BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe en met Wie, wil JIJ Ajax zien spelen!?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2010 - 19:53   quote  deeplink  
Ondanks dat Ajax de nodige punten pakt in de competitie, is het toch echt heel erg duidelijk te zien, dat de hand van Jol steeds duidelijker zichtbaar wordt, en die hand van Jol is gebasseerd op verdedigen, en juist dat is iets wat we bij Ajax niet goed kunnen, het is ook nog nooit onze kracht geweest. De jeugd en hun vrije spel zonder regels en beperkingen, dat is onze kracht geweest, en juist dat is wat Jol niet doet, sterker nog, Jol heeft op El Hamdaoui na, alleen maar oude spelers bij de selectie gehaald, en op Ooijer na, heeft er niet 1 van deze spelers een echt goede indruk gemaakt op mij, Mido weegt 120KG Tanio lijkt me een goede speler, maar blijkt gewoon overbodig, en Atouba probeert zo min mogelijk te spelen. Tegenwoordig is het ook heel normaal om zelfs in de eigen Arena minder balbezit te hebben dan de tegenstander, en het ergste van allemaal is nog wel, dat het gewoon wordt geaccepteerd door de supporters.

Ik zou echt heel graag zien dat Ajax terug stapt naar de huisstijl, of de Cruijff stijl. Dus met een zeer aanvallende ploeg, iedere tegenstander vastbinden op eigen helft, waarbij 70 procent balbezit voor Ajax heel normaal is.
Opbouwen behoort hierbij cntraal te staan, en ook centraal te gebeuren, dus middenvelders aanspelen die veel bewegen, en dus niet een balletje breed op een back, want die kan maar 1 kant opdraaien en dat is wel heel makkelijk druk zetten voor de tegenstander. Hierdoor voorkom je heel veel balverlies, en juist dat is iets, dat Ajax nu parten speelt.
Backs en buitenspelers met een goede actie en voorzet is hierbij een must, en die hebben wij in de vorm van Urby Emanuelson en Van der Wiel als backs en Jozefzoon en Sulejmani als buitenspelers. Centraal achterin kan Alderweireld prima spelen, maar ook Oijer is hier een optie, liever zie ik Alderweireld, want dat is toch echt onze toekomst, naast Alderweireld moet natuurlijk gewoon Vertongen staan.
Op het middenveld moet Ajax gaan spelen met 1 controleur in de vorm van de Zeeuw, dat lijkt misschien te aanvallend, maar het enige verschil is, dat Ajax zo eerder begint met verdedigen, en dat ontlast weer onze verdediging.
Met een ruit op het middenveld, zou ik gewoon blufpoker gaan spelen en Jozefzoon rechts zetten en Sulejmani links zetten, bijde spelers kunnen zowel buitenom als binnedoor, en zijn beiden in staat om het veld heel breed te houden, bij balverlies kunnen ze naar binnen knijpen en zet je iedere tegenstander direct onder druk.
Op 10 moet gewoon een echte Ajax speler, en dat kan zowel Eriksen als Lodeiro zijn, mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Eriksen, maar Lodeiro lijkt mij een heel goede speler waar we nog veel van gaan zien. de 2 aanvallers lijkt me vrij logisch in de vorm van El Hamdaoui en Suarez.

Zo zou het er dan dus zo'n beetje moeten gaan uitzien.

---------------------Stekelenburg------------------
------------Alderweireld-----Vertongen-------------
V/D Wiel---------------------------------Emanuelson
---------------------De Zeeuw----------------------
---------------------------------------------------
Jozefzoon---------------------------------Sulejmani
----------------------Eriksen----------------------
----------------Suarez------El Hamdaoui------------

Dit lijkt op verdomd vel op een 4-4-2 opstelling, maar het tegendeel is waar, als 1 van beide spitsen op de juiste momenten leert inzakken, versterk je iedere aanvallende positie en ben je altijd verassend.......
alibabba
 alibabba - zondag 31 oktober 2010 - 21:54   quote  deeplink  
Ik ben een absolute voorstander van een echte nummer 9 met duidelijke flanken. Ik vind dat El Hamdaoui moet leren als pure 9 te spelen en dat kan hij zeker op den duur, oefening baart kunst. De flanken met Suarez en Sulejmani, die vaak wisselen van positie. Een centrale verdediger moet in balbezit het middenveld ondersteunen en het hele elftal moet aanvallende inspiraties hebben, zodat je probeert de wedstrijd zo vroeg mogelijk te beslissen. In Nederland moet dat makkelijk kunnen en hoe meer je dit speelt, des te beter het Europees gaat. Tegen makkelijkere tegenstanders kun je de hele wedstrijd aanvallend spelen, wanneer het beslist is, maar tegen toppers moet je bij een voortijdige beslissing het slot erop gooien. Laat dan hun maar komen en speel puur op de counter.

Ik zou zoveel mogelijk met een vaste elf gaan spelen en daar een lange tijd aan vasthouden. Omdat Jol nu ook twijfelt met bepaalde posities is het lastig in te schatten wat nu het beste is, want spelers kunnen daardoor aan zichzelf gaan twijfelen. Stekelenburg in het doel. Verdediging; Vd.Wiel, Alderweireld/Ooijer, Vertonghen, Urby ( Vertonghen is de man die moet inschuiven ). Middenveld; Enoh/Anita, de Zeeuw. Nummer 10; Eriksen/de Jong. Nummer 9; El Hamdaoui. Flankspelers; Suarez, Sulejmani.

In dit concept word je fluitend kampioen en overwinter je in de CL.
AFCAKAMPEN
 AFCAKAMPEN - zondag 31 oktober 2010 - 22:03   quote  deeplink  
Remco ik vind het knap dat je Urby nog een kans geeft op linksback, deze heeft hij bij mij al verkeken met altijd zijn fouten die vaak beslissend zijn ( in de kuip bij fey vorig jaar, tegen auxerre, tegen exelsior en nu noem ik lang nog niet alles)
Ik kies voor Atouba omdat ik weet dat Jol deze man niet voor niets meeneemt en dat hij bij zowel Tottenham en HSV publiekslieveling was, en in mijn ogen ben je dit niet als je slecht speelt.
Verder vind ik dat je met alleen de Zeeuw weinig verdedigends inbrengt op het middenveld en het middenveld zo erg zwakjes is.

