forum posten :)
mee eens!
fey12
 fey12 - donderdag 28 oktober 2010 - 10:38   quote  deeplink  
Inderdaad raar dat nu pas deze reactie komt. Waarom is dit dan niet eerder naar voren gekomen? En wat is er slecht aan, dat er meerdere aandeelhouders met verschillende belangen aan een beslissing meewerken. Op deze manier komen tenminste alle cons en pros op tafel en wordt er een weloverwogen beslissing genomen. Daarnaast is het consortium Blokland vertegenwoordigd door allerlei zakenlieden welke gezamenlijk hoogstwaarschijnlijk hele goede zakelijke strategische beslissingen kunnen nemen. Nee hoor...gewoon Blokland consortium zich laten inkopen!
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 oktober 2010 - 11:20   quote  deeplink  
TIS WEER ZO LAAT!
Interessant satuk hoor, maar zolang vermogende zakenlieden niet met hun naam komen bestaan ze voor mij niet.
Daarnaast is het tijdstip weer erg toevallig...Net nu.
En als ze dan willen investeren in hun club, lijkt mij dat je dan zoekt naar gemeenschappelijkheid en verbinding (met Blokland cs. die wél concreet zijn).
Teveel vaagheid en waas verder.
Milo
 Milo - donderdag 28 oktober 2010 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 10:38 schreef fey12 het volgende:
Inderdaad raar dat nu pas deze reactie komt. Waarom is dit dan niet eerder naar voren gekomen? En wat is er slecht aan, dat er meerdere aandeelhouders met verschillende belangen aan een beslissing meewerken. Op deze manier komen tenminste alle cons en pros op tafel en wordt er een weloverwogen beslissing genomen. Daarnaast is het consortium Blokland vertegenwoordigd door allerlei zakenlieden welke gezamenlijk hoogstwaarschijnlijk hele goede zakelijke strategische beslissingen kunnen nemen. Nee hoor...gewoon Blokland consortium zich laten inkopen!
idd als je miljoenen maakt en kan inversteren dan ben je goed!
Els
 Els - donderdag 28 oktober 2010 - 13:05   quote  deeplink  
De timing geeft te denken. Maar kijkend naar de kritiek: ik had het geschreven kunnen hebben.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 oktober 2010 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 13:05 schreef Els het volgende:
De timing geeft te denken. Maar kijkend naar de kritiek: ik had het geschreven kunnen hebben.
nee 50/60 miljoen voor 51% dan verkoop je je ziel.
Els
 Els - donderdag 28 oktober 2010 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 13:15 schreef Stylzz het volgende:

[..]

nee 50/60 miljoen voor 51% dan verkoop je je ziel.
Ligt eraan aan wie je verkoopt. In de handen van een echte supporter is Feyenoord nooit in gevaar. De kritiek op Gudde, Koevermans, de structuur etc. Helemaal mee eens!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2010 door Els --
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 oktober 2010 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 13:17 schreef Els het volgende:

[..]

Ligt eraan aan wie je verkoopt. In de handen van een echte supporter is Feyenoord nooit in gevaar. De kritiek op Gudde, Koevermans, de structuur etc. Helemaal mee eens!
Het laatste staat buiten kijf, maar nooit zal iemand of een groep anders dan Feyenoord zelf het veto recht moeten krijgen. En dat geef je met 51% uit handen.

Ik voorzie juist dan zelfs de problematiek die de persoon schetst met meerdere investeerders van ca 400.000 per stuk. met 51% zouden ze namelijk veel sneller de beslissing kunnen maken om te cashen...
Els
 Els - donderdag 28 oktober 2010 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 13:22 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Het laatste staat buiten kijf, maar nooit zal iemand of een groep anders dan Feyenoord zelf het veto recht moeten krijgen. En dat geef je met 51% uit handen.

Ik voorzie juist dan zelfs de problematiek die de persoon schetst met meerdere investeerders van ca 400.000 per stuk. met 51% zouden ze namelijk veel sneller de beslissing kunnen maken om te cashen...
Zwaar inhoudelijke discussie. Een dictatoriaal regime, met een kundige leider, die deugt, aan het roer, is de best denkbare regeringsvorm. Een democratie is in principe de veiligste, leent zich het minst voor misbruik. Afhankelijk van situatie en leiderschap is de ene of de andere vorm het meest wenselijk. Die lijn kun je doortrekken naar Feyenoord.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 28 oktober 2010 - 13:28   quote  deeplink  
Onzin dit verhaal. Investeerders willen alleen maar rendement. En deze investeerders willen Feyenoord toch helpen? Nou, als ze willen investeren, laten ze zich toch niet tegenhouden door andere investeerders. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt... Ik neem trouwens aan dat het hier weer om Michel Perridon (Trust) gaat? Of bedoelen ze nu weer anderen?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 28 oktober 2010 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 13:17 schreef Els het volgende:

[..]

