BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Dagblad De Pers: Gekke Henkies met teveel geld gezocht

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
MrChriz
 MrChriz - vrijdag 29 oktober 2010 - 00:45   quote  deeplink  
http://www.depers.nl/sport/520292/Gekke-Henkies-met-te-veel-geld-gezocht-in-De-Kuip.html

Wat is dit voor joods artikel joh!? Denken ze grappig te zijn ofzo?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 oktober 2010 door Boudewijn --
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 29 oktober 2010 - 01:19   quote  deeplink  
quote:
Bent u rijk? En een beetje gek? En heeft u een roodwit hart? Dan moet u zich melden bij Feyenoord. U bent precies wat ze zoeken.

Wat je al niet kunt doen met 17 miljoen. Een cruiseschip kopen. Of een privéjet. Of een Rembrandt. Of tien Bugattis. Of vijftig Ferraris. Je kunt 17 miljoen ook in een nagenoeg failliete club gooien. In Feyenoord bijvoorbeeld.

Algemeen directeur Eric Gudde maakte gisteren op een persconferentie in De Kuip bekend dat de schuld van Feyenoord van 43 miljoen euro is teruggebracht tot 26 miljoen euro, dankzij een financiële injectie van een groep investeerders die zich De Vrienden van Feyenoord noemt. In ruil voor de miljoenen ontvangen De Vrienden 30 procent van de aandelen. De injectie verandert in eerste instantie niets aan de situatie van Feyenoord. Er kunnen geen spelers worden gehaald, de club blijft onder toezicht van de KNVB en er gaapt nog steeds een gat op de begroting. Het lijkt erop dat De Vrienden hun geld in een bodemloze put hebben gestort.

Geen eigenbelang

Pim Blokland, de miljonair die optreedt als woordvoerder en leider van De Vrienden, legt uit waarom de investeerders miljoenen hebben uitgegeven om de schuldenlast van Feyenoord te verminderen: Het idee werd geboren tijdens een trainingskamp in Turkije, waar we een wijntje dronken met uitzicht op een baai. We zeiden: Zo gaat het niet langer. De enige reële optie om iets te veranderen was een kapitaalinjectie. We zijn met Feyenoord gaan bouwen aan een plan. Dat plan hebben we voorgelegd aan investeerders. Binnen 14 dagen hadden we al 15 miljoen. Er zijn nu iets meer dan tien investeerders die meedoen. Het zijn mensen met een heel groot Feyenoord-hart. Hun insteek is geen eigenbelang. Ze doen het voor de club. Met andere woorden: Feyenoord heeft rijke vrienden gevonden die niet aan hun eigen portemonnee denken.

Rik Maaskant, communicatiemanager van RIWAL (hoogwerkers) één van de Vrienden van Feyenoord: Wij zijn als investeerder betrokken bij Feyenoord. We waren al aandeelhouder, maar wij behoren ook tot de nieuwe constructie die nu wordt opgezet. Er speelt heus een zakelijk belang mee, maar zon keuze maak je altijd een beetje uit clubliefde.

Eén van de andere investeerders is staalmagnaat Rob Slotboom directeur van Nicomet Tinplate/Steel BV. Hij slaapt in een Feyenoord-pyjama en steunt zijn cluppie al zeven jaar met zijn portemonnee. De ene poging om te investeren lukt beter dan de andere. Twee jaar geleden waren we ook met een groep geldschieters, maar toen liep het project stuk. Waarom ik mijn geld in de club steek? Tja, ik denk dat je een beetje gek moet zijn. Als je alles op een rijtje hebt, dan stop je geen cent in een club die meer dan veertig miljoen schuld heeft.

En gek is niet iedereen. Hewi Hoogendijk van Rook Groep (schilderwerk, betonherstel, schoonmakers, aannemers, containers) bijvoorbeeld. Ik ben geen gekke Henkie. Ik denk mee op de achtergrond, doe wel eens wat creatiefs als er een speler gehaald moet worden. En ik heb een skybox in De Kuip. Maar daar houdt het op. Ik moet als ondernemer op mijn centen passen. Ik kan het simpelweg niet verantwoorden om diezelfde centen in een club te gooien waar dingen gebeuren die ik als ondernemer niet kan accepteren. Als Feyenoord een gewoon bedrijf was geweest, zou het al lang failliet zijn geweest. Door slecht management en pech heeft de club nu een enorme schuld. En daardoor wordt het nog minder aantrekkelijk om erin te stappen. Het is een beetje een kip of ei-verhaal. Ik ga niet meer doen dan ik nu doe. Komt ook omdat ik geen tientallen miljoenen over heb. Als ik dat wel had, zou ik wel meer geld in Feyenoord stoppen. Op één voorwaarde: meer inspraak.