V/D Wiel-------------------------------------Atouba
-------------De Zeeuw---------Enoh-----------------
--------------------Eriksen------------------------
Suarez------------El Hamdaoui-------------Sulejmani
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2010 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 21:54 schreef alibabba het volgende:
Ik ben een absolute voorstander van een echte nummer 9 met duidelijke flanken. Ik vind dat El Hamdaoui moet leren als pure 9 te spelen en dat kan hij zeker op den duur, oefening baart kunst. De flanken met Suarez en Sulejmani, die vaak wisselen van positie. Een centrale verdediger moet in balbezit het middenveld ondersteunen en het hele elftal moet aanvallende inspiraties hebben, zodat je probeert de wedstrijd zo vroeg mogelijk te beslissen. In Nederland moet dat makkelijk kunnen en hoe meer je dit speelt, des te beter het Europees gaat. Tegen makkelijkere tegenstanders kun je de hele wedstrijd aanvallend spelen, wanneer het beslist is, maar tegen toppers moet je bij een voortijdige beslissing het slot erop gooien. Laat dan hun maar komen en speel puur op de counter.

Ik zou zoveel mogelijk met een vaste elf gaan spelen en daar een lange tijd aan vasthouden. Omdat Jol nu ook twijfelt met bepaalde posities is het lastig in te schatten wat nu het beste is, want spelers kunnen daardoor aan zichzelf gaan twijfelen. Stekelenburg in het doel. Verdediging; Vd.Wiel, Alderweireld/Ooijer, Vertonghen, Urby ( Vertonghen is de man die moet inschuiven ). Middenveld; Enoh/Anita, de Zeeuw. Nummer 10; Eriksen/de Jong. Nummer 9; El Hamdaoui. Flankspelers; Suarez, Sulejmani.

In dit concept word je fluitend kampioen en overwinter je in de CL.
Maar je blijft zo toch wel weer met twee controleurs spelen?? en verander je dus alleen Urby naar linksback?? of zeg ik dat verkeerd??
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2010 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 22:03 schreef AFCAKAMPEN het volgende:
Remco ik vind het knap dat je Urby nog een kans geeft op linksback, deze heeft hij bij mij al verkeken met altijd zijn fouten die vaak beslissend zijn ( in de kuip bij fey vorig jaar, tegen auxerre, tegen exelsior en nu noem ik lang nog niet alles)
Ik kies voor Atouba omdat ik weet dat Jol deze man niet voor niets meeneemt en dat hij bij zowel Tottenham en HSV publiekslieveling was, en in mijn ogen ben je dit niet als je slecht speelt.
Verder vind ik dat je met alleen de Zeeuw weinig verdedigends inbrengt op het middenveld en het middenveld zo erg zwakjes is.

V/D Wiel-------------------------------------Atouba
-------------De Zeeuw---------Enoh-----------------
--------------------Eriksen------------------------
Suarez------------El Hamdaoui-------------Sulejmani
Dat probeerde ik dus uit te leggen, je wordt er op het middenveld, juist sterker van, en zeker op verdedigend vlak, je speelt namelijk met echte buitenspelers, en als die goed kunnen knijpen, dan heeft een tegenstander 0 kans op een counter. kijk bijvoorbeeld naar Barcelona, de speelt op exact dezelfde manier, en natuurlijk is Barcelona sterker dan AJAX, maar ook de competitie is daar sterker. Dus in Nl is 1 controleur meer dan genoeg, het lijkt in Nl de laatste jaren wel een tendens om met twee controleurs te spelen, terwijl dat eerder nooit gebeurde, en het is ook gewoon niet nodig, zolang je maar met de hele ploeg druk naar voren zet...
Afcarius
 Afcarius - zondag 31 oktober 2010 - 22:48   quote  deeplink  
Waarom persé spelen met een nummer 10? Manchester United doet het ook zonder. Ik vind Anita trouwens best sterk op linksback dit seizoen.
-------------Stekelenburg-----------------
------Alderweireld----Vertonghen----------
Greg---------------------------------Anita
---------Lindgren-----Enoh----------------
---De Zeeuw----------------------Emanuelson
--------Suarez-------El Hamdaoui----------

Ik zou het wel eens willen zien zonder nummer 10. Ik vind Eriksen nog niet goed genoeg om de 10 positie in te vullen en ik denk dat Siem de Jong die positie nooit in kan vullen. Dus hopen dat Lodeiro het wel kan.

Maar als ik jou concept zou moeten beoordelen remco, dan zou ik Enoh de voorkeur geven boven de zeeuw. en Anita de voorkeur boven Emanuelson.
Ik ben ook erg benieuwd naar Jozefzoon! Het is alleen erg "jammer" dat we suarez en el hamdaoui allebei hebben en ze allebei tegelijk opgesteld moeten worden, want zo kun je eigenlijk niet met 2 buitenspelers spelen, het zijn namelijk allebij gewoon spitsen.
Afcarius
 Afcarius - zondag 31 oktober 2010 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 22:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat probeerde ik dus uit te leggen, je wordt er op het middenveld, juist sterker van, en zeker op verdedigend vlak, je speelt namelijk met echte buitenspelers, en als die goed kunnen knijpen, dan heeft een tegenstander 0 kans op een counter. kijk bijvoorbeeld naar Barcelona, de speelt op exact dezelfde manier, en natuurlijk is Barcelona sterker dan AJAX, maar ook de competitie is daar sterker. Dus in Nl is 1 controleur meer dan genoeg, het lijkt in Nl de laatste jaren wel een tendens om met twee controleurs te spelen, terwijl dat eerder nooit gebeurde, en het is ook gewoon niet nodig, zolang je maar met de hele ploeg druk naar voren zet...
Met de hele ploeg druk zetten naar voren werkt wel heel goed, alleen met zware championsleague wedstrijden door de weeks is het denk ik het best om zoveel mogelijk energie te sparen tegen clubs als willem II. Feit blijft, als je als ploeg veel druk zet is het voor de tegenstander altijd lastig om te voetballen..
Pietje P.
 Pietje P. - zondag 31 oktober 2010 - 23:28   quote  deeplink  
Vd Wiel heeft de bouw en het spel van een klassieke rechtsbuiten. Toby rechtsachter. Suarez op 10, de rest kan je invullen..
alibabba
 alibabba - zondag 31 oktober 2010 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 22:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar je blijft zo toch wel weer met twee controleurs spelen?? en verander je dus alleen Urby naar linksback?? of zeg ik dat verkeerd??
Vertonghen is de enigste controleur op het middenveld, die dus voor de driemans-verdediging staat. In dat geval is het beter om met Anita te spelen i.p.v. Enoh, samen met de Zeeuw geven zij de aanvoer naar de voorhoede. Het is erg aanvallend, maar in Nederland moet het makkelijk kunnen. Deze speelstijl brengt de allure en de bluf weer terug bij Ajax. Borst vooruit, want wij zijn AJAX. De Jeugdopleiding perfectioneren, Seedorf terughalen en inpassen die gasten.
joduh
 joduh - maandag 01 november 2010 - 05:59   quote  deeplink  
volgens mij is het allergrootste probleem dat we geen 10 hebben in dit elftal,en ik lees net dat pietje p. suarez daar neer wilde zetten en dat is nog helemaal niet zo gek eigenlijk man.........(dacht ik ook regelmatig)
daarbij vind ik dat je el hammie in een 2 spitsen systeem moet laten spelen en niet als vaste 9!