Ligt eraan aan wie je verkoopt. In de handen van een echte supporter is Feyenoord nooit in gevaar. De kritiek op Gudde, Koevermans, de structuur etc. Helemaal mee eens!
Maar wat als deze echte supporter het later doorverkoopt aan een of andere koekenbakker?
El Aanmeldi
 El Aanmeldi - donderdag 28 oktober 2010 - 13:31   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 september 2018 door El Aanmeldi --
Els
 Els - donderdag 28 oktober 2010 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 13:29 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Maar wat als deze echte supporter het later doorverkoopt aan een of andere koekenbakker?
Dat doet een echte supporter niet, die geeft het terug aan Feyenoord.
Milo
 Milo - donderdag 28 oktober 2010 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 13:29 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Maar wat als deze echte supporter het later doorverkoopt aan een of andere koekenbakker?
dat is het risico dat Feyenoord neemt maar Feyenoord staat met de rug tegen de muur!
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 14:09   quote  deeplink  
ik kom terug op alles dat ik hier gezegt heb..

schiet die anonieme mutterfukker maar kapot!!
(grapje..dalijk word ik weer opgehaald vanuit dord)

BLOKLAND///HELD!!!
Milo
 Milo - donderdag 28 oktober 2010 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 14:09 schreef el1986 het volgende:
ik kom terug op alles dat ik hier gezegt heb..

schiet die anonieme mutterfukker maar kapot!!
(grapje..dalijk word ik weer opgehaald vanuit dord)

BLOKLAND///HELD!!!
ik dacht dat je uit arnhem werd gehaald, vriend!
Ronnie W
 Ronnie W - donderdag 28 oktober 2010 - 14:10   quote  deeplink  
Weet niet wat ik hiervan moet denken.
Laat deze persoon bloklandt maar eens bellen.

Wij zijn nu aan zet. Bram 30 oktober zijn wij aan zet
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 14:10 schreef Milo het volgende:

[..]

ik dacht dat je uit arnhem werd gehaald, vriend!
uh bedoel ik ook, daar werd ik opgehaald, maar het was politie dordt die me ophaalde.. je hebt gelijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2010 door el1986 --
Milo
 Milo - donderdag 28 oktober 2010 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 14:11 schreef el1986 het volgende:

[..]

uh bedoel ik ook, daar werd ik opgehaald, maar het was politie dordt die me ophaalde.. je hebt gelijk
oke ff checken!
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 14:10 schreef Ronnie W het volgende:
Weet niet wat ik hiervan moet denken.
Laat deze persoon bloklandt maar eens bellen.

Wij zijn nu aan zet. Bram 30 oktober zijn wij aan zet
dan kan het nog een held worden..
anders niet, en beetje laf om op DE dag ineens naar buiten te komen met dit nieuws..
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 28 oktober 2010 - 14:21   quote  deeplink  
Wel erg vreemd dat dit precies nu naar buiten komt!
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 14:21 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Wel erg vreemd dat dit precies nu naar buiten komt!
ja. :S.. mja ben benieuwd
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 28 oktober 2010 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 14:11 schreef el1986 het volgende:

[..]

uh bedoel ik ook, daar werd ik opgehaald, maar het was politie dordt die me ophaalde.. je hebt gelijk
Dit klinkt ook vreemd... De politie van Dordt die je in Arnhem op komt halen... Klinkt al net zo geloofwaardig als het artikel van waarschijnlijk Perridon.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2010 door Pietje1 --
el1986
 el1986 - donderdag 28 oktober 2010 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 15:42 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

Dit klinkt ook vreemd... De politie van Dordt die je in Arnhem op komt halen... Klinkt al net zo geloofwaardig als het artikel van waarschijnlijk Perridon.
geloof je het niet?ow

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2010 door el1986 --
JanM
 JanM - donderdag 28 oktober 2010 - 17:33   quote  deeplink  
Al heb je 100.000 aandeelhouders. Zolang ze geen meerderheid hebben, kunnen ze niets besluiten dat Feyenoord schaadt. Voorlopig is de eerste kapitaalinjectie een feit en zijn ze blijkbaar druk aan het inzamelen voor de volgende 25% van de aandelen. Als dat nog eens 17/18 miljoen oplevert is de schuld bijna geheel weggewerkt en kunnen we weer gaan bouwen. Lijkt me een prima deal!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 28 oktober 2010 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 15:42 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

Dit klinkt ook vreemd... De politie van Dordt die je in Arnhem op komt halen... Klinkt al net zo geloofwaardig als het artikel van waarschijnlijk Perridon.
Is afhankelijk van waar de aangifte is gedaan.
craven
 craven - donderdag 28 oktober 2010 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 - 18:26 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Is afhankelijk van waar de aangifte is gedaan.
dordt......
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 28 oktober 2010 - 20:11   quote  deeplink  
Hoe dichter bij... hoe rotter...
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 oktober 2010 - 23:21   quote  deeplink  
Ehhhh...Van de Herik...Was dat toen ook niet een ECHTE Feyenoord-supporter? Ben tegen algehele macht aan 1 persoon.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Investeerders schrikken geldschieters af....









0.0070588