|
|
alibabba
|
|
|
3x heeft Ajax in het verleden gespeeld in Frankrijk tegen AJ Auxerre. In 1993 speelde Wij tegen ze voor de kwartfinale in het Uefa-Cup-toernooi. Op 03-03 speelde We uit en dat liep slecht af; 3. 0-1 Stefan Pettersson, 17. 1-1 Frank Verlaat ( ex-Ajax, Tainio speelde 8 seizoenen voor Auxerre ), 43. 2-1 Corentin Martins, 45. 2-2 Marciano Vink, 82. 3-2 Pascal Vahirua, 90. 4-2 Daniel Dutuel. Na 16 Europese wedstrijden ongeslagen te zijn geweest, waarin daardoor ook de Uefa-Cup werd binnengesleept, verloor Ajax in Frankrijk sinds lange tijd een Europees duel.
In het CL-seizoen 96'97 werd Ajax in de groepsfase gekoppeld aan de tegenstander van dinsdag. In de allereerste wedstrijd van dat toernooi, op 11-09, moest Ajax aftrappen in het Stade l'Abbé-Deschamps. Ajax ging daar met de overwinning aan de haal, doordat Litmanen in de 4e minuut het enige doelpunt van de pot scoorde. Coach Louis v.Gaal was degene die dit elftal het veld instuurde; Edwin van der Sar, Marcio Santos, Mario Melchiot, Frank de Boer, Winston Bogarde, Mariano Juan, Jari Litmanen, Kiki Musampa, Tijjana Babangida, Ronald de Boer, Marc Overmars. Rody Turpijn, Menno Willems en Martijn Reuser vervingen Melchiot, Overmars en Litmanen.
Nadat Ajax in de poule van de CL, van het seizoen '04'05, de volgende ronde niet bereikte, kreeg het na de winter de kans zich in het Uefa-Cup-toernooi te revancheren. De clash tegen de Fransen stond op het programma en na de 1-0 winst in Amsterdam verloor Ajax op 24-02-2005 bij Auxerre. Het scoreverloop; 1-0 Bonaventura Kalou ('31), 1-1 Ryan Babel ('37), 2-1 Cheyrou ('55), 3-1 Mathis ('86). Opstelling Ajax; Maarten Stekelenburg, Hatem Trabelsi, Nigel de Jong, Julien Escudé, Maxwell, Anthony Obodai ('86 Hedwiges Maduro), Johnny Heitinga, Wesley Sneijder ('80 Emanuelson), Mauro Rosales ('82 Daniel de Ridder), Ryan Babel, Nourdin Boukhari. Het was overigens de laatste wedstrijd van Ronald Koeman als Ajax-trainer, omdat hij zelf ontslag nam. Guy Roux, de persoonlijking van Auxerre, was overigens al die wedstrijden de coach van de Fransen. Van 1961 t/m 2005 was hij de man achter de successen van Auxerre.
Om even in de stemming te komen mensen, dit prachtige filmpje van het CL-seizoen 02'03. In dit toernooi kwamen we ver, maar het hield op na een late goal van Ac Milan. Aan het einde van het filmpje word Ajax toegezongen door de Ajax-fans, die onze helden sierlijk onthaalde;
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 oktober 2010 door alibabba -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat een ploeg dit he, met van der Meyde in wereldvorm, Ibracadabra, Maxwell, Pasanen, Litmanen, Sneijder,van der Vaart, Pienaar, de Jong, Trabelsi.
Dat was echt een beste ploeg, en toen werd er nog wel des AJAX gespeeld, hoe verschrikkelijk zuur was die goal van Pipo toen zeg....
Kijkend naar de toekomst, is ook dit een geweldige ploeg, met een aantal uitzonderlijk goede voetballers, en die gaan we ook nodig hebben tegen Auxerre. En moet deze ploeg eigenlijk wel tot een stunt in staat zijn in deze poule van de bekers.
1-2 gaat het worden voor AJAX, met een ontketende Suarez die tegen Auxerre maar weer eens duidelijk maakt waarom hij bij AJAX de belangrijkste man is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 oktober 2010 door remco k -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Was inderdaad een geweldig elftal. Als je de spelers van destijds zag en kijkt waar ze nu spelen. Ronald Koeman was toen trainer en ik was niet zo'n fan van hem als trainer. Wellicht waren we met een betere trainer wel tot de halve finale en verder gereikt, maar dat is allemaal achteraf.