ik zou het zo proberen (ongeveer)

==========maarten==============
greg====jan====toby====anita===
============enoh===============
========demy=====urby==========
============suarez=============
====el hammie===suleimani======
dat is niet het oude ajax systeem,maar je moet rooien met de riemen die je hebt momenteel(jammer genoeg)
maar het grootste probleem is geen nummer 10 hebben(zou vd vaart niet geweldig zijn?)
joduh
 joduh - maandag 01 november 2010 - 06:10   quote  deeplink  
bij jouw opstelling remco vind ik het middenveld te zwak eerlijk gezegt....en bij alibabba is het probleem dus duidelijk de nummer 10...ik vind ze allebei dik tekort komen(eriksen kan nog komen)....en bij afcarius is het redelijk hetzelfde als mijn opstelling behoudens het nummer 10 geval....en bij afca kampen:tsja,eriksen,atouba en geen urby?? nope dat wordt hem niet.......
Ride
 Ride - maandag 01 november 2010 - 08:46   quote  deeplink  
De afgelopen jaren hebben we getracht met aanvallend spel kampioensschappen te halen.
Dit is sinds 2004 niet gelukt.
Als Jol dit seizoen de titel haalt door een verdedigende stijl en ingeving van El Hammie en Suarez...
Soit.
Ik zit al tijden in het stadion en vorig seizoen was ik eindelijk weer eens blij.
We hebben een goed seizoen gedraaid en dit jaar is pas 12 rondes lang.
We spelen CL en staan 2e.
Iedereen heeft een mening maar als de spelers vertrekken dan heeft het verder ook geen nut meer.
Per4manc
 Per4manc - maandag 01 november 2010 - 09:03   quote  deeplink  
De laatste jaren bereiken we helemaal niets met ons aanvallende spel. De "Ajax-stijl" is niet meer van deze tijd. Het wordt tijd dat men dat gaat inzien. Alleen een team met de allerbeste spelers, die jaren bij elkaar spelen krijgt dat voor elkaar. Zie bijvoorbeeld Barcelona, niet dat daar geen wedstrijden tussen zitten die het daglicht niet waard zijn.
Ik denk dat Jol het prima doet. Speel op "save", met deze voorhoede kan dat ook. Met Suarez en El Hammie heb je geen aanvallers die in de pas van het team lopen.
Je kunt wel een bepaalde stijl willen spelen, maar je moet er wel de spelers voor hebben. De goede buitenspelers worden door grotere clubs al jong gescout. Dat is een feit, dus moet je het anders gaan oplossen.
Pietje P.
 Pietje P. - maandag 01 november 2010 - 09:50   quote  deeplink  
Het probleem met het huidige AJAX is dat er spelers niet op hun positie staan en dat er voor sommige posities geen natuurlijke invulling is. Er is geen echte linksback, nr. 10 en rechtsbuiten. V/d Wiel doet het prima als rechtsback, maar als rechtsbuiten komen zijn aanvallende kwaliteiten veel beter van pas. Hoe vaak haalt hij als back niet de achterlijn, als hij 20 meter naar voren speelt kan hij regelmatig de klassieke AJAX voorzet geven.. Voor de rechtsback heb je voldoende alternatieven. Het doet gewoon pijn aan mijn ogen om Suarez op rechts te zien. Suarez heeft van nature geen echte AJAX positie, maar achter de spits (op 10) kan hij zelf zijn posities kiezen. Je hebt dan met El Hammie samen een bijna niet te verdedigen centrum, met aanvoer van Greg en Sulemani. Zoiets dus:

.......................................STEEK...............................................

TOBY................LINDGREN...........JAN.........echte linksback

DEMY (in vorm)...............SUAREZ............................URBY

GREG.............................El Hammie.......................SULEMANI
Per4manc
 Per4manc - maandag 01 november 2010 - 10:11   quote  deeplink  
Klinkt logisch, maar opkomende back of rechtsbuiten dat zijn toch echt 2 verschillende takken van sport. Als opkomende back heb je meestal de ruimte voor je die een rechtsbuiten niet heeft. Verder denk ik niet dat Suarez in een 3 mans middenveld genoeg verdedigende kwaliteiten heeft.
Pietje P.
 Pietje P. - maandag 01 november 2010 - 10:35   quote  deeplink  
Snappik, zie ook liever een type Beerens op de rechterflank. En Suarez is eigenlijk een speler voor een 4-4-2 systeem, maar wij zijn wel AJAX, dan maar met 6-4 winnen..
Per4manc
 Per4manc - maandag 01 november 2010 - 10:46   quote  deeplink  
Waarschijnlijk verlies jij liever met mooi voetbal dan dat je wint met minder aantrekkelijk voetbal. Dat is een leuk streven, maar brengt geen geld binnen.
Ik zie ook graag sprankelijk voetbal, maar nog liever zie ik iedere week 3 punten erbij geteld worden met aan het eind van de rit alleen maar ploegen die lager staan dan Ajax.
Ride
 Ride - maandag 01 november 2010 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 10:46 schreef Per4manc het volgende:
Waarschijnlijk verlies jij liever met mooi voetbal dan dat je wint met minder aantrekkelijk voetbal. Dat is een leuk streven, maar brengt geen geld binnen.
Ik zie ook graag sprankelijk voetbal, maar nog liever zie ik iedere week 3 punten erbij geteld worden met aan het eind van de rit alleen maar ploegen die lager staan dan Ajax.
Goed omschreven wat ik ook bedoel.