Inspraak is de afgelopen jaren het sleutelwoord geweest in gesprekken tussen Feyenoord en (potentiële) investeerders. Feyenoord wil per definitie niet meer dan 49 procent van de aandelen verkopen om de authenticiteit en het zelfbeschikkingsrecht te waarborgen. Maar wie betaalt, wil ook bepalen. Investeerders eisen zeggenschap terug voor hun geld zeker bij een club die de afgelopen jaren heeft uitgeblonken in mismanagement. In het verleden was die zeggenschap vaak het breekpunt in de onderhandelingen met investeerders, maar de Feyenoord-directie heeft in de huidige situatie weinig meer te onderhandelen. En dus krijgen De Vrienden naast aandelen nog iets anders terug voor hun geld: zetels in het controleorgaan van de club, de raad van commissarissen. Voorlopig twee maar dat aantal kan oplopen als er in de komende tijd meer investeerders aansluiten bij de reddingsactie.

Vicieuze cirkel

En dat is uiteindelijk waar de injectie van De Vrienden van Feyenoord om draait: meer investeerders vinden. De vicieuze cirkel (meer schulden is minder investeerders is meer schulden) is doorbroken. Oppervriend Blokland: We zijn met nog vijftien tot twintig andere potentiële investeerders in gesprek. We gaan uiteindelijk voor 30 miljoen, minimaal. Zijn collega-Vriend Slotboom: Alles komt goed met Feyenoord. Dat moet.

Want als er één gekke Henkie over de dam is, dan volgen er meer.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 29 oktober 2010 - 02:16   quote  deeplink  
Je moet er even doorheen lezen en dat valt het nog mee. Jammer dat je dan weer een gekke Henkie moet wezen. Ik stel voor:
- gekke Geert
- gekke Klaas
- gekke Obiku
- gekke Pim
of......?
rudolfus
 rudolfus - vrijdag 29 oktober 2010 - 02:18   quote  deeplink  
Pim Blokland en de vrienden van Feyenoord bedankt voor de finacieele steun aan Feyenoord
namens een supporter van 68 jaar die ook al 57 jaar supporter is, maar helaas niet in staat is een financieele bijdrage te leveren als A.O.W er.
Ik wens U veel succes met de redding van ons aller Feyenoord
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 29 oktober 2010 - 02:21   quote  deeplink  
Groot respect rudolfus. Alleen al mensen zoals jij moeten over enkele jaren het genot van een kampioensschaal op de Coolsingel mee kunnen maken. Dat hoop ik ook.
paco
 paco - vrijdag 29 oktober 2010 - 07:36   quote  deeplink  
dat respect heb ik ook voor rudolfus,zeker dat succes gun ik jouw ook
Rovert
 Rovert - vrijdag 29 oktober 2010 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 - 02:18 schreef rudolfus het volgende:
Pim Blokland en de vrienden van Feyenoord bedankt voor de finacieele steun aan Feyenoord
namens een supporter van 68 jaar die ook al 57 jaar supporter is, maar helaas niet in staat is een financieele bijdrage te leveren als A.O.W er.
Ik wens U veel succes met de redding van ons aller Feyenoord
Kom op Rudolfus, stoppen met je sigaren, de (verwende) kleinkinderen geef je voortaan niets meet met hun verjaardag en dan kan er best een paar euro vanaf
MMM
 MMM - vrijdag 29 oktober 2010 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 - 09:56 schreef Rovert het volgende:

[..]

Kom op Rudolfus, stoppen met je sigaren, de (verwende) kleinkinderen geef je voortaan niets meet met hun verjaardag en dan kan er best een paar euro vanaf
Hahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 oktober 2010 door MMM --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Dagblad De Pers: Gekke Henkies met teveel geld gezocht









0.0068390