Ik hoop dat je gelijk krijgt met die 1-2 man.....:) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 - 14:44 schreef alibabba het volgende:Was inderdaad een geweldig elftal. Als je de spelers van destijds zag en kijkt waar ze nu spelen. Ronald Koeman was toen trainer en ik was niet zo'n fan van hem als trainer. Wellicht waren we met een betere trainer wel tot de halve finale en verder gereikt, maar dat is allemaal achteraf. Ik hoop dat je gelijk krijgt met die 1-2 man.....:) LOL |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 - 14:44 schreef alibabba het volgende:Was inderdaad een geweldig elftal. Als je de spelers van destijds zag en kijkt waar ze nu spelen. Ronald Koeman was toen trainer en ik was niet zo'n fan van hem als trainer. Wellicht waren we met een betere trainer wel tot de halve finale en verder gereikt, maar dat is allemaal achteraf. Ik hoop dat je gelijk krijgt met die 1-2 man.....:) ik was daar ali....krijg weer kippevel,en sinds die avond haatte ik die inzaghi enorm man.........ik had hem niet in een straatje tegen moeten komen na de wedstrijd...hahahah maar wat was ik trots op ajax toen...godver,en moet je het spel nu zien......;-((((((((( |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Trots op Ajax zijn we allemaal joduh en inderdaad toen die 3-2 viel in Milaan ging ik door de grond, maar ik ben er inmiddels 70% van hersteld....:) |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Mooi Alibabba.. je bent een aanwinst voor dit forum |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 - 19:25 schreef alibabba het volgende:Trots op Ajax zijn we allemaal joduh en inderdaad toen die 3-2 viel in Milaan ging ik door de grond, maar ik ben er inmiddels 70% van hersteld....:) Altijd al gedacht dat jij niet helemaal 100% was......:):) |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
Anita is een twijfelgeval voor Auxerre.. hoe lossen we dit op? |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Urby lekker linksback en sulejmani linksbuiten. Makkelijk zat |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat Sulejmani moet spelen lijkt me duidelijk, ook als Anita wel fit is. Auxerre moet gaan komen en dus zal er redelijk wat ruimte liggen achter de verdediging |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: zou urby linkshalf niet wat zijn?anita erachter en suli ervoor????lijkt me wel wat....moet je wel 4-3-3 spelen he???;-)) |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 - 23:06 schreef remco k het volgende:Dat Sulejmani moet spelen lijkt me duidelijk, ook als Anita wel fit is. Auxerre moet gaan komen en dus zal er redelijk wat ruimte liggen achter de verdediging kijk, daar ben ik het nu wel mee eens, maar ik hoop alleen dat Sulejmani ook zijn verdedigende taken kan uitvoeren, want dat zal hij in deze pot voldoende moeten doen. Ajax zal moeten laten zien dat ze op de counter kunnen spelen, want ik verwacht een aanvallend Auxerre, aangezien dit voor hen de laatste kans is. |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote:Op zondag 31 oktober 2010 - 10:08 schreef joduh het volgende:[..] zou urby linkshalf niet wat zijn?anita erachter en suli ervoor????lijkt me wel wat....moet je wel 4-3-3 spelen he???;-)) dan is ie wel echt een joker, (linksbuiten,linksback,linkshalf) |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Hoop winst natuurlijk maar doe ff niet aan een voorspelling. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 - 23:06 schreef remco k het volgende:Dat Sulejmani moet spelen lijkt me duidelijk, ook als Anita wel fit is. Auxerre moet gaan komen en dus zal er redelijk wat ruimte liggen achter de verdediging Leuk dat je dat zegt maar de wedstrijd van woensdag kan je niet vergelijken met de wedstrijd tegen Heracles. Dat Sulejmani een goal maakt is mooi. Maar hij krijgt de bal ook op een presenteer blaadje. En dan alleen voor de keeper was het een kunst geweest als hij die niet gemaakt had. Na mijn idee had Urby die er ook in geschoten. Ik moet het met Sulejmani nog maar zien in de grotere wedstrijden. Urby daar en tegen speelt dan op zn best. Dan komt het er nog meer bij hem uit. Dit is mijn mening. We zien het woensdag wel wat de opstelling is. Laten we hopen op een mooie wedstrijd en winst dat is het belangrijkste. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 31 oktober 2010 - 10:19 schreef dege het volgende:[..] kijk, daar ben ik het nu wel mee eens, maar ik hoop alleen dat Sulejmani ook zijn verdedigende taken kan uitvoeren, want dat zal hij in deze pot voldoende moeten doen. Ajax zal moeten laten zien dat ze op de counter kunnen spelen, want ik verwacht een aanvallend Auxerre, aangezien dit voor hen de laatste kans is. Dat doet Urby ook uitstekend.Als hij linksbuiten staat zie ik hem ook nog verdedigen ook niet onbelangrijk. |