Winnen is dit seizoen belangrijker dan de manier waarop.
MikeT
 MikeT - maandag 01 november 2010 - 11:31   quote  deeplink  
Ik denk dat je moet kijken naar de as van het elftal, en daaromheen kun je de speelstijl aanpassen aan tegenstander of het drukke speelkalender.
Zo kun je met Eriksen, Josefzoon, Alderwereld en Sulemani echt wel winnen van het rechterrijtje van de eredivisie. En kun je zelfs v/d wiel is op rechtsbuiten (of midden) proberen.

Dus eigenlijk krijg je twee opstellingen:

v/d Wiel - Ooijer - Vertonghen (inschuiven) - Anita
d Zeeuw (C) - De Jong (10) - Enoh (C)
Sua (valse buiten)- El ham - Urby (vroeg storend)

en in 'makkelijke' wedstrijden

Ald - Ooijer - verto - Anita/Urby
D zeeuw
Josefzoon - d jong - Sul
Sua en el Ham

In de as moet je altijd mensen Als vertonge, ooijer, d Zeeuw (of Enoh), en El Ham/ Sua hebben. En Stek op doel natuurlijk. En de backs en buitenspelers kunnen wel eens veranderen, dan blijft het verrassend. Kijk maar naar het Nederlands elftal.
Of nu Robben of Elia op linksbuiten staat maakt voor het spel van NL niet veel uit, maar voor de tegenstander is het verdedigend wel anders (Robben gaat vaker zelf, Elia vaker de voorzet)
Pietje P.
 Pietje P. - maandag 01 november 2010 - 11:43   quote  deeplink  
Als we met minder sprankelend voetbal altijd 3 punten pakken ben ik voor, alleen staan we niet bovenaan en ziet het voetbal er moeizaam uit. Door individuele kwaliteiten winnen we, maar niet door het AJAX voetbal..
Ride
 Ride - maandag 01 november 2010 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 11:43 schreef Pietje P. het volgende:
Als we met minder sprankelend voetbal altijd 3 punten pakken ben ik voor, alleen staan we niet bovenaan en ziet het voetbal er moeizaam uit. Door individuele kwaliteiten winnen we, maar niet door het AJAX voetbal..
Wij hebben Feyenoord uit al gehad... en gewonnen.
Ik zie Twente en PSV daar volgend jaar nog niet winnen, zeker als Vlaar en Thomassen terug zijn en het team beter ingespeeld is.
Wij winnen nog wel van ze thuis eind dit jaar.
PSV thuis moet te doen zijn, niet alleen dat... we moeten winnen.
Uit en Thuis.
Daarna hebben we Twente als laatste wedstrijd dit seizoen, hopelijk maakt het dan niet meer uit wie er wint

Of Ajax alle wedstrijden vanaf nu gaat winnen durf ik niet te voorspellen maar het zou best kunnen.
MikeT
 MikeT - maandag 01 november 2010 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 12:20 schreef Ride het volgende:

[..]

Ik zie Twente en PSV daar volgend jaar nog niet winnen, zeker als Vlaar en Thomassen terug zijn en het team beter ingespeeld is.
Uit en Thuis.
Daarna hebben we Twente als laatste wedstrijd dit seizoen, hopelijk maakt het dan niet meer uit wie er wint

Of Ajax alle wedstrijden vanaf nu gaat winnen durf ik niet te voorspellen maar het zou best kunnen.
Je moet iig 1 keer winnen van PSV en nooit verliesen van Twente en PSV. Psv speelt toch nog wel minimaal een keer 5 gelijk plus een verlies of 2.
Twente word wel lastig, die zijn weer erg goed bezig.

De winterstop (beter gezegd de opening van transfermarkt) zal dit jaar beslissend worden....
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 23:46 schreef alibabba het volgende:

[..]

Vertonghen is de enigste controleur op het middenveld, die dus voor de driemans-verdediging staat. In dat geval is het beter om met Anita te spelen i.p.v. Enoh, samen met de Zeeuw geven zij de aanvoer naar de voorhoede. Het is erg aanvallend, maar in Nederland moet het makkelijk kunnen. Deze speelstijl brengt de allure en de bluf weer terug bij Ajax. Borst vooruit, want wij zijn AJAX. De Jeugdopleiding perfectioneren, Seedorf terughalen en inpassen die gasten.
Ok, dank je, ik las het net nog een keer, en nu is het wel duidelijk, eigenlijk een beetje hetzelfde dus als ik zou willen spelen.
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 22:48 schreef Afcarius het volgende:
Waarom persé spelen met een nummer 10? Manchester United doet het ook zonder. Ik vind Anita trouwens best sterk op linksback dit seizoen.
-------------Stekelenburg-----------------
------Alderweireld----Vertonghen----------
Greg---------------------------------Anita
---------Lindgren-----Enoh----------------
---De Zeeuw----------------------Emanuelson
--------Suarez-------El Hamdaoui----------

Ik zou het wel eens willen zien zonder nummer 10. Ik vind Eriksen nog niet goed genoeg om de 10 positie in te vullen en ik denk dat Siem de Jong die positie nooit in kan vullen. Dus hopen dat Lodeiro het wel kan.

Maar als ik jou concept zou moeten beoordelen remco, dan zou ik Enoh de voorkeur geven boven de zeeuw. en Anita de voorkeur boven Emanuelson.
Ik ben ook erg benieuwd naar Jozefzoon! Het is alleen erg "jammer" dat we suarez en el hamdaoui allebei hebben en ze allebei tegelijk opgesteld moeten worden, want zo kun je eigenlijk niet met 2 buitenspelers spelen, het zijn namelijk allebij gewoon spitsen.
Dat laatste wat je zegt is niet waar, El Hamdaoui is echt een zwerver in de punt, kijk maar eens waar hij soms de ballen ophaalt, hij speelt exact hetzelfde als dat Villa momenteel speelt bij Barcelona, ik denk zelfs dat Hamdaoui beter is dan Villa, maar dat terzijde. Hammie zakt dus heel veel terug uit de spits. Daardoor staat hij als een valse 10, naats Eriksen als de bal aan de zijkanten is, hierdoor komt er zoveel verwarring en zoveel ruimte dat je met komende mensen als de Zeeuw, Eriksen en dan dus ook Hamdaoui iedere club in NL met 3 goals verschil moet oprollen.

In NL speelde van Gaal ook heel vaak met Litmananen, kluivert en Kanu in de ploeg.
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 22:50 schreef Afcarius het volgende:

[..]

Met de hele ploeg druk zetten naar voren werkt wel heel goed, alleen met zware championsleague wedstrijden door de weeks is het denk ik het best om zoveel mogelijk energie te sparen tegen clubs als willem II. Feit blijft, als je als ploeg veel druk zet is het voor de tegenstander altijd lastig om te voetballen..
Dus juist dan is het heel belangrijk om zo snel mogelijk de wedtrijden te beslissen. Kijk eens voor de grap naar de Kilometers die een Xavi en Iniesta lopen bij Barcelona, afgelopen weekend was dat samen bij elkaar opgeteld slechts 12,3 KM een gemiddelde middenlvelder bij Ajax loopt nu 9,2 KM, wat is dus minder vermoeiend??
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 06:10 schreef joduh het volgende:
bij jouw opstelling remco vind ik het middenveld te zwak eerlijk gezegt....en bij alibabba is het probleem dus duidelijk de nummer 10...ik vind ze allebei dik tekort komen(eriksen kan nog komen)....en bij afcarius is het redelijk hetzelfde als mijn opstelling behoudens het nummer 10 geval....en bij afca kampen:tsja,eriksen,atouba en geen urby?? nope dat wordt hem niet.......
Dat klopt niet, sterker nog, je speelt dan juist met een heel zwaar middenveld, Eriksen liet tegen Heracles echt weer iets van zijn talent zien, en was echt goed, als hij het vertrouwen krijgt wordt hij 1 van de beste spelers die we ooit op 10 hebben gehad, mits hij dus het vertrouwen krijgt.

Waarom je nu met een zwaar middenveld speelt, omdat we nu verplicht worden heel snel druk te zetten, en kijk eens met hoeveel mensen je dat doet, Voetballend is iedere speler bij ons beter dan de tegenstander in de Eredivisie zeker als je Twente en psv hierinin buiten beschouwing laat, in deze wedstrijden kun je iets anders spelen.
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 09:03 schreef Per4manc het volgende:
De laatste jaren bereiken we helemaal niets met ons aanvallende spel. De "Ajax-stijl" is niet meer van deze tijd. Het wordt tijd dat men dat gaat inzien. Alleen een team met de allerbeste spelers, die jaren bij elkaar spelen krijgt dat voor elkaar. Zie bijvoorbeeld Barcelona, niet dat daar geen wedstrijden tussen zitten die het daglicht niet waard zijn.
Ik denk dat Jol het prima doet. Speel op "save", met deze voorhoede kan dat ook. Met Suarez en El Hammie heb je geen aanvallers die in de pas van het team lopen.
Je kunt wel een bepaalde stijl willen spelen, maar je moet er wel de spelers voor hebben. De goede buitenspelers worden door grotere clubs al jong gescout. Dat is een feit, dus moet je het anders gaan oplossen.
De laatste jaren hebben we de spelers niet gehad om zo te spelen, nu zou dat wel kunnen, als Jol maar eens niet zo laf en angstig zou zijn.

Voetballen met buitenspelers zou juist voor AJAX van deze tijd moeten zijn, omdat juist iedereen tegenwoordig 442 speelt met opkomende backs, met buitenspelers stop je deze altijd direct af, en zorg je voor verwarring bij tegenstanders, deze kan namelijk gewoon niet haar eigen spel spelen.

Wat Jol doet is zekerheid boven alles, als dat nou zou lukken, zou ik daar geen problemen mee hebben tijdelijk, maar het mislukt iedere wedstrijd weer, want anders zouden we wel wat minder tegengoals krijgen
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 10:46 schreef Per4manc het volgende:
Alle spelers van AJAX zijn vele malen beter dan spelers bij de mindere clubs, als je dan goed positiespel speelt, dan gaat het automatisch aantrekkelijk worden, en winnen we ook alles..
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 12:20 schreef Ride het volgende:

[..]

Uit en Thuis.

Als Ajax zo blijft spelen als nu, gaan we nog veel meer punten verliezen, en gaan we absoluut geen kampioen worden, als je met alle respect Heracles pas in de 60e minuut?? kan beslissen tegen H'veen hetzlefde, en tegen Excelsior moet je ook gewoon met 10 man winnen, Ajax geeft iedere voorsprong zo'n beetje weg, nee sorry maar ajax gaat 200% zeker niet alles winnen.
MikeT
 MikeT - maandag 01 november 2010 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

De laatste jaren hebben we de spelers niet gehad om zo te spelen, nu zou dat wel kunnen, als Jol maar eens niet zo laf en angstig zou zijn.

Voetballen met buitenspelers zou juist voor AJAX van deze tijd moeten zijn, omdat juist iedereen tegenwoordig 442 speelt met opkomende backs, met buitenspelers stop je deze altijd direct af, en zorg je voor verwarring bij tegenstanders, deze kan namelijk gewoon niet haar eigen spel spelen.

Wat Jol doet is zekerheid boven alles, als dat nou zou lukken, zou ik daar geen problemen mee hebben tijdelijk, maar het mislukt iedere wedstrijd weer, want anders zouden we wel wat minder tegengoals krijgen
Hier ben ik het niet mee eens. Als je altijd met buitenspelers wilt spelen moet je iig dubbele bezetting hebben aan beide kanten. En buitenspelers komen in het algemeen vaker en langer in de lappe mand. Dus Ajax heeft op dit moment te weinig buitenspelers om altijd met buitenspelers te spelen. Dus kies Jol idd voor zekerheid (en dat werkt niet altijd).