|
|
|
|
Pjettr
|
|
|
En nog steeds zuur om te zien , die akelige 3 laatste minuten blessure tijd |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
Pjettr
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 oktober 2010 - 10:08 schreef joduh het volgende:[..] zou urby linkshalf niet wat zijn?anita erachter en suli ervoor????lijkt me wel wat....moet je wel 4-3-3 spelen he???;-)) ZOu voor alle drie de spelers de beste oplossing zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 oktober 2010 - 11:52 schreef Guyt het volgende:[..] Leuk dat je dat zegt maar de wedstrijd van woensdag kan je niet vergelijken met de wedstrijd tegen Heracles. Dat Sulejmani een goal maakt is mooi. Maar hij krijgt de bal ook op een presenteer blaadje. En dan alleen voor de keeper was het een kunst geweest als hij die niet gemaakt had. Na mijn idee had Urby die er ook in geschoten. Ik moet het met Sulejmani nog maar zien in de grotere wedstrijden. Urby daar en tegen speelt dan op zn best. Dan komt het er nog meer bij hem uit. Dit is mijn mening. We zien het woensdag wel wat de opstelling is. Laten we hopen op een mooie wedstrijd en winst dat is het belangrijkste. Waar staat dat ik ook maar iets van een vergelijking maak met Heracles?? Nergens dacht ik |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote:Op zondag 31 oktober 2010 - 11:52 schreef Guyt het volgende:[..] Leuk dat je dat zegt maar de wedstrijd van woensdag kan je niet vergelijken met de wedstrijd tegen Heracles. Dat Sulejmani een goal maakt is mooi. Maar hij krijgt de bal ook op een presenteer blaadje. En dan alleen voor de keeper was het een kunst geweest als hij die niet gemaakt had. Na mijn idee had Urby die er ook in geschoten. Ik moet het met Sulejmani nog maar zien in de grotere wedstrijden. Urby daar en tegen speelt dan op zn best. Dan komt het er nog meer bij hem uit. Dit is mijn mening. We zien het woensdag wel wat de opstelling is. Laten we hopen op een mooie wedstrijd en winst dat is het belangrijkste. Urby heeft die snelheid volgens mij niet echt hoor.. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Idd ja nog steeds zo een rot gevoel krijg je er van. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Laten we hopen dat ONS koningskoppel mekaar goed gezind is dinsdag. F een voorproefje op Onze pareltjes;
|
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
heerlijk filmpje! kippenvel! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Martin Jol heeft negentien spelers geselecteerd voor de Champions League-wedstrijd van Ajax op bezoek bij Auxerre, meldt Ajax.nl. Vurnon Anita en Demy de Zeeuw zijn hersteld van hun kwetsuren en behoren tot de wedstrijdselectie. André Ooijer ontbreekt wegens een schorsing. Ajax-selectie:
Maarten Stekelenburg Jeroen Verhoeven Gregory van der Wiel Toby Alderweireld Jan Vertonghen Anita Eyong Enoh Miralem Sulejmani Christian Eriksen Mounir El Hamdaoui Siem de Jong Urby Emanuelson Luis Suarez Daley Blind Rasmus Lindgren Teemu Tainio De Zeeuw Mido Oleguer |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Geen Jozefzoon/Bonevacia en wel Mido.... Ik begrijp dat echt niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Alleen maar gericht op het resultaat, en totaal niet denkend aan de toekomst is waar Jol voor staat. En we vinden het over het algemeen als supporters allemaal nog goed ook, als ik hier de reacties op bepaalde topics lees, niet jij overigens, ik ken jou standpunt inmiddels, daar zitten we op 1 lijn, maar veranderen gaat het pas als Jol weg gaat bij Ajax.. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Vind ook wel raar dat mido bij de selectie zit. Laat hem nog eerst maar paar wedstrijden met Jong Ajax spelen en 10 kilo extra afvallen. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: resultaat alibabba.......op de pisveemanier......en met vechtvoetbal....op de 010 manier...... |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