Jol zou wel moeten proberen om wanneer mogelijk gewoon 4-3-3 te spelen met echte buitenspelers
Per4manc
 Per4manc - maandag 01 november 2010 - 13:42   quote  deeplink  
Om met echte buitenspelers te spelen, moet je ze ook hebben! Sulemani blijft mijns inziens onder de maat. Hij is een type spits dat beter past in een 4-4-2 systeem. Net als Suarez en El Hammi trouwens. Andere buitenspelers ala Finidi, Overmars, vd Meijden lopen er gewoon niet rond bij Ajax.
nummer10
 nummer10 - maandag 01 november 2010 - 13:50   quote  deeplink  
denk dat je weinig hoeft te veranderen.. alleen eriksen of Lodeiro erin op 10 ipv dejong en eventueel emanuelson op linksback en sul linksbuiten

dus deze 2

steek
vdwiel alder vertonghen anita
enoh dezeeuw
eriksen/Loderio
suarez elham ema

of

steek
vdwiel alder vertonghen ema
enoh dezeeuw
eriksen/Loderio
suarez elham sulej
nummer10
 nummer10 - maandag 01 november 2010 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 13:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Als Ajax zo blijft spelen als nu, gaan we nog veel meer punten verliezen, en gaan we absoluut geen kampioen worden, als je met alle respect Heracles pas in de 60e minuut?? kan beslissen tegen H'veen hetzlefde, en tegen Excelsior moet je ook gewoon met 10 man winnen, Ajax geeft iedere voorsprong zo'n beetje weg, nee sorry maar ajax gaat 200% zeker niet alles winnen.
alleen als ze de draad van vorige 2ed seizoens helft weer oppakken.. wat in mijn ogen mogelijk is als Jol is niet zo laf wil spelen
Pietje
 Pietje - maandag 01 november 2010 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 19:53 schreef remco k het volgende:
Ondanks dat Ajax de nodige punten pakt in de competitie, is het toch echt heel erg duidelijk te zien, dat de hand van Jol steeds duidelijker zichtbaar wordt, en die hand van Jol is gebasseerd op verdedigen, en juist dat is iets wat we bij Ajax niet goed kunnen, het is ook nog nooit onze kracht geweest. De jeugd en hun vrije spel zonder regels en beperkingen, dat is onze kracht geweest, en juist dat is wat Jol niet doet, sterker nog, Jol heeft op El Hamdaoui na, alleen maar oude spelers bij de selectie gehaald, en op Ooijer na, heeft er niet 1 van deze spelers een echt goede indruk gemaakt op mij, Mido weegt 120KG Tanio lijkt me een goede speler, maar blijkt gewoon overbodig, en Atouba probeert zo min mogelijk te spelen. Tegenwoordig is het ook heel normaal om zelfs in de eigen Arena minder balbezit te hebben dan de tegenstander, en het ergste van allemaal is nog wel, dat het gewoon wordt geaccepteerd door de supporters.

Ik zou echt heel graag zien dat Ajax terug stapt naar de huisstijl, of de Cruijff stijl. Dus met een zeer aanvallende ploeg, iedere tegenstander vastbinden op eigen helft, waarbij 70 procent balbezit voor Ajax heel normaal is.
Opbouwen behoort hierbij cntraal te staan, en ook centraal te gebeuren, dus middenvelders aanspelen die veel bewegen, en dus niet een balletje breed op een back, want die kan maar 1 kant opdraaien en dat is wel heel makkelijk druk zetten voor de tegenstander. Hierdoor voorkom je heel veel balverlies, en juist dat is iets, dat Ajax nu parten speelt.
Backs en buitenspelers met een goede actie en voorzet is hierbij een must, en die hebben wij in de vorm van Urby Emanuelson en Van der Wiel als backs en Jozefzoon en Sulejmani als buitenspelers. Centraal achterin kan Alderweireld prima spelen, maar ook Oijer is hier een optie, liever zie ik Alderweireld, want dat is toch echt onze toekomst, naast Alderweireld moet natuurlijk gewoon Vertongen staan.
Op het middenveld moet Ajax gaan spelen met 1 controleur in de vorm van de Zeeuw, dat lijkt misschien te aanvallend, maar het enige verschil is, dat Ajax zo eerder begint met verdedigen, en dat ontlast weer onze verdediging.
Met een ruit op het middenveld, zou ik gewoon blufpoker gaan spelen en Jozefzoon rechts zetten en Sulejmani links zetten, bijde spelers kunnen zowel buitenom als binnedoor, en zijn beiden in staat om het veld heel breed te houden, bij balverlies kunnen ze naar binnen knijpen en zet je iedere tegenstander direct onder druk.
Op 10 moet gewoon een echte Ajax speler, en dat kan zowel Eriksen als Lodeiro zijn, mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Eriksen, maar Lodeiro lijkt mij een heel goede speler waar we nog veel van gaan zien. de 2 aanvallers lijkt me vrij logisch in de vorm van El Hamdaoui en Suarez.

Zo zou het er dan dus zo'n beetje moeten gaan uitzien.

V/D Wiel---------------------------------Emanuelson
---------------------De Zeeuw----------------------
---------------------------------------------------
Jozefzoon---------------------------------Sulejmani
----------------------Eriksen----------------------
----------------Suarez------El Hamdaoui------------

Dit lijkt op verdomd vel op een 4-4-2 opstelling, maar het tegendeel is waar, als 1 van beide spitsen op de juiste momenten leert inzakken, versterk je iedere aanvallende positie en ben je altijd verassend.......
Ik vind het een goede poging van je, Remco. Maar ik zie Urby liever links op het middenveld. Juist hem! Volgens mij maak je dan optimaal gebruik van zijn multifunctionaliteit (tjonge wat een mooi woord...) Hij kan immers zowel verdedigend als aanvallend uit de voeten. Hij dient dus zelf te beoordelen wanneer er geschakeld moet worden. Die toegevoegde verantwoordelijkheid voor hem lijkt me uitstekend. Maak hem maar belangrijker. Ik ben er van overtuigd dat hij dat aankan. Verder hoop ik op een snelle terugkeer van Atouba. Hij is beslist die linksback die we nodig hebben. Ook denk (hoop) ik dat wij binnen niet al te lange tijd veel van Lodeiro kunnen verwachten, mits Jol hem durft te brengen. En ik ben van menig, dat wanneer Ajax voluit ten aanval trekt (en dat hoop ik zeer !) dat je Enoh als breker en als bal-afpakker in je elftal moet hebben. Wat ik verder ergens hierboven las om Van der Wiel als rechtsbuiten neer te zetten lijkt mij geen goed plan. Mits in vorm, zoals vorig seizoen en op het WK, is juist hij de ideale rechtsback en dat moet je zo houden. Overigens vond ik Siem de Jong vorig sezoen de perfecte "nummer 10" en dat was met dank aan de speelwijze van Pantelic. Hoe Siem nu over het veld loopt vind ik erg jammer...
Ride
 Ride - maandag 01 november 2010 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 13:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax is in mijn ogen een vechtploeg geworden met Suarez als onze eigentijdse Gladiator.
De wil om te winnen is groot genoeg en de enige die ons tegen kan houden komen we als laatste tegen.
Zondag winnen van ADO en de week erop winnen van AZ en dan thuis van PSV zorgt voor rust en de koppositie.
Twente krijgt Excelsior (winst) , gaat naar NAC (winst) en krijgt dan AZ (gelijkspel)

PSV moet naar Utrecht (gelijkspel), krijgt dan Excelsior (thuiswinst dus) en dan naar ons (verlies)

We geven misschien doelpunten weg maar zolang wij er meer maken zie ik tot de winterstop voor ons nog geen grote problemen.
PSV is geen stabiele ploeg en Twente gaat het niet volhouden.
Bosschker is een stoorzender en Janssen gaat voor de transfer
Tevens gaat Twente in de CL een paar mentale tikken krijgen de komende weken.
Ik denk dat wij minimaal gelijk kunnen spelen in Milan, en thuis tegen Real kan best wel eens spannend worden als zij niet in hun sterktse opstelling hoeven te komen omdat ze 1ste staan en blijven.

Noem me een dromer maar the bad shit luck moet toch eens over zijn...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 november 2010 door Ride --
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 13:22 schreef MikeT het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. Als je altijd met buitenspelers wilt spelen moet je iig dubbele bezetting hebben aan beide kanten. En buitenspelers komen in het algemeen vaker en langer in de lappe mand. Dus Ajax heeft op dit moment te weinig buitenspelers om altijd met buitenspelers te spelen. Dus kies Jol idd voor zekerheid (en dat werkt niet altijd).

Jol zou wel moeten proberen om wanneer mogelijk gewoon 4-3-3 te spelen met echte buitenspelers
Rare opmerking, dat buitenspelers altijd langere blessures hebben... Overigens hebben we Ozbiliz en Zeegelaar ook nog achter de hand, Ajax is bezig met Verhoek, dus dan heb je als je Urby ook nog meetelt, 6 spelers voor op de flanken, meer dan genoeg lijkt me zo..
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 13:58 schreef Ride het volgende:

[..]

Ajax is in mijn ogen een vechtploeg geworden met Suarez als onze eigentijdse Gladiator.
De wil om te winnen is groot genoeg en de enige die ons tegen kan houden komen we als laatste tegen.
Zondag winnen van ADO en de week erop winnen van AZ en dan thuis van PSV zorgt voor rust en de koppositie.
Twente krijgt Excelsior (winst) , gaat naar NAC (winst) en krijgt dan AZ (gelijkspel)

PSV moet naar Utrecht (gelijkspel), krijgt dan Excelsior (thuiswinst dus) en dan naar ons (verlies)

We geven misschien doelpunten weg maar zolang wij er meer maken zie ik tot de winterstop voor ons nog geen grote problemen.
Ik denk dat wij minimaal gelijk kunnen spelen in Milan, en thuis tegen Real kan best wel eens spannend worden als zij niet in hun sterktse opstelling hoeven te komen omdat ze 1ste staan en blijven.

Je zegt het inderdaad goed, een vechtploeg, maar daarom ben ik geen fan van AJax, het is afschuwelijk om naar te kijken, en dat zal onder Jol ook niet meer veranderen, sterker nog, ik denk dat hij steeds meer richting de PSVstijl van rond 2005 wil gaan, en dat staat mij gewoon niet aan.

Ik denk trouwens dat wij helemaal niet zo veel pech hebben gehad, Ajax heeft gewoon veel slechte keuzes gemaakt, dat is wel wat anders.

Overigens zei iedereen afgelopen seizoen ook dat Twente het niet gaat volhouden, maar ze hebben al een opvolger binnen voor jansen, namelijk Jansen van Roda. En Boschker is een voorbeeldige prof die absluut geen dwars ventje is, die gaat daar niet voor oproering zorgen, ik denk zelfs dat hij heel belengrijkis voor deze ploeg ondas dat hij niet speelt.

Over PSv ben ik het wel met je eens ( verassing he:):) Ik ben ook totaal niet onder de indruk van PSv, en als ook Affelay nog een vetrekt (kans is redelijk aanwezig) dan zakt het als een kaartenhuis in elkaar, kijk eens wat daar in de spits rondloopt, Berg, Reis, Toivonen en Koevermans, er zijn daar teveel ontevreden spelers
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 13:58 schreef Ride het volgende:

[..]

Je zegt het inderdaad goed, een vechtploeg, maar daarom ben ik geen fan van AJax, het is afschuwelijk om naar te kijken, en dat zal onder Jol ook niet meer veranderen, sterker nog, ik denk dat hij steeds meer richting de PSVstijl van rond 2005 wil gaan, en dat staat mij gewoon niet aan.

Ik denk trouwens dat wij helemaal niet zo veel pech hebben gehad, Ajax heeft gewoon veel slechte keuzes gemaakt, dat is wel wat anders.

Overigens zei iedereen afgelopen seizoen ook dat Twente het niet gaat volhouden, maar ze hebben al een opvolger binnen voor jansen, namelijk Jansen van Roda. En Boschker is een voorbeeldige prof die absluut geen dwars ventje is, die gaat daar niet voor oproering zorgen, ik denk zelfs dat hij heel belengrijkis voor deze ploeg ondas dat hij niet speelt.

Over PSv ben ik het wel met je eens ( verassing he:):) Ik ben ook totaal niet onder de indruk van PSv, en als ook Affelay nog een vetrekt (kans is redelijk aanwezig) dan zakt het als een kaartenhuis in elkaar, kijk eens wat daar in de spits rondloopt, Berg, Reis, Toivonen en Koevermans, er zijn daar teveel ontevreden spelers
MikeT
 MikeT - maandag 01 november 2010 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 14:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Rare opmerking, dat buitenspelers altijd langere blessures hebben... Overigens hebben we Ozbiliz en Zeegelaar ook nog achter de hand, Ajax is bezig met Verhoek, dus dan heb je als je Urby ook nog meetelt, 6 spelers voor op de flanken, meer dan genoeg lijkt me zo..
Ja aan de linkerkant kan het, maar rechts?
Daarbij Verhoek nog niet binnen.... Suarez is geen echte buitenspeler, net als Sulemani en urby overigens. En die blessures is niet zo moeilijk, buitspelers zijn vaak (niet allemaal) explosief en daardoor is er meer kans op blessures. Dat is iig hoe ik het begrepen heb, als ik dat fout heb lieg ik in commissie

Wel ben ik van mening dat jongens als Zeegelaar, Ozbiliz en Josefzoon nooit zullen doorbreken als Jol ze nooit een kans geeft op hun posities
Ride
 Ride - maandag 01 november 2010 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 14:39 schreef MikeT het volgende:

[..]