Als we hierdoor kampioen worden teken ik daarvoor, maar ik vind dat er zodoende een balans moet komen tussen de ontwikkeling van de jeugd en de winst.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 november 2010 door Johnnyafca -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
kan ik me voorstellen man.... zelfs ik !!! ;-) maar ik mis dat ajaxvoetbal......... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Gewoon: 1-3 Mounir, Luis en Jan (Vertonghen) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Jan Wegereef doet daar niet mee he, dat weet je??:):) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Whahahaha, ja dat is mij wel bekend Remco... Die is voor 20 jaar geschorst! En "Wegereef" is toch een behoorlijk lange naam. Je zou toch denken dat hij nou net Jan met de korte naam is na zijn partijdige optreden... |
|
|
|
|
kansenbenutter
|
|
|
Auxerre is niet veel meer. dus de angst van het team van weleer is overbodig. dit team strijdt voor de onderste plaatsen. bij de loting zag ik al dat een volgende ronde er goed in kan zitten,omdat ik milaan verslaanbaar acht en toen niet eens wist hoe zwak auxerre zou zijn. dus chippies erbij en onderuit op de bank jongens! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 01 november 2010 - 21:50 schreef Pietje het volgende:[..] Whahahaha, ja dat is mij wel bekend Remco... Die is voor 20 jaar geschorst! En "Wegereef" is toch een behoorlijk lange naam. Je zou toch denken dat hij nou net Jan met de korte naam is na zijn partijdige optreden... Whahahaha, Pietje, nou is het genoeg, maar het was inderdaad wel een heel zwak optreden van hem.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 01 november 2010 - 21:58 schreef kansenbenutter het volgende:Auxerre is niet veel meer. dus de angst van het team van weleer is overbodig. dit team strijdt voor de onderste plaatsen. bij de loting zag ik al dat een volgende ronde er goed in kan zitten,omdat ik milaan verslaanbaar acht en toen niet eens wist hoe zwak auxerre zou zijn. dus chippies erbij en onderuit op de bank jongens! Jij bent toch voor Feyenoord? |
|
|
|
|
kansenbenutter
|
|
|
quote: ik ben er vooral voor mezelf. |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote: nee, je bent toch een kakkerlak? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
zoek een leven man.....ga posten bij 010 forum! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Gewoon niet op reageren, joduh. (Is misschien niet makkelijk...) Maar als hij (of zij) geen sjoege krijgt, bloedt het vanzelf dood. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Jij hebt iig jezelf geprobeerd te profileren als Feyenoordsupporter, dat is mislukt, en dat je Anti Ajax bent is ook al langer duidelijk, maar wat wil je hier eigenlijk, je doet je nu ineens voor als Ajax supporter terwijl je dat niet bent.... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 01 november 2010 - 22:09 schreef Pietje het volgende:[..] Gewoon niet op reageren, joduh. (Is misschien niet makkelijk...) Maar als hij (of zij) geen sjoege krijgt, bloedt het vanzelf dood. je vraagt me wel wat pietje????;-))) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Het is niet zo moeilijk. Ik weet het uit ervaring... Bovendien is het beter voor je bloeddruk. Als je niet (meer) reageert is de lol er vanaf bij die onbenul en bloedt zijn provocatie dood. Gewoon proberen! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Ik ook maar ik mis de titel meer. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Goed nieuws
quote:Ajax neemt Mido niet mee naar Auxerre Uitgegeven: 2 november 2010 10:22 Laatst gewijzigd: 2 november 2010 10:22
AMSTERDAM - Ajax moet het woensdagavond in het Champions Leagueduel tegen AJ Auxerre stellen zonder Mido.
© ProShotsDe Egyptische aanvaller is ziek en reist daarom niet mee naar Frankrijk. Dat maakte de Amsterdamse club dinsdag bekend.
Florian Jozefzoon reist met de selectie mee als de vervanger van Mido.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 november 2010 door Ride -- |
|
|
|