Daarbij Verhoek nog niet binnen.... Suarez is geen echte buitenspeler, net als Sulemani en urby overigens. En die blessures is niet zo moeilijk, buitspelers zijn vaak (niet allemaal) explosief en daardoor is er meer kans op blessures. Dat is iig hoe ik het begrepen heb, als ik dat fout heb lieg ik in commissie

Wel ben ik van mening dat jongens als Zeegelaar, Ozbiliz en Josefzoon nooit zullen doorbreken als Jol ze nooit een kans geeft op hun posities
hij zet liever die dikke Mido op de bank dan Jezus. zegt genoeg toch.
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 14:39 schreef MikeT het volgende:

[..]

Jol geeft deze spelers ook zo goed als geen kans, anders zou je Mido ook niet halen, wat moeten die gasten wel niet denken als een 140KG wegende voetballer de voorkeur krijgt boven de jeugd??

Overigens vind ik Sulejmani wel een echte buitenspeler, maar wel een modern buitenspeler die ook een combinatie kan maken door het centrum. Jozefzoon en Ozbiliz kunnen evenals Sulejmani prima rechtsbuiten spelen.
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 15:00 schreef Ride het volgende:

[..]

hij zet liever die dikke Mido op de bank dan Jezus. zegt genoeg toch.
Inderdaad, dat is ook zo'n beetje het moment dat ik me aan Jol begon te irriteren, een speler zoals Mido momenteel is hoort zo niet bij de selectie te zitten, je geeft namelijk een flink negatief seintje richting de talenten
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 01 november 2010 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 13:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vind het een goede poging van je, Remco. Maar ik zie Urby liever links op het middenveld. Juist hem! Volgens mij maak je dan optimaal gebruik van zijn multifunctionaliteit (tjonge wat een mooi woord...) Hij kan immers zowel verdedigend als aanvallend uit de voeten. Hij dient dus zelf te beoordelen wanneer er geschakeld moet worden. Die toegevoegde verantwoordelijkheid voor hem lijkt me uitstekend. Maak hem maar belangrijker. Ik ben er van overtuigd dat hij dat aankan. Verder hoop ik op een snelle terugkeer van Atouba. Hij is beslist die linksback die we nodig hebben. Ook denk (hoop) ik dat wij binnen niet al te lange tijd veel van Lodeiro kunnen verwachten, mits Jol hem durft te brengen. En ik ben van menig, dat wanneer Ajax voluit ten aanval trekt (en dat hoop ik zeer !) dat je Enoh als breker en als bal-afpakker in je elftal moet hebben. Wat ik verder ergens hierboven las om Van der Wiel als rechtsbuiten neer te zetten lijkt mij geen goed plan. Mits in vorm, zoals vorig seizoen en op het WK, is juist hij de ideale rechtsback en dat moet je zo houden. Overigens vond ik Siem de Jong vorig sezoen de perfecte "nummer 10" en dat was met dank aan de speelwijze van Pantelic. Hoe Siem nu over het veld loopt vind ik erg jammer...
Helaas voor ons Pietje, Lodeiro is weer geblesseerd aan precies het zelfde waar hij tijdens het WK ook last van had gekregen. zie bericht:

24 oktober 2010
Nicolás Lodeiro heeft zaterdag op de training opnieuw een middenvoetsbeentje van zijn rechtervoet gebroken. Hij zal twee tot drie maanden uitgeschakeld zijn.
De Uruguyaan brak op het WK in juni al dezelfde voet en was net weer op de weg terug. Afgelopen maandag speelde hij weer een helft met een Beloftenteam mee. Hij wordt binnenkort geopereerd.
E-J
 E-J - maandag 01 november 2010 - 18:15   quote  deeplink  
----------------Steek------------------
Wiel------Alderw------Vertongen-----Ema
-----------------Anita-----------------
------Zeeuw-----------------Eriksson---
Jozefzoon--------El Ham----------Suarez

Ik zou het zo een keer proberen!!!!!!!
Johnnyafca
 Johnnyafca - maandag 01 november 2010 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 18:15 schreef E-J het volgende:
----------------Steek------------------
Wiel------Alderw------Vertongen-----Ema
-----------------Anita-----------------
------Zeeuw-----------------Eriksson---
Jozefzoon--------El Ham----------Suarez

Ik zou het zo een keer proberen!!!!!!!
Waarom Anta op die plaats, waarom geen Enoh?
E-J
 E-J - maandag 01 november 2010 - 18:46   quote  deeplink  
Ik word altijd bloednerveus van Enoh, als hij een bal wil afpakken is bijna altijd met een vrij lompe aktie en bij balbezit staat hij veel te vaak te draaien en te keren vlak voor onze eigen 16.
En ben ook niet echt fan van Enoh.
Daarnaast denk ik dat Anita daar goed tot zijn recht komt, die kleine pitbull.
Hij is een stuk beheersder.
freakie
 freakie - maandag 01 november 2010 - 18:51   quote  deeplink  
Enoh gaat nu iedereen over zeuren.. Maar enoh is juist de enige die slimme overtredingen maakt..
AFCAMylife
 AFCAMylife - maandag 01 november 2010 - 18:57   quote  deeplink  
Stekelenburg

Van der wiel alderweireld vertonghen Bale

Xabi Alonso Xavi

C.Ronaldo Sneijder Messi

Suarez.

Als dat toch eens zou lukken :')
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 18:57 schreef AFCAMylife het volgende:
Stekelenburg

Xabi Alonso Xavi

C.Ronaldo Sneijder Messi

Suarez.

??
remco k
 remco k - maandag 01 november 2010 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 18:57 schreef AFCAMylife het volgende:
Stekelenburg

Xabi Alonso Xavi

C.Ronaldo Sneijder Messi

Suarez.

verigens mag je dezelfde speler niet 2 keer opstellen, en mg je niet met 12 man spelen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe en met Wie, wil JIJ Ajax zien spelen!?

0.0